Forum >> 164-166

Totti (NagyVad)28-04-2014 20:48:58 // 71579
De bizony hogy van köze a rugostagank a kerék döléshez! Mivel minél rövidebb a rugostag bármi okból akkor a felső lengő kar már befele huzza a csonkálványt és ez eredményezni a kerékdőlést! De mint inrtad lehet ferde a csonkálbány is bár azt azért szerintem kényuk nem tudják el görbiteni!
forrasr28-04-2014 20:48:29 // 71578
Navis? akkor Naviról próbálná beállítani, ha lehúzza hátul az olvasót, akkor be tudja majd állítani.
Papamaci28-04-2014 20:35:13 // 71577
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Barátomnak van egy 1999-es 2.4 jtd 166-osa,nem tudja,hogyan kell a rádión beállítani az időt ebben kérem segítségeteket.Köszi előre is.
Buddha28-04-2014 20:34:00 // 71576
Azok a szép kátyúk okoznak ilyeneket, elképesztő erővel tudják ütni a futóművet...
forrasr28-04-2014 20:24:45 // 71575
Közben olvasom korábbi hozzászólását Arnonak, a tornyok esetleges "fáradásáról" illetve ugyanez lenn a bölcsőnél.
Toronymerevítőt épített be valaki 66-ba? nem nagyon szeretem az ilyen nem gyári jellegű beavatkozásokat, de lehet hasznos lenne.
Buddha28-04-2014 20:23:56 // 71574
Van benne igazság de erre van a határérték! :-)
Komolyabb ültetésnél ki is csúszhat az értékből, de normál rúgónak illik tudni a gyárihoz közelit! ;-) Szerintem sem érdemes hozzányúlni, jók a paraméterei a futóművednek.
forrasr28-04-2014 20:17:18 // 71573
Azért gondoltam, hogy befolyásol a rugóstag, mert nem egy síkban van a két lengőkar külső gömbfej bekötése, illetve a karok hossza különbözik, így ha jobban elvan fáradva a rugó akkor nyugalmi állás mélyebben van, ami eredményeképp nagyobb lesz a dőlése a keréknek.
Mindamellett, nem tartom vészesnek a jelenlegi állapotot, így egyelőre marad így.
Buddha28-04-2014 20:02:19 // 71572
166-nál a gátló/rúgó nem befolyásolja a dőlést, csak a lengőkarok és szilentjeik. Egyébként nem oly rég javítottam olyat melyben a csonkállvány görbült, ami a mai utakon nem is meglepő.
forrasr28-04-2014 19:54:22 // 71571
Sziasztok!
Első kerékdőléssel mi a tapasztalatotok? Olvastam vissza régi hozzászólásokat, több helyen is írtátok, hogy 166-ot nem nagyon látni 1 fok alatti első kerékdőléssel.
Hátsó futóművem dőlése teljesen jó, gyári érték dőlésre -1'03(+/-0'20) bal -0'55, jobb -1'09, ez belefér teljesen a tűrésbe.
Első viszont előírás szerint -0'18 (+/- 0'20), mért értékeim bal -1'25, jobb -1'58
Lengőkarok újak, rugók 3 évesek, gátlók még nem voltak cserélve, azok eredetiek.
Mattyancs27-04-2014 17:28:12 // 71570
Dunlop 17-es gummák eladóak 4db = 30e kp.
Imyx27-04-2014 11:53:37 // 71569
Urak,

