Szíj nemigen szakad magától :)
Ott valami megszorult, az tépte el.
A nyik-nyak hang is a görgőre utal. Reméljük inkább ez, és nem a klímakompresszor, vagy a szervószivattyú.
De ha majd részleteiben szemrevételezitek, okosabbak leszünk :)
Forum >> 155
Fairlane22-06-2011 11:54:12 // 115274
NaTo22-06-2011 11:40:08 // 115273
Aham, elolvastam a HSZ-t. Ha kell görgő is, akkor Bárdit hívom, és ezt fogom keresni! Köszi!!!
NaTo22-06-2011 11:36:33 // 115272
Azt honnan lehet tudni? A szíj leszakadt, ettől még lehet hogy a görgő is szar?
Joecee22-06-2011 11:33:32 // 115271
Leálláskor is megrázkódik a motor, szóval még igazad is lehet. 16 évesen már elfáradhatnak annyira.
Joecee22-06-2011 11:32:15 // 115270
Azokat kb egy éve megnézettem, és akkor elvileg azt mondták rendben. De akár az is lehet. Főleg, hogy ha rárakom a kezem a váltókarra, és menet közben (sebességben) finoman előbbre vagy hátrébb tolom kicsit, felerősödik a morgás. Sebváltó tartóbakja?
Ami a plüss ülésszetet illeti, még mindig nincs kicserélve a turbó, pedig most már nagyon durván eszi az olajat.
De ha az meglesz, és a költségvetést nem nullázom le teljesen, plusz akad még majd valahol eladó plüss ülésgarnitúra, akkor lehet, hogy ezt is megpróbálom. ;)
Ami a plüss ülésszetet illeti, még mindig nincs kicserélve a turbó, pedig most már nagyon durván eszi az olajat.
De ha az meglesz, és a költségvetést nem nullázom le teljesen, plusz akad még majd valahol eladó plüss ülésgarnitúra, akkor lehet, hogy ezt is megpróbálom. ;)
Fairlane22-06-2011 11:26:36 // 115269
Csak tipp, de mi van, ha kivannak a motortartó bakjaid is, és ezért erős a szíjtárcsa által keltett vibráció?
De lehet, hogy csak egy szép plüss ülésszett kéne belülre :))
De lehet, hogy csak egy szép plüss ülésszett kéne belülre :))
Joecee22-06-2011 11:21:23 // 115268
Srácok, az elképzelhető, hogy a végét járó (folyamatosan nyüszítő) főtengely szíjtárcsa miatt remeg és morog az egész motor? Korábban mintha nem lett volna ilyen gondom, de mióta odalett, azóta mintha a motor is hangosabb lenne, és rázkódik a kasztni is jobban.
Remélem csak ebből fakad, és nem komolyabb az ok.
Ja, Eger és környékén még mindig vadásznék egy hozzáértő szerelőre, aki dízelben is otthon van. Ha ismertek ilyet, megköszönném...
Remélem csak ebből fakad, és nem komolyabb az ok.
Ja, Eger és környékén még mindig vadásznék egy hozzáértő szerelőre, aki dízelben is otthon van. Ha ismertek ilyet, megköszönném...
Fairlane22-06-2011 11:07:35 // 115267
Csak akkor hozza be jól a linket, ha oldalanként 100db-ra és időben csökkenőre van állítva a hsz-k száma :S
Fairlane22-06-2011 11:05:21 // 115266
Igen, a 6PK azt jelenti :)
A 99613 hsz-t kéne látnod, feszítőgörgőügyileg... persze csak akkor érdekes, ha a tiedben is ez halt be
A 99613 hsz-t kéne látnod, feszítőgörgőügyileg... persze csak akkor érdekes, ha a tiedben is ez halt be
NaTo22-06-2011 10:52:03 // 115265
Ez a szíj 6 bordás?
A linken mit kéne keresnem? Csak a topikba rak be :)
A linken mit kéne keresnem? Csak a topikba rak be :)
Fairlane22-06-2011 10:46:03 // 115264
6PK975 szíj van ott, legalábbis a 2.5 V6ban...
