Forum >> Karosszéria (fényezés, spoilerek, stb.)
fony7212-07-2011 20:18:27 // 5505
Buksi! A Hamerite az csodaszer! :-) A reklámban a csávó is hogy átkente vele a rozsdás choppert! Vadi új lett neki :-)
fony7212-07-2011 20:16:21 // 5504
Oké de én csak azt írtam, amit mondtak :-)
Amúgy, ha a felnid is annyira átforrósodott, akkor bizony én megnézettem volna, hogy nem szorul-e a fékem. Van körülötte elég fém alkatrész, amik a keletkező hő nagy részét elvezethetik. Persze nem akarok okoskodni, lehet, hogy én is hőállót adnák neki ha ilyesmire vetemednék.
Amúgy, ha a felnid is annyira átforrósodott, akkor bizony én megnézettem volna, hogy nem szorul-e a fékem. Van körülötte elég fém alkatrész, amik a keletkező hő nagy részét elvezethetik. Persze nem akarok okoskodni, lehet, hogy én is hőállót adnák neki ha ilyesmire vetemednék.
Buksi12-07-2011 20:15:44 // 5503
Ha a fékeiddel minden rendben volt, akkor az lehetett a gond, hogy túl nagy lábad van és egyszerre nyomtad a gázt és a féket! :-DD
Buksi12-07-2011 20:14:32 // 5502
Én a féknyergeket Hammerite-al festettem le! Az meg ugye nem hőálló festék! És semmi baja a festésnek, pedig nem tegnap kentem le őket! ;-))
szasza(SW)12-07-2011 20:12:01 // 5501
Ok közbetaláltam helyben kikeverős flakonózost.Bár még azt se döntöttem el,hogy fújni akarom-e.A 146-on ecsetel kentem és Hemmerite ott kapott.Ha kibírta a 2.0 Ts tempóját akkor a JTD-re is elég lesz szerintem.:
Köszi az infókat!Péntekig eldöntöm melyik lesz.
Köszi az infókat!Péntekig eldöntöm melyik lesz.
mreni12-07-2011 20:02:42 // 5500
hát figyelj,nekem a 256os fékkel volt olyan hogy az alufelnit nem bírtad megfogni olyan forró volt.... és nem pályáztam csak gyorsba lenyomtam egy tiszaújváros-miskolc távot.... szóval én mindenképp hőállót fújnék rá
fony7212-07-2011 20:00:36 // 5499
Na kérem!
A következőt tudtam meg. Zöld sajna nincs. De! Esetleg a szinezés megoldható, csak kicsit macerás lehet, nem biztos, hogy rögtön sikerül is eltalálni az árnyalatot. A szinező pigmentek töltésével együtt 12.- Euróba kerülne a festék. Sárgából lenne megoldható. Nem túl nagy adag, 150 ml az egész. Olvastam a magyar nyelvű utasítást a dobozon, aszongya: "féktuskó" festésére!!! Jót röhögtem. Van ilyen, hogy FÉKTUSKÓ? FÉÉÉKTUSSSKÓÓÓ!!! :-DDDDD
Az unokatesómmal konzultáltam a témáról. Azt mondja, hogy szerinte az egy hülyeség, hogy a féknyergek annyira felforrósodjanak, hogy hőálló festék kelljen rájuk. Elvileg nem szabadna ekkora hőfokot elérniük. Ahhoz állandóan nyomni kéne a féket nagyobb tempónál. Én nem tudom igaz-e de hát mégiscsak ő az autószerelő. És nem is rossz! A régebbi kocsijaimat sokszor telefonon keresztül gyógyította meg. Ő mondta mikor mit csináljak, hol keressem a hibát, én meg "javítottam". Szóval van hozzá fogalma.
Talán érdemes ezt is átgondolni.
A következőt tudtam meg. Zöld sajna nincs. De! Esetleg a szinezés megoldható, csak kicsit macerás lehet, nem biztos, hogy rögtön sikerül is eltalálni az árnyalatot. A szinező pigmentek töltésével együtt 12.- Euróba kerülne a festék. Sárgából lenne megoldható. Nem túl nagy adag, 150 ml az egész. Olvastam a magyar nyelvű utasítást a dobozon, aszongya: "féktuskó" festésére!!! Jót röhögtem. Van ilyen, hogy FÉKTUSKÓ? FÉÉÉKTUSSSKÓÓÓ!!! :-DDDDD
Az unokatesómmal konzultáltam a témáról. Azt mondja, hogy szerinte az egy hülyeség, hogy a féknyergek annyira felforrósodjanak, hogy hőálló festék kelljen rájuk. Elvileg nem szabadna ekkora hőfokot elérniük. Ahhoz állandóan nyomni kéne a féket nagyobb tempónál. Én nem tudom igaz-e de hát mégiscsak ő az autószerelő. És nem is rossz! A régebbi kocsijaimat sokszor telefonon keresztül gyógyította meg. Ő mondta mikor mit csináljak, hol keressem a hibát, én meg "javítottam". Szóval van hozzá fogalma.