Rossz minőségű úton a motorolaj nyomást jelző piktogram ütemesen villog, abban az ütemben ahogy rázkódik az autó. Sima úton nem villan fel, illetve nem marad égve.
Hol lehet érintkezési probléma? Mit tegyek? Köszönöm!
vologya[kendács mester]27-04-2014 09:38:03 // 71568
Mivel most már hosszú távon gondolkodom a 166 -osban, így szerintem mindig jól jöhet egy tartalék motor. Sőt az első motromat is amint lehet elviszem Zee mesterhez, aki megígérte, hogy lelket lehet bele. És ezzel a háttéranyaggal azért már lehet mit kezdeni. :-)
tipoatti26-04-2014 22:23:39 // 71567
Osztom a véleményed Robi.
tipoatti26-04-2014 22:22:25 // 71566
Köszi a motort illető szavakat Vologya! :) HA / ESETLEG eladnád a motort, lehet, hogy visszavásárolnám!
tipoatti26-04-2014 22:20:58 // 71565
Hmm. Véleményem szerint a 2,5 V6 a legjózanabb és legjobb választás...
Grando26-04-2014 22:08:19 // 71564
164-ben ilyet nem kapsz. Szóval érdemes! :)
vologya[kendács mester]26-04-2014 19:55:01 // 71563
Ez sajnos igaz. Itt Szlovákiában 2 fajta van. Ami nagyon olcsó, de szinte látszik is rajta, hogy miért, vagy a túl drágák. De azért drága, mert egyszerűen a tulaj elhiszi, hogy el tudja adni ennyiért. Már 3 éve követem a 166 -osok piacát és azok a kocsik melyek drágán voltak fent a neten anno, már szinte egytől egyig csak bontásra vannak fenn. De brutális alkatrészárakon.

Mellékesen a 3.0 -emből kiszerelt Sportronic vezérlőegységére az volt írva kék festékkel, hogy ALFA 166 2.5. Szóval vagy cserélve volt, vagy megegyezik!?
W.26-04-2014 19:46:14 // 71562
Egyébként meg majdnem mindegy, mert itthon egyikből sem lehet normálisat venni...
W.26-04-2014 19:44:51 // 71561
Az akkor nem ment. Utána LMM és lambda csere is volt. Nyilván gyorsabb a 3.0, de egy 2.5 manuállal kb. egyforma. :)
Andy26-04-2014 19:37:41 // 71560
Én nem azt mondtam hogy a 2.5-nek baja van. Hanem csak annyit hogy szvsz az a legkevésbé jó a 4 közül. De pont a régi tieddel gyorsultam valamelyik reptéri találkozón, rögtön miután eladtad. Bőven kijött a 3.0 több lóereje. :))
W.26-04-2014 19:14:02 // 71559
Szerintem meg nem! Nekem 2 is volt, egyikkel sem volt semmi bajom. Sporttronic váltóval meg szerintem a 2.5 jobb választás, mert elsőként azzal jött ki és a váltó jobban idomul hozzá, mint a 3.0- hez. Ez az én szubjektív véleményem persze.
vologya[kendács mester]26-04-2014 19:00:40 // 71558
Valamelyik nap éppen mentem a Romi ért (első 3 literes V6 -os Alfám) a szervibe és a buszmegállóban állva láttam, hogy jön felém egy 166 os, gyönyörű ezüst. Mellettem 2 kölyök meglátta és azt mondták, hogy szép kis jószág. De mikor a STOP nál elindult, semmi hangja nem volt. De semmi. 2 Literes TS volt. Szóval ha teszik a 166 -os (és kinek nem?), akkor csakis 3.0 V6. Én a saját hülyeségem miatt megjártam vele, de nem adnám oda a senkinek. Vettem is egy másikat.

Mellékesen a többieknek:

A szerelőm kivette az automata váltó leégett irányítórendszerét (mellettem volt az ülésen) és mivel nem volt helye és úgyis bontani készülök, megkért vigyem el. Elvittem egy kollégámnál kb. 14 km a város túloldalán elektronika nélkül. Semmi gond nem volt vele. Valószínűleg 3 asba tette magát és szépen ment . Rendesen sajnálom, mert a futóműve a fékjei és a tipoatti -tól vett motor egy mese. Szóval valószínűleg a jövő héten szépen haza autókázom vele és nem költök megint az elszállításáért.
Dzsozy26-04-2014 18:32:12 // 71557
Azt a csavart visszaállítottam eredeti pozícióba, mivel előtte pontozóval megjelöltem. Nem ez lett volna az első gátló, amit magam cserélek az évek hosszú során, (múlt héten egy 145 első-hátsó futóművét tettük helyre) hely, akna, szerszám, megvan minden, de ez most új volt. Gondoltam lerövidítem a szerelőm szakmai idejét, mivel úgy is szopik majd vele eleget, hátsó alsó y lengőkar komplett szilentezése, stab rudak csere, csonka állványban GL szem csere. Nem a pár ezrest akartam megspórolni, mert sem az én sem a családom élete többet ér. Nem gondoltam volna, hogy komplett szét kell szedni a csonkaállványt, egy gátló cseréhez.
Nem vártam a megváltást egy kérdés feltevésével, csak szimplán egy kérdést tettem fel. Kik nem, ha nem TI segítenétek a cartársaknak, mivel a helyi alfa kereskedésbe, komplett cs.állványt ill, lengőkart ajánlottak fel, mivel számukra hihetetlen, hogy a felújítás más módon is elvégezhető.
Cro16626-04-2014 18:05:40 // 71556
Úgy-úgy..legközelebb én is magam csinálom..franc se hallgatja a szaki káromkodását, hogy ennyi idő alatt "meghengerfejez " egy góóóófot :DDDDD
(ááá csak hülyülök..de tényleg sajnáltam az embert aki cserélte a csillapítóimat..annak aki először szalad rá,xopás, még rendesen felszerelt műhely,profi szerszámok, légkulcs stb, és egyéb autók javításában szerzett 15-20 éves tapasztalattal is, nem hogy otthon, barkács szinten."Ki mit szakít, azt szagolja"..azt mondják:)Xopsz, vagy megfizeted a mestert, akinek megvan a rutinja? Ez itt a kérdés :)
Andy26-04-2014 18:01:41 // 71555
Szia!

