Forum >> 145-146

misike7621-10-2021 14:52:29 // 145200
Sziasztok! A 146ba nem világít a km óránál a háttér világítás. A fordulaszámmérőt látom, de a km-t nem. Honnan tudok ahhoz hozzáférni?
WarbiRunner (Gyuri)21-10-2021 12:01:19 // 145199
Fél perc, ha nem kapcsolsz vissza 3-masba :-)
Coyote21-10-2021 11:54:54 // 145198
Nem rossz kis video 🙂 szóval kb kell egy jó fél perc mire 60-ról fel mászik 200 ra. No majd csinálok egy ilyen videót én is, de ott meg nézem meddig megy a mutató 😁
WarbiRunner (Gyuri)21-10-2021 11:39:46 // 145196
Az? Sosem :-) Ragadt az útra! :-)
WarbiRunner (Gyuri)21-10-2021 11:37:20 // 145195
Itt egy ősi videó. Erre emlékszem, 190 körül egy emelkedőre értünk, el is vettem, nem kínoztam. A 200-at általában küzdelmek nélkül összehozta :-)
Kazes☻21-10-2021 11:35:02 // 145194
De ott azért már lebegett...! 😜
Coyote21-10-2021 11:29:40 // 145193
Nem semmi kis tempó 😁 mennyi idő alatt érte el ezt?
WarbiRunner (Gyuri)21-10-2021 11:20:35 // 145192
Valahol itt keresd a végét XD
Coyote21-10-2021 10:45:59 // 145191
Mentem vele 180-at is egyszer, de még bírta volna csak elfogyott az út. Egyszer kipróbálom majd hol lehet a vége 😁
WarbiRunner (Gyuri)20-10-2021 18:56:48 // 145190
Tud az ennél még sokkal többet is szerintem :-)
marci9120-10-2021 14:52:34 // 145189
Azok a paripák nem vesznek azért egykönnyel el, ha olyan a gazda :)
Coyote20-10-2021 12:49:30 // 145188
Kicsit autókáztam ma, ha már szabin vagyok. Hiába a 21 éves kor, azért még simán van erő a paripába. Kicsit még lehetett volna menni, de sajna utol értem egy nagyobbacska forgalmat. Na, de majd hazafele 🙂
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2021 21:42:04 // 145187
Igen, valószínű így lehet. Ugyanígy van amiről a hátsó ablaktörlőt spórolták el (146), illetve fél faceliftnél (csak a beltér faceliftes) a belső kilincsek króm nélküliek, a tükrök manuálisak. Ezek a spórolósak olasz piacosok lehetnek :-)
127_sud19-10-2021 15:46:12 // 145186
Szerintem függött milyen piacra készült, az enyémben van hátul fejtámla és 95-ös gyártású (Svájca adták el), Apám TS-e meg hátsó fejtámla nélküli hiába 97-es gyártású (olasz piacra). Az enyémben eleve ott a két légzsák a 97-esben meg egy sincs.
WarbiRunner (Gyuri)19-10-2021 11:07:33 // 145185
Volt olyan, amiben nem volt. Összevissza voltak felszerelve ezek. :-)
marci9119-10-2021 10:56:54 // 145184
Amindenit, régebben nem volt hátul fejtámla? :o
Kau16-10-2021 18:49:33 // 145183
Beírom ide is, hátha van kedve valakinek holnap bowlingozni. Szívesen látunk bárkit. Nem hátrány, ha valaki nem játszott még :)
Részletek a Hevesi huszárok topikban vannak.
V.Tomi.145-146 🍀16-10-2021 13:58:52 // 145182
Csak hogy egy ideje már fent van, de attól még lehet jó
Kazes☻15-10-2021 21:08:20 // 145181
Húúú... guszta! :)
WarbiRunner (Gyuri)15-10-2021 20:30:27 // 145180
Róla tud valaki valamit?
Gergely14-10-2021 14:26:31 // 145179
Fura nekem ezt olvasni, hogy ennyit küzdöttél a váltóval. Én a tádéval megtett 160ezer km alatt összesen 2x cseréltem olajat a váltóban és egyik alkalommal sem éreztem semmi változást :D
WarbiRunner (Gyuri)14-10-2021 14:12:59 // 145178
Végre! Jó olvasni! Örülök, hogy megoldódott és jó lett. :-)
marci9114-10-2021 14:03:24 // 145177
Nosza, az egy hónapja emlegetett "új váltóm" beakadása után csak jött a változás. A beakadt váltót levettük és sok sok utánajárás után Tiszacsegéről egy cartárstól sikerült vennem egy olyan váltót, ami egy 140E-et futott 146-osból lett bontva, csak 6 éve állt már egy fészerben. A srác magának tartogatta sokáig. Először szkeptikus voltam, elvittem a jobbik állapotú bontott váltómat összehasonlítás gyanánt és nagy meglepetésemre sokkal csekélyebb kottyanásokat tapasztaltam rajta. Bedugtam az ujjam a diffihez is és mozgattam a nyelestengelyt jobbra-balra, illetve magát a nyelestengelyt vízszintes irányban. Az én donor váltómon jókora kottyanás volt vízsintes irányban, a srácén viszont minimális, így hát elhoztam.

