Forum >> Szerelőműhely

Attika0112-02-2013 13:43:31 // 42786
Az gáz. Tapasztalatom, a saját javításom után merem nyilatkozni. Nálam folyt az olaj, és szerintem folyni is kell. Pillanatszorítóval szorítottam el a csövet hogy ne follyon a javítás időtartama alatt. Nincs dugulásod? Volt már fékolaj cseréd?
andrej03112-02-2013 12:51:49 // 42785
még az tünt fel nekem hogy sehonnan nem jött olaj .nemkelletvolna fojni az olajnak amikor szétszedtem? és ugye ugyan az az olaj tartálya a kuplungnak és a féknek is , mivel háromnegyedig v olt a tartály
andrej03112-02-2013 11:21:08 // 42784
az a baj hogy kéthónapja munkanélküli vok és most csak erre futotta
Bilux12-02-2013 11:10:10 // 42783
Kár volt megrendelni a felújítókészletet ideig óráig jó csak.
Ha hoszabb távra gondolkozol akkor venni kellett volna egy komplett munkahengert 10.000.
Mert maga a henger is meg van kopva nem csak a gumialkatrészek.
andrej03112-02-2013 10:48:19 // 42782
Szevasztok
Ma kurvára felnyomott a gép. Reggel mikor elindultam valimiért szinte telyesen bekellet nyomni a kuplung pedált hogy fogjon a cuc majd pont 4 kilóméterre megáltam kirakni a srácaim a bölcsibe és mikor elakartam indulni nemreagált a kuplungra hiába nyomkodtam .így hátra toltam beraktam 2 be és úgy inditottam nagy nehezen haza értem.
volt párszor azelőtt hogy menetközben mikor váltottam bentmaratt a pedál akkor a lábbammal kihuztam és mentem továb.
hazaérve szétkaptam a munka hengert és a két gumi egyvonalba volt a hengerrel valamint a hátsó lötyögött rajta.
Bízom benne csak ezt a kettőt kel cserélni meghozattam 1450 ért,holnapra ér ide
Ferke12-02-2013 00:01:07 // 42781
Igen! De ezek szerint a kettőstömegűd már nem az igazi...
Gaga11-02-2013 23:17:53 // 42780
Udv.
Segítség kellene nekem egy korrekt szerelő személyében (Futómű,Motor) Tiszakécske közelében.(Szolnok,Kecskemét).
Ha tudtok valakit nagyon hálás lennék, mert a "kontárokból" már elegem van........
Jó utat!
alfa156geri11-02-2013 21:41:38 // 42779
sziasztok! Nem rég kuplungoztattam meg az autot de kettőstömegű nem lett cserélve most lehet hülyeséget kérdezek tőletek de indulásnál rángatott alacsony fordulaton azt mentem vele pár száz km-et és már szinte semmi rángatás az lehetséges hogy azért javul a helyzet mert a tárcsa összekopik benne a tapadó felülettel??
Kareszka198411-02-2013 10:32:06 // 42778
147-nél csak az ablaktörlő bajúsz cserélhető, vagy egyben van az egész cucc?
gecsa10-02-2013 19:38:41 // 42777
".......Az emberek nagy része meg az sem tudja, mi az a viszkozitás, meg az olajszint....."

