Forum >> 159

sxr8523-08-2011 21:27:36 // 15564
Engem rettentő módon idegesít, szerintem ez a végét járja. Ha olyan hangja lenne neked mint nekem akkor Te is le szeretnéd cserélni :) Ez konkrétan nagyon hangos, ha Miskolcon jársz szivesen tartok egy bemutatót :) Tehááát, hol is lehet ilyet 93-ért boltolni? Komolyan érdekelne...
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:20:04 // 15563
egyébként meg nálam váltásnál már 60e km óta van klattyanó hang ami természetes is lehet...vannak ilyen típusú lendkerekek, kinyomócsapágyak :P
Amíg nem ráz vagy nincs hangja esetleg nem veszi be normálisan az egyest addig nem fogom cseréltetni, egy lendkeréknek el kell mennie normálisan használva 200e km-et...addig még van 58e-em :P
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:16:26 // 15562
pontosan 93e az már 100 alatt van :P
sxr8523-08-2011 21:08:26 // 15561
Hát persze, gondolom 2,4-hez még több, de ez se kevés. Igazából én 140-ért láttam Valeot az Unixnál, Sachs-t 278-ért, ezért mondtam, hogy borsos. A 100e valahogy egy lélektani határ. Az viszont érdekelne hol lehet 100-nál kevesebbért hozzájutni? :))
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 21:04:33 // 15560
no meg sokaknak akinek kicserélték átalakítósra a motorbakokat rázta szét ...az kb egy kettőstömegű ára...jól kitalálták :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 20:48:50 // 15559
nekem ritkán csinálja ... de szerintem program hiba 3unknak nem lehet ugyan az a gondja :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 20:46:21 // 15558
nincs 100e az új! (nem felújított) kettőstömegű borsos az ára? mit szólnál ha 2,4-ed lenne :) Egyébként meg kereshetsz hozzá átalakítós szettet csak nincs ...szóval nem sok alternatíva marad
Csosznorbert23-08-2011 20:44:29 // 15557
959 km
80 liter diesel
7.2 átlagszomj
szinte végig 180-200 autópályán
komp elött VDC-ASR- Hill holder beadta az unalmast, 3. ujrainditás után minden OK.
kompra feljáráskor hasköszörülés :-(
strandon hasköszörülés :-(
részegen volán átad nőnek (jájjjj)
hazafele szerpentinen rugózásnál nyikorgó hang (szilent??)
szintén nálam is hullámázó gyorsulás
kis lejtőn 230km/h :)))))
kanyarokban qva jó fekvés

