Forum >> 156
Szabeee04-05-2013 21:06:30 // 137942
de biztos van :D lényeg az, hogy azt szerettem volna megtudni, hogy berakhatom-e az angliából behozott 156 sebességmérőjét az enyémbe, ha átrakom a számlapot, vagy mindenáron km/h-s mérő kell 2.0 TS-ből...
GTPeti04-05-2013 20:50:28 // 137941
Falsszívás pl.
Lambi15604-05-2013 19:14:59 // 137940
Sziasztok! Még mindig nem találtam meg a hibát az alapjárati problémámra.
Elég érdekesen viselkedik a verda mostanság.
Hidegen semmi probléma, de amint eléri a 90 fokot a vízhőmérséklet elkezd emelkedni az alapjárat. Nem ingadozik csak beáll 1500 körüli értékre. Gázpedál pöckölgetés után sem áll be a 850-900 as fordulatra még álló helyben sem.
FES-el kiolvastam, nincs hibakód.
Valakinek van ötlete hogy mi lehet?
Elég érdekesen viselkedik a verda mostanság.
Hidegen semmi probléma, de amint eléri a 90 fokot a vízhőmérséklet elkezd emelkedni az alapjárat. Nem ingadozik csak beáll 1500 körüli értékre. Gázpedál pöckölgetés után sem áll be a 850-900 as fordulatra még álló helyben sem.
FES-el kiolvastam, nincs hibakód.
Valakinek van ötlete hogy mi lehet?
Dévid04-05-2013 17:57:06 // 137939
Megnéztem, nincs eltörve, csak nincsen benne gumibak a hűtő és a villa között. Mivel a TS-emen van benne olyan alkatrész is, ezért tűnik úgy hogy nagyon mozogna a hűtőm a V6-ban. :)
SanyiJTD04-05-2013 17:45:36 // 137938
Azt hiszem ez a hűtő megérett a cserére!
Nagy reményeket fűztem a túlmelegedéssel kapcsolatban ,hogy ez lesz a gebasz.
Berak a másik, (vastagabb volt ennél kb 10mm-el)
Minden meghúz, sehol sem csöpög.
Termosztát 100foknál még mindig nem nyit.
Mentem egy kört, hazaértem minimumon volt a víz.
Töltöttem rá, még járattam picit, leállítottam, majd újra elindítottam, szinte kifogyott a tartályból a víz.
Újra feltöltöttem, most nem mozdul a szint, de még mindig 90fok fölé melegedik.
Ki tudja légteleníteni magát ha nincs fennt a kiegyenlítő kupakja?
Mert a hűtőn bal oldalt van egy csavar, gondolom az lenne a légtelenítője, amit nem tudok kicsavarni...
Szóval mi a teendő?
Nagy reményeket fűztem a túlmelegedéssel kapcsolatban ,hogy ez lesz a gebasz.
Berak a másik, (vastagabb volt ennél kb 10mm-el)
Minden meghúz, sehol sem csöpög.
Termosztát 100foknál még mindig nem nyit.
Mentem egy kört, hazaértem minimumon volt a víz.
Töltöttem rá, még járattam picit, leállítottam, majd újra elindítottam, szinte kifogyott a tartályból a víz.
Újra feltöltöttem, most nem mozdul a szint, de még mindig 90fok fölé melegedik.
Ki tudja légteleníteni magát ha nincs fennt a kiegyenlítő kupakja?
Mert a hűtőn bal oldalt van egy csavar, gondolom az lenne a légtelenítője, amit nem tudok kicsavarni...
Szóval mi a teendő?
Robbye04-05-2013 17:07:44 // 137937
GTPeti04-05-2013 17:04:29 // 137936
Engem is zavarna. Egyedül az SW-nél nem. :))
Dévid04-05-2013 15:43:22 // 137935
Sosem vártam meg, hogy folyamatosan kerregjen, engem zavar az a hang, ha üzemszerű, ha nem. :D
osee_selespeed04-05-2013 15:19:38 // 137934
Szerintem a mérföld miatt kérdezte. :)
jankofilth04-05-2013 14:43:36 // 137933
Köszönöm a gyors válaszokat! :)
GTPeti04-05-2013 14:43:13 // 137932
(Kieg.: Hacsak nem vagy cofidis-es.)
GTPeti04-05-2013 14:42:21 // 137931
A dízeles hangot az esetek többségében a vez.mód okozza. (Ettől még lehet hidro is, bár én nem arra gyanakodnék.)
jankofilth04-05-2013 14:28:55 // 137930
Akkor nem valószínű, hogy hidrotőke lesz?
GTPeti04-05-2013 14:27:48 // 137929
El.
@Dévid: Az elején csak indításkor dízelezik, utána már mindig...
@Dévid: Az elején csak indításkor dízelezik, utána már mindig...
Trombozis04-05-2013 14:22:59 // 137928
? :-) Nincs angol 2.0 TS?
