Forum >> 164-166
atis_166jtd06-12-2013 17:53:38 // 69429
Ott van az elektromos ablak vezérlő, a belső világítás vezérlő, a kozponti zár vezérlő reléje meg az index relé. Az autómatáknál a váltó elektronika.
bszl06-12-2013 17:23:15 // 69428
Munka végeztével beülve a járgányba, most éppen nem írja ki a hibaüzenetet. ICS kijelző panelen olyan mintha minden működne, de persze a ventilátor az nem forog. Holnap elvileg 13:30 körül viszem villamosságszerelőhöz.
medcare06-12-2013 16:58:14 // 69427
OK! Szerelő, de tudnom kellett mi a f.....t jár szellem az autóban. :-) Olyan ez, mint a kórház. Mindenki ismeri a betegségeket, internet meg miegymás, a szomszéd segít meg természetgyógyász, aztán az utolsó pillanatban irány a kórház, ott kar széttárva, sajnos késő...
Utálom a megfoghatatlan, nehezen beazonosítható panaszoka. Doktor Úr itt fáj, meg ott fáj. Egy jó kis masszív embolia, infarktus, ahol egyértelmű a kehe, könnyen orvosolható, de egy ilyen kusza katyvasz... Pedig a "betegnek" itt is igaza van.
:-)
Utálom a megfoghatatlan, nehezen beazonosítható panaszoka. Doktor Úr itt fáj, meg ott fáj. Egy jó kis masszív embolia, infarktus, ahol egyértelmű a kehe, könnyen orvosolható, de egy ilyen kusza katyvasz... Pedig a "betegnek" itt is igaza van.
:-)
Grando06-12-2013 16:46:32 // 69426
Én is a jobb oldalról férkőztem oda. De rémlik, mintha vki a vezetőoldalt is említette volna.
Viszont én itt ki is kapcsolódnék az okoskodásból, mert ebből borzasztó nagy interneten megszakértés, aztán jól nekiesés kezd alakulni. A végén meg lesz az szemeknek nagy-keserves sírás-rívása meg világnak erős-kínzó nyomora.
Emberek! Szerelőhöz! No kendács, plíz!
Viszont én itt ki is kapcsolódnék az okoskodásból, mert ebből borzasztó nagy interneten megszakértés, aztán jól nekiesés kezd alakulni. A végén meg lesz az szemeknek nagy-keserves sírás-rívása meg világnak erős-kínzó nyomora.
Emberek! Szerelőhöz! No kendács, plíz!
Zoli198006-12-2013 16:40:31 // 69425
Grando06-12-2013 16:38:52 // 69424
A lábtérből, a középkonzol két oldalán. Valaha egy fényképes illusztrációt is pakoltam fel erről.
Zoli198006-12-2013 16:38:28 // 69423
A jobb oldalán.
Zoli198006-12-2013 16:37:56 // 69422
Csatlakozom, nálam is ez volt a hiba. :) Ami tuti, az index visszajelzés ott van, +még 2 relé, előtte a légzsák vezérlő helyezkedik el(a dízelembe azt nyirta ki). Rendesen meg lehet rémülni, mikor tele lesz füsttel a kocsi.:(
medcare06-12-2013 16:36:54 // 69421
És az lehet, hogy kp zár is emiatt szar? Motorok rendben.
medcare06-12-2013 16:34:09 // 69420
Amennyiben jól értelmeztem, hozzáférni ezekhez a középkonzol két oldalán lehet vagy az ics mögött?
Grando06-12-2013 16:09:12 // 69419
Egy relé, ami az index-visszajelzéssel kapcsolatos, biztosan ott van. Nekem ugyanis az égett be annak idején.
medcare06-12-2013 15:55:57 // 69418
... ha ez a netes bolt nem kamu ...
http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/alkatreszek/alfa/hutesfuteslegkondicionalas/futoradiator/16808/166_+936+/
http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/alkatreszek/alfa/hutesfuteslegkondicionalas/futoradiator/16808/166_+936+/
medcare06-12-2013 15:53:56 // 69417
Azt, hogy milyen elektronikai alkatrészek ülnek ott lehet tudni? Lehet, hogy az időnként a "Jóistennek nem indulok" tünet hátterében is ez állhat (meg légkondi faulty, meg az index visszajelző lámpa nem ég és balra indexelve az elakadásjelző villog stb...)
Köszönöm.
Köszönöm.
