Forum >> Szerelőműhely

gecsa30-01-2014 10:31:25 // 47386
mire jó a fém fékcső... :)
gecsa30-01-2014 10:30:57 // 47385
fékolajról is terjeng némi "urban leged".. :)

és a feloldott kosz vajon hova kerül?
WarbiRunner (Gyuri)30-01-2014 09:56:11 // 47384
Ne kételkedj benne, már próbáltam. A JTD-be mondjuk nem tenném, mert nincs miért, de a Wartburgomon a szelepcsattogást egyszer sikerült így meggyógyítanom. Motormosóval emelt fordulaton járattam fél órát, majd olaj le.
Ezután beltettem valami olcsó olajat, már nem emlékszem milyet. Ezzel talán 50km-t mentem, és nem terheltem nagyon. Jó meleg motornál leengedtem, és hagytam csepegni órákig.
Aztán normális olaj bele és kész. Másnap reggel már nem csattogott hidegen sem a hidrotőke.

Mellesleg az olajleeresztés kérdésre is ott a válasz, jól bemelegített motor, hagyni kicsepegni. Nem kell különösebb ügyet csinálni belőle szerintem :-)
DieselManiaco(NagyVad)30-01-2014 09:19:08 // 47383
bedagad a gumifékcső,volt már télen ezért autó árokban...:(
Ferke30-01-2014 09:17:18 // 47382
Fekcso...
Bati30-01-2014 08:52:15 // 47381
igen minden annak rendje és módja szerint meg lett csinálva

ezért nem értem
gecsa30-01-2014 08:23:06 // 47380
csúszkák is ki lettek pucolva, és rezet is kapott bőven?
Bati30-01-2014 02:22:27 // 47379
csá

fék probléma alkalmanként ha jól érzem akkor indulás után bizonyos idő elteltével fog a fék felengedett pedálnál is utána pár másodperc múlva gurul szépen az autó de sokszor nagyon zavaró a folyamatos fékezés

valami ötlet ??
kézifék bowden vadi új, betétek vadi újak és szépen ki lettek pucolva a fészkek is tehát nem szorulhat
??
gecsa29-01-2014 19:40:32 // 47378
olyanról már hallottam, aki ilyen cucc alkalmazása után betöltött olajat néhány száz km után ismét cseréli.. bár én kételkedem ezen hókuszpókuszokban..
forrasr29-01-2014 19:09:45 // 47377
Az azért jó mert belekeveredik abba az olajba amit nem tudsz utána leereszteni teljesen, így majd nem rendes tiszta olaj lesz a rendszerben, én enyémben biztos nem alkalmaznék ilyen öblítő folyadékot
Kazes☻29-01-2014 18:30:03 // 47376
2, valami kis motormosó adalékkal spékelve, szvsz. :)
G-Burt29-01-2014 18:18:18 // 47375
1: amire kiimádkozott a kívánt mennyiséget, megőszülsz, a hideg olaj nehezen veszi rá magát a folyásra
2: egyértelműen így :)
DieselManiaco(NagyVad)29-01-2014 17:36:07 // 47374
igen ám de üzemmeleg motornál,nem beindított motornál,az olaj sokkal folyékonyabb,és gyorsabban visszafolyik a karterba,a biztos hatás kedvéért akár fél-egy órán keresztül is csepegtetheti belőle az olajat
amúgy ha az alkatrészeken maradt olaj mennyisége számít,akkor minden olajcserénél szét kell borítani a motort és kb egy fél literrel több jön le a megszokott módszerhez képest.
az 1.9TD-nél ha már csak a hengerfejet veszed le,a csészék előtti "tálcán" marad kb egy fél liter és akkor még nem beszéltünk olajhűtőről turbóról stb-ről...:D
Piritu - 1.000.00029-01-2014 17:28:57 // 47373
Ehhez képest a 2700 oldalas manual úgy kezdi az olajcsere leírását, hogy "meleg motornál"...
Alfa GT-Csaba29-01-2014 17:19:49 // 47372
1-es,mert ha beinditod akkor az olaj egy része rajta marad az alkatrészeken,igy meg már le van csöpögve az olajteknőbe
Buksi29-01-2014 16:36:48 // 47370
Sztem a 2. a helyes válasz! ;-)
droberto29-01-2014 16:29:40 // 47369
Szerintetek hogy szedek le több olajat az 1.9 JTD-ből?
1., Ha 2 hét állás után leengedem a 4°C-os olajat?
2., Vagy ha bemelegítem, és ezután szedem ki az olajleeresztőt?
Köszi. :)
mex8629-01-2014 14:49:20 // 47368
volna egy kérdésem sokat látott szakikhoz.
mär mäshol is feltettem de lehet itt jobb helye vna.

2.4jtd 10V kuplung ügybe kérdeznék.