Ha a feszítőgörgő kakkantott be, akkor nézd meg ezt a hozzászólást ;)
Ha a feszítőgörgő kakkantott be, akkor nézd meg ezt a hozzászólást ;)
NaTo22-06-2011 10:32:13 // 115263
Azért hogy ne csak csupavígasság legyen ... 2 napja igenigen furcsa zajt hallottam a motortérből. Mint amikor egy görgő csapágyas, vagy egy kerék koszol... Nézegettük, de nem nagyon látszott, hogy mi adja. Mentem még vele pár km-t, és elkezdett erősödni a hang... aztán nyik nyik nyik nyik, és leszakadt egy szíj :) ... hosszbordásszíj, A hang elmúlt, a kormányszervómmal együtt. :))) Ennek megörültem, mert féltem, hogy valami komolyabb lesz.
Leszedtem a csüngő szíjat, és láss csodát, 6! azaz 6db borda van rajta...
A unxi meg csak 4 vagy 5 bordás szíjjakat hoz a géphez. Fura...
Leszedtem a csüngő szíjat, és láss csodát, 6! azaz 6db borda van rajta...
A unxi meg csak 4 vagy 5 bordás szíjjakat hoz a géphez. Fura...
afri22-06-2011 10:31:02 // 115262
afri22-06-2011 10:22:39 // 115261
carbon! :-)
NaTo22-06-2011 09:39:22 // 115260
Nadeviszont!
Júliustól ha minden sikerül, indulunk megint a hazai Drift versenyeken!
Fel kell kötni a gatyát, mert Laci nem viccel :)
addig is kedvcsinálónak:
Kunmadarasi broadside ...
Debrecen 2010 aug. Laci a füstgyáros :)
Júliustól ha minden sikerül, indulunk megint a hazai Drift versenyeken!
Fel kell kötni a gatyát, mert Laci nem viccel :)
addig is kedvcsinálónak:
Kunmadarasi broadside ...
Debrecen 2010 aug. Laci a füstgyáros :)
NaTo22-06-2011 09:25:23 // 115259
najó, akkor még utoljára :) Tegnap este kicsit megvilágosodtam az olajakat illetően, hála Mester kollegának. :)
Figyelem, magyarázok! :) (14 éven aluliak nagykorú felügyelete mellett...)
Mint tudjuk, az olajaknál az alkatrészek illesztési hézagjai a meghatározóak. Lehet, hogy mondjuk 110 fokon a Selenia valamilyen értéke gyengébb, mint a Castrolé. Nem ez a fontos. A fontos az, hogy a Fiat a saját motorjaihoz gyárt és tesztel olajat. A gyárban elkezdenek tesztelni, kínozni egy motort, és ahhoz igazítják az olaj paramétereit. Szerintem ez a legnagyobb érv a Selenia és a gyári olajak mellett. A gyár ismeri az illesztési hézagokat, ha ő a Seleniát kitesztelte hozzá, akkor szerintem nem érdemes más fajta olajjal kísérletezni.
Roli említette, hogy az ő motorja Seleniából eszik, a Castrolból meg alig. Ennek több oka is lehet. Legvalószínűbb az, hogy a motorja volt már felújítva, és nem ugyanazok az illesztési hézagok, ha minimálisan is, de eltérnek. Ettől nem fog tönkremenni a motor nyilván, csak egy picit másképp használja az olajat.
Egy szó, mint száz, én döntöttem. Csakis gyári olajat használok ezután. Nem baj ha többe kerül.
Figyelem, magyarázok! :) (14 éven aluliak nagykorú felügyelete mellett...)
Mint tudjuk, az olajaknál az alkatrészek illesztési hézagjai a meghatározóak. Lehet, hogy mondjuk 110 fokon a Selenia valamilyen értéke gyengébb, mint a Castrolé. Nem ez a fontos. A fontos az, hogy a Fiat a saját motorjaihoz gyárt és tesztel olajat. A gyárban elkezdenek tesztelni, kínozni egy motort, és ahhoz igazítják az olaj paramétereit. Szerintem ez a legnagyobb érv a Selenia és a gyári olajak mellett. A gyár ismeri az illesztési hézagokat, ha ő a Seleniát kitesztelte hozzá, akkor szerintem nem érdemes más fajta olajjal kísérletezni.
