Forum >> Alfa tuning
VZalan05-10-2006 15:22:32 // 4791
Nagyon nagy tapasztalatod lehet a chiptuning ügyben akkor azt áruld el nekem hogy van egy Fiat Mareánk 1.9jtd van bent chip igaz nem a Csabáék rakták be mert akkor még nemismertem öket 80000ezer km errel vettük egyböl kapta a chipet most van benne 300000 ezer és semmi baja egyszer sem kellet hozzányulni pedig tudnád az mit kapott ,akkor lett meg a jogsim orba szájba rugtam!!! Meg van egy Fiat Coupém ami 350ló körül van Csabáék épitették gyári válto futomű és az autó teljesen tökletes!
Poló05-10-2006 15:13:15 // 4790
Lehetett hallani vmit, hogy eladtad a 155-öt. Igaz ez?
..05-10-2006 15:10:48 // 4789
Hát akkor nézd meg az én autómat.
Mióta kész van megy, városban versenyen mindhol.Semmi baja nem volt,de biztos te is tapasztalatból beszélsz...;)
FRob05-10-2006 14:54:52 // 4788
kételkedve fogadom szavaidat, de ráthagyom :)
na meg eszem ágában sincs hogy rontsam a boltodat, ma ez agy jó sivat, hát hagy csinálják :)
minden esetre ha valaki azt a 20-30% is kihozza a gépből és úgy hajta (már pedig van ilyen) az a moci tuti hamar kidöglik, nem hogy 100e-t , de 50e-t sem fog elmenni javítások nélkül, de akkor ezek szerint ez az én magánvéleméyem
DCS05-10-2006 11:40:54 // 4787
O.K. Tuti! várlak! Köszi
Csabee05-10-2006 11:02:44 // 4786
indulunk, egy feka 145 tel:))))
a GTV nem erre való:)))PPP
DCS05-10-2006 10:49:17 // 4785
Gyertek minnél többen és INDULJATOK is!!! :-)))
Stee14605-10-2006 10:42:05 // 4784
Ez nagyon jól hangzik!
Szerintem én megyek. Persze csak nézőnek.
DCS05-10-2006 10:16:48 // 4783
Pénzdíjas szlalomverseny a DCS TUNING rendezésében
2006.10.14. szombat 09:00 órától
A pálya hossza: 3*kb. 800 m
A pálya talaja: Beton
Nyomvonal: széles, bevállalós, tempós pálya. A rendezőség által kijelölt pályát a megadott haladási iránynak megfelelően, a legrövidebb idő alatt, hibapont mentesen kell teljesíteni.
Értékelés : Minden induló háromszor teljesítheti a pályát, és az értékelésbe a két legjobb futam összideje számít.
Időmérés: Fotocellás, számítógépes értékeléssel, melyek ellen óvásnak helye nincs.
Nevezési díj: 2500 Ft. versenyzőnként.
Alfa amore tagoknak a nevezés: 2000 Ft
Bárki nevezhet, bármilyen autóval! A verseny zártpályás, ezért érvényes forgalmi engedély nem feltétel!. A versenyen csak tiszta, karbantartott járművel lehet résztvenni! Egy autóval több versenyző is indulhat.
Díjazás: Kategóriánként az első helyezet pénzdíjat, oklevelet, vásárlási utalványt kap, illetve a következő versenyen a nevezési díjat elengedjük. Második, harmadik helyezet oklevelet, pénzdíjat kap, illetve a következő versenyen a nevezési díjat elengedjük. Abszolút első három helyezet külön díjazásban részesül.
Pénzdíjak kategóriánként:
1. 5000 Ft.
2. 3000 Ft.
3. 2500 Ft.
Kategóriák:
N1.: 1000 ccm alatt
N2.: 1001-1300 ccm-ig
N3.: 1301-1600 ccm-ig
N4.: 1600 ccm felett
A1.: 1600 ccm alatt
A2.: 1600 ccm felett
Feltöltővel szerelt gépkocsikra 1,7-es szorzót alkalmazunk!
