Forum >> Retrovízió - A '70-es, '80-as, '90-es évek életképei!

Tom1204-05-2008 20:22:32 // 2525
Kihúzták és el is hajították jó messzire.:-) :-/
Tom1204-05-2008 20:21:02 // 2524
...ha jól emlékszem, az "eszméletlen" gyapot, stb öntözésre ment a víz nagy része azokból a folyókból, amik a tavat táplálták, de majd még utánanézek.
Grando04-05-2008 20:18:57 // 2523
Kihúzták a dugót. Höhöhö...

(Bocs, de annyira adta magát, hogy nem tudtam kihagyni. ;)) )
Tom1204-05-2008 20:18:50 // 2522
A jó hír, hogy állítólag néhány éve dolgoznak rajta, hogy legalább a megmaradt "kis tavat" megmentsék, netán újra feltöltsék, de ez belátható időn belül nem fog menni - szerintem sem, 33600 négyzetkilométer nem kis vízfelület...
Zsolt15504-05-2008 20:13:16 // 2521
Lehet tudni, hogy miért, vagy mitől tünt el a víz 30 év alatt???



(Érdekelne, de lassan mennem kell dolgozni, így most nem tudok keresgetni ez ügyben.)
Zsolt15504-05-2008 20:07:38 // 2520
Buadpest is elég rendesen szennyezi a Duna vízét.
Zsolt15504-05-2008 20:06:12 // 2519
A képek alapján már kiszáradt. Csak műholdas felvételeken látszik egy kis víz. :-(((
Tom1204-05-2008 19:59:09 // 2518
Pontosítanék. Van ahol jobban, van ahol nem annyira tesznek tönkre mindent...
Milyen "izé" lenne pl. Budapest kiszáradt Dunával...
Tom1204-05-2008 19:55:54 // 2517
Elég komolyan fenyegeti, már alig van belőle valami, pedig komoly halfeldolgozóipara volt a térségnek, mikor még volt hal.
Egy másik videó.
ALFA75td04-05-2008 19:44:57 // 2516
Zsolt15504-05-2008 19:38:57 // 2515
Döbbenet! Azt hallottam, hogy a kiszáradás fenyegeti, de ez már ... :-(((
Satti04-05-2008 18:54:31 // 2514
Ez is jó példa arra, hogy az emberek van ahol teljesen tönkretesznek mindent, némi pesszizmussal nézve, a távoli, vagy nem túl távoli jövőben az egész Föld is így járhat, ha időben nem lépnek közbe.
Giorgio04-05-2008 18:47:57 // 2513
Dzsízösz Krájszt whát dö hell?!?!? :-O
Tom1204-05-2008 18:31:58 // 2512
Úgy látszik, az emberi hülyeség tényleg határtalan... /ma ilyen napom van :-)/
A külömbség csak annyi, hogy ez a természeti katasztrófa nem percek alatt, hanem évek alatt, játszódott le, mégsem vették komolyan...
Az Aral tó - ról van szó...


csocsi04-05-2008 17:42:31 // 2511
Nekem semmi gondom nem volt vele.
Zsolt15504-05-2008 15:31:06 // 2510
A Lexusról, a lexus.lap.hu is azt írja, hogy a Toyota luxus márkája.
Zsolt15504-05-2008 15:17:41 // 2509
kettőt = kettő.
Zsolt15504-05-2008 15:17:18 // 2508
Akkor az első kettőt jó volt.

Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,

:-)))
Tom1204-05-2008 15:12:39 // 2507
Lassan... Egy kis külső segítséggel...:-)
Taxi33™04-05-2008 14:41:21 // 2506
Lassan csak felnőnek a feladathoz!!
Tom1204-05-2008 14:40:15 // 2505
...csak úgy "tarol" mindkét japán a F1-ben, hogy már keverem őket...;-))
Tom1204-05-2008 14:35:58 // 2504
Ja, de, bocs´! :-)
Taxi33™04-05-2008 14:29:30 // 2503
A Mugen nem a Honda gyári tuningja véletlenűl?
Tom1204-05-2008 14:25:31 // 2502
Én is úgy tudom, hogy a Datsun kb. a 80-as évek elején szűnt meg - legalább is azóta nincs ilyen autó.
A Toyota meg "oszlott" Mugen-re /sport/ és Lexus-ra /luxus/, a "síma" Toyota meg maradt a "nagyközönségnek". /ez nem is volt régen/:-)
A Proton meg nem igazán érdekel...;-)
Zsolt15504-05-2008 14:07:39 // 2501
Ezeket találtam:

"Datsun" cég tulajdonképpen sosem létezett, a nevet a DAT Motors és a Nissan Motors használta a termelésben.1933-ban a Nissan vette át a DAT Motorcar Co.-t, és a név Datsunra változott. 1981 őszén jelentették be, hogy az amerikai piacra szánt autókat is Nissan néven forgalmazzák. Így 1983.-ban végleg megszünt a márkanév. Nissan néven a gyár csak 1960-as évektől gyártott személyautót.

"A Lexus a Toyota japán autógyár luxusmárkája. A megszokott Toyota minőségben, felsőkategóriás autó az igényes autókedvelőknek."

Proton, pedig tényleg maláj cég.
Tom1204-05-2008 13:47:04 // 2500
Az eléggé szelídített verzió lehetett /nem láttam/, mert, ha csak azt vesszük, hogy mennyi "szennyezett technikát" hagytak maguk után, amit az első napokban használtak, akkor 1 embernek egyszerre kellett volna helikoptert, tűzoltót, terepjárót, autóbuszt, harckocsit, meg mentőautót is vezetnie + a "személyzet" és még akkor sem jönne ