Forum >> Autóvásárlás

Seriff28-04-2007 21:55:32 // 7002
Amilyen adás-vételi szerződést én láttam, abban valami ilyesmi állt: a gépjármű tuljadonosa az adás-vétel megtörténte után az esetleges hibákért nem vállal felelősséget.
Kompressz úr28-04-2007 21:26:40 // 7001
Khm, a rejtett hiba nem attól rejtett, hogy a vevő elől elhallgatják, hanem attól, hogy a hiba már a szerződés teljesítésekor megvolt, csak épp a hibajelenség a teljesítéskor még nem jelentkezett.
Áki28-04-2007 19:00:57 // 7000
Eddig nem úgy néz ki mintha rejtett hibáról lenne szó. Eddig semmi baja nem volt,most hirtelen lett! Akkor lenne rejtett hiba ha Satti tudott volna arról,hogy az autó 1000km-en megesz 2-3 liter olajat az rejtett hiba,de úgy,hogy a normális olajfogyasztása volt...!
Koviubi28-04-2007 18:38:17 // 6999
Mondjuk, az én 16 éves boxeremnek gyakorlatilag 0 az olajfogyasztása, de van olyan moci, aminél az 1-2 liter is normálisnak számít..
Poló28-04-2007 18:29:26 // 6998
Attól függ mennyi olajat kajál. TS motoroknál amúgy se ritka az olajfogyasztás.
Koviubi28-04-2007 18:27:43 // 6997
Az meg már eleve cinkes dolog, hogy egy szimpla olajfogyasztás miatt teljes motorgenerált akarnak csinálni...Ennek több oka is lehet , szimeringek, tömítések. stb. De még az is előfordulhat, hogy ez teljesen természetes dolog az adott típusú mocinál..
Koviubi28-04-2007 18:19:40 // 6996
Már bocs, de itt szó sincs rejtett hibáról. Ha közölted vele az olajfogyasztás tényét, akkor annak utánna kellet volna néznie még a vásárlás előtt. El kellet volna mennetek egy megbízható szervízbe, és bevizsgáltatni az autót , állapot felmérést kérve..Ha ezt elszalasztotta a vevő, akkor magára vessen! Neked ezentúl semmiféle lelkiismereti problémáid ne legyenek, mert ez már nem a te problémád! Aki használt autót vesz, annak áll a zászló, hogy legalább 2-3 kilót még rá kell költenie a verdára, amíg tökéletes lesz.
Áki28-04-2007 17:58:18 // 6995
A rejtett hibákat kikell fízetnie az eladónak,ezzel védi a törvény a vevőt egy esetleges átveréstől,ami szerintem teljesen jogos dolog!
GEORGE28-04-2007 17:48:45 // 6994
Egy adás - vételnek vannak jogi oldalai is! Ha tetszik ha nem szavatosságot kell álnod az eladott autóra ( törvény álltal kell ) Szóval ha olyan baja van a kocsinak igen is fizetni fog az elöző tulaj, ugyan úgy mint az én esetemben is visszafizetett 300ezer forintot az aki eladta nekem az autót. Ha kell személyesen elmondom mi volt, és megmutatom a bírósági papirokat is, ha nem hiszed.
GEORGE28-04-2007 17:43:50 // 6993
Azért mert a hüvely be van kopva durván értelmezve olválra. Az új gyűrűk meg kör alakúak, és majd elkezdi forgatni a dugon a gyürüket és majd mikor összeforgatja ott lesz a rés és ugyan úgy fogja enni az olajat.........Gyürüzés elött meg kellene legalább honolni, nagy valószínüségel vissza állitható lenne az ovalitás, akkor viszont van értelme gyürüzni...
