Forum >> 156

159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 21:59:28 // 141741
akkor lehet így jött ki a gyárból és nem mókoltak vele?
Dante18-10-2013 21:21:14 // 141740
Akkor most már tudom kihez kell fordulni ha meghibásodna :)
Piritu - 1.000.00018-10-2013 21:17:19 // 141739
A te Alfádban is a mi termékünk van. A középkonzol pici rácsa mögött megbújó pinduri ventilátort változatait gyártjuk 91-óta :-)
tipoatti18-10-2013 21:08:58 // 141738
Ize... azert azt igy nem mondanam, de minden szempontbol halasabb. Remelem, sales-aspektusbol is. ;)
Dante18-10-2013 20:58:41 // 141737
Látom te is minőségellenőrzésben dolgozol vagy dolgoztál :)
Pontosan ezért nincs az autógyáraknál minősgellenőrzés. De ez a magyarázat amit adsz csak félig igaz, mert egy adott alkatrészen nem kell az összes fizikai méretre alkalmassági indexet bemutatni. Azon méret ami pedig nem spc-s az a rajzon meghatározott vagy az adott szabvány által engedélyezett toleranciákon belül szabadon szórhat, sőt, sok beszállító ezeket a méreteket szériában nem is ellenőrzi...

De inkább hanyagljuk ezt a témát, nem akarunk untatni másokat :)
Piritu - 1.000.00018-10-2013 20:49:56 // 141736
A dolog ennél komplikáltabb...
A gyár nem csak méreteket, hanem a méretekhez tartozó szórást is meghatározza az ún. alkalmassági indexen keresztül (cpk). Sőt, ezek teljesülését is ellenőrzi rendszeresen, akár a helyszínen is. Magyarul a gyártási technológiát tartja kézben. Bármi változást a technológiában is engedélyezni kell a gyárral (mondjuk egy munkaasztalt 90 fokkal elfordítok a helyén). Az így gyártott alkatrészeket nem is kell ellenőrizni beépítés előtt, mert a szükséges mértékben egyformák. Mindegy melyik beszállítótól jön.
Aki nem így, vagy ennyire szabályozott körülmények között gyárt, az nem lehet gyári beszállító, a saját neve alatt viszont oda adja el a cuccot, ahová akarja. Ebbe sajnos az is belefér, hogy a régi, kopott, a vevő által már letiltott, már nem kellő szórású (alkalmassági indexű) gépsor közvetlenül a piacra gyárt.
Dante18-10-2013 20:12:23 // 141735
"Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is"

Sajnos ez a gondolatmenet nem egészen így van. Az autógyáraknál nincs már minőségellenőrzés. Őhozzájuk pontos darabszám, pontos időben szerződésnek megfelelően érkezik. Kikerül az alkatrész a gyártósorra és ott összeszerelésre kerül. Szimplán olyan szerződéseket kötnek a beszállítókkal amely megszabja, hogy statisztikailag hány selejtes alkatrész lehet 1 millió alkatrészből (parts per million). Minden hiba ami becsúszik a gépezetbe a beszállító hibája.

Valószínűbb, hogy az adott beszállító, legyen ez most pusztán példaként a TRW, a lengőkarok alkatrészeit is több beszállítótól szerzi. Nyilvánvaló hogy egy cég sem tud két teljesen egyforma méretpontos alkatrészt gyártani (itt század / ezred mm pontosságra gondolok), de 2 v. több beszállító ugyanarra az alkatrészre mégnagyobb szórást eredményez, így a drágább, de jobb alkatrészekből felépített komplett késztermék (a komplett lengőkar maga) megkapja az autógyártó hivatalos matricáját, az olcsóbb alkatrészekből gyártott pedig megy a többi felvásárlóhoz.
GTPeti18-10-2013 19:31:13 // 141734
Én azon a véleményen vagyok, hogy egy TRW-nek nem éri meg lejáratni a saját nevét gyengébb minőségű darabokkal.
Zsolesz18-10-2013 18:22:47 // 141733
Ha valaki tud egy lámpamosó relét akkor ne tartsa magában! :)
mreni18-10-2013 17:32:13 // 141732
elég sok félével szerelték
Poló18-10-2013 16:27:36 // 141731
Az autógyárban nem gyártanak alkatrészeket. Azok a beszállítóktól jönnek.
Vannak saját gyártott alkatrészek, de ezek a fődarabok (kasztni és a motor fődarabjai). A többi jön a beszállítóktól. Tehát a lengőkart végig a TRW gyártotta, az Alfa 1 darabot sem csinált, hanem vette a TRW-től fillérekért.

A cartárs úgy értette, hogy TRW megveszi a gépsort, elkezdi gyártani az autógyárnak a lengőkart. A gépsor elöregszik, vesznek másik gépsort és azon gyártják tovább az autógyárnak az alkatrészeket. A régit viszont nem akarja kidobni, azon meg csinálják az alkatrész kereskedőknek a darabokat.