sajnos ez így van... :(
Ferke10-02-2013 19:20:01 // 42776
Szerintem nem. Aki tényleg ipari mennyiségben használná, az tudja, hogy hülyeség:) Az emberek nagy része meg az sem tudja, mi az a viszkozitás, meg az olajszint, nemhogy még ilyenekre költsön.
Régebben is volt hallani lehetett már erről, ahogy Hari is mondja, én legalább 3x belefutottam már cca 20 év alatt, ehhez képest sehol nem látni forgalomban.
GTPeti10-02-2013 15:12:35 // 42775
Engem az érdekelne, hogy milyen esetekben lenne ez használva? Valaki ez alapján tenné át korábbra v. későbbre az olajcserét? Tudja fene... :)
Liquid10-02-2013 14:07:15 // 42774
azt el tudnám képzelni, hogy az olajhoz tartozik egy speciális tesztpapír...
Liquid10-02-2013 14:04:29 // 42773
hogy nekem mér nem jutnak ilyen dolgok az eszembe ? :))
sok palimadár fog ilyet venni, az tuti
Hari10-02-2013 10:03:14 // 42772
Így ahogy mondod!!! :) ... de ne higgyétek, hogy ez valami új dolog! Anno '78-79ben találkoztam ehhez kísértetiesen hasonló teszt szalaggal. ( B.csabai AFIT szervizben ahol tanuló voltam.) Akkor az olajak elhasználódására használták - főleg garanciális reklamációknál!
... persze csak nagyrészt a szekrényben tartották! Konkrét hiba meghatározására nem volta alkalmas, max. "tájékoztató jellegű adatot szolgáltatott"!
Egy szóvak: parasztvakítás! :) ... érdekes, de sok mindenre nem jó!
_ÁRPÁD_09-02-2013 18:54:33 // 42771
Értem, persze lehet sok hibaforrás :(
_ÁRPÁD_09-02-2013 18:52:51 // 42770
Szia bocsi hogy csak most válaszolok, de nem voltam gépközelben. A GT-nél nem tudom hogy merre leledzik, de a 156-nál a vízhűtő bal-felsőrészén (szemből nézve) van egy elektromos szelep amire megy két darab gumicső. Azokra gondoltam :)
Alfa GT-Csaba09-02-2013 18:51:36 // 42769
szia.igen tudom mire gondolsz,nekem is tört már az el de olyankor egyáltalán nem nyomott a turbó semmilyen fordulaton se .Sajnos változó geos azért cimizunk vele ,mert lekormolódik aztán meg hirtelen taposásnál bedobja a hibát.
_ÁRPÁD_09-02-2013 18:46:03 // 42768
Szia a vgt-t szabályzó vakum-csőre gondoltam. Vagy a 1.9 GT mJTD-ben nem változó geometria van :) (ha nem jól tudom akkor bocsi, de nem szóltam) A kolléga említette hogy csak felső tartományban akar megindulni az autó. Nálam ezen probléma oka az elöregedett gumicső volt a hibás, ami a a vgt-"labdához ment. Mert ott van az a kicsit meleg kipufogó ami elősegíti az elöregedést.
Jelzem ez csak tipp... és a saját tapasztalat.
Kareszka198408-02-2013 20:26:52 // 42767
cserelt mar valaki elso generacios 147-ben km oraegyseget? kiskijelzos helyere mehet nagykijelzos? akksit lekell kotni a csere alatt?
mreni08-02-2013 20:06:02 // 42766
Zé.,Ferke,Hari,Csöri, ők tudják is mit csinálnak,nem csak rádobják gépre.
Piritu - 1.000.00008-02-2013 20:01:22 // 42765
Nekem azért még egy mágikus mágnes hiányzik belőle, ami a teszt során megpolarizálja az olaj részecskéit, hogy a váltóra is lehessen következtetni :-D
Wickey08-02-2013 19:58:01 // 42764
Ez mekkora! Beszarás... mondjuk értelmesen állapították meg az árát, így tuti el fognak belőle adni egy raklappal, mielőtt cikk lenne belőle a totalcaron. :P
Sotime08-02-2013 19:22:11 // 42763
rendben, akkor hol találok hozzáértőt, aki csinál ilyet?:)
mert elviszem oda, ezen ne múljon!
mreni08-02-2013 19:08:38 // 42762
pedig szinte mindig jelzi,csak a hozzá nem értés miatt nem derül ki az adatokból semmi...
Sotime08-02-2013 19:04:46 // 42761
nekem elég gyorsan elkormolódik az EGR... Szűrőket pár hónapja cseréltem, azokkal nem lehet baj. Hibaolvasást megpróbálhatom, bár kicsit kidobott pénznek érzem, eddig akkor se jelzett semmit mikor egyértelműen hibás volt valami...
Alfa GT-Csaba08-02-2013 18:38:45 // 42760
Én évente 1 szer szedem le az egr-t de nem sok korom van benne!!!Esetleg a map szenzort is nézd meg a szívósorba!!!!
Alfa GT-Csaba08-02-2013 18:34:55 // 42759
Az EGR sem tömődik el fél év alatt!!Szerintem olvastass hibát,és ott látják a turbó működését is!Gázolaj szűrőt mikor cseréltél ,levegő szűrőt?
Sotime08-02-2013 18:31:53 // 42758
Akkor ezek szerint marad az EGR?
Fairlane08-02-2013 18:23:20 // 42757
Érdekes....

