Forum >> 156

JCsabi09-02-2015 16:31:57 // 147840
Nekem kb. 15.000km óta van benne elől és kb. 5000km óta hátul Starline (nem a legjobb márka tudom).
Eddig semmi baja.
Vinnie09-02-2015 15:46:06 // 147839
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani, hogy milyen első kerékcsapágyat érdemes venni a gyári mellett? Nagyon zúg a jobb oldalon. Köszi.
bb_14509-02-2015 11:01:23 // 147838
Ezzel csak egyet tudok érteni :)
bb_14509-02-2015 10:59:54 // 147837
Csak akkor megy, ha fel van kapcsolva a lámpa. Akkor is csak pár másodpercig nyomja a lámpára, utána abbahagyja és csak a szélvédőre nyomja.
pedroyah09-02-2015 10:25:46 // 147836
szia, nekem is ilyesmi a gondom mostanában. Neked mi oldotta meg a hibát? előre is köszi
Alfa GT-Csaba08-02-2015 22:27:37 // 147835
Én a gt-n tele fújtam olajjal a küszöböket 4 éves korába ,talán igy sokáig birja mert a párától se rohad belülről
Zsolesz08-02-2015 22:09:09 // 147834
Lámpamosó relét hogy lehet kideríteni működik-e? Ha nyomom az ablakmosást hallani egy kattanást rövid idő múlva, de a mosó nem megy. Direktbe kötve viszont nyomja a vizet a lámpákra?
Liquid08-02-2015 21:12:14 // 147833
a küszöbök szeretnek rozsdásodni, illetve alul a víz kifolyóknál, meg máshol is :) De az alja nem nagy gond javítható, a küszöb problémásabb.
Sajnos a 156-ok is öregednek, ezért egyre nehezebb értelmeset találni :(
Trombozis08-02-2015 21:09:11 // 147832
:-)
Így legalább szépen megcsináltam mindent, ha már szét volt szedve. Örülök nagyon. :-)
JulesTS08-02-2015 20:53:01 // 147831
Tényleg ennyire szar a helyzet, de nem lehetetlen. Én fél évig kerestem mire találtam:
http://alfaamore.hu/forum/alfa_romeo_156#16383496
Hardy08-02-2015 20:18:08 // 147830
Nyugi. En is csereltem mar biztositekot 10 ora alatt egy BMW motorkerekparon mikor lealt es nem indult el. Romma szedtem egeszen az ac pumpaig ami a tankba van. Persze RT volt ami full idomos. Ranezezsre semmi gond nem volt a biztivel. Aztan elindultunk vissza az ac tol es a biztositek volt a bunos. Innen kezdve mindig ramerek minden biztositekra.
roberto3308-02-2015 20:03:35 // 147829
Köszönöm, nem ismertem a hátteret, ezért kérdeztem.
1pityu38908-02-2015 17:09:44 // 147828
Üdv a 156 tulajoknak! Le szeretném váltani a 146-osomat egy 156-osra mire figyeljek oda? hol rozsdásodik? milyen tipus hibái vannak? eddig 3 hahu-s hirdetést néztem meg személyesen mind 3 kocsi rom volt az egyik tulaj be is vallotta hogy 4év alatt egy fillért nem költött rá látszott is rajta. Tényleg ennyire rossz a helyzet vagy csak kifogtam?
GTPeti08-02-2015 15:04:55 // 147827
"A 159-ben is felbukkanó 1.8 motor / nem a TBi / is JTS már?"

Ne keverjük a szezont a fazonnal. A JTS, amiről itt a 156-topicban beszélünk, az a 2.0 TS, közvetlen befecskendezéssel ellátott változata.

Semmi köze nincs a 159 "JTS" jelzővel illetett (közv. bef.) motorjaihoz, mert azok (az 1.8 és a 2.2) GM származékok. Az 1.8 TBi az Alfa-fejlesztés, és az is közvetlen befecskendezéses, de annak sincs sok köze az ős-JTS-hez.
pdudas08-02-2015 14:44:32 // 147826
Koszi!

Lehet itt olaszorszagtol 10 kilometerre egyszerubb lesz.
Hetfon azert megkerdezem a szerelot miert nem szolt.

Csutortokon cserelt olajat/lengokart/szuroket/kezifek kotelet.
Kertem, hogy nezze at mert muszakira megyek vele.
Ketlem, hogy ez nem latszott az autot felemelve.

