mindenkinek köszi a válaszokat
próbálkozom egy másik kábellel ha nem megy feladom marad a drága kiolvastatás
Forum >> Szerelőműhely
Bati29-11-2016 13:15:53 // 52292
swan29-11-2016 08:10:51 // 52291
Köszi. Már beszélem velük
Bandie29-11-2016 07:51:52 // 52290
Szia, próbáld meg a Kulcskirályt. Bajcsy-Zs út közel a Nyugatihoz.
swan28-11-2016 23:10:02 // 52289
Sziasztok
Tud valaki segíteni kulcs újraprogramozásban Bp-n? Kód kártya meg van. Egy kulcs működik a másik elem csere óta nem. Vagyis LED villog de nem nyit/zár és nem riaszt ki.
Tud valaki segíteni kulcs újraprogramozásban Bp-n? Kód kártya meg van. Egy kulcs működik a másik elem csere óta nem. Vagyis LED villog de nem nyit/zár és nem riaszt ki.
Csabo2228-11-2016 18:18:22 // 52288
Szia
"ki lehet nullázni" vagy resetelni, tehát nem feltétlenül kell cserélni, csak keresni egy szakit aki ezt meg tudja oldani. 2-t tudok, 1ik BP-en az M3 mellett, a másik Érd - Bp között dolgozik. Elég szokott lenni ha kézben elviszed neki a vezérlőt. de ha régebbi kocsid van, akkor jobban jársz ha bontóban veszel nem törött kocsiból 1 ugyanolyan cikkszámút, ugyanis nem annyira kelendő alkatrész, olcsónak kéne lennie.
"ki lehet nullázni" vagy resetelni, tehát nem feltétlenül kell cserélni, csak keresni egy szakit aki ezt meg tudja oldani. 2-t tudok, 1ik BP-en az M3 mellett, a másik Érd - Bp között dolgozik. Elég szokott lenni ha kézben elviszed neki a vezérlőt. de ha régebbi kocsid van, akkor jobban jársz ha bontóban veszel nem törött kocsiból 1 ugyanolyan cikkszámút, ugyanis nem annyira kelendő alkatrész, olcsónak kéne lennie.
swan28-11-2016 11:34:55 // 52287
Sziasztok!
156-ban ha lemerült a kulcs és új elemet tettem bele. Utána be kell tanítani? Mert hogy most nem nyitja és nem riaszt ki. Gyári riasztó van benne.
Ha be kell tanítani itthon meg tudom csinálni vagy nem? Mert 147-vel jártam hasonlóan és ott én nem tudtam. Ja FL előtti a 156.
156-ban ha lemerült a kulcs és új elemet tettem bele. Utána be kell tanítani? Mert hogy most nem nyitja és nem riaszt ki. Gyári riasztó van benne.
Ha be kell tanítani itthon meg tudom csinálni vagy nem? Mert 147-vel jártam hasonlóan és ott én nem tudtam. Ja FL előtti a 156.
Trombozis28-11-2016 10:03:34 // 52286
Szerintem M2.10.4 ECU-ja van a 98as 156ban, ami azt jelenti, hogy a demoval nem lehet hozzá csatlakozni...küldtem infót mélben.
Liquid27-11-2016 23:19:34 // 52285
Nincsit! A demo MES is tökéletes, a motorhoz tudnia kell csatlakozni.
Ha nincs ismerősöd márkaszervízben, akkor nem ér annyit, az tény :) Esetleg egy Alfás szerelő a közeledben?
Ha nincs ismerősöd márkaszervízben, akkor nem ér annyit, az tény :) Esetleg egy Alfás szerelő a közeledben?
Atoska27-11-2016 21:05:28 // 52284
A MES eredeti csak meg demo.....majd megveszem.
Hiba lámpak nem világítanak, csak a kívancsiság hajt egyenlőre(valós km, tarolt hibakódok, tesztek).
Markaszervizes kiolvasás meg tudjuk, hogy nem aprópénz.