Azt el tudom képzelni, hogy autóvásárláskor egy ilyet visz magával az ember, azt erre hivatkozva alkuszik az árból, mondván az "olaj nem hazudik". :)
DieselManiaco(NagyVad)08-02-2013 18:13:03 // 42756
sok mindent nem tudsz,méress kompressziót,de ha eszi az olajat füstölnie kell,csak esetleg te nem látod mert elkeveri maga mögött. az ilyen idióta adalékokat meg felejtsétek már el,az olajban minden benne van ami a motornak kell.
Piritu - 1.000.00008-02-2013 18:03:54 // 42755
Az hogy jó a marketing dumája :-P
Apró kérdés: Hogyan veszi figyelembe az eltérő olajokat?
Az eltérő üzemanyagokról és fémekről nem is beszélve.
(Viszont tuti sokat fognak eladni belőle és rögtön mindenki autószerelőnek érezheti magát.)
Alfa GT-Csaba08-02-2013 17:48:44 // 42754
turbó cső,nem vákum cső!De ha turbócső lyukas akkor annak süvítő hangja van amikor tol a turbó és általában kivűlről olajos is!
Jorjie08-02-2013 17:47:19 // 42753
Erről mi a véleményetek?
Alfa GT-Csaba08-02-2013 17:28:56 // 42751
Ha a geometriád tapad rögtön dobja a hibát és vészüzembe áll a gép!!Én sűrűn találkozok ezzel,főleg télen!
MikeTheDevil08-02-2013 17:06:15 // 42750
Hali!
Van egy olyan gondom,hogy nem alszik el a kód lámpa és a befecskendező lámpa amikor rá adom a gyújtást.Igaz nem is indul el csak ha manuálisan be viszem a kódot. Régebben is csinált ilyet de a kód bevitele után el indítottam és a következő indításnáll nem volt gondom.Most már minden indításhoz kódot kér.Már meg néztem a biztosítékokat reléket és nem találtam semmi gondot.Vajon mi lehet a gondja a vasnak? 145 1.6 TS
Bambinoo08-02-2013 16:53:10 // 42749
Próbáltam, igazából nem dob kékes füstöt, csak a gőzt a hideg miatt. Abszolút nem füstöl a kocsi, de elég kormós a dob vége..10W-60 után nem várom meg a 40k-s "nagyszervízt" hanem kb 20.000km után lecserélem a vezérlést, és akkor megnézzük, hogy a szimeringek hogy vannak..nagyon remélem, hogy az lesz a ludas. Egyébként nem zavar, vagyis anyagilag nem ver a földhőz, hogy 4-5 hetente kell vennem 2 liter olajat, csak a tudat, hogy azért 2 lityó elmegy valahová és nem hiszem, hogy jót tesz a motornak az a sok lerakódás.

ELADNI?! SOHA! Inkább motort cserélek, de nagyon nem szeretném eladni..ezután 159 2.4 -re szeretnék menni, de oda még fel kell nőni :)
Sotime08-02-2013 15:04:36 // 42748
melyik az a vákuum cső? látszik, vagy hallatszik rajta hogy lyukas? Mert akkor megyek megnézem azt is...
Sotime08-02-2013 15:03:20 // 42747
Szia!
Nem, hibaüzenetet nem dob, a fogyasztás megnőtt, de nem tudom, hogy amiatt-e mert jobban kell nyomni, hogy menjen...
EGR fél éve lett utoljára tisztítva, mondjuk azt meg tudom nézni...
turbo geometria letapadást, hogy lehet orvosolni?
Mennyire komoly meló ellenőrizni, hogy az-e a baj?
Köszi
_ÁRPÁD_08-02-2013 15:01:47 // 42746
Erős a gyanúm, hogy a vakum csöved valahol lyukas. Nálam is volt már ilyen probléma :(
WarbiRunner (Gyuri)08-02-2013 14:59:52 // 42745
Az EGR szelepet megnézném, hogy zár e, illetve a turbo geometria állítóját venném szemügyre. Ha a lapátok beragadnak a koromtól, nem tudja átállítani a geometriát, nincs nyomásod alacsony fordulaton.