A 166 teljesen más kávéház mint a 164. Talán az a legjobb ha mindkettőből van otthon! :))

De viccet félretéve, Én nem vennék 2.0TS 166-ot. Míg a 164 láncos motorja kimegy a világból, addig az újabb TS motorok, nyűgösek az olajminőségre, az olajszintre, a vezérlésmódosítóra, meg úgy általában mindenre. A hangjuk sem annyira jó szerintem mint a régi reszelős láncos hang.
Szóval ha már 166 és benzin, akkor V6. És abból is a 3.0, vagy 3.2 (ha tetszik a facelift)
Szerintem a 2,5 V6 a "legszerencsétlenebb" választás a négy lehetséges ccm-ből.

A 166 talán kényelmesebb, urasabb, de a 164 egész lénye az inkább hasonlít az egykor méltán híres régi Alfákra.
Mondom ezt annak ellenére, hogy szerintem a 166 a valaha gyártott legjobb Alfa Romeo.
És mégis sajnálom, hogy eladtuk a 164-est!!! :)))
Andy26-04-2014 17:51:26 // 71554
Pedig az otthon sufnizás lett itt trend már egy ideje... :((
Totti (NagyVad)26-04-2014 17:03:00 // 71553
Azt a csavart nem kellet volna bolygatni szét kell kapni az egész futóművet hogy normálisan ki tudd venni a lengés csilapitott! De nem érte ezt az othon sufnizuk csináljuk magunk dolgot aztán aztán mikor meg meg akad valaki itt várja a meg váltást emberek ezeken a szereléseken az életek mulhatnak ! Ebbe azért érdemes lenne bele gondoloni!
dev16626-04-2014 16:07:59 // 71552
Nekem mindkettő van, 64-esből 2 is. Ha van egy korrekt benzines 64-esed, azt ne herdáld el, mert már most is szinte lehetetlen épkézláb példányt találni, de pár év és az utolsók is eltűnnek a süllyesztőben. Ha később megbánod, már nem lesz visszaút. Amúgy sem kapnál érte sokat, én biztosan megtartanám.