Én olyat hallottam, hogy a gyári és a gyári beszállítói között annyi a különbség minőségben, hogy a gyári átmegy egy gyári minőség ellenőrzésen is. Ezt el is tudom képzelni. Ezeket az autógyár munkatársai csomagolhatják át, ott legalább egy ember megfogja őket és szemrevételezéssel ellenőrzi, ahogy csomagolja át a gyári logós dobozba.
Roll198318-10-2013 15:34:12 // 141730
Ráadásul sokkal jobban is néz ki így.
Ricoe15618-10-2013 14:39:30 // 141729
Mikor még a 18-as kerekek voltak fent akkor majdnem megkérdeztem, hogy ha a kerekek maradnak mennyit kellene ráfizetnem csere esetén :)
gecsa18-10-2013 12:30:40 // 141728
hirtelen már nem is olyan rosszak az utak, mi? :D
gecsa18-10-2013 12:29:38 // 141727
nem, somogyban nőttem fel, most baranyában élek.. :)

jellemző még a nem tányért, hanem tányérat.. :D többek között.. :)

ON
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 12:29:35 // 141726
Közbe ki nyomoztam hogy az 1,9 jtd stilot szerelték ilyen generátorral. Akkor nem nagy gányolás tőrtént. Most először nem Bosch alkatrész hiba van :( :)
tipoatti18-10-2013 11:49:13 // 141725
18" után 16". Mintha új autóm lenne. :)
Hakesh18-10-2013 11:36:33 // 141724
OFF téma, de gecsa, te nem Vas megyei vagy? Mert errefelé mondják a rajta helyett, hogy "rajt" van. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 11:28:27 // 141723
A sárvédő betéteket pláne :)
gecsa18-10-2013 11:25:28 // 141722
akkor nem árt levenni a kereket sem.. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 11:01:06 // 141721
Faceliftnél is így van.
gecsa18-10-2013 10:59:00 // 141720
a szervízcd-n rajt van.. :) fl előttinél csavarhúzó, meg torx kell hozzá, szerintem nem variálták azt meg.. alul-felül, meg 2 oldalt vannak csavarok..
159 Indigo Gray 2.4 Monster18-10-2013 10:58:32 // 141719
Újab meglepit okozott a "patkány" Generátor felújítás hogy öröm legyen az élet, Barátnőm kerestapja generátor felújításokat csinál maszekba, mondta hogy anyagárba meg csinálja csak kell neki az alkatrész beszerzéshez a generátor Bosch száma. Ok megyek meg nézem hát itt jött a meglepi, nem Bosch hanem Denso van benn. Most akkor mi van? Szerelték mind két márkával vagy valami sufnituning?
Skodra18-10-2013 10:55:31 // 141718
Sziasztok! Valaki tudna nekem rajzot,vagy leírást adni hogyan kell leszerelni az első lököst a faceliftes 156-ról?Köszönöm!
gecsa18-10-2013 10:43:35 // 141717
"A boltoknak szállított alkatrészek olyan szerszámgépeken készülnek, amik az öregedés, kopás, oxidáció miatt már nem tudják teljesíteni a követelményeket (elhasználódtak a fő gyártás közben), viszont kidobni azért kár volna őket, így egy darabig használja maga a gyártó pótalkatrészgyártásra, később pedig továbbadja l. egy utángyártónak."

tehát gyártanak egy típust tegyük fel 10 évig, és a gyártó még kb 3 évig pótalkatrészeket. 13 év alatt nem kopik egy cseppet sem a gépsor, majd átkerül a beszállítóhoz, hirtelen az összes kopás, és rozsda rázúdul 1-2 év alatt.. természetesen a kopóalkatrészek cseréjéről, és a karbantartásról, meg a minőségellenőrzésről senki sem hallott.. :)

miért vinnének egy gépsort a gyárba, majd vissza a gyártóhoz? szerintem csak a kész terméket szállítják oda, lehet ezért "beszállítók"?

de, ha maradunk szigorúan a 156 lengőkar témánál, az ok, hogy csak 2005ig gyártották, de a 147et 2009ig, a gt-t pedig 2010ig, tehát a gyártó az 1997 óta gyártja a soron rendületlenül a lengőkarokat.. és csak valamikor most állnak majd le vele, és adják át a beszállítónak..

szerintem ez így teljesen nem életszerű... pl, 2003ban a trw nem gyárthatott lengőkart az alfákhoz, mert a gépsor az alfa gyárban volt, és csak majd az elhasznált rozsdás gépen kezdhetik meg a gyártást, ha visszakapták? az utolsó szériás autók alkatrészei mind a minőségi szint alatt vannak, mert addigra is már kopott a gyártósor?

