Forum >> Fotózás
kru30-08-2005 11:33:56 // 390
stef156,
igazad van, látom magunkat szórakoztatjuk itt páran (ami _jó_), azért elfelejtettem két fontos dolgot: egyrészt 602-vel nem hasonlítani, másrészt ha már hasonlítom, akkor odaírni, hogy hasonló kompozíciójú képeket összevetve, amit mindkét géppel meg lehet csinálni. (nem is igazán ismerem a 602-t, megmondom őszintén, ez a haver megszólalása volt.)
Egyébként szerintem az a lényeg, hogy ha az analóg világgal hasonlítja az ember, ott is első lépés volt, hogy eleve milyen nyersanyagot raksz a gépbe (vagyis milyen film), ez kb. durván azzal hozható párhuzamba, hogy milyen a white balance (most nem beszélek ISO beállításról, persze az is érdekes, meg a gép adottságairól, cmos, anti-aliasing, IR-cut, stb.), aztán ugye azt elő kellett hívni az minimum egy lépés, ha meg nagyítás is volt, ott szintén beleszóltak a vegyszerek, a papír, a miegymás. Ezeknek is ott a digit ekvivalense, mint photoshop és baráti köre.
Szóval igen, kell az utómunka, de kell az előmunka is!
Ami szerintem legalább annyira fontos. A folyamatnak nagyobb szabadsági fokot ad a raw használata. Mert előbb-utóbb mindenki eljut oda, hogy raw-ba fog fotózni és maga állítja elő a jpg-et, ha olyan fotókat szeretne készíteni, hogy megéri (mert megéri) pepecselni. (ak szívott már white balance beállítással pl.)
egyébként van egy tábor, akik az analóg világból nagy tapasztalattal robbantak be a digit slr "bizniszbe", sokan közülük ma is (én ezzel értek egyet) az "előbb komponálj, gondold meg és ha még mindig tetszik, utána exponálj" elvet követik, ahelyett, hogy "esztelenül lőni és utána kidobálni".
ezt csak azért írom, mert szerintem ez is elvisz abba az irányba, hogy munkás a dolog, de megéri - egy képet komponálni kell, átgondolni a beállításokat és utána meg jön a több/kevesebb utómunka.
(amin azért vitatkoznék, hogy mi az az utómunka, ami még elfogadható! a national geography a fotópályázatokra a mai napig csak dián benyújtott anyagokat fogad el. ennek több oka lehet, egyik pl. a felbontás, de 12 megapixel azért kb. partiban van már, a másik épp az utómunka.
én személy szerint nem vagyok a híve az utólag "jaj, belógott a villanyoszlop, retusáljuk ki", stb. hozzáállásnak, de nyilván te sem erre utaltál.)
De ne feledjük, hogy jó képből utómunkával csodás képet lehet csinálni, szarból azonban nem, azt érdemes (ha lehet) újrafotózni.
egyébként nagyon tetszenek a képeid és nem a kit obit akartam leszólni, csak értek engem is már csalódások, és van egy elképzelésem, hogy mitől mit lehet elvárni (még ha nem is túl nagy a tapasztalati tér esetemben).
de talán a te konklúziód az erősebb, alapból nagy csalódás éri azt, aki a lődözős kompakt gépekhez szokott és nem veszi a fáradtságot, hogy tanuljon fotózni, de ha ezen túlteszi magát, akkor jön az, hogy milyen obikat is használ, mert az lesz a következő csalódás.
vipex30-08-2005 10:34:13 // 389
Kru,
rosszul fogalmaztam de azért nem veszem kioktatásnak, mindeknor és mindenkitől lehet tanulni, pláne nekem és pláne a fotózásban :-)
Amúgy egyetértek a profik szinte csak fix objektíveket használnak, "inkább menj közelebb vagy távolabb, vagy cserélj objektívet" így mondják :-) tény, hogy a fix objektívnek nincs elenfele. Nagyon megdöbbentő pld a fix makró obival készült képek ill. a 80mm L Canon obival készült portrék nagyon látható a különbség
Stef30-08-2005 09:25:30 // 388
kru,
Feltűnt valami. Azt írtad, "az s602 biztos élesebb/szebb képeket csinál alapból". Ezzel meg is fogalmaztál egy nagyon fontos dolgot! A tükörreflexes gépekkel készült képek ugyanis igénylik az utómunkát, Pl Photoshop, míg pl a 602, már a gépben "utómunkázik". A tr gépek kevésbé módosítják az elkészült képet.
