Forum >> 155
Longman29-10-2006 15:08:43 // 12382
Namost nekem is lenne egy érdekes kérdésem, ugyanis ellenőrzés céljából ma szétbontottam a csöveket a légszűrőháztól a gázállás pillangószelepéig. Meglepődve láttam hogy a pillangószelep és az előtte lévő gumicső is olajos kicsit belül. Az mitől kerülhet oda?
Poló29-10-2006 15:08:27 // 12381
Szerintem meg ez sport betétszűrő.
Fisher29-10-2006 15:08:11 // 12380
Egy picit lejjebb az árlista, de kérdezz meg másokat is!!!!
Fisher29-10-2006 15:07:21 // 12379
Természetesen, de ez legalább minőség, és nem 3,4 ezer forintos fos! Erre rá lehet bízni a vasat.
Amúgy itt lehet keresni, ha valakit érdekel a dolog:
K&N
Tom55529-10-2006 15:07:05 // 12378
Hú e kuva jó köszi!
Merre lehet kapni hogyért?
Paco29-10-2006 15:05:26 // 12377
Igen, de ez már ránézésre is direktszűrő, nem sportlégszűrő. :)
Fisher29-10-2006 15:02:47 // 12375
Hali!
Nem kell új légszűrőház. Itt egy jó minőségű darab a vasadhoz a K&N től gyári helyre:
1.9l
Poló29-10-2006 15:01:14 // 12373
A 20 km/h akkor is sok egy picit. Ahhoz már nem elég még 10 lóerő növekedés sem.
Paco29-10-2006 15:00:05 // 12372
Naés? A BlackBox most decemberben lesz 15, és mégis merek vele óra szerinti 240-et menni. (Persze csak nyáron a ZR-es gumikkal)
pb_29-10-2006 14:56:04 // 12370
Ismerős ez az értekezés.))
Tom55529-10-2006 14:55:34 // 12369
Erről a kocsirol ez nem mondható el véleményem szerint mivel 20 éves és igen ramaty állapotban van(én 60 fölött nem mernék vele menni- ezét volt ennyire megdöbbentő hogy 230 at ment:)
Paco29-10-2006 14:55:07 // 12368
Általában igen. És ne a homasitába menj el megvenni, hanem keress egy komoly versenyautókat építő céget. Vagy keress interneten. Hozzáteszem egy rendes sportlégszűrő megduplázza a kocsid árát :)
Paco29-10-2006 14:53:20 // 12367
A végsebességet elbírom képzelni hogy magasabb benzines autó esetében. Mivel azt padlógázon szokás elérni amikor is a pillangó full nyitva van, akkor a beömlő levegő mennyiségét eléggé meghatározza a szűrő áteresztőképessége ( de az csakteljesen nyitott pillangónál van így, egyéb esetben a szabályzást pont a levegőmennyiség szabályozásával végezzük) Mivel a direktszűrő fullra nyitott pillangónál több levegőt is beenged a több por mellé :) a sima papírszűrőhöz képest így elvileg nőhet a végsebessége.
Gyakorlatilag azért ez csak akkor igaz ha a motor/váltó páros olyan, hogy a kasztni légellenállását egyébként is letudja gyűrni. :)
Tom55529-10-2006 14:50:54 // 12366
tehát akkor ha sport levegőszüröt akarok akkor uj légszürőház is kell ha jol értem?
Paco29-10-2006 14:47:03 // 12365
Van olyan is, de ritka. Nem minden autóhoz van csak ami eleve sportcélokra lett gyártva. (valamilyen homológ autó kellett) De azt is cserélni kell.
Az amit mosni meg olajozni kell (tökmindegy hova építed be vagy milyen hangzatos nevet írnak rá): direktszűrő.
Tom55529-10-2006 14:42:32 // 12364
Sport- betét az nem a gyári házba való??
Tom55529-10-2006 14:41:05 // 12363
Én is megdöbbenek néha mennyire naivak az emberek. Járok most "utánképzésre" azt egyik gyyereknek a crx hondáján volt ilyen nagyon direkt szürö.... megnézem full száraz is még ráadásképpen( ja és azt mondja hogy 20 km/h val jobb a végsebesség :)
Kérdezem mér száraz? Válasz: jo ez igy drága a moso meg olajzo meg igy több levegőt is kap
mszabika29-10-2006 14:38:22 // 12362
na pont ezért fogom én is visszarakni a gyárit...
Paco29-10-2006 14:36:17 // 12361
Ezzel jobb a hangja... gyorsabb nem lett
Itt van az igazság.... :)
Paco29-10-2006 14:34:53 // 12360
Lehet hogy én tévedek, szerintem definiáljuk először hogy mi micsoda.