Szvsz ne motorpreferencia, hanem állapot alapján válassz 66-ost is.
Dzsozy26-04-2014 14:34:49 // 71551
Szép napot Mkinek.
Ma nekiálltam (volna) hátsó lengéscsillapítókat cserélni. A művelet 99%-ig eljutottam. Hátsó ülés sor ki,kalaptartó ki,stb-stb. Lengéscsillapító rögzítését alul-felül leszedtem, de akkor jött a meglepi. Nem jön le a lengéscsillapító alul, a csonkaállványról, mivel, mivel ot a doblemez. A csonka állványon van valami torx fejű csavar, amit sikerült izom erő segítségével megoldani, de pököt sem jön ki. csonkaállvány Ha jól sikerült linkelni akkor az mi a rák a csonkaállvány felső részén?
remete26-04-2014 14:25:45 // 71550
Üdv mindenkinek! Biztosan ezerszer lerágott csont, de szeretném kikérni a véleményeteket: érdemes 164-ről 166-ra váltani (kizárólag benzinesek érdekelnek)? Az új vasblokkos Ts mennyire nyűgös vagy inkább V6 bármi? Kérem, hogy lehetőleg olyan írjon, akinek mindkét típussal vannak tapasztalatai - értelemszerűen a 164-et ismerem én is... Köszi előre is!
Totti (NagyVad)26-04-2014 09:02:47 // 71549
Hátsó felső külső nem szilent hanem gömbfej nem lehet külön cserélni csak egyben az egész lengőkert. Ha az alsó lengő kart akarja jelenteni a kereszt tartó abbak van szilent is meg Gl szem is ! Ha gondolod írj rám privátban pár 166 ot már rendbe vágtam!
Pega25-04-2014 15:48:40 // 71548
Sziasztok!
A szerelő javasolta a hátsó kereszt tartó szilent cserét. Tudna valaki segíteni hol szerezhető be? Valamint a hátsó felső lengőkarok külső szilentjei. Diesel 166 osról van szó
RB 8324-04-2014 14:23:48 // 71547
Illetve Klima ügyben kérnék 1 kis segítséget:Full auto módban "meleg" levegöt fúj,azaz nem mükodik,auto módban életre kell,megnézettem, nagyon magas a nyomás kb 4bar. aminek 2bar kellene hogy legyen,cserét javasoltak. Tudd valaki ajánlani Bp. vagy környékén becsületes klimást,esetleg klima kompresszort is vennék,2002 2,4jtd 150le.
Köszönöm.
tt (tt Alfa team)24-04-2014 14:20:16 // 71546
Sziasztok!

Tudnátok-e nekem segíteni abban, hogy van-e a 166-os erősítőjének biztosítékja, és, ha igen akkor hol?
Az ICS megy, minden funkció működik, mindössze hiába tekergetem a hangerőgombot, nincs hang...
RB 8324-04-2014 14:16:05 // 71545
Sziasztok,jobb első központizár motor esetleg van valakinek eladó?lehet bontott is,köszönöm
dev16624-04-2014 11:37:51 // 71544
Mielőtt kikapkodnátok az injektorokat, olvassátok ki korrekciós értékeket (Inj. correction 1,2,3,4,5) MES/FES-sel alapjáraton. Hacsak nincsenek kiugró értékek (bőven 2 mm3/inj felett, vagy -2 alatt), kizárt, h az injektorok okozzák hibát. Főleg azért sem, mert koszos vagy kopott injektorok esetén alapjáraton kéne ráznia (pl a kormányon érezni erősen), nem gázadáskor.
pettinke24-04-2014 08:51:54 // 71543
nekem volt gyújtástrafó-modul problémám, attól gyorsuláskor rángatott, de utazón már nem. aztán a rángatás átadta a helyét egy állandó "darálás"nak. aztán trafót cseréltem :-)
Smith24-04-2014 07:57:24 // 71542
Minden kínai nem tudtad? Az is ami "nem" :)
Én magamnak csináltam kábelt, vettem egy sima kábelt és egy OBD apa-anya párosból meg egy darab vezetékből és egy DIP kapcsolóból csináltam átkapcsolgatós adaptert. Így biztosan jó helyre kötődött és nem fáradt kínai gyerekkezek berhelték az éjszakai műszakban. :(
cZ24-04-2014 00:24:06 // 71541
Kedves Hölgyek, Urak!

Diagnosztikai problémám megoldódott (Nem tudtam a Rovarszem légzsák ECUját megszólítani), sajnos a SanyiJTD Cartársunktól vásárolt kapcsolós VAG/KKL kábel hibás, rossz helyre vannak forrasztva a kábelek a 3. AIRBAG kábel a 4-5 lábra van...a HEADLAMP azaz a világítás a 11-12-re (a 12-13 helyett). Egy kis korrekcióval no meg forrasztópisztollyal könnyen lehet orvosolni ezt problémát és természetesen kiolvastam a hibakódokat töröltem is őket, nem jelez már légzsákhibát.
Működik!
Remélem valamilyen úton-módon kárpótol majd a Cartárs (nem csak engem, hisz másnak is adott ebből a szériás kábelből), akárhogy nézzük az ő általa kínált kábel nem volt jó, nem volt tesztelt, és csak a szerencsének köszönhető hogy a kínaiak éjszakai műszakos dolgozói csak ilyen hibát követtek el, és pl.:a rossz forrasztásnak köszönhetően a rácsatlakozást követően nem füstölt el az USB portom, vagy maga az Alfa vezetékei.
Remélem ebből mindenki tanul, és segíteni tudtam, gondoltam a vásárlásnál hogy nem a 2600Ft-os ebay-es (és ebben benne van a házhoz szállítás is) kábelt fogom kapni, sajnos nem így történt, de ez már az én saram.

