Forum >> 159
Haddel10-07-2014 22:45:49 // 55749
GTPeti10-07-2014 22:30:02 // 55748
Majd igyekszem. ;) Ha tényleg amellett döntök. Perpill más dolgokra kéne koncentrálnom, de igazából rádöbbentettél, hogy lassan ideje lenne védenem a xenonokat. A ködlámpát pedig gyak. sosem használom.
Dömpi (il dottore)10-07-2014 22:27:18 // 55747
Az SZVSZ rendszeridegen, éppúgy mint az én ledsorom.
(azért is fogom cserélni)
(azért is fogom cserélni)
GTPeti10-07-2014 22:21:05 // 55746
Még futok előtte két kört (merthogy 2x AR, ugye. :), hogy esetleg mégis a sima "csík" legyen-e.
Dömpi (il dottore)10-07-2014 22:19:57 // 55745
Augustus elején rendelem a sajátom, szólj, ha 2-őt rendeljek.
GTPeti10-07-2014 22:15:42 // 55744
Ez szerintem ugyanaz ráadásul. OK, meggondolom!
Dömpi (il dottore)10-07-2014 22:14:27 // 55743
Bitte :)
Itt 36 900 Ft, de nekem nagyker áron hozzák 30k-ért.
Ha kell neked is szólj, szerzek neked annyiért.
Itt 36 900 Ft, de nekem nagyker áron hozzák 30k-ért.
Ha kell neked is szólj, szerzek neked annyiért.
GTPeti10-07-2014 22:12:16 // 55742
Akkor adj légyszi a tiedhez egy linket. :) Danke!
Dömpi (il dottore)10-07-2014 22:11:32 // 55741
Ez 50k Ft, amit én találtam, az meg 30k Ft, és az is passzol 1:1-ben. De köszi a linket.
GTPeti10-07-2014 22:05:13 // 55740
Dömpinek: Ez elvileg 1:1-ben passzol a 159-be. Amúgy köszi az ötletet, lehet, hogy az én autópályacirkálóm is kap egy ilyet (vagy hasonlót).
dev16610-07-2014 13:06:15 // 55739
bocsesz, ez tévedés, van GM 75W-85 olaj, most találtam meg
dev16610-07-2014 12:57:30 // 55738
ez magyarázatot adna arra is, hogy miért lesznek szinkrongyűrű-hibásak ezek a váltók 300-350ekm környékén az alfákban.
dev16610-07-2014 12:54:17 // 55737
Az ePer szerint egyébként a nem összkerekes manuális 2.4 JTD 159-ben többféle hatos váltó is lehet (55353848, 55556410, 55353978). Mind GM F40, de úgy tűnik az évek során fejlesztettek rajta
dev16610-07-2014 12:47:58 // 55736
mert lehet, hogy ahhoz tervezték a váltót. próbáltam az ugyanezen váltóval szerelt off-os járgányok kézikönyvéből kiszedni, h azokhoz mit írnak elő (Buick Regal, Insignia, stb., Saab 9-5), de sokkal felületesebbek a kézikönyveik, mint az Alfáé, így semmit nem tudtam meg. A 75W-90 is szóba jöhet. DE: több mint valószínű, hogy nem a Fiat által előírt a megfelelő olaj ehhez a váltóhoz, ugyanis a többi márka autóihoz (Opel, Saab) GM és Castrol olajokat ajánlanak. Ezek a cégek, viszont nem gyártanak 75W-85-öt, csak 75W-90-et és 75W-80-at. Ellentmondásos, nem?
dev16610-07-2014 12:39:45 // 55735
a kézikönyv nekem is megvan, de az érdekelne, h a valóságban mennyi fér bele, illetve ki mennyit tesz bele. A külföldi fórumokon 2, 2.5 és 2.9L is szóba kerül, de többen állítják, alacsonyabb olajszinttel (2L körül) finomabban veszi a sebességeket a váltó hidegen. azért az is érdekes, hogy a 66-nál 1,45L-t írnak elő, a 159/Brera-hoz meg kétszer ennyit. itt valami nagy kavarodás van, de hiteles infó meg kevés.
.......................10-07-2014 12:32:42 // 55734
"75W-80 jobb lenne a váltónak."
miért ?
miért ?
