Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Zsolt15529-06-2008 17:06:09 // 2875
A Csonka-féle postai kocsik:



A Magyar Posta 1904-ben nemzetközi pályázatot írt ki 12–14 lóerős postakocsik tervezésére és gyártására. A nyolc pályamunkából a karburátor társfeltalálója, Csonka János által tervezett, a győri Magyar Vagon- és Gépgyár, illetve a Röck István Gépgyár által gyártott kocsik voltak a legsikeresebbek.
ALFA75td29-06-2008 17:05:51 // 2874

A legextrémebb forma a vonatoknál nálam Ő azt hiszem nem kell írnom kik gyártották
GT Ɨ|ѯ29-06-2008 17:04:24 // 2872
http://www.youtube.com/watch?v=66D_XibfYf0
Tommi29-06-2008 16:57:52 // 2871
Bp-Esztergom között is simán fut annyit a csoda Siemens vonat, pedig az csak laza 50 km :)
ALFA75td29-06-2008 16:56:55 // 2870
Akkor a Hungaroplan villamos már ott volt?
Szegény nagyon ronda
Zsolt15529-06-2008 16:56:26 // 2869
1902.

A Valtellina-vasút.



„Az első vasút, amelyen gőz helyett az összes vonatot elektromos erő hajtja” – írta 1902-ben nem kis büszkeséggel Cserháti Jenő és Kandó Kálmán, utóbbi úgy is, mint a munka szellemi atyja. A 106 km hosszú észak-olaszországi vasútvonalat 15 Hz-es, 3000 V feszültségű, váltóáramú rendszerben tervezte meg. A vízierőmű-turbináktól a vasúti kocsikig a Ganz gyártotta a teljes elektromos rendszert. Bár a megoldás világszerte Systeme Italiana néven vált ismertté, első Ganz-mozdonyai ma is magyar termékként láthatók a milánói Műszaki Múzeumban.
Zsolt15529-06-2008 16:53:54 // 2868
Ha már a Ganz.

1891-ben Frankfurtban mutatta be Zipernowsky Károly a Ganz és Társa cég nagy figyelmet keltő tervét. A Bécs és Budapest között közlekedő vonatot sík terepen 250 km/óra, emelkedőn 200 km/óra sebességűre tervezték, s a forgalomtól függően akár tízpercenként indíthatták volna. A kocsihoz négy, 200 lóerős elektromotor készült. A 45 m hosszú, 2,15 m széles, 2,2 m magas kocsitest – a magyar közlekedési iparban elsőként – két végén áramvonalas kialakítású.

Zsolt15529-06-2008 16:52:07 // 2867
Csak egy kis érdekesség:

A Budapest-Miskolc viszonylaton közlekedő 301-es sorozatú gőzmozdonyaival - ekkor már közel 50(!) évesek - vontatott expressz vonat menetideje 1963-ban 1 óra 57 perc volt.



Ma az Intercity-k menetideje még mindig pontosan ennyi.
Tommi29-06-2008 16:40:02 // 2866
Hát kb :)
Wickey29-06-2008 16:36:35 // 2865
van néhány jóképességű, akinek az autójára is ragasztanék belülről hasonló matricát, de ez off. :-))
Tommi29-06-2008 16:34:45 // 2864
"Szemed a pályán legyen" - LOL :)))
Zsolt15529-06-2008 16:32:20 // 2863
Amikor az Orient Expressz először itt volt, akkor voltunk kint. :-)))


Legutóbb Szentendrén voltam.

ALFA75td29-06-2008 16:18:43 // 2862

Érdemes kimenni sok program van.
Amikor kiemelt rendezvények vannak akkor főleg megéri kimenni akkor nemcsak diesel mozdonyt lehet vezetni hanem egy igazi az 1800 évek végéről származó gőzmozdonyt is.
Ha valaki rám hallgat a látogatást vagy az Orient Expressz idelátogatására vagy még inkább a Nemzetközi Gőzmozdony Grand Prix re időziti.
ALFA75td29-06-2008 16:08:46 // 2861

A V63 001 itt kukukcskál a másik oldala paravánokkal van körbevéve mert a szimulátor kivetítője van ott

Árpád úr pedig ennél jobban sosem dugja ki az orrát
Zsolt15529-06-2008 15:52:34 // 2860
Akkor el kell oda mennem. :-)))
Zsolt15529-06-2008 15:50:59 // 2859
Vagy például az öttengelyes ABb motorkocsik, melyekben Ganz-Jendrassik motor volt.

ALFA75td29-06-2008 15:48:58 // 2858
Igen a vasúttörténeti parkban van és 500 forint ellenében felszállhatsz rá és vezetheted virtuálisanmozdonyszimulátor
Zsolt15529-06-2008 15:45:10 // 2857
Akkor erről lemaradtam. :-(((
Zsolt15529-06-2008 15:44:26 // 2856
Itt a V63,001 psz, a 002, és a 003-as társaságában - 1996-ban - selejtezésekor.