A fogyasztás változott? Ha a fentiek közül egyik sem, akkor még foghatja egy "összeomlott" kipufogódob is az autót, bár akkor olyan hangja van, mintha hegynek fölfelé mennél, tehát sima úton terheletlenül is úgy érzed, hogy nagyon dolgozik a motor. Ez csak olyan harmadsorban ötlet, a turbo geometria leragadás a leggyanúsabb.

Hibaüzenet van?
Sotime08-02-2013 14:49:15 // 42744
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
1.9 dízel GT-m olyat csinál az utóbbi időben, (hol jobban, hol kevésbé) hogy alacsony fordulaton nem akar menni... Mintha ólomból lenne a kaszni... Aztán a szokottnál magasabb fordulaton már elkezd húzni, de ez jóval magasabbat jelent a szokottnál.
Értsd: olyan 3000rpm felett. A motor hangján nem érzek változást, szóval fogalmam sincs mi lehet... Szerintetek? Minden ötletet szívesen fogadok!
Fairlane08-02-2013 13:56:24 // 42743
Hogy deríted ki vételkor egy használt autóról, hogy eszi-e az olajat? :S
.......................08-02-2013 13:14:25 // 42742
Nekem is volt olyan japàn kocsim ami így ette az olajat,
Engem is nagyon zavart,
Kicserélték a gyűrűket ,szelepszàrszimmeringet,+ kapott 10-60w olajat,
A kezdeti 1,2 liter /1000 km erről így sikerült 3-4 deci / 1000 km re levinni az olajfogyasztàst, aztàn eladtam a kocsit...
..így utólag inkàbb ne keztem volna bele,semmi értelme nem volt ,akkor is ette ,hiàba a ràköltött sok pénz meg az utànajàrogatàs,

..ha nagyon zavar ez az oljajfogyi ,inkàbb add el az egész kocsit,és olyat vegyél ami nem eszi..
dfg (Tanárúr)08-02-2013 12:20:03 // 42741
elsőnek is felejtsd el a 10W60at, és a seleniát. de nem fogja megoldani a problémát, csak csökkenteni. ilyen mérvű olajfogyás....
atis_166jtd08-02-2013 11:39:55 // 42740
Viszont azért mert jó a kompresszió nem biztos hogy nem kell gyűrűzni. Sajna van egy olyan ha összefordultak akkor is tudja enni az olajat és lehet hogy ezért jó a kompresszió. Sajna ezt igazából veszteség méréssel lehetni kiszürni.
Kimis11108-02-2013 11:39:46 // 42739
Járasd melegen a motort alapjáraton pár percig,utána pörgesd meg a motort és nézze valaki a kipufogót, ilyenkor ha szelepszáras, akkor frankó kékes füstöt csap ki. Illetve haladj az autóval, mondjuk gurult dombon lefelé úgy hogy az autó sebességben legyen de ne adj gázt, motorfékkel menj amilyen hosszan tudsz. Utána lépj kövér gázt és nézd a füstöt. Ha szimmetinges akkor beszívja az olajat és így hirtelen töményen kijön a szép kék füst
T.a.m.a.s.08-02-2013 11:25:26 // 42738
..hasonló a cipelőm!:) Annak ellenére, h van benne kraft, méress kompressziót! Ha az ok, szelepszárszimering? Én is várom a szakik kommentjeit!:)
Bambinoo08-02-2013 11:02:08 // 42737
Tudom, hogy már a könyökén jön ki mindenkinek az olaj téma, de nem hagy nyugodni, hogy 1500-2000km alatt megeszik az enyém 1,5-2 liter olajat.. k*rva sok. Alánéztünk, minden rendben csont száraz a motor hátolja, a szimeringek. Füstölni SE füstöl az autó, teljesítményéből SE veszített az autó, és nem is hangos. Az hangosságot azért írtam, mert egy bontos srác mondta, ha gáz lenne a gyűrűkkel, akkor azt hallani lehetne. Most van benne 97.534 km (végig vezetett szervízkönyves) tehát, TS motornál 100.000km alatt nagyon baj nem lehet, főleg ekkora. 98.000nél kicserélem az olajat, szűrőt minden sz*rt, 10W-60 Racinget rakok bele, (persze seleniat) és valami adalék anyagot ami kicsit átmossa a motort, hátha javít valamit.. Bárkinek bármilyen ötlete van meghallgatom, de megbontani a motort nem érdemes, csak ha gyűrűzni kell, amit NAGYON remélem, hogy nem kell :/
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.