Forum >> 155

Fairlane03-05-2010 22:42:47 // 99289
Szép.... :(

Mik voltak a tünetek? Mikorra lesz kész?
Fairlane03-05-2010 22:15:36 // 99287
Az a szűrő-köcsög valami misztikus cucc.
Sztem sok koszt nem fogsz benne találni, én eddig kettőt pucultam ,egyikben sem volt. Iinkább lecsapja az olajpárát a kartergázbol, az olaj lecsurog, a levegő meg elvileg visszamegy a szívóoldalra. DE mégsem teljesen olajmentesen, ezért lesz tiszta dzsuva a LMM utáni gumicső.

Érdekesség, hogy a mienkben ez gyárilag bennevan, a totálkáron meg fogyasztáscsökkentő csodaszerként tették a tehénbe :)

Vagy lehet még a gyári köcsög után kéne sorba bekötni egy ilyen bödönt? :)
Takizse03-05-2010 22:12:32 // 99286
Az biztos, hogy nem olcsó.
Takizse03-05-2010 22:05:36 // 99285
Üdv.
Így jártam:

:-(
Fairlane03-05-2010 22:04:00 // 99284
Nem akarlak elszomoritani, de szerintem is HF gyanus a dolog.....
Nemolcsó játék :/

Haverom V6jában pont ilyen volt, plusz csipegette a vizet is... Terhelésre igen melegedett.
Volt termosztátcsere. Ez szar volt.
Aztán hűtőcsere. Már ez is megérett rá.
Aztán hőérzékelők cseréje, de valahogy csak nem akart a hűtés beállni.
Közben ez a cső meg még pár cserélve többször.
Aztán HF tömités, az egyik hengernél át volt égve.....


Ha nagyon taposod a gépet, nem kalimpál a vízhőfok mutatód, vagy nem indul el 100 fok fölé?
Vizet eszi, akár minimálisan is?

Aza igasság, hogy légtelenítés meg hűtés szempontjábol még gondolkodhattak volna pár órát a mérnyökök....
A tágulási tér ugyanakkora, mint a többi mociban, de a táguló víztömeg meg a hőtermelés nagyobb... Ha valahol levegős a rendszer, akkor az sem hajlamos kitalálni könnyen...
Pl ha megnézed bags blogját, ő henkölt egy plusz tágulásit a legmagasabb pontra. Ez jó ötletnek tünik....
Fairlane03-05-2010 21:49:20 // 99283
Ettől szerintem nem lett semmi baja....

Viszont nem használod a hűtő felső sarkában levő légtelenítő csavart? :)

Teljes nyitás lehet csak 101 fok, de a nyitás kezdete mintha 87 fok lenne, ha meg már van rés, akkor arra áramlik is aminek kell....

Viszont neked van kompressziómérőd?
Egyszer megmérhetnéd az enyémet is :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 21:21:44 // 99282
Nem lepődttem meg,persze akkor igen.
Longman03-05-2010 21:20:26 // 99281
javaslom olvasgass más típusos/gyártmányos fórumokat is.. hátha úgy nem lepődnél meg ennyire. :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 21:17:02 // 99280
A szokásos ts hang,nem mondod,hogy te nem hallod?
Longman03-05-2010 21:15:26 // 99279
mmiiiillyyyen csattogáás????
atesssz03-05-2010 21:06:44 // 99278
Na, megjöttek az alkatrészek, most már csak be kell őket szerelni a szekérbe, ami 10-e, fizetés után fog megtörténni.
Köszönet András bácsinak az alkatrészekért, nevezetesen: külső féltengely csukló, gázolajszűrő, +1 gumiharang.
Alul a felújított kormánymű van, ami szintén beépítésre kerül majd.

alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 20:59:22 // 99277
Én mikor megvettem az első alfát,azt hittem diesel,pedig csak ts-volt.Még mindig nehéz megszokni,a csattogását.
Zolee 155™ (aka n00body00)03-05-2010 20:57:12 // 99276
Ennyit jelente 1-2 hónap autó nélkül, hogy elszoktam a hangjától??
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 20:51:12 // 99275
Szerintem mindegyik csattogós,amit eddig hallottam,legalább is.
Zolee 155™ (aka n00body00)03-05-2010 20:49:12 // 99274
Köszi az ötleteket a rudazatokat majd átnézem, a kompressziómérését azt majd valami szervízre bízom, mert nem vagyok valami nagy autósszaki:S A víz eltűnésére már próbáltam az általad javasoltat, de eredménytelenül folt nincs alatta.

Más az mitől lehet, hogy a láncos mocinak kissé csattogós a motorhangja?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 20:44:58 // 99273
Ja,erre nem gondoltam.
katbal03-05-2010 20:43:11 // 99272
Nem lehet puha, mert akkor összeszippantja a vákum és elzáródik. Akkor meg olyan, mintha nem is lenne rásegítőd!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 20:42:41 // 99271
Nem kell megnéznem,most cseréltem pár napja főfékhengert,igy tudom,hogy merev cső.
Abarth03-05-2010 20:41:54 // 99270
Mindenki nyünyörög, olyan nincs hogy nem indul a 155ök mindig beindulnak töfög-röfög de mindig megy. Nem tudjátok milyen egy 2005ös fosvágen pólót tolni fényes nappal a hősök terénél, ill. a rakparton amikor alapjáraton felrobban a váltó egy 3as golfban és mind a 2 rendesen karban tartott autó volt!!