Abból megveszem a progit legalább kétszer. 😅
Minden esetre egy AlfaDiag jól jönne próbának.
Köszi Liquid azért!
Hiba lámpak nem világítanak, csak a kívancsiság hajt egyenlőre(valós km, tarolt hibakódok, tesztek).
Markaszervizes kiolvasás meg tudjuk, hogy nem aprópénz.
Abból megveszem a progit legalább kétszer. 😅
Minden esetre egy AlfaDiag jól jönne próbának.
Köszi Liquid azért!
Alfás Fecó27-11-2016 20:54:34 // 52283
Sziasztok .
Tud nekem valaki abban segíteni hogy a légzsákvezérlőt kell e cserélni egy ütközés után ? Amiben a függönylékzsák és az ülésben lévő légzsák nyilt ki .
Tud nekem valaki abban segíteni hogy a légzsákvezérlőt kell e cserélni egy ütközés után ? Amiben a függönylékzsák és az ülésben lévő légzsák nyilt ki .
Liquid27-11-2016 20:52:03 // 52282
Ha a MES nem tud kapcsolódni (rendes legális változat, mert a tört amúgy is tud problémás lenni) akkor más se nagyon fog. Természetesen ott van a pakliban a kábel is, de ha más részegységhez tudott csatlakozni, akkor az valszeg rendben van.
Valami rendes cuccal kellene megpróbálni, gyári márkaszervizessel, vagy hasonlóval.
Valami rendes cuccal kellene megpróbálni, gyári márkaszervizessel, vagy hasonlóval.
Atoska27-11-2016 20:07:20 // 52281
Nekem meg annyit sikerült eletni a demo MultiEcuScan-nal, hogy kiírta a motor vezerlő tipust.....de semmi többet. 😟
PistaFR27-11-2016 19:56:47 // 52280
bluetoothossal Torque, usb-ssel fiat/multi ecuscan, de nem használtam sokat, csak kipróbáltam. szerencsére nem volt még motorhibám
Atoska27-11-2016 19:51:06 // 52279
Hmmm...
Ok.
Melyik programmal?
Tud nekem valaki segíteni AlfaDiag progival?
Ok.
Melyik programmal?
Tud nekem valaki segíteni AlfaDiag progival?
PistaFR27-11-2016 19:05:46 // 52278
2003. decemberivel nekem működött az elm-327
Liquid27-11-2016 18:23:26 // 52277
Előfordul sajna. Egy barátom 156 JTD-jéhez semmivel se tudtunk kapcsolódni.
Meg kellene próbálni valami komolyabb cuccal. Examiner pl.
Meg kellene próbálni valami komolyabb cuccal. Examiner pl.
Atoska27-11-2016 17:27:51 // 52276
Bati!
Nekem nincs sajnos ilyen repertoárom, csak az utóbbi!
Nekem is hasonló a gondom.
"diag" kábelből a VAG-KKL kell a 156-hoz.
ELM-327-est a benzineseknél 2001. szeptemberétől, dieseleknél pedig 2004.szeptemberétől használhatóak. Ezeket az infókat már kifórumoztam.
MuliEcuScan-al az enyémet (156 1.6 TS , 1998) sem tudom olvasni.
Ha esetleg meg van neked az AlfaDiag...próbáld azzal.
Nekem nincs sajnos ilyen repertoárom, csak az utóbbi!
Nekem is hasonló a gondom.
"diag" kábelből a VAG-KKL kell a 156-hoz.
ELM-327-est a benzineseknél 2001. szeptemberétől, dieseleknél pedig 2004.szeptemberétől használhatóak. Ezeket az infókat már kifórumoztam.
MuliEcuScan-al az enyémet (156 1.6 TS , 1998) sem tudom olvasni.
Ha esetleg meg van neked az AlfaDiag...próbáld azzal.