Talán érdemes ezt is átgondolni.
fony7211-07-2011 20:57:01 // 5497
Holnap jelentek ez ügyben.
szasza(SW)11-07-2011 20:52:54 // 5496
8800-ért találtam,de annyit nem ér nekem:)
szasza(SW)11-07-2011 20:51:50 // 5495
Végig járok pár festékboltot aztán,csak találok valamit.
mreni11-07-2011 20:50:48 // 5494
létezik ilyen,csak qrva drága:)
én szintereztetném a helyedben :P
én szintereztetném a helyedben :P
fony7211-07-2011 20:48:08 // 5493
5letem van!!!
Mi lenne, ha sárgát vennél és át lenne színezve zöldre? Nálunk töltenek spray festékeket, szerintem ahol ilyennel foglalkoznak, ott talán tudnának hozzá egy kis színező pigmentet tölteni. Hm? Hülye ötlet? Végső megoldásként...
Mi lenne, ha sárgát vennél és át lenne színezve zöldre? Nálunk töltenek spray festékeket, szerintem ahol ilyennel foglalkoznak, ott talán tudnának hozzá egy kis színező pigmentet tölteni. Hm? Hülye ötlet? Végső megoldásként...
szasza(SW)11-07-2011 20:47:00 // 5492
Egy Daewon láttam és nagyon tetszik.Meg hát ahhoz csináltamat matricát GT-vel:)
fony7211-07-2011 20:38:03 // 5491
Pont ZÖLD???
Holnap megnézem itt nálunk, hátha... Bár ha jól emléxem, zöldet még nem láttam.
Holnap megnézem itt nálunk, hátha... Bár ha jól emléxem, zöldet még nem láttam.
szasza(SW)11-07-2011 20:04:47 // 5490
Sziasztok!
Tud nekem valaki abban segíteni,hogy van-e olyan márka aki gyárt zöld féknyereg festéket?Motipben nem találok.Azért ne 8K/flakonos márkát mondjatok:)
Ha nem találok ,marad a Hemerite.
Tud nekem valaki abban segíteni,hogy van-e olyan márka aki gyárt zöld féknyereg festéket?Motipben nem találok.Azért ne 8K/flakonos márkát mondjatok:)
Ha nem találok ,marad a Hemerite.
fony7210-07-2011 21:33:22 // 5489
Nehéz ajánlani efféle dolgokat, millió féle van belőlük. Ha esetleg van fényező ismerősöd, kérdezd meg tőle, hogy van-e neki piros kupakos 3M-es pasztája. Ezt szoktam használni olyankor, ha csak bele kellet javítani egy felületbe és száradás után össze kellett csiszolni a régi lakkal. Ezzel adtam vissza a fényét csiszolás után. Olyan csilli-villi lett tőle a régi lakk is, mintha frissen lett volna fújva. Egy próbát megérne, legalább látod az eredményt. Nem tudom ez mennyire mélyápoló. Őszintén szólva én nem nagyon hiszek ezekben a "csodaszerekben".
