Forum >> Gumi, felni, futómű
Leon06-02-2005 21:46:46 // 267
Szerintem is hátul fog beérni, bár a 15ös kerékkel nem biztos. Fel kell próbálni és menni pár hosszú kanyart tempósabban, hogy viselkedik.
Stee14606-02-2005 20:39:02 // 266
A "terepjárós" az mit takar?
András bácsi06-02-2005 20:30:55 // 265
Szerintem az ET 10-15 mm-rel történő megváltozása minimális mértékben változtatja a futómű terhelését, ennyit nyugodtan be lehet vállalni. Megnyugtatásképpen nézegess néhány összehasonlító táblázatot, gyakori, hogy ugyazon futóművel szerelt gép gyári felnijeinek ET-je elég jól vándorol.
Az ET25-ös szerintem nem fog elférni a 146-on, ha jól emlékszem annak idején én ET28-ast próbáltam, és igen terepjárós volt elöl.
Stee14606-02-2005 20:23:01 // 264
Oké köszi a segítséget.
Az osztókör meg a többi stimmelnek. Csak az ET-vel voltam gondban.
Mennyire gyakori az hogy valaki nem gyári ET-s felnit használ?
(csak önmegnyugtatás képpen kérdezem)
Mégegyszer köszi!
Paco06-02-2005 20:12:30 // 263
Gőzöm sem lehet, mi az a B sosem találkoztam ilyen jelöléssel.
Aminek mindenképp stimmelnie illik:
Osztókör. (98 mm általában)
Csavarszám 4 vagy 5 :)
Központosító furat mérete... Passz, hogy a tiéden mennyi, de valószinűleg meg fog felelni (azért nem árt rákérdezni.) Ha nem stimmel akkor vagy kisebb lyuk van a felnin (a felni felejtős), vagy nagyobb mint kellene ekkor lehet esztergáltatni vagy kapni közgyűrűt.
Az ET 25 ös felni esetén a kereked kijjebb kerül 2 centivel, le kell ellenőrizni, hogy rugózásnál nem ér-e bele a sárvédőívbe.... Természetesen meg fogja viselni a futóművedet, hogy mennyire az vita kérdése :)
Lehet hogy ennyivell kisebb ET-re szükség is van mert annyival szélesebb a felni mint a gyári, és szükség van rá, hogy ne érjen bele belül a doblemezbe kanyarodásnál.
Stee14606-02-2005 16:45:31 // 262
Esetleg valakinek (kicsit bővebb) véleménye?
Vissza kellene szólnom a srácnak, hogy kell-e a felni.
Bg.05-02-2005 21:24:05 // 260
Jobban átgondolva, 1 után 3 esetleg 2 után 4:))
Stee14605-02-2005 19:38:05 // 257
Hali!
A 146-osomon szeretném lecserélni a felnimet. Találtam is egyet használtan, egész jól néz ki és árban is oké. Egy Fiat Tipo-n volt eddig, megnéztem a www.gumibolt.hu -n szinte egy az egyben megegyezik a gyári méret (146-tipo). Ennek ellenére furdal a dolog mert a 146-ra ET 43-49 kellene, a felni meg 7"15' ET 25-B. (mi a franc ez a "B"?)
Olvastam ugyan itt némelyik fórumba az ET-szám szépségeiről, de engem inkább a gyakorlatban várható dolgok érdekelnének:
- Simán rámegy a kocsira?
- Némi barkácsolással(közbetét vagy ilyesmi) rámegy?
- Rámegy de szarrá megy a futómű?
- Szívás az egész, hagyjam a francba?
Előre is köszi a válaszokat.
VinceP4 (Il capitano)04-02-2005 17:38:46 // 256
Gondolom azért nyitott, hogy lássuk, ne csak higgyük.
ALFA75td04-02-2005 17:34:50 // 255
Nemcsak levegővel hanem nitrogénnel is fujják a gumikat
Bg.04-02-2005 16:57:47 // 254
Végre eljuthana oda a technika, hogy ne levegővel kelljen pumpálni az autót.