Kezifek kotel cserejekor kvazi hatul dolgozik.
Abarai08-02-2015 13:35:44 // 147825
Per pill nem rendelhető náluk sem. :(
Abarai08-02-2015 13:33:37 // 147824
Én cserélném. A JTS-re a fekmester.hu-n rendeltem dobokat. Amúgy a V6-ra is ugyanazokat hozza. Asszem, ugyanaz a dob, mint a TS-eken, csak a cső átmérője nagyobb.
Trombozis08-02-2015 13:26:11 // 147823
Megvan a bűnös! Szaros jelöletlen 7.5 Amperes bizti a kormány alatt. Jó hogy szétszedtem mindent. :-)
Megyek összerakom a cuccot.
pdudas08-02-2015 12:24:27 // 147822
Szerintetek ezt erdemes javittatni, vagy csere?
https://lh4.googleusercontent.com/-yVWInMdATWE/VNdGnnANwzI/AAAAAAAAlCc/adNRbGxCaYs/w1118-h629-no/IMG_20150208_113632.jpg

Ma vettem eszre. JTS hatso dob. Hol kaphato ilyen es mennyi az ara?
Bardiban nincs.

Koszi!
Dévid08-02-2015 12:13:20 // 147821
A v6 olyan, mint egy diesel, csak kétszeres fogyasztással, viszont turbólyuk és turbóhiba nélkül. 2500 körül elváltogatva nem is zabál.
roberto3308-02-2015 10:10:48 // 147820
Köszönöm, ezek az infók most nagyon jól jöttek, a fogyasztásától tartottam a V6 -nak, de főkčnt országúton járok normál tempóban a régi TS is megeszi a 8,5 -9-et.
Abarai08-02-2015 08:35:12 // 147819
Hello!

A Selespeed 10 éves kora körül hajlamos elhagyni magát. A nyomástároló, a szivattyú és egy lezáró dugó lehet a gyenge pont. Nekem az utolsó "nyert", ami filléres alkatrész, de a cseréje nem egyszerű. A legnagyobb méreg az, hogy ha gond van a Selespeeddel, akkor trailerezni kel, és pár napra kiesik az autó. Amikor viszont működik, akkor nagyon jó. Legalábbis nekem bejött.

Létezik faceliftes V6 automatával, de marha ritka madár. Az automatával még nem volt dolgom, bár - amennyire tudom - eléggé visszafogja az autót és érezhetően többet is eszik vele. Kézivel viszont alig eszik többet a V6, mint a JTS. Alattam kevesebb mint egy liter a különbség, ráadásul jó bele a 95 is. A V6 alkatrészei jellemzően drágábbak, viszont sokkal ritkábban kell hozzányúlni. Gyakran előforduló hibával még nem találkoztam. De ha van is, a hang mindenért kárpátol. :)

A 159-ről nem sokat tudok. Elvileg egyik benzinese sem közös a 156-tal.
roberto3308-02-2015 08:03:53 // 147818
Sziasztok,

Lassan itt az idő, hogy 9 év után fiatalítsak az autóparkon :)
A fiatalítás mellett fő szempont még, hogy keveset futott, ismert előéletű legyen a kiválasztott.

Nekem a TS-sel nem volt bajom, bár relatíve most sincs sok km. a Gépben ( 145 000 ), a JTS-es posztokat pedig becsülettel végigolvastam DE,

Selespeedbe mennyire érdemes gondolkodni, ha fontos szempont a megbízhatóság, mert mindennap használjuk az autót?

A hagyományos automatával szerelt (Q system) 2.5 V6 létezik-e FL SW kivitelben és a V6 fenntartása a JTS-sel összehasonlítva mit mutat?

A 159-ben is felbukkanó 1.8 motor / nem a TBi / is JTS már?