2 héttel ezelőtt nekiálltunk és felraktuk. Becsületesen, ahogy kell, cseréltem a féltengely szimeringeket és a nyelestengely szimeringet. Utóbbinál jobb olyat felrakni, ami nem a hüvellyel együtt van (a legutóbbi nem méretpontos utángyártott hüvely engedte ki az olajat rögtön). A felrakás után fele-fele gázolaj+váltóolajjal átjárattam, átmostam. Ezután kapott egy olcsóbb olajat, amivel 500km-t lenyomtam. Most legutóbb a hétvégén ezt is leengedtem és megkapta a Motul 80W90-es olaját, ami már marad. Persze, lehet meredeknek hangzik 80W90-es félszintetikust beletenni, de nekem jobbak a tapasztalataim ezekkel az "enyhén sűrűbb" 80W-s olajokkal.

Szóval a dupla harc után végre elértem, hogy egy olyan váltó van az autón, ami nem zörög, nem morog, veszi szépen a fokozatokat (az 1-est is, R-t is) és hibátlanul működik. Ez egy tényleg ennyit futott autóból való, úgyhogy innentől szigorúan 20E km-ként olajcsere. Lehet ez is beteg dolog, de még egyszer nem igazán szeretném megélni ezt a mennyiségű munkát ;) És igen, jó újra vele szelni a kilométereket és élvezkedni az új autós váltás érzeten.
uaz146ti (kispali kisebbik fia)07-10-2021 21:40:53 // 145175
Sziasztok!

Körülbelül 10 éve nem jártam a fórumon. :)
Viszont most úgy adódott, hogy ismét szükségem lenne a segítségetekre.

Éppen felújítás alatt van a 146ti-m 1996-ból és sajnos motort kell benne cserélni.
Eredetileg AR67204 motorkódú szív volt benne, de nem találok megfelelő donort. Kérdésem, hogy az AR32301 számú 2.0 Twin Spart motor mennyire csereszabatos.

Azt megtaláltam, hogy az ECU ugyanaz M1.5.5, milyen gyakorlati különbségek vannak a két motor között?

Előre is köszönöm a segítséget.

Ugyanitt AR67204 2.0 Twin spark motort vásárolnék! :)
Gergely06-10-2021 16:20:11 // 145174
Nekem is van egy jobb első ajtóm. alja erősen korrodált, ami használható: az elektromos ablak mechanika + üveg + zár+ gumikéderek. Ingyé' elvihető!! :)
Marklar15506-10-2021 11:31:46 // 145173
Vigye már el valaki.
Egyben 30e Érden.