Mogyi97327-11-2016 11:40:14 // 52275
Üdv! Van egy problémám ajtónyitáskor a hátsó beltéri lámpák nem világitanak,de ha állandóra kapcsolom akkor igen.Beltér világitásról vmi rajzot vagy linket tudnátok? Köszi
Bati27-11-2016 09:48:40 // 52274
sziasztok
a problémám a következő
van egy diag kábelem a kapcsolós három színű kiegészítővel + Multiecuscan
a 2002-es GTV-m hez kapcsolódik gond nélkül
a 2007-es GT-m hez kapcsolódik gond nélkül
a 2001-es 156-hoz ABS + Kilma + Airbag kapcsolódik de az ECU-hoz nem
mi van ilyenkor ??
a problémám a következő
van egy diag kábelem a kapcsolós három színű kiegészítővel + Multiecuscan
a 2002-es GTV-m hez kapcsolódik gond nélkül
a 2007-es GT-m hez kapcsolódik gond nélkül
a 2001-es 156-hoz ABS + Kilma + Airbag kapcsolódik de az ECU-hoz nem
mi van ilyenkor ??
kesa27-11-2016 09:37:39 // 52273
Köszönöm :)!
Kicsit elkapott a szerelhetnék, így végül nekiláttam kútfőből megoldani a dolgot.
Annyi hibát vétettem, hogy csak menet közben jöttem rá, az átöblítéshez nem készültem elég olajjal, így kompromisszumot kellett kötnöm, nem lett tökéletes az öblítés.
Mindegy, most 1-2 hétig járatom így (hátha feloldódnak lerakódások), aztán lecserélem még egyszer, több olajat használva.
Még egyszer köszönöm :)!
Egyébként próbáltam az amore-s keresővel ötleteket meríteni, de vagy nagyon bénán használom, vagy nem tudom mi van, de nekem értelmes találatot nem dobott ki :P.
Kicsit elkapott a szerelhetnék, így végül nekiláttam kútfőből megoldani a dolgot.
Annyi hibát vétettem, hogy csak menet közben jöttem rá, az átöblítéshez nem készültem elég olajjal, így kompromisszumot kellett kötnöm, nem lett tökéletes az öblítés.
Mindegy, most 1-2 hétig járatom így (hátha feloldódnak lerakódások), aztán lecserélem még egyszer, több olajat használva.
Még egyszer köszönöm :)!
Egyébként próbáltam az amore-s keresővel ötleteket meríteni, de vagy nagyon bénán használom, vagy nem tudom mi van, de nekem értelmes találatot nem dobott ki :P.
Pityukoma27-11-2016 04:11:23 // 52272
Szerintem ahogy én cseréltem a 159-ben, az minden további nélkül alkalmazható a 145nél is. Lásd Blogom.. Csak jóval nagyobb tölcsért használj, mert egy pillanat alatt ez is kikapja belőle a léséget.
Kazes☻26-11-2016 22:11:27 // 52271
Helyezd vákuumba... vagy olajfürdőbe... esetleg szedd szét, mindent zsírozz le és mehet a polcra... gondolom annyi idő után már a tömítések sem lesznek jók. :)
Piritu - 1.000.00026-11-2016 22:07:09 // 52270
Ha az ember vesz egy tartalék motort, hogyan lehet azt konzerválni hosszú időre? Mondjuk, ha csak 10 év múlva kellene, mert a jelenlegi addig húzza? (2,0TS)
kesa26-11-2016 14:40:58 // 52269
Sziasztok!
145 boxer kormány szervo folyadékcseréhez hol érdemes megbontani a rendszert, ill. mire érdemes vigyázni?
Előre is köszi!
S.
145 boxer kormány szervo folyadékcseréhez hol érdemes megbontani a rendszert, ill. mire érdemes vigyázni?
Előre is köszi!
S.