Szeressétek amíg szeszélyes, ha már nem produkál semmit az 55m akkor az 56os sorsára jut és jöhet vmi velem egyidős :D:D:D
Buksi03-05-2010 20:37:54 // 99269
Okvetlen nézd meg, hogy neked milyen cső van ott! :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 20:31:25 // 99268
Szerintem a fékrásegitő csöve lehet puha is.
Hétvégén én is szétkapom,mindent átnézek az utolsó bolháig.
Buksi03-05-2010 20:17:44 // 99267
Ez van sajna! :-((
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 20:08:26 // 99266
Hihetetlen miket olvasok,ezt már csak ugy lehetett volna überelni,ha mondjuk a talin egyszerre nyekkennek meg a a gépek,nincs is annyi tréler az országban.
enzo03-05-2010 20:07:50 // 99265
Na azt nem tudom mert nekem a Max jelzés is rajta van a tartályon. A belsejében sincs semmi kiemelkedés amit a folyadéknak el kell lepni? Nekem a Crománál az a Max.
Buksi03-05-2010 19:57:38 // 99264
Síma piros szemű! :-D
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 19:52:48 // 99263
Vérnyúl? :-DD
Buksi03-05-2010 19:48:08 // 99262
Csak nyulaink vannak! :-DD
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 19:47:03 // 99261
Attól még aludhatsz a disznókkal. :-DD
Buksi03-05-2010 19:34:36 // 99260
Nekünk olyanunk nincsen! :-D
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 19:33:59 // 99259
Öntsd herendi készletre, akkor biztos este már a disznyókkal alszol... :-DD
Buksi03-05-2010 19:30:27 // 99258
Okés, köszi! :-)
A "mixelést" én is így képzeltem el! :-))
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 19:28:56 // 99257
A folytószelep alá papírtömítés szokott menni. Esetleg karton. Mondjuk egy spirálfüzet borítójából készítve.
A vákuumcső meg csak a kemény a jó. Szerintem ezért mert ha fékezel, akkor ne a cső lapuljon össze, hanem a vákuum dolgozzon.
A kartergázszűrőt meg lehet féktisztítóval tisztítani nyugodtan. Esetleg beleteszel egy kis mosogatószert és vizet. Befogod a lyukakat és mixelsz egy trutyit belőle.
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 19:23:34 // 99256
Hali!
A motorra kompressziómérés csináltatnék. Esténként előbb meg tennék kartont a moci alá, mert akkor kiderül, hogy hol ereszt a rendszer.

A váltó nem bowdenes, hanem van három rúd, ami kapcsolja a fokozatokat. "Egyszerűbb", ha leveszed a jobb első kereket és kiszeded a dobbetétet. Ott már meglátod a 3 pálcát. Mindegyiknek gömbcsukló van a végén. Lehet, hogy az kopott ki.
Buksi03-05-2010 19:17:08 // 99255
Na gyerekek!

Ma szétkaptam a moci szívó oldalát, hátha valamelyik cső a ludas a fordulatszámingadozásért! Viszont repedezett csövet csak kettőt találtam, a bemenő és a kimenő benya csövek! De jobban a kimenő van megrepedezve! Ezek mindenképpen cserélve lesznek még mielőtt eldurrannának!



Pár kérdésem azért lenne, most hogy szétszedtem a gépet!

- A folytószelep alá miből érdemes tömítést csinálni? Sajna az eredeti elszakadt! :-((
- A vákuumos fékrásegítőre megy egy elég kemény műanyag cső a szívócsonkról! A kérdésem az, hogy lehet-e ezt a csövet valami puhább gumicsővel helyettesíteni vagy ugyanilyen kemény cső jó csak?



- Aztán szeretném kitisztítani azt a kertergázszűrő félét, ami a szívócsonk alatt van! Féktisztítóval lehet? A baj az, hogy nem lehet szétszedni csak befújni a tisztító anyagot!



Előre is nagyon köszi a segítségeteket! :-)
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 19:07:54 // 99254
Köszi a tippet! Eddig mindig levett kupakkal csináltam a légtelenítést. A manual is csak azt írja, hogy ha lehűlt a motor, akkor töltsd fel a MAX jelzésig, és tedd rá a kupakot.

