Ezekben a modellekben a Bosch 5.3 ABS van amelyet utólag egészítettek ki egy EBD funkcionalitással. Ez egy első generációs EBD rendszer. Funkciója a korábban használt mechanikus fékerőelosztó leváltása egy elektronikus rendszerrel, amellyel a mechanikus elosztáshoz képest egy, az ideálishoz jobban közelítő szabályzási görbe alakítható ki. (A mechanikus elosztó is csak az első és a hátsó tengely fékerő szabályzását végzi.)
A Bosch ABS 5.3 ABS with EBD szabályzási karakterisztikája látható az alábbi ábrán:

Látható a görbén az x, y tengelyek az első (Fa) és a hátsó (Fb) tengelyek fékerő viszonya szerepel.
Az A egyenes az első hátsó tengely fékerő viszonyát mutatja szabályozás nélkül. A B egyenes az ideális fékerőelosztást mutatja. A C görbe a mechanikus fékerőelosztó görbéje. Látható, hogy van egy beavatkozási pont ahol a görebe megtörik. Végül a D görbe az 5.3 EBD szabályzási görbéje. Látható, hogy ez a görbe a (kis fűrészfogaktól eltekintve melyek a szabályozószelep működési sajátossága miatt vannak) szinte ráfekszik az ideális görbére.
A később használt rendszereknél (pld. a Bosch 5.7 ABS+EBD amelyet jelenleg is alkalmaznak pld. a 147 modellen) már van lehetőség az oldalanként eltérő fékerő beállításra, de itt is csak a hátsó tengely vonatkozásában.