Egy dologot nem látok: Kapnyarban hogyan "kúszik" ez a gumi? És ha bemegy akosz vagy kavics a belsejébe?
Egyátalán miért nyitott az oldala?
Punisher04-02-2005 16:52:42 // 253
Punisher04-02-2005 16:44:40 // 252
ALFA75td04-02-2005 12:11:29 // 251
Nekem itt Budapesten ahol szerintem az ország legszarabb utjai vannak az Ikarusom két első lengéscsillapítója 16 000 km után megadta magát pedig nem gayi minőség volt benne de a SZALAI MESTERrel való beszélgetés során pont ő említettee a pesti utak képesek két év alatt agy alfa teljes futómüvének szanálására ezért ilyen témában van nála a leg több alfa a szervizben
Don Gombóc04-02-2005 11:48:35 // 250
Riszál és leng a kanyarban mint állat így igaz. 10ezer alatt nem mehet az el én már több mint 100 ezret vertem a nagy vasba ez meg 1500kg+én és semmi változást nem érzek pedig sok olyan úton járok mint pl. Pápa és Ugod között, Homokbödöge felé, (ezt csak példának írtam) de eddig semmi baj vele, sőt a silentekkel sem. (Majd lesz)
Csöri04-02-2005 11:07:48 // 249
Ha egy lengéscsillapító annyira oda van, hogy kagylósra koptatja a gumikat, akkor az autó irányíthatóságán is látszik.
ALFA75td04-02-2005 11:05:09 // 248
Ezeken az utakon akár 10 ezer km alatt is tönkre mehet a lengéscsillapitó még a buszomon sem bírja túl sokáig
Csöri04-02-2005 09:42:58 // 247
Nem csak akkor kopik kagylósra egy gumi, ha rossz a lengécsillapító. Ha rendszeresen súly nélkül járnak a kocsival, akkor is kagylósodnak bizonyos gumik.
Don Gombóc04-02-2005 09:30:28 // 246
Mindenesetre fura lenne ha 40e km után tönkremenne a lengéscsillapító, pláne hátul, és mind a kettő. Lehet hogy a gumi gagyi gyári hibás, mert valaki már panaszkodott ilyen kagylósodásra kevés km-nél.
ALFA75td04-02-2005 09:01:10 // 245
Jók a lengés csillapítóid mert ez a jelenség akkor jelentkezik nézesd meg
ALFA75td04-02-2005 08:59:35 // 244
ÉN most csak a téli gumikról beszéltem
VinceP4 (Il capitano)03-02-2005 23:20:10 // 243
Na ez már peremes, ez odabasz a sérónak.
VinceP4 (Il capitano)03-02-2005 23:14:23 // 242
Akkor keresgéljél...........:))))))))))
Leon03-02-2005 23:09:51 // 241
Ez a kisebb :))))
VinceP4 (Il capitano)03-02-2005 23:09:12 // 240
Szerintem jó a kisebb felni is, az a lényeg, hogy a féknyeregtől ráférjen.
Leon03-02-2005 22:57:02 // 239
A GTA-n a gyári hátsó Michelin Pilot Sport-ok kagylósra koptak 40e km után, franctuggya miért, ráadásul még teljesen használható a minta, csak épp a gumi nem :(((
Csöri03-02-2005 20:29:54 // 238
Tiszteletbe tartom a véleményed, de én akkor sem vagyok elájulva a Michelintől.:)
ALFA75td03-02-2005 20:26:07 // 236
Velem a tapasztalat mondatja ezt én elég sokat jártam az autópálya építésekre és állandóan elakadtunk ugyhogy a cég elkezte cserélgetni a téli gumikat és láss csodát a MICHELIN volt az eggyetlen amivel abszolválni tudtuk a terepet
Csöri03-02-2005 20:12:03 // 235
Aláírom, hogy 10 évvel ezelőtt a Michelin csinálta a legjobb gumikat, de mára már sokan "felnőttek" hozzájuk, sőt talán le is hagyták őket.(Continental, Goodyear)