.......................10-07-2014 12:31:51 // 55733
a Brera kézikönyv ezt írja:
2,8 Liter t ír a 2,4 jtdm F40 es váltóba
TUTELA CAR MATRYX
SAE 75W-85
API GL-4
2,8 Liter t ír a 2,4 jtdm F40 es váltóba
TUTELA CAR MATRYX
SAE 75W-85
API GL-4
dev16610-07-2014 12:05:42 // 55732
van egy olyan gyanúm is, hogy nem is 75W-85 kell az F40-es váltóba, csak azért írta elő ezt a Fiat, mert csak a Tutela gyárt ilyet, így mindenki azt kénytelen venni. jó üzleti fogás, miközben simán lehet, hogy egy 75W-80 jobb lenne a váltónak.
dev16610-07-2014 11:43:28 // 55731
Váltóolajcserénél nektek mennyi váltóolaj fért az F40-es váltóba (2.4)? vannak itt anomáliák. A 159 és a 166 20V-ben elvileg ugyanaz a váltó dolgozik. A kézikönyv az előbbihez 2,8L Tutela Matryx-ot ír elő, az utóbbihoz 1,45L-t :))) Mikor cseréltük az olajat a 66-ben kb. 2,5L fért bele, de mivel ezen a GM műremeken nincs nívópálca (arról nem is beszélve, h rendes olajbeöntő sincs) gondolom túlcsordulásig kell önteni (szivattyúval lehet csak). vagy mégsem és túltöltöttük? tudja valaki mennyi kell bele valójában? hogy kell ez előírásszerűen elvégezni?
tdemeter10-07-2014 11:42:10 // 55730
Az elmult nehany napban eleg sokat mentem es azt vettem eszre, hogy ha egyedul ulok a kocsiban, megyek vele 70-90-es tempoban akkor az anyosules elore-hatra rezonal, annyira, hogy hangja is van.
Ez mitol lehet? Ha megfogom erzem, hogy neha erosebben, neha pedig gyengen berezonal az egesz, olyan mintha a kocsiszekrenybol jonne az egesz.
Arra gondoltam, hogy a kerekek nincsenek kiegyensujozva, de gondolom akkor a kormany is razna.
Masnak volt ilyen?
Ez mitol lehet? Ha megfogom erzem, hogy neha erosebben, neha pedig gyengen berezonal az egesz, olyan mintha a kocsiszekrenybol jonne az egesz.
Arra gondoltam, hogy a kerekek nincsenek kiegyensujozva, de gondolom akkor a kormany is razna.
Masnak volt ilyen?
tdemeter10-07-2014 11:34:31 // 55729
En csak par honapja birtoklom ezt a csodat, de eddig tapasztalataim szerint nagyon tartos gepnek igerkezik. Volt mar par autom ennel dragabb is de egyikben sem ereztem meg magam ilyen jol, nekem megbizhatonak is tunik.
Rolandoo7810-07-2014 10:50:21 // 55728
biztos hogy baja volt a kettostomegunek. razott, csunya ebresztoora hangot adott amint benyomtam a kuplungot. es megjelent egy furcsa kopogo hang a motorbol. szerintetek az is az miatt van? penteken csinaljak amugy. szoval remelem szombat reggelre visszakapom a gepet ugy ahogy szeretem. biztos hogy valos a km benne, mert elso tulajdonostol vettem, full gyari szervizkonnyvel, szamlakkal, elozo muszaki vizsga papirokkal, amin szepen vegigkovetheto minden km-ora allas. akkor viszont nem aggodom a 160ezer km miatt. nagyon sokat segitettetek koszi szepen! azt hiszem maradok az eredeti tervnel hogy varok meg 3 evet az auto cserevel, addigra remelhetoleg kihoznak egy melto utodot, remelem hatso kerekest ahogy pletykaljak :-)
tenyleg van valakinek velemenye, hosszabb tavu tapasztalata ezekrol a multi-air benzines motorokrol? a kovetkezo alfinho biztos benzines lenne.
tenyleg van valakinek velemenye, hosszabb tavu tapasztalata ezekrol a multi-air benzines motorokrol? a kovetkezo alfinho biztos benzines lenne.
Dömpi (il dottore)10-07-2014 10:29:22 // 55727
Nekem volt 198-ezret futott olasz autóm, tudom hogyan néz ki a szövetkárpit az ülésen ennél a km-állásnál.
Az alfámban az ülés szövete kifogástalan - még.
Szóval a kormányt át lehet bőrözni, de kétlem, hogy az ülés szövetét is cserélték volna :)
Ebből a szempontból viszont akár még valós is lehet az óraállásom (vételkor, 3,5 évesen 116k, most 158k).
Az alfámban az ülés szövete kifogástalan - még.
Szóval a kormányt át lehet bőrözni, de kétlem, hogy az ülés szövetét is cserélték volna :)
Ebből a szempontból viszont akár még valós is lehet az óraállásom (vételkor, 3,5 évesen 116k, most 158k).