Grando06-12-2013 15:37:35 // 69416
Nem a fűtőradiátort nyírta ki (azt nem lehet ezzel), hanem a túl sok lötty okozott esetleg zárlatot, ha befolyt az elektromos cuccokhoz. Viszont ennek a kezelés után nem sokkal be kellett volna következnie szerintem.
bszl06-12-2013 15:28:47 // 69415
Az eladó srác pont mondta büszkén kedd este, hogy nemrég volt a klíma tisztítva...
Akkor a hibajelenség (szúrós "égett műanyag" szagú füst, meg amit a kijelző kiír), összességében az vázolható fel, hogy a klímatisztító hab kinyírta a fűtőradiátort, s a kiszivárgó hűtőfolyadék meg okozott egy zárlatot?
Akkor a hibajelenség (szúrós "égett műanyag" szagú füst, meg amit a kijelző kiír), összességében az vázolható fel, hogy a klímatisztító hab kinyírta a fűtőradiátort, s a kiszivárgó hűtőfolyadék meg okozott egy zárlatot?
Grando06-12-2013 15:14:48 // 69414
Na jó tudni! Akkor azzal is csak óvatosan? ;))
atis_166jtd06-12-2013 14:50:20 // 69413
Azt ne felejtsd el hogy a kedvelt klímatisztító hab is ezt okozza. Sajna nálam az tette meg a hatást. Nagyon meglepödtem mikor feltört a füst, és persze király mikor hetekig érzed a ájjert.
Grando06-12-2013 13:24:09 // 69412
Én ahhoz kevés vagyok, hogy bármit javasoljak, bár ezek egyike sem rossz márka szerintem. Nekem Nissens vízhűtő van mindkét autóban (legalábbis a GTV-ben biztosan), és pazarul teljesítenek. Gyári beszállítónak a Valeo-t tippelném, ám ebben lehet, hogy tévedek.
De remélem az itteni szerelők, alkatrészesek segítenek ebben! ;))
De remélem az itteni szerelők, alkatrészesek segítenek ebben! ;))
bszl06-12-2013 13:04:46 // 69411
Ha fűtőradiátor hiba okozta, akkor melyik típust javaslod?
(jelenleg ezek az elérhetőek:
- BEHR HELLA 20.606
- NISSENS 15.701
- VALEO 20.606
(jelenleg ezek az elérhetőek:
- BEHR HELLA 20.606
- NISSENS 15.701
- VALEO 20.606
Grando06-12-2013 11:17:33 // 69410
Azért nem árt hozzátenni, hogy ez a probléma nem csak úgy magától keletkezik. Tehát ha kipakol onnan az ember, azzal úgyszólván kipakol az égő házból, de a tüzet nem oltotta el.
Ha minden igaz, akkor a fűtőradiátor kezdett el ereszteni/szivárogni - ahogyan az mindegyikünknél előfordult már vagy elő fog fordulni kb. 99% eséllyel. A fűtőradiátor nagyjából a középkonzol mögött található elektromos cuccok felett helyezkedik el, ezért ha elkezdi az "inkontinenciát", akkor ez a legkülönfélébb elektronikai parajelenségeket képes produkálni.
Éppen ezért elsőként a középkonzol mögötti relétartót és a rajta üldögélő alkatrészeket nem árt lefedni/beburkolni (hogy milyen elektromos ketyerék vannak ott pontosan, azzal a hozzáértőbbek lesznek szívesek kiegészíteni).
Másodszor: ilyenkor elérkezett a fűtőradiátor cseréjének ideje. Ez a széles körben terjedő hiedelmekkel ellentétben nem jár együtt a műszerfal kiszerelésével, hanem a motortér felől érhető el és cserélhető. Nemcsak borzasztó-nagyon tapasztalt szerelők titkos gyakorlati tanai szerint, hanem a hivatalos javítási eljárás szerint is.
A végső fázisa ez:
Szándékosan nem pakolom fel a teljes leírást, hogy ezzel se késztessek a csere saját kendácsolási hatáskörben történő végrehajtására olyanokat, akik ehhez nem értenek. Tessék a problémával elfáradni valamelyik tapasztalt és hozzáértő szerelőhöz, aki kiismeri magát egy 166-os Alfában. Nem biztos, hogy azonnal vágni fogja, hogy ez a motortér felől zajlik (nem is olyan egyszerű a folyamat), azonban ha rávilágítotok a megoldásra, fel fog derengeni számára a fény az alagút végén. Ha ennek ellenére továbbra is több órás (netán napos) mutatványokhoz ragaszkodik, akkor nem jó helyen jártok.