Szabi626-11-2016 13:15:29 // 52268
Sziasztok! Adott egy '96-os GTV 2.0 TS. Mostanában menetközben néha kigyullad a befecskendező hibakód 1 másodpercre megáll a motor is kb 1 másodpercre aztán megy is tovább. (20km/1 megállás kb.). Szerintetek kitudok belőle olvasni valami hibakódot ? (obd+átalakító). Ha a kuplungot sikerül gyorsan kinyomnom ilyenkor akkor megáll a motor, de simán újra indul a kulccsal.
ÁdidiGaga (il hempescattore)26-11-2016 11:42:50 // 52267
Sziasztok!
KIVÉTELESEN NEM KÉRÉS, INKÁBB SIKERSZTORI KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁSSAL :-))))
Köszi mindenkinek a segítséget vezetéksaru ügyben, végül tényleg a RIPCA lett a befutó, legalábbis az óra-egységre menő saruban. Olyannyira, hogy élőben kiderült: rossz a rajzuk is és az ott ábrázolttal ellentétben nincs eltérés a gyárihoz képest, egyezmek!
Az egész amiatt történt, hogy amióta rendszeresen járok az autóval, nem működött a kilóméteróra, gyakorlatilag mostanra megtanultam a sebességfokozat és a fordulatszám függvényében sík úton pontosan (nem síkon meg korrigálva) meghatározni a sebességet - sehol nem volt gond, jópár trafi mellett mentünk el a 2 év alatt (amiben volt egy Miskolc-Dalmácia 1000 km-es út oda-vissza) - számukra eredménytelenül .-p
Igazából inkább kihívás, hogy ha mindent meg tudtam csinálni az autón, akkor ezt miért nem?
Úgyhogy némi kalandos kitapasztalás árán (az első és az utolsó saru felarakása kb. ég és föld volt időben, szerszámban, kézsérülésben és káromkodásban :-) kicseréltem mind a 17-et , megcsináltam a kilóméteróra-jeladó vezetékének árnyékolását, minden vezetékből levágtam azz az ismeretlen okból, de nagyon rendellenesen kinéző 5-6 centit.
Persze nem működött, aztán egy próbaúton kissé elkeseredve rávertem az óra tetejére - na, onnantól elkezdett mérni - de csak a következő állóra fékezésig, az elinduláskor már megint verni kellett.
Az órát szétkapva végül arra jutottam, hogy csak az (eletro-)mechanikai része (mutatótengely, mozgótekercs) szorulhat, úgyhogy az "egyetlen általam is hivatalosan elismert" csodaszer, a WD-40 következett. És azóta működik külső ösztökélés nélkül is!
Még vissza kell rakni bele a napi számláló nullázógomb-mechanikát illetve egy autópályás teszt is kell még - mivel sajnos kiszerelt állapotban , számlap nélkül is észrevettem, hogy kb. 100 km/h környékén szeret fennakadni a mutató . Igyekeztem a tekercs-vasmag kenést abban a tartományban "kihansúlyozni" - remélem elég lesz...
A bajuszkapcsolóra rendelt saruk viszont nem jók: a fentiek miatt úgy voltam a méreteltéréssel (a RIPCA-s 1,0-1,5 mm-rel magasabb a rajzon) hogy vagy rossz az a rajz is - vagy elfér ennyi a csatlakozófejben. Hát nem: jó a rajz, a saru a valóságban is akkor és nem fér bele a fejbe :-(
KIVÉTELESEN NEM KÉRÉS, INKÁBB SIKERSZTORI KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁSSAL :-))))
Köszi mindenkinek a segítséget vezetéksaru ügyben, végül tényleg a RIPCA lett a befutó, legalábbis az óra-egységre menő saruban. Olyannyira, hogy élőben kiderült: rossz a rajzuk is és az ott ábrázolttal ellentétben nincs eltérés a gyárihoz képest, egyezmek!
Az egész amiatt történt, hogy amióta rendszeresen járok az autóval, nem működött a kilóméteróra, gyakorlatilag mostanra megtanultam a sebességfokozat és a fordulatszám függvényében sík úton pontosan (nem síkon meg korrigálva) meghatározni a sebességet - sehol nem volt gond, jópár trafi mellett mentünk el a 2 év alatt (amiben volt egy Miskolc-Dalmácia 1000 km-es út oda-vissza) - számukra eredménytelenül .-p
Igazából inkább kihívás, hogy ha mindent meg tudtam csinálni az autón, akkor ezt miért nem?
