Forum >> 155
norbee20-07-2007 15:32:38 // 32857
Hö. :)))) Fairlane. Ne lyuggasd ki a szűrőházad, ennyi a lényeg. :)))
Fairlane20-07-2007 15:31:06 // 32856
Ez még mindig büdös nekem, hogy egy áramló rendszert direkt görbitenek meg, hogy melegedjen, meg hogy meggörbitik, hogy gyorsabban áramoljon :)
norbee20-07-2007 15:27:31 // 32855
Mi van, te vagy itt a cenzor? :)))
norbee20-07-2007 15:25:50 // 32854
Mittomén, nem szoktam turbóba hőmérőt dugni. :)))
süsnye20-07-2007 15:23:29 // 32853
nah, végre... :)) akkor ezt megbeszéltük. :) má 300 fok? :)) egyébként igaz, töltő levegő, csakhogy örüjjé...
de ilyeneket többet ne írjá, hogy "jobb a meleg levegő"!! :)))
de ilyeneket többet ne írjá, hogy "jobb a meleg levegő"!! :)))
norbee20-07-2007 15:22:41 // 32852
Alapvetően tök igaz, hogy hideg levegőben több a zokszigén, és ezáltal jobb az égés. de annál hidegebbet, mint a környezete, nem tud szívni, ráadásul a fogyasztásod is nő tőlle, ha mégis sikerül pl lámpa helyére kivezetve a csövet. Azért gyorsítják fel a levegőáramlást ezzel a könyökkel, (a gyorsulás minimális! surlódással jár, tehát hőfejlődéssel) hogy a motrod minél hamarabb elérje az üzemit, és lehetőleg ne fogyasszon 100km/15 L-ert. Na. Picsába veletek. :)))
norbee20-07-2007 15:19:43 // 32851
Ezt mondom, vazz. De ott nem 300 fokos a levegő, csak 60 ami bejön. Azt nem kő hűteni. És ha már itt tartunk, az intercooler az töltőlevegővisszahűtő és nem szívottlevegővisszahűtő. :)))
süsnye20-07-2007 15:17:31 // 32850
szívó motorban is robbanás van... :)
norbee20-07-2007 15:16:10 // 32849
A robbanáskor szerinted nem keletkezik qrva nagy hő?
norbee20-07-2007 15:14:51 // 32848
b+ süsnye, nem fogalmaztam pontosan, hogy amotor hőterhelése. lehetne annyi értelmed, hogy tudod mit gondolok. :))))))
süsnye20-07-2007 15:14:25 // 32847
"A szívómotornál nincs akkora hőterhelés mint a turbósoknál, épp ezért nem annyira fontos a beáramló levegő hidegen tartása. "
sztem lásd má be, hogy hüleségeket írogacc.. :))) igyá egy kv-t. :)) turbós motornál mitől nagyobb a hőterhelés?
sztem lásd má be, hogy hüleségeket írogacc.. :))) igyá egy kv-t. :)) turbós motornál mitől nagyobb a hőterhelés?
norbee20-07-2007 15:13:56 // 32846
Gyönyörű. Ügyesen használod a guglit. De. Sima szívómotornál a beérkező külső levegő hőmérséklet -20 és 60 fok között van, turbósnál ez intercooler nélkül bőven 150 fölé megy, ezért kell hűteni!!!
Fairlane20-07-2007 15:13:42 // 32845
Hát ilyen levegőmelegítős szempontból még nem gondoltam végig, mindenesetre érdekesen hangzik....
Bár ez alapján az elv alapján célszerübb lenne már rögtön melegebb levegőt beszívni, amit kevésbé kell melegíteni, nem? Mégis hidegre törexünk....
Bár ez alapján az elv alapján célszerübb lenne már rögtön melegebb levegőt beszívni, amit kevésbé kell melegíteni, nem? Mégis hidegre törexünk....
süsnye20-07-2007 15:13:12 // 32844
b+ norbee, idézlek:
"A turbósnál a hidegebb levegő kisebb hőterhelést ad, ezáltal kevésbé gyilkolja."