4. képen az látszik, hogy egy 155 csomagtartónyi is bennne van az árban. :)
epitesz30-09-2021 14:55:07 // 145172
Annyi mindenképpen volt.
WarbiRunner (Gyuri)30-09-2021 14:46:26 // 145171
Ha csak ennyi haszna volt, hogy megvédett, már megérte..
epitesz30-09-2021 14:34:51 // 145170
Az tuti, hogy erősebb lett. Sajnos a személyes tapasztalat igazolja. A vasbeton kapuoszlop se fogott ki rajta.
Tocsa27-09-2021 07:02:33 // 145169
Igen a boxer emelési pontjai gyengébbek mint a ts nek.
A küszöb él meg kényes 3 lemez találkozása így ha ott megreped a gyári paszta a víz lerendezi. Belülről alapos üregvédelem szükséges. Hátsó híd alá is érdemes benézni!
WarbiRunner (Gyuri)23-09-2021 14:04:09 // 145168
Huhh.. hát lássuk a hibafeltárást! Vicces lesz, ha végül itt köt ki Debrecenben kasznimunkára vagy fényezésre. Van rá némi esély :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-09-2021 14:02:28 // 145167
Nekem a küszöb cserekor a belső küszöböt készítették vastagabb lemezből. Nem láttam, csak mondták, és elhiszem. :-) Ugyanis észrevehetően merevebb lett az autó, simán nyílt/záródott az összes ajtó akár egy ponton felemelt autónál is, ami nem volt jellemző korábban. Érdemes megerősítgetni itt-ott, ha már úgyis szabdalni kell.
127_sud23-09-2021 13:11:06 // 145166
Várjuk a folytatást milyen állapotú a gép.
127_sud23-09-2021 13:02:33 // 145165
A gyári hátsó emelőbak meg elég gyenge és nálam az is kapott illetve volt rajta rozsda szóval nem volt stabil de most jó lesz az is. Elég lapos ugye az autó a Boxer meg eleve érzékeny főleg a kipufogóra mint tudjuk, nekem is volt a leömlőn jó sok ütés és horpadás pedig nem ültetett.
Kazes☻23-09-2021 12:58:03 // 145164
Kemény... még nem is láttam ilyet, hogy az emelési pont így el legyen torzulva! :-o
127_sud23-09-2021 12:55:33 // 145163
Bizony ez is nagyban besegít a küszöb problémához de azért van más is. A befolyó víz sokszor nem tud távozni és ez a másik hibaforrás (belülről még rondábban tud rohadni). A régi autókon nem véletlen volt kialakítva több kifolyónyílás amit időnként ki kell tisztítani. Amúgy azért lett így emelve mert az első emelőbakok teljesen el voltak torzulva (valószínű többször fel is ültek vele) ezért ha ott emeli az ember akkor nem tudja megcsinálni. Egy egészséges küszöb nem horpad be emeléskor (persze nem ott kell) max. a festés sérül, nálam mondjuk soha nem járt gumisnál az autó mert én cserélem a kerekeket. Igaz ez csak 5 éve van így. Szépen haladnak az autóval. A középső küszöbnél pont ilyenek miatt a gyári 1,5mm-es lemez helyett 3mm-es lett betéve az elején és a végén!
Halesz23-09-2021 11:56:55 // 145162
Projekt Alfa 145 - második rész
(kattints a videóért)
Kazes☻23-09-2021 10:21:35 // 145161
Micsoda meglátás! Én észre sem vettem, hogy hogyan van emelve... de igazad van! :)
Tocsa23-09-2021 08:33:06 // 145160
Na ezért rohad a küszöb mert úgy emelgetik a gumisok is ahogy most a tiéd látszik a fotón! Van neki gyári emelési pontja és ott kell emelni akkor nem horpad meg a küszöbél nem reped a festék nem jut be a víz stb...és nem rohad szét még a nyúlvány is idővel!
Marklar15515-09-2021 18:09:31 // 145159
Hy.
Ha nem olvassátok az adok- veszeket. :)
Uccsó lehetőség!
146/ 5 maradékok.
Eladó
6db ajtó üvegekkel, zármotorral is. 2db e, 4db h.
2db csomifedél, egyikben ablaktörlő is.
2pár hátsó lámpa2db h. Lökös
4db e sárvédő
1 pár elektromos tükör
1db e lökös, nem fl, maszk is 1db
2db h. Sárvédő.
TD óracsoport.
Csomagtartónyi apróságok, műanyagok. ...
Érden. Egyben 30000ft
20 4723609

