Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00027-03-2014 06:57:43 // 48036
Gondolom a manuált már megnézted ez ügyben, mert a 33 "fék" fejezet 8. oldalán le van írva és rajzolva:
Martika8327-03-2014 06:55:49 // 48035
Szóval hol van a hátsó csatlakozó..?
Béci Ɨ|ѯ27-03-2014 06:53:39 // 48034
A Textar tökéletes. Az itteni vélemények többsége szerint a Brembo-Textar párosítás a legjobb.
Zsombor26-03-2014 23:12:47 // 48033
Sziasztok! Miután meguntam, hogy a kedvenc szakszervizem a gatyámat is lerángatja az alkatrészre pakolt haszonnal, magam mentem fékalkatrészek után. Beazonosítottam a szükséges tárcsákat és az első betétet is (Brembo lesz Bárditól), "márkás" hátsó betétet ugyanott nem találtam. Elaforg-ék honlapján láttam, hogy van nekik "gyári", kétszer annyiért, mint a Bárdinál beszerezhető Textar márkájú. Jó az hátra, vagy vegyem a drágábbat, amiről nem tudom, milyen márka, bár vlszg Brembo lehet, ha azt veszem alapul, hogy gyárilag ilyen fékek vannak a vason? (Brera, 2,4 jtdm, 2007) Köszi előre is :)
GTPeti26-03-2014 22:58:41 // 48032
Első vagy hátsó?
Az elsők csatlakozója általában a tornyok tetejétől nem messze van. Fehér hengerre csatlakozók szoktak lenni. A hátsóké ált a lökhárító oldalsó peremei körül mennek be egy gumi átvezetőn a kasztniba és belül van ez a fehér csatlakozó.

Légyszi majd válaszolj a kipuffra. Köszönöm.
Martika8326-03-2014 22:51:38 // 48031
Szóval tudja valaki hogy hol van az ABS szenzor csatija..? Vagy kezdjem el bontogatni a verdát találomra mondjuk egy jó nagy baltával..?
kisspeti2326-03-2014 22:27:14 // 48030
az a baj, hogy igy tapasztalatlanul, minden szerszám meg tudás nélkül nem szivesen állok neki itt a ház előtt bárminek.. sokkal szivesebben bíznám szakemberre, de idáig mindent találtam, csak szakembert nem....
mreni26-03-2014 22:08:32 // 48029
hosszbordást levéve is jelen van a hang?
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 22:07:48 // 48028
Ettől tartottam, de legalább egy hibalehetőség kilőve.:-)
Alfa GT-Csaba26-03-2014 21:52:36 // 48027
Én annó a stab pálca csavarjait nem húztam meg rendesen ,futómű felújításnál és amikor próba körre mentem jobban kopogott mint előtte,és a stab pálca csavarján kellett utána húznom
kisspeti2326-03-2014 21:45:27 // 48026
az a baj hogy fogalmam sincs hol-milyen csavart kellene megnéznem..
Tom_15626-03-2014 21:26:43 // 48025
Üdv urak!
A problémám a következő lenne: Nyáron dugóban (30 + fok) ülve előfordul, hogy a vízhőfok elindul felfelé 90 fölé, aztán egyszer csak visszamegy 90 alá egy picivel. Majd egy kis idő múlva ismét elindul felfelé a hőfok. A gond, hogy nem hallom a hűtőventilátort hogy menne. Vizet eddig még nem forralt soha. Ez normális jelenség egy jtd-nél? (8v)
Azt hogy tudom megnézni, hogy a ventilátor fokozatai normálisan működnek? Termosztátot már cseréltem.
Alfa GT-Csaba26-03-2014 21:17:57 // 48024
Nézz át minden csavart hogy rendesen megvannak e húzva
kisspeti2326-03-2014 21:11:54 // 48023
na mostanra kezdem megelégelni a dolgot... MEGINT kopog valami az első futóműnél........ nem hiszem el már, de tényleg.. lett cserélve alsó-felső lengőkar, stab szilent, stab pálcák, kb 1 hétig volt csendes(ebb), és most megint ugyanolyan.. már 2 futóműves látta, mindegyik rábökött valamire, és még mindig ugyanott tartunk........
van esetleg bárkinek (amennyire lehet pécshez közel, de lassan már a távolság sem érdekel) olyan futóműves ismerőse, aki TÉNYLEG meg tudja mondani mi okozza a kopogást? mert idáig úgy néz ki engem csak kóklerekkel hozott össze a sors... előre is köszi, ha valaki tud ebben segiteni!
gecsa26-03-2014 19:46:01 // 48022
akkor kezdek megnyugodni, hogy nem szórakoztam vele sokat, hanem átküldtem rajta a csavarhúzót.. :D
mreni26-03-2014 19:35:39 // 48021
SKF csapágyat nem vennék,ha jót akarsz...