Úgyhogy némi kalandos kitapasztalás árán (az első és az utolsó saru felarakása kb. ég és föld volt időben, szerszámban, kézsérülésben és káromkodásban :-) kicseréltem mind a 17-et , megcsináltam a kilóméteróra-jeladó vezetékének árnyékolását, minden vezetékből levágtam azz az ismeretlen okból, de nagyon rendellenesen kinéző 5-6 centit.
Persze nem működött, aztán egy próbaúton kissé elkeseredve rávertem az óra tetejére - na, onnantól elkezdett mérni - de csak a következő állóra fékezésig, az elinduláskor már megint verni kellett.
Az órát szétkapva végül arra jutottam, hogy csak az (eletro-)mechanikai része (mutatótengely, mozgótekercs) szorulhat, úgyhogy az "egyetlen általam is hivatalosan elismert" csodaszer, a WD-40 következett. És azóta működik külső ösztökélés nélkül is!
Még vissza kell rakni bele a napi számláló nullázógomb-mechanikát illetve egy autópályás teszt is kell még - mivel sajnos kiszerelt állapotban , számlap nélkül is észrevettem, hogy kb. 100 km/h környékén szeret fennakadni a mutató . Igyekeztem a tekercs-vasmag kenést abban a tartományban "kihansúlyozni" - remélem elég lesz...
A bajuszkapcsolóra rendelt saruk viszont nem jók: a fentiek miatt úgy voltam a méreteltéréssel (a RIPCA-s 1,0-1,5 mm-rel magasabb a rajzon) hogy vagy rossz az a rajz is - vagy elfér ennyi a csatlakozófejben. Hát nem: jó a rajz, a saru a valóságban is akkor és nem fér bele a fejbe :-(
Levee156SW26-11-2016 08:42:13 // 52266
+1 - az elvegzett munka lelkiismeretes,a beigert idotol-ig tart,hozott alkatreszen sem akad fenn.
Ennek megfeleloen van is atlag 2 het varolista,valamint olyanok az arak,hogy tenyleg csak azt vigyem oda,ami magamnak tapasztalat es/vagy celszerszam hianyaban nem megy (pl vezerlescsere, vagy ha majd kuplungozas jon),viszont az utolso forintot is jo erzessel hagyom ott.
Az a fajta jó értelemben vett, erős "középkategória" ,ami sajnos egyre jobban fogy mindenben az orszagbol.
Ennek megfeleloen van is atlag 2 het varolista,valamint olyanok az arak,hogy tenyleg csak azt vigyem oda,ami magamnak tapasztalat es/vagy celszerszam hianyaban nem megy (pl vezerlescsere, vagy ha majd kuplungozas jon),viszont az utolso forintot is jo erzessel hagyom ott.
Az a fajta jó értelemben vett, erős "középkategória" ,ami sajnos egyre jobban fogy mindenben az orszagbol.
Atoska24-11-2016 17:55:08 // 52265
Marseus23-11-2016 20:33:52 // 52263
Szevasztok CarTársak!
Sürgős segítség kellene Szeged és nagyon közvetlen környezetében alfa szerelőre lenne szükségem,megbízhatóra!
Ha tudtok,légyszíves segítsetek!
Sürgős segítség kellene Szeged és nagyon közvetlen környezetében alfa szerelőre lenne szükségem,megbízhatóra!
