Forum >> Szerelőműhely

vpmo04-03-2020 10:34:57 // 54813
Újabb fejlemény az ügyben, hogy a trafócsere nem hozta meg a várt eredményt, ezért endoszkópos kamerával belenéztünk a hengerbe. Sajnos az egyik szelep be van égve, természetesen pont abban a hengerben ahol a sérült gyertya volt. Persze hogy égéskimaradás van a hengerben ha nem zár a szelep. Szóval nagyon nagy a baj.
ott221703-03-2020 00:48:58 // 54812
Sziasztok !
Valaki esetleg tud segíteni 156 2.5 v6 automata váltó manuálra történő cserérjében ?
Üdv Ottó
aranytl02-03-2020 23:03:34 // 54811
Sajnos benne van a pakliban, hogy egy alkatrész ideje korán megadja magát. Manapság nincs tuti. Nem írtál megtett km-t, csak a 2 évet. Akkor jövőre cserés a vezérlés, legfeljebb előre hozod :(
Én már párszor megjártam utángyártott alkatrészekkel. Motorhoz csak gyárit veszek, eddig bevált.
Gyári vezérlés szettet vízpumpával 30eFt körüli összegért kapsz 1.6 TS-hez, annyit megér.
Annyit tudsz tenni, hogy figyelsz és idejében észreveszed a rendellenes hangokat, mint ahogy most is :) Így minimális veszteséggel megúszod.
vpmo02-03-2020 13:13:57 // 54810
Kedves Márkatársak! Alig néhány hete vagyok Alfa tulajdonos, de sajnos annak a bizonyosnak máris a rossz végén találtam magam. Előre bocsájtom, hogy bejegyzésem célja nem a panaszkodás, hanem tanácsadás a többieknek. Történt ugyanis hogy az interneten rendeltem gyertyakészletet, és olajat, mert így egyben akciós volt. Az olaj most nem esedékes, csak a gyertya. Gyertya csere után kb. 80km megtétele után torpanás, és villogó motorhiba jelzés volt tapasztalható. A gyertyák kiszerelése után hatalmas meglepetésemre az egyik gyertyának hiányzott a középső elektródája. A motor sajnos a régi gyertyák visszaszerelése után sem kelt rendesen életre (nem megy minden henger). Diagnosztika szerint gyújtáshiba az 1 és 3 hengerben. Úgy tűnik a gyertya kinyírta a trafót is. Az interneten történő böngészés során kiderült, hogy "kedves" kínai barátaink hamisítják az NGK gyertyákat, és ezek a hamis gyertyák úgy terjednek mint a koronavírus, már itt vannak Európában, akár még a boltokban is. Megjegyzem én sem az Aliexpress-ről rendeltem. Most ott tartok, hogy beszéltem a kereskedővel ahonnan a gyertyát vettem (egyenlőre készséges, segítőkész), küldöm vissza a cuccokat, és várom hogy megérkezzen a megrendelt trafó. Szóval várok, és nagyon nem vagyok nyugodt. Gyönyörű fekete szépségem pedig nyitott motorháztetővel várja sorsa jobbrafordulását, én meg megint kerékpárral közlekedek. Ha valaki gyertyacsere előtt áll mindenképpen írja be Google barátunk keresőjébe hogy fake NGK, vagy hamis NGK. Meglepően sok lesz a találat. A You-tube is tele van vele. Nézzétek meg, ott vannak a jelek, amik gyanússá teszik a hamis gyertyát! Én nem vagyok facebook-os, ott nem tudom mi van, de gondolom ott sem ismeretlen a téma. Az ég óvjon Titeket! VPMO
marci9102-03-2020 11:35:41 // 54809
Igen, ezt próbáltam ki a hétvégén. Hosszbordás nélkül is szól.
aranytl02-03-2020 11:13:46 // 54808
Biztosan vezérlés, van ott még más is? Lehet pl. a generátor csapágya is. Ha leveszed a hosszbordás szíjat, kizárhatod ezeket és akkor tényleg marad a vezérlés része.
Mr. Z02-03-2020 10:21:44 // 54807
Sziasztok