"A turbósnál a hidegebb levegő kisebb hőterhelést ad, ezáltal kevésbé gyilkolja."
Fairlane20-07-2007 15:10:05 // 32843
(süsnye, most hogy így elkaptuk ne engedjük a t*két ! mondd majd neki te is, hogy rakja fel a 17eseket ;)
mellesleg google -> "szívómotor hideg levegő" :)))
mellesleg google -> "szívómotor hideg levegő" :)))
norbee20-07-2007 15:10:00 // 32842
B+ süss, a hőterhelés a robbanáskor keletkezik... :))) Az hogy milyen pirossan világít a turbód, hol érdekel a levegőhőmérséklet szempontjából?
norbee20-07-2007 15:08:14 // 32840
Hideg levegővel kapcsolatban igazad van, ez nem is vita kérdése.
A szívómotornál nincs akkora hőterhelés mint a turbósoknál, épp ezért nem annyira fontos a beáramló levegő hidegen tartása.
A tervezők arra törekednek, hogy minél nagyobb fordulatszámon működjön a motor, hiszen így egységnyi idő alatt több levegőt lehet felmelegíteni, vagyis kitágítani. Ha megkérdezzük az embereket, hogy miért kell benzint tölteni az autóba, akkor általában azt válaszolják, hogy azért, mert attól megy. A dolog lényege azonban az, hogy a benzinre "csak" azért van szükség, hogy fel tudjuk melegíteni a hengerben lévő gázt, aminek legnagyobb része levegő.
A szívómotornál nincs akkora hőterhelés mint a turbósoknál, épp ezért nem annyira fontos a beáramló levegő hidegen tartása.
A tervezők arra törekednek, hogy minél nagyobb fordulatszámon működjön a motor, hiszen így egységnyi idő alatt több levegőt lehet felmelegíteni, vagyis kitágítani. Ha megkérdezzük az embereket, hogy miért kell benzint tölteni az autóba, akkor általában azt válaszolják, hogy azért, mert attól megy. A dolog lényege azonban az, hogy a benzinre "csak" azért van szükség, hogy fel tudjuk melegíteni a hengerben lévő gázt, aminek legnagyobb része levegő.
süsnye20-07-2007 15:04:15 // 32839
na ezt megint gondold végig... :)) a turbónál a nagy hőterhelést nem a levegő adja, hanem a kipuff gáz. intercooler azé kő, mert alacsonyabb hőmérsékletű levegő sűrűbb -> többet lehet benyomni belőle -> tökéletesebb égés... stb.
Fairlane20-07-2007 15:01:54 // 32838
Ezt nemtom, nem is igazán akartam most ilyen szivó-turbő vitákba keveredni...
De mindenesetre én eddig mindig ugy tudtam, hogy a hideg levegőben több a zoxigén, ezért jobban táplálja az égést elméletileg egy liter hideg levegő, mint ugyanannyi meleg.
De mindenesetre én eddig mindig ugy tudtam, hogy a hideg levegőben több a zoxigén, ezért jobban táplálja az égést elméletileg egy liter hideg levegő, mint ugyanannyi meleg.
norbee20-07-2007 14:59:28 // 32837
Ez szívómotor...
A turbósnál a hidegebb levegő kisebb hőterhelést ad, ezáltal kevésbé gyilkolja.
A turbósnál a hidegebb levegő kisebb hőterhelést ad, ezáltal kevésbé gyilkolja.
süsnye20-07-2007 14:56:59 // 32836
....???? na ezt gondold végig még1x sztem.. :)) akko minek szenvednek az intercoolerekkel?? :))
Fairlane20-07-2007 14:56:34 // 32835
"a meleg levegő jobb égést produkál"
ezt melyik manuálban olvastad????
én eddig épp fordítva tudtam! lásd pl intercooler...
ezt melyik manuálban olvastad????