N kategóriákban sport kipufogó, gyáritól eltérő keréktárcsa méret engedélyezett. Futómű-, motortuning vagy versenygumi használata tiltott. Nem kötelező a belső kárpit, hátsó üléssor, külső lökhárító.
A kategóriákban versenygumi és minden változtatás engedélyezett.
További infó:DCS PÉNZDÍJAS SZLALOM
Szeretettel várunk mindenkit.
TarP05-10-2006 09:30:27 // 4782
12 szelep V6, de egy túró sosem árt :)
Én még szeretek is váltogatni, a meglódulás érdekében, de feleségem úgy szokta vezetni a GTV-t, hogy 60-tól 170ig 5.fokozatban.
Annál gyorsabban ő nem szeret menni.:)
DCS05-10-2006 09:13:09 // 4781
Tökéletesen látod a dolgokat Te is És Fastcar kolléga is,nekem is hasonló a véleményem!
Wickey04-10-2006 23:56:31 // 4780
"Egy 12-szelepes V6 sokkal jobban autózható, mint bármely mostani, modern dízel."
Íiiiigy van. Hadd jelentkezzek élő példaként :)
Én hülyét kapok a JTD 5 fokozatú váltója miatt, azon filózok hogy lehetne 6 sebességest mögéakasztani, a gtv6-tal meg csak a páratlan számú fokozatokat használtam (1-3-5) lustaságból, és tökéletesen megfeleltek városi közlekedésre :-)))
fastcar04-10-2006 23:37:11 // 4779
Ez így van, azért nem is reagáltam azokra a részekre, csak a téveszméket akartam eloszlatni.
Zsolesz04-10-2006 23:10:38 // 4778
Azzal kezdtem hogy nem értek hozzá. Csak itt az volt az ellenérv hogy kevésbé tartósak a tuning gépek. És nyílván aki mindenhol versenytempóban közlekedik és kihasználja az autót annak talán előbb is kopik el. De normál használatnál azért ez nem feltétlen igaz. Ha lenne pénzem csipre nem azért csináltatnám hogy lenyomjak minden gyökeret a lámpánál hanem hogy kényelmesebb legyen az autó vezetése közúton.
Amúgy meg a V6-al igazad lehet de jellemzően nem a V6 tulajok vannak rajta a tuningon azok alapból is jók.
fastcar04-10-2006 23:00:35 // 4777
Azért ne higgyünk el mindent a marketingnek! :)
A feltöltött motor igénybevétele nem ugyanúgy néz ki, mint a pörgetett szívóé. Tehát azt ne hidd, hogy a JTD-t, mivel nem forgatod 4000 fölé, kevésbé használod ki, mint egy szívó benzinest.
Az is egy tévhit, hogy ott nem kell váltogatni. A CR dízeleknek kényszer, hogy sok fokozat legyen a váltójában. Egy rendes benzinesben egy 3-as fokozatot mondjuk 30-160 között tudod normálisan használni. Egy 12-szelepes V6 sokkal jobban autózható, mint bármely mostani, modern dízel.
fastcar04-10-2006 22:48:16 // 4776
Egy szívó-motornál valóban kicsi a kiaknázható többlet, amit pusztán szoftveresen elö lehetne csalni. Anyagban ott is ott van elég sok türés, amit ki lehet szedni, optimalizálni, de ez persze jóval költségesebb, mint a vezérlöprogramot átírni.
A turbós motorokban meg még több, amit pusztán a megfelelöen elemzett és kiigazított adattáblával felszabadíthatsz.
UI: A tömeggyártás soha nem szól agyonoptimalizálásról.
Zsolesz04-10-2006 21:38:43 // 4775
Na bocs hogy beleszólok mint abszolut hozzá nem értő. Nekem is ez a szimpibb megoldás mint a különféle dobozok és olvasgattam az eredményeket is itt-ott látható az eredmény.