2.0 JTDM2 170 lovasnál lesz EGR csere.P0490 P0487
Láttam a MES-ben ALFA OBD-ben olyan szerviz funkciót, hogy EGR valve repalcement. Ezt meg kell csinálni csere után? Mit csinál ? Valaki képben van ezzel?
Botond122202-03-2020 08:10:11 // 54806
Sziasztok TCT ügyben kérnék segítséget: leginkább reggelente nem sokkal indulás után hajlamos nem felváltani automata üzemmódban 1ből 2be... Most legutóbb ezt megfejelte azzal, hogy üresbe váltótt... SW frissítés, kalibrálás, folyadék csere volt... Ötlet?
Esetleg egy tct specialista? Előre is köszönöm.
marci9102-03-2020 08:08:28 // 54805
Sziasztok!
2 éve az 1.6 TS-re vezérléscserekor műanyag Dolz vízpumpát tettem fel INA szíjjal és görgőkkel. A vezérlés felől hidegen kissé köszörülős hang jön, ami bemelegedés után csillapodik, de nem múlik el.
Milyen minőségűek ezek a vízpumpák, lehetséges, hogy ez lett idő előtt csapágyas? Hallottam már valahol, hogy a piacon kapható fémlapátos vízpumpa is és azokat célszerű felrakni.
Köszönöm!
Piritu - 1.000.00001-03-2020 17:06:20 // 54804
"A kábel előkészítés vajon benne van már ezekben gyárilag?" - le kell venni a kormány burkolatát és pontos választ kapsz a kérdésedre :-)
Szerinted innen ki és honnan fogja ezt megmondani? Giovannit ismerve még alvázszámmal se nagyon lehet jósolni.
aranytl01-03-2020 11:42:42 // 54803
Sziasztok!
156 V6 generátort hogy lehet a legegyszerűbben kiszerelni? Az elearn szerint az olajszűrőt és a féltengely tartó konzolt is le kell hozzá szerelni. Ezt szívesen elkerülném.
Esetleg a bölcső leszerelésével kifér-e? Valaki csinálta már úgy.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Cserkó28-02-2020 15:04:36 // 54802
Sziasztok,
utólag szeretnék tempomatot az autómba (2008 159 sw). Az a kérdésem,hogy a tempomatkaron és az alsó kormányburkolaton kivűl van-e még szükség bármire? A kábel előkészítés vajon benne van már ezekben gyárilag?

Előre is köszi!
tirex27-02-2020 13:35:59 // 54801
Ez csalóka kép. Az a módi hogy az összetört kocsit nem úgy fényképezik ahogy akkor éppen kinézett hanem kitapossák a motorháztetőt, kinyomkodják a lökhárítót ahogy sikerül és visszarakják a helyére. Na mindjárt jobban néz ki, alig sérült.
Csontdaráló27-02-2020 11:13:22 // 54800
Azért válaszolok, hátha gondolkodsz majd még hasonló helyreállításban. Sok dologtól függ, pl hogy magad lakatolnád-e vagy szakembör, mennyi alkatrész jönne bontóból, mennyi lenne új. Mennyire lennél igényes a helyreállítás minőségére, pl a műanyag csetreszeket milyen alapossággal pótolnád. Légzsákok, övfeszítők durrantak-e vagy sem. Nekem volt egy 1U2 karosszériás, 2004-es Skoda Octaviám, amivel elütöttem egy vaddisznót. Összességében 500.000 Ft volt a javítás 2014-ben. Lufi és övfeszítő durrant, lakatos csinálta, volt bárdi/unix kedvezmény, és a munkadíj áfamentes volt. Olyanra szerettem volna, mint a gyári, de sosem lett olyan többé.
Haddel27-02-2020 06:03:10 // 54799
Na már el is adták a verdát,úgyhogy nem érdekes😃
Haddel26-02-2020 20:54:43 // 54798
Találtam egy törött Gt-t. Vajon mennyibe fájna a képek alapján rendbe szedni? Motor elvileg nem sérült.
Csontdaráló26-02-2020 13:50:17 // 54797
Kérdésem lenne, hogy a váltóolaj leengedéséhez milyen kulcsra van szükség? Ha jól emlékszem imbusz, csak nem tudom pontosan mekkora. Az alany egy GTV, 2.0jts motorral, 5-ös váltóval. Előre is köszönöm!
Levee156SW20-02-2020 21:39:55 // 54795
Hat, pedig a Bilsteinrol pont koztudott,h a beleposzinten csatlakoztak az altalanos nemet autoipari kurvulashoz.
(Meg mikor a komoly markak budget cuccot probalnak csinalni, az nem nagyon szokott sikerulni - ld. pl alap Brembo tarcsak)
A Monroe meg mar korabban elindult a lejton-sztem felejtos.
Borger8420-02-2020 15:31:46 // 54794
Néztem a Monroe-t is! jelenleg 3 típus van amit hoz a rendszer:
Cikkszám: 376059SP --- 24,000 Ft.
Cikkszám: 45009 --- 17,000 Ft.
Cikkszám: E5091 --- ? Ft.
Kerestem Őket a Monroe honlapon. Méretüket tekintve azonosak, ezért is hozza a keresés a GT-hez. De nem találom a (tudás) alapú eltérést, ami indokolná az árkülönbséget!
Azt leszámítva, hogy a 376059SP OESpectrum "Premium" jelzést kapott, és 5 év a garancia.
A 45009 MONROE ORIGINAL (Gas Technology)
A E5091 MONROE REFLEX, de hozzá egyenlőre nincs árazásom.
Szó mint száz van különbség a három típus között, de hogy az árát leszámítva számomra a gyakorlati felhasználásban és tartósságban mi azt nem sikerült eddig kiderítenem.