én eddig épp fordítva tudtam! lásd pl intercooler...
norbee20-07-2007 14:55:52 // 32834
mivan kislovag? :)))
süsnye20-07-2007 14:55:32 // 32833
akko meg minek?? :))
Fairlane20-07-2007 14:55:22 // 32832
teeeeeeee, te monzaellenes :)))
norbee20-07-2007 14:55:19 // 32831
tökmindegy, akkora turbulencia keletkezik mint ide Nagykáta.
norbee20-07-2007 14:54:30 // 32830
Az azért megy ott, mert a meleg levegő jobb égést produkál, és ennyi idő alatt is felmelegszik.
süsnye20-07-2007 14:53:54 // 32829
.... várjá.. mer lehet hülyék vagyunk... gondoljuk csak végig.. :))
ha kifurkálod a szűrőházat, akkor az azt fogja jelenteni, hogy a szívóhatás ott fogja inkább benyelni a levegőt, nem pedig a beömlőcsövön, vagyis a beömlőcsőben fog csak csökkenni az áramlás, de ha így van akkor is a por a gond, ennyi erővel nem értem miért nem direktszűrővel szórakoznak.. :))
ha kifurkálod a szűrőházat, akkor az azt fogja jelenteni, hogy a szívóhatás ott fogja inkább benyelni a levegőt, nem pedig a beömlőcsövön, vagyis a beömlőcsőben fog csak csökkenni az áramlás, de ha így van akkor is a por a gond, ennyi erővel nem értem miért nem direktszűrővel szórakoznak.. :))
Fairlane20-07-2007 14:52:43 // 32828
Illetve légszakértő urak, már egy ideje eszembe jutott a következő:
- kivenni a hűtő felett menő szögletes légszívó csövet,
- kivenni a "könyököt" ami az előző csövt csatolja a légszűrőház aljához
- ezekhelye egy "egyenesebb" csövet rakni a légszűrőház beszívó lika, és mondjuk a bal ködlámpa melletti légbeömlő közé
Ebből vajh mi lenne? :)
Persze nem gondolom, hogy ettől mondjuk érezhetően nőne a teljesítmény, vagy ilyesmi...
- kivenni a hűtő felett menő szögletes légszívó csövet,
- kivenni a "könyököt" ami az előző csövt csatolja a légszűrőház aljához
- ezekhelye egy "egyenesebb" csövet rakni a légszűrőház beszívó lika, és mondjuk a bal ködlámpa melletti légbeömlő közé
Ebből vajh mi lenne? :)
Persze nem gondolom, hogy ettől mondjuk érezhetően nőne a teljesítmény, vagy ilyesmi...
norbee20-07-2007 14:52:24 // 32827
Csak hátránya lehet, ha valamivel több levegő gyön be, adott gázpedálállásnál a motronic utánhelyesbít, és több benzint ad, tehát nagyobb a fogyid. A port meg már emlegettük.
Írhatunk nekik szerintem: "Hülyék, angol hülyék" :))))
Írhatunk nekik szerintem: "Hülyék, angol hülyék" :))))
norbee20-07-2007 14:50:21 // 32826
Nincs értelme folytani, így is kevesebbet kapna a megzavart áramlás miatt.
norbee20-07-2007 14:49:45 // 32825
Igen, porveszélyes.
Képzeld magad elé, mégha nincs is fantáziád te jürgenbérenc. :))) Gyön a levegő nagy tömegben, egyenes, hirtelen alúlról beléfúrodik egy merőleges másik áramlat. Jó hangja van, de a levegőrészecskék eltáncolnak a szélrózsa minden irányába.
Képzeld magad elé, mégha nincs is fantáziád te jürgenbérenc. :))) Gyön a levegő nagy tömegben, egyenes, hirtelen alúlról beléfúrodik egy merőleges másik áramlat. Jó hangja van, de a levegőrészecskék eltáncolnak a szélrózsa minden irányába.
süsnye20-07-2007 14:49:38 // 32824
akkor tán látnám értelmét, ha megfelelően le lenne a furkálás után fojtva a beömlő cső keresztmetszete...