Ha tudtok,légyszíves segítsetek!
detox2022-11-2016 13:28:42 // 52261
Köszi! Problémára rájöttem, a központi zár motorja romlott el azon az oldalon valoszinűleg vagy csak nem kap áramot a kettő közül valamelyik, nem tudom esetleg plusz áramot hogyan lehetne neki adni! Na és még egy kérdés, ugye ez egy kombi 159-es és azt nem tudom hogyan lehet a hátsó ülés lapot kiszedni mert ez már nem olyan mint a 156 ba volt hogy előre dönthető mint az ülés támla! Valaki szedett már ki esetleg és tudja hogy müködik? Törni nem nagyon szeretnék semmit
Köszi
Köszi
szoja22-11-2016 11:56:07 // 52260
Köszi szépen...
igen, már olvastam róluk, még meg kell barátkoznom a gondolattal, hogy Alfa menni Várpalota...:-)
igen, már olvastam róluk, még meg kell barátkoznom a gondolattal, hogy Alfa menni Várpalota...:-)
szoja22-11-2016 11:54:20 // 52259
Köszi, ott eszembe sem jutott nézni:-)
Liquid22-11-2016 11:31:28 // 52258
megírtam neked üzenetben :)
Poló22-11-2016 10:57:54 // 52257
Csörgő Autószerviz, Várpalota.
Tagok között Csöri néven megtalálod.
Tagok között Csöri néven megtalálod.
szoja22-11-2016 09:58:54 // 52256
Ha valaki tudna segíteni egy vmennyire megbízható szervíz/szerelő/szaki elérhetőséggel, akkor azért változatlanul nagyon hálás lennék:-) próbáltam a fórumokból tájékozódni, de olyan érzésem van, mintha a barátnőjük számát is szívesebben odaadnák a tagok, mint a szerelőjükét:-)
privibe is jöhet (mármint nem a csaj száma)
(nem a csodaszervizet keresem, félreértés ne essék, de a neten is keresgélve, most szembesülök azzal, hogy hiába vannak jó szakik,bizonyára, attól még a net-re nem képes egy értelmes elérhetőséget feltenni, vagy nem is akar..)
Köszi, János
privibe is jöhet (mármint nem a csaj száma)
(nem a csodaszervizet keresem, félreértés ne essék, de a neten is keresgélve, most szembesülök azzal, hogy hiába vannak jó szakik,bizonyára, attól még a net-re nem képes egy értelmes elérhetőséget feltenni, vagy nem is akar..)
Köszi, János
PistaFR21-11-2016 21:30:02 // 52255
Mostanában nekem is volt alkalmam kipróbálni, az enyém nem töröl.
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-11-2016 22:52:48 // 52254
Kösz a tanácsokat, amúgy fater is az FBS-t ajánlotta, a sarki vegyiáruboltos csaj (hozzá 99%-ban épületes relációban mennek szilikonért) az elmondásom után a neutrális szilikont.
Sőt, sztem FBS az van is nekem - ha le nem járt vagy be nem száradt...
Karosszériatömítőm is van, rengeteget használtam mire ki lett lakatolva az ótó. Szóval fémre tudom mit kell használni - de valamiért nem érzem jónak arra, amire kellene, azaz ahogy írtad, műanyagra szinte kizárólag....
a klíma kondenzvízlefolyóját kell csak a kasznihoz ragasztani, de az is gumi és festett fém kapcsolat - nem fém-fém tömítés
Sőt, sztem FBS az van is nekem - ha le nem járt vagy be nem száradt...
Karosszériatömítőm is van, rengeteget használtam mire ki lett lakatolva az ótó. Szóval fémre tudom mit kell használni - de valamiért nem érzem jónak arra, amire kellene, azaz ahogy írtad, műanyagra szinte kizárólag....
a klíma kondenzvízlefolyóját kell csak a kasznihoz ragasztani, de az is gumi és festett fém kapcsolat - nem fém-fém tömítés
forrasr20-11-2016 20:10:47 // 52253
Sziasztok,
Van esetleg valaki, aki készíttetett olyan első felső lengőkar szilentet PU-ból amelynek a középső fém csapja excenteres, és így állíthatóvá válik az első kerékdőlés?