Roli említette, hogy az ő motorja Seleniából eszik, a Castrolból meg alig. Ennek több oka is lehet. Legvalószínűbb az, hogy a motorja volt már felújítva, és nem ugyanazok az illesztési hézagok, ha minimálisan is, de eltérnek. Ettől nem fog tönkremenni a motor nyilván, csak egy picit másképp használja az olajat.
Egy szó, mint száz, én döntöttem. Csakis gyári olajat használok ezután. Nem baj ha többe kerül.
Longman22-06-2011 08:55:08 // 115258
Fairlane21-06-2011 23:40:18 // 115257
... a nyugalom kicsiny szigete... :DDD
Longman21-06-2011 22:24:34 // 115256
én nem is ezt "mondtam"..
de nem értem ha magas hőmérsékleten az adatok alapján a B olaj (már nem nevesítem mert tökmindegy mi a márkája) jobb mint a Selenia, akkor hogy jutottunk vissza oda hogy nagyon nem mindegy, hogy mit rakok a motoromba, ha még sokáig szeretném használni "nagygenerál" nélkül.
de nem értem ha magas hőmérsékleten az adatok alapján a B olaj (már nem nevesítem mert tökmindegy mi a márkája) jobb mint a Selenia, akkor hogy jutottunk vissza oda hogy nagyon nem mindegy, hogy mit rakok a motoromba, ha még sokáig szeretném használni "nagygenerál" nélkül.
Longman21-06-2011 22:21:37 // 115255
Na az pl. egy reális ár érte.. Erről a Formula3000 Kft.-ről már hallottam, elég jó árakon dolgoznak..
Buksi21-06-2011 21:47:58 // 115254
A képek alapján nem csúnya, de látni kellene élően is :-)
Buksi21-06-2011 21:45:54 // 115253
Akkor nekem is kellene ilyen jóárasított Selenia! ;-))
katbal21-06-2011 21:45:17 // 115252
Ma sikerült kicserélni a lukas olaj-visszavezető csövet. Nem is volt nagy szívás szerencsére. A friss olajjal meg mintha halkabb is lenne egy kicsit a szivattyú. Gondolom ráfért volna már egy csere korábban. Már csak egy kicsit ki kéne pucolni a motorteret és akkor olyan lenne minden, mint régen :)
TSiga ( I am the TSIG)21-06-2011 21:20:18 // 115251
NaTo21-06-2011 20:59:13 // 115249
Ha tudsz, szólj, én vevő vagyok 6 literre!
Körbekérdezek, kit érdekelhet még.
Körbekérdezek, kit érdekelhet még.
mreni21-06-2011 20:38:03 // 115248
nem mindig van,de szólok és rendelünk többet,gondolom kéne még pár embernek,néha szokott lenni a formula 3000nél is 2500/l áron.
NaTo21-06-2011 20:35:36 // 115246
milyen Seleniát? 10W60 racing-ot? Ennyiért engem is érdekelne! :)))
sprint8321-06-2011 20:26:55 // 115244
Nekem Agip Sint 2000 van a V6-ban is. Semmi gondja, melegen is megvan a megfelelő olaj nyomás, télen is könnyen indul az autó. Nem eszi egyáltalán. És az ára is jó. Rosszat még nem hallottam róla. Nekünk mind a 4 autóban ez van elég sok éve már, semmi gondjuk nem volt. És ráadásul netto nagyker áron tudom venni:)) Én le szoktam cserélni 10k km-enként, de volt, hogy hamarabb. Legutóbb a Sprintnél a múlthéten, volt benne kb. 1200 km meg másfél év:))
mreni21-06-2011 20:11:49 // 115243
van a környéken 20vt felújították a mocit+kapott egy pár extra cuccot és sima félszint 10w-40et öntöttek bele... gondolhatod:)
mreni21-06-2011 20:10:12 // 115242
megy,csak az a kérdés,hogy meddig?:)
Kinek melyik vált be,én megfogadtam hogy Castrolt soha többet nem öntök semmibe,de ez az én véleményem csak:)
6liter Seleniat 14.600.- ért vettem utoljára
Kinek melyik vált be,én megfogadtam hogy Castrolt soha többet nem öntök semmibe,de ez az én véleményem csak:)
6liter Seleniat 14.600.- ért vettem utoljára
NaTo21-06-2011 20:07:55 // 115241
Jó persze az én motorom sehol nincs egy Ferrarihoz képest, fordulatban sem, meg semmiben sem :) de azért a benzines turbós motort nem szabad lebecsülni olajigény terén! Amikor nyáron meghajtom a gépet, és vörösen izzik a turbó, amin átmegy az olaj, ott nagyon komoly hőterhelésnek van kitéve... egy szívó motor meg se közelíti ezt a terhelést, ezért nagyon nem mindegy, hogy mit rakok a motoromba, ha még sokáig szeretném használni "nagygenerál" nélkül.