dióhéjban ennyi

És a lényeg: sztráda----->no ellenfél :)))))))))))) kivéve egy spider, de egy falatnyival jobban gyorsultam :))
'''''23-08-2011 19:52:55 // 15556
Nem értem,miért csinálja.Mostanában már az utasok is érzik.Kezd idegesíteni.Nemsokára vissza megyek és újra iratom a programot.Viszont a hangja kipuffdobok nélkül egyre többeknek tetszik. :-)
Atek23-08-2011 19:49:11 // 15555
Hali mindenki !
A kettőstömegű lendkerék a motor rezgéseit hivatott csökkenteni és ezáltal komfortosabb vezetési élményt adni. Ezt el is látja. A lényeg biztos láttál már kuplungtárcsát na abba is vannak erre a feladatra hivatott rúgók azok is eme rezgések rángatások elnyelésére hivatottak főleg terhelés változtatáskor. Elvileg a kettős lendkerekes kuplungtárcsákból ezek a rúgók hiányoznak, mert a feladatát a lendkerék átveszi, ill. ha vannak is azok másra vannak méretezve. A Valeós szett kuplungtárcsája viszont az egytömegű lendkerékre van méretezve. Elvileg nem fog szétverni semmit. De valószínű nem lesz olyan rezgésmentes az autó mint a kettőstömegűvel. De ez csak feltételezés részemről. Ja és lehet kuplungtárcsát nem fogsz kapni utána csak szintén komplett szett megvételével. De ennek utána kell járni.
GEORGE23-08-2011 19:38:03 // 15554
A barátom 159 2,4-e is hullámozva gyorsul a chip tuning óta....
sxr8523-08-2011 19:34:42 // 15553
Nagyon durva a videó :) szemléletes...
Piritu - 1.000.00023-08-2011 19:30:42 // 15552
Azért teszi mert van rá kereslet, a piacgazdaság már ilyen :-(
Árat nem tudok, mert az 1,9 kormosomba, azon a 183 ezren amíg nálam volt nem kellett.
sxr8523-08-2011 19:24:29 // 15550
Igen, mondasz valamit, nem poénból van benne vélhetően, de ha pl. Valeo gyárt erre alternatívát gondolom nem azzal teszi, hogy vmit szétfog rázni a kütyüje :). Ezek a kettős tömegűk egyébként tényleg 150 - 200 körül mozogonak? Kicsit sokallom...
Piritu - 1.000.00023-08-2011 19:20:51 // 15549
Nem véletlenül van benne a kettős tömegű, rezgéscsillapító szerepe van. Valaki linkelt be nemrégiben egy filmet a működéséről. Ha "simára" cseréled valami mást fog szétrázni...
.....23-08-2011 18:50:35 // 15548
Az enyémet nézték, én is láttam, biztosan azzal van a gond, a cseréje még folyamatban van. Itt az Amorén Csöri-vel Erhard-dal vedd fel a kapcsolatot nekem is sokat segítettek/segítenek.
sxr8523-08-2011 18:39:34 // 15547
Feltételezem Te kicserélted a lendkereket, megoldódott utána a probléma? Sokaktól hallottam azt, hogy nem feltétlenül kell kettős tömegűt belerakni, sőt. A Valeo gyárt azt hiszem vmi egytömegű alternatívát, ami gondolom olcsóbb is egyben, mert hát kissé borsos az ára a kettőstömegűnek...
.....23-08-2011 18:33:27 // 15546
Akár ennyi km-nél is, erősen használat függő. Úgyis megbontás után látni az állapotát, de vannak itt hozzáértőbb cartársak. A 2. hibát szerintem igen, én is tapasztaltam hasonlót.
sxr8523-08-2011 18:20:48 // 15545
Szia, 110e km. Ennyit bírt volna? Valószinű, hogy mindkét hibájelenséget az generálja?
.....23-08-2011 18:07:07 // 15544
Szia!
Csere érett a kettőstömegű lendkerék. Mennyi km van benne?
sxr8523-08-2011 17:51:30 // 15543
Sziasztok!

Nemrégiben sikerült bevásárolnom egy 159 1.9 JTDm 16V motorral szerelt Alfát. Az autóval nagyjából minden rendben, viszont volna két dolog ami eléggé zavar és ezek megoldásában szeretném segítségeteket kérni:

1. Alapjáraton ha meleg a motor percegő, viszonylag hangos hangot hallani, ami nagyon zajossá teszi a motort. Amennyire sikerült, próbáltam beazonosítani a hang forrását, de leginkább annyira sikerült rájönnöm - akna híján - , hogy az a motor alsó része felől jön. Érdekes, hogy ha hideg a motor, akkor ezt egyáltalán nem hallani, kb 10-15 perc üzem után jön elő.

2. A sebességváltás is kissé zajos, de nem annyira mint mikor egy váltómű "számolja" a fogaskerekeket. Önmagában annak is van hangja amikor berakom sebességbe, de a legdurvább az, amkor felengedem a kuplungot és összekapcsol a hajtómű. Érdekes, hogy ha adott sebességfokozatban elveszem a gázt hirtelen és visszaadom, akkor is hallani koppanó/kottyanó hangot. Elsőkörben motortartó bakra gondoltam, de nem tudom van-e ennek valami realitása. Esetleg minden 1.9 16V váltó ilyen? Olaj csere is volt, természetesen Tutela került a váltóba + Metabond.

Aki tudna segíteni nekem ezen két probléma megoldásában annak előre is köszönöm szépen.
.....23-08-2011 14:44:58 // 15541
Szia, szerintem nem 2008-as az autó. 2008-tól más a klímavezérlő,műszerfal stb.
'''''23-08-2011 14:31:00 // 15540
Szia.Ezt nem ismerem de ha Bonyhád környékén találsz valamit (van pár a használtautón),azt szívesen megnézem neked.
'''''23-08-2011 14:24:48 // 15539
De a lapátokat benne hagytad nyitott állásban?
beco23-08-2011 14:02:36 // 15538
Sziasztok!

