Forum >> 156

Ambient00123-05-2016 11:42:59 // 150992
Sziasztok. Motormosásnál kioffolt a Meta System riasztó. Valakinek ötlet?
Kazeshini2723-05-2016 10:53:53 // 150991
Nem mertem azóta használni. Mit tanácsolsz, maradjon is így amíg el nem jut Szervizbe? Köszönöm a segítséget.
SanyiJTD23-05-2016 10:47:50 // 150990
Sziasztok.
Mikor csak ablakra fúj ,akár hova tekerem a klíma vezérlőt olyankor mi a hibás?
Nem a tekerő a gond valószínű, mivel az ablak, és az ablak MAX között ha állítom , ott "reagál" . Köszi
asus1423-05-2016 10:45:25 // 150989
Sziasztok!

Kiégett a jobboldali helyzetjelzőm. Kérdésem az lenne, hogy esetleg meg tudja valaki mondani milyen való bele? Vagy ha kiveszem és a kocsival elindulok akkor nem fog nyavalyogni, hogy nincs benne izzó?
Másik dolog: nem ismer valaki egy jó műanyag hegesztőt? (elrepedt a tágulási tartályom)

Előre is köszönöm.
trxAlfa23-05-2016 10:10:09 // 150988
Az a helyzet, hogy a menet legelső kis gödrében van egy öntesi hiba, egy kis szem amitől képtelen rákapni.
Béci Ɨ|ѯ23-05-2016 08:21:26 // 150987
Érdemes lenne elvinni egy szakértőhöz. Pl. Szatmári Gabi-hoz. A Selespeed nem az általánosságban vett automata váltó, hanem egy elektromosan vezérelt és mozgatott manuális váltó. Egyáltalán nem biztos, hogy szét ment, csak gatyába kell kicsit rázni. Szatyi nagy mágusa ennek a technikának.
lasicsviktor23-05-2016 00:27:36 // 150986
'98 2.0 TS ABS hibajel világít, fogazott gyűrű meg valami jeladó szakadásra jelez. Ez kb mennyi árban javítható?
rbalint8822-05-2016 23:24:56 // 150985
nem hülye kérdés, de a vonószem menetemelkedése nem olyan alacsony, hogy ne látsszon a jobbmenetesség ;)
trxAlfa22-05-2016 22:09:46 // 150984
Hát, látod ezt nem néztem, holnap reggel kipróbálom.
berobbantam22-05-2016 22:03:29 // 150983
Hülye kérdés de nem balmenetes?
trxAlfa22-05-2016 21:56:00 // 150982
Ránézésre igen, és próbáltam átpucolni, de sehogysem.
Dévid22-05-2016 21:47:26 // 150981
A furatban jó a menet? Szeret eltömődni.
trxAlfa22-05-2016 21:37:08 // 150980
Sziasztok!
Először kényszerültem rá, hogy a csomagtartóból előkeressem a vonószemet, de sajnos nem passzolt valahogy méretileg a furattal.



Őróla van szó, teljesen gyárinak tűnik, agyonkoptatva sincs, de sehogy nem kapott rá. Nagyobbnak érzem a szemnek a menetét mint a kocsi elején a furatot. Ez lehetséges? Sajnos kedden szükségem lesz még rá, hogy a szerelőhöz eljusson a kocsi. Valami ötlet? Esetleg honnan tudnék beszerezni hasonlót keddig, ha arról van szó?
Kazeshini2722-05-2016 19:39:03 // 150979
Sajnos az automata váltó visszajelző a műszerfalon villog és sípol indítás után, majd pár perc múlva eltűnik. (csak ha rükvercbe teszem) váltani vált szépen azzal nincs gond. álló helyzetben a váltó rudat jobban szemügyre véve azt tapasztaltam, hogy ha fokozatba rakom és kicsit mozditom visszaáll üresbe. menetközbe eddig nem dobta még ki. Attól tartok kuka a váltóm. :\ Valami ötlet esetleg? Holnap viszem szerelőhöz, szerintetek mire számítsak?
rbalint8822-05-2016 17:42:56 // 150978
Ha 2000-es fordulatig néha erőtlen az autó, 1500-ig mondhatni fulladékony, akkor mi lehet a hiba? 1.9 JTD 16V
múltkor indulás után kellett emelkedőre tolatnom és kiköpött egy adag kormot, azóta csinálja. előtte nem sokkal volt az egérszelep tisztítva (EGR), jobb is lett, mint volt.
