Forum >> Szerelőműhely

Gyalu13-03-2013 15:33:15 // 43436
Üdv! Létezik alfa 156 bowdenes gázpedállal? Ha nem akkor hogyan tudnám ezt megoldani?
WarbiRunner (Gyuri)13-03-2013 15:28:03 // 43435
Elvileg a rugók adják meg az autó magasságát. Ha a rugótányér és alul a futómű bekötés távolsága eltér a sport lengéscsillapítón a gyáritól, attól kerülhetett lentebb.
mesa13-03-2013 15:20:48 // 43434
Ezek új gátlók???
Imyx13-03-2013 14:32:54 // 43433
Urak,

Ma cseréltünk két első lengéscsillapítót (sport) és mintha az autó eleje lejjebb lenne egy kicsit. Ültetőrugók vannak bent. Előtte gyári lengéscsillapítók voltak benne. A sport lengéscsillapító hossza rövidebb, mint a gyári, de gondolom, ez természetes (?)
Thanks :).
Angelo Bianco13-03-2013 13:44:21 // 43432
Magasabb fordulaton nincs vagy csak nem hallani a motortól... Üresben a fordulattal játszva nem csinálja, csak ha elindul az autó. És csak akkor ha lassan indulok... 3. sebességtől már halkabb, 4.-től már nem hallani vagy itt is már elnyomja a menetzaj, nem tudom?! :S
Angelo Bianco13-03-2013 13:36:38 // 43431
Először is köszi h írtál...
Én is ezekre gondoltam, de két vagy három szerelővel is beszéltem és egyik se ezeket gyanította! Bár hozzátették h bármi lehet... :S
Illetve írtam a "159" -es fórumba is és ott kaptam egy választ h az illetőnek is hasonló tapasztalatai vannak. Ráadásul ő már cserélt lendkereket és kuplungot is és utána is megvolt a hang! :(
Buddha13-03-2013 00:31:48 // 43430
Szia!
Magasabb fordulaton nincs hang? Üresben ha finoman, lassan emeled vagy tartod a fordulatszámot akkor is előjön a "zörej"?
Kicsu12-03-2013 19:46:42 // 43429
Nálam lesz a gond.Ma lett kész a laptopom friss win7-el FES is újra rakva de ,,férebeszél,, vmi. Levegőhőmérséklet 29 fok meg hasonló böszmeségek,ha annyi lenne alsógatyába egy tálca sörrel ültem volna be kiolvasni.Korrekciót egyáltalán nem tudok nézni.
Regisztrált FES-el és demo MES-el is ugyan az a szitu.
mesa12-03-2013 18:24:12 // 43428
a ház nem kell hozzá, hacsak nem lyukas valahol a teid. A szenzort két csavarral lehet rögzíteni a házba, totál felesleges azzal venni, sőt még azzal együtt cserélni a nagyobb szívás! :)

Termosztát: FES alapján (egy hete mértem, grafikonnal) a termosztát és a vízhőfok jelző műszer 1 C°-os eltérésben van maximum. 16 °C eltérés biztosan nem megengedett
Selmak12-03-2013 17:35:05 // 43427
Elképzelhető hogy kuplungszerkezet és/vagy kettős tömegű nem százas már, viszont az is benne lehet hogy ezek a dieselek nem alacsony fordulatra vannak kitalálva. Nekem csak ős 1.9 JTDm van jó sok kmrel de az se szeret 2000 alatt lenni.
Angelo Bianco12-03-2013 17:08:59 // 43426
Sziasztok!