Tudomásom szerint végül is a V63,001 psz. mozdony azonban egy 1998 áprilisi átminősítéssel lett védett, múzeumi jármű.
2000. év első félévében aztán, ha működőképessé nem is tették, de kívül-belül rendberakták, és így került, az akkor megynyílt Magyar Vasúttörténeti Parkba.
ALFA75td29-06-2008 12:43:34 // 2855

GANZ Hargita motorvonat Rákosi számára épült és 1990 ig kormányvonatként állt szolgálatban

A Hargita motorvonatot 1990 ben felváltotta az Ezüstnyíl vagy ahogy a köznyelvben elterjedt a Kádár vonat a sors fintora,hogy a névadó nem utazhatott rajta.Ez a szerelvény ma is a kormány szolgálatában áll de kihasználatlanság miatt bérelhető jó pénzért
ALFA75td29-06-2008 12:11:32 // 2854

A Ganz Mávag által gyártott leggyorsabb gőzmozdony a 242 sorozatú annyira óvják,hogy csak nagyon ritkán látható pl múzeumok éjszakája
ALFA75td29-06-2008 11:49:24 // 2853
A V63 001 nem védett jármű egyszerűen hanem ő a mozdonyszimulátor
Zsolt15529-06-2008 10:31:59 // 2852
Nekem is! :-((( :-)))
Zsolt15529-06-2008 10:30:48 // 2851
A Ganz-Mávag másik sikeres mozdonya, pedig az idén 50 éves M44 "Bobó", melyből közel ezer darab készült.





Egy rádió-távirányítású a GYSEV-nél.



Egy ex.HÉV-es, pedig a Szentendrei Közlekedési Múzeumban.
Zsolt15529-06-2008 10:14:22 // 2850
Sajnos igen, a V46 "Szöcske" volt az utolsó. Komáromban őt is láttam.

Zsolt15529-06-2008 10:09:52 // 2849
V63 001. még eredeti fényezéssel:



Jelenleg a Vasúttörténeti Múzeumban van, mint védett jármű. :-)))
GT Ɨ|ѯ29-06-2008 08:20:59 // 2848
életesveszélyesvoltnem?...:-)))
Attie28-06-2008 18:20:33 // 2847
Hihi ezek jó képek :)
Edyboy28-06-2008 17:34:04 // 2846
Szergej :-)
Edyboy28-06-2008 17:27:33 // 2844
Íme,a Gigant,a legerősebb Ganz-Mávag mozdony :-)
Edyboy28-06-2008 17:22:25 // 2843
Hát,igen a jó öreg Ganz-Mávag :-)
Itt egy kevéssé ismert példánya:

A MOL használja Almásfűzítőn :-)
Itt pedig az utoljára gyártott Ganz mozdony:
Edyboy28-06-2008 17:15:38 // 2842
Gratula!
Nekem akkor csak szovjet kerékpár jutott :-(
csocsi28-06-2008 15:35:30 // 2841
Ilyen oldalkocsis mocival már 30 éve motoroztam.
Zsolt15528-06-2008 07:24:07 // 2840
In memorian Ganz-Mávag.

45 éve az első, még az NSZK-ban gyártott, 44 éve, 1964. június 15.-én, pedig az első hazai gyártású V43-t - Szilit - adta át a Ganz a MÁV-nak. V43 1008-as pályaszámmal.

Zsolt15528-06-2008 07:04:04 // 2839
Nagyon szííííp! :-)))
Edyboy27-06-2008 22:22:10 // 2838
Bizony,minden régi dolog szép :-)
Van még Pannónia képem is :-)
Zsolt15527-06-2008 22:10:59 // 2837
Nagyon szép!!!

A munkahelyemen az egyik informatikusnak egy szépen felújjított "Cetkája" van. Azis szép.
Edyboy27-06-2008 22:07:57 // 2836
Kazes☻27-06-2008 22:05:32 // 2835
Szuper! :)))
Edyboy27-06-2008 22:00:59 // 2834
Bizony,bár ez már másik járgány,olasz és több,mint 70 éves :-)
Kazes☻27-06-2008 21:50:18 // 2833
Fa felnivel? :)))
Edyboy27-06-2008 21:47:21 // 2832
Edyboy27-06-2008 21:24:11 // 2831
In memoriam Ikarus:
Edyboy27-06-2008 21:22:35 // 2830
Erről van nekem is képem :-)

Zsolt15527-06-2008 19:22:13 // 2829
Ezt a sárgát???

GT Ɨ|ѯ27-06-2008 14:23:49 // 2828
Föckös27-06-2008 13:34:21 // 2827
és van neki egy Espadája is, amit a haverem Péter bőrözött, aki egyébként Alfás:-)))
Föckös27-06-2008 13:31:51 // 2826
aaaaahhhhh
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.