Áki28-04-2007 17:36:31 // 6992
Satti! Ezt azért jól nézzétek át.. milyen szerelőhöz vitték az autót?Látot már alfát közelről? Igazuk van a többieknek,egy olyan szerelő akit nem ismerünk azt monnd amit akar. Szétkapta,szerinte szar,generálozzuk meg,ez a legegyszerübb dolog...! Aztán lehet,hogy semmi baja nincsen..vagy csak valami minimális apró dolog. Ha viszont nem füstölt előtte míg nálad volt akkor ott valami más van a háttérben,hirtelen olajfogyasztás nem alakúl csak úgy ki,annak vannak leőzményei. Vagy széttaposták vagy elnem tudom képzelni,hogy hírtelen mi történt a motorral ami miatt generálozni kell. Nekem annó volt egy Astrám amibe kb 300ezer km volt,leállt az egyik henger mert ette az olajat...de azt már előtte fél éve láttuk,hogy eszi az olajat mert mindig felvillant a lámpa,hogy kevés van benne és mindig töltögettük után,de az aszmánál ez normlis volt. Nem egyik pillanatról a másikra jött elő ez a hiba,itt a futott km-ek okozták ezt a gondot..a szerelő mondta,hogy ez normális az első Ecotech motoroknál,hogy megadják magukat ilyen idő után. Viszont a tiednél még arrébb van a motor generál időszaka. Az enyémben van most óra szerint 170ezer..és semmi baja,még az olajat sem eszi,pedig az elöző olasz gazdája sem egy nyugdíjas sofőr volt valószínüleg. A hozzá állásod maximálisan korrekt és ezt így is kell csinálni de azért szerintem jól járjátok körbe ezt a dolgot. Szerintem még azt is megérné,hogy a motort elvinni egy másik szerelőhöz,hogy mondjon rá valamit. Persze így már nehéz,hogy szétszedték és nem tudni,hogy mi kerűl vissza bele.
Seriff28-04-2007 17:01:39 // 6991
Szia Satti! Szerintem ne okold magad semmiért, és ne törődj azzal, ha az új tulaj esetleg szemétnek vagy bármi másnak tart. Véleményem szerint nem kell beszállnod a javítási költségekbe, mert nem a te általad okozott és letagadott, rejtett hibádból fakad a dolog. Lehet, hogy az új tulaj nem vigyázott az autóra... Olajfojás miatt meg ne akarjon senki a nyakadbavarrni egy nagygenerált, de lehet, hogy a szerelő volt köTSög, ami nem volna meglepő kis hazánkban:S A. Én nem fizetnék eladott autóm később felmerülő hibájáért az új tulajnak miután felvilágosítást adtam a műszaki állapotáról. B. Én nem kérném az előző tulaj anyagi hozzájárulását egy, a vásárlást követően előjött hibajelenség javítása kapcsán! Jól írta itt valaki, a használt autó nem ú,j és természetesen nem garanciális. Szerintem ha kifizeted a felét, amikor magad is, mint írtad megszorultál és ezért még a 166ost is el kell adnod, akkor nem úriember vagy, hanem balek. Távol álljon tőlem, hogy megsértselek ezzel természetesen!! Nem a Te felelősséged, hogy mi történt a kocsival mióta eladtad, lehet hogy Te egyáltalán nem tehetsz semmiről. Ennyi pénzt adni jogalap és bármiféle jogos szolidaritási momentum nélkül szerintem nem korrektség, és nem ettől lesz valaki úriember!! Az új tulaj pedig, persze nem ismerem a pontos körülményeit az ügynek, ne akarjon a Te jóérzéseddel, szimpátiáddal, s ismerettségetekkel (Amorés közösség...) visszaélni és így pénzt kicsalni Tőled, mert nem korrekt módon jár el, ha így tesz. Bár Őt is szívesen meghallgatnám az ügyben.
pb_27-04-2007 23:26:01 // 6990
Miért értelmetlen dolog 1 sima gyűrűzés?
GEORGE27-04-2007 22:35:43 // 6988
A hengerfejtömítés elmálott, szó szerint! Mindez 170km/h sebeséggel bandukolva, a Horvát autópályán.... 2-es és a 3-as dugó elrepedt :-(
GEORGE27-04-2007 22:34:06 // 6987
Sajnos ez jogilag nem ilyen egyszerű......
GEORGE27-04-2007 22:33:35 // 6986
Köszi!!! :-)
Satti27-04-2007 22:22:32 // 6985
Mikor nyaralni voltak elromlott a motorja,haza kellett húzni.
Scott27-04-2007 22:20:40 // 6984
George ! Biztos már lerágott csont, de miért kellett generálozni a géped ??
Scott27-04-2007 22:17:31 // 6983
Nem értelek téged. Én aztán tuti nem adnék egy vasat sem. Én is korrekt ember vagyok, de ezt még én sem csinálnám. Nem új autó volt, használt, ennyi.
Wickey27-04-2007 22:08:28 // 6982
na majd variálok még rajta. Auto-22fokon áll már majdnem másfél éve, mióta megvettem :)))
Satti27-04-2007 22:02:01 // 6981
Szia! Úgyis ebbe a topicba illik,el lett ma kűldve a Scudo képe adatai emailen,ha érdekli Őket majd szólnak.