Dévid04-05-2013 13:45:57 // 137927
Vezmód tudtommal csak indítás után szól egy ideig. 40.000 körül már kapsz újat. Nem lehet hogy az a baja, amit a diagnosztika mutat?
jankofilth04-05-2013 12:37:06 // 137926
És ennek a cseréje mennyire ér rá? el lehet mászkálni még vele pár hónapot?
Bilux04-05-2013 12:29:46 // 137925
vezérlésmódosító
jankofilth04-05-2013 12:12:48 // 137924
Sziasztok!
Ha kopog a motor akkor mindenképpen hidrotőkés lesz? Vagy lehet, h a vezérlésmódosítót kell cserélni? Computer a kopogásérzékelő hibár írja ki. Olyan a hangja, mint a dízelnek, pedig 2.0 TS. Olajszint ok...
Segítségeteket előre is köszi!
Ha kopog a motor akkor mindenképpen hidrotőkés lesz? Vagy lehet, h a vezérlésmódosítót kell cserélni? Computer a kopogásérzékelő hibár írja ki. Olyan a hangja, mint a dízelnek, pedig 2.0 TS. Olajszint ok...
Segítségeteket előre is köszi!
Szabeee04-05-2013 08:46:23 // 137923
Sajnos egy szerencsétlen melléfogás miatt tönkrement a sebességmutatóm, beszerezhetek angol autóból is, ha átragasztom a számlapot vagy minden áron 2.0 TS-ből kell vennem?
krisz.v04-05-2013 00:05:07 // 137922
Pedig hangja már van.
krisz.v04-05-2013 00:04:23 // 137921
Szerencsére nekem még nagyon kezdő stádiumban van ezek szerint, tényleg nem érezni semmi rendelleneset!
Zsolesz03-05-2013 23:54:51 // 137920
Hát nem tudom, én éreztem a kormányon hogy valami nem jó. Ha finoman fogod érezni a kopogást a kormányon is szerintem
krisz.v03-05-2013 23:45:13 // 137919
Nem igaz!:) Nekem a kormányműből jön néha szar úton nagy tempónál egy kis kopogó-zörgő hang és semmit nem érezni a kormányon! A kereket mozgatva sem kottyan mégis adja a hangot.... Később biztos érezni majd a kormányon is, de még nagyon kezdő stádiumban van.
Zsolesz03-05-2013 23:32:52 // 137918
Ha a kormánymű hangot ad azt már a kormányon is lehet érezni szerintem
Zsolesz03-05-2013 23:23:05 // 137917
Én hiszek a szerelőnek, eléggé vágja a témát. Ha axiált mond akkor az az is...
krisz.v03-05-2013 22:44:33 // 137916
Még a kormánymű is!:)
Ferke03-05-2013 22:42:19 // 137915
Lengéscsillapító is tud ilyet, igen!
aranytl03-05-2013 21:55:22 // 137914
Igen, úgy gondolom, hogy biztosan van különbség a szilent anyagában, mint ahogy van kormoran gumi meg van good year gumi. Ég és föld.
A futómű pedig komoly tényező egy Alfánál, főleg ha csak 1.6TS.
A futómű pedig komoly tényező egy Alfánál, főleg ha csak 1.6TS.
GTPeti03-05-2013 21:49:35 // 137913
Az mindenképpen jó, hogy nem az alsóbb árkategóriában válogatsz. A TRW nekem az egyik kedvenc márkám, amúgy. (Ld. márkás-poszt a blogomban.)
aranytl03-05-2013 21:47:35 // 137912
Alsókból TRW-t vettem, mert állítólag ugyanaz, mint a gyári, de kissé mások a szilentek kialakításai, meg az öntvényben nincs benne a "jel".
GTPeti03-05-2013 21:43:13 // 137911
A gyári is TRW. Ettől függetlenül több rajongója van a gyári futóműalkatrészeknek. (Azt is mondják olykor, hogy azok a gyártás legjobban sikerült darabjai.)
aranytl03-05-2013 21:38:09 // 137910
Szóval kb. ennyi a futómű élettartama: 165ekm / 9 év.
Már csak egy kérdés marad: gyári vagy TRW?
Nem sok az árkülönbség, de ha nem a következő 165ekm-re tervezek, megéri megspórolni pár ezrest.
Már csak egy kérdés marad: gyári vagy TRW?
Nem sok az árkülönbség, de ha nem a következő 165ekm-re tervezek, megéri megspórolni pár ezrest.
GTPeti03-05-2013 21:37:23 // 137909
Vannak még csodák. :)
Hardy03-05-2013 21:36:33 // 137908
Az enyémbe 240000 volt mikor eladtam és annak se volt semmi baja...
GTPeti03-05-2013 21:32:40 // 137907
Még annyit, hogy szerintem a felső lk-król úgy a legkönnyebb diagnózist mondani, hogy a gömbfej menetes szára a levegőben van. Ha rajta lóg a csonkaállvány, akkor a helyes diagnózishoz sokkal "érzékenyebb kezű" szerelőre van szükség. (Tapasztalat.)
De 167ekm-nél SZVSZ amúgy sincs miről beszélni.
De 167ekm-nél SZVSZ amúgy sincs miről beszélni.
