Forum >> 145-146

dfg (Tanárúr)19-11-2006 12:22:13 // 24308
Ezt találtam. istenem, ha ezt hamrabb meglátom, nem veszek magamnak 70-ért. Persze még erre gumi,+ fényezés (nekem csúnya fényes peremmel). Azért ez jó vétel.Felninull
ystuc19-11-2006 11:29:46 // 24307
Fékbetét/tárcsak kérdést passzolom. Még nem volt vele gondom. Sőt, másfél éve mikor megvettem az új felnit és a gumis gyerek rakta fel, akkor szólt, hogy ideje fékbetétet cserélnem. Én meglepődtem, mert a visszajelző nem világított. Mindegy, lényeg, hogy ki lett szedve és kiderült, hogy azért nem világított, mert még bőven volt anyag. Nem valami német szar ez... :-) Csak ő látta rosszul, nem Alfákhoz van szokva. :-)
Balage19-11-2006 11:26:30 // 24306
Értelemszerűen az enyém rendszeresen megy a sráchoz, és tényleg tip-top állapotban van. 5000-es fordulatot a helyi járat Ikarusai többször kapnak, mint az enyém! :-D Szóval csak a miheztartás miatt szólt, hogy feleslegesen ne aggódjak, ha esetleg nem stimmel valami 100 %-ban, akkor is meglesz, és mindjárt meg is beszéljük a javítást. Ja, és fékbetét/tárcsa kérdés újra: Nekem is időszerű, ezért kérnék tanácsot. Tudom, hogy sokszor sokan már leírtátok, csak hát, amíg gt és George nem írják meg a típusismertetőt, addig nincs hol újra átnézni. Előre is thx.
gizmo14519-11-2006 11:21:13 // 24305
Hát igen így azért több az esély hogy "ne találjanak bibit". Én akkor voltam ott először, és már az útolsó pillanatokban kaptam időpontott a vizsgára. Persze ha nem két nappal a müsz.v. érv. lejárta előtt kezdek kapkodni, akkor még találtam volna olcsóbb helyet is, így 22300 péz vót.
ystuc19-11-2006 11:20:29 // 24304
Na, itt a lényeg. Aszongya: A viszgán elfogadják az átalakított lámpát? Magyarországi jogszabály nincs az utólagos xenonlámpákra. Törvényileg csak a manuális fényszórómagasság állítás kötelező. Termékeinken megtalálható az "E" jelölés, mely garantálja hogy minden EU-s szabványnak megfelel a készülék. Tekintettel a magyarországi szabályozatlan háttérre, ajánljuk, hogy a jármű műszaki vizsgára történő felkészítése során cseréljék vissza halogén izzóra a xenont. Természetesen ehhez sem kiszerelni nem kell az elektronikákat, sem átalakítani nem kell semmit, csupán néhány percet vesz igénybe az izzók cseréje.
ystuc19-11-2006 11:18:28 // 24303
Sajnos ilyen ismerősöm nincs. Aki van, az is elvárja, hogy ott legyen az autó és végigmenjen. Anno a 33-asomat vizsgáztattam így, az első gátlók 0-val voltak egyenértékűek, így a hátsó lett lemérve oda is. De hogy őszinte legyek, szeretem, ha vizsgaképes az autó. Persze a xenon miatt szerintem lesz kompromisszum... :-)
Zsé145 Ɨ|ѯ19-11-2006 11:16:40 // 24302
http://xenonbolt.hu/gyik.html Xenon utólag, xenonlámpa utólag itt vannak a gyakori kérdések a xenonnal kapcsolatban érdemes elolvasni!!
Balage19-11-2006 11:16:06 // 24301
Pénteken kérdeztem a szerelőmet, hogy hát jön a január, meg vizsgáztatni is kellene. Erre ő: "Semmi gond, behozod hozzánk, 15.300 HUF. Aztán meg átmegy. Jó állapotú a tiéd, rendszeresen hozod. Ja, és én vagyok a ZT-n a vizsgabiztos! :-D"
gizmo14519-11-2006 11:15:13 // 24300
Hát igen az lehet egy kicsit neccesebb. De két évente kikapni és vissza a Jó öreg H1-et, vizsgára az sem nagy meló. Szerintem.