Egy kis tapasztalatra, véleményre, hozzáértésre lenne szükségem... :D 4 hete vettünk egy 159 1.9 JTDm 16v autót. 80E km van az autóban és több mint valószínű annyi is lehet!
Minden OKÉ, nagyon jó, rendben van.
Csak annyi zavar hogy a váltó (difi) - kuplung - lendkerék felől főleg egyes és kettes fokozatban lassú gyorsításkor (1000-2000 ford/perc között) ilyen lüktető, pulzáló zörejt, morgást hallani. Talán a hangot a csapágyas kerékhez tudnám hasonlítani, de tuti h nem az mert a fordulatszám fügvényében változik, növekszik. Amúgy a váltó olaj rendben, semmi folyás, a hangon kívül semmi rendellenesség!
Kérdezősködtem már itt is ott is kézzelfogható választ sehol sem kaptam... Szinte mindenhol azt mondták h Alfa (ilyen zajos)!
Ezért fordultam ide, elvégre itt mindenki ilyen autóban ül! :) Tehát a kérdésem: tényleg csak vmi kis mechanikai zaj lehet ez, hallottatok-e már ilyet vagy teljesen hangtalanul működik...?!?!?!
Válaszokat előre is köszi.
Kicsu12-03-2013 12:34:45 // 43425
Passz.
Akkor még nem érdekelt annyira,hogy megnézzem. De gondolom rá van ,,vésve,, vmi.
Majd meglesem.
süsnye12-03-2013 11:07:38 // 43424
szerintem ez mindegyikben ilyen "pontatlan".. inkább tájékoztató jellegű, mint pontos.. :)
milyen márka volt?
Kicsu12-03-2013 09:10:26 // 43423
Felment 90-ig aztán vissza állt a két vonal közé és azt tartotta.
Ma reggel jöttem melóba +2 fokba,épphogy az 50-es vonal fölé ment egy picivel.
FES szerint 64 fok mikor a mutató az első vonalon van. Ez másnál is ilyen pontatlan???
Attos12-03-2013 08:49:58 // 43422
Neked felment mindig 90 fokra normálisan? Tavaly tavasszal cseréltem termot mert 70-nél megállt mint a szög. Utána is csak nyáron 40 fokban dugóban ment fel 90 fokig...
Kicsu12-03-2013 07:33:06 // 43421
Termosztát offrotty.
Élt 1 év 4 hónapot, 20e km.
Attos12-03-2013 00:59:46 // 43420
Sziasztok! Tegnap volt egy kis szerelés, és feltűnt, hogy itt szívja a levegőt ez a valami.... A kérdésem az lenne, hogy az mi, miért szív ott levegőt és kell-e rá cső? Ha igen hova megy a cső? Emiatt járhat bután a kocsi? Valószínű igen, mivel farsot szív....

A képen pirossal jelöltem az izét :)