Kárászy-nál a pirosat néztem 15,20% erősebbnek ígérik a gyárinál 21,000 Ft.!
A keménységgel nem lenne bajom, még az ültetés is szóba jöhet számomra nem lenne probléma. Viszont annyira hosszú a GT orra az első tengelytől, h félő a ház alá a garázsba is nehezen (vagy egyáltalán nem) tudnék leállni. Pedig szimpatikusabb mikor a madár nem ül fel a kerékre! :)
VV620-02-2020 13:16:14 // 54793
Én vettem már Monroe-t is és teljesen jó volt. Még a szuperolcsó Starline sem romlott el. Egyedül a Kárászy által felújított gátló adta fel 1 év és 3 nap múlva (1 év gari). A sárga Koni meglehetősen kemény, talán a piros lehet neked a jó - bár nem tudom, mit szeretsz.
Borger8420-02-2020 09:13:24 // 54792
Jelenleg Bilstein van hátul, azt gondoltam előre is anno. De mára teljesen elbizonytalanodtam. Tisztában vagyok azzal is, h egy márka alatt elég nagy termékcsalád húzódik B4,B6,B8,.... szóval ezáltal elég nagy a szórás és a teljesítmény különbség is. Az érthetetlenül zavaró az egészben, h 6.e km alatt nem mehet ennyire tönkre. Úgy, h csak én használom a kocsit, kerülök kátyút aknafedőt, mindent! 1,5év vagy 6.e km ettől azért többet kell bírnia. Már arra is gondoltam ahol mérettem ott akarnak behúzni, lehúzni egy cserére. Hasonló sztorit, hallottam és olvastam is már. Első körben kérek időpontot egy független helyen méretek ott is és majd kiderül. Nem változtatok nyomást a gumikban sem legyenek azonosak a feltételek, lássuk mit dob a gép.
KYB jó alternatívának tűnik! Vagy a Kárászyt néztem még, Ők árunak (gyári) de keményebb KONI-t!
Levee156SW18-02-2020 18:50:30 // 54791
Szia,