Esetleg a WS Teleshopos izé? Sógorom próbálta, azt mondta nem rossz. Bár egy traktorista szájából hallani ilyet... Mondjuk ezt a BMWjére kente :-)
Esetleg a WS Teleshopos izé? Sógorom próbálta, azt mondta nem rossz. Bár egy traktorista szájából hallani ilyet... Mondjuk ezt a BMWjére kente :-)
Alien410-07-2011 16:02:58 // 5488
nem tudom h mit lenne érdemes venni, mert anno valaki ajánlott vmit...csak már nem tom mit és nem turtle volt
fony7210-07-2011 13:14:09 // 5487
Értem én mit kérdeztél, nem vaok én hüe! :-)
Csak hát ennyi velük a tapasztalatom. Látom én is a polcokon az üzletekben de még sose jutott eszembe, hogy kipróbáljam. Ha meg van otthon, akkor mit vesztenél vele? Max csillogni fog a gép :-)
Csak hát ennyi velük a tapasztalatom. Látom én is a polcokon az üzletekben de még sose jutott eszembe, hogy kipróbáljam. Ha meg van otthon, akkor mit vesztenél vele? Max csillogni fog a gép :-)
Alien410-07-2011 12:47:52 // 5486
:D biztos én fogalmaztam rosszul, turtle waxom van, az nem téma :D
én arról kérdeztem, hogy az ilyen mélyre ható színmegújító szutymerákokról mik a tapasztalatok :D
én csak az index fölötti részen agyalok
meg a b oszlop mögötti nagy alfa logók tetszenek még fehér fóliával
én arról kérdeztem, hogy az ilyen mélyre ható színmegújító szutymerákokról mik a tapasztalatok :D
én csak az index fölötti részen agyalok
meg a b oszlop mögötti nagy alfa logók tetszenek még fehér fóliával
fony7209-07-2011 20:27:05 // 5485
Nekem erre az Alfa jelre van egy nagyon király ötletem, már agyalok rajta, hogy megcsinálom a motorház tetőre. Hu de sirályul nézne ki! Egyedi lenne az tuti. Csak az időhiány ami egyelőre közbeszól...
Hajrá Turtle wax!!!
Remélem hatásos lesz a kezelés!
Hajrá Turtle wax!!!
Remélem hatásos lesz a kezelés!
Alien409-07-2011 17:26:05 // 5484
ja, haevr meg tetkós volt, meg jó AB-os is a gyerek, de mi most nem alkotunk, csak javítunk... bár most h beszéljük... egy fújt alfa embléma lakkozva.... uhuhuúúúú :D
irigyek lennének a matricások... :D
irigyek lennének a matricások... :D
Alien409-07-2011 17:24:24 // 5483
a wax az wax, mélyápolóból meg a tapasztalatokat kérdeztem, telibepolír is lesz
szín meg edző meg lakk is van már...jól néz ki a cucc :D durva színe van a kocsinak napsütésben
lakkozásért meg kár... pálya meg a kis kavicsok... :/
ki lesznek javítva :D
3m cuccokra lehet h én is jobban rászokok majd, de ez a turtle wax nekem tetszik
biztos nép cucc, de nekem adja magát
szín meg edző meg lakk is van már...jól néz ki a cucc :D durva színe van a kocsinak napsütésben
lakkozásért meg kár... pálya meg a kis kavicsok... :/
ki lesznek javítva :D
3m cuccokra lehet h én is jobban rászokok majd, de ez a turtle wax nekem tetszik
biztos nép cucc, de nekem adja magát
fony7209-07-2011 16:55:22 // 5482
Pl. ilyeneket és hasonlókat:
fony7209-07-2011 16:51:09 // 5481
Ezekkel a Turtle wax-okkal sajna nincs tapasztalatom, nem is tudok rá okosat mondani. Szerintem ezek olyan hagyományos fényfeljavító anyagok lehetnek. Talán egyszer 128 éve próbáltam valami régebbi kocsimon egy foltot felpasztázni, akkor nem estem tőle hanyatt. Az a mélyápoló mennyire mély lehet? Ahogy így bele gondolok kicsit a dologba, ha figyelembe veszem, hogy pl. ha 2 réteg csont kemény lakkrétegen kell áthatolnia, hogy tényleg mélyen ápoljon, akkor kicsit elbizonytalanodom. Bár tényleg nem akarom elítélni, főleg ha nem is használom. Attól még lehet jó. Mindenképp ajánlom, hogy ha van a közeletekben egy tényleg tuti festékes bolt, ahol még esetleg színt is kevernek, akkor érdemes oda benézni, mert ők ilyesmire is szakosodtak. Győr közelieknek ajánlom Győrben a Registrant Kft-t a Praktiker mögött a vasút túloldalán. Nagyon profi cuccaik vannak és segítőkészek. Elmondják azt is, mit hogyan kell használni. Sokat vásároltam náluk. Nagyon vágják a témát! Azt hiszem Pesten is léteznek valahol.
Ilyen komplett pasztázással nem nagyon foglalkoztam, csak ha pl. javításoknál el kellett tüntetni a belefújás nyomait de erre a Turtle wax nem való. Az egy más kategória lehet. A 3M-nek vannak nagyon jó anyagai, az igen!