Stef30-08-2005 09:14:58 // 387
Igen, a jó minőségű obi nagyon fontos (fontosabb mint maga a gép), de sokakkal ellentétben, én azt mondom hogy a kitobival is lehet jobb minőségű képeket készíteni, mint a S602Z-vel. (Bár ha tehetem, én is inkább a fix 50-et használom)
Valahol azt hallottam, hogy a jólsikerült kép összetétele: 25% jó fények, 25% jó gép, 50% a fotós.
A gyorsulásin készült képeim nagytöbbsége pl kitobis...
kru30-08-2005 09:03:33 // 386
Hát igen - kemény tanulási folyamat és sok csalódás.
Sajna még annyit, hogy tapasztalataim szerint ez sem elég. Sajnos az 1.6 crop miatt megnő a jó minőségű obi szerepe és nem győzöm hangsúlyozni, hogy azon nem szabad spórolni. A kitobival nem érdemes mit kezdeni, az s602 biztos élesebb/szebb képeket csinál alapból (haverom megjárta pontosan ezt az utat, ezzel a konfiggal).
Balage30-08-2005 09:01:01 // 385
Szerintem jó választás a Canon!
Cselentano: ezek bruttó, számlás árak? Lehet, hogy még az ősz folyamán "kénytelen" leszek beszerezni egy 350D!
Stef30-08-2005 08:50:04 // 384
Jó reggelt,
Jól felpörgött ez a topic...
Hogy én is hozzátegyek, előszöris nagyon dicséretes, hogy ilyen nagy az érdeklődés a tükörreflexes gépek iránt. DE! Ahogyan azt Halesz is írta, ezekkel a gépekkel igenis munka a fotózás. Aki azt szereti, hogy csak félkézzel maga elé emeli, és automata módban kattint, az felejtse el a tr gépeket. Ezt nem megbántásból írtam, de az illető csalódni fog, hogy milyen sz@r képeket csinál a gép :(.
Ezeket a masinákat pont arra találták ki, hogy a fotós, kreativitását használva, olyan manuális beállitásokat használhasson, amikre a kompaktok nem képesek. Azok tehát, akik (sajnos ilyet is sokat láttam már) automata módban használják a 350D-t, d70-et, stb, azok semmi előnyét nem használják ki. Legfeljebb a gyorsaságát...
Aki mégis elszánt, komolyan gondolja a fotózást, és megtanulja az alapvető szabályokat az garantáltan nem fog csalódni.
SKrisz30-08-2005 08:33:44 // 383
Nincs ezzel semmi gond. Ha ennyiért hozzá tudok jutni, új, garis 350D-hez, akkor meg kell adni a módját és én is inkább az újat választom!:)
SKrisz30-08-2005 08:32:05 // 382
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, Cselentano neked az árakat! Erősen gondolkodóba estem az az igazság. Amint lesz rá anyagi lehetőségem, azt hiszem veszek egy 350D-t!:))
kru30-08-2005 08:25:55 // 381
a 20D-nek marha jó az ára! sajnos a 350D-nek is :-(
szerintem skrisz, nem bírok neked kecsegtető árat mondani.
a 155-öt látva nyilván 135-140e alatt áll neki egyáltalán gondolkodni az ember, hogy a használt szóba kerül-e, onnan indul az alku és ki tudja hol áll meg...
kru30-08-2005 08:20:35 // 380
vipex, nem kioktatásképp, de az 50/1.8 az fix obi, de ez nem azt jelenti, hogy 1 lencse, ez pl. 6 lencsés...
itt lehet okosodni: http://www.canon.com/camera-museum/
kru30-08-2005 08:16:18 // 379
skrisz, igazából az van, hogy ez kicsit már hit kérdése is :-) de ha letáborozol egyik oldalon, akkor adott az irány, mivel az objektív bajonettje, a vakupapucs, stb. megadja a fejlesztést és onnan csak előre (vagy cserélni mindent). és idővel az objektívek értéke jóval meg fogja haladni a váz értékét (már egy obival könnyen el lehet ezt érni :-)
Cselentano30-08-2005 08:13:23 // 378
szóval pár ár:
Canon 350D 155.000.-
Canon 350D + 18-55 Objektív 169.000.-
Canon 350D + 18-55 és 55-200 Objekítv 237.000.-
Canon 20D Váz 268.000.-
Canon 20D Kitt 288.000.-
Cselentano30-08-2005 08:10:10 // 377
na majd 1x , most még nem érzem annyira a hiányát, bár lehet, ha lenne akkor vinném azt is
de majd talán ha kész lesz a ház
most arra szórom a pénzt :-)
kru30-08-2005 08:07:16 // 376
Szerintem meg az 50 1.8-as fix obi körüli kultusz (ami nagyon helyes) arra világít rá, hogy a FIX szócska milyen fontos jelentéssel bír! Mert messze lekörözik a zoom-os cuccokat, mármint az olcsóbb zoom-ra gondolok és nem a fél-egy milliós kategóriára.
