Forum >> Szerelőműhely

Jack14-02-2014 19:52:23 // 47536
Igen, egyről beszélünk. 1400min/ford alatt szegény keverékes üzemmódban van a motor. Ott amikor vált, szintén kicsit torpanhat, legalábbis néha érezni az átmenetet.
Juve15614-02-2014 19:33:14 // 47535
Igen alacsony fordulatnal tortenik egy pillanatra a torpanas azt utanna jo mar! Ok akkor majd megnezetem azt is talan ki tudjak irni ha azzal van valami!
Juve15614-02-2014 19:31:05 // 47534
Kabeleket rahuztuk meg! Meg nem latom sehol hogy athuzna! mindig mas hengernel irja ki! Trafokat is csereltuk egyikrol a masikra de nem ment at a hiba teljesen mas hengernel irta a hibat! Befecskendezoket is atcsereltuk de azzal sincs semmi baj!:-/ mar nem tudom hogy hol erdemes meg keresni a hibat!:-)
Jack14-02-2014 18:57:34 // 47533
Az alapjárati durrogás JTS sajátosság. Nem tudtuk még kiszűrni mi okozza. A torpanás valami szoftveres dolog. Alacsony gázpedál állásnál ha gyorsítasz a folytószelep visszazár egy pillanatra. Azt állítólag ki lehet írni belőle. De esetleg aki jobban ért hozzá kiegészíti ezt gondolatsort vagy kijavítja:).
Bilux14-02-2014 17:40:12 // 47532
Vagy a trafókra menő kábelek csatlakozója esetleg...
Melyik hengerre írja a gyújtáskimaradást, vagy teljesen változó?
Juve15614-02-2014 17:36:54 // 47531
Uzemagyagot nem tudom h neztek-e! Tobb szerelonel is volt mar csak sajnos nem sikerult senkinek megoldani!
Bilux14-02-2014 16:48:41 // 47530
Illetve üzemanyag ellátási zavarok nem lehetnek?
Bilux14-02-2014 16:46:23 // 47529
Méress kompressziót esetleg a hengerekben.
Juve15614-02-2014 16:18:09 // 47528
Udv! A 156 2.0 Jts gepem folyamatosan gyujtaskimaradast ir ki hibanak! Hol az egyik hol a masik hengerbe! Szereztem be 4 trafot ill. gyertyat is azoban ezek kicserelese utan is visszatert a problema! Alapjaraton eszre lehet venni h nem jar "szepen" a motor mindha egy-egy pillanatra kihagyna a gyujtas! Szerintetek hol erdemes keresni a hibat? Az auto rendesen indul csak menet kozben erezni neha, hogy megtorpan!
indi6914-02-2014 06:55:29 // 47527
értem, köszönöm
Tuningman14-02-2014 00:17:10 // 47526
És mi szabályozza a mennyiséget?
Van egy adott befecskendezési nyomás és mennyiség amit az ECU programja határoz meg.
A másik pedig, hogy túl sok keverék érkezne az égéstérbe az adott hengerűrtartalomhoz képest amitől egyszerűen befulladna a motor még akkor is ha az ECU-t átírnád.
Anno hasonlóan jártunk egy K-JET-es motornál, ott nem bírta normálisan mozgatni a torlólapátot, fulladt is rendesen.
Nagyobb öblítést a szelepek nyitvatartási idejének megváltoztatásával ( tengely bütyök karakterének a megváltoztatása ), mélyebbre eresztéssel és a szívó, kipufogó oldal átmérő növelésével lehet elérni, tehát maga a szeleptányér méret marad csak mélyebbre ereszt és tovább tart nyitva.
Ezzel azt érjük el, hogy ugyanannyi egység üzemanyag mellé több levegőt juttatunk a motorba amitől felgyorsul az égési folyamat, magasabb hőfok mellett ezért nagyobb lesz a robbanás és ezzel nő a teljesítmény.
Tehát ha cseréled a veztengelyt 2.0-ra ott a nagyobb bütykök miatt mélyebbre fog nyitni a szelep, így engedve több levegőt a motorba.