A homokfúváshoz annyit, hogy ennél jobb eljárás nincs a felület tisztítására, úgyhogy ha nem sajnálod rá a zsét, akkor hajrá! Ami az Airbrush javítást illeti, na az nem túl könnyű dolog, én is festettem már ezt-azt annak idején, szépeket lehet vele alkotni.
Ilyen komplett pasztázással nem nagyon foglalkoztam, csak ha pl. javításoknál el kellett tüntetni a belefújás nyomait de erre a Turtle wax nem való. Az egy más kategória lehet. A 3M-nek vannak nagyon jó anyagai, az igen!
A homokfúváshoz annyit, hogy ennél jobb eljárás nincs a felület tisztítására, úgyhogy ha nem sajnálod rá a zsét, akkor hajrá! Ami az Airbrush javítást illeti, na az nem túl könnyű dolog, én is festettem már ezt-azt annak idején, szépeket lehet vele alkotni.
Alien408-07-2011 23:57:47 // 5480
tuti volt róla szó... és tuti erzedjére kérdezik meg, de vannak ezek a mélyápoló színfelújítók... van a turtle wax-nak is ilyenje,ezen agyalok, vagy van valakinek valami amire esküszik? beneveznék rá ha jók a tapasztalatok
turtle waxból eddig csak a spriccolóshoz volt szerencsém, az tetszik
szivesen végigolvasnék mindent, de bele is őszülnék... :D
haverral meg majd javítjuk a kőfelverődéseket meg a lakkozás hibáit...
homokfúvás, csiszolás, air brush javítás a cél... meg egy telibepolír is
remélem összejön
köszönöm a válaszokat előre is, lehet h beszokok ide is ha nem para
turtle waxból eddig csak a spriccolóshoz volt szerencsém, az tetszik
szivesen végigolvasnék mindent, de bele is őszülnék... :D
haverral meg majd javítjuk a kőfelverődéseket meg a lakkozás hibáit...
homokfúvás, csiszolás, air brush javítás a cél... meg egy telibepolír is
remélem összejön
köszönöm a válaszokat előre is, lehet h beszokok ide is ha nem para
fony7208-07-2011 20:02:19 // 5479
Ja és még valami! Nem árt, ha tudjátok.
Bármilyen festési munkáról legyen szó, jobb többször vékonyabb réteget fújni, mint egyszer vastagot!!! Sokkal jobban tart.
Bármilyen festési munkáról legyen szó, jobb többször vékonyabb réteget fújni, mint egyszer vastagot!!! Sokkal jobban tart.
fony7208-07-2011 20:00:21 // 5478
A régebbi autóimra ezt használtam. Az újabbakra szerencsére még nem kellett :-). Nem volt vele gond. Sőt ebből létezik spray formában is mind3 színű, kisebb javításokra nagyszerű lehet. Ahogy az előzőekben írtam van belőle vizes bázisú is, amit én nem nagyon használtam de biztos nem rossz. Keményebb is mint a gumis tapintású.
A gumisat küszöbökre is szoktam fújni, jól tapad a felülethez és jól lehet színre festeni is.
Persze a felületet jól meg kell tisztítani, az sem árt ha kicsit meg van csiszolva.
Valamennyire lehet színezni is abban az esetben, ha valami nem túl jó takarású színnel kell átfújni.
A gumisat küszöbökre is szoktam fújni, jól tapad a felülethez és jól lehet színre festeni is.
Persze a felületet jól meg kell tisztítani, az sem árt ha kicsit meg van csiszolva.
Valamennyire lehet színezni is abban az esetben, ha valami nem túl jó takarású színnel kell átfújni.
mreni07-07-2011 20:36:53 // 5477
Body alvázvédővel van tapasztalatod?? Milyen cucc szerinted?:)
fony7207-07-2011 20:35:45 // 5476
Megeshet, hogy valami nem túl jó minőségű lakk van rajta , ami nem UV álló (vagy nem túlzottan). A lakknak pedig ez az egyik funkciója, hogy védje az alatta lévő színt az UV sugárzástól, ezáltal nem fakul. Legalábbis sokkal tovább fogja bírni.
Szóval hajrá!
Ja! Az éleknél óvatosan, hamar lekaphatja a csiszolás a színt is! Akkor aztán lehet színt is fújni alá.
Majd számolj be, hogy sikerült!
Szóval hajrá!
Ja! Az éleknél óvatosan, hamar lekaphatja a csiszolás a színt is! Akkor aztán lehet színt is fújni alá.
Majd számolj be, hogy sikerült!