Légszűrő (légszűrőbetét). A gyárilag megformált légszűrőházban található finom papírszövet alakra préselve. A lyukak átmérője egy-két mikrométer. Nagyon jó szűrőhatású, cserélni a gyártó előírásainak megfelelően vagy gyakrabban illik. (környezet portartalmától függően 5-10-20 ezer kilométerenként)
Sportlégszűrő. A gyáritól eltérő házban elhelyezkedő (általában az áramlást jobban elősegítő alakú és beömlőnyílású) papírszűrő (papírszövet). A lyukak mérete 2-3 mikron. Majdnem olyan jó a szűrőhatása mint a gyárinak de már nem tökéletes. Cserélni illik a gyártó által eredetileg is megadott periódusban vagy gyakrabban a portartalomtól függően.
Direktszűrő. Vagy a gyári légszűrőházban elhelyezkedő ( a gyári papírszűrőalakjára formált), vagy annak helyére felszerelt ház nélküli drótszita benne némi olajos papírral (vagy egyéb szövettel). A lyukak mérete 15-25 mikron, a port nem is az fogja meg hanem ha szerencsénk van beleragad az olajba. A szűrőhatása enyhe, csak pályaversenyekre javasolt. Tisztítása versenyenként vagy ha valaki van olyan marha hogy utcán használja akkor a gyártó előírásai szerint (3-5000) km. Cseréje általában 60-100 ezer kilométerenként.
Ez tudomásom szerint a meghatározásuk, ha tévedek akkor nyugodtan igazíts ki.
Tom55529-10-2006 14:30:49 // 12359
dieseles tudtommal légfelesleggel dolgozik ugyhogy alpból mind1 milyen szüröt tettem volna rá. Sport betétet akartam de csak vlmi lengyel utángyártott akármit akartak rámsozni. Ezzel jobb a hangja... gyorsabb nem lett
mszabika29-10-2006 14:28:18 // 12358
az a baj, hogy akkor meg nem szív elég levegőt....
Tom55529-10-2006 14:27:18 // 12357
Én ilyet nem tapasznyalok inkább picit kisebb lett a turbólyuk az öreg olajkályhán
Tom55529-10-2006 14:21:42 // 12356
hozzátartozik ÉN mindig 2500-3000 km enként kimos sok olaj azt jó
Seriff29-10-2006 14:21:34 // 12355
Azért általában a teljesítménycsökkentéshez sem rossz eszköz.
Paco29-10-2006 14:20:09 // 12354
Persze. Az LMM-et, hengereket, meg a gyűrűket tönkrebaszni.
mszabika29-10-2006 14:19:37 // 12353
csíííttt :))))
Seriff29-10-2006 14:19:16 // 12352
Mit uff-olsz itt? Álld meg a helyed a... 145/46topicban:DD
Tom55529-10-2006 14:15:16 // 12349
NEM VÉLETLEN =DIREKT (ha valami nem véletlen történik az direkt voltvagy nem? ;)
mszabika29-10-2006 14:13:38 // 12348
szvsz kimaradt :)
mszabika29-10-2006 14:13:06 // 12347
gyári szűrőre gondol :)
Seriff29-10-2006 14:11:38 // 12346
ezt most nem értem:))
Tom55529-10-2006 14:06:50 // 12345
NEM VÉLETLEN SZŰRŐ a legjobb!
Seriff29-10-2006 14:04:05 // 12344
~100ezrenként cserélni, 10ezrenként tisztítani, de javíts ki ha tévedek:)
Paco29-10-2006 14:02:47 // 12343
Azt is cserélni illik :)
Seriff29-10-2006 14:02:14 // 12342
Sportlégszűrő-betét?:P
Paco29-10-2006 14:00:03 // 12341
Az meg nem légszűrő, hanem egy nagylyukú szita. :) Maximum kavicsszűrőnek nevezném...
Poló29-10-2006 13:58:51 // 12340
Kivéve ha direktszűrő ;-)
Paco29-10-2006 13:58:50 // 12339
nem engedi a felhigult, felforrósodott motorolaj felhígulását
Ezt lécci mégeccer :)
Paco29-10-2006 13:58:14 // 12338
legszuro az kb 2 honapja lett kitisztitva
MICSINÁLVA? A légszűrőt cserélni illik, nem kitisztítani :)
Tom55529-10-2006 13:57:43 // 12337
Oksa megpróbálom... arra gondolsz amit két csavar fog a b oszlopon?
Poló29-10-2006 13:52:57 // 12336
Én is ott vettem, de még meg sem bontottam :))
Thomika29-10-2006 13:51:06 // 12335
jah, én is a Hungaroringen vettem 2L-t, és basszus lassan lefogy :((( Eddig 15000km alatt evett meg 1L-t, nyáron olajcserénél belerkatam egy motorfelújító genyát, azóta 8-10000km alatt már majdnem 2 liter ment bele(alig van a 2L-es tartályban)...
perdix15529-10-2006 13:48:32 // 12334
Igen jol emléxel...hiv 2335Ft/L de a 3900Ft a flaskáért jobb ajánlat mint az én 4000-em! De most már a 5000Ft os racing a befutó!!!!!
Poló29-10-2006 13:46:27 // 12333
Amúgy semmi értelme, mert ha feljebb kapcsolnál, akkor jobb gyorsulást érnél el.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
563
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?