Balage19-11-2006 11:14:09 // 24299
Kell szerezni bontóból egy párat, összedobjuk rá a pénzt, és aki megy műszakira, az megkapja a vizsga idejére! :-D
ystuc19-11-2006 11:10:50 // 24298
Nekem is majdnem leszedették a hátsó szélvédő fóliázást tavaj devemberben, pedig akkor már legális volt. Na de a xenonra nem mondhatom, hogy tegnap még nem világított... :-DDDD
gizmo14519-11-2006 11:08:46 // 24297
Sziasztok! Szerintem az attól is függ hogy milyen kötöszködösek. Én mikor vittem műszakira az enyémet, épp elkezdett világítani a fékbetétkopás visszajelző, és fent volt már rajta a szélvédő matrica is. Ja és KPM-es állomáson ment át így, annyit szóltak hogy "lassan illő lesz fékbetétet cserélni". Én erre meg hogy, "tegnap még nem villágított". (Ami épp igaz is volt) Pedig tutira készültem hogy, vakarhatom le a matrinyát az üvegről.
ystuc19-11-2006 10:48:25 // 24296
Most már csak az a kérdés, hogy vizsgán mi van az utólagos Xenonnal?
Zsé145 Ɨ|ѯ19-11-2006 10:37:32 // 24295
Sziasztok, ilyen izzóim vanak nekem is hátul,nagyon tudom ajánlani!!!!!
Poló19-11-2006 08:24:08 // 24294
Ennyivel kiegészíteném még a dolgot:
Előkerestem a képeket, amiket a xenon beépítésed után tettél fel.

HaNGyA19-11-2006 04:32:28 // 24293
Szia Mindenki! Csak röviden vakkantanék a Xenon témához... Autózással kapcsolatban eddig két tuti döntésem volt! Az egyik, hogy Alfát vettem, a másik hogy tettem bele Xenont!!! És nem csak a plussz fényerőre gondolok, (bár nem rossz, hogy majdnem úgy látsz, mintha reflektorral mennél), hanem arra, hogy az oldalra vetülő fény is erősen látszik!!! Látod az út szélét! Nincs csőlátás, nem erőlteted a szemed, hogy az gyalogos, vagy árnyék! A bringásokat, a bokorban kitörésre készülő jószágokat is messziről észleled. (Bár a macska még elfér a köténylemez alatt, és az is ér 2 pontot) :-)) Én is sokat filóztam, hogy milyen színű legyen. A hideg fehér 4300K körül van. Én 5000K-as vettem, amiben csak éppen felsejlik a kék árnyalat, de már nagyon jól reagálnak rá a fényvisszaverős, és a fehér tárgyak! Éjszaka olyan az út, mint egy Ferihegyi leszállópálya! A szegélyvonalak, az útszéli "macskaszemek" meg a táblák már messzíről reagálnak, és ragyogva mosolyognak, ha jövök! :-)) 5000K fölött kezd kékes-lilulni. Csökken a fényerő, és úgy néz ki tőle az autó este, mintha "álxenon" halogén lenne, vagy Audi! :-)) Ja, és már állított meg szerv, aki megpróbált belekötni! Mondottam néki, hogy "Törzs úr, én így vettem!". Kiolvasott minden feliratot a búrán de nem talált rajta semmi utalást az izzó fajtájának eredetére. Azt közölte, az ikertestvérével, hogy "Mivel nem írták rája, hogy ízzós lenne, meg dijavetítős is, biztosan kszenon lesz az Imrém!" (Mit mondjak... Gyűrődött a fejem, mint a "Brian életében" a római légiós katonának a Fikusz Kukisz-nál!) :-))) Na... Ezennel lezárnám ezt a nyúlfarknyi hozzászólásomat, abban a reményben, hogy sikerült a legjobb szándékom szerint hasznos információkhoz juttatni azon car-, és típustársaimat, akik a felgyülemlett készpénzállományuk befektetése ügyében nem tudtak eddig épkézláb ötletet felhozni a felszínre szürkeállományuk háborgó tengeréből. Xenonra Magyar! :-))) Üdv!