ilyen, és hasonlók kérdések merültek csak fel bennem.. :)
Otto18-10-2013 09:06:44 // 141716
TRW-vel nincs gond, mint látod a felső karok is azok gyáriba.
Störtebeker18-10-2013 00:04:10 // 141715
Koszi,de ez egy ipari gep billentyuzete es fingom sincs,h hol kellene beallitani:D
GTPeti17-10-2013 23:55:02 // 141714
OFF Nem a billentyűzet szitázásától függ, hogy tudsz-e ékezeteket írni, hanem a beállított kiosztástól. ;) Az én tasztatúrám pl. deutsch, oszt mégis jön az ő és az ű. B) ON
Störtebeker17-10-2013 23:26:31 // 141713
Jo lenne,en is gondoltam ra,de a kornyeken nem igazan tudom,h kinek van hozza olvasoja....
dev16617-10-2013 23:17:41 // 141712
Olvasd ki, van-e tárolt hibakód.
Störtebeker17-10-2013 23:06:40 // 141711
Udv markatarsak!(Nincs ekezet a billentyuzetemen,azert ilyen a szoveg:)A problemam a kovetkezo:tegnap reggel,egesz estes kint azast kovetoen,kigyulladt a tengeralattjaro visszajelzo pirosan es kiirta a "motor control system failure" hibat....Aztan magatol elaludt es nem is tert vissza eddig...Nem valtozott semmi,ugyan ugy jart a motor,ma sem adta semmi jelet...Otlet?
Attika0117-10-2013 22:22:26 // 141710
40 000-km megyek évente, TRW lengőkarokat cseréltem 3-éve és még bírják. Alsókat újíttatom kíváncsiságból. Mi a baj a TRW-vel? Munkaterületre járok vele,nem csak aszfalton. Ja, és a hajdúbihar, borsodi utak minősége = kalap kaki. Vigyázni kell rá...........
Otto17-10-2013 21:10:32 // 141709
Lengőkarokat elvileg leeresztett autónál, alaphelyzetben kellene meghúzni nem?
Lehet hülyeség... :)
GTPeti17-10-2013 21:07:52 // 141708
Az enyémbe is ilyenek vannak, matrica nélkül. B)
mreni17-10-2013 18:27:23 // 141707
pedig de,pl öcskösnek több mint 1 éve egyáltalán nem nyúltam az 56hoz és az ülésfűtés gyengélkedésén kívül semmi baja nincs,pedig napi használatban van 8centi ültetéssel
Jack17-10-2013 14:59:48 // 141706
A Febi nevű felső lengőkar viszont 30e km bírt ki a jobb oldalon. Az utolsó 5e km már nagyon rossz volt rajta. Az igazsághoz tartozik, hogy ezt mind (95%) Budapesten tette meg és ültetett futóművel.
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 14:54:30 // 141704
inkább hazudtál volna :D
Imyx17-10-2013 14:22:08 // 141703
Én ("csak" 6 éve) próbálkozom ezzel, de nekem se sikerült :), függetlenül az anyagiaktól :DD.
gecsa17-10-2013 14:07:26 // 141702
sosem lesz vége... olyan autót még nem gyártottak, és ez nem csak alfákra mondva igaz...
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 13:10:31 // 141701
Mint mondtam ez kezdő Alfás korszakomban volt :) Az alsókat most cseréltem kb 200e km lehet bennük vagy több és a szilenteknek nem volt baja, a leng csillapítóim is gyáriak még, bár hátul tuti a végét rúgják már, eléggé ül a hátulja generátor felújítás után ő következik. Egyszer majd csak vége lesz és csak gázolajra kell költeni :)
Ferke17-10-2013 12:59:13 // 141700
Nem erről van szó. Tudni kell, hogy mit, hogyan rak bele az ember. Az nem megoldás, hogy bemész egy autósboltba, és megveszed a legdrágábbat, aztán berakatod a megélhetési autószerelővel:)
Ez így a legdrágább és legrövidebb ideig tartó kombó:)))
A sajátomban 150ezret bírt az alsó, 60-70-et a felső. Egyik sem gyári és nem drágák, viszont nem is kínai!
GPti(V6)17-10-2013 11:19:45 // 141699
Az ár 150.000,-Ft-re módosult
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 10:09:40 // 141698
Akkor csak én fogtam kezet a kolbásszal :)
Rolcho17-10-2013 10:03:16 // 141697
Két és fél év, valamint 30 ezer kilométer után a nem gyári TRW köszöni szépen, jól van.
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 07:08:03 // 141696
Voltam Csőrinél, ő cserélte a féktárcsáimat, vezérlést, vízpumpát, termosztátot, izzító gyertyát.
Hardy17-10-2013 07:06:21 // 141695
Csöri 40 km kb. oda vissza az 80. Egy dieselnek nem távolság, és nem összeg, ráadásul ért hozzá de nagyon és az alkatrész árai is jók, és nincsen olyan hogy nem jó hozzá amit hoztak!
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 07:06:20 // 141694
Szóval létezik :) Akkor ilyen lessz majd bele. De ha ez is megdöglik 1-2 év alatt meg nyöszörög akkor ki tolom a ganéra az autót :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster17-10-2013 07:02:31 // 141693
Már más a szitu, 2 év szivatás után :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.