6os váltóra való 235ös kuplungtärcsäk közt van vmi különbség ami miatt nem megy fel egýiké a másikra esetleg? pl 136 lovasé a 150re felmegy a 150es szerkezetéhez?
cikkszäm nem egyezik, bordaszäm+ätmérö azonos.

köszi!
biqci29-01-2014 12:55:31 // 47367
Kicsit megmozgattam a kábeleket...lehet ott a hiba mert most jó lett....
Kispaksi29-01-2014 10:29:24 // 47366
Sziasztok! 156ts ben most cseréltem ABS vezérlőt. Indítás után minden hibajel eltűnt és még a kilométerórám is elkezdett mérni. Az első pár méter után amint hozzáértem a fékpedálhoz megjelent a műszerfalon a sárga kis ABS felirat. Ki tudom iktatni házilag valahogy vagy vigyem szervízbe?
biqci29-01-2014 10:04:40 // 47365
Sziasztok!
156 faceliftem van sedan.

Ha átsó csomagtér ajtót ha becsukom nem tudom bezárni a kocsit!
Valami nem mükszik!
Megpróbáltam az ajtóban lévő micro kapcsolót benyomni és akkor be tudom zárni!
De ha fixre teszem a micro kapcsolót ás becsukom akkor már nem!
Tehát ha nyitva a csomagtér ajtó és a kapcsolót benyomom működik, de ha becsukom nem!
Hol lehet a problema?
Már próbáltam kiiktatni a kapcsolót és direktbe kötni, de úgy sem jó!

Várom a válaszotokat! Előre is köszi
Martin28-01-2014 18:34:26 // 47364
147 1.6 TS
Buddha28-01-2014 17:17:10 // 47363
Konkrétan milyen autó? Ellenőrizd a faudi fejeket, műanyag perselyeket a váltó tetején a rudazatnál... Pici lógás is nagy holtjátékot okoz.
Bati28-01-2014 17:06:06 // 47362
Valakinek nincs meg véletlenül a BOSE csomagtartóban levő erösitő-nek a csatlakozó kiosztása ? GT/147
Martin28-01-2014 16:26:41 // 47361
Hali.
Érdeklődni szeretnék, hogy nem-e tudja valaki, hogy mitől alakul ki a szokásosnál nagyobb holtjáték a váltónál.
Tökéletes a működése csak óriási a holtjáték.
Mi lehet a megoldás??
gecsa28-01-2014 11:57:48 // 47360
én is épp csere előtt állok, de még nem tudom mi lesz benne.. nekem csak az a lényeg, hogy usb legyen, cd sem kell... van valami jó tippetek? persze nem 100ezres kategóriában..
PistaFR26-01-2014 22:51:58 // 47359
Nekem egy Alpine van a 156-ban, gyújtás nélkül nem lehet bekapcsolni. Rendesen be van kötve, a kapcsolt 12V is, világítás kapcsolásra is leveszi a fényerőt, meg minden.

Van egy kérdésem is. 156-ban hol van az ABS kompjúter? Remélem az anyósülés lábtérben... :)
Martika8326-01-2014 21:52:31 // 47358
Majd a kerékcsapágy és lengéscsillapító csere után jöhet az audiotechnika is :-) Viszont szerintem itt elektronika vagy relé problem lesz, mert most az ötödik random bekapcsolás után ráadtam a gyújtást majd le és beriaszt. 15 perce nem kapcsolt be, előtte meg 2 percenként.
GTPeti26-01-2014 21:46:38 // 47357
Az szerintem nem kapcsoló, hanem egy vacak fólia. Olyan mint a gumigombos számológépekben. De egy szétszedés és alkohollal megtisztítás jót tehet neki. (Mármint a nyáknak.) A gumirész "szénbevonata" nem biztos, hogy szereti az alkoholt.

Kis barkácsolással persze bele lehet applikálni egy igazi kapcsolót is. (Örökélet+1 nap.)

Nemtudom mondtam-e már, hogy szerintem cseréld a rádiót bármi aktuálisabbra (Pio/Alpine/Clarion/Sony vonalon). :)
Martika8326-01-2014 21:44:17 // 47356
Tehát akkor a köcsög kapcsoló lehet a ludas. Akkor vadászhatok azt is.
GTPeti26-01-2014 21:43:29 // 47355
Az, hogy gyújtáslevételkor automatikusan kikapcsol egy szép feature. (Én utálom.)

De attól, hogy le van véve a gyújtaás, még te tudsz rádiót hallgatni, csak ilyenkor kézzel kell bekapcsolni. Én legalábbis így tudom.

De hamar száműztem a gyári rádiót, ami kiváló döntés volt.
Martika8326-01-2014 21:42:51 // 47354
Hát ezt még egyszer sem próbáltam. :-)
GTPeti26-01-2014 21:41:41 // 47353
Ja...