Mulder11-03-2013 22:18:55 // 43419
Mínusz 20 fokban indul a legszebben :D
hg6idn11-03-2013 17:56:00 // 43418
Nálam diszkrét torpanás volt tapasztralható 2500-3000 körül, meg mintha ellustult volna...
hg6idn11-03-2013 17:55:03 // 43417
Az Alfa is pöcre indul hidegbe?
Míg etenoloztam, (E85Power átalakítóval) nem volt gondom a gyatra melegindítással, vszínűleg valami ECU progi bibi lehetett, de nem hinném hogy ua lenne a motorvezérlő :)
Mulder11-03-2013 13:18:01 // 43416
Benzinszag amúgy nincs, csak amiokr a 3-4 másodperc után indul be akkor tapasztalható. Amúgy általában elsőre is elindul csak idő kell neki :D Ha leállítom akkor már pöccre......
Akkor ez egy igazi titok marad :D
Nahh jó de -10-20 fokban miért indul pöccre?
Gabesz11-03-2013 12:04:19 // 43415
Én azért próbáltam, mert hidegen fulladozik lefelé és erőtlen, de ha egy nagyon picit bemelegedett, akkor megjavul.
Imyx11-03-2013 11:25:06 // 43414
Volt alapjárat, igaz, kb 15 percet használtam így.
süsnye11-03-2013 11:10:44 // 43413
ja, bocs.. nem olvastam vissza.. :)
Nálam is ez van, hidegen minden rendben volt, aztán, ahogy bemelegedett az alapjárat összekuszálódott.. :)
Elvileg az AFM rossz egyéként, csak meg akartam győződni róla, hogy a lehúzott AFM-es használat is alátámasztja-e ezt, de még sosem próbáltam azelőtt, így nem tudtam mire számítsak.. (mondjuk nem erre :) )
S ki, miért próbálta a lehúzást?
Gabesz11-03-2013 10:54:12 // 43412
Ugyan ezt kérdeztem én is pár napja, én mikor lehúztam, utána először beindult, de az alapjárat fel-le járt, aztán nem akart lehúzott LMM-el beindulni.
hg6idn11-03-2013 10:44:22 // 43411
Nekem nem volt alapjáratom, de szépen egyenletesen húzott, elmaradt 2500-300 körüli torpanás.
süsnye11-03-2013 10:38:37 // 43410
s melegen volt alapjáratod?
Imyx11-03-2013 10:31:50 // 43409
Stabilan megy, használható. Nálam jobban ment anélkül, mint a rossz LMM-el :-).
süsnye11-03-2013 10:11:29 // 43408
még egy kérdés..
kényszerből esetleg használt már vki 156-ot lehúzott légtömegmérővel? Ha igen, akkor milyen volt a motor viselkedése?
hg6idn11-03-2013 10:07:22 // 43407
Úgy látszik ez olasz átok :)
Évekig volt/van téma a Bravo Klubos fórumon, 1,6 FL Fiat motornál. A Mareám is ezt produkálja, -10fok, pöcre indul, 10-15 fok fölött második nekifutásra megy. Amit sikerült megállapítani, hogy a második indításhoz az alapjárati motor máshova áll be... Illetve múlt ősszel már nálam jelentkezett az üzemanyag nyomás leesés néhány óra állás után, de én beletörődtem, marad így ( külön nem cserélhető nyomásszabályzó, csak a komplett AC egység) Amikor tökéletesen tartotta napokig a benzinnyomást a cső, akkor sem indult be csak másodjára...
Benzin szag szintén volt a Mareámnál. A tankból a betöltő nyíláshoz vezető vékony, kemény műanyag cső kidörzsölődött a karosszérián, innen jött a benzin pára. Először a talán biztonsági szelepre gondoltam (betöltő csőnél, hátsó kerékdobban található Fiatoknál, 2 vagy 3 vékony cső megy hozzá a tankból), ledugóztam, de nem az volt a ludas
süsnye11-03-2013 00:16:57 // 43406
valaki/akárki/bárki vásárolt már külön légtömegmérő szenzort ház nélkül?
Működőképes a dolog? Bosch katalógus peszre csak házzal együtt hozza, ezért nem világos, hogy külön gyári szenzort hogyan lehet beszerezni..
Mulder10-03-2013 23:11:30 // 43405
Csak van valaki aki már "túlépet"t ezen a problémén, mert úgy látom vagyunk 1 páran.
Nekem van bent plusz 1 szürő, mert régebben teleb@szta szutyokkal a befecskendezőfúkákat azért baszakadott. Nem volt egyszerű rájönni :( Most megint üzemanyagrendszer probléma.
Kérdésedre nem tudom a válszt. :D Ha valaki felvilágosít, hogy pontossan hogyan működik, mi hogyan mit csinál a rendszerben akkor meglesz a hiba is :D
zee10-03-2013 20:29:11 // 43404
Nálam ez olyan durva volt a 146-on hogy egyik tankoláskor a kutas srácra köpte a benzint a tank nyitáskor. Kérdezte is értetlenkedve,hogy hány liter van benne? Mondom neki kb 10l
Nyáron főleg óvatosan kellett kinyitni...
emmzolee10-03-2013 20:19:16 // 43403
Tavaly nyáron nekem olyan benzinszag lepte el a kocsim környékét egy dugó közepén, hogy azt hittem mindjárt berobban. Akkor azért megijedtem kicsit. Azóta a tanksapkát nem tekerem rá rendesen. Hagyok kis lötyögést. Így is mindig benzinszag van a kocsi körül, de már nem lehet gáz. "Szerintem" Valami megoldás jól jönne.
Kössz
Kareszka198410-03-2013 20:18:43 // 43402
gondolom lambdaszonda kulcsal serulesmentesen kiszedheto (?) masnem majd kerek kolcson valakitol...
mreni10-03-2013 20:16:28 // 43401
ha szétmegy a szondán lévő anya akkor van szívás
emmzolee10-03-2013 20:13:42 // 43400
Szeretném megkérdezni, hogy ez a nyomás szabályozó szelep hol található a tank környékén? Nálam is hasonló a probléma (146-os)
Kareszka198410-03-2013 20:01:28 // 43399
mien ertelemben nagy szivas? :)
gondolkodom beepiteni a masik, ep katalizatort es csak gyujtom az informaciokat :) kivancsi vagyok igy dob-e hibakodot
Imyx10-03-2013 18:44:16 // 43398
Azért legyen meleg a motor :-).
mreni10-03-2013 18:40:18 // 43397
beszakítani nem fogod,max lefordul róla a kulcs :)