Vissza a gyökerekhez - zoom helyett érdemesebb sétálgatni (persze, nem mindig lehet, tudom).
(Amúgy ha már lehet kekeckedni, az 50 /1.8-as obinak azért van hibája, 2.5 alatt eléggé lágy a képe és sokat téveszt. De szó se róla, nekem is van ilyen és marha jó kis obi, minden canonos táskájában ott a helye! De említhetnéd a 85/1.8, 100, sőt 135-ös fixeket is, azok is gyönyörűek, monnyuk olyan egyik sincs nekem sajna, de azok is 100e körüli árkategória, szóval nem megfizethetetlen kategória.)
vipex29-08-2005 22:41:17 // 375
Mondom Canon :-) mégy egy érv 50mm 1.8 fix Obi Canon 20eFt ez a világ legjobb Obija, egy lencse gyönyörű kép, most erre hajtok :-) ha egyszer lesz olyan, hogy pénz :-)
SKrisz29-08-2005 22:35:34 // 374
Ez megint csak arról győzött meg, hogy kb. tök mind1 melyiket választom, mert mindkét gép jó választás lehet, a lényeg az, hogy melyikhez lehet jobb áron hozzájutni!:)
vipex29-08-2005 22:30:48 // 373
SKrisz,
Szerintem Canon és két dolog miatt, az érzékelő Canon gyártmány Canon gépben , míg a Nikon -ban Sony van. Kisebb zaj nagyon ISO-nál. Jobb Obi kinálat nem csak új hanem pld E-bay-en én ott vettem 24-70 EX Sigmát garanciával 1/4 áron. Amúgy két gép egyforma tudásban, a Nokinnak egy nagy előnye a valódi Spot fénymérés.
Halesz29-08-2005 22:26:21 // 372
kru29-08-2005 21:58:13 // 370
mindkettő kell :-) mármint kütyüben.
de komolyan.
Cselentano29-08-2005 21:51:47 // 369
néztem én is "nagy" komoly gépeket
de nem használnám ki
szeretem, ha valami minél kisebb :-)
mármint kűtyűkben :-)))
kru29-08-2005 21:50:14 // 368
jaja, arra figyelj, hogy a "profi" gép "profi" objektívekkel lesz az, sőt! de hát ez is egy rögös út... más is fejteggette már ezt itt és másutt is.
Cselentano29-08-2005 21:49:54 // 367
nem is baj :-)
én imádom, nekem bőven megteszi, nem szeretek sokat vacakolni
pár apróság ezzel is összevariálható :-)
ráadásul ez mindenhol, pl. még a sivatagban is elfér a zsebemben :-)
kru29-08-2005 21:48:35 // 366
azt én tudom! azért vettem tőle :-)) ha olvasná, kinevetne, hogy már le is akarom cserélni, én marha :-))
SKrisz29-08-2005 21:43:43 // 365
Egy ilyen kompakt gép autóba, meg utazáshoz nagyon jó, de nekem ezek valahogy nem jönnek be. Megmagyarázni nem tudom miért... Csak és kész!:)))
Cselentano29-08-2005 21:43:32 // 364
sele147 alias szilva korrekt garit ad a gépekhez
SKrisz29-08-2005 21:42:11 // 362
OK! Holnap ha meglesznek Cselentano árai, akkor okosabb leszek. Meglátom van-e esélye a kérdésnek. Mindenesetre Nagyon szeretnék egy "profi" gépet!:)))
Cselentano29-08-2005 21:41:52 // 361
per pillanat én egy ilyet használok:
Pentax Optio S5z
még mindig a legkisebb ebben a kategóriában :-)
kru29-08-2005 21:40:40 // 360
skrisz, nem tom, egyelőre semmiképp se kezdjünk, kerülj képbe az árakkal. gari absz. mértékben, kedves seles barátunk a gép forrása!!
