Forum >> Szerelőműhely

Zozo8523-11-2014 21:31:58 // 49536
Köszönöm a sok valaszt mindenkinek :)
Én arra jutottam hogy inkabb adalék helyett premium üzemanyagot töltök bele kb minden 2. tankolaskor...
DieselManiaco(NagyVad)23-11-2014 21:04:43 // 49535
szerintem a váltó olajhoz,és a hűtővízhez is kéne valami. Max kétütemű olajat,ha a magyar gázolaj szegényes kenésén akarsz javítani,az összes többi kémiai kutyulással nem tudsz mit kezdeni,felületeket,illesztéseket sem tudsz adalékból (újra)csinálni.
Piritu - 1.000.00023-11-2014 20:51:36 // 49534
Keress rá, itt az Amorén írta valaki vagy egy éve, hogy van elég szerelni valójuk a spuri által szétmart rendszerek javításából.
Lali7523-11-2014 20:29:42 // 49533
Kíváncsi lennék az esetre....Nekem csak pozitív tapasztalataim vannak...
Thommie23-11-2014 20:25:50 // 49532
Sziasztok!

Elhagyott slusszkulcs esetében kérnék tanácsot, hogy mi ilyenkor a teendő. Gondolom érdemes kicseréltetni a zárakat és újra programozni illetve új kulcsokat venni.Tud valaki ajánlani egy helyet ahol akik ezzel foglalkoznak ?
Piritu - 1.000.00023-11-2014 20:22:02 // 49531
Szerintem teljesen felesleges.
Bő 700e km-t mentem Alfákkal, sose tettem semmilyen adalékot sehová. Ennek ellenére a 200-at futott kormos nullás korrekcióval volt, a volt TS-emben meg már több mint 300e km volt, amikor utoljára hallottam róla.
Lehet számolni, hogy mit költhettem volna "adalékra" és hogy ettől mennyivel lenne jobb a helyzet...
Ellenben itt az Amorén is beszámolt már szerelő üzemanyag adalék miatt szétment CR rendszerről (spuri).
Lali7523-11-2014 20:05:33 // 49530
http://spuri-adalek.hu/content/view/12/37/
Lali7523-11-2014 20:00:49 // 49529
Üzemanyagba Spuri-t. Kék színüt...
Zozo8523-11-2014 18:24:54 // 49527
Sziasztok
Érdemes/lehet faceliftes 156 2.4 jtdm-be valamiféle adalékot önteni?
Olajhoz és üzemenyaghoz szeretnék.

Köszi előre is
szafi23-11-2014 16:07:02 // 49526
Sziasztok erdekelne, hogy a 145 1.9 jtd-be passzol-e mas tipusbol a kettos tomegu illetve kuplung szerkezet? Valakinek tapasztalatok? Pl. Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 kW, tudnek jo allapotu bontottat potom penzert... az enyemnek meg csuszik a kuplungja terhelesnel...bar szerintem a kettos tomegunek nincs baja, szerintetek eleg egy kuplung szett csere, vagy mindig egyuttesen erdemes cserelni?
vologya[kendács mester]23-11-2014 14:12:49 // 49525
Meg is leletem. A katalizátor előtti szondák. Mivel hátsó katalizátorom már nincs, így ehhez társul egy P0430 as hiba is, de ezt nem lehet korrigálni csak katalizátorral :-)
vologya[kendács mester]23-11-2014 13:25:49 // 49524
166 3.0 V6 -osomon P1133 és P1153 hibakódok vannak. Kérdésem:ezek a első katalizátorok előtt lévő szondák, vagy a fő katalizátorok utáni szondák hibái. Ahány fórum annyi fajta megoldás.
3Szék-ej23-11-2014 10:25:43 // 49523
Bocsi, lehet hogy nem voltam eléggé pontos...
A vezérlésmódosítóra értettem hogy azonos-e a TS-ben és a JTS-ben.Közben megtudtam hogy azonos.

Az a kérdés hogy a képen látható kerek szerszám alkalmas-e a vezérlésmódosító levevésére. (145-ös vez.mód.-osítójához írja a honlap ahonnan a fotó származik.)
Szatyi23-11-2014 09:50:42 // 49522
A két sablon teljesen más.Nem egyezik meg,
3Szék-ej22-11-2014 22:24:25 // 49521
Jts- hez ez jó?
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2014 21:13:35 // 49520
sajnos egy lendkerék pont annyit bír amire tervezik...
3Szék-ej22-11-2014 20:52:15 // 49519
Sziasztok
Az érdekelne, hogy a TS és a JTS vezérlésmódosítója azonos-e? Csak azért hogy az a "spéci szerszám" amivel leveszik-felteszik megegyezik-e e két típusnál?
atesssz21-11-2014 18:54:40 // 49518
Sziasztok,

van néhány Alfa 155-höz való ingyen elvihető cuccom:
*16db hidrotőke
*1db klímakompresszor
*2db eredeti, 155-höz való ablaktörlő, karral együtt
*1db biztonsági öv patronnal
*1db teljesen hibátlan vezérlés módosító

Ha senki sem viszi el a cuccokat egy hét múlva, dobozostól mennek a kukába, nem tárolgatom tovább őket.