kando.19-11-2006 00:04:44 // 24292
Ééértem, oké :) Azért én majd magam itthon kísérletezek ezzel még.. Van itt 1-2 hátsó lámpa ,,maradék'' :))
GEORGE18-11-2006 23:56:50 // 24291


Ime egy több irányban is világító 21W -os izzók kiváltására szólgáló ledes izzó.
GEORGE18-11-2006 23:50:58 // 24290
Létezik ilyen ledes izó készen! Csak bele kell tenni a foglalatba.
kando.18-11-2006 23:49:44 // 24289
Igen, az előbb ezt számolgattam, hogy lehetne, de egyszerűbb egy kb 1 másodperces időzítővel kapcsolgatni a relét úgy, hogy az index izzó (foglalat) felé a 12V-ot kapcsolgassa, oda meg betenni több ledet sorban, amik elbírják így már a 12V-ot.ű Persze olyan fényszórású és fényerejű LED kell, ami ad annyi fényt, mint a 21 wattos izzó.
GEORGE18-11-2006 23:41:51 // 24288
Végül is kisz szereléssel meg lehet oldani a dolgot. Lehet már villogtató készre szerelt panelokat kapni. Abból kis hozzá értéssel meg lehet oldani a ledes indexet.
kando.18-11-2006 23:39:22 // 24287
Ha itt is úgy lenne megoldva, hogy az indexrelé ütemébe (működésébe) nem szólna bele az izzó, akkor minden gond nélkül mehetne oda LED is, így kicsit macerásabb.
GEORGE18-11-2006 23:39:05 // 24286
12V 21W
kando.18-11-2006 23:38:07 // 24285
Az indexbe hány wattos izzó kell ?
GEORGE18-11-2006 23:37:34 // 24284
Szóval nem lehet minden újjitást vissza fele is alkalmazni.... Az újjabb autókban már úgy alkották meg az elektronikát, hogy azok ilyen kis teljesítményű ledekkel üzemeljenek.
kando.18-11-2006 23:37:11 // 24283
A LED esetleg azért jobb, mert nem zavarja ha a hideg fűtőszálat hirtelen feszültségre kapcsolod, élettartalma is sokkal hosszabb (több 10K óra), fogyasztása is kisebb, mint az izzóé.
Poló18-11-2006 23:35:47 // 24282
Amire spanom azt mondta, hogy jó nagy darab és melegszik, úgyhogy lehet gondolkodni, hogy hova teszi az ember.
kando.18-11-2006 23:35:42 // 24281
Ezt írtam lentebb én is, még délután :)
GEORGE18-11-2006 23:30:42 // 24280
És ha kicseréled az index égőidet ledesre akkor kell még egy "műterhet" is bekötni különben nem fog villogni.
Poló18-11-2006 23:30:27 // 24279
Haver is mondta, hogy ha ledeket forraszt a középkonzolomba, akkor lehet, hogy nem fog úgy világítani, mert a led eg pontba világít. Így inkább izzókat forrasztattam bele :) Nekem helyzetjelzőbe, irányjelzőbe tökéletesen megfelelnek a sima izzók. Írják, hogy a led ilyen meg olyan hamar felvillanik stb. Mintha a mezei izzónak percek kellenének a felvillanáshoz :)))) Na télleg megyek aludni. Jóccakát!
GEORGE18-11-2006 23:28:30 // 24278
Azért akarnám a 5200K-at vagy 5400K-at nem tudom a kettő közül létezik valamelyik.