A hozzáfűznivalóm az lenne, hogy lehet csökken az élettartam de azt is meg kell hozzá nézni milyen módon használod a kocsit. Ki az aki reggeltől estig padlógázon megy??? Padlógáz padlófék? Mert így lehet hogy valóban csökken az élettartam de ilyen használat mellett nem kell hozzá chip hogy agyonvágd a gépet és ugye így fejezted be a hsz-t is hogy pláne ha ki is használom. Én nem vagyok híve a gyorsulgatásnak viszont elég sokat megyek. Én már a sima dízelnél érzem a különbséget a benzinessel szemben hogy nem kell össze vissza kapcsolgatni és úgy előzni hanem sima padlógáz és elmegyek. Ez kis tuninggal még egyszerűbbé és biztonságosabbá tehető (mármint az előzés) és innentől kezdve nem mondanám hogy rosszabb a motornak az hogy mondjuk 2000-től elkezdem nyomni neki egész 3500-ig és nem kipörgetem 4000 vagy akár e fölé.
Tehát lehet vitatkozni hogy árt vagy nem de ez teljesen a vezetési stílustól és a felhasználástól függ szerintem. És nem Csabát szeretném védeni gondolom nincs rá szüksége (meg hát meg is tudja magát védeni ha kell) :))
DCS04-10-2006 21:14:57 // 4774
""""""""de mint műszaki ember, ügye nem gondolod komolyan hogy mostanában amikor agyonoptimalizált gyártástechnolgiák vannak, rengeteg pluszt bennehagynak egy széria autóban?!"""""""""""
Pedig így gondolom!!!! 20-30% benne marad!!! a JTD-kben és a MJTD-kben mindenképpen!!
A benzines szívókban nem ,de a benzines turbósokban szintén benne van!
FRob04-10-2006 20:14:23 // 4773
persze, használod, de hogy?
gondolom nem hajtod mint állat :)
de mint műszaki ember, ügye nem gondolod komolyan hogy mostanában amikor agyonoptimalizált gyártástechnolgiák vannak, rengeteg pluszt bennehagynak egy széria autóban?!
nem kizárt persze, hogy automárka is válagatja a dolgot, és pl az alfák mocija jobban meg van csinálva, mint a szar német autóké
de egy 100% ha egy motort jóval föléhúzunk a normál állapotának akkor az élettartama rövidül, lehet hogy nem nállad fogja kilelehelni a lelkit, de hogy jóval hamarbb fog megdögleni az is tuti
mert ügye ennyi erővel , gyerünk rallyzni az utcai otoval, mert hát van benne gyári tartalék (szerinted) oszt ha me még se volt akkor majd valahol elhagyjuk a kasznit magunkalol pl
ennek ellenére, én sem vagyok ellene a chiptuningnak, meg mint beszéltük én is szeretnék, ésszel, de tudom hogy ez árt a mocinak, pláne ha mindíg ki is használom!!!
VZalan04-10-2006 13:35:00 // 4772
Nekem a Csabáék chipelték az alfát én nemméretem meg meg nemis fogom mert az eredmények önmagukér beszélnek! Berakja a chipet és iszanyatosan megytöle a gép aztán tölem lehet 10lóerö vagy 40ló plusz a lényeg hogy érzed hogy egész más az érzés mindent elárul meg persze ha jóval erösebb auto ellen megyek és lemarad:)))
fastcar04-10-2006 13:20:14 // 4771
Szerintem meg pont úgy jársz jobban, ha a mérés független a tuning készítöjétöl, mert így nincs az, ami anno az ATC-nél elmondások alapján elöfordult, hogy trükköztek a paddal, hogy eleinte kevesebbet, aztán meg kicsit többet mérjen, hogy nagyobbat szóljon az ott belekerült tuning, aztán egy másik padon, meg kijött, hogy nem is annyi.
Egyébként erre a változás-mérésre meg elegendö egy gyorsuláson alapuló G-Teches mérés is, vagy mondjuk az országban legelfogadottabb, legnagyobb tapasztalattal rendelkezö Ave álatli mérés (timeslip.hu).
Megméred, mielött Csabához elviszed az autót, utána ismét. A két eredmény megmutatja, mire is képes az autó, mit tud/tudtok realizálni tényleges gyorsulásban, rugalmasságban.
kando.04-10-2006 11:29:15 // 4770
Jó, én értelek, semmiképpen nem azt a benyomást akartam kelteni, hogy nem jók vagy nem hasznáhatók a DCS-féle gépek.