RoliQ421-06-2011 20:05:21 // 115240
a castronak kb ugyan annyi az ára mint a selenia... csak van aki tud olcsóbban .... Én azért használom a castrolt mert 5 éve ezzel megy az autó egy évben kétszer cserélek olajat! eddig (kop kop kop) a motornak turbónak semmi baja nem volt , egyszer cseréltem kartel tömítést.... semmi trutymó v olajsár nem volt benne sem fémdarabok... semmi! Nekem ennyi elég.... ráadásul olcsón(olcsóbban) jó helyről tudom beszerezni! Egy negatív példa is van ami pozitív.... haverom suzukijában új autóként vette... ez volt több mint 5 éve... azóta egyszer cserélt olajat... !!! (ez nem vicc)castrol 10w 60... aztóta is megy az autó!:D Természetesen ez nem követendő példa..... de elgondolkodtató!:)
afri21-06-2011 19:52:30 // 115239
de te dizeles vagy vazze ... ;)
a tied mas tema!
a tied mas tema!
atesssz21-06-2011 17:50:33 // 115238
bocs h beleszólok, de nekem a Shell Helix PLUS 10w40 jött be legjobban. Melegen sincs karter gáz, halk tőle a motor. 90 fokos hőmérsékleten üzemi fordulaton (1800-2500) megvan a 4 bar nyomás. Előtte OMW Bixxol 10w40et használtam, az habosodott, kartergázos volt, és az olajnyomás is csak 3,5-3,8 bar volt.
mreni21-06-2011 17:02:13 // 115237
Nekem teljesen mindegy ki mit önt bele,ez az én tapasztalatom:)
mreni21-06-2011 17:01:32 // 115236
Konkrétan annyi csak hogy egymás után kb 2hónapon belül két turbós Fiat moci lett csapágyas,minden előjel nélkül,nyomásmérő is volt mindkettőben,de nem volt rendellenesség...egy 16v és egy 20vről van szó...
én próbáltam anno az 1.4be,igaz hogy nem ette,de előjött a szelephang,a seleniat csipegette,de csendesebb volt a motor.
Még egy példa fater 2007es civic-ének hidegen kb 7-8percig szelephangja volt,kb minden második vagy harmadik indításnál,nem rég cseréltem le Mobil1-re, azóta semmi...(igaz itt nem edge sport-ról van szó,de az előzőeknél igen)
én próbáltam anno az 1.4be,igaz hogy nem ette,de előjött a szelephang,a seleniat csipegette,de csendesebb volt a motor.
Még egy példa fater 2007es civic-ének hidegen kb 7-8percig szelephangja volt,kb minden második vagy harmadik indításnál,nem rég cseréltem le Mobil1-re, azóta semmi...(igaz itt nem edge sport-ról van szó,de az előzőeknél igen)
Longman21-06-2011 16:54:00 // 115235
itt most nem igazán a márka a lényeg, én nem erre akarok kilyukadni..
egyébként mi volt a konkrét probléma a Castrollal nálad?
egyébként mi volt a konkrét probléma a Castrollal nálad?
mreni21-06-2011 16:52:42 // 115234
nekem meg pont ezzel voltak rossz tapasztalataim...
selenia racing nálam a favorit vagy motul olajai ami bejöttek eddig.
castrol nálam leszerepelt...
selenia racing nálam a favorit vagy motul olajai ami bejöttek eddig.
castrol nálam leszerepelt...