Néhány cuccról kép is van a 155 topik 141580. hozzászólásában.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2014 22:52:18 // 49517
A lendkerék ilyen jellegű viselkedésére a két tömeg és a rugóállandó hat. A "gerjesztés" más az 5 hengernél, érzésre azt mondanám, hogy jobb a helyzet valamivel. Tehát ugyanúgy 1500 körül leng legjobban, csak esetleg az 5 henger miatt kisebb ez a maximum. Igazából modellezni kéne :-)
Liquid20-11-2014 20:27:49 // 49516
milyen összefüggés van a hengerszám és azok között amit leírtál?
Mert a 2.4-es már nem erőtlen 1500-nál.
Zsombor20-11-2014 19:29:10 // 49515
Helyzetjelentés :) EGR nem gyári, de gyárival azonos alkatrésszel cserélve. Sokadszor takkerták, de most már nem is húzott, hibát is dobott, nem is tudták távvezérelni számítógépről. Gázreakció a régi. A meleg alapjárati rángatás sajnos nem múlt el, de mintha sokkal kulturáltabb lenne. Költség tokkal-vonóval 45K.
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2014 17:20:08 // 49514
Az első állítás igaz. A második nem. :-)
Két tetszőleges tömeget ha rugóval összekapcsolsz és az elsőt mozgatod, az a másodikra is hat. Lesz egy rezonancia frekvenciája a rendszernek. Ez kb 300-400 1/min között van a DMF-ek esetén. Ilyenkor a csatolt tömeg, ide-oda fog mozogni igen nagy amplitudóval. Mint írtam, akár 50 fokos kitérés is lehetséges.
Egyébként ez nem akkor történik meg amikor az indítómotor forgat, így ebből a szempontból irreleváns hogy mit hajt az indítómotor. Ugyanis az indító motor fordulatszáma jobbára a rezonancia freki alatt van (kb 200 1/min). A lendkerék akkor kapja a nagy pofont, amikor a porlasztót engedélyezi az ECU és megpróbálja elérni az alapjárati fordulatszámot (lásd cranking IQ táblázat az ECU programjában).
De nem muszáj elhinni hogy így van :-)
Arra is szép mérési eredmények elérhetők, hogy hol a legnagyobb a lendkerék kitérése normál üzem közben. Legtöbb esetben ez 1500-as fordulatra esik. Ez nem én találtam ki, csak tolmácsolni igyekeztem, hátha valaki hasznát veszi. :-) Ettől függetlenül mindenki úgy vezet ahogy jólesik, én sem úgy autózok, hogy közben lelki szemeim előtt a DMF lebeg. :-)
1500-nál mondjuk nagyban védi a DMF-et a turbolyuk.
.......................20-11-2014 16:56:47 // 49513
Én pont mindíg 1500 ..1800 ról gyorsítok
Diesel ott húz ,minek kapcsolnék vissza?
autópályán így 2x annyit kibír a ZMS ,tapasztalat
.......................20-11-2014 16:53:29 // 49512
Van megengedett kippspiel megadva és elfordítási lógás is,
Ha levett váltónál látva kétszer akkora értékek vannak akkor az szerintem csereérett
.......................20-11-2014 16:51:06 // 49511
Azndítómotor fogaskoszorú a fix részén van a lendkeréknek
Így egyáltalán nem terheli
Ferke20-11-2014 15:14:26 // 49510
Na, ha leveszed a váltót, akkor pont nem látsz semmit...többször esküdtem meg, hogy egy lendkerék szar, és ahhoz képest tök jól tette a dolgát, és ugyanez fordítva is...szóval használat közben derül csak ki, hogy milyen, ez a tapasztalat...
WarbiRunner (Gyuri)20-11-2014 14:12:45 // 49509
Ez ennél azért bonyolultabb ügy. Ugyanis pl autópályán, nagy fordulaton folyamatosan összenyomott állapotban van az egyik rugó.
Szerintem:
1.Legnagyobb terhelést indítózáskor kap, ugyanis abban a tartományban van a rezonancia frekvenciája a rendszernek. Tehát a sok rövid használat sok indítózással a legkárosabb. Ilyenkor akár +-50 fokot elfordul a két tömeg egymáshoz képest!
2. a kuplung hibás használata, nagy fordulattal, csúsztatva elindulások. A nagy hőterhelés nem tesz neki jót.
3. alacsony fordulatról (1500 1/min) gyorsítások. Egyenletesen közlekedni szerintem lehet így, ezzel nincs gond. De ha gyorsítani kell, visszakapcs.
4. ha remap van az autóban, akkor ésszel kell használni, és mégjobban kerülni az alacsony fordulatról hirtelen gyorsítást. 2000 környékén már nincs gond, ált 1500 körül van az a pont, ahol legnagyobb gyorsulás-lassulások lének fel (az indítózást leszámítva persze).
.......................20-11-2014 12:16:13 // 49508
Rugó van benne,
Amielfárad
Gáz fék gáz fék használat öli meg a leghamarabb
Meg kell halgatni, de tutit csak akkor lehet ha leveszed a váltót
Zozo8520-11-2014 11:07:46 // 49507
Értem, és mi a jo/rossz hely? Jo/ rossz használat?
Ferke20-11-2014 10:43:48 // 49506
Nem attól függ, hogy erős-e (már ameddig nincs remap), hanem hogy hol és hogyan használod...lehet fél év és lehet 8 is...
Zozo8519-11-2014 23:34:02 // 49505
Sziasztok