Csupán próbáltam úgy gondolkodni, ahogy a másik, lentebbi kolléga és én a jelenlegi tapasztalataim és ismereteim alapján inkább azt mondom, pont ahogy Te is írtad az utolsó sorban, hogy vajon a mostani autókban mennyi a tartalék..?
Igen, a 15 évet is inkább úgy értettem, hogy n+1-edik tulajként megvéve valami gépet, az menynire üzemképes, de az tány, hogy régebben azért több tartalék is lehetett a motorokban, a gyártásban, mint most...
Mindamellett ilyen tuningolt gépeknél sűrűbben cserélném az olajat, még városi használatnál is, de szvsz versenyek után tuti.. (talán kell is, vagy illő volna... -- vagy előtte, vagy utána).
Mindenesetre nekem elég tuning, ha injektor helyett karbit teszek a motorra és az még a motor tartalékain belül van, az erőkihasználtságot tekintve.
A motorhoz optimalizált erőkinyerésben még hiszek, ez a fogyasztást is emg a teljesítményt is összeébb hangolhatja, a gyártási szórásokat kiküszöböli kicsit jobban (nem teljesen), mint a gyári standard program; de tuningnál csak a chip cseréjében (szoftver írásában) nem igazán.. ott valamit a gépészetben is kellene módosítani, cserélni, erősíteni, ha már 40 vagy több lovat akarunk kiszedni..
kru04-10-2006 11:18:50 // 4769
nem akarok nagyon beleröfögni, de azért ez a kérdés szerintem eléggé költői:
"Azért azt megnézném, hogy 15 év múlva hogy mennének a gépeitek.."
Egy gyári állapotú autót is le lehet amortizálni hamar, és egy akár Csabáék, akár más által durván húzott géppel is el lehet menni sokáig-sokáig, megfelelő odafigyeléssel.
Tudod, sokan büszkén mondják, hogy már 30e km van az autómban a gyári olajjal, mert épp a hivatalos piaci hozzállás, marketing és egyéb szempontból így írják a felhasználói kézikönyveket.
Szegény turbó meg csak pislog a szar olajtól...
Persze, ez egy elvakult Alfásra nem igaz, mondhatnád.
De mikor használsz 15 évig egy autót első tulajként? Szerintem soha nem fogsz, vagy a legritkább esetben.
Ha pedig nem te használod egy huzamban 15 évig, hanem x év múlva veszel egy több éves használtat, hát ott nem biztos, hogy a korábbi esetleges tuning miatt lesz véres a torka, hanem mert nem megfelelő gazdái voltak előtte, ami halmozottan jelentkezik az amúgy is pár évre tervezett autó esetén.
A kérdésed általánosságban jogos szerintem. Én is megnézném, hogy egy mai gép mit fog művelni 15 év múlva, tuningtól függetlenül - értsd: tele több km-nyi kábellel, rohadt sok cpu-val, jeladóval és egyéb elektronikai kütyüvel és azzal a gyártói hozzáállással, hogy javítani egy csomó mindent lehetetlenség, hanem kuka, csere...
kando.04-10-2006 10:49:02 // 4768
És nap mint nap kinyomod belőle a 350-400 lót ?
Én erre/így értettem...
Persze, kímélő módban, ha a motor a max terhelés 40 %-a körül (alatt) jár, a tuningolt gép is elmehet sokáig, persze, így oké.
Szerintem FRob arra gondolt, hogy ha állandóan nyomva van, akkor nem hinném, hogy bármi gyári tartalékkal együtt addig bírnák a gépek, ameddig nem tuningolva bírnák.
Azért azt megnézném, hogy 15 év múlva hogy mennének a gépeitek..
DCS04-10-2006 10:45:05 // 4766
egy picit el vagy tévedve..., mi mindennap használjuk a verdákat!!!Én az evommal járok dolgozni és a többiek is használják nap,mint nap...,akkor most hogy is van ez???