J-Imi07-07-2011 19:24:08 // 5475
Köszi a kimerítő választ! Ma jobban megnézegettem a szárnyat és csak a lakk van megrepedve, mert a szárny alján teljesen ép az egész, ennyire nem bírta volna az UV-t? Jövőhéten újralakkozom, ha azután is kirepedezik akkor jöhet a szakember..:)
fony7205-07-2011 21:23:09 // 5474
Mondjuk nem tudom mitől repedezik az üvegszál. Én is festettem már párat, sőt a sógor BMW-jére is én fújtam kb 4-5 éve, azzal nincs gond, nem repedezik.
Az új lakk réteg a legolcsóbb megoldás, jóval olcsóbb mint a szinek.
Jól csiszold át az egészet, hogy mikor letörölgeted róla a csiszolás nyomait, az egész egybefüggően matt legyen. Ami a lakkokat illeti, elég egyformák már. A lényeg, hogy vannak MS és HS lakkok. A HS jobb minőségű, csak kicsit igényesebb a száradásra. Elvileg rá kéne fűteni de én nem szoktam, úgy is kikeményedik, igaz tovább tart neki, mint az MS-nek. Ja és sokkal simább felületet lehet vele elérni, mintha ráfeszülne száradás közben a felületre. Egy szárnyra elég lesz max 1,5 deci + edző meg hígító. Még fog is maradni.
A jobbak közül ajánlom a Standox, PPG, Lechler vagy egyéb ismert márkákat de ha ismered a Body (görög) márkanevet, akkor az is tökéletesen megfelel. Én többnyire azt használtam és néha még használom is, nagyon szépen kisimul fújás után. 2-3 napig hagyd még állni festés után, mert kell neki egy kis idő, míg egész rétegvastagságban átkeményedik. Másnap is lehet vele már dolgozni, csak ne szorongasd agyon, mert halványan meglátszhat benne pár ujjlenyomat, az meg nem mutat túl jól.
Egyébként a Body-nak van egy Express nevű lakkja is, ami kb 10 perc után tapintható, nem ragad. Kicsit gyorsabban kell vele dolgozni. Kisebb elemekre pl. szárnyak, felnik, kilincsek, tükrök... nagyon tuti. Volt, hogy de. 11-kor fejeztem be vele a lakkozást motor idomokon, fél 4-kor délután már ment el a géppel a srác, össze is tudtam neki szerelni. Persze óvatosan. Azért általában legalább egy éjjel állni hagyom a cuccot, csak aztán szerelem össze nagyon óvatosan. És jó ideig nem autómosóba menni a kocsival, az általában elveszi a friss festés fényét!
Ja! Ha nálatok forgalmazzák a Profix festékeket, akkor érdemes abból venni a metál és gyöngyház szineket is, mert nagyon jó anyag, kb. egy harmad áron, mint a nagy márkák. Ezt is sokat használtam, nagyon meg voltam vele elégedve.
Maga a fújás meg nálam úgy történik, hogy 2 rétegben fújok lakkot és mind2 réteget keresztben fújom, vagyis egyszer pl vízszintesen, aztán rögtön függőlegesen is átfutok rajta. Ne fújd rögtön tükör simára, inkább picit maradjon narancsos, kicsit még majd simul mialatt szárad.
Az új lakk réteg a legolcsóbb megoldás, jóval olcsóbb mint a szinek.
Jól csiszold át az egészet, hogy mikor letörölgeted róla a csiszolás nyomait, az egész egybefüggően matt legyen. Ami a lakkokat illeti, elég egyformák már. A lényeg, hogy vannak MS és HS lakkok. A HS jobb minőségű, csak kicsit igényesebb a száradásra. Elvileg rá kéne fűteni de én nem szoktam, úgy is kikeményedik, igaz tovább tart neki, mint az MS-nek. Ja és sokkal simább felületet lehet vele elérni, mintha ráfeszülne száradás közben a felületre. Egy szárnyra elég lesz max 1,5 deci + edző meg hígító. Még fog is maradni.
A jobbak közül ajánlom a Standox, PPG, Lechler vagy egyéb ismert márkákat de ha ismered a Body (görög) márkanevet, akkor az is tökéletesen megfelel. Én többnyire azt használtam és néha még használom is, nagyon szépen kisimul fújás után. 2-3 napig hagyd még állni festés után, mert kell neki egy kis idő, míg egész rétegvastagságban átkeményedik. Másnap is lehet vele már dolgozni, csak ne szorongasd agyon, mert halványan meglátszhat benne pár ujjlenyomat, az meg nem mutat túl jól.