GEORGE27-04-2007 21:58:54 // 6980
Hááááááát nehéz dolog....... Ha irreálisan nagy árat mondanak a felújjításra azt nem kell "benyelni"! Nekem új dugokkal fúrva honolva, összes szelep csere, becsiszol stb stb megállt 250 ezerből!!!!!!! Egy sima gyűrűzés olcsóbb ( bár megjegyezném értelmetlen dolog, mert 2ezer km után újból enni fogja..... Szóval lehetne még itt hinteni az okosságot...... Én úgy gondolom, hogy ha beszálsz a feljújjításba akkor TELJESEN korrekt vagy, és kész!
Satti27-04-2007 21:54:28 // 6979
Ez megtisztelő:-)
Pat27-04-2007 21:51:35 // 6978
Te Úr vagy. Ha majd úgy alakul és bármilyen üzlethez üzlettársat keresek Te leszel az első akinek szólok.
Pat27-04-2007 21:49:47 // 6977
Szerinted! Szerintem meg a legeltaláltabb belső tere a 156-nak van. A levegőnél pedig zárd el minden befújót és csak a középső nagyot használd, a ventillátort kapcsold "AUTO"-ra és szerintem nem létezik, hogy az arcodba fújja (én 185 cm magas vagyok, szeretek egyenes derékkal vezetni és nem "lecsúszni az ülésben" és így sem fújja az arcomba)
Attie27-04-2007 21:49:38 // 6976
Hát pedig az a pohártartó úgy elkúrja az öszképet. Mint egy régi zsigában a beépített kazetta tartó :)) Tekerd úgy a kerek szellőzőket, hogy ha nyitva vannak akkor függőlegesen álljanak a lapátok és aztán hajtsd el az ablak felé.
Satti27-04-2007 21:46:21 // 6975
Ezt már tényleg nem tom,de mindegy is már,ez így alakult,majd meg lesz csinálva,adok vissza pénzt és kész,nem is akarok majd tovább foglakozni vele.
Wickey27-04-2007 21:46:03 // 6974
ja, igen, a 147-es levegőrostélyai is jobban vannak elhelyezve, azzal nincs problema, felsőt le kell zárni, a két középsőt pedig felfelé egymásnak irányítani hadd keveredjen a levegő. A 156-nál ha elzárom a legfelsőt akkor nem veri vissza a szélvédőről a képembe a hideget, de a két kis felső oldalsót az istennek nem bírom úgy eltekergetni hogy ne jegelje az arcom ha meg elzárom az istennek nem hűl le az autó...
Satti27-04-2007 21:43:55 // 6973
Ilyen fűstőlés nem volt,azt megkaptam volna a haveroktól az biztos,ezt jól mondod:-)
Wickey27-04-2007 21:43:34 // 6972
annyit hogy a 147-esnek a beltere sokkal eltaláltabb mint a 156-é :) Egyrészt van benne pohártartó, másrészt a 156ban az istennek nem tudom beállítani úgy a levegőrostélyokat, hogy ne nyomja az arcomba a klíma a hideget. Mindig arcüreggyulladást kapok, már olyan ideges vagyok tőle, hogy azon gondolkodom lecserélem egy 166-ra.
Pat27-04-2007 21:40:24 // 6971
Satti! Wickey-nek igaza van, az olaj fogyasztás nem szokott magától csak úgy felszökni... Pláne benzin motornál, ami szerintem sokkal igénytelenebb mint a diesel. Csomó ok lehet ami az üzemeltető hibájából adódhat. Az sem mindegy, hogy hol és mikor ellenőrzi az olajat (lejtőn, emelkedőn megállva vagy közvetlen motorleállítás után, mikor még nem folyt össze a kartelbe.) Én biztos meggyőződtem volna személyesen is az állítólagos problémáról.
Wickey27-04-2007 21:38:06 // 6970
Öcsém is töltögeti az 50ezret futott 1.6-osába az olajat, szóval nem újdonság. Nekem a dízel 15ezer alatt 2-3 decit eszik csak meg. (Vagy felhigítja gázolajjal vagy hűtővízzel, ezt viszont nagyon remélem hogy nem teszi :PP) szóval én is tudom hogy minden autó eszi az olajat, az olasz benzinesek meg különös étvággyal, de a 4-5ezer km / 1 liter még nem krónikus. Én úgy gondolom hogy kb. ennyit ehetett a te autód. Egy Horvátország oda-vissza alatt lekajálta mondjuk a nívópálca harmadát. Nemde? Ez még nem ok a panaszra. Ráadásul: a magas olajfogyasztásnak tényleg van nyoma, büdös, füstös a kipuff tőle, és ujjal mutogatnak rád a haverok, hogy nédda' a gizdának kéken füstöl a verdája. :))
Vikking 31127-04-2007 21:36:58 // 6969
Ez a két autó nem ugyanaz véletlenül? Vmi nem gömbölyű ezzel a géppel, régóta is van fenn... Első vas... Második... nem tud róla vki vmit?