Jut eszembe: Hol a MAX jelzés?
Nekem nincsenek ragasztott feliratok a kiegyenlítőn, csak a minimum jelzés van a műanyagban.
enzo03-05-2010 18:58:30 // 99253
Ha a kupak le van véve a kiegyenlítőről akkor nem tud nyomást csinálni. A hűtőkapcsolód sem kapcsol,mert nem lesz egyforma hőmérsékletű a víz!
enzo03-05-2010 18:54:56 // 99252
Hát ez valamilyen szinten hengerfej gyanús,ugyanis azért fújja fel a vízcsövet,mert nyomást csinál a víztérben. Kismértékben beledolgozik a dugattyú.
Nono8603-05-2010 18:09:38 // 99251
Jaja alakul már.
Zolee 155™ (aka n00body00)03-05-2010 18:07:51 // 99250
Sziasztok!! Látom nektem sem épp probléma mentes a életetek, nekem is van a vassal két oltári nagy gondom:S Az első az az, hogy tavasziban csinált egy olyat a váltóm, hogy a 3. fokotozat reggel még volt a benne, de délben már nem. Vagyis beteszem 3-ba kuplung fel és olyan mintha üresben hagynám. De a Probléma mostanra oda fajult 1-2 hónap pihiután mondom kiveszem a vasat a garázsból, hát már a hátrament is eltünt a váltómból. Szerintetek, mi a fene lelhette?? A másik nyűg az már féléve fenn áll, heti 2 dl vizet el tüntet a rendszerből a moci:s HF-es lehet vagy lyukas a Hűtőm??
afri03-05-2010 18:01:26 // 99249
vagy majd megyünk Alfa busszal!!! :-DDD
afri03-05-2010 17:58:28 // 99248
de mijen Egomról beszélsz te?? Komáromit??

hát lehet csak a júliusi Székesfehérvári-Velencei-tavi Alfa Amore Találkozó!-ra megyek!!

sajnos még lehet Alfacityt ki kell hagynom!! :-/
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 17:47:24 // 99247
Akkor majd busszal megyünk idén Egomba! :-D
afri03-05-2010 17:45:19 // 99246
ilyen problémáim nekem is vannak! :-//


látjátok azt a felpuffadt gumicsövet??? :-(
vhol a vízkeringetéssel lehet nekem is a bibi, hol sok vizet "jelez", hol pedig világít benne a kis piros led, hogy kevés a szintem! :-(
Ferike 155 szerint hiába cserélgetem ki, ugyis olyan lesz! a multkor az egyik szerelő azt mondta, hogy egy alapos átvizsgálás kéne a mociban, mármint ennek a keringetős részénél!

pedig a vízhőfok fasza, normálisan műxik a ventim is ... :-/ ez van!
Gery8303-05-2010 17:37:38 // 99245
Hallani, csak ritkán. :)
Esztergom már csak jövőre lesz. :)
És ha történik valami csoda, akkor ott lesz Komáromban, ha nem akkor idén is apáméval megyünk. :)
Már 'csak' a cooler csövezés, fékek és műszaki vizsga van hátra...
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 17:22:46 // 99244
Na rólad is lehet hallani!!! :-DDD

Hogy áll a masina?? Lesz Esztergom?
TSiga ( I am the TSIG)03-05-2010 17:17:30 // 99243
Hali! Lehet, hogy megxoptam . :-(((

Kicseréltem a ventilátor kapcsolóját és nekiálltam légteleníteni. Nem tudom, ki hogy van vele de én úgy szoktam légteleníteni, ahogy a manual írja. Töltsd fel MAX jelzésig, majd járasd a motort, amíg a termosztát ki nem nyit. Tehát akkor lemegy a vízszint. Ekkor töltsd fel a tartályt és ekkor tedd rá a kupakot.

Be is tettem a szép új hőkapcsolót és nekiálltam melegíteni. Szépen lassan jöttek a buborékok, én meg lassan töltök utána. El is kezdett a víz apadni, amint kinyitott a termosztát. Én meg teletöltöttem a tartályt. Erre nekiállt kilökni a vizet. Mondjuk buborék nem volt benne (ami az égéstérből jött gáz okozhatta), de marhára bexartam. Azután leállítottam az autót és belement a hűtőrendszerbe még 2,5L folyadék.

Most várok, hogy kihűljön és mérek kompressziót. Addig is bújom a manualt, hátha valamire nem figyeltem. Lehet, hogy még várni kellett volna a teljes nyitásig, bár az a manual szerint 101°C-nál következik be.

Ötleteket!!!!!!!!!
Gery8303-05-2010 17:08:08 // 99242
A rögzítése agy oldalon ilyen csavarokkal történik, vagy ha valaki nem akarja, akkor esztergáltatni kell hozzá két kis betétet 14mm-ről 12,5mm-re peremmel.

Gery8303-05-2010 17:00:59 // 99241
Sziasztok!

No végre oda jutott a dolog, hogy rendelni tudok meglévő ajánlat alapján.
Ez a tartó 166 nyereghez jó, 304mm-es fiat coupé tárcsákkal.



Aki kér az holnap délutánig jelezze nekem!

Ára 2900 HUF/db. Tehát egy autóhoz 5800 HUF :)

Köszi!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)03-05-2010 14:36:56 // 99240
De most már hagyyjál Arvisurát olvasni,mert sosem végzek vele.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.