Stee14604-10-2006 10:09:11 // 4765
Koszi!
Valami ilyenre gondoltam ideális megoldásnak.
Így macera nélkül lehet használni a jtd-t "éhezőművészként" és "gyorsuló vadállat" ként is. Nekem így tökéletes lenne, keresni foglak ha meglesz a vas.
kando.04-10-2006 09:39:51 // 4764
Én ebben a nagy túlméretezésben azért nem hiszek..
Főleg a mostani fogyasztásorientált piacon.
Persze, egy-egy versenyre lehet a gépet hajtani, tuningolni, de megnézném azokat az autókat, ha naponta lennének úgy hajtva, ahogy egy gyorsulásin, mennyi ideig bírná..?
zolee14504-10-2006 09:35:15 // 4763
na akkor most jól beledumálok mint laikus:)))
Mivel az autóiparban még mindig vannak gyártási tűrések, viszont egységes a motorvezérlés így általában ha egy adott autónál elkezdenek finomhangolni akkor az egy kis teljesítmény többletet, és fogyasztáscsökkenést jelent. Persze ez szerencse kérdése, olyan mint a szgépeken a processzor, ott is az órajel azt jelenti amin stabilan futa a gép. Emlékszem hogy két barátomnak is ugyanolyan 366-os cerkája volt, az egyik 458 a másik meg 550 MHz-en futott stabilan.
Persze ez a motoroptimalizálás nem érdemi előrelépés. Az érdemi előrelépés káros mellékhatások nélkül az egy egyedileg finomhangolt nagyobb motor beépítése. Szerintem.
Persze ez csak a motorra igaz, vagyis hogy káros mellékhetások nélkül, mert ugye a nagyobb motor jobban terheli a hajtáslánc többi részét, meg ugye a fékeket is, már csak a nagyobb súlyából adódóan is.
DCS04-10-2006 09:27:22 // 4762
A gyári autók alkatrészei nem arra a teljesítményre vannak kitalálva,ami az autóból kijön!! Minden túl van méretezve.
A Hadada 400 lovas alfáján gyári lengőkarok és hajtás van ..., sose ment még tönkre!!!!A gyári 140 lovas Dedránk ,ami most 350 ló ,a Saját váltójával megy és futóművével!!!! Tehát szerintem egy utcai autón ,ha 20-30% -ot emelünk a teljesítményén ,és az komolyan van csinálva /optimalizálva/,akkor minden további nélkül működik ,mint azok az autók ,amiket már építettünk....!
Nekem ez a véleményem kb.60-70 autó elkészítése után!!
DCS04-10-2006 09:20:24 // 4761
Jól látod!
Egy tuningboxnál egy érzékelőt versz át a computer felé,tehát nem gázpedál vagy turbonyomástól teszed függővé az átalakítást.Ez azt jelenti ,hogy minden fordulatszám és turbónyomástartományban többletüzemanyagot kap a motorod.Ez alapjárat közelében is így van ,ezért füstölnek az ezek az autók.Alacsony fordulatszámnál nem jó a + gázolaj....,magasnál meg nem elég! Ez egy közép út!!Több fogyasztás és ezzel nincs arányban a teljesítmény növekedés!
Ha mi progizunk Neked ,akkor a gyári táblázatot írom át ! Ez azt jelenti ,hogy csak 70%-os gázpedál állás felett javítom át a progit a turbonyomás függgvényében,tehát ,ha normálisan használod marad minden gyári ,viszont ,ha verseny van és odalépsz neki ,akkor jön az " iszonyat".....!Az Alfa gyorsulásin nagyon nagy különbség volt időben a tuningboxos és a mi általunk progizott autók között.