GEORGE18-11-2006 23:27:36 // 24277
A ledes "izzókal" az a gond, hogy ahhoz olyan foncsorozású lámpatest is kell. Vagy most már lehet kapni azokat a fajta ledes "izzókat" amiket a hagyomásnyos izzók helyettesitésére alkottak meg. Az hátra fele is vannak ledek meg oldalra is tettek ledeket. Így minden irányból jobban látható és úgy világitja meg a foncsort mint a rendes szort fényű izzó. A csocsi berakott még egy hagyományos első szériás ledes izzót, kész katasztrófa volt a féklámpája. gyakorlatilag nappal zéró volt a fényereje....
Poló18-11-2006 23:27:31 // 24276
Szerintem fölösleges, mert kitárgyaltuk :))
kando.18-11-2006 23:25:37 // 24275
Mi lenne, ha ezt a témát átvinnénk az E=m*c^2 topicba ??? :-)))
Poló18-11-2006 23:25:08 // 24274
A 4300-asra azt mondják, hogy igen fehér. Fritzeee cartárs írta nekem, hogy sok helyen a 6500-ast árulják 6000-es dobozban. Azt is írta, hogy szerinte a 6000-es a legjobb, ő azt ajánlja.
GEORGE18-11-2006 23:24:29 // 24273
Neeeeeee még 1 topic? :-))))))
Poló18-11-2006 23:23:34 // 24272
Kéne nyitni egy világítás topicot, ahol lehetne beszélni a ledes indexektől, helyzetjelzőktől a xenonon keresztül az alváz neonig mindenről :DDDD
GEORGE18-11-2006 23:23:13 // 24271
Én látni akarok majd vele, nem pedig azt hogy mindenki lássa ,hogy Xenon van benne :-)
GEORGE18-11-2006 23:22:16 // 24270
Vagy nagyobb, nekem az övé túlon túl kékes. Én majd 5000K körülit veszek!
GEORGE18-11-2006 23:21:34 // 24269
Na ezért nem jó ha egy téma megy két topicban, csak nem akartam szólni érte...........
Poló18-11-2006 23:21:32 // 24268
Nekem is, jövőre rámegyek :) Előtte azért majd összehasonlítom az enyém egy xenonossal. Csocsié 6000K-s?
Poló18-11-2006 23:20:47 // 24267
Már láttam a szerelőműhelyben. Itt még nem volt világos nekem, hogy melyiket is akarja.
GEORGE18-11-2006 23:20:23 // 24266
Nekem terveben van a Xenonra cserélés!!!! Remélem a közeljövőben sikerül is!
GEORGE18-11-2006 23:19:26 // 24265
Én nem a Xenonról beszéltem, le hanem a gagyi Xenon gázzal töltött sima izzókról.
Poló18-11-2006 23:18:29 // 24264
Most lebeszéled a xenonról? Szerintem ha igazi xenont akar venni, akkor vegyen. Ilyen xenon utánzatú halogént viszont ne. Hasonlítsd össze a saját autód lámpáját egy xenonossal és döntsd el, hogy neked megér -e 40-50 ezer forintot.
GEORGE18-11-2006 23:13:10 // 24263
Tunsgram megalight. Valamelyest emelt fényerejű, ára középmezőny.
sty18-11-2006 23:11:16 // 24262
szóval akkor ne vegyek? és setleg tudsz ajánlani valami jó izzó?
GEORGE18-11-2006 23:08:51 // 24261
Na látod, nem mindegy :-)))))
GEORGE18-11-2006 23:08:22 // 24260
Azok a Xenon gázzal töltött normál izzók köszönő viszonyban sincsenek a Xenon világitással. Vigyázni is kell azokkal az égőkkel mert lehet lényegesen kevesebbet világitanak mint mondjuk egy normál izzó. ha túl kékes bukta a rendörőknél és sz@rt se fogsz vele látni.
sty18-11-2006 23:07:32 // 24259
bocs motoros
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.