Forum >> 156

Kka21-08-2013 23:52:16 // 140742
Szerintem nézd meg hogy a hűtő meleg-e. engem a régi autóm szívatott meg így, mentem 1000 m-t és már forrt a víz, nem nyitotta rá a termoszát a vizet a hűtőre. Gyakorlatilag csak a "kis körön" lévő víz mozgott, nulla hűtéssel.
Este tudtam vele hazajönni mikor lehűlt a levegő, nagyobb sebességnél volt annyi menetszél, hogy hűtse a blokkot. Egy termosztát csere megoldotta a gondot.
Kka21-08-2013 23:42:16 // 140741
Kinél lehet venni olcsón gyertyákat? csak a "nagy" gyertyák kellenének.
Hardy21-08-2013 23:01:27 // 140740
Kéne egy típusbizonyítvány mert valaki azt mondta hogy abban szerepel a kicsi rendszám. Ha így van akkor viszont meg kell adniuk az engedélyt.
Hardy21-08-2013 22:51:04 // 140739
40.000 Ft a Kolosnal. Amúgy olyan 15 körül van mindenestül, ha valahol megadnák rá az engedélyt, de mindenhol sz@roznak. Mint ha ne lenne mindegy milyen rendszám van rajta. Én fel se tudom rakni a nagyot a parkradar miatt, de azt mondták építsem át az elejét. Teljesen idióták.
G-Burt21-08-2013 22:51:01 // 140738
egy 2.0 átalakítástól
GTPeti21-08-2013 22:38:57 // 140737
LB megválaszolta helyettem a 140729-ben. Indításkor SZVSZ ugyanakkora v. alig nagyobb a terhelés.

Ezt a tapadás dolgot én az Aral 5W40 vs. Selénia Racing 10W60-as olajnál tapasztaltam. Míg előbbivel indításkor mindig volt egy rövid, de csúnya hang*, ez most már nincs. Pontosabban ugyanez egyszer, 3 hét állás utáni indításkor volt tapasztalható. Azóta nem... Az olaj teszi, illetve pontosan az a hatás, amiről írtál.
Kíváncsi leszek, hogy ezt 5W50-nel (Mobil 1). illetve 10W60-as Liqui-vel is csinálja-e majd.
(*: Már csak ezért, a "nem Racing-es időszak" miatt is helyénvaló volt a Rimet-es kezelés.)
Xintetic21-08-2013 19:05:03 // 140736
Egy körülbelüli összeget nem tudsz mondani, a kis matricára? Én is gondolkodok rajta erősen :D
Piritu - 1.000.00021-08-2013 18:59:29 // 140735
Én nem cseréltem benne semmit, mégis mérhetően és érzésre is jobb lett: klatty
TwinSpark21-08-2013 18:54:55 // 140734
az oké, csak h valamivel jobb lessz e ?
mreni21-08-2013 18:53:01 // 140733
nem érdemes szórakozni vele
TwinSpark21-08-2013 17:56:57 // 140732
Sziasztok, kérdésem lenne hozzátok :D van egy 156 osom és egy bitang bomba 1.6 ts moci szól benne de kicsit unom már és nem akarok motort cserélni benne szal ilyen kérdésem lenne hogy, az 1.8 ts injektora esetleg nagyob e vagy job lenne e vele , valamint a leömlő ugyan az e vagy esetleg vmi tipp h mitől lenne szebb és erősebb az a vérbeli olasz szív ? :) köszi előre is :)
linzenbold21-08-2013 17:31:49 // 140731
bocs 110 :))))
linzenbold21-08-2013 17:16:54 // 140730
130Ekm van már benne így. Eddig jól vizsgázott :)
Tuningman21-08-2013 14:34:57 // 140729
Persze ez így van. Alapjáraton természetes, hogy nincs full teljesítményen.
De alapjáraton nem 0 a teljesítmény és a nyomaték sem és nem is a gyári értéken működik. A max teljesítményt és nyomatékot a motor karakterisztikájától függően egy bizonyos fordulatszám tartományokban adja le, ahhoz nem szükséges kitaposni neki.
Egyértelmű, hogy nem olyan nagy dolog az a 172 LE. Amiért nagy dolog az az, hogy egy 8V-ből jön elő és ebben az esetben kérdés, hogy ezt a teljesítmény növekedést hogyan képes ez a motor elviselni hosszú távon, akár hajtod akár nem. Itt az alkatrészek tűrőképessége a lényeg és az, hogy hosszútávon hogyan lehet megvédeni ezeket az alkatrészeket.
linzenbold21-08-2013 05:59:40 // 140728
Azért ez nem teljesen így van. Az a 172 le csak akkor 172 le ha ki taposom neki. Most ha hidegwn beinditom, nem fog 410nm előugrani a semmiből. Hidegen meg természetesen nem hajtom soha. Most ha normálisan közlekedek vele, semmivel nem másabb mint ha gyári lenne. 90%-ba pedig nem taposom neki. Ez nem versenyautónak van használva. Nem olyan veszélyes az a 172 le mint gondoljátok. Csak ésszel kell használni...
Tuningman21-08-2013 02:04:07 // 140727
Miért Peti, a 173 LE. nem túlzás egy 8V motorhoz?:))
Így még mindig olcsóbb mintha motort cserélne:)
Amúgy lehet nem is annyira túlzás ez az olaj abba motorba.
Ha belegondolsz abba, hogy nem csak a teljesítmény nagy de a nyomaték is.
Hidegen amikor beindítasz egy ilyen tuningolt motort, aminek az alkatrészeit nem ilyen terhelésre tervezték azért odaüt rendesen a csapágyaknak és a főtengelynek az a hajtókar. Mivel állás közben szép lassan lefolyik az olaj a motorból, idő kell míg felnyomja a szivattyú és megfelelő olajfilm képződjön.
Egy ennyire felhúzott motor ennyi idő alatt akár tönkre is teheti a csapágyakat.
Tulajdonképpen ezért is találták ki ezt az olajat, mivel észter bázisú.
Az észter jó tulajdonsága, hogy úgy tapad a fémhez mint a mágnes ezáltal az olaj hosszú állásidő után sem folyik teljesen vissza a motorból ezért megmarad a kellő olajfilm is az alkatrészeken és így addig is van megfelelő kenés amíg felépül az olajnyomás.
GTPeti20-08-2013 20:50:36 // 140726
...bár szerintem e célra ez a legjobb progi. (Freeware, biztonságos, angol nyelvű.)
GTPeti20-08-2013 20:48:50 // 140725
Így egyszerűbb: katt
GTPeti20-08-2013 20:31:46 // 140724
Így van. Én inkább vennék akkor bele egy 2.4-es motort... :P B)
gecsa20-08-2013 20:24:07 // 140723
ki mire akarja elverni a pénzét, az a saját dolga.. ;)
GTPeti20-08-2013 19:37:34 // 140722
Egy 1.9 8V-be egy icipicit túlzás lenne. :))
Frucsi20-08-2013 19:23:30 // 140721
Sziasztok!