Csaba
FRob04-10-2006 08:28:56 // 4760
mindenképpen jobban használja a motort bármennyire is emeled a lóerőket
annak ellenére hogy pl én is szeretnék az enyémbe 10-15 pacival többet
szerintem ha már nagyobb teljesítményt veszel ki és nincs meg az ellenoldal, mondjuk a jó olaj (stb) akkor..., persze van egy határ ami felett tökmindegy, viszonylag rövid időn belül széátesik a cucc, jó példa erre a versenyautók , szuper anyagokból vannak, pláne az F1 autók és még is van amelyiknek 1 verseny alatt kimurdel a mocija, pedig azok anyagból vannak
Kompressz úr03-10-2006 19:36:19 // 4759
Már többször is elgondolkodtam egy kis okosításon, de eddig mindig inkább a biztos gyárinál maradtam. De kíváncsi vagyok, persze nem az extrém túlhajtásra, hanem valami szolídabb dologra (+10 % mondjuk)
Kompressz úr03-10-2006 19:32:37 // 4758
Oh, köszi. Véletlen volt :)))
Stee14603-10-2006 19:27:31 // 4757
Vazze pedig az órrom előtt volt!
:))))))
Poló03-10-2006 18:34:57 // 4756
FRob03-10-2006 18:32:49 // 4755
olyan szerintem nincs
mihelys több kakót akarsz kihozni a gépből, akkor jobban kopnak az alaktrészek, ha ezt nem ellensúlyozod valahol pédául speckó olaj , hozzá speckó adalék, addig csak káért teszel az utóban
mert nekem ne mesélje be egyeteln egy tuningmester se, hogy nem csökken az oto élettartama, ha az alap pl 100LE autóból csinálnak 150LE és a gazdi ki ki használgatja , rövid úton kihasal mind a moci mind a kaszni mind a futómű
Kompressz úr03-10-2006 16:37:20 // 4754
Az előttem szólóhoz csatlakozva, úgy értem, akkor mi az a megoldás, ami érdemi előrelépés, de nem csökkenti az autó élettartamát?
Stee14603-10-2006 16:20:01 // 4753
Akkor ez a "semmit nem ér" ez csak a külső csatlakozású dobozokra érvényes?
A valóban átprogramozott computer az igazán hatásos? (mint a Ti módszeretek)
Csak azért kérdezem mert gondolkodom egy jtd vásárlásán és nem szeretnék hiú ábrándokat kergetni a tuning lehetőségekkel kapcsolatban .
:)
DCS03-10-2006 16:11:28 // 4752
A motor élettartamát nem csökkenti ,mivel nem nagyon történik semmi! :-))
Kompressz úr03-10-2006 14:27:56 // 4751
Akkor mi, ami nem csökkenti a motor vagy a hajtás élettartamát?
DCS03-10-2006 14:26:43 // 4750
Az alfagyorsulási eredményeiből itélve,nem sokat ér! :-(
Kau03-10-2006 14:26:38 // 4749
Saját szórakozásra megér ez ennyit? Mert, ha komoly gyorsulási szándékaid lennének vele, akkor jelzem, hogy versenyeken egy kategóriába kerülsz pl. a Q4-esekkel és Subarukkal.
Kompressz úr03-10-2006 10:51:19 // 4748
Erre én is kíváncsi lennék...
Methos03-10-2006 10:36:22 // 4747
Köszönöm szépen válaszod akkor hanyagolom :-))
Stee14603-10-2006 10:04:14 // 4746
Hi!
Ez most azt jelenti, hogy a Novitec jtd dobozka sem az igazi?
Vagy az más tészta? Kicsit lehet hogy képzavarban vagyok... :)
Jata03-10-2006 09:44:40 // 4745
Ja!Az összkereket kihagytam! Mindenkép 4×4est szeretnék!
Jata03-10-2006 09:41:48 // 4744
Szia Csaba! Kérdeznék töled vmit: tavasszal szeretnék építeni egy boxermotoros vagy vmi ökör motoros Lancia Y-t.A te szakmai tapasztalatoddal meglehetne csinálnui és annyira megerösíteni akár az Y-t akár egy 33ast hogy lehessen vele gyorsulni? Csak gyorsulni! Nem kell papir meg ijenek.Benzin azt csá!
DCS03-10-2006 09:35:43 // 4743
ez szép....,ha lehet nem nyilatkoznék róla .., inkább azt mondom : nem értünk hozzá!! :-))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
514
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?