AdamV627-04-2007 21:21:42 // 6968
Satti27-04-2007 21:19:21 // 6967
Persze,hogy volt olajfogyás vmennyi,148 ezer volt az autóban,de Nekem nem tűnt veszélyesnek,erről már soxor volt szó többek között a 156 topicban is,de az eladás előtti hónapokban nem nagyon mentem már az autóval,mint ahogyan azt írtam is délután,de mindig normálisan ment az autó,nem feltételeztem semmi bajt.
Satti27-04-2007 21:12:33 // 6966
Nem tudok róla,hogy füstőlt volna,persze nem látom az autóm seggét menet közben,de a tükörben ilyet nem láttam.Néhányszor mikor elment az autóval a nejem napközben,mindig néztem ahogy elmegy,és soha nem füstőlt olyankor.
Satti27-04-2007 21:09:30 // 6965
Annak már utánanéztem,normálisan mennyibe jőhet ki egy komplett generál,olyan,mint pl. George-én is volt,és ahhoz fogok viszonyítani,így a legegyszerűbb.
Wickey27-04-2007 21:08:03 // 6964
Satti! Egy kérdés: Füstölt kéken az autód? Akár hidegen, akár melegen, akár gázelvételre, akár padlógázra, bárhogy? 10 literes átlagfogyasztással számolva az 1 liter olaj 1000km-re az 1 liter olaj 100 liter benzinhez, ez 1:100hoz keverék! A Wartburgok 1:50-es keverékkel mennek, annak meg már szaga / füstje van, és alig duplaannyi olaj van csak ugyanannyi benzinben... Az olajfogyasztás hirtelen nem nagyon szokott kialakulni...
Don Gombóc27-04-2007 21:02:11 // 6963
Én azért az előzetes után csak ott lennék mielőtt szétszedi egy kompresszió mérésre, meg a szétszedéskor a csapágyak gyűrűk stb szemrevételezésére, mert az utánna való nagymellényű dumát le sem szarnám. Aztán az árból le is lehet számolni az amortizációt mert nem új volt a verda, és kiegyezni egy korrekt árban. Mindenképpen gennyes ez a dolog mert tételezzük fel hogy az új gazda egy jóérzésű jólábú gyerek de ha nem akkor mi van? Egy motort kinyírni nem egy nagy tudomány, pláne hidegen stb stb. Szóval itt szépek lehetünk de okasak nem. :(
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2007 20:50:45 // 6962
az más, én ilyen esetben a felét szoktam beválalni...
Satti27-04-2007 20:48:34 // 6961
Nincs ilyenről szó sztem,és nem másfél hónap után szólt,hanem 1 hét után,csak most került szerelőhőz a gép.
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2007 20:45:16 // 6960
másfél hónap után menjen valahá.... biztos megmutatta a haveroknak mennyire megy aztán kitekerte a belét...akár ez is lehet... de lehet hogy csak a gép ezt dobta :(
Grando27-04-2007 20:42:28 // 6959
Olvass vissza kicsit... ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)27-04-2007 20:41:34 // 6957
miről van itt szó? lemaradtam
Satti27-04-2007 20:41:20 // 6956
Persze,azt majd tudom Én,hogy legyen.
Grando27-04-2007 20:38:51 // 6955
Mondom, tisztelem a hozzáállásodat, überkorrekt dolog, hogy így a szíveden viseled. De azért ez így nem áll össze. Télleg ne legyél szívbajos bekérni a kicserélt alkatrészeket. Vagy én nem is tudom... Ez nem így megy, na! Elvitte, viszlát! A lehetőség a szervizes, röntgenes, elektron mikroszkópos vizsgálatra nyitott volt. Arról nem is beszélve, hogy a Te legjobb tudásod szerint nem produkált hibajelenségeket. Nagyon nézd meg, mire adsz pénzt.
Satti27-04-2007 20:30:14 // 6954
Most van folyamatban a dolog,a múlt héten lett szétszedve úgy tudom.
Don Gombóc27-04-2007 20:26:31 // 6953
És mikor mondta ezt a szerelő? Felújítás után vagy előtte? Mert ha előtte biztosan röntgen szemű ha utánna akkor rögtön mutassa meg a kicserélt cuccokat meg a papírjait a cuccosoknak. Távduma senkit sem érdekel.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.