van mikor sima ügy,van mikor nagy szívás :D
Kareszka198410-03-2013 16:36:58 // 43396
hali.
lambdaszondat mennyire konnyu kiszedni sima villaskulcsal? tartok tole, hogy beszakitom.
alfa147,Gt10-03-2013 00:06:26 // 43395
Csiao Kartársak.Valaki nem emlékszik rá hogy a xeonlámpás GT-nél a futomünél lévö potinak a karja kb milyen szögben áll a vizszinteshez képest terhelés nélkül?Üdv Zoli.
Ferke09-03-2013 23:03:19 // 43394
Egy üzemanyag nyomást mindenképp jó lenne mérni...nyáron sokkal nagyobb a nyomás magában a tankban...csekkolni kéne, hogy a nyomásszabályzó szelep dolgozik-e.
Mulder09-03-2013 22:31:33 // 43393
Erre még nem gondoltam, mert több helyen tankolok.....shell soha......
BadAzz09-03-2013 22:14:54 // 43392
Ez nem egyedi eset nállad...régebben taglalták már a kollégák a 145/6 topikban. Arra már nem emlékszem találtak e rá megoldást , de mintha összefüggésbe hozták volna azzal ,hogy hol tankoltak. Egyébként egyszer-kétszer előfordult velem is nyáron melegben , hogy nem indult elsőre ,másodikra viszont pöcre. Mivel tényleg csakritkán történt meg én nem foglakoztam vele.
Mulder09-03-2013 21:52:51 // 43391
Oké. Akkor visszakalandoznék mert az alapprobléma már feledésbe merülhetett :DDDDDD
"Lenne 1 idegesítő problémám. Azzal szivat az 1.4 TS, hogy nem mindig indul elsőre. Szóval ha kint áll a -20 fokban(akár napokig) pöccre indul. Viszont melegebb, esős, akár tűzforróságban, ha áll egy darabig akkor "tovább" kell tekertetnem, mert nem kapja el. Kicsit benzinszag is van ilyenkor.Ha leállítom és újraindítom(akár kicsit késöbb) akkor már pöccre indul.
Túldúsít vagy visszaeshet a nyomás? De hidegben miért nem?
Valakinek valami építő ötlete? Köszi"
Én csak rátok számíthatok :P :D
Trombozis09-03-2013 19:51:59 // 43390
Mintha Piritu azt irta volna, hogy az a jo, ha sziszeg... :)
andrej03109-03-2013 19:14:27 // 43389
Én se vettem észre hogy bármit is befojásolna
GTVili09-03-2013 18:56:34 // 43388
Egyébként nekem is sziszeg....de még nem tapasztaltam semmi hátrányát.
GTVili09-03-2013 18:55:36 // 43387
Mi egyszer egy öreg Merci kisteherrel jártunk így.Télen befagyott a szellőző.....kb 20km-enként meg kellett állni egy kis friss levegőre. Tanksapka le.....nagylevegő. Újabb 20-30km....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.