Köszönöm: Roberto
GTPeti07-02-2015 22:28:49 // 147817
Olajmode-ON
Nem vagyok róla maximálisan meggyőződve, hogy a 10W-60-as Selénia a filmstabilitás mellett más kvalitásokkal rendelkezik... (Más szavakkal: Hogy hétköznapi használatra az a legjobb olaj a JTS-be.)
Olajmode-OFF
Inter156 (il mascalzone)07-02-2015 22:26:38 // 147816
A JTS témához szólnék hozzá !
Nekem az van,szeretem jól megy ,viszont nekem is vannak problémáim vele,konkrétan amiket a kollégák írtak. Vezérműtengely elkopott ,csere lett ! Nem tudom az előző tulaj milyen olajat használt,eleinte én selenia 10/40 est használtam,ez az én hibám volt,aztán persze a 10/60-ra váltottam,de csak gond lett. Az olajat mindig is ette,de ez engem már nem zavar,az össze Alfám éhes volt,kivéve a párom 145-se. Ez a kis 1.4 Ts egy cseppet sem eszi és nincs vele semmi gondunk :-)
Vissza térve a JTS-hez ,160000 Km van a kocsiban ,most járok vele szerelőhöz ,kitudja milyen hibák kerülnek elő ...kicsit tartok tőle,de azt tudom,hogy továbbra is ez az autó kell nekem :-)
GTPeti07-02-2015 22:22:54 // 147815
Inkább mondom, hogy mit találtam: A külön cserélhető gömbfejet. Ennyi.
Piritu - 1.000.00007-02-2015 21:58:51 // 147814
Mit nem találtál hozzá? :-)
(Szinte mindent találtam utánagyártottban, ennek ellenére gondolkodom a gyáriak bespájzolásán.)
GTPeti07-02-2015 21:51:04 // 147813
Azt sosem fogom elfelejteni, mekkora változást hozott egy pár jófajta TRW alsó lk. beszerelése, a vacak OCAP-ok után.
(Kb. annyit, mint az Uno 15+++ éves lengőkarjait Lemförderre lecserélni.)

Addig amíg viszonylag jó minőségű lengőkarok is kaphatóak, (nyugati mércével mérve) elérhető áron, addig nincs nagy baj (pl. 156 elöl-hátul). A baj az ott kezdődik, mikor nincs utángyártott és a gyári méregdrága (GTV hátsó futómű...)
Liquid07-02-2015 21:03:05 // 147812
a "sportszilentekkel" csak óvatosan, mert megváltoztathatják a futómű geometriáját, azzal hogy nem tudnak a gyárban tervezett módon deformálódni terheléskor. Nem tudom hogy a 156 futóművében ez mennyire van jelen, ehhez már kevés vagyok.
Liquid07-02-2015 21:01:20 // 147811
egyetértek, egy megfelelő minőségű új cucc többet ér mint egy bizonytalan felújított, főleg úgy hogy a felújítás is 50% és akkor is csak a kopó cuccok harmada van cserélve.
GTPeti07-02-2015 21:00:50 // 147810
Egy pillanat, az, hogy egy felső lengőkar nyikorog, még messze nem jelenti azt, hogy csereérett. Meg lehet kenni szilikonzsírral és nem fog nyikorogni.

A PU-szilentekről erősen megoszlanak a vélemények. Mert az egy dolog, hogy tartósak, de pont a lényeg szenved csorbát, miszerint a szilent puha és ezáltal előre meghatározott módon kapcsolja a futóművet a kasztnihoz.
GTPeti07-02-2015 20:46:54 // 147809
40-50 ojró egy zsír új olyan lengőkar. TRW vagy Lemförder. Ahhoz képest a 7500 nem is olyan olcsó. (1db gömbfejért...)
Alfa GT-Csaba07-02-2015 20:17:06 // 147808
Javítják,én már csináltattam több mint 1 éve és még hibátlan ,most volt a gép rázó padon!7500/db áron felújítsák.
pdudas07-02-2015 20:07:52 // 147807
Akkor lehet rosszul fejeztem ki magam.
A szilenten kivul a lengokarban van egy gombfej vagy valami mas csavarban vegzodo csuklo a haromszog egyik csucsan. Na az doglott nalam, kezzel mozgatva is nyeszeg. Az javithato/cserelheto, vagy kukas az egesz?

A gumi szilentet johogy ki lehet cserelni (max bele kell sajtolni az ujat).
Hardy07-02-2015 20:04:58 // 147806
A masikba nekem se volt. De a relé ott volt. Tetőablak hatso elektromos ablak ülesfűtés mennek róla. Meg talán még a lámpamosó is.
Alfa GT-Csaba07-02-2015 19:18:26 // 147805
megveszed a szilentet és magadnak belerakod ,kb 5 perces munka zsírozással együtt
Alfa GT-Csaba07-02-2015 19:16:50 // 147804
persze ,mozgókúpos csavarral,de az agyméret egyezzen !
nagyT07-02-2015 18:49:03 // 147803
A kocsira felmegy az 5X100 felni is igaz?
pdudas07-02-2015 17:44:41 // 147802
Masik kerdesem a lengokar felujitas.
Nekem meg csak egy bal felsot csereltek, de kollega mar tul van egy komplett szetten.
Az enyembe most Lemfordr 28142 01 kerult, mivel kezdett nyikorogni. Ha jol tudom az eleg jo marka.