Kazes☻22-05-2016 11:40:10 // 150977
Érdekes, ez már a '46-ban is így van... : /
Kazes☻22-05-2016 11:39:15 // 150976
Vidd vissza a boltba és cseréljék be a két darabosra, szvsz. Motor vagy alvázszám szerint tudniuk kéne, ha te még nem vagy képbe... :)
Taxi33™22-05-2016 11:33:38 // 150975
Szia! Emlékeim szerint nagyon. Csak alulról lehet leszedni, és sokminden útban van. Kipufogó, még talán a bölcső is. Megszenvedett vele a szerelő.
Rolee198622-05-2016 10:47:34 // 150974
Helló! 1 óra szenvedés után ( 182 cm/ 90 kg) :) kiszedtem ezt a derékszögű műanyag tartót, hogy majd a megbeszéltek szerint lecserélem a pollenszűrőt. Csakhogy hült helye a szűrőnek, ahogy az a képeken is látszik! De így nem tudom a bele való pontos méretet, esetleg valaki nem tudja? Mert már vettem egyet, de azt bebuktam. Meg azt is írtátok, hogy talán 2 db kell bele.
Dévid22-05-2016 10:46:42 // 150973
Pont emiatt az "előző tulaj faktor" miatt nem fog piacra kerülni az enyém. Igyekeztem kímélni, de volt pár rossz húzásom. 5 éve egy rendes motorcserével és egy kis ráköltéssel megúsztam volna, de így, hogy kinn áll az udvar végében évek óta... Tavaly még indult. Most, hogy van mászkálós, végre nyugodtabban fogok legózni, a maradék meg megy a MÉH telepre. Legalább nem szid senki, hogy romot vett tőlem. :D
Peta7422-05-2016 07:16:15 // 150972
Sziasztok!Érdeklődnék 156 1,6Ts generátor csere mennyire macerás? Van-e különbség a 2,0 és a 1,6 motor generátora között?
atis_166jtd21-05-2016 23:52:36 // 150971
Srácok segotsen nekem valaki hogy 2004 2.4 20V JTD milyen euro osztálybasorolást kap?Esetleg valakinek van ilyen nézze már meg hogy milyen szám van a forgalmiban. Köszönöm előre is.
kenyer7921-05-2016 23:11:57 // 150970
Éljen :D
Egy hete vettem 2.0 Ts-t :)
berobbantam21-05-2016 22:01:19 // 150969
Neke is fura.De tényleg elforog.A hangját nem a ts-hez hasonlítom.De nekem nagyon tetszik.Olyan mint valami amcsi izomautó :D
Liquid21-05-2016 21:53:32 // 150968
Hát kinek a pap.... nehéz elképzelni, hogy egy négyhengeres dízelnek a TS-éhez bármely szinten mérhető hangja legyen :)
Tényleg elforog 140-ig 3-asban? Ez fura nekem.
berobbantam21-05-2016 21:24:52 // 150967
Szia
Egy pro :) :
Én a jtd-t eltolom 3-ban 140-ig.És a hangja is piszokul tetszik ilyenkor :D
Liquid21-05-2016 20:58:41 // 150966
Ez így elég értelmetlen kérdés, csak arra jó hogy vitát generáljon.
Attól függ mi célod, valszeg bőven lesz pro és kontra:
- sokkal többet fog fogyasztani
- ha sok benne a km, akkor előbb-utóbb beugrik valami komolyabb felújítás
- az is tény hogy a JTD-nél ugyanez a szitu, csak drágábban
- ha sokat mész (értsd sok km-t), akkor nyilván többe kerül a TS, legalábbis ha az üzemanyagköltséget nézzük csak
- viszont a TS-nek istentelen jó a motorhangja, és ahogy 3-asban 50-ről eltolod 150-ig, azt nem tudja semmilyen dízel :)
- a 2.0 TS-nek rossz a híre, és az átlagnál jobban érvényesül az előző tulaj-faktor, viszont ha nem egy szétütött példányt veszel, akkor jó eséllyel nem lesz vele gondod, ez személyes tapasztalat.