Ha pedig kész a csere, akkor jöhet a tönkrement/kimentett/leeresztett alkatrészek és folyadékok javítása/cseréje/feltöltése. ;))
Ha minden igaz, akkor a fűtőradiátor kezdett el ereszteni/szivárogni - ahogyan az mindegyikünknél előfordult már vagy elő fog fordulni kb. 99% eséllyel. A fűtőradiátor nagyjából a középkonzol mögött található elektromos cuccok felett helyezkedik el, ezért ha elkezdi az "inkontinenciát", akkor ez a legkülönfélébb elektronikai parajelenségeket képes produkálni.
Éppen ezért elsőként a középkonzol mögötti relétartót és a rajta üldögélő alkatrészeket nem árt lefedni/beburkolni (hogy milyen elektromos ketyerék vannak ott pontosan, azzal a hozzáértőbbek lesznek szívesek kiegészíteni).
Másodszor: ilyenkor elérkezett a fűtőradiátor cseréjének ideje. Ez a széles körben terjedő hiedelmekkel ellentétben nem jár együtt a műszerfal kiszerelésével, hanem a motortér felől érhető el és cserélhető. Nemcsak borzasztó-nagyon tapasztalt szerelők titkos gyakorlati tanai szerint, hanem a hivatalos javítási eljárás szerint is.
A végső fázisa ez:
Szándékosan nem pakolom fel a teljes leírást, hogy ezzel se késztessek a csere saját kendácsolási hatáskörben történő végrehajtására olyanokat, akik ehhez nem értenek. Tessék a problémával elfáradni valamelyik tapasztalt és hozzáértő szerelőhöz, aki kiismeri magát egy 166-os Alfában. Nem biztos, hogy azonnal vágni fogja, hogy ez a motortér felől zajlik (nem is olyan egyszerű a folyamat), azonban ha rávilágítotok a megoldásra, fel fog derengeni számára a fény az alagút végén. Ha ennek ellenére továbbra is több órás (netán napos) mutatványokhoz ragaszkodik, akkor nem jó helyen jártok.
Ha pedig kész a csere, akkor jöhet a tönkrement/kimentett/leeresztett alkatrészek és folyadékok javítása/cseréje/feltöltése. ;))
bszl06-12-2013 10:01:58 // 69409
Termosztátcserénél mire kell odafigyelni?
atis_166jtd06-12-2013 09:08:54 // 69408
A gond valszinüleg csak annyi hogy kiégett egy bizti és azért irja ki ezt. A nagyobbik gond hogy a belsö világitás elektronikája szokott elolvadni. Elöször azt vedd ki a helyéröl amit ugy találsz meg hogy a jobb lábtérnél kiveszed a belsö takarót ami a kozépkonzol alját takarja és ott van egy sor relé. Abból egy szürke hosszukás lesz az. Utánna bizti csere és legalább a fütés megy.
bszl06-12-2013 07:25:52 // 69407
Most reggel (kb. 10 perce) jövök a családdal befelé a városba. Csattanás hallatszik a középkonzol mögül, erősen égett szag és füst pöffenik az utastérbe. Az ablakok 4-5 másodpercig nem reagáltak arra, hogy leakartam őket engedni (később szerencsére igen, így ki tudtam szellőztetni). Most azt írja ki a kijelzőn: "Air Condition is fault, please contact workshop!"
Történt már valaikvel hasonló? Befúvómotor lett zárlatos esetleg?
Történt már valaikvel hasonló? Befúvómotor lett zárlatos esetleg?
tipoatti05-12-2013 20:28:05 // 69406
A bontott V6-ból vihetőek még az alábbiak:
tempomat
DSP
fakormány légzsákkal
karosszéria-elemek kivéve az első lököst és a motoros tükröket
hűtők
elektromos ablak cuccok kiv. ajtóvezérlők
önindító
klímakompresszor
mindenféle csövek
fekete számlapos óraegység
esetleg 16" nagyfékes felniszett ragyogó Michelin gumikkal
féltengelyek
tempomat
DSP
fakormány légzsákkal
karosszéria-elemek kivéve az első lököst és a motoros tükröket
hűtők
elektromos ablak cuccok kiv. ajtóvezérlők
önindító
klímakompresszor
mindenféle csövek
fekete számlapos óraegység
esetleg 16" nagyfékes felniszett ragyogó Michelin gumikkal
féltengelyek
tipoatti05-12-2013 20:12:28 // 69405
nyúdízelindaháúz... ;)
buteo2005-12-2013 19:56:05 // 69404
Bocs, rosszul írtam, a bal első szorul, nem a jobb (csak a pontosság kedvéért :-))
buteo2005-12-2013 19:54:48 // 69403
Sziasztok!