Fairlane20-07-2007 14:48:38 // 32823
Monnyuk az angol forumban nem irtak se teljesitmény növekedésről, se csökkenésről, csak szívóhangról ami mentálisan hat :))
Fairlane20-07-2007 14:47:22 // 32822
De ők a légszűrődoboz alján furtak centis likakat, ott gondolom más az áramlási sebesség, mint pl az oda vezető vékonyabb csövön.
BTW ezen doboz alja a kerék felé néz? Akkor ott kellemes mennyiségü por is betalálhat direktben a papirszűrőig, nem? :)
BTW ezen doboz alja a kerék felé néz? Akkor ott kellemes mennyiségü por is betalálhat direktben a papirszűrőig, nem? :)
süsnye20-07-2007 14:47:11 // 32821
logikus sztem is... már csak azért is mert nyilván pontosan méretezték ezt a rendszert, ki vannak számolva a keresztmetszetek a megfelelő áramlási sebességhez így a szükséges levegő mennyiséghez. Ha kifúrogatod random a rendszert, akkor nyilván nem lesz akkor nyomás a rendszerben, mert olyan, mintha megnövelted volna a keresztmetszetet...
sztem...
sztem...
norbee20-07-2007 14:40:26 // 32820
Mosmé, hát támogatlak tezsvír...:)
norbee20-07-2007 14:38:44 // 32819
Ugyan süsnye nem áramlásszakértő, tehát semmire nem megyünk vele, de hátha valaki ért hozzá.
A levegőbeszívózó rendszeredben van egy áramlási sebesség adott keresztmetszeten, adott idő alatt. Ha kis likakat fúrsz, ott az áramlást megbolygatod a likon érkező levegővel, tehát lassítod.
Van valami Faraday- kalicka is, de az nem ide tartozik. :)))
A levegőbeszívózó rendszeredben van egy áramlási sebesség adott keresztmetszeten, adott idő alatt. Ha kis likakat fúrsz, ott az áramlást megbolygatod a likon érkező levegővel, tehát lassítod.
Van valami Faraday- kalicka is, de az nem ide tartozik. :)))
norbee20-07-2007 14:35:35 // 32817
Valahogy oda kell fogni. Vagy ragasztóval, vagy patennttal, vagy kis manók tartják oda...
Egyébként ritka gagyi, gófos megoldás... izé... ja, Neked tetszik? Szuper, szerintem rendelj belőle! :))))
Egyébként ritka gagyi, gófos megoldás... izé... ja, Neked tetszik? Szuper, szerintem rendelj belőle! :))))
Fairlane20-07-2007 14:35:30 // 32816
Nemtudom... mitől is csökkenne?
Fairlane20-07-2007 14:35:07 // 32815
Azt nemtom.... sztem csak disz
süsnye20-07-2007 14:32:53 // 32814
az a sárvédőív bisz-basz, az vajh csak dísz, vagy úgy van meghekkelve, hogy alatta ki van vágva a lemez is??
norbee20-07-2007 14:28:54 // 32813
Monddddtam, eresz rá a kérdésre két menyétet.
egyébként meg miért csökkenenéd a beáramló levegő mennyiségét? ;)
egyébként meg miért csökkenenéd a beáramló levegő mennyiségét? ;)
Fairlane20-07-2007 14:26:04 // 32812
Szép....
És mi a véleményed a tegnap esti posztomról, a légszűrőházfurkálós szivóhanggerjesztősről? :)
És mi a véleményed a tegnap esti posztomról, a légszűrőházfurkálós szivóhanggerjesztősről? :)
norbee20-07-2007 14:10:56 // 32811
Maszk nem, styoplámpára ugrottam.
Fairlane20-07-2007 14:08:41 // 32810
Na, azt ne mondd, hogy az ingyen felnipróba nem kell, de fizetős lámpamaszk kéne.... :)
norbee20-07-2007 14:06:22 // 32809
Visszavontam, megláttam a képeket is.
norbee20-07-2007 14:05:11 // 32808
Hoppácska. Elolvastad Te rendesen amit linkeltél? Aggyá má kőccsön 45 eurót + pocstakőcsséééég... :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
708
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?