Kazes☻13-09-2021 18:50:12 // 145158
☹️ Mindenesetre sok sikert hozzá! 🍀
KrisztiánL7513-09-2021 16:50:44 // 145157
Köszönöm a válaszokat. A hűtőt addig mostam, amig tiszta folyadék jött ki rajta. A kiegyenlítő tartály kupakja jól működik mert látszódott, hogy folyt ki rajta hűtőfolyadék.
A hiba megmaradt. Viszont ma reggel kíváncsiságból megnéztem a csöveket is. (Szombat délután gurultam egyet vele, majd hétfö reggelig pihent. 32 óra állás). A 2 vastag cső (amik mennek a hűtőből a termosztáthoz és a motorhoz) olyan kemények voltak, hogy alig lehetett megnyomni. A kiegyenlítő tartály kupakját óvatosan meglazítottam és nyomta ki a hűtőfolyadékot. Szóval nagy valószínűséggel hengerfejes. Kezdődik a szétszedés, síkolás, stb. Közel 140e. és 2-3hét. Nagyon fájdalmas. Még egyszer köszi mindenkinek.
marci9113-09-2021 14:26:10 // 145156
Szia!
Én első körben cserélném a kiegyenlítő tartály kupakját. Egy szelep van benne, ami kiegyenlíti a nyomást a rendszerben és be tud csapni, ha beragad. Utána nem ártana átmosni a rendszert. Ha nagyon koszos víz jön le, esetleg kivenni a hűtőt és átmosni kint.

De a termosztáttal is vigyázni kell! Egy hagyományos termosztát megviccelt már, az új azonnal tönkre ment. Erre mondta édesapám, hogy a régi világban minden termosztátot beépítés előtt "megedzettek" forró vízben :)
epitesz13-09-2021 01:48:57 // 145155
Hát ez rém kellemetlen! :D
Kazes☻11-09-2021 23:20:21 // 145154
Vagy rossz a hőgomba, vagy hengerfejes... 🤔
Coyote11-09-2021 11:33:37 // 145153
Lehet, hogy a hűtő van eldugulva és nem kering rendesen a hűtő folyadék. Érdemes lenne át mosni a hűtőt vagy egyszerűen cserélni.
KrisztiánL7511-09-2021 11:17:11 // 145152
Sziasztok!
Megoldást keresek a következő problémára. Folyamatosan túlmelegszik a hűtővíz. Részletezem. Előjött a probléma. Ki lett cserélve a termosztát(83°-os nyitású). Gumitömítés a helyén. Ki lett cserélve a vízszivattyú, feszítő, stb,. Mindegyik új. A hűtőventillátor rendesen kapcsolgat. Még is túlmelegszik. A kiegyenlítő tartályt feltöltve a min-max jelzés közé. Volt olyan is, hogy reggel gondoltam megnézem a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadékot. Meglazítottam a kupakot és elkezdett kifolyni a folyadék. De olyan is volt, hogy simán le tudtam venni a kupakot és optimális szinten volt a folyadék. Egy megtörtént eset: 24° késő délután. Gurulok a városban 55km/h sebességgel a vízhőfok felmegy kicsicel 100 fölé, a ventillátor kapcsol. 100 alá megy a mutató, kikapcsol a ventillátor. Majd kezdődik előlről. Ezt csinálja folyamatosan. Most például városon kívül mentem 90-100km/h sebességgel és felment a vízhőfok a 120 kiírásig, világítani kezdett a befecskendező jelzésű piros ikon.
Mi lehet a baj, illetve a megoldás? (A fűtés nagyon jól megy, ott nem lehet levegős). A teljes hűtő forró mindenhol, tehát oda is elkering. Szóval, várom a megoldásokat. Köszönöm.
marci9110-09-2021 11:37:09 // 145151
Na srácok, én csak elkezdem a nyomozó hadjáratot jövőhéten.
Mindenféle ellentmondással szemben össze fogom nézni a 146 1.6 TS váltóját egy 147 1.6 TS váltóval. Ha csak a nyomcsapágyban különböznek, annak a csatlakozását megoldanám, de a 147-nél még talán esély is van rá, hogy találok egy kevesebbet futott váltót, amire aztán normálisan vigyázhatok.
Sajnos elszomorít a tény, hogy minden öreg 146 váltó 200-300 E km-es futás felett van, ill. eddig mindegyikben meg volt forogva a nyelestengely csapágy és egy felújítás egy 100-as gurigától kezdődik (és az már sosem lesz a tuti). Az egyik kopott váltót mi is széthúztuk és hát közös megegyezés alapján jobbnak láttuk, ha inkább ezt hanyagoljuk, pedig faterommal már nem egy teherautó váltót megcsapágyaztunk és összeraktunk az évek alatt :/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.