Gondom van az utángyártott főfékhengerrel, a szerelőm azt mondja, eredeti kéne bele, vagy ahhoz nagyon hasonló. Tudtok segíteni? 164 2.0 TS-ről van szó.
Már az egész fékrendszer ki van cserélve, mégis szorul kicsit a jobb hátsó és a jobb első is (kevésbe, mint a hátsó).
Gondom van az utángyártott főfékhengerrel, a szerelőm azt mondja, eredeti kéne bele, vagy ahhoz nagyon hasonló. Tudtok segíteni? 164 2.0 TS-ről van szó.
Már az egész fékrendszer ki van cserélve, mégis szorul kicsit a jobb hátsó és a jobb első is (kevésbe, mint a hátsó).
kalo166TB05-12-2013 18:16:50 // 69402
Mikor menjek? Szólj bátran :)
tipoatti05-12-2013 11:14:17 // 69400
Azt gondolom, neked van igazad ebben a témakörben.
tipoatti05-12-2013 11:13:18 // 69399
Hát, egyedi, nem a megszokott lesz szvsz. ;)
kapeka (Nagyvad)05-12-2013 10:38:42 // 69398
Én is, mivel ellőttem egy rakás képet, és elindultam haza, amikor eszembe ötlött, hogy RAW-ban is csinálhattam volna. Nosza visszaindultam és kezdtem elölről. Úgyhogy remélem, megérte! :-))
kapeka (Nagyvad)05-12-2013 10:36:29 // 69397
Ez már sokszor volt téma itt (is). Szerintem nincs olyan olaj, amelyiket nem kellene lecserélni bizonyos használat után. Ezt mondják a javító műhelyek is, és nem hiszem, hogy azért, hogy utána az olajcsere miatt tönkrement váltót ők javíthassák. Szerintem. Persze ez egy kicsit hasonlít a 35-40-50 ezres motorolajcsere periódus körülötti dilemmára is. Tudom, hogy van, aki a gyári ajánlásnál nem cserél sűrűbben olajat, de új autónál ezt kicsit könnyebb megtenni. Persze nem mindegy a használat módja sem. Ugyanígy van a váltónál is, új autónál nem kell dilemmázni, de amikről beszélünk, jobb esetben is csak 10 éves szerkezetek, ki tudja hány kilométerrel, milyen körülmények között futották, stb.. Egyszóval én lecserélném vételkor a váltóolajat is, egy gonddal kevesebb, amiért aggódni kellene.
Cro16605-12-2013 10:35:53 // 69396
Drukkolunk :)
kapeka (Nagyvad)05-12-2013 10:26:52 // 69395
Fa nem volt, de dér annál inkább. Jelentem, fényképezés-projekt kész, remélem jók a képek, mert csak este lesz időm megnézni őket...
Cro16605-12-2013 09:57:18 // 69394
Majd ha a kezünkben van, és elfogadható lesz..ne igyunk előre a maci bőrére.De azért köszi :)) Képet küldhetnéd már, kíváncsi vagyok, mivel nevezel. :)
tipoatti05-12-2013 09:31:26 // 69393
Egyébként óriási köszönet a naptár-projekt miatt! :)
tipoatti05-12-2013 09:30:37 // 69392
Nem, mert utálom magamat, mert k.csög vagyok, nem akarom magam látni magam mellett. :P ;)
vm05-12-2013 08:45:31 // 69391
Ja... Kérdés hogy mit jelent a "nem kell cserélni", milyen időtartamot. Gyártói, illetve életszerű használatot tekintve 200 000 km és/vagy 3 év. Nem feltétlen számolnak azzal, hogy nálunk 10+ éves autók szaladgálnak félmillió km-el ;-)
Trumpf (NagyVad)05-12-2013 06:25:09 // 69390
A használatiban azt írják hogy nem kell cserélni, de megadják az olaj tipusát hogy tudd cserélni :). Csere nélkül a dizel AISIN automatája kb. 200e km-et megy el. Ha kb. 70e-ként volt olaj cserélve, akkor az élettartam lehet 350e km is. Ajánlom a 67856-os és a 67857-es hozzászólásokat is.
dev16604-12-2013 23:03:02 // 69389
ez annyit jelent, hogy a benne lévő szintetikus olaj sohasem veszíti el a kenési tulajdonságait sem a mechanikai, sem a hőterhelés hatására, de ettől én még biztosan kicserélném, mert kopás, így szennyeződés akkor is van, sőt idővel fémtörmelék is keletkezik, ami tovább roncsolja az ép részéket (bár ezek összegyűjtésére szokott lenni a váltó alján egy mágnes).