Giuntini10-07-2014 09:17:05 // 55726
Ja igen ezt mondtad a Balatonon. Én nem hiszem, hogy a 159 tőlünk nyugatabbra különösen kedvelt lett volna mint flottaautó. Már csak az ára miatt is. Az olaszoknál is olcsóbb, de a németeknél is előnyösebb volt a Passat, Mondeo, vagy akár az A4. A 159 inkább a vezetést szerető, sokat utazó cégvezetők autója. Én úgy gondolom, 190-200ezer km-re nem tekerik vissza a km .óra állását, hiszen a magyar mentalitás szerint ez már így is sok. Én úgy látom, hogy 200-250ezer km-ről visszatekerik 100-120ezer kilométerre egy 6-7 éves autónál. vagy nem nyúlnak hozzá, de ez a kevesebb. Én ahogy láttam a te autódat, a belső alapján szerintem megfelel az óra állásának, ismerve az olaszokat, hogy nem igazán foglalkoznak az autó belsejével. Érdekes, hogy a belső, ha nem nyúltak hozzá, mennyire beszédes. Az enyémen pl. a bal oldali kormánykarima nagyon kopott, míg a jobb alig. A bőr ülőlap a vezetőülésen is kopott, viszont szakadás kiülésnek nyoma sincs. Ez pl. valószínűleg bizonyíték arra nézve, hogy ezt az autót egy ember, és szinte kizárólag autópályán használta. Egy használt autón annyi árulkodó nyom van.
Dömpi (il dottore)09-07-2014 23:01:35 // 55725
Persze, a Fiat márkaszervízben Szolnokon. Azt mondták valós a km. De én nem hiszem, mert a Fiat Mareámat, amit 198ekm-el adtam le a kereskedésben ahol az Alfát vettem, két hét múlva 148e km-el találtam meg. Én óra szerint 116e km-el vettem. Viszont az is valószínűtlen, hogy 50e km-nél többet tekertek vissza, mert én 3,5 évesen vettem, amiből 1 évet állt a kereskedésben. Ergo 2,5 évre vetítve nekem reálisnak tűnik a 166e km (évi 66-67e km).
Dömpi (il dottore)09-07-2014 22:53:51 // 55724
Igazából, így visszagondolva, lehet, hogy csak kinyomócsapágyat kellett volna cserélni, de akkor úgy tűnt a hang alapján, hogy a 2tömegű szállt el. Ki lett cserélve az is és a kuplungtárcsa is, meg a kinyomócsapágy is. Ami tény, hogy a kuplungtárcsa papírvékony volt. Nem tudom, hogyan vezethette előttem az olasz csajszi aki hajtotta, de eléggé lestrapálhatta a kuplungot.
Amúgy vélhetőleg azért szállt el idejekorán, mert húzva vagyon a 8V, gondolom így nagyobb terhelést kapnak a mechanikus alkatrészek.
Amúgy vélhetőleg azért szállt el idejekorán, mert húzva vagyon a 8V, gondolom így nagyobb terhelést kapnak a mechanikus alkatrészek.
Giuntini09-07-2014 21:43:46 // 55723
Ràtették a kompot?
'''''09-07-2014 20:05:44 // 55722
Én is múlt pénteken voltam klímásnál.Mostanában tényleg ózonnal tisztítanak,úgy ahogy írtad.Állítólag sok olyan autó volt aminek a tisztító habtól behalt sok minden.
'''''09-07-2014 20:00:36 // 55721
Szerintem sem sok ez a km.Turbóval nem hallottam még sok gondot.Giuban én nem gondolkodnék a helyedben.Nem igazán egyenértékű a két autó (és most nem az árára gondolok).Asszonypajtinak egy 120 lovas Giu van.Meglepően fürge de a futómű brutál kemény.Nekem a térdemet is nagyon nyomja a középkonzol,ha ül benn hátul valaki mögöttem.
mizooo09-07-2014 18:41:46 // 55720
Apropó Ha valakinek kellene egy jó használt kettőstömegű szóljon, nekem itt van 1 a polcon. Kicseréltettem mert nem szerettem volna szétszedetni mégegyszer, de teljesen jó még. (Nem is volt hangja sem és nem is rázott)
dev16609-07-2014 17:03:24 // 55718
a kettőstömegűnek tényleg baja volt vagy csak cserélték, ha már úgyis leszedték a váltót?