Esetleg vkinek ismerős?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_akcios_ar_1.9_jtdm-5039584

A kilométer valós lehet? Akink ismerős írjon!

Üdv:
'''''23-08-2011 13:35:05 // 15536
És a szívósor lapátjaival mit is csináltál?
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 11:59:43 // 15535
a meleggel van össze függésben...hidd el program hiba
'''''23-08-2011 11:44:26 // 15534
Nekem azok nincsenek lekötve.Te ki is vetted,vagy csak nyitott állapotban rögzítetted?
Ha program hiba lenne,nem lenne egyre érezhetőbb(szerintem).
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 11:40:01 // 15533
nincs lekötve? szerintem program hiba
'''''23-08-2011 11:28:44 // 15532
Más!Egyre erősebben érezni gyorsulásnál a "hullámzást".Létezhet,hogy a szívótorokban a mozgó, levegőt beeresztő lamellák csinálják?Talán elkoszolódott és nem nyitnak rendesen?
'''''23-08-2011 11:12:20 // 15530
Honnan tudom melyik a rossz?
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 10:46:32 // 15529
valaki egyszerre cseréli valaki csak a rosszat...
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 10:46:02 // 15528
nem a gumis volt a ludas :) én meg meg sem néztem erre nem is gondoltam vagy is nem akartam erre gondolni
'''''23-08-2011 10:44:41 // 15527
Darabja?Gondolom egyszerre kéne cseréljem mindet.
Piritu - 1.000.00023-08-2011 10:39:41 // 15526
Nem hívott vissza a gumisod után húzásra? :-O
Engem mindig visszarendel 30-50 km után, hogy nyomatékkulccsal után húzza a csavarokat.
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 10:32:50 // 15525
5100-tól felfelé :)
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 10:31:04 // 15524
nem húzták meg rendesen a kerékcsavarokat ....most már nem klattyog
'''''23-08-2011 10:18:11 // 15523
Lassan kéne.ErHard,mennyibe jönnek?
Erhard 242 (Pure Energy)23-08-2011 08:27:42 // 15522
nem igazán jellemző a törés
Csosznorbert23-08-2011 08:24:36 // 15521
Tütüke sikeresen hazahozott horvátból... Üdv. cartársak, most meló, aztán hozom a tapasztalatokat... van pár :S :( :) :D
Csabi23-08-2011 08:07:01 // 15520
Valaki cserélt már izzító gyertyákat? Itt is jellemző a beletörés?
'''''23-08-2011 07:38:26 // 15519
Én keveset használom a kocsit.Néha heteket áll.Az eredeti aksim már kezd szar lenni,ezért néha indításkor nehezebben tekeri és indul be.Ilyenkor hülyeségeket dob be hibajelzésnek.Pl:részecskeszűrő eltömődést.(Ki van írva,nincs is benne).Valószínű nekem az izzító gyertyák is szarok mert ha kétszer izzítok akkor jobban indul.
DrB23-08-2011 06:40:07 // 15518
Nekem mindig a gyújtás ráadását követően, még indítózás előtt jött elő. Járó motornál, menet közben soha.
GEORGE23-08-2011 00:22:35 // 15517
lemaradt, hogy eddig 2x szedtem szét az EGR ( 180e és most nem rég 250e-nél) ha hiszed ha nem nem volt benne lerakódás.
Amit inkább annak tulajdonítok, hogy az esetek legtöbbjében 3.000 utazom 6.-ban...
GEORGE23-08-2011 00:18:34 // 15516
Én nem használok prénium gázolajat.
Szerintem parasztvakítás.......de az biztos, hogy nem éri meg a 30-40Ft/L-es felárat.
Minden 10. tankolásom ingyen van ha nem a prémiumot használom.
Továbbá a minimális kén tartalom megőrzéshez olyan tartályokba és tartálykocsikba kell szállítani -tárolni amibe előtte sosem volt kéntartalmú üzemanyag....

Nekem 252e km van a verdában és a videón láthatod mennyire fűstől ha lerúgom.
Penge22-08-2011 23:02:44 // 15515
folyamatosan nem jelzi ki csak néha fogja magát vezetés közbe azt bekapcsol aztán a újraindításkor már nem jön vissza
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.