szerintem összességében széria dolgokra KYB,
a tuning meg valahol a Koni/Eibach/KW szintjen kezdodik.
Borger8418-02-2020 14:36:32 // 54790
Sziasztok!
2.0 JTS GT-hez vagy úgy összességében érdekelne lengéscsillapító márka! Ki mit részesít előnyben TAPASZTALATOK alapján! Sírba tesznek a műhelyi mérésekkel. Kb 1 éve, h cseréltem a hátsókat cca. 6.000km van bennük, és most azzal fogattak, h rosszabbak %-an mint az elsők kb 26% vannak. Hozzáteszem úgy, h az elsőkre már tavaly műszakin azt mondták cserések. :D
Levee156SW14-02-2020 10:12:58 // 54789
Es persze meg ott az also gombfej,meg a toronycsapagy - utobbi eleg alattomosan tud szivatni. (Ugy ertve,szetszedve, kezzel mozgatva nem mutat semmit, de megis van mar benne radialis elmozdulasokat megengedo kopas, mikozben a klasszikus "rugot kezzel fogva kormanyzaskor erezheto ricegestol" meg tok messze az allapota.)
Levee156SW14-02-2020 10:09:24 // 54788
Hat erre igy csak altalanossagokat tudok irni:
-kotmanymu elofeszitese allithato? Ha igen,be lett allitva? (Bar ha beallitatlanul ment sokat akar a bontott,akkor mar mindegy.)
-kulso-belso osszekoto gombfejek is ujak,vagy csak az egyik vege?
-kerekcsapagyak?
Juve15613-02-2020 20:00:33 // 54787
Sziasztok! Kis segítséget kérnék! Feleségemnek Fiat puntojahoz! Nagyon kopogott az autó menet közben a kormánynál! Rossz volt a kormánymű, azt kicseréltem illetve kapott új kormanyösszekötő gombfejet már nem kopog annyira de azért hallani meg! Ha megemelem az autót és a két elso kereket megfogom jobb bal oldalt akkor mozog "lötyög" a kerek! Mitől lehet? A kormánymű cseréje előtt is "lötyögot"! Köszönöm
Csontdaráló13-02-2020 17:29:24 // 54786
Nem terveztem minden nap rádugni :) Mondjuk 2-3 havonta ránéznék, de lehet ritkábban, ha nincs vele gond. Ma is tettem a kilométereket a GTV-be, gond nélkül jön és megy. Valahogy szürreálisnak tűnik, hogy megbízhatatlan legyen.
Liquid13-02-2020 13:42:49 // 54785
Azt kell eldönteni, hogy a mostani géphez veszi az elvtárs, vagy esetleg a jövőre is gondol. A KKL az újabbakhoz már nem igazán jó, a szines szett és az ELM327 viszont kb. mindenhez. Nyilván drágább is.
Az persze tény, hogy minden egyes dugászolás koptatja a csatlakozót, de nemigazán tudom elképzelni, hogy értelmes keretek között ez gondot okozzon. Nyilván ha az ember éveken keresztül naponta többször hágja meg, akkor az nyomot fog hagyni, viszont ez a tényállás a kapcsolós esetében is fennáll.
Gabor_16613-02-2020 13:16:48 // 54784
Sziasztok
Vettem egy vezérműszíj készletet(Flennor) 156 2.4 10v hez és megdöbbenve láttam, hogy a feszítőgörgö fogazása műanyagból van. Szerintetek nem fog az elkopni be merjem építeni? Valakinek van tapasztalata?
Piritu - 1.000.00009-02-2020 17:08:50 // 54783
"mikor egy megoldasnak csak elonye van egy masikhoz kepest" - akkor azt mond, a szarrá kopás - 2x is - kicsit túlzás :-)
Levee156SW09-02-2020 10:31:04 // 54782
Nyilvan a propagalast ilyen esetekre ertem,mikor meg lehet valasztani.
Ha osszejott volna egy mukodo kombinacio a szinesekkel,valoszinuleg en is egyutt elek a dologgal,mert egy kezdeti gatyaba razas utan eleg ritkan van szukseg ra,es akkor is foleg motor, neha ABS kocka urites, szerviz intervallum nullazas...
Levee156SW09-02-2020 10:17:35 // 54781
Nem hinnem - de szeretem kihozni azt,amit lehet,abbol,amim van, es nem latom be,hogy mikor egy megoldasnak csak elonye van egy masikhoz kepest,miert ne valasszam ill. propagaljam azt.
(Nem beszelve arrol,hogy a 156 FL OBD csatija egyike azon reszleteknek,amin erezni,hogy kezdetuket vettek a 2000-es evek...kb. mint a muanyag hutoviz gyujtocso a JTS-en.:/)

