Forum >> Szerelőműhely

Alfás Theo01-07-2015 10:03:26 // 50492
Ha jól emlékszem az sw normál magassága a kerékközéptől mérve a kerékjárati ív széléig 367 mm.
Ettől alacsonyabb, mint esetedben, meg nekem is, az valószínűleg egy sport futómű rugója lehet. Nekem is ültetett a jtd sw-m. Vettem új maxtor svéd rugókat majd meglátjuk milyen lesz. A gyári bontásra ítélt V6 sw-nk ca 60 mm-rel magasabb. Ott normál nivomatos szettel van szerelve a kocsi.
Danny01-07-2015 09:55:40 // 50491
Ja, és köszönöm a választ! ;-)
Danny01-07-2015 09:54:33 // 50490
Értem :(
akkor kicsit komplikáltabb a szituáció .
De sokan panaszkodtak olyanra hogy kb 50 fokos víz környékén mintha seggbe rúgnák a kocsit és megindul, na lehúzott csatival ez a jelenség is megszűnt .
de lehet áldozok 5e forintot egy ilyen bontott mágnes szelepre, hátha :)
Lali7530-06-2015 17:51:12 // 50489
A mágnesszelep jó,ha lehúzott csatlakozóval szépen megy. Kábeles probléma lehet,ki kell mérni. Ha az is jó,akkor a motorvezérlő kerge!
Danny30-06-2015 17:35:19 // 50488
Na ez azm én is ilyenre emlékeztem hogy 4000 körül.
De akkor az biztosan nem normális hogy kis fordulaton már működik.
kb minden 20. vagy 30. indításnál szólal meg pár másodpercre, de ez annyira halkan kerregett hogy csak nyitott motorháztetőnél hallatszott amikor kézzel nyitogattam a pillangószelepet...
Ja és ma így mentem vele dolgozni lehúzott csatival, és mint az álom úgy ment hidegen.
nem rángat nem erőtlen mintha most lenne jó :D
de persze nem olyan mint régesrég ..
Az elképzelhető hogy az a mágnesszelep döglött meg ami vezérli a vezérlésmódosítót?
Mert így utólag belegondolva, nagyon nem normális hogy kb 20e km után már kerreg egy vadiúj módosító. Gyanakodtam erre a mágnesszelepre régen is, de már sajnálom hogy nem próbáltam ki eddig....
.......................30-06-2015 11:21:18 // 50487
a kis pillangóknál minden használt 2,4 kifúj

bár ha túl sokat ,akkor a légtömegmérö bedob egy pár hibát
denil130-06-2015 11:13:40 // 50486
A geometria sokaknak eszébe jutott és egyelőre ez a legerősebb tippünk nekünk is.
Majd jelzek ha van biztos infó, de addig is ha van még valakinek ötlete azt szívesen fogadom. Úgyis szerelő mondja rá a végső óment :)
denil130-06-2015 11:12:59 // 50485
Igen, erre következtettünk mi is,h levegőhiány van viszont sehol nem hallottunk kifújást és egyelőre nem szedtük szét a kocsit,h jobban megnézzük a csöveket. Eléggé el van bújtatva a turbó. Légszűrőben 2000km van és nem jártam poros földes utakon.
Lali7530-06-2015 07:17:57 // 50484
4000-ig nem dolgoztatja semmiképpen. 30fokot fordít a tengelyen,azzal kis fordulaton erőtlen. De járó motornál ha kerreg,akkor halott a vez.m. ,
Lali7530-06-2015 07:13:17 // 50483
Geometria,vagy repedt turbócső,de azt Elvileg hallani
TDI7530-06-2015 05:41:01 // 50482
Szia tudom hogy láma kérdés de a leírtak alapján felteszem:
Levegőcső nincsen megsérülve, vagy extrémen szűkülve valahol? Mert a leírtak alapján alacsony fordulaton levegőhiánnyal küzd a motor. Esetleg légszűrő? Vagy tán turbóhiba is lehet: pl: szívó, vagy kipuf oldali turbinakerék épsége.
Hirtelen ezek jutottak eszembe, de lehet hogy totál hibás irányba indultam.
denil129-06-2015 23:49:09 // 50481
Nem regen. Keveset dugozok a kocsival es azert hajtani is szoktam. Vadi uj DPF van benne es az EGR is patyolat.
.......................29-06-2015 23:37:59 // 50480
Mikor voltál utoljára autópályán a kocsival?
denil129-06-2015 22:37:38 // 50479
Sziasztok!
Az alabbi problemam lenne. Kinek milyen otlete van?Diagnosztak es szakertok elonyben:)
Auto: 159 2.Jtdm 20V (210LE) 193k km egyebkent patika allapot muszakilag is.