mreni26-03-2014 19:34:38 // 48020
húzd le a csatiját,b@szd ki az asztalra és úgy próbálkozz,régebben nekem is qrva sok beletört,mostmár kb 50-50 az arány :D
mreni26-03-2014 19:32:16 // 48019
szerintem az 1.9 nem láncos,de sosem figyeltem még:D
a 2.4 az oké de ott balansztengely is van itt meg nincs
[k i z z o]26-03-2014 19:26:37 // 48018
Ha porfestésre kerül, előtte felület kezelni kell, szemcseszórás után tüzihorgany a legjobb alá, persze nem mindegyik festék / por marad meg rajta (Tikkurila Temacoat RM40 pl. nagyon jó). Moson Cink-hez szoktam elküldeni, befért már egy komplett dedion is a kádukba, de kisebb dolgokat is becsülettel megcsinálnak, van galvanizálás is, de az több helyen is elérhető.
gecsa26-03-2014 18:41:04 // 48017
de nem kell hozzá hajolni, meg feküdni... :D
Ferke26-03-2014 18:28:44 // 48016
10ből 8szor beletörik az asztalon is, no para:)
Martika8326-03-2014 18:04:00 // 48015
Ötletem sincs hol lehet a csati, de akárhol is van csak a csomagtartót vagy az utasteret kell kibeleznem.
gecsa26-03-2014 17:46:10 // 48014
lehet, hogy mégsem az lesz.... még rámászok géppel a hétvégén, de előfordulhat, hogy üzemanyag-ellátási gondok, néha játszik random nem indulásokat, pedig cseréltem holtpontit is már.. volt már ennek az autónak magasnyomású gondja, azért tudtam anó olcsóbban megkaparintani, akkor a kereskedő szervízben csináltatta meg, szerintem felújítókészlettel operáltak, ennek már lassan 50k kilómétere.. gyanakszom, hogy ez haldoklik, és/vagy a szivattyú, így nem mindig van meg a megfelelő nyomás a rendszerben.. pl: csak nagyobb fodulatról visszatérve ejti a fordulatot alapjárat alá, ahonnan kis idő múlva magától visszaáll.. lehet benne ráció? milyen adatokra kellene diagolni az rpm, meg az üzemanyag mellett?
Zozo12326-03-2014 17:22:49 // 48013
Köszi a választ, akkor most egy kis szétszerelés, átellenőrzés és valószínűleg csere. Remélem a füredi találkozóra kész lesz!!!!
Piritu - 1.000.00026-03-2014 17:04:11 // 48012
A szinterezés nem tudom, hogy mennyire szerencsés.
A rugótartó "virágcserép" gyárilag szinterezve volt. Úgy rohadt el nálam alatta a fém, hogy a bevonat szinte érintetlen volt.
Én négy éve kentem le Hammerite-al. Most kaptam le a kerekeket, még teljesen ép a festés.
Piritu - 1.000.00026-03-2014 17:00:50 // 48011
Más a csapágy? :-O
Az epreim mindegyikhez dobják a 60613615-es cikkszámot. Ha jól látom, mindegyikben a kupak alatt van a kerékcsavar.
A csati valahol a karosszérián belül, védett helyen lesz.
gecsa26-03-2014 16:06:03 // 48010
pont erre akartam célozni, amit Piritu írt.. :) biztos, hogy van csatija valahol nem messze, ha másér nem is éri meg egyben kivenne, hát azért, hogy a szenzor kiszedése "kényelmesebb" legyen.. mégis csak jobban hozzáférni egy asztalon.. :) én is ezzel szivattam le magam egy hete, mire felfedeztem a csatit, már bele is törtem.. pedig nem keveset ázott wd40-ben..
Martika8326-03-2014 15:36:23 // 48009
Ja és ha nem jön ki a szenzor, akkor lőttek a tartós szinter bevonatnak, ráadásúl szophatok a csiszolással meg a festegetéssel én.
Martika8326-03-2014 15:34:37 // 48008
2005-ösben más a szenzor és a kerékcsapágy. A csatiját még nem találtam meg.
Martika8326-03-2014 15:32:09 // 48007
Hogy le tudjam szedni a csonkállványt és le tudjam szintereztetni, mert olyan rozsdás mint a Titanic (annak ellenére, hogy 2005, tehát elég fiatal példány). Az lesz a vicces ha lecserélem a kerékcsapágyakat, majd elromlik az ABS szenzor és le kell venni az új csapágyat, hogy kidaráljam a rossz szenzort a helyéről. Kevés csapágy éli túl a lehúzást. 1db SKF csapágy 23 rugó, FAG meg 30k.
Piritu - 1.000.00026-03-2014 15:30:16 // 48006
Miért ne tudnád leszedni?
A tengelycsavart sokkal könnyebb az autón meglazítani.