csak azért kérdem, mert, ha a korrekciós értékek rendben vannak és voltak is, akkor abszolút semmi ok nincs arra, h 200e-nél meghaljon a kettőstömegű. ennél rossz korrekciós értékekkel operáló JTD-kben is sokkal tovább szokta bírni.
csak azért kérdem, mert, ha a korrekciós értékek rendben vannak és voltak is, akkor abszolút semmi ok nincs arra, h 200e-nél meghaljon a kettőstömegű. ennél rossz korrekciós értékekkel operáló JTD-kben is sokkal tovább szokta bírni.
dev16609-07-2014 16:55:48 // 55717
:)) ez megmosolyogtató állítás. nyugodj meg, valós 160ekm-rel még kb kamaszkorban van a géped.
viszont idehaza valós km állású 59 ritka madár. jellemzően 80-120e-rel visszapörgetik őket, mielőtt az országba érkezének. a dízelek óráiban 150-250ekm körüli állások vannak most. ha ezeket összeadod, akkor kijön, hogy itthon sokan a tiednél kétszer (vagy még többször) többet futott 59-esekkel járnak nap mint nap.
viszont idehaza valós km állású 59 ritka madár. jellemzően 80-120e-rel visszapörgetik őket, mielőtt az országba érkezének. a dízelek óráiban 150-250ekm körüli állások vannak most. ha ezeket összeadod, akkor kijön, hogy itthon sokan a tiednél kétszer (vagy még többször) többet futott 59-esekkel járnak nap mint nap.
Dömpi (il dottore)09-07-2014 15:50:42 // 55716
Az enyémben vélhetőleg a valóságban 208e km van. Volt 2tömegű csere, lengőkarok, szilentek, de a korr. értékeim tökéletesek, a kormánymű kiváló állapotú, a DPF és EGR működik ahogyan kell...szóval köszöni szépen jól van.
A 159-nél sem a turbó, sem más nem igazán jellemző betegség.
A 159-nél sem a turbó, sem más nem igazán jellemző betegség.
Rolandoo7809-07-2014 15:31:34 // 55715
koszi a megerositest. igazabol nem ertek az autokhoz es fogalmam sincs mennyit birnak ki. egy csomoan riogatnak hogy ez rengeteg km benne...szivem szerint megtartanam, mert leszamitva ezeket nem jol eso koltsegeket, teljesen elegedett vagyok vele.
Giuntini09-07-2014 15:13:11 // 55714
Én ezt nem értem. Ha van egy jó autód amivel meg vagy elégedve, miért kellene kicserélni. Ha valóban 160000km van benne, az szerintem semmi, az hogy rá kell dobni 350000ft-ot, azt egyszer kell, és a kettőstömegű meg a kuplung évekig fog muzsikálni. Kicserélni egy kevésbé szépre, kevésbé összerakottra, és minden szempontból gyengébb autóra szerintem tök fölösleges. De ez csak magánvéleményem.
159 Indigo Gray 2.4 Monster09-07-2014 13:29:05 // 55713
A turbo meg a befecskendező rendszer elég tartós a jtd motoroknál, ez sem gyakori hogy 160000km- nél le térdelne a kuplung.
Rolandoo7809-07-2014 12:06:07 // 55712
Nem vagyok benne biztos, hogy jo otlet megvarnom, amig a turbo meg a befecskendezo rendszert is fel kell ujitanom :-(
tdemeter09-07-2014 11:59:52 // 55711
Vezettem giuliettat, 170 lovasat, nekem nagyon tetszett, masoknak nem annyira. En nem talaltam benne kivetni valot,sportos, a motor ott is ugyanez kb, elobb-utobb ott is eljutsz ide majd.
Rolandoo7809-07-2014 11:56:02 // 55710
biztos hogy alfa marad. giulietta-ra gondoltam kicserelni, de legalabb egy millio forintnak megfelelo osszeget ra kellene dobnom es ezt a mostani kocsimat jobb konstrukcionak tartom...marmint, hogy tobbet ad az araert...franko 2.4 jtdm 210 loeros motor, meg jo massziv darab. a giulietta nem tunik ennyire jol osszerakott autonak.
tdemeter09-07-2014 11:50:05 // 55709
Ja es ha esetleg masik markaban gondolkozol akkor el kell keseritselek, hogy ott is pont ennyibe kerulnek ezek az alkatreszek...
tdemeter09-07-2014 11:45:01 // 55708
A motor alltiolag nagyon tartos, de befecskendezo rendszert felujitani azert szokas szerintem itt is. En nem vagyok elegge kompetens a kerdesben, de az biztos, egy nagynyomasu szivattyu es az injektorok hasonlo osszeget tehetnek ki.