Az auto erzesre nagyon doglott alul amig fel nem epul a teljes turbonyomas. Radugtuk az EcuScanre es kiderult,h jol ereztuk a dolgot. Legtomeget es turbonyomast mertunk nevleges szamokkal osszevetve ami szinten a programbol jott. Legtomegnel azt lattuk a logokban,h folyamatosan kevesebb levegot kap a rendszer minden fordulaton mint a referencia ertekek. Ez alol kivetel a magas fordulatszam tartomany, ott az ertekek az elvartak voltak. Turbonyomas ugyanez de meg beszedesebb:
Alapjaraton 1Bar helyett 700mBar majd vegig hasonlo lemaradasok tapasztalhatok (legnagyobb elteres 600 mBar) egeszen a magas fordulatig (3500 felett) ahol szinten a nyomas megegyezik az elvarttal. EGR rendben van, kifujas nincs. Otletek vannak de nem osztanam meg,h ne vigyek senkit tevutra. Mitol jon kevesebb levego es miert van lemaradasban a turbo?Talan a legbeszedesebb az alapjarati negativ toltese a turbonak.
Alfa GT-Csaba29-06-2015 21:15:16 // 50478
vegyél egy olyan kormányt ami gombos ,és egy átvezető kábelt
motu0129-06-2015 20:49:40 // 50477
Sziasztok,

Szeretném felszerelni a kocsim kormányát multikormányosra. Csinált már valaki ilyet?
Elég csak a multigombokat megvenni vagy kell más is? Egyáltalán elő van készítve a vezetéke?
Alfa GT 2004-be szeretném.
Köszi az infót előre is.
Danny29-06-2015 16:49:43 // 50476
Sziasztok!
Remélem tud valaki mondani valami okosat a vezérlésmódosítót szabályzó mágnes szelepről, hogy pl alap helyzetben zárva van e ...
na mert olyat produkál hogy kb 1500 fordulat mellett hallom hogy elkezdene dolgozni a módosító halkan kerreg.
cserébe menet közben mindaddig rángatott 1500-2000 fordulatig amíg le nem húztam a csatiját,és varázsütésre megjavult a kocsi.... :)
szóval kérdés : elképzelhető hogy átengedi az olajat és nem megfelelő keverékképzés miatt kezd rángatni?
ja és amíg nem melegszik be kb 50Le van az elméleti 120 helyett.(ezt a részét még nem teszteltem lehúzott csatival hogy jobb e hidegen)
Egyszer mintha olyat olvastam volna itt, hogy valahol 4000-es fordulat környékén változtatja vezérlést...
remélem nagyjából érthető :))
artika7828-06-2015 21:50:01 // 50475
köszönöm már közben nekem is segített google! hálás thx minden segítőkész cartársnak!

hétfőn megkeresem!
Liquid28-06-2015 21:31:09 // 50474
természetesen rövid ö-vel :)
Liquid28-06-2015 21:30:37 // 50473
google -> beírod Csőri Várpalotán ->ez az eredmény :)
forrasr28-06-2015 21:08:42 // 50472
http://www.csorgoauto.hu/
Alfa GT-Csaba28-06-2015 21:05:15 // 50471
Sajnos én nem tudok,de van köztünk sok cartárs aki hozzá jár,biztosan segítenek neked!!
artika7828-06-2015 20:46:11 // 50470
esetleg egy elérhetőséget küldenél?! hálásan köszi!
Alfa GT-Csaba28-06-2015 20:26:21 // 50469
Csőri Várpalotán
artika7828-06-2015 20:21:22 // 50468
nem, mindig shell kúton tankolok tehát még csak nem is kannás thx!
artika7828-06-2015 20:18:26 // 50467
az a baj hogy félre értettetek! tudom hogy rossz ergo kell egy szerelő !!! de járjam végig az összeset míg megtalálom az igazit? ezért kértem segítséget, és leírtam a tüneteket hátha valaki járt már így! és még most sem lettem okosabb! akkor kérdezek konkrétan és kérem az írjon nekem aki tud érdemben segíteni! ismer valaki szfvár vonzáskörzetében olyan szerelőt aki már látott alfát? esetleg elérhetőségét!? hálás köszönet !
Föckös28-06-2015 19:42:04 // 50466
teljesen korrekt választ kaptál...

persze lehet mindenféle tanácsokat ötleteket megvitatni, de a végeredmény az lesz, amit tanult tapasztalt kolléga írt.
Elviszed egy hozzáértőhöz, és megmondja, hogy mi a baj, esetleg meg is csinálja.