Tegnap az autó bedobta a motorhiba jelet menet közben, illetve a kis sárga kulcsot code felirattal is, bár az nem sokáig világított. Gépre is dugtuk gyorsan, és az első lambda szonda hibát dobta. Töröltük, de utána megint megjelent, igaz csak a programban, a fedélzeti comp illetve a műszerfal már nem jelzett. Szerintetek? Mellékelem a képernyőt is amit lefényképeztem.
Tényleg cserés a lambda szonda, vagy csak vmiért bejelez?
Köszi!



PistaFR20-08-2013 19:08:14 // 140720
A patentek fejének a helyének a nyílásai nem azonos irányba néznek sajnos. Próbáltam egyesével kiugrasztani őket, de úgy sem ment. :(
redbull9020-08-2013 18:25:44 // 140719
Tegnap sikerrel jártam a felső lengőkarok cseréjével a jobb oldal már kijött pár ütésből 5perces meló volt bal oldallal ellentétben!

Kerék ív dob ki és akkor nem kell leszedni fél futóművet!
Tuningman20-08-2013 14:58:41 // 140718
Akkor meg is találtad:) 35ezerből meg is van az olajcsere:D
Amúgy ez tényleg nagyon komoly olaj, F1-es ajánlással:)
Egyszer ha lesz valami komoly gépem, Maserati, Ferrari, akkor ezt fogom használni:)
linzenbold20-08-2013 14:45:24 // 140717
Arra nem kellett költenem :) már így vettem az autót. De az olajon nem szeretnék spórolni. Ezért is keresem a legjobbat...
Tuningman20-08-2013 14:30:29 // 140716
Az biztos:) De tudja is amit kell:)
Gondolom a chip-tuningnak is meg volt a maga ára:)
Ildiko20-08-2013 09:40:39 // 140715
oldalra kellene róluk lehúzni a burkolatot
linzenbold20-08-2013 08:20:49 // 140714
Ennek azért már megvan az ára is!! :O
Tuningman19-08-2013 23:45:04 // 140713
Ha tényleg a legjobbat akarod akkor ez itt az igazi:)


Semmilyen más olajgyártó nem alkalmaz dupla észter technológiát:)
Peti156Sw19-08-2013 22:17:44 // 140712
...ugy ertem a hang okozója...
Peti156Sw19-08-2013 22:10:55 // 140711
Amikor ezt felraktam, jó sokáig tartott hogy rájöjjek mi volt ez a hang. Először is nézd meg a turbó takarólemezét, nekem elpattant az egyik anyacsavar feje, ami tartja. Utána nézess rá az ékszìjfeszìtődre, mert nálam ez volt a második ludas. Ja és ne spórolj, a feszìtőt kompletten cseréld, ne csak a görgöt rajta, ha teheted! (Dayco-ra). Na meg még a kipufogócsonk környékén a cső felfogatásra is ránézhetsz, ha ez mind nem jött be. Nekem ez mind hiba volt, ne kérdezd melyik volt a hiba mert nem tudom.
GTPeti19-08-2013 20:31:43 // 140710
Hozzátenném, a LM-nél külön kiemelik a magas olajfilmstabilitást.
GTPeti19-08-2013 20:30:28 // 140709
Szerintem talán ez a legjobb 5W40-es olaj, de a 3000-es Mobil is kitűnő. És a Xado-t is sok szaki dícséri. (Persze csak aki próbálta...)