Egyébként a Body-nak van egy Express nevű lakkja is, ami kb 10 perc után tapintható, nem ragad. Kicsit gyorsabban kell vele dolgozni. Kisebb elemekre pl. szárnyak, felnik, kilincsek, tükrök... nagyon tuti. Volt, hogy de. 11-kor fejeztem be vele a lakkozást motor idomokon, fél 4-kor délután már ment el a géppel a srác, össze is tudtam neki szerelni. Persze óvatosan. Azért általában legalább egy éjjel állni hagyom a cuccot, csak aztán szerelem össze nagyon óvatosan. És jó ideig nem autómosóba menni a kocsival, az általában elveszi a friss festés fényét!
Ja! Ha nálatok forgalmazzák a Profix festékeket, akkor érdemes abból venni a metál és gyöngyház szineket is, mert nagyon jó anyag, kb. egy harmad áron, mint a nagy márkák. Ezt is sokat használtam, nagyon meg voltam vele elégedve.
Maga a fújás meg nálam úgy történik, hogy 2 rétegben fújok lakkot és mind2 réteget keresztben fújom, vagyis egyszer pl vízszintesen, aztán rögtön függőlegesen is átfutok rajta. Ne fújd rögtön tükör simára, inkább picit maradjon narancsos, kicsit még majd simul mialatt szárad.
J-Imi05-07-2011 20:12:01 // 5473
Köszi a választ! Anno én kérdeztem egy fényezőt, hogy mennyiért festi le, de első mondata az volt hogy ha üvegszálas nem vállalja el, mert repedezni fog. Ezért inkább én nekiálltam a festésnek, megpróbálom az azt amit elsőnek írtál, tudnál ajánlani jó lakkot?
Ha ez nem jönne be akkor meg profi fényezőre hagyom a dolgot.
Ha ez nem jönne be akkor meg profi fényezőre hagyom a dolgot.
fony7205-07-2011 18:54:05 // 5472
Persze pénztárca függő a dolog, mint mindig.
fony7205-07-2011 18:52:26 // 5471
Érdekes jelenség, ilyet még nem láttam! Metál vagy sima szin? Ha metál és csak a lakkréteg repedezett, akkor szerintem át kéne simogatni a lakkréteget 1000-e vizes papírral, hogy valamennyire kisimuljon a felület, aztán újra lakkozni, de ezúttal már valami komolyabb lakkal, hogy azért tartós is legyen.
Ha mondjuk maga az alapfelület anyaga(üvegszálas vagy mittomén mi mindenből ömlesztik ezeket a szárnyakat) repedezett és emiatt a festékréteg is hasonló sorsra jutott, akkor legjobb lenne lesíkálni az egészet mondjuk 120-as szárazzal, utána finomítani 240-320-assal. Zsírtalanítás, portalanítás, alapozó (2K-s, nem gagyi spray!!!), vizes csiszolás, zsírtalanítás, portalanítás, szín. Metál esetében + lakk.
Megeshet, hogy valami 1K-s anyagokkal lehetett festve és ezért sem túl időtálló.
A lényeg, hogy mindig csiszolt felületre szabad fényezni, hogy legyen miben kapaszkodnia a festékrétegnek (lásd lepattogzó, kártyásodó fényezés).
Ne tévesszen meg senkit, hogy pl. 1000-es vagy 1200-es vizes után ha szárazra töröljük a felületet, szinte csillogni fog. Ez épp elég érdesség ahhoz, hogy jól rátapadjon a friss réteg. A csiszolatlan felület csillogása azért más tészta.
A Te esetedben biztosabb lenne, ha alapozástól kezdve újra lenne fényezve, az jól beönti és stabilizálja a felületet.
Ha mondjuk maga az alapfelület anyaga(üvegszálas vagy mittomén mi mindenből ömlesztik ezeket a szárnyakat) repedezett és emiatt a festékréteg is hasonló sorsra jutott, akkor legjobb lenne lesíkálni az egészet mondjuk 120-as szárazzal, utána finomítani 240-320-assal. Zsírtalanítás, portalanítás, alapozó (2K-s, nem gagyi spray!!!), vizes csiszolás, zsírtalanítás, portalanítás, szín. Metál esetében + lakk.
Megeshet, hogy valami 1K-s anyagokkal lehetett festve és ezért sem túl időtálló.