SKrisz29-08-2005 21:37:06 // 359
Na akkor kezdjünk hiénázni? Mennyiért adod a használt 350D-t? Gari van még hozzá?:)))
Cselentano29-08-2005 21:36:28 // 358
kru29-08-2005 21:35:51 // 357
Cselentano, 20D vázra is tudsz baráti árat? Upgrade-elnék 350D-ről (10 és fél hónapos, 1250 expóval + grip), csak félek, sokat buknék az ügyön...
SKrisz29-08-2005 21:35:29 // 356
Az lesz a vége a történetnek, ha már tudni fogom a D70 vs. 350D árat... :)))
Cselentano29-08-2005 21:34:21 // 355
s602 fel kell rakni az aprónetre
SKrisz29-08-2005 21:33:34 // 354
A határokat nem említettem volt? GTV-t nem adom, mert lehet hogy lesz mivel, csak nem lesz mit fényképeznem!:))))
Cselentano29-08-2005 21:33:06 // 353
fotózást én pl. annyira hobbyként folytatom, hogy csak ultra kicsi pentax-al nyomom :-)
nagyon szeretem a kis optio s sorozatot
amint kijött egy új, már itthon is volt
volt hozzá búvártok, bőrtok, pótakku
az s5i.-vel el kellett adnom a búvártokot, mert az újhoz már nem volt jó
most meg valakinek megtecc a pótakku :-(
SKrisz29-08-2005 21:32:33 // 352
Csak gari kell... Meg egy vevő az S602-mre!:)))
Tedi29-08-2005 21:30:46 // 351
Mindenre nyitott? Nos... Nikon D2X+400mm f/2.8D AF-S IF-ED II teleobjektív? :))) Előferdülhet, hogy a GTV-d áráért megkapod :)
Pentax-al nem ismerkedtél?
Cselentano29-08-2005 21:29:45 // 350
ok, holnap beírom a friss árakat
számla kell róla?
vagy csak gari levél, mert akkor tudom hozni nettóban
Cselentano29-08-2005 21:28:43 // 349
SKrisz29-08-2005 21:28:17 // 348
Szép kis szöveget dobtál be, van mit mazsolázni!:)
Ár érdekel, optika érdekel, memória van 2 gig-es CF szvsz az nem nagyon kell több!:)) Thx!:)
Cselentano29-08-2005 21:25:53 // 347
holnap ha érdekes mondok árat rá
van a natúr gép
+ 2 fajta kitt optikával , kártyával
Cselentano29-08-2005 21:24:47 // 345
Újabb 8 Mpixeles CMOS képérzékelő
Noha a bejelentés előtt sejthető volt, hogy a 300D utóda is 8 Mpixeles lesz, ahogy a 10D-é is (vagyis a 20D), arra senki nem gondolt, hogy a két géphez két külön CMOS-t fejleszt a Canon. Az EOS-350D-be ugyanis fizikailag is más CMOS került, mint a 20D-be. A 20D-é 22,7x15,1 mm (ahogy az EOS-300D-é is), az EOS-350D-be kicsit kisebb, 22,2x14,8mm-es érzékelő került. A képkivágás mértéke tehát picit nagyobb, így a képkivágás faktor itt 1,62x-es. Nem túl nagy különbség. Az érzékenységet ISO100 és ISO1600 között változtathatjuk. Bár a tesztgépünk még nem végleges, tehát nem a kereskedelmi változat, a képzajra itt sem lehet panasz, a nagyobb felbontás ellenére az ISO1600 érzékenységű kép nem látszik zajosabbnak, mint a 300D-é, valószínűleg csak nagyon pontos méréssel lehetne kimutatni a különbséget akár egyik, akár másik irányba.
EF és EF-S bajonett
Ahogy az EOS-300D és EOS-20D is, úgy a legfrissebb Canon D-SLR, a 350D is képes fogadni az EF és az EF-S bajonettes objektíveket is. A Canon érezhetően ráállt az EF-S bajonettes objektívek fejlesztésére is, legújabb objektíve a 60mm fókusztávolságú, F2,8 fényerejű makró optikája, amellyel az 1,6x-es képkivágásnak köszönhetően 1:1 leképezési arány érhető el, annak ellenére, hogy alig nagyobb méretű, mint egy 50mm/1,8-as alapoptika. A géphez ezt az objektívet is megkaptuk, bár ez sem a végleges változat, akár így is bőven a polcokra kerülhetne. Ultrahang-motoros élességállítása kellően gyors és teljesen hangtalan. Az optika rajza kiváló, még nyitott blendénél is.