GTPeti03-05-2013 21:30:18 // 137906
"A felső gyári és sztem még nem volt cserélve (167ekm)"
Akkor arra van nagyobb esély, hogy eljött a csere ideje... (Mindkettőé!)
Szerintem azért kopog kanyarban, mert ilyenkor (az egyik oldalon) "nincs rajta terhelés" és könnyebben mozog a gömbfej.
Akkor arra van nagyobb esély, hogy eljött a csere ideje... (Mindkettőé!)
Szerintem azért kopog kanyarban, mert ilyenkor (az egyik oldalon) "nincs rajta terhelés" és könnyebben mozog a gömbfej.
aranytl03-05-2013 21:25:18 // 137905
A felső gyári és sztem még nem volt cserélve (167ekm). A stab szilenteket kicseréltük múltkor.
Az aszimmetrikus terhelés miatt lehet hogy csak kanyarban kopog?
Párszor már átnézettem a futóművet, de mindig jónak találták a szilenteket meg a gömbfejet.
Az aszimmetrikus terhelés miatt lehet hogy csak kanyarban kopog?
Párszor már átnézettem a futóművet, de mindig jónak találták a szilenteket meg a gömbfejet.
GTPeti03-05-2013 21:16:34 // 137904
Én legelőször a felső lk-kat nézném meg*. De lehet, a keresztstab is, vagyis annak a szilentjei. Az axiál szerintem nem csinál ilyet, azt olyan nagyon gyakran nem szokták cserélni. Max. a végén a kormányösszekötő gömbfejeket.
*: Milyen márkájúak?
Azért nagy a felső lk-k halálozási aránya, mert aszimmetrikusan oldották meg a csonkaállványok felső megtámasztását, nem úgy mint a 159-nél. Utóbbinál egyenletes a terhelése, a 156-nál viszont elég féloldalas. (Ez az én elméletem.)
*: Milyen márkájúak?
Azért nagy a felső lk-k halálozási aránya, mert aszimmetrikusan oldották meg a csonkaállványok felső megtámasztását, nem úgy mint a 159-nél. Utóbbinál egyenletes a terhelése, a 156-nál viszont elég féloldalas. (Ez az én elméletem.)
aranytl03-05-2013 21:12:20 // 137903
Mi az a külső axiál? Ha már kopogásnál tartunk. A hétvégén hosszabb útra mentünk és érdekes kopogásra lettem figyelmes. Jellemzően kanyarodás közben hallható, ha egyenetlen / hullámos az aszfalt.
Lengéscsillapító tud ilyet produkálni (mert a jobb oldali haldoklik)? Vagy inkább a felső lengőkar? És miért csak kanyarban?
Alsó lengőkarok újak, stab rudak jók.
Lengéscsillapító tud ilyet produkálni (mert a jobb oldali haldoklik)? Vagy inkább a felső lengőkar? És miért csak kanyarban?
Alsó lengőkarok újak, stab rudak jók.
Dévid03-05-2013 21:07:54 // 137902
Én a TS-t ca. 130.000-el vettem, jóhiszeműen. Akkor még nem állt rendelkezésemre az amore kollektív tudása, így sok dolgot saját káromon tanultam meg.
krisz.v03-05-2013 21:00:43 // 137901
Ez sajnos így van. Nem számít az állapot, csak mennyit mutat az óra...
GTPeti03-05-2013 20:58:04 // 137900
"Azért vannak árulkodó jelek" Így van. Mint pl. az, hogy a 380ekm-et is bevállalta/bevallotta. Bár, így sem lesz könnyű dolga, mert ugye Mo-n az eladható használt autóban (évjárattól függetlenül) 80ekm van. :)
Dévid03-05-2013 20:54:41 // 137899
Feltehetőleg végig gazdája volt az autónak, különben a TS nem ilyen "hosszú életű". ;) A tuning meg szubjektív, néha inkább vesz az ember picit módosított autót, mert arra lehetséges, hogy jobban figyeltek. Sajnos sokkal több az. amit csak ütöttek-vágtak. :) Azért vannak árulkodó jelek, már a tulajdonossal való találkozás is sokat elmond.
GTPeti03-05-2013 20:49:32 // 137898
Ezen az autón jelen állapotában is 15-ös kerekek vannak. Tuningnak pedig semmi nyoma. Ezt próbáltam érzékeltetni.
Dévid03-05-2013 20:45:13 // 137897
A 2.0 TS-emhez is van 185/65 R15 gumim. Az 1.6 TS-nek meg gyári szerelésű mérete.
GTPeti03-05-2013 20:36:04 // 137896
És még mondják, hogy nem jó motor a TS...
(A 185-ös gumi nem arról árulkodik, hogy boyracer-é volt.)
(A 185-ös gumi nem arról árulkodik, hogy boyracer-é volt.)
Zselé03-05-2013 20:07:54 // 137895
Ez ha vissza van tekerve, akkor még vagányabb! :))
krisz.v03-05-2013 20:01:54 // 137894
Ez legalább (vagyis gondolom) nincs visszatekerve!:D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
427
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?