A lényeg, hogy mindig csiszolt felületre szabad fényezni, hogy legyen miben kapaszkodnia a festékrétegnek (lásd lepattogzó, kártyásodó fényezés).
Ne tévesszen meg senkit, hogy pl. 1000-es vagy 1200-es vizes után ha szárazra töröljük a felületet, szinte csillogni fog. Ez épp elég érdesség ahhoz, hogy jól rátapadjon a friss réteg. A csiszolatlan felület csillogása azért más tészta.
A Te esetedben biztosabb lenne, ha alapozástól kezdve újra lenne fényezve, az jól beönti és stabilizálja a felületet.
J-Imi05-07-2011 12:17:35 // 5470
Hali!!
Kb fél éve festettem lakkoztam a hátsó szárnyat és most vettem észre hogy az egész szárny felületén apró repedések vannak. Mit lehet ezzel kezdeni? Mit ajánlotok? Előre is köszi!
Kb fél éve festettem lakkoztam a hátsó szárnyat és most vettem észre hogy az egész szárny felületén apró repedések vannak. Mit lehet ezzel kezdeni? Mit ajánlotok? Előre is köszi!
Buksi05-07-2011 11:18:06 // 5469
Ami késik... ;-)))
GEORGE05-07-2011 02:11:11 // 5468
Még nem kezdtem bele :-)
Buksi05-07-2011 00:34:52 // 5467
Nem tudom! Ha mindent sikerül neked megcsinálni, akkor talán nem! ;-)
Nah, egy újabb őrült! :-DD
Nah, egy újabb őrült! :-DD
GEORGE04-07-2011 23:49:37 // 5466
egyet értek....sajna sok az átbaszás és nincs egyenes arányban a munka minősége az elkért pénzzel :-( Tisztelet a kivételnek, de a nagy átlagban ez a helyzet.
fony7204-07-2011 23:17:16 // 5465
Oké, persze egyet értek, a küszöbök tényleg nem érnek annyit. Mármint a fényezésük.
A lepörgő festékhez meg annyit, hogy sokan nem veszik a fáradságot, hogy pl. ajtókilincset leszedjenek vagy hasonló bisz-baszokat, amik miatt nem lehet rendesen alá csiszolni a festéknek. Pedig ezen múlik a pörgés. Én sokszor + 1 napot szereltem még a kocsit (szét ill. össze), mert a szerelőknek nem volt kedvük leszedni az akadályozó elemeket is. Persze ezt nem fizeti meg senki, de ha rendes munkát akartam végezni, akkor muszály volt. Nem is volt ilyen vagy ehhez hasonló reklamációm a pár év alatt, amíg ezzel foglalkoztam.
Ami a műanyag részeket illeti, arról sem szabad, hogy lepörögjön, ha megfelelően elő van készítve. Vannak erre a célra elég spéci anyagok. Kb 40-50 motort lefestettem anno, egyről sem pörög a festék. Ha valamelyikkel fejre álltak és törtek az idomok, a festék réteg akkor is a helyén maradt. Annak tartania kell rendesen.
Szó mi szó, ha rest a mester csiszolni, akkor bizony pörögni fog. Ha ilyet láttok, akkor a leperdült helyet jól nézzétek meg. Megéri. Látszik majd, hogy az alatta levő réteg nincs csiszolva vagy egyéb módon kezelve (pl. nyers műanyagra van fújva a szín). Láttam már nem egy esetben olyat is, hogy pörgött a festék, alatta meg koszos volt a felület. Hát persze, hogy lepörög.
És tudjátok mit? Az ilyen "szakembereké" a világ. Sajna a nem hozzá értő tulajok átverése nagy biznisz valakiknek. Néha azért el tudtam volna tördelni a kezüket, mert ilyen hibákat kijavítani 2x annyi meló, mint egyszer rendesen megcsinálni.
A lepörgő festékhez meg annyit, hogy sokan nem veszik a fáradságot, hogy pl. ajtókilincset leszedjenek vagy hasonló bisz-baszokat, amik miatt nem lehet rendesen alá csiszolni a festéknek. Pedig ezen múlik a pörgés. Én sokszor + 1 napot szereltem még a kocsit (szét ill. össze), mert a szerelőknek nem volt kedvük leszedni az akadályozó elemeket is. Persze ezt nem fizeti meg senki, de ha rendes munkát akartam végezni, akkor muszály volt. Nem is volt ilyen vagy ehhez hasonló reklamációm a pár év alatt, amíg ezzel foglalkoztam.