A 350D-hez kitben vásárolható optika hasonló a 300D-hez készítettel, a 18-55mm/F3,5-5,6 II objektív csak kis mértékben tér el az elődjétől, elsősorban külső változások történtek. Az élességállítás itt sem USM megoldású.
Vaku
Már a 300D vakuja is igen magasra ugrott fel, ezáltal csökkentve a vörösszem hatás kialakulásának esélyeit, de a 350D vakuja még magasabbra pattan. Az optikai tengelytől a vaku mintegy 9 cm-rel magasabbra kerül. Az új gép beépített vakujával is van lehetőség a második redőnyre szinkronizálni, sőt a vaku teljesítménye is kompenzálható.
A gép tetején E-TTL II rendszervakuknak (amelyből a Canon jelenleg csak a Speedlite 580EX-et kínálja) kialakított vakupapucs található, amelyen természetesen E-TTL vagy középpontos vakuk is használhatók, de kevesebb szolgáltatással.
A vakuk használható szinkronideje 1/200 mp. Ennél nagyobb zársebességet is használhatunk, ha nagy sebességű szinkront támogató vakuval dolgozunk (pl. Speedlite 550EX, Speedlite 580EX), ekkor akár 1/4000 mp-es zársebességet is elérhetünk (a vaku teljesítménye ekkor csökken!).
Sebesség
A fényképezőgép gyors. Ezt tessék nyugodtan általánosan érteni, ugyanis szinte minden tekintetben felülmúlja elődjét. Jóval gyorsabb a bekapcsolás, mindössze 0,3 mp szükséges ahhoz, hogy teljes működőképes állapotba jusson a gép.
Bár a sorozatfelvételnél a 3 kép/mp nem számít kiemelkedően nagy sebességűnek, kategóriájában jó érték és a 300D-hez képest ez is gyorsult. Sőt, a puffer mérete is nőtt, a korábbi 4 képes (RAW vagy JPEG) sorozat helyett a 350D már 6 RAW képig, vagy 14 JPEG képig (témafüggő) tartó sorozatra képes.
Gyorsabb a kártyára írás is. A 350D 40 MB-ot 12 másodperc alatt írt ki (3,3 MB/s) egy normál szériás Kingston memóriakártyára, míg a 300D ugyanezt az adatmennyiséget 40 mp alatt (1 MB/s) írja ki. Gyorsabb memóriakártyával nagyobb különbségek adódhatnak, mivel a 300D sajnos lassan kezeli az egyébként gyors memóriakártyákat is, míg a 350D képes nagyobb sebességre is.
Gyorsult a kész képek áttöltése is számítógépre, hiszen az USB immár Hi-Speed 2.0 kompatíbilis. Bár a memóriakártyákat többnyire célszerű kártyaolvasóval olvasni, ennek a gyorsulásnak a PC-ről való vezérlés, illetve közvetlenül PC-re történő fotózás során is hasznát lehet venni.
Képminőség
Bár a tesztgépünk még nem a végleges változat, azt elárulhatjuk, hogy teljes mértékben meg vagyunk elégedve a képminőséggel. A képek nem zajosak, a színek szokás szerint tökéletesek, a kép élesség még az EF-S 18-55mm/F3,5-5,6 optikával is megfelelő (ki gondolta volna, hogy ez az objektív még 8 Mpixelhez is elegendő lesz). Tesztfotókkal azonban nem szolgálhatunk, hiszen nem végleges változatról van szó, a gyári mintafotókat azonban érdemes megnézni (link lent).
Akkumulátor, memóriakártya
A "miniatürizálás" egyik áldozatáról (a markolatról) már írtunk, most a másik áldozaton a sor, az akkumulátoron. A korábbi modelleket mind a népszerű és elterjedt BP-511 akku táplálta, az EOS-350D-ben a kisebb méret miatt kisebb akkut is kellett választani. A választás a kompakt gépekből ismert NB-2LH akkura esett, amely 7,4V feszültségű, 720 mAh kapacitású (5,33Wh) szemben a BP-511 1100 mAh-jával (8,1 Wh). Bár a tükörreflexes gépeknél nem olyan nagy probléma az akku kérdése, hiszen eleve nem használjuk olyan sokat a nagy fogyasztású LCD-t, a 350D-nél sajnos akkor is kell LCD-t használni, amikor nem lenne muszáj (lásd érzékenység, fehér-egyensúly, fókuszmód stb. választáskor az LCD mindenképpen bekapcsol).