Nekem is megvolt a sokszinu szett is, el is adtam jol egy 595 EsseEsse-s felcartarsnak. :)
Piritu - 1.000.00008-02-2020 12:40:45 // 54780
ezt aromma koptatast ōnigazoláskěnt emlegeted ennyit? Attól hogy néhanapján nem egyszer csatlakzol rá hanem 3* még nem kopik el. Vagy éjjel nappal ki-be dugiszalod?
Levee156SW08-02-2020 10:43:05 // 54779
A KKL switch kabel csak 6-7000 szokott lenni, es nem koptatod romma az auto obd csatlakozojat a modulok kozti valtogatassal.
De igen,elvileg ez is ugyanazt kell tudja.
Csontdaráló08-02-2020 10:27:53 // 54778
Szóval egy Registered licensz illetve egy ilyen szett működőképes konfig lenne?

Elvileg ezeket kell tudja:

Bosch Motronic MED7.11 EOBD Injection |INFO|DTC|DTC EX|PRM|ACT|ADJ| KL ELM
Bosch ABS 5.3 ASR |INFO|DTC|PRM|ACT| KL A1 P1
TRW Airbag MY97 |INFO|DTC|PRM| KL A2 P3
Harrison climate control |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KL ELM A1 P9
Liquid06-02-2020 08:23:39 // 54777
Nem olyan vészes :) A MES 50EUR az nem kevés, a kábelek meg összesen további 5-6ft kínából.
Csontdaráló05-02-2020 18:53:12 // 54776
Oh, köszi mindenkinek! Azt hiszem, akkor még ki kell számolnom, hogy pontosan mekkora kosárba kell gyűjtenem a pénzt hozzá.
Levee156SW05-02-2020 13:02:32 // 54775
Gondolom, a 2.0 JTS -hez lesz- nekem csak a KKL switch kabellel mukodik (amihez igy adapter se kell, es nem is kopik rojtosra az obd csati) - minden mas ido- es penzkidobas.
Fun fact: az is autofuggo, hogy mit hajlando kiolvasni a free MES (ezt egy 2.5 V6 q-system folott beegve tudtam meg), de JTS-nel pont a motor az egyik.
Liquid05-02-2020 12:29:35 // 54774
A free verzióval a motorvezérlő hibakiolvasásán kívül nem sok mindent lehet csinálni. A MES oldalán van táblázat amiben megtalálod, hogy melyik típushoz / motorhoz milyen kábel kell. Javaslom, hogy vegyél a kábel mellé egy ilyesmi adapter-szettet is.
Piritu - 1.000.00005-02-2020 11:20:16 // 54773
A free változat egy csomó szolgáltatást nem tud, csak a full. A MES oldalán ez jól le van írva. Ugyanott megtalálod a csatlakozót is. Van ELM 324 és KKL is, autófüggő hogy melyik működik.
Csontdaráló05-02-2020 11:12:11 // 54772
Had kérdezzem meg, multiecuscanhez milyen ODB kábelt vegyek? Van egy régebbi laptopom, azt befognám diagnosztizálni. Ahogy láttam, a szoftver free, csak kábel kell. OBD - USB használható? Köszi a válaszokat!
Chris3231-01-2020 22:20:36 // 54771
Az egyetlen furcsaságot a mutató nagy mozgása okozza számomra. De amennyiben az a vonal tényleg 80-at jelez, nem 70-et, még akár érthető is. Mert akkor a 82-83 fok az, ahová leesik. És igen, amikor városban poroszkálok, nem is zuhan vissza ilyen mértékben. Azért az ECU adatokra majd ránézek. Köszönöm a segítséget!
Levee156SW31-01-2020 11:46:10 // 54770
Udv,