Zsolteen21-05-2016 20:21:03 // 150965
Üdv! Kérdésem az hogy egy 2000 es evjaratu 1.9 jtd-t érdemes 2.0 t.sparkra? Dizel után benzin pluszban még megbízható a t.spark?
Liquid19-05-2016 20:48:02 // 150964
ha alapjáraton nem ingadozik, akkor nincs semmi komoly baja
Liquid19-05-2016 20:46:59 // 150963
nálam is csinálta úgy hogy minden rendben volt, egy folytószelep tisztítás után csillapodott, de nem tűnt el.
lasicsviktor19-05-2016 18:17:03 // 150962
Köszönöm, átvizsgáljuk mi lehet.. :)
JulesTS19-05-2016 17:27:11 // 150961
Nekem is úgy csinálta. Vagy a rázkódás, vagy a menetszél hatása hozza elő.
rbalint8819-05-2016 15:51:01 // 150960
Gurulásban szédül, csak gázzal szeret menni :D
indi6919-05-2016 12:11:08 // 150959
Szia. Az autó gurulás közben rossz, állva nem. Én cseréltem szenzort, nem javult. A guruláshoz van valami köze. De mi ?
JulesTS19-05-2016 09:27:45 // 150958
Az alapjárat ingadozásra ajánlanak sok mindent: légtömegmérő tisztîtás/csere, fals levegő keresés, fojtó szelep tisztítás, lambdaszonda csere, TPS reset, ECU reset. Ezeket mind megpróbálhatod. Amit sehol nem írnak az a kopott TPS, miután nekem egyik sem jött be, kimértem a fojtószelep szenzort, ami zárt állásnál ki is volt kopva. Vettem egy bontottat és azzal jó lett.
indi6919-05-2016 09:20:19 // 150957
Üdv. Az én autóm is ezt csinálja, a víz nem érdekel amíg nem forr. De az ingadozás már igen. Álló autónál nem ingadozik, viszont amíg gurul üresben addig igen. Biztos, hogy pillszelep? Nincs benne valami gurulás érzékelő?
Liquid19-05-2016 08:21:15 // 150956
semmi baja, csak ennek az órája a valósat mutatja, nem pedig 70-130-ig beátlagol 90-re mint az újabbak :)
Az alapjárat ingadozását valszeg a folytószelep elkoszolódása okozza, próbáld meg kitisztítani.
Abarai19-05-2016 07:59:45 // 150955
A vízhő rendben van. Minden autóban ingadozik, csak a legtöbbnek nem valós hőmérsékletet mutat az órája.
lasicsviktor19-05-2016 00:06:01 // 150954
Üdv Cartársak :) lenne pár kérdésem eg 2.0 TS-el kapcsolatban. Vízhömérsékletem 90 fok környékén ingadozik néha feljebb megy néha fel sem 90ig picivel lejjebb megáll.
Alapjáratom ha menetközben kiveszem sebességből, 500-1500 között ingadozik, mihelyst nem gurul az autó beáll 900ra
Ótletek? Elöre is köszönöm.
rbalint8818-05-2016 23:06:21 // 150953
és ebben még egészen úri cserélni, próbáld ki T22-es Toyo Avensisen... A gázpedál felől kell -nincs rá jobb szó- baszakodni, szintén kétrészes szűrővel, na ott sehol nem látszik az a nagy tökéletességre törekvés...
Jani5518-05-2016 22:15:35 // 150952
Az enyémben 4db 5,5-ös csavar tartja a műanyag záróelemet. Csillag-villással a legkönnyebb kihajtani. De előbb le kell venni a kesztyűtartó alatti burkolatlapot.