A memóriakártya továbbra is CompactFlash Type I vagy Type II típusú lehet, a kártya sebessége viszont sokkal jobban érezhető, mint a 300D esetén.
Közvetlen nyomtatás
Manapság már nem meglepő, ha egy digitális fényképezőgép képes számítógép nélkül is képeket továbbítani egy nyomtatóra. Bár a tükörreflexes gépek között azért ez még ritkaság számba megy, a Canon EOS-350D két közvetlen nyomtatási szabványt is támogat, a PictBridge-et és a Canon Direct Print-et.
Csatlakozók
Az EOS-350D-n ugyanazok a csatlakozók találhatók, mint a 300D-n, vagyis nincs vakuhoz szinkronkimenet, de van video kimenet, van USB csatlakozás (igaz, ez már Hi-Speed 2.0) és van vezetékes távkioldó csatlakozás, ugyanaz, ami a 300D-n volt.
A doboz tartalma
EF-S 18-55mm/F3,5-5,6 II optika (csak a kit változatban)
NB-2LH Li-ion akkumulátor
akkumulátor töltő
USB kábel
Videó kábel
nyakpánt
védősapka az objektív foglalathoz
A fényképezőgéphez memóriakártyát nem mellékelnek.
Összegzés
A Canon EOS-350D tehát nagyon ígéretes fényképezőgép, a korábbi modell szinte minden problémáját javították (igaz, egy-két furcsaság ebbe a gépbe is került), a képminőség még a nem végleges változatnál is remek volt. Egyedül a fogását érezzük kissé problémásnak.
SKrisz29-08-2005 21:23:29 // 344
Thx!:))
Namostakkor hol is tartunk? D70 vagy 350D? Melyik mennyi?:)))
/és a rosso bőr?:)))/
Cselentano29-08-2005 21:23:26 // 343
Kezelőfelület
A 300D-hez képest a kezelőszervek is kicsit megváltoztak. Míg a sorozat módok között választó gomb a 300D-nél a gép tetején van, az új 350D-nél ez a hátlapra került. Véleményem szerint ez jobb is így, könnyebben elérhető, mint a gép tetején lévő. A programtárcsa az EOS-350D-n már fémből készült, forgatása azonban kissé nehezebb, mint az elődmodell műanyag tárcsáját. A státusz LCD háttérvilágításának bekapcsolására szolgáló gombot új formájúra alakították, amely elkülönül a többi gombtól, így teljes sötétségben is könnyen rá lehet találni.
A fehér-egyensúlyt és az érzékenységet a 300D-nél is a négyirányú nyilak segítségével választhattuk ki, ugyanezen gombok szolgálnak a 350D-nél is ezen paraméterek megváltoztatására. Van mégis egy fontos különbség: a 300D-nél a gomb lenyomása és a vezérlőtárcsa elforgatása által beállított érték a státusz LCD-ről volt leolvasható, most a 350D-nél minden esetben bekapcsol a hátsó 1,8"-os színes LCD, vagyis menüből kell kiválasztanunk a szükséges értéket. Ennek a megoldásnak hátránya, hogy nagyobb lesz így a fogyasztás az értékek beállításakor, előnye viszont, hogy nem kell a státusz LCD háttérvilágítását bekapcsolnunk ahhoz, hogy lássuk mit állítunk be. Mivel a 350D már jóval több paraméterében megváltoztatható, mint a 300D, a nyilak közül sem maradt ki egy sem, itt már a jobbra és balra nyílnak is funkciója van: a fénymérés módja (középpontos, részleges, vagy 35 mezős kiértékelő) és az AF mód (egyszeri: One Shot, intelligens: AI Focus és követő: AI Servo) változtatható, szintén a menüből.