" és a dugótetőbe nem verne bele a szelep? "
Miért verne? Hacsak nem kuszálod össze a vezérlést:))
byfx13-02-2014 22:16:44 // 47525
'99 2.0 ts műanyag szívócsöve mekkora -belső- nyomást bír ki?
Csaba13-02-2014 22:06:18 // 47524
ugyanaz a hengerfej
indi6913-02-2014 17:55:30 // 47523
üdv. "1.8-2.0 TS-ben jóval nagyobbak a szeleptányérok és nagyobbak a beömlőnyílások, leömlőnyílások is." éppen ezért nem érne többet a sima tengelynél? úgy értem, hogy a nagyobb szelepek miatt több keveréket tudna szívni. bár azt nem tudom, hogy sűríteni is tudná e. az nem baj, hogy a 2.0 furata nagyobb? és a dugótetőbe nem verne bele a szelep? üdv és köszi
[k i z z o]13-02-2014 17:48:37 // 47522
8 körüli CR nem túl jó, olyan lenne, mint egy 1.0 TS:)
Tuningman13-02-2014 17:33:22 // 47521
Felrakni fel lehet de nincs értelme.
1.8-2.0 TS-ben jóval nagyobbak a szeleptányérok és nagyobbak a beömlőnyílások, leömlőnyílások is.
Átírt ECU-val valószínűleg tudna normálisan működni.
Egyszerűbb ha mindenképp tuningolni akarsz, kicserélni az 1.6-os veztengelyeket 1.8-2.0-ra.
mreni13-02-2014 09:21:59 // 47520
Hol tiltana le.... beall veszuzembe -40koruli ertekre es indul..
indi6913-02-2014 08:42:29 // 47519
sziasztok. azt kérdezném, hogy a 2.0 ts hengerfej jó az 1.6 ts-re? próbálta már valaki? azt tudom, hogy a furat 3mm-el nagyobb. egyáltalán lenne valami értelme? üdv
Ferke13-02-2014 08:31:28 // 47518
Ne viccelj mar, ilyen nincs, hogy letiltja az inditast a hofok jelado. Ilyen butasagokat ne irjunk le, mert meg a kollegak elhiszik a vegen...:)
Dawnrazor13-02-2014 08:27:50 // 47517
Szia!

Azt figyeld majd hogy a vízhőfok nem kezd-e el emelkedni jobban a szokásosnál. A víz hőmérséklet figyelő szenzor letilthatja a motor indulását ha rossz értékeket mér alapállapotban. Ha emelkedik a megszokottnál magasabb értékekere akkor nem érdemes vele szüttyögni mert új aksit is vehetsz. Csere aztán szevasz. :)
GTPeti12-02-2014 22:20:45 // 47516
Akkor nálad nem nyert. A generátort én a Fer-Vill-nél újíttatnám fel. (Egyet viszont kérni szoktam tőlük: hogy ne homokfújják. A gyári védőréteg ui. jobb, mint amit ráfújnak, hiába néz ki egy ideig úgy, mint egy új.)
Benz12-02-2014 21:58:33 // 47515
Mindkét görgőt kicseréltem bár nem voltam rossz állapotban de egy szettet vettem amiben feszítő és vezető is volt.
GTPeti12-02-2014 21:50:54 // 47514
SZVSZ azzal nem segítesz neki, ha ellenkező irányba is forgatod. A bronzkefék pont fordítva vannak bekopva ui.

Nálam a két görgő közül az egyik okozta a süvítést. (Ahogy írtam a blogomban.)
gecsa12-02-2014 20:58:10 // 47513
közben sikerült előkukáznom: P0380, P0704, és a P0115.
Piritu - 1.000.00012-02-2014 20:53:56 // 47512
Bocs, a free nem csinál. A táblázatból is látszik :-(
gecsa12-02-2014 20:50:01 // 47511
csak a nyelvi txt van.. 1.8 van fent, free verzió..
Piritu - 1.000.00012-02-2014 20:46:08 // 47510
Az érdekes, mert nekem eddig mindegyik próbált verzió csinálta...
Benz12-02-2014 20:29:18 // 47509
Üdv!