(Az anyósülést teljesen hátrahúzni, nyitott ajtónál, kintre két raklap, vagy akármi és kényelmesen, oldalra-félhanyatt fekve bebújva nagyon könnyen lehet szerelni. Ha van szervizemelő, a megemelt kocsin kintről, állva királyi...)
A lentebbi kép nagyon jó, de nekem ott rengeteg kábel, csatlakozók, relék, akármik, éles-sorjás fém és műanyag elemek vannak, két helyen is elvágta a kezem. Belátni oda nemigen lehet, vagy nézek, vagy szerelek, mert annyira zsúfolt ott minden.
Ha a záróelem lejött, a függőleges síkban álló szűrőket egymás után ki kell tudni jobb irányba húzni. A belsőt nehéz, de kampós dróttal kijött.
Kell készülni porszívóval, keskeny hosszú, hajlékony csővéggel, hogy a sok port, növényi maradványokat, dzsuvát, egyebet ki lehessen szívatni, mert ugye a szűrő végzi a dolgát és ahogy húzzuk ki a retkes betéteket, potyog le róla minden. Nehezíti a dolgot, hogy a szűrőbetétek kihúzása irányába minden egyebek vannak, kicsit ívesre görbítve lehet kihúzni és alapos takarítás után az újakat visszafelé betolni. Annyira nincs hely és annyira ívesen kell betenni az újakat, hogy ezért van két darabból.
Ha aktívszenes szűrőket teszel, a szagokat is szűri! Figyelni, a szűrő beszerelési helyzetére, a rajta áthaladó levegőirány jó legyen. Óvatosan betuszkolni a helyére, hogy a szélei ne sérüljenek, akkor tökéletesen illeszkedik.
Eléggé macerás otthoni művelet, én is háromszori nekiugrásra találtam meg és jöttem rá. Egyébként a közel egyórás szarakodásban a konkrét művelet pár perc, de tényleg.
PistaFR18-05-2016 19:55:00 // 150951
Nincs mit :)

Ha leveszed a fedelet, látni fogod miért 2 db ;)
Rolee198618-05-2016 19:13:20 // 150950
Köszönöm. Nekifogok, kiveszem. :)
Rolee198618-05-2016 19:12:29 // 150949
Értem. Közben levettem a szélvédő alatti burkolatot, és itt nincs szűrő. Csak egy kb 15 cm átmérőjű rés, amit rácsos szerkezetű háló véd a falevelek ellen. Tehát akkor belül lesz. :) És 2 db.
PistaFR18-05-2016 19:11:30 // 150948
Csak 2 csavar :) Klikkre nagyobb a kép
PistaFR18-05-2016 19:04:20 // 150947
Nem kell, de nem baj ha leveszed és kitakarítod az üreget alatta.
PistaFR18-05-2016 19:01:54 // 150946
két lépcsőben volt a fl, először (szinte) csak a belseje változott, második fokozatban a külseje is. Ez utóbbit szokás full fl-nek mondani. :) A tiéd belső fl a képeid alapján, látszik az infocenter homályosan az egyiken :) Egy kis fedelet kell alulról levenni, ha jól tévedek 3 db csavar tartja, pici, talán 6-os hatlapfejűek.
Rolee198618-05-2016 18:53:52 // 150945
2002. 9. havi. Nem tudom, hogy ez Fl előtti vagy utánni. Még csak most ismerkedem a márkával, full analfabáta vagyok egyenlőre. :D Ezért is jó, hogy vannak segítőkész emberek.
Rolee198618-05-2016 18:51:38 // 150944
Előző autómnál is ezen a részen kellett cserélni, de itt annyira sűrűn van minden, hogy nem vágom, ezt meg kell keresnem neten. pontosan mit kell kicsavarni, ütni furni faragni :D
Kristyon18-05-2016 18:50:38 // 150943
Hali!
Ha facelift belsős, akkor úgy van ahogy a kolléga mondja a műszerfal alatt, középen, az anyósülés felől, de akkor nem jó neked a képen látható szűrő, mert oda két kicsi megy. de ha az való bele ami a képen látható, akkor a szélvédő alatt kell keresni
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.