A menüre már többször is hivatkozunk, nézzük tehát ennek tartalmát:
Felvétel menü 1:
Képminőség/felbontás
Vörösszem-effektus csökkentés
Hangjelzés
AF mód (One Shot, AI Focus, AI Servo)
Fénymérés
Érzékenység
Felvétel menü 2:
Automatikus exp. sorozat (3 kép max. +-2Fé)
Vaku teljesítmény kompenzáxió (-2..+2 Fé)
Fehér-egyensúly
Fehér-egyensúly eltolás/sorozat
Színtér (sRGB, Adobe RGB)
Kép-paraméterek (két előre definiált, fekete-fehér+digit. szűrők, 3 felhasználói paraméter: kontraszt, élesítés, digit. szűrő: nincs/sárga/narancs/vörös/zöld, tónus effekt: nincs/szépia/kék/lila/zöld)
Lejátszás menü:
Védelem
Forgatás
Nyomtatási sorrend
Diavetítés
Exp. utáni automatikus megjelenítés időtartama
Beállítás menü 1:
Automatikus kikapcsolás időzítésének értéke
Automatikus elforgatás
LCD fényerő
Dátum/idő
Fájl sorszámozás
Kártya formázás
Exponálás kártya nélkül
Beállítás menü 2:
Nyelv (sajnos magyar nincs)
Video rendszer (PAL/NTSC)
Kommunikáció (PTP/PC)
Egyedi beállítások (c. Fn lásd részletesebben később)
Beállítások törlése (összes/c. Fn)
Képérzékelő tisztításhoz tükör felcsapás
Firmware verzió
Custom Functions:
1. SET gomb hatása (képminőség/paraméter/lejátszás mód/AF pontok/normal)
2. Zajszűrés hosszú exp. időknél (be/ki)
3. Vaku szinkronidő (auto; fix. 1/200 mp)
4. Kioldó gomb (AF/AE rögzítés; AE rögzítés; AF rögzítés, élességállítás *-gal rögzítés nélkül)
5. AF segédfény (ki/be/csak külső vakun)
6. Exp. korrekció lépésköze (1/2 Fé ; 1/3 Fé)
7. Tükörfelcsapás (MLU)
8. E-TTL II mérés (kiértékelő / átlag)
9. Vaku szinkron (1. redőny / 2. redőny)
Halesz29-08-2005 21:23:03 // 342
Egyet? Többet??
Ahhoz, hogy mondjuk ugyanazt tudd vele, mint egy sima digitálissal, amin van egy 12-es zoom, legalább három optika kell, ami összesen kb mégegyszer a gép ára...
Cselentano29-08-2005 21:22:50 // 341
LCD-k és kereső
A státusz LCD továbbra is a hátlapon található (a kisebb méret miatt a felső részre egyébként se fért volna el). Tartalma kis mértékben megváltozott, hiszen új funkciókat kell megjeleníteni: fókuszmód, fénymérés módja, de a korábbi paraméterek közül nem vettek le egyet sem. A háttérvilágítás most is borostyán-sárga színű, mint a 300D-nél volt.
A hátlapra elhelyezett 1,8"-os színes LCD felbontása kicsit változott, itt 115e pixeles megjelenítővel dolgozhatunk. A kijelző szép, részletes képet ad, a fényereje viszont gyengébb, mint a 300D-é volt, ami főként erős napsütésben okozhat gondot, hiszen a tükröződés még most is problémát okoz. Javítottak viszont a nagyított képek megjelenítésén. Szinte az összes Canon gép hibája, hogy teljes nagyításnál nagyon lágy képeket láthatunk a kijelzőn, még akkor is, ha maga a felvétel tűéles. Bár a 350D-é sem tökéletes még, de már sokkal jobban ellenőrizhető az élesség, mint a 300D-nél.
A pentatükrös kereső - bár ugyanazt a mattüveget kapta, mint a 300D - kis mértékben megváltozott. Ezt főleg a látható kép méretében érezhetjük. Míg a 300D keresőképe 20,5 fokos szög alatt volt látható, a 350D keresője által létrehozott kép 19 fokos. Ez a kis mértékű méretcsökkenés nem jelentős, általában nem is okoz problémát. Nagyobb gond csak kis mélységélességű objektívnél adódhat, ha kézi élességállítást szeretnénk használni. A kereső dioptria-korrekciós lehetőséggel is rendelkezik. A gumi szemkagylót levehetjük a kémlelőnyílás elöl, így lehetőség van a kereső eltakarására a géphez mellékelt gumilap segítségével (hosszú expozíciós időknél a beszűrődő fény elkerülése érdekében).
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
515
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?