És gyújtáslevétel után, ha megnyomod a gombot, akkor pedig bekapcsol. Ez már csak ilyen.
Martika8326-01-2014 21:40:11 // 47352
Hmmm. Hát nekem mindig lekapcsol ha leveszem a gyújtást, és bekapcsol ha ráadom. Ha kézzel kikapcsolom a rádiót még gyújtás levétel előtt akkor meg nem kapcsol be gyújtás ráadásnál automatikusan. Ahogy a többi verdánál.
Martika8326-01-2014 21:38:06 // 47351
Na szóval... Kicsit ittas vagyok már vacsora után... "Nem kellene hogy kapjon tápot, de ez kap még így is."
GTPeti26-01-2014 21:38:02 // 47350
Nemnem. Kap egy fix 12V-ot (ezt terheli) és egy kapcsoltat.

Levett gyújtásnál is be tudod kapcsolni szerintem, elég egy gombnyomás.
Martika8326-01-2014 21:36:30 // 47349
Jó 5let, de ha le van véve a gyújtás, sőt, be is van risztva, akkor még tépot sem kéne kapni, nem..? De ez kap. :-)
GTPeti26-01-2014 21:34:19 // 47348
Bízom benne, hogy nem normális, különben elég meredek feature lenne.

A gyári CD-s autórádiót (az utlragagyik netovábbját, by the way) csak gombnyomással lehet bekapcsolni. Ennél fogva a gombnál lesz a hiba. Pl. sokszor nyomták meg és a gumimembrán vezető bevonatából maradt az aranyozott kontaktfelületeken is.

Asztalon is meg kéne járatni, akkor sok kiderülne. Bár én a cserét is megfontolnám... Erősen.
Martika8326-01-2014 21:27:06 // 47347
Hali.

Az mennyire normális, hogy a 2005-ös GTV-mben csakúgy random bekapcsol az autórádió úgy, hogy be van riasztva..? Kint áll a kertben, lehet, hogy hidegtől átkattan magától a relé..?
6UR2026-01-2014 21:09:19 // 47346
Köszi. Lecserélem aztán meglátom lesz e javulás.
Alfa GT-Csaba26-01-2014 20:08:45 // 47345
csöveket néztem,sőt bele is fújtam ,nem lyukas .én is erre a szelepre gondoltam mert ez szabályozza a dolgokat.A geo kar meg könnyen mozog
GTPeti26-01-2014 20:05:35 // 47344
Akkor ez lesz. Vagy a szelep, vagy a csövek.

18 körül kapsz Pierburg-ot a Bárdinál
Alfa GT-Csaba26-01-2014 19:54:15 // 47343
Igen ,tudom csak a felfüggesztése van rajta.Az egyik gt-s kolléga is pont ezzel küzd!Neki turbó geot is tisztitottak,mégis ha megküldi neki akkor dobja a 238-as hibát
GTPeti26-01-2014 19:51:11 // 47342
Jaaa... úgy érted fizikailag arra van szerelve. (De semmi köze hozzá.)

Na... pontosan arról a szolenoidról beszélek.
Alfa GT-Csaba26-01-2014 19:40:56 // 47341
nem a map-ra gondoltam mert azt tudom hogy a szívó sorba van,de a gt-nél alul a légszűrő házon van az az elektromos kütyü ami a vákumot szabályozza a turbó geometriát mozgató vákum labdának.
Alfa GT-Csaba26-01-2014 19:38:42 // 47340
Map tisztitva ,néztünk turbó nyomást menet közben és 2400mbárig felmegy és 3300-as fordulatnál elkezd rángatni a kocsi minden sebességbe .
Dzsozy26-01-2014 19:38:34 // 47339
Cserélj szervó olajat. Szokott a szervó visítani,a már nem megfelelő minőségű olajtól!
6UR2026-01-2014 19:31:50 // 47338
Sziasztok.
Szerintetek mitől lehet az h mikor hidegen beindítom az autót a pedálok felől ilyen furcsa zúgó, búgó hangot hallok (fokozatosan felerősödik aztán lassan elhalkul) nem rögtön hanem egy pár mp-el indítás után és nem sokáig tart kb 4-5mp. Ez megismétlődik 2-3 szor utána teljesen elmúlik. Mivel indításkor kuplungolni szoktam mintha a kuplung felengedése után jönne elő a hang, de nem egyértelmű mert olyan mintha a kormányzás is előhozná (kis sebességnél miközben állok kifelé a garázsból teljesen alászedve). Igazából hibát még nem vetem észre mert könnyű a kormányzás is és a váltással sincs semmi baj (kicsit kemény a kuplungom de mióta megvan azóta ilyen) meg rögtön el is szokott múlni csak nem tudom h ez mi lehet. Olyan mintha a váltóból jönne a hang, de lehet h van arrafelé vmi szervő alkatrész is?
Esetleg van vkinek vmi ötlete ?
droberto26-01-2014 19:06:23 // 47337
Elsőként egy MAP szenzor tisztítással próbálkoznék.
Utána csapass egyet MES-es figyelve a turbónyomást.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.