lehet, en nem ertem jol,amit irsz, de nekem ez teljesen normal mukodesnek tunik.
Nem tiszteletlensegbol, de par dolog, mivel latom, viszonylag uj tag vagy:
-a vizhofokmero teljesen analog-tehat nem szabad azt varni,mint mas autonal,hogy odaragad a mutato egy ertekre, es csak akkor mozdul,ha valami rendkivuli tortenik
-kulon jeladoja van maganak a muszernek, es az ECU/ventillator fele meno jelnek -elobbi talan epp a termosztathazas,de ebben en sem vagyok biztos. (Hogy miert nem egy...hat ahhoz tobbet kellene tudnom az olasz neplelekrol.)
-melegedeskor az elso nyitas valahol80-90 kozt tortenik,altalaban a 90-hez kozelebb. Ilyen hideg idokben ekkor meg a 80 ala is beeshet egy kicsit, de aztan felette vagy max rajta illik maradnia (80-83).
-a ventillator elso fokozata 92-93 kornyeken kapcsol, de csak 90-ig huzza le. Ez varosi tokolodes soran (20-30 km/h alatti atlagsebesseg) barmikor megeshet-nyaron meg klimazva is.

Szoval sztem a Behr termosztat azt csinalja,amit kell neki - ha indokolatlan melegedes, vagy tul nagy ingadozasok vannak, en a huto lamellait neznem meg, hogy peregnek-e mar kifele, illetve esetleg, hogy nyugodtan aludjak, az ECU altal hasznalt vizhofokjelet eloadatban.
Ja es ne legyen a hutofolyadek 2-3 evnel regebbi - bar ez alublokknal kisebb galibat tud okozni,mint vasnal.
Chris3230-01-2020 18:13:43 // 54769
Üdv! Újra ötletekre lennék kíváncsi. 156 1.8 TS-ről van szó. Ingadozó vízhőfok volt a tünet. Viszonylag jól melegedett, de a 90 fok elérése után az 50-es és 90-es osztás közötti vonal fölé rendszeresen visszasétált, majd vissza 90-ig. Olvastam hogy az az osztás nem 70-et hanem 80-at jelez talán, de ezért nem is írok inkább számszerű értéket. Na most kicseréltem a termosztátot gyári Behr termosztátra és nem szűnt meg a jelenség. Annyiban változott, hogy gyorsabban elérte a 90-et. Ma kicseréltem a hőgombát egy Vernet Calorstat WS2673 cikkszámúra, amivel az óra szerint 100 fok fölé ment a hőmérséklet és nem kapcsolt a ventilátor. Biztos nem volt ilyen meleg a víz benne, mert a tartály langyos volt és amikor kivettem vissza a jeladót éppen gőzölt a kifolyt víz. Visszaraktam a régit, ezzel ugyanúgy működik, mint azelőtt. Alvázszám alapján, autósboltból rendeltem, elvileg jónak kellene lennie.
Levee156SW30-01-2020 14:10:38 // 54768
Hali!
Egy kedves ismerosom a helyzetjelzore kototte (szinten ledes kodlampa koruli gyuru), a gyari lampacsatlakozorol uj belso tukkel leagazva bal elol.

Van egy valtorele is, ami a tompitott kapcsolasara beiktat egy teljesitmenyellenallast,igy csokkentett fenyero marad, kb. dekoracios szinten.

Van egy plusz sorcsati,amit szethuzva muszakira ki lehet iktatni 2 perc alatt, amugy meg a kutyat nem zavarja.
Ha kerhetem, te se csatlakozz azokhoz,akik hatulrol nem latszanak/kulon kell azon matekolni, hogy mennyivel mennek, mert kiqrt zavaro.

Koszi!
Kazes☻29-01-2020 17:15:51 // 54767
Sima egyszerűt, más típusba... játszik?! :)
B3WiN29-01-2020 15:49:10 // 54766
Sziasztok!

Azokhoz lenne kérdésem, akik szereltek már be 156-ba drl-t. A gyújtás +12V-t honnan szedtétek le?

2004 156 fl 1.6 TS
Levee156SW28-01-2020 10:10:35 // 54765
Hat igy leiras alapjan vagy a megfelelo benzinnyomas nem epul fel, vagy fojtoszelep korul van valami huncutsag - de en is fokent egy MES-t javaslok.
(Kis szerencsevel egy BT OBD olvaso is eleg par dologra, de nem az a tuti megoldas.)
VV627-01-2020 20:56:59 // 54764
Ha FL előtti, akkor a 40-es. De nehéz ezt tudni ebben a korukban.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.