Ellenben, ha azokat te is tudod, amiket írt a Peti, akkor nem is tiszta, hogy miért egy internetes fórumon akarod kideríteni, hogy mi a baja az autódnak.
.......................28-06-2015 19:33:37 // 50465
fehér füst ,nem indul

kéne egy résolajat mérni

vagy rail nyomás vezérlö nem zár rendesen

vagy egr szorul
Alfa GT-Csaba28-06-2015 18:52:03 // 50464
Nem vizes a gázolajad??Szűrőt mikor cseréltél?
artika7828-06-2015 18:29:00 // 50463
kösz ezeket én is tudom , kb pont olyan bölcs vagyok mint a hsz-d előtt :(
GTPeti28-06-2015 16:24:33 // 50462
"volt hogy 3/4 órán át indítóztam mire elindult"
No, ilyet többször ne csinálj. Tönkretehetsz ezt-azt... (Akku, indítómotor, stb...)

Azt ajánlom vidd el egy olyan szerelőhöz, aki ért is hozzá. Mert akinél jártál, az nem ez a kategória.
artika7828-06-2015 16:11:00 // 50461
sziasztok! bennetek van az utolsó reményem ! van egy 156 sw 1.9 jtd alfám a jelenség a következő: kb 3 hete azt csinálja hogy nem akart elindulni, a füst áradt belőle (fehér) de indulni nem akart , volt hogy 3/4 órán át indítóztam mire elindult!, elvittem szerelőhöz azt monta hogy nála megy és a hibakód amit írt a gép az "csak" izzítógyertya meg valami kuplungcsatoló meg még valami . elvittem haza de másnap előröl kezdte visszavittem ,hosszas kollegás egyeztetés után kicserélt valami érzékelőt/jeladót a turbóhoz "köthetőt".
mondta most aztán megy mint a vihar + tökéletesség netovábja nagy izgalommal vittem haza , de a korai öröm azt eredményezte , hogy indítás után elindulok és elkezd fulladni nem megy a fordulat 1000 fölé nagy fehér füst mintha "kigyulladt" volna az auto, kb 5 perces küzdelem és túráztatás után hallom a turbót dolgozni és a probléma megszűnik, majd random előjön, help me pls!előre is köszi!
Zozo8527-06-2015 17:28:54 // 50460
Sziasztok
Szivarog az olaj a kocsi alá hajolva, nem csepeg,nem fogy az olaj csak olajnedves...
Azt írták főtengely szimering csere lesz a következő vezérlésnél.
Itt anyagilag mire tudok készülni?
Esetleg meddig húzhatom a cserét?
156 2,4 20v
Köszönöm
szakosmate27-06-2015 14:41:43 // 50459
Értem, köszi!
GTPeti27-06-2015 14:37:24 // 50458
Ezek a hőmérséklet szenzorok. Ennélfogva, ha az egyik kicsit melegebb, mint a másik, akkor más lesz az ellenállása is. Amúgy egy hőmérő nélkül nem lehet megválaszolni a kérdésedet.
szakosmate27-06-2015 14:34:07 // 50457
Sziasztok, 2000ts légtömegmérők közül melyik mutat jó értéket? Esetleg egyik sem?
GTPeti27-06-2015 12:46:56 // 50456
Ha utászámolsz, kiderül, hogy 14,4V-os generátorfeszültségnél (worst-case) 4 ohm az 49 Wattos fogyasztást jelent (a 3 ohm pedig 69 Wattot)... Ne tévesszen meg az izzó ellenállása "hidegen". Én írtam, hogy izzónként 1 Watt terheléssel kéne kezdeni és lépésenként emelni.. Egyebet tényleg nem tudok elmondani.
fater00827-06-2015 07:07:21 // 50455
Hello! egy kérdésem lenne tudna-e valaki infót adni arról,hogy 166 2,4 jtd 2002 es milyen színkódos futómű rugó az eredeti előre is köszönöm.
Csabo2227-06-2015 00:50:03 // 50454
Néhány mérés és forrasztás után meglátom (vagy legalább megsaccolom) mennyi lesz a megfelelő R. egy 5W-os index izzónál 3-4 ohm többlet nem fog túlzott hőtermelést okozni, de nyilván a szükséges minimumra célszerű törekedni.
Csabo2227-06-2015 00:45:39 // 50453
Ültetés megoldva ;)
Célszerű lett vna megnézni milyen szinkódokkal van ellátva a régi rugód, és ugyanolyat venni. A rugók idővel vesztenek erejükből, és összébb mennek, de nem ilyen mértékben, mint a képeken amit mutatsz. szóval ha ugyanolyan szinű rugót teszel bele mint volt, nem fogsz ennyire mellényúlni.
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2015 22:15:21 // 50452
Pedig de nagyon is lehet, én majdnem megfejeltem egy buszt amikor jó - nem jó állapot váltás volt :-) Épp jóból ment át nem jóba...De fordítva is tudta..:-) Nézz rá, ha cseppen a fő munkahenger, akkor az pont elég ehhez.
GTPeti26-06-2015 22:02:06 // 50451
Nagy üzlet volt, Bob. ;)