Van esetleg valaki, aki készíttetett olyan első felső lengőkar szilentet PU-ból amelynek a középső fém csapja excenteres, és így állíthatóvá válik az első kerékdőlés?
forrasr20-11-2016 20:10:00 // 52252
Jogos, ott a pont! :)
Kazes☻20-11-2016 19:44:42 // 52251
Első sorban műanyag(ok)hoz kérte a cartárs... azokhoz meg szerintem jó, még nem volt vele gondom. :)
JulesTS20-11-2016 19:22:31 // 52250
FBS ecetsavas, ezert nem tul szerencses hasznalni. Ahogy forrasr is irta a kaszni es a szelvedo ragasztok a jok autohoz pl. Sikaflex es tarsai...
ÁdidiGaga (il hempescattore)20-11-2016 18:01:57 // 52249
Részben egyetértek ...
... az autóm pont az, hogy szinte senki hozzá sem tud szagolni, én magam kétkezi építészként + az autószerelés egyes, szerelők számára az általad írt hozzáállás miatt "büdös" fázisait nonprofit módon ,ámde profin művelők (pl. édesapám) segítségével boldogulok. Ha véletlenül mégis szakember kell (vizsga,gumiszerelés, fényezés, klíma) - már előre lábrázást kapok a hozzáállástól meg attól, hogy egy ház tervezése szellemi munkában kutyaf..sza ahhoz képest amit leművel velük az ember mire fogadnak, megértenek és relatíve jól meg is csinálják.
Mondjuk mostanában mintha kezdenének gördülékenyebben menni a dolgok - ennek talán az az oka, hogy rájöttem a varázsmondatra mely így hangzik: "nem azért járok ilyen autóval, mert nincs pénzem a mindenkori közgondolkodás szerinti "jobbra". Ugyanis ez így megy, pofára (vagy az autód pofájára) ítélnek , illetve ajánlják magukat a "szakemberek"
Részben viszont azt is látom, hogy a legtöbb vállalkozásban nincs tervezhetőség, előregondolkodás - ilyen országban nem is lehet...Emiatt tök hektikus, vannak időszakok amikor valami miatt állandó teltház van pl. egy szervízben, nem tudják tartani a határidőket - de nem lehet tudni, hogy most ez 2 hónapig tart vagy 2 évig - nem mindegy...Meg az sem, hogy zsebből kell fejleszteni vagy terem-e (és ha igen, mikor) pénz az EU-s pénzfán vagy "állam bácsi csecsén :-p"
Kicsit OFF de saját meló: éves szinten régóta az jön ki, hogy a tényleges bevételt hozó munkát egyedül is el tudom végezni, - ugyanakkor csak ebben az évben a CSOK, a valamilyen pályázatok hülye rendszere és határidői meg hasonlók miatt volt vagy 2-3 hullám, amikor ki sem látszottam a munkából , késtem mindennel - aztán meg sok ajánlatra vissza sem jeleznek, hónapokig lebegtetés után benyögik hogy mégsem terveztetnek, félbehagyjuk a munkát "bizonytalan ideig" , nem fizetnek, stb - erre nem veszek fel embert...
... az autóm pont az, hogy szinte senki hozzá sem tud szagolni, én magam kétkezi építészként + az autószerelés egyes, szerelők számára az általad írt hozzáállás miatt "büdös" fázisait nonprofit módon ,ámde profin művelők (pl. édesapám) segítségével boldogulok. Ha véletlenül mégis szakember kell (vizsga,gumiszerelés, fényezés, klíma) - már előre lábrázást kapok a hozzáállástól meg attól, hogy egy ház tervezése szellemi munkában kutyaf..sza ahhoz képest amit leművel velük az ember mire fogadnak, megértenek és relatíve jól meg is csinálják.