A HTSS-értékeket is érdekes lenne kideríteni. De nem hiszem, hogy egy 1.9-es motornál azon olyan rendkívül sok múlna. Mondom... ha nem használod padlógázon. (Márpedig ezesetben amúgy sem jó választás egy 8V. Sokkal inkább egy 20V, aminek sokkal kisebb megterhelés lenne ugyanez.)
linzenbold19-08-2013 20:22:39 // 140708
Na most akkor mobil olajból melyik lenne nekem a legjobb szerinted? Már fogalmam sincs. Peak life-ból nincs 5w 40 :(
linzenbold19-08-2013 20:20:36 // 140707
Csak számoltam az airbag feliratokat, ami van az autóban. Tudom nagyon jól hogy a függönylégzsák elől hátul ugyan az, viszont külön terület miatt külön is szokták számolni sokan. De ha már ennyire szívesen belém kötsz mindenért akkor legyen 6 légzsák, csak hogy megnyugodj :)
GTPeti19-08-2013 20:16:58 // 140706
SZVSZ ha nem padlógázon közlekedsz, akkor a W50 felesleges. Egy nagyfordulatú benzines megint más tészta. Persze ártani vszleg nem ártana, de a turbódhoz hivatalosan W40 való. Amúgy tényleg a Peak Life a piac egyik legjobb olaja.

Hogy mi szintetikus és mi félszint, definíció kérdése. (Ld. blog/olajok.) No-ban szinte minden Mobil olaj félszintnek minősül. És ez nem baj.
linzenbold19-08-2013 20:13:53 // 140705
Eddig azt használtam, igazábol nem volt vele gondom. Most kipróbálnám ezt a mobil olajat. Nagyon dicséri mindenki. Csak hát ami a premium szegmensből van, az 5w 50. Vagy esetleg a 0w, de azt már nem erőltetném. Egyébkén mennyivel másabb a 40 és az 50?
mreni19-08-2013 20:08:04 // 140704
nem gond,de castrolt szerintem ne :)
linzenbold19-08-2013 19:59:30 // 140703
Pont tegnap beszélgettem egyik cartársal. Ő írt egy elég brutál programot magának. Ugyan az a motor van neki is. Az övé bőven 200le fölé sikerült. Mondta hogy az én üzemanyag mennyiségem gyári 90ről 110re van írva, azt magának 220ra írta. :D azt viszont már nem bírta. Féltengelyt szétcsavarta, kuplung meg szétesett :) azért a motor előtt le a kalappal...
linzenbold19-08-2013 19:54:44 // 140702
5w 40-el nincs gond, az a gyárilag előírt is. edig azt is raktam bele, most viszont 5w 50et raknék bele. Arra értettem hogy nem gond e neki?
GTPeti19-08-2013 19:53:40 // 140701
Ezt a kérdést kétféleképpen lehet megválaszolni:
1. Az.
2. Igen, az. :)

Legalábbis nálam a nagyon hasonló vasamnál ugyanezek mellett a tünetek mellett az volt. A csere megoldotta.
GTVili19-08-2013 19:45:35 // 140700
Nem semmi,amit levesz a hajtás.....több mint 30lovat......
mreni19-08-2013 19:44:56 // 140699
miért lenne gond az 5w-40? én 0w-40et használok,nekem sem gyári teljesítménnyel megy a gép.
Mobil-ból én 5w-40 ESP Formula M-et hozattam németből,nem tudom itthon kapható-e vagy sem,ez full szintetikus.
linzenbold19-08-2013 19:38:10 // 140698
Főtengelyen. Keréken 104,8KW
linzenbold19-08-2013 19:36:58 // 140697
5w 40 csak a mobil xs 3000ből van. A peak life, vagy a rally elvileg a legjobb. na meg az nem a mobil1 csak a mobil olaj. 5w 40 ráadásul fél szintetikus ahogy nézegettem. Csak az 5w 50 nem Lenne gond neki?
mreni19-08-2013 19:33:49 // 140696
keréken vagy főtengelyen? :D
mreni19-08-2013 19:33:11 // 140695
oké :)
linzenbold19-08-2013 19:31:53 // 140694
Padon mérték. nem a hasamra ütöttem :)
Ákos9119-08-2013 18:57:50 // 140693
Egyszer ez már jött velem szemben, persze ő sem tudja milyen autóban ül na mind1.
Élőben is ronda nem csak képeken.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.