Szedett már szét valaki 1.6 ts generátort? Ma kicseréltem a hosszbordás szíjat, és kíváncsiságból elindítottam amikor nem volt rajta a szíj , és a régóta az idegeimre menő " búgás , süvítés , sikítás megszűnt!! kézzel végigpörgettem egyesével mindent és úgy érzem hogy a generátor csapágyas. mikor megpörgetem akkor süvít, ha visszafele akkor meg csikorog.... ezért gondoltam arra. Na most a kérdésem az lenne hogy milyen csapágy van benne? mert holnap meg is venném, csak addig nem tudom szétbombázni.
gecsa12-02-2014 20:27:25 // 47508
nálam nincs.. :(
Piritu - 1.000.00012-02-2014 18:24:53 // 47507
Ha te nem is jegyzed meg, a FES/MES megjegyzi. A könyvtárában találsz egy txt fájlt, abban benne van minden.
gecsa12-02-2014 18:14:13 // 47506
Ma hazaértem melóból, letettem az autót, majd kb negyed óra múlva akartam indulni, de nem indult az autó. önindító tekert, egyszer elkapta, de pár fordulat után leállt, utána nem akart indulni. kb fél óra múlva rápróbáltam, még mindig nem indult. gondoltam a felső holtponti jeladó mizéria ért utol. rádugtam gépre, három hibakódom volt, kettő a szokásos izzítás, meg a kuplung pedál kapcsoló. a harmadik meg egy "water temperature signal??" (kódját nem jegyeztem meg) vagy mi volt. ennél írta is, hogy mil kapcsolt. itt még mindig a jeladóra gondoltam, de a hibák törlése után 2-ik próbára indult, és azóta is megy. mégis csak az általam meg nem jegyzett hibakód által behatárolható hiba okozhatta ezt? tudom, ez így szar, hogy nem jegyeztem meg, de talán csak tudja valaki fejből..
Dawnrazor12-02-2014 08:58:21 // 47505
Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki hogy 2007-es 147 Alfában hol találom az ablakmosó szivattyút? A csatlakozója kicsúszott (amit megtaláltam) de nem találom a helyét. :D Esetleg képet tudnátok-e küldeni róla? :)

Köszönöm előre is!
Csaba11-02-2014 21:09:01 // 47504
azért kompressziót csak tudnak mérni.
mreni11-02-2014 19:59:51 // 47503
ezek a tények :)
nem a spórolás miatt gondolom így(mert ugye 166nál nem lehet spórolni:)),hanem mert nem gondolom hogy 5évnél tovább nálam maradna és azt sem hogy egy jó középkategóriás anyag ne bírna ki ettől még jóval többet is.
GTPeti11-02-2014 19:56:42 // 47502
"10éves autóról van szó,amivel ugye én sem tervezek 5évnél tovább" Ez nagyban megkönnyíti az életet, az biztos.
Az Uno-m lassan 26 lesz. :)
mreni11-02-2014 19:52:35 // 47501
ez valóban így van,érdemes figyelni a felhasznált anyagok minőségére, én személy szerint megpróbálom megtalálni az "aranyközép utat",mert ugye azt is érdemes szem előtt tartani hogy 10éves autóról van szó,amivel ugye én sem tervezek 5évnél tovább, így szerintem nem érdemes megvenni a legprofibb anyagokat súlyos pénzekért.
GTPeti11-02-2014 19:39:23 // 47500
Korrózió szempontjából egy nagyon veszélyes dolog. Lásd 156 fenéklemeze...
Akkusztikailag világos, hogy jó. Hogy működjön, ahhoz az kell, hogy sokkal jobban legyen konzerválva a bitumen alatt a lemez, mint pl. gyárilag volt. (Na ez nem egy nagy teljesítmény...) Nem lehelletnyi alapozóra van szükség, hanem modern, lehetőleg epoxis szerekre. (Ez az, amit nem tart a sarki festékbolt. Sokkal inkább a .de végződésű webshopok.) Szerintem.
mreni11-02-2014 19:26:30 // 47499
nekem van 3mm-es bitulapom valószínű azt kap majd a 66,tető,ajtók,padlólemez(felületkezelést követően :)) és a hátsó ülések mögött is behúzom,ha marad anyag. :D