Longman21-06-2011 16:52:20 // 115233
Minél magasabb a hőmérséklet annál jobban vérzik el a Selenia a Castrollal szemben... De fenntartom hogy ezek se neked se nekem, nem sokat jelentenek. Egy Ferrariban, egy Maseratiban, emiknek sűrűn ki is használják a teljesítményét (pl. egész nap egy zárt pályán) egy komolyabb versenyautóban, lehet jelentősége de itt mifelénk nemigen.. :)
Viszont a félsz-t az esetleges meghibásodástól ezáltal meg is lehet cáfolni, még ha számunkra sosem fog kijönni a 2 olaj közötti valós különbség sose!
Viszont a félsz-t az esetleges meghibásodástól ezáltal meg is lehet cáfolni, még ha számunkra sosem fog kijönni a 2 olaj közötti valós különbség sose!
NaTo21-06-2011 16:47:45 // 115232
na igen, de 40 fokon még nem űzöm a gépet, nekem az a fontos, hogy 80- 120 fok között kenjen az olaj. Ilyen olajat keresek. :)
Na meg az, hogy elbírja azt a majdnem 1000 fokot, ami a turbóban terheléskor előáll... azon át kell folynia és kennie, hűtenie kell.
Na meg az, hogy elbírja azt a majdnem 1000 fokot, ami a turbóban terheléskor előáll... azon át kell folynia és kennie, hűtenie kell.
Longman21-06-2011 16:42:46 // 115231
is, de nem csak azt hanem mondjuk az általad kiemeltnek értékelt adatot, hogy pl. 100 fok feleltt - általában 150C-on - milyen az olaj viszkozitása.
Pl a Selenia 100 fokon alacsonyabb viszkozitási értéket tud mint a Castrol, 0,5 értékkel. 40 fokon viszont 12vel jobb..
Pl a Selenia 100 fokon alacsonyabb viszkozitási értéket tud mint a Castrol, 0,5 értékkel. 40 fokon viszont 12vel jobb..
NaTo21-06-2011 16:32:26 // 115230
Mármint ezeket a SAE APE meg ilyeneket?
Longman21-06-2011 16:27:54 // 115229
egyszerűen el kell olvasni/összehasonlítani a specifikációkat.
én meg aztán végképp nem akarok vitázni senkivel. nem is azért írom. ez nem a dízeles meg pályaautós, meg sorolhatnám topic.. :DD
én meg aztán végképp nem akarok vitázni senkivel. nem is azért írom. ez nem a dízeles meg pályaautós, meg sorolhatnám topic.. :DD
NaTo21-06-2011 16:21:19 // 115228
csapágyas főtengely úgy, hogy felhabzik vagy felhígul az olaj, vagy nem megfelelő a kenése, és máris megvan a kopás. Szar olaj melegen meghígul, elmegy az olajnyomás, megint csak itt kötök ki...
én nem vitázni akarok veled, csak őszintén érdekel! Mitől lehet tudni, hogy jobb egy olaj a Seleniától, és hogy az az én motoromban jobban, vagy legalább úgy teljesít majd? ha olcsóbb és jobb is, én is azt fogom venni, mert hülye azért nem vagyok :)
én nem vitázni akarok veled, csak őszintén érdekel! Mitől lehet tudni, hogy jobb egy olaj a Seleniától, és hogy az az én motoromban jobban, vagy legalább úgy teljesít majd? ha olcsóbb és jobb is, én is azt fogom venni, mert hülye azért nem vagyok :)
Longman21-06-2011 16:20:18 // 115227
Buksi21-06-2011 16:19:50 // 115226
Persze, mindig hallgatok rájuk! :-DD
Fairlane21-06-2011 16:17:52 // 115225
Ezt a hangok suttogták neked? :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
433
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?