Ami a műanyag részeket illeti, arról sem szabad, hogy lepörögjön, ha megfelelően elő van készítve. Vannak erre a célra elég spéci anyagok. Kb 40-50 motort lefestettem anno, egyről sem pörög a festék. Ha valamelyikkel fejre álltak és törtek az idomok, a festék réteg akkor is a helyén maradt. Annak tartania kell rendesen.
Szó mi szó, ha rest a mester csiszolni, akkor bizony pörögni fog. Ha ilyet láttok, akkor a leperdült helyet jól nézzétek meg. Megéri. Látszik majd, hogy az alatta levő réteg nincs csiszolva vagy egyéb módon kezelve (pl. nyers műanyagra van fújva a szín). Láttam már nem egy esetben olyat is, hogy pörgött a festék, alatta meg koszos volt a felület. Hát persze, hogy lepörög.
És tudjátok mit? Az ilyen "szakembereké" a világ. Sajna a nem hozzá értő tulajok átverése nagy biznisz valakiknek. Néha azért el tudtam volna tördelni a kezüket, mert ilyen hibákat kijavítani 2x annyi meló, mint egyszer rendesen megcsinálni.
GEORGE04-07-2011 20:10:53 // 5464
Ha full szétszeded az autót és "felborítod" majd homokfújó és egyből alapozó, plusz alvázvédelem a GtPeti féle anyaggal, akkor nem kerülhet olyan nagyon nagy összegbe.......nagyon agyalok egy Marklar féle 155 SW-n :-)))
GEORGE04-07-2011 20:08:56 // 5463
Értem mit írsz én is szolgáltatok.....
De ha mondjuk egy lökhárító 20-30ezer akkor a két küszöb ne legyen szintén 20- 30ezer.......hiszen felületre sincs annyi....
A másik meg, hogy elkérik az árat rendesen, majd 1 év múlva pörög le a festék......
Ha 1-1,5 év múlva levedli a lökhárító a festéket, akkor előtte nem nagyon erőltette meg magát a fényező az előkészítéssel....de az árát viszont elkérte....
De ha mondjuk egy lökhárító 20-30ezer akkor a két küszöb ne legyen szintén 20- 30ezer.......hiszen felületre sincs annyi....
A másik meg, hogy elkérik az árat rendesen, majd 1 év múlva pörög le a festék......
Ha 1-1,5 év múlva levedli a lökhárító a festéket, akkor előtte nem nagyon erőltette meg magát a fényező az előkészítéssel....de az árát viszont elkérte....
fony7203-07-2011 22:05:01 // 5462
Szerintem is ez lenne az elfogadható ár, csak hát ugye esetleg nem metállal ez még menne is. Metál és gyöngyháznál sajna igényesebb az aládolgozás és valójában dupla munka a fújás. Motor színeknél már nem is mondom, ott 80%-ban 3x-os meló van vele a spéci színek miatt. Sajna volt benne részem bőven, kb 4 évig csak motorokat fényeztem. Autókat csak később kezdtem de már belefásultam az állandó magyarázkodásba, hogy miért annyi amennyi. Volt rá példa, hogy pl 1000 euró értékű gyöngyház fényezést kb fél áron csináltam meg egy Passat-on, a tulaj meg elkezdett érdeklődni, hogy miért olyan sok? Aztán egyik motornál pl. a tulaj kérése alapján mindenből a legspécibb anyagot kellett használnom. Mikor meg is lett a meló, jött, hogy kifizeti. Ekkor elkezdett alkudozni az áron. Elé kellett raknom az összes számlát a felhasznált anyagokról. A végén oda jutottunk, hogy épp csak az anyag árát fizette ki a 2 hetes munkámra, mert ez szerinte elég kell, hogy legyen. Pedig tényleg elég baráti árat szabtam neki, mert ismertem régebbről.Na ekkor döntöttem el, hogy inkább abba kéne hagyni, bele sz...k az egészbe, kenje le magának mindenki otthon vagy hengerezze, aztán majd úgy olcsó is lesz, meg "szép" is. Igaz, néha még bevállaltam egy-egy munkát ismerősöknek de ha reális áron dolgozik az ember akkor bizony fölkopik az álla a mostani festék árak mellett. Azért van ám a fényezéssel is meló...
Ezt csak úgy infó képpen írom ide, hogy lássátok, mik vannak.
Ezt csak úgy infó képpen írom ide, hogy lássátok, mik vannak.