Kicsit hülye kérdésnek tűnhet de egy erős 2,4-es dízel 156-ba időben és km-ben mennyit bírhat egy kettős tömegű?? (erős kb.) :)
Liquid19-11-2014 21:12:24 // 49504
igazából annak is 64-es a gyárija...
az már csak vegetál sajna :(
Most épp a V6-ot gyilkolja :)
Kau19-11-2014 19:19:54 // 49503
Ja. Hogy kettő is van :) Én a TS-re gondoltam.
Kau19-11-2014 19:16:49 // 49502
Gyárilag 50Ah-s volt benne. Csak olyat nem kapni kereskedelmi forgalomban. Legalábbis nem olyan elterjedt, mint a 45-55, stb.
3Szék-ej19-11-2014 17:31:26 // 49501
Csakis Selenia 10w-60$
Liquid19-11-2014 12:29:36 // 49500
attól függ meliykbe kell neki :)
A V6-ba sovány az 55Ah, a kisrenóba elég
GTPeti19-11-2014 12:10:01 // 49499
Az 55Ah szerintem kicsi egy 2.0 v. afölötti motorhoz. Exide-ból több széria van a legalapabbat én nem venném.
GTPeti19-11-2014 12:08:44 // 49498
Idővel csökken az akksi indítóképessége. Nem sokkal kerül többe a nagyobb, viszont az előbbi miatt valamivel tovább használható. Arról nem is beszélve, hogy ritkán hasznát autónál pláne jobb a nagyobb. De nem kötelező. ;)
Kau19-11-2014 11:17:53 // 49497
Minek akkora egy benzinesbe? Nem traktor az ;)
GTPeti19-11-2014 09:53:18 // 49496
Szerintem is. 80Ah v. 72 Ah.
Liquid19-11-2014 09:38:42 // 49495
ZAP Silver
Kau19-11-2014 09:28:30 // 49494
Én is az Exide-ot ajánlom. 55Ah-s elég neked is. Most az Auchanban akciós. Ha jól emlékszek, 18 ezer Ft. Nekem korábban is az volt. 5 évet elment gond nélkül, aztán átraktuk másik autóba :) Most is ilyen van. 4 éve gond nélkül teszi a dolgát.
.......................19-11-2014 09:02:47 // 49493
Milyen olaj került az autóba?
Ferke19-11-2014 08:55:42 // 49492
Srácok, kicsit off, de nem jár valaki esetleg a héten Szekszárd vagy annak környékéről Bp vagy annak környéke irányába?? 4 felni kéne, hogy eljusson hozzám...
Ferke19-11-2014 08:54:22 // 49491
Nincs elrakva a vezérlés? Jobb lenne nem folyamatos gázadással hallani, hanem változó terheléssel...nem akarlak paráztatni, de legutóbb ugyanez a tünet jts-nél hajtókarcsapágy volt, mire rájöttünk, nem volt 5 perc, mert csak 70ezer volt az egész autóban...szerintem ezt inkább mutasd meg szerelőnek....
3Szék-ej18-11-2014 22:14:25 // 49490
Nem. ki van támasztva a pedál kb.2800-as fordulatra. Alapjáraton nincs semmilyen rendellenességre utaló mellékhang
.......................18-11-2014 21:41:30 // 49489
a videon ez az alapjárat?
3Szék-ej18-11-2014 20:58:48 // 49488
Most már nyilvános...azt hiszem...legalábbis úgy van állítva
Stringwalker18-11-2014 20:31:10 // 49487
Tedd nyilvánossá a videót, mert nem lehet megnézni!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.