160000 amugy szerintem nudli ennek a motornak, siman el kell menni tudni velem megegyszer ennyit
160000 amugy szerintem nudli ennek a motornak, siman el kell menni tudni velem megegyszer ennyit
Rolandoo7809-07-2014 11:40:43 // 55707
Koszi sracok a valaszokat....hat itt ilyen arak vannak...£750 csak a Dual Mass Flywheel ara...
Erhard 242 (Pure Energy)09-07-2014 11:36:17 // 55706
a 350e irreálisan sok szerintem ez inkább 250 munkadíjjal.....
Rolandoo7809-07-2014 11:20:22 // 55705
És várható még valami súlyosabb javítás?
tdemeter09-07-2014 11:20:04 // 55704
most latom, hogy kint lax, igy gondolom atirasi koltsegek nem nagyon terhelnek majd (ha jol tudom .co.uk csak megveszed a kocsit es a tied, nem rabol le az allam ilyen ugyben)
de ettol fuggetlenul epp ugy penzbe kerul majd egy ujabb vas
de ettol fuggetlenul epp ugy penzbe kerul majd egy ujabb vas
tdemeter09-07-2014 11:17:51 // 55703
Hat nezd, szerintem az ilyen kerdeseket kar ilyen alapon eldonteni.
Egy biztos: a kocsi mindig viszi a penzt. Tokmind1 milyen, de kolteni kell ra ha hasznalod.
Ha most veszel egy fiatalabbat akkor az adasvetellel is kifizeted azt a penzt siman, de lesz egy masik autod, uj elmenyek, uj feeling.
Ugyanakkor az az auto amiben most ulsz nyilvan mar jol megismerted, nagy meglepetesek nem erhetnek majd miatta. Kuplung, befecskendezo rendszer, turbo, ezek jo draga holmik, minden autoban cserelni kell egy ido utan, en sohasem szoktam ilyen alapon autot cserelni.. Szimplan beleszeretek egybe es meg akarom szerezni...
Tehat szerintem ha at akarsz ulni egy masik verdaba akkor azt ne ezek alapjan dontsd el, inkabb hallgass a szivedre (es a penztarcadra:)
Egy biztos: a kocsi mindig viszi a penzt. Tokmind1 milyen, de kolteni kell ra ha hasznalod.
Ha most veszel egy fiatalabbat akkor az adasvetellel is kifizeted azt a penzt siman, de lesz egy masik autod, uj elmenyek, uj feeling.
Ugyanakkor az az auto amiben most ulsz nyilvan mar jol megismerted, nagy meglepetesek nem erhetnek majd miatta. Kuplung, befecskendezo rendszer, turbo, ezek jo draga holmik, minden autoban cserelni kell egy ido utan, en sohasem szoktam ilyen alapon autot cserelni.. Szimplan beleszeretek egybe es meg akarom szerezni...
Tehat szerintem ha at akarsz ulni egy masik verdaba akkor azt ne ezek alapjan dontsd el, inkabb hallgass a szivedre (es a penztarcadra:)
Rolandoo7809-07-2014 11:00:14 // 55702
Sziasztok, régen jártam erre, viszont kellene egy két 159-est régóta használó alfa rajongó véleménye. Imádom a kocsimat, több mint 3 éve megvan, minden szervízt végigcsináltam vele...most van 160ezer km benne és éppen egy újabb horror árú szervízt hajtanak végre rajta. Kuplung és kettős tömegű lendkerék csere...350ezer forint...egy évvel ezelőtt kapott új vezérműszíjat, vízpumpát...szintén nem volt olcsó. viszont ezeken kívül semmi baja. ezeket más autón is nyilván ki kellene cserélni ennyi km után. a kérdésem az, hogy szerintetek megtartsam-e az autót, vagy ideje megválni tőle, most hogy minden nagyobb dolgot kicseréltettem (turbón kívül) most kaphatnék még elfogadható pénzt érte, vagy milyen nagyobb költségű javítás várható még? turbó gondolom....ti mit tennétek? kifejezetten szeretem a kocsit és tök jó állapotban van, új gumik, felnik stb...
ValeRossi4609-07-2014 10:05:52 // 55701
még az sem kellett,megoldódott,de az ablakok mentek. egy újabb öngyógyuló betegség :D
SilentSound09-07-2014 09:03:30 // 55700
Kb. két hete nekem is volt km óra villogás, plusz nem működtek az ablakemelő gombok, egy akku saru levételes reset segített rajta, azóta nem jött elő szerencsére.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
373
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?