Ha meg tényleg le kell az egészet, megkeresed hogy az ABS vezeték hol van összedugva és széthúzod. Így már ABS érzékelőstől, vezetékestől leszedhető.
gecsa26-03-2014 15:16:20 // 48005
csak egy laza keresztkérdés, miért szeretnéd kiszedni? :)
Martika8326-03-2014 15:07:45 // 48004
Szerintem annyit ázott már a WD40-ben, hogy pont attól megy tönkre. :( Ráadásul le kéne venni a csapágyat, hogy jobban hozzáférjek, de amíg nem szedem ki a szenzort addig nem tudom leszedni a csonkállványt és nem tudom leszedni a szűz kerékagy csavart aztán meg a csapágyat. Kibaszott ördögi kör. Áááááááh.
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 14:24:41 // 48003
Jelen esetben túl halk motor :-) Végre elértem hogy teljesen halk legyen, és tessék, nem mentem vele semmire, mert most meg ez a zörgés idegesít. Főleg az, hogy nem jövök rá az okára. Az egy dolog hogy égő így közlekedni, rendesen figyelték a múltkor a buszmegállóból. Csak eddig ezt én bentről nem hallottam :-)
gecsa26-03-2014 14:15:43 // 48002
ja, úgy más.. :)

szokták mondani, hogy nincs csörgés, kopogás, csak ha túl halk a zene.. :D
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 14:08:27 // 48001
Mármint gyanús, hogy annak pont semmi köze a gyorsításkori csörgéshez. Megint az lesz, hogy az első gyanúm lesz a jó, de ahogy Józsibá mondaná, "a kilométer és az idő megoldja" ezt is.
gecsa26-03-2014 12:40:31 // 48000
nekem az offomban pontosan úgy van, ahogy itt leírtad, úgyhogy annyira ne legyél gyanakvó.. ;)
WarbiRunner (Gyuri)26-03-2014 12:23:00 // 47999
Most néztem a manualt. de nem bírom kitaláni, hogy hogy van az olajpumpa az 1.9-ben. Nekem úgytűnik mintha nem is lenne lánca, hanema főtengelyre lenne rádugva. Másrészt pont a vezérlés oldalon mutatja a rajz, úgyhogy gyanús ez az egész.
vm26-03-2014 12:17:18 // 47998
Fékfolyadék, türelem, finom kéz.
Bilux26-03-2014 12:05:22 // 47997
Ha sikerül meséld el nekünk is...
WD 40-el áztatva, kikocogtatni egy puhább fával esetleg, feszegetni csavarhúzóval meg rángatni a vezetéknél fogva nem fog menni.
De a biztonság kedvéért legyen beszerzési forrásod :P
gecsa26-03-2014 12:03:42 // 47996
egyet én is beletörtem most... :(
Piritu - 1.000.00026-03-2014 10:37:20 // 47995
Szerintem esélytelen.
osee_selespeed26-03-2014 09:41:30 // 47994
Ezt szépen megfogalmaztam. :P Remélem a lényeg érthető.
Martika8326-03-2014 09:38:14 // 47993
Hali. Hátsó GTV csonkállványból sikerült már valakinek kiszednie az ABS szenzort úgy, hogy ne törjön szarrá..? Ha igen, hogy a viharba..? (ha magától kiesett az nem ér) Köszi.
osee_selespeed26-03-2014 09:32:37 // 47992
Off-os autónál tapasztaltam ilyet, csere oldotta meg a dolgot. Idővel megkopnak(gondolom) és nem elég a nyomás, amit szállít a mosó motor. Mert a folyadék nyomása emeli föl. Vagy lehet csak valahol szivárog a rendszer, esetleg a motor nem szállít eleget.
Zozo12326-03-2014 07:35:23 // 47991
Sziasztok! Valakinek esetleg lenne ötlete, hogy a 166-os lámpamosója miért nem akar normálisan kijönni a helyéről? Mosáskor éppen csak megmozdul, de nem emelkedik ki. Ha kézzel rásegítek, akkor működésre tudom bírni. Esetleg megoldási javaslat?
mreni25-03-2014 21:10:54 // 47990
normális box sem csinál ilyet,csak a b@car meg a hasonló hulladékok
Squeky25-03-2014 21:04:33 // 47989
Köszönöm! Valamennyire anno nekem is sikerült, de ez a párosítás még nem volt, ráadásul a légzsákhiba bonyolít a dolgon :/
Liquid25-03-2014 20:29:52 // 47988
Nekem van ELM327 BT-m, konkrétan abból is a mini, a MES-sel működik szépen, Ezenkívül még a Torque androidos programmal próbáltam, azzal is megy.
Szerintem ebből kiindulva mennie kell az AlfaOBD-vel is.
Squeky25-03-2014 20:21:17 // 47987
Szevasztok!
Tudom hogy mindeig visszatérő téma, de konkrétan erről még semmi infóm:
Valakinek van tapasztalata ELM327 BT-vel és az androidos AlfaOBD appal? Légzsákhibát kéne kiütnöm sos-ben, mert műszakizna a gép és az izzókivétel meg a többi "gányolás" nem méltó a vashoz.
Máté
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.