Forum >> Szerelőműhely

igi16606-06-2015 10:47:50 // 50342
Üdv. Én eddig contitech-et, vagy gates-t használtam. Semmi gond nincs velük. Az említettek közül szerintem az skf vállalható... Ez csak magán vélemény... :-)
indi6906-06-2015 09:31:51 // 50341
Üdv. Vezérlés csere érik a kocsin 156 1.6 ts. A bárdiban néztem szettet, INA meg SKF van. Mik a tapasztalatok, milyenek ezek az alkatrészek? Érdemes velük foglalkozni? Az INA ára 22k az SKF meg 26k kedvezménnyel. És a kettő közül melyiket? Üdv
igi16606-06-2015 05:47:24 // 50340
Az egr állandóan zárva van, nem csinál semmit, mert a mágnes tekercs szakadt. Már egy ideje így működhetett az autó. Érdekes, hogy hibát nem jelzett, és nem is jelez a műszerfalon... Tehát nem akadhatott ki nyitott állapotban, mivel képtelen nyitásra jelenlegi állapotában. Egyébként a mechanikai állapotát tekintve könnyen mozog, nem szorul, így ha nyitásra képes is lenne, akkor sem valószïnű, hogy beragadna. Máshol kell a hibát keresni.
.......................05-06-2015 22:25:52 // 50339
Szorul az egr,kis gáznál nem mozdul
Padlógázon totál zárva van normálisan,így ott lezár,
igi16605-06-2015 22:04:42 // 50338
Üdv mindenkinek.
Fejlemény az autó alkalmi gyengeségében, hogy az egr szelep tisztítása közben kiderült, hogy a mágnes tekercs hibás, azaz nem is működött már egy ideje. Állandó zárt állapotban volt, így nem okozhatott különösebb alkalmi problémákat. Szerencsére meg gondoltam magam, és nem mentem bele az egr kiiktatásba és szoftver átírásba. Nem lett volna olcsó mulatság, és ráadásul a hibát sem szüntette volna meg. De itt a kérdés. Mi okzhatja a hibát alkalmanként? A hiba a következő. Néha váltás után a következő sebesség fokozatban gyorsítani akarok, és csak egy nagyon enyhe erő ébred a motorban. Mintha csak valaki rásegítene tolással. Próbálom tartani, fokozni a jelenlegi sebességet, és kis idő után minden helyreáll, és megy mint a rakéta. Vannak hasonló tapasztalatok? Vagy ötletek? Köszönöm előre is a segítséget.
igi16605-06-2015 16:36:45 // 50337
Köszi a megerősítést. Már most kezdem én is belátni, minél többet olvasok a témában. De az egr kiiktatásba és a teljes szoftver átalakításba nem megyek bele. Tartok tőle, hogy több kárt okozhat, mint hasznot. Hosszútávon...
.......................05-06-2015 16:04:31 // 50336
Ha megszorul az egr és nem tud lezárni akkor a töltőnyomás nem tud felépülni
Így nincs erő sem
Kau05-06-2015 11:59:51 // 50335
Nincs. Elvileg, ha berakod a jó LMM-et, kialszik a hiba visszajelző lámpa is. Feltéve, ha világított. Nem kell resetelni sem, egyből jó.
Gtaati05-06-2015 08:14:11 // 50334
Helló Mindenki!

Abban tudna-e valaki segíteni h Alfa Gt hátsó lengéscsillapítóban a szár milyen hosszú, tehát a lengéscsillapító testéből ahol kijön maga a szár(ahol a szimering van) onnan mérve a legvégéig milyen hosszú? Ha esetleg valakinek van kiszerelve rossz vagy beépítésre váró új az kérem segítsen!

Köszönöm!
igi16604-06-2015 21:43:48 // 50333
Sziasztok!
Van valaki onlány? :) Tanácsra, tudásra lenne szükségem, viszonylag sürgősen.
2.4-es jtd, gondol egyet és elhagyja magát, hiába nyomom padlóig a pedált menet közben, nincs semmi erő. Szórakozok vele, utána visszatér a ménes, megy mint a villám. Diagnosztika megvolt, egr hibát írt ki. A spanom mondta, hogy holnap kiiktatja, átírják az agyát. Persze nem kis pénzért. De vajon tényleg egr? Attól lehetséges, hogy teljesen szétszalad a ménes? Laikusként azt gondolnám, hogy csak gyengébb lesz kicsivel. Várom az ötleteket, tanácsokat. Köszi előre is.
[k i z z o]04-06-2015 19:12:52 // 50332
Iszonyat vezetett és sugárzott zavart termel egy zavarszűrés nélküli rendszer: egy töltőn lévő tablet pl. resetel egy ilyen környezetben. Ha a keverék meggyulladt, nem kell már energia.