Ha jol remlik ezeket fel lehet ujtittatni es valami sarga szinu sport szilenteket lehet belejuk rakni. Hol vallalnak ilyet? Neki ugye van bal/jobb/also/felso gyari kiszerelt - hatha megeri megcsinaltatni. Az ove ugyis sportosabb auto - ultetve is van.

Elore is koszonom.
pdudas07-02-2015 17:38:28 // 147801
Sziasztok!

Cylinder 1 misfire van. Melyik az egyes henger? Vezeto oldali vagy utas oldali?
Gyujtotrafom van, csak ez az info hianyzik a javitashoz.

Szimptoma: normalisan jarva minden rendben, de ha nyomok egy padlot alacsony fordulaton akkor rangatni kezd es jon az MCSF es a csipogas.

Torque Pro szerint meg Cylinder 1 misfire.

Szoval reggel megfujkalom a csatit az ECU toveben, meg ki is cserelem a gyujtotrafot (vagy megcserelem egy masik hengerrel, hogy atkerul-e a hiba oda).
Trombozis07-02-2015 17:01:07 // 147800
Ott lehet egy bizti...a kézikönyvben egy 80A-es. Nagyon kíváncsi vagyok most már. "Majdnem az összes elektromos rendszer és alkatrész". De jó lenne, ha ez lenne, már lassan lebontom az egész kocsit. :D
Trombozis07-02-2015 16:57:05 // 147799
Azt mondod? Nincs is extra a kocsimban. :-)

Főbiztit már egyet néztem (4 dbot). A másik a toronymerevítő alatt van. Azt holnap leszedem és megnézem. Lassan haladok, mert megfáztam, kegyetlenül és pár perc alatt kihűlök lent. Garázsba lusta vagyok elmenni.

Ezt a szar DTE-n nem tudom felrakni...
lebbenszki15607-02-2015 16:25:54 // 147798
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Dunaföldvár mellett vagyok (400km-re otthontól) A hátsó fékbetét széthullott az Alfába. Van valakinek ötlete, hogy a környéken (és főleg, hogy hétvége van) hol tudnék bele fékbetétet szerezni?
Hardy07-02-2015 16:23:10 // 147797
Erről elvileg csak az extrak mennek amiket pluszba lehetett rendelni. Nem lehet valamelyik fő biztosítékod adta meg magát a motortérbe? Meg kéne nézni amik tönkre mennek miről mennek. Valahol kell lenni egy közös pontnak. Ott lehet a gond.
Trombozis07-02-2015 14:13:01 // 147796
Az van! Jók a biztik. Szerintem ez lesz a ludas. Kesztyűtartó alatti egyik relé. Ha van valami köze hozzá.



A múltkor játszottam az ülésfűtéssel, de feladtam, gondoltam majd nyáron...tegnap összepakoltam mindent, előtte mindent leteszteltem. Összerakás után minden meghalt. Ja ablaktörlőm sincs. Ha ez a relé az, akkor erről menne minden?
GTPeti07-02-2015 14:05:24 // 147795
Látod, ha Tuningmannél csináltattad volna meg (ennyiért), ő titokban megszűntette volna a JTS-ed jövőbeli hasonló problémáit (mert véletlenül egy keze ügyébe kerülő V6-ot pattintott volna be). :)
GTPeti07-02-2015 13:43:40 // 147794
"Valahogy sajnálom a Xado(mazo) 10W60 töltögetésére fordított időt pénzt"
Én nem sajnálom. Meggyőződésem, hogy meghálálja, kifizetődik.
GTPeti07-02-2015 13:41:28 // 147793
A németek is írnak a füstölésről, de nem az olajhoz szokták kapcsolni a jelenséget. Ahogy én nézem, az inkább gőz lehet, mert hideg időben erősebb a dolog. Legalábbis a saját JTS-emnél így van. Azt is szokták pedzegetni, hogy a kipufgóban nem hűl le annyira a gáz és a valamivel magasabb kilépési hőmérséklet okozza. Ki tudja.
hg6idn07-02-2015 12:49:05 // 147792
Misinek mutattam :), de megoldottad. Cssk fantáziálok, hátha egy banális, apró szelep minden baj okozója...És nem a 200K Km.
Hardy07-02-2015 12:26:41 // 147791
Tolatólámpa van?
Service biztosítékokat 2 db nézted? Nekem azt vágta ki a tolatólámpa mert összeért a vezeték a csomagtartó ajtónál. A másiknál még tempomat se volt. 1.6 TS M-Jet
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.