Ne vedd komolyan, csak nem álltam meg.

Nem belevaló rugót kaptál, ennyi.
meidl26-06-2015 21:53:48 // 50450
Sziasztok

Tud vki jo Alfa szerelot Esztergomban vagy annak kornyeken?
Esetleg tapasztalat vmi rola?

Koszi
Attila
sty26-06-2015 20:45:30 // 50449
Gyári bontott keveset futott rugót vettem ,14 volt a pár.Azt nem értem ha a gyári új hossza 29 cm körüli akkor hogy lehet hogy az én autómban 35 cm van,az enyém sima sw nem cw,ráadásul az első képen látszik hogy a saját rugómmal sem nagy a kerékívnél a hézag ,de a 29 cm-es gyári rugóval amit vettem szinte nincs is hézag és beleér a kerék
Bubi (147)26-06-2015 20:38:41 // 50448
hali
valaki tudna mondani információt a remsa tárcsáról és betétről
érdemes e venni?
GTPeti26-06-2015 20:32:03 // 50447
Mennyibe kerültek amúgy a bontott rugók?
Egy pár új olyan 20eFt körül van.
GTPeti26-06-2015 20:31:16 // 50446
A hossz és a rugóállandó EGYÜTTESEN adja meg, hogy milyen magas lesz az autó.
Értsd.: Ha egy másik gyártótól származó rugó(pára)t építesz be, attól, hogy a magassága valamelyest eltér, az eredmény még lehet közel azonos. (Természetesen az érzékelt keménység különbözni fog ilyenkor, de a gyártó sem hiszem, hogy +/- 0% eltérést engedélyez utángyártott rugók esetén.)
sty26-06-2015 20:08:53 // 50445
Hello,hatalmas nagy problémám van,a 156 sw-ben elgyengült a hátsó rugó vettem bele egy újabb kevesebbet futott sw rugót.A problémám hogy lehet az,a rugó amit eddig használtam 6 cm-rel hosszabb mint amit vettem az 29 cm-er,1 teljes körrel rövidebb?Úgy tudom a gyári rugó hossza 29 cm-er,Eddig kb 4-5 cm-er volt a kerekek és a kerékív közötti hézag de most csak 1-1,5 cm,menet közben már 1 fővel is bele-bele ér a kerék az sárvédőbe???
GTPeti26-06-2015 18:15:43 // 50444
Ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül 5W-nyi ellenállással kell fűtened, hogy nyugton maradjon az elektronika. Kevesebb is elég lehet. Pontosan ezért nem írtam neked konkrét számot. Ki kell próbálni. Leírtam, hogy wattonként mekkora ellenállásra van szükség adott feszültség mellett. Nagyon fontos, hogy az ellenállások névleges teljesítményének minimum annyinak kell lennie, mint amennyit el akarsz fűteni. Ha több (mondjuk kétszeres), az jobb. De alapvetően a minimális elfűtendő teljesítményre célszerű törekedni.
GIRInd26-06-2015 13:50:14 // 50443
Minap felhív a feleségem, hogy a 147 váltója hirtelen nem veszi be a fokozatokat, és se előre, se hátra egy parkolóház közepén. Odamegyek és tényleg igaza van, járó motornál semmi, viszont lekapcsolt motornál már be lehet tenni kettesbe, gondoltam hazacsorgok így. Elindulok kettesben és -láss csodát- újrar visszajönnek a fokozatok. Ezt most adta elő másodszor, kuplung és kinyomócsapágy kb. fél éve lett cserélve.
Ami az egészben fura nekem, hogy nem így képzelem el, ha meghal egy munkahenger, hogy 1x tök jó máskor meg semmi. Van valami ötletetek?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.