156-nál csak az ajtókat csináltam meg és a hátsó ülés mögötti részt,de érezhető a különbség
gecsa11-02-2014 18:43:51 // 47498
a google rengeteg cuccot dob ki.. :D
D-3111-02-2014 18:41:59 // 47497
Sziasztok van egy számomra megoldhatatlan kérdésem, de remélem valaki tud rá válaszolni.
33.17 ie boxer 95 kw-os. aproblémám az,hogy üzemanyag és szikra van mégis csak 1-henger müködik ez mitöl lehet.Uj gyertyák-kábelek-fedél-rotor. Kint van szikra de ha beteszem nem tudom?a fecskendök szépen dolgoznak,sajnos ha kérdezem akörnyékbeli szerelöket kiül arémület az arcukra,ezért kérnék segitséget töletek,hogy ajavitással merre induljak.Meg köszönném ha valaki tudna segiteni!!!
Mr. Z11-02-2014 16:30:41 // 47495
Hát én nem a montecarlo rally-ra készülök, hogy számítson minden gramm. Majd ha lesz egy hétvégi hobbi V6-om abból kiszedem még az ablakmosót is, meg a kárpitokat :)
gecsa11-02-2014 16:16:05 // 47494
ezen én is gondolkoztam már, de ezek az anyagok nekem túl nehezek.. :D
ervin11-02-2014 15:13:06 // 47493
Sziasztok!

Próbáltam a hibajelenségemet visszakeresni a fórumban, de kis megerősítést kérnék:

Az a tünet, hogy a TS motor hidegen erőtlen, aztán pár km és melegedés után mintha gombnyomásra visszatérne bele az élet, az gyújtótrafó hiba? (gyertyák újak, LMM volt takarítva)
A hibafeltárást pedig úgy érdemes végezni, hogy hidegindítás után megnézni, melyik hengerben benzinesek a gyertyák, illetve kivéve a trafó-gyertya egységet, megnézni van-e szikra indítózva?

Köszi
Ervin
DieselManiaco(NagyVad)11-02-2014 14:35:54 // 47492
(szerintem Hi-Fi topicban vannak már megnevezett anyagok,vagy kérdezd Zselé cartársat,asszem ő szakmabeli ilyentéren) :)
Mr. Z11-02-2014 10:16:00 // 47491
sziazstok. Lakatolásra megy az autó a közeljövőben, és azt szeretném kérdezni ha már így is úgy is i lesz pakolva, szeretném kicsit zajszigetelni. Tudtok ajánlani valamit ? szeretném kicsit csendesebbé tenni az utasteret.
Gelo10-02-2014 14:40:42 // 47490
Sziasztok!

Elkezdett nyöszörögni valami a hosszbordás szíj alatt, és cserélni kéne a görgőket, esetleg a feszítőt is... tudtok jó áron esetleg ehhez tartozó alkatrészeket? Néztem szíjat is, de két méretet találtam, melyik lenne a megfelelő? 2002-es 1.6-os TS 156 ról lenne szó, klímás.
Köszi előre is!
Totya3309-02-2014 16:52:57 // 47489
Ismerem és majd be is nézek :D
kisspeti2309-02-2014 14:19:35 // 47488
Lehet, hogy butaságot kérdezek.. de ha rozsdásodás miatt cserélni szeretném a kipufogó rendszert, akkor szükségem van egy ilyesmire:

http://albaalkatresz.hu/kipufogo-dob-kozepso-147-ts-asso-p-925.html

és egy ilyesmire:

http://albaalkatresz.hu/kipufogo-dob-hatso-147-ts-asso-p-926.html

Illetve az utóbbihoz képest ez a paragi kipuf nagyon gagyi?

http://paragikipufogo.hu/media/20130225225056/Alfa%20Romeo%20%20147%20PAR135.jpg
pb_09-02-2014 14:00:16 // 47487
Ismeri a helyet, a kolléga.)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.