Cro16604-12-2013 22:36:26 // 69388
azt hittem, hogy te 2 saját verdával leszel benne májusi oldalon :))
Cro16604-12-2013 22:31:55 // 69387
Xivesen..máskor is :)
bszl04-12-2013 22:31:17 // 69386
Látom itt már korábban kitárgyaltátok azt, hogy kell-e egyáltalán olajat cserélni az automata váltóban. Itt ebben a 231. oldalon azt írják, hogy: "Az elektronikus vezérlésű sebességváltó olyan olajjal van feltöltve, amelyet nem kell cserélni."
Kinek mi a tapasztalata - illetve jelenlegi álláspontja - ezügyben?
Kinek mi a tapasztalata - illetve jelenlegi álláspontja - ezügyben?
Cro16604-12-2013 22:27:57 // 69385
Naptár projekt 2014 (egyenlőre= várjuk még a hiányzókat..:D )
január: kapeka
február: Cro166+ Imyx
március:Putyesz
április: Peta74
május. Tipoatti
június Atis+Whiteshark
július: GPti(V6)
augusztus:Zoli1980
szeptember:AlfásViktor
október:Grando
november:Dpetrenyi
december:kalo166
január: kapeka
február: Cro166+ Imyx
március:Putyesz
április: Peta74
május. Tipoatti
június Atis+Whiteshark
július: GPti(V6)
augusztus:Zoli1980
szeptember:AlfásViktor
október:Grando
november:Dpetrenyi
december:kalo166
Cro16604-12-2013 22:24:39 // 69384
Úgy néz ki a dolog, hogy pont nem maradtál le semmiről, illetve arról, hogy válassz magadnak hónapot..sőt,még arról se, max annyi, hogy nem egyedül a te autód lesz azon az oldalon. (egyébként az idei naptáron is így van..jó pár oldalon 2 autó van, mivel nem pont 12-en szeretnének benne lenni, viszont ennyi a hónapok száma) Ezt is elkerülhetted volna, ha nem két naponta nézel be, és nem csak az utolsó hozzászólást sikerül elolvasnod. Ha van időd, és elolvasod amiket írtam, akkor nyilvánvaló, hogy érkezési sorrendben lehetett jelentkezni(12. voltál egyébként), majd ismét érkezési sorrendben lehetett hónapot kérni....honnan találjam ki, hogy melyik hónapot szeretnéd? Ha 15-en vagyunk 12 lapra, akkor hogy döntenéd el másképp, mint érkezési sorrendben?Lehetett volna úgy is, hogy meg se kérdezem, és oda kerül ahová sikerül..Azért nem vagy jelenleg rajta, mivel nem nyilatkoztál időben, hogy melyik hónapot választanád.(választani nem kötelező..rám is bízhatod,hogy kivel kerülsz össze..egy a lényeg, legyen kép..február,június, egyébként nem választható,mivel ott már 2 autó van.)
Ha majd lenyugodtál, és érdekel még a projekt,úgy hogy nem egyedül a te autód lesz adott hónapban a képen, akkor jelezd. Üdv
Ha majd lenyugodtál, és érdekel még a projekt,úgy hogy nem egyedül a te autód lesz adott hónapban a képen, akkor jelezd. Üdv
tipoatti04-12-2013 22:17:44 // 69383
buborgas helyett megosztom veled majust, ha megfelel neked... :)
medcare04-12-2013 21:50:51 // 69382
Azért még jó, hogy tényleg állandóan szervizelve volt. :-)
Gratula! Jómagam is szemeztem vele, januárban viszont érkezik a harmadik királyfi, oda kell a lé. :-)
Gratula! Jómagam is szemeztem vele, januárban viszont érkezik a harmadik királyfi, oda kell a lé. :-)
Arno16604-12-2013 21:24:23 // 69381
Srácok, nem lakik / jár valaki a XII ker. környékén véletlenül?
Alakul itt a FLAC, WMA, WAV, OGG, MP3, AAC lejatszo + Bluetooth zene "gateway" / kihangosító 166-ba, meghallgatnám kocsiban is alkalmasint...
Thx.
Alakul itt a FLAC, WMA, WAV, OGG, MP3, AAC lejatszo + Bluetooth zene "gateway" / kihangosító 166-ba, meghallgatnám kocsiban is alkalmasint...
Thx.
Azzurro04-12-2013 21:07:46 // 69380
Koszi hogy lehagytal naptarol. Ugy nezz ki dolog, hiaba jelzi az ember idoben hogy szeretne reszt venni benne. Mindegy. Azert koszi.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
403
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?