A gyújtóenergiát szokás növelni, nem az útjába rakott soros tagokat csökkenteni.

Pl. CDI, vagy egy iridium gyertya ahol koncentráltabb lehet az ív.
krisz.v04-06-2015 18:58:07 // 50331
Én is gondoltam, hogy a felújítás hagyatéka lesz ez, de nem értem miért!? Gyakorlatilag csak szimering csere volt benne és persely, de az sem lett annyira illesztve, hogy akár a hőtágulástól szorulhatna, a tengely meg minden más hibátlan volt. Hogy oldottad meg végül a dolgot, mi volt a konkrét probléma?
GTPeti04-06-2015 16:46:25 // 50330
De lehet. A kérdés inkább az, hogy a gyújtás többi alkatrésze mit szó hozzá. Nem vicc. Elektromos szempontból azért nagy különbség, hogy van-e a trafó és a gyertya között egy ellenállás. Láttam már olyat, ahol az osztófejben a kontaktusok és a rotor "szét lettek bombázva".

De majd jön kizzo és megmondja a tutit. :)
(Neki bazi gyújtás van a 75-jében, de ott minden le lett cserélve, messze nem csak a kábelek.)
TDI7504-06-2015 14:16:12 // 50329
Más

Mit gondoltok a rezes gyertyakábelekről. Tudom a szénszálas az a zavarszűrés miatt szénszálas. De ha eltekintünk a zavarszűréstől akkor nem lehet vele nagyobb gyújtási energiát adni a motornak?
TDI7504-06-2015 14:14:22 // 50328
Nekem a 75-ösöm csinálta ezt a kormánymű felújítás után. Valszeg megszorult. ha nem volt a gép üzem meleg akkor nem volt semmi baja. Amikor szivattyút cseréltem akkor is csinálta. Valószínű hogy neked sem a szivattyúddal van a gebasz.
krisz.v03-06-2015 22:06:57 // 50327
Az autó egy 156 V6 egyébként.
krisz.v03-06-2015 22:05:11 // 50326
Sziasztok, a következő problémára keresem a megoldást:

Amikor a motor hőmérséklete éléri a kb. 95 fokot, tehát amikor kapcsol a ventilátor, a kormányom elkezd megszorulni. Nem durván beszorul csak annyira, hogy pl. autópályán ahol kis mozdulatok szükségesek, ott nagyon zavaró, a sávban vagy jobbra, vagy balra húzok. Mintha csak fokozatokban lehetne fordítani, nem folyamatosan. Ha megállok hagyom hűlni egy kicsit, megint hibátlan, csak ha 90 fok fölé megy a hőmérő, akkor csinálja. Télen is csinálta amikor dugóban felmelegedett annyira, de ahogy kiértem pályára, visszahűlt és elmúlt a tünet. Most a melegben már a pályán is csinálja. Valakinek volt már ilyen tapasztalat? Szervószivattyú túlmelegedhet esetleg, és nem dolgozik rendesen? Vagy mi lehet ez?
Bazsa7203-06-2015 10:06:25 // 50325
Üdv. Nincs itt valaki, aki Bp-rn vagy a dunakanyarban klíma töltéssel, tisztítással foglalkozik? Vagy tudtok ajánlani valakit? Köszi
Alfa GT-Csaba02-06-2015 20:35:07 // 50324
Én azért megrizikózom a komplett kuplung megerősítést 60-70 ezerért ,még se 130 ezer és így erősebb is lesz !
Zselé02-06-2015 18:59:10 // 50323
Sziasztok,

Ismertek valakit, aki gyári felújított klímakompresszorok eladásával foglalkozik? Lehetőleg Bp. vagy környékén.
Szegi15601-06-2015 18:19:41 // 50322
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy miután beszereltem az új légtömegmérőt az autóba, van-e egyéb teendő az ECU-resetelésen (akksisaru levétele kb. fél órára) kívül?
Köszi előre is! :) Üdv. Szegi
grandios01-06-2015 10:49:55 // 50321
sziasztok!