Tisztelettel: Rácz Ádám
Trumpf (NagyVad)23-04-2014 20:36:46 // 71540
Helló! Nekem ilyen tünetet produkált a jobboldali féltengely belső csuklója. Gázadáskor remegett az eleje. Ez állítólag GM örökség :-/
Csita23-04-2014 20:30:53 // 71539
Ciao!Van valakinek tapasztalata,hogy gázadáskor rettenetesen ráz a gép,gurulva nem,akár 160-nál sem.A féltengely nem ad hangot,a szerelő szerint jó,a gumi szinte kizárt.Ugyancsak a szerelő szerint a porlasztó nem müködik megfelelően.Van erre reális esély?
cZ23-04-2014 13:04:07 // 71538
Üdv,

Eddig úgy áll a dolog hogy a kábel a hibás, amit vettem.
mex8622-04-2014 22:29:03 // 71537
Szevasztok!

Nem tudom kivel találkoztam (egyáltalán tag-e, keresővel nem találtam) tegnap a 82esen valahol Écs környékén, de egy MRX-560 rendszámú szürke kormolós FL 166 nagyon faszányosan ment :)
motorral is kapaszkodtam utána, aztán csak a kanyargósban tudtam ráverni :)

gyönyörű volt a gép, ment is mint a disznó, csak a füst volt kicsit sok, erős lett a chip :D
Mattyancs22-04-2014 19:01:23 // 71536
gyári 17 coll kerékgarnitúrám eladó váltás miatt, 2013-ban vettem rá a gumikat, de az egyik puklis, értelmes ajánlatokat szeretnék kapni érte, köszi,
atis_166jtd22-04-2014 15:06:47 // 71535
Az usb vàlaszidejét visszaveted? Általàban ez a baj vele.
vologya[kendács mester]22-04-2014 14:47:14 // 71534
Változatosság kedvéért most nem fogok panaszkodni. Kirándultunk egy rövidet az új vassal és semmi panaszom nem lehet rá. Bár csak majd 300 km-ért mentünk oda-vissza (650 méter tengerszint különbség, rengeted falu és város és érdekes szerpentines részek). Kocsi csomagtartó színig pakolva, egy utas hátul a többi helyen csomagok.

A meglepő az volt, hogy mikor óvatosan próbáltam menni vele, akkor sem tudtam levinni a fogyasztást 10 alá. Így meg hogy nem figyeltem a fogyasztásra (de betartottam minden korlátozást - a barátnőmmel és a húgával utaztam) akkor sem ment 11 fölé. Tudom nem ez a lényeg, de egy viszonyítási alap :D

De ami tetszett, hogy volt sok fejforgatás, szinte minden stop -nál csak mosolyogtunk. Ami pedig rosszul esett, hogy 3 alfással találkoztam csak (156,2x Mito) de senkinek esze ágában nem volt visszaköszönni). 166 -ost egyet sem láttam még álló helyzetben sem.


Reaper6922-04-2014 13:26:13 // 71533
Pénteken van időpontom ismét a szervízben,remélem sikerül orvosolni a hibát
Reaper6922-04-2014 13:24:24 // 71532
Igen,ennyibe fájt a mutatvány,és nem szűnt meg a hiba,ami a legbosszantóbb az egészben :(
Arno16622-04-2014 12:35:32 // 71531
Az sajnos nincs már, szerintem az első volt amire lecsaptak :)
atis_166jtd21-04-2014 22:43:05 // 71530
Hát megmondom őszintén nekem az egyik oldal halott teljesen és a második is kezd döglődni viszont semmilyen hibakód plusz a tempomat is működik rendesen.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.