Mondjuk mostanában mintha kezdenének gördülékenyebben menni a dolgok - ennek talán az az oka, hogy rájöttem a varázsmondatra mely így hangzik: "nem azért járok ilyen autóval, mert nincs pénzem a mindenkori közgondolkodás szerinti "jobbra". Ugyanis ez így megy, pofára (vagy az autód pofájára) ítélnek , illetve ajánlják magukat a "szakemberek"
Részben viszont azt is látom, hogy a legtöbb vállalkozásban nincs tervezhetőség, előregondolkodás - ilyen országban nem is lehet...Emiatt tök hektikus, vannak időszakok amikor valami miatt állandó teltház van pl. egy szervízben, nem tudják tartani a határidőket - de nem lehet tudni, hogy most ez 2 hónapig tart vagy 2 évig - nem mindegy...Meg az sem, hogy zsebből kell fejleszteni vagy terem-e (és ha igen, mikor) pénz az EU-s pénzfán vagy "állam bácsi csecsén :-p"
Kicsit OFF de saját meló: éves szinten régóta az jön ki, hogy a tényleges bevételt hozó munkát egyedül is el tudom végezni, - ugyanakkor csak ebben az évben a CSOK, a valamilyen pályázatok hülye rendszere és határidői meg hasonlók miatt volt vagy 2-3 hullám, amikor ki sem látszottam a munkából , késtem mindennel - aztán meg sok ajánlatra vissza sem jeleznek, hónapokig lebegtetés után benyögik hogy mégsem terveztetnek, félbehagyjuk a munkát "bizonytalan ideig" , nem fizetnek, stb - erre nem veszek fel embert...
medcare20-11-2016 16:35:59 // 52248
Kérdés: az ablakmosó motorjának van biztosítéka ill. reléje is, ugye?
medcare20-11-2016 16:28:16 // 52247
Ezt jómagam is tapasztaltam. Itthon mindenki úgy érzi, hogy a vevő, beteg stb csak púp a hátán. Szakember nem fogad el javításra munkát, amivel esetleg dolgozni kell. Csak a gyorsan, kevés munkával megszerzett pénz az érték, e mögött viszont értékteremtés 0.
forrasr19-11-2016 20:35:02 // 52246
Van neutrális szilikon átlátszóban és feketében is, szerintem jobb mint az ecetsavas, mert az önmagában is korrodál. Ahol nem szempont a jövőbeni oldhatóság ott szélvédő ragasztót is szoktam
Kazes☻19-11-2016 19:01:33 // 52245
Én FBS-t szoktam használni. :)
Piritu - 1.000.00019-11-2016 15:36:13 // 52244
ÁdidiGaga (il hempescattore)19-11-2016 13:55:42 // 52243
Elsősorban műanyag alkatrészek, elemek tömítésére-illesztéséhez milyen szilikon való?
merugye építőipariban van X féle, de hogy autóhoz melyik jó, azt még nem sikerült kiderítenem...Olyasmire gondolok, hogy
-a külső tükör két felét összeragasztani,
-a klímabox két fele eredetileg illesztés után gyárilag be lett vonva a műszerfalakhoz hasonlóan egy műbőrszerű hártyával légtömörré - de javítás esetén a javítási manual is szilikon írt
-klíma kondezvízcső a padlólyukhoz*
*ez kivételesen műa-fém, de leginkább műa-műa ragasztás van, olaj-benzin-hőállóság nem fontos, inkább hogy nehogy megtámadja a huszonX éves műanyagokat!
Köszi!
merugye építőipariban van X féle, de hogy autóhoz melyik jó, azt még nem sikerült kiderítenem...Olyasmire gondolok, hogy
-a külső tükör két felét összeragasztani,
-a klímabox két fele eredetileg illesztés után gyárilag be lett vonva a műszerfalakhoz hasonlóan egy műbőrszerű hártyával légtömörré - de javítás esetén a javítási manual is szilikon írt
-klíma kondezvízcső a padlólyukhoz*
*ez kivételesen műa-fém, de leginkább műa-műa ragasztás van, olaj-benzin-hőállóság nem fontos, inkább hogy nehogy megtámadja a huszonX éves műanyagokat!
Köszi!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
411
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?