Tudja valaki hogyan kell Mitoban váltószoknyát cserélni? Hogyan van odafogatva alul, pattintós, csavros, stb, mert valami fogja.

Köszi!
.......................29-05-2015 09:38:09 // 50320
márkaszervizek tudtak anno rendesen lendkereket felújíttatni,
mivel ök elküldik a gyárnak
nem rossz ötlet,ha rendesen megcsinálják

de inkább bontott ,vagy új
zoligt29-05-2015 07:56:40 // 50319
Sziasztok. Alfa gt-mnél elértünk a lendkerék cseréjéhez. Az lenne a kérdésem hozzátok, hogy van-e tapasztalatotok a felújításával kapcsolatban. Hallottam olyat, hogy utána megnő a rezonancia, az meg nem lenne az igazi, mivel évente kb 30.000 km-t megyek vele. Mennyire tartós ez a felújítás?
Előre is köszi a válaszaitokat. Üdv Zoli
Buksi28-05-2015 13:52:56 // 50318
Nem tudom mi lehetett, de lehet ha a Vernet-et veszed, akkor abban is Behr lesz. De SZVSZ a Behr jobb. ;-)
Csabo2227-05-2015 22:35:54 // 50317
Biztos zsonglőrködtek a raktáros figurák. még jó, h nem fehér nyuszi ugrott ki belőle :)
Buksi27-05-2015 22:20:57 // 50316
Én ami termosztátot vettem a 155-be az Vernet dobozban volt, de Behr gyártmányú. :)
Csabo2227-05-2015 22:07:16 // 50315
Üdv

Termosztátból melyiket válasszam inkább? Vernet, vagy Behr? utóbbi sztem jobb valamivel, de nemtom megér-e +4ezret...
köszi
Andrewxy26-05-2015 17:18:17 // 50314
Szia! Tudunk beszélni vmikor pl. fb-n? :)
dev16626-05-2015 17:09:56 // 50313
kösz a tippeket. remélem a hétvégén jut rá időm és átnézem az egész vákuumrendszert alaposan.

A cikkek is hasznosak. amúgy járt már valaki a BMS-nél (injektor.hu)? az írásaik alapján profiknak tűnnek, csak attól félek, hogy ha nem esettanulmánynak szánják és nem saját verda, akkor már nem erőltetik meg magukat olyan nagyon.
.......................26-05-2015 14:59:51 // 50312
http://szerszambolt.com/tag/vakuumpumpa/
ezzel megtudod nézni,csak a baj hogy nem tud nagy térfogatot megszívni
a tömítettség mérésre viszont jó
ha közben adsz egy +12V ot a

http://injektor.hu/kezdolap/11-eset/136-xxiii-esetleiras-mozi-a-fedelzeten-egy-passat-elgyengulesei
mex8626-05-2015 14:41:12 // 50311
nekem ha väkumbaj van ältaläban csö gond van mindig.
és akkor a féken is hatärozottan észreveszem és persze vgt sincs
volt hogy szinte balesetveszélyesen keménnyé vält a fék, és räadäsul néha viszont volt räsegités.
väkuumcsö a szervodob elött lett lyukas itt, ki volt töredezve hajtäsnäl belsö iven.

aztän volt olyanom offnäl hogy a väkumpumpa belülröl peremezett csonkja engedett el emiatt nem volt väkum, ezt le lehetett tömiteni szétszedés utän. ott fék sem volt jo meg vgt sem volt javitäsig.

de volt mär olyan is h csak vgt nem volt mert a nyomässzabälyzo utän volt lyukas a väkumcsö.
dev16626-05-2015 13:41:20 // 50310
határozottan puha benne a fékpedál, viszont jól fog, de ez sem túl objektív teszt sajnos. vaktában viszont nem akarok vákuumpumpát cserélni. Újonnan nem is tudom, h létezik-e, a bontott meg teljesen lutri, hiszen nem lehet megbízhatóan tesztelni.

Az is benne van a pakliban, h levegőt szív valahol a vákuumrendszer és ezért gyengébb a vákuum. A VGT-nél biztosan nem lyukas sehol, a vákuumtartályt és a csöveit még nem néztem.
mex8626-05-2015 09:03:17 // 50309
féked sem az igazi pedälkeménység érzetre ha nem jó a vákuum
dev16625-05-2015 23:57:26 // 50308
:) reméltem, hogy van olyan módszer, amit akár én vagy egy átlagos szerviz is alkalmazhat a vákuumpumpa tesztelésére (pl. jellemző tünetek felismerése, furcsa hangok, stb.). A másik gond, h nem tudjuk mi kéne mérni. szabályozott a nyomás vagy sem, ha igen milyen értékre szabályoz?

talán az lesz a legjobb, ha a végétől visszafelé haladva lebontom a motorszellőztető rendszert, míg el nem jutok a törmelékek forrásáig. bár sanszos, h így sem fog kiderülni, mert mindenhova széthordhatta törmelékeket.:(
[k i z z o]25-05-2015 23:42:46 // 50307
Én egy ilyennel mérem: SMC

De jó lehet bármilyen mérőműszer, ami vákuumot tud.
[k i z z o]25-05-2015 23:39:23 // 50306
A vákuum mérhető:)
[k i z z o]25-05-2015 23:38:36 // 50305
Az ECUnak nem lehet baja, ha mér. A végfokozatok védettek zárlat ellen.

Itt nincsen nagyobb DC szint az akkumulátor feszültségénél, a benzineseknél gyorsabb zárásra használt flyback feszültség is le van vágva, ahogy zárjuk az injektort.
dev16625-05-2015 23:31:14 // 50304
Sziasztok! Hogyan lehet ellenőrizni, hogy a vákuumpumpa megfelelően dolgozik-e, azaz kellően nagy vákuumot állít-e elő? Honnal lehet tudni, ha haldoklik? 2.4 JTDm 20V 175LE

A tünet: rosszul működő VGT, apró nem fémes törmelékek a teljes motorszellőztető rendszerben (olajpára visszacsapó szelep, VGT mágnesszelep szűrője, kartergázcsövek, talán az olajlepárlóban is, de azt még nem szedtem szét).
atis_166jtd25-05-2015 23:04:15 // 50302
Csak azt ne felejtsük el, hogy ez nem benzines, itt akár 80 volt is lehet az injektoroknál. Nem hiszem, hogy ezt otthon kellene mérned mert az ecu-ban könnyen kárt tehetsz.
Kisvuk25-05-2015 22:31:05 // 50301
Köszi az infokat , a generátort megvetem. A vezérlésrögzítőt pedig vissza fogm vetetni szerintem . Nem koser a cucc az a véleményem. Lehet hibás a cucc ! A másik tljesen patent az semmi hézag ennél meg lötyög. Majdtöltök fel képeket.!
Na akkor indul kedden a generátor csere :)
Ferke25-05-2015 21:56:55 // 50300
Őszintén szólva sok éve nem használok rögzítőt, de nem hinném, hogy gyári szerszámnál 'lötyögne' a bütyök a rögzítőben...nem emlékszem, hogy ilyet láttam valaha is:)
Ferke25-05-2015 21:55:23 // 50299
Nem kell kép, ugyanaz a generátor:)
Andrewxy25-05-2015 21:13:58 // 50298
Köszi, ezeket átnézem :)
Kisvuk25-05-2015 20:56:22 // 50297
Ferke kérlek nyilatkozz , a vezérlésrögzítő szettnél a szívóoldali rögzítőben nem pontos a bütyökre a rögzítő ez így pár fokot tud csalni .Ez normális dolog ????
Kisvuk25-05-2015 20:54:46 // 50296
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=gener%E1tor+alfa+156&c=0&warn=1

a link
Kisvuk25-05-2015 20:49:00 // 50295
Ts az is azt mondi az ipse 6000 Ft-ért adná van kép mindjárt feltöltöm
Ferke25-05-2015 20:30:43 // 50294
Ez kuvajó, köszi, hogy felraktad!:)
Ferke25-05-2015 20:26:39 // 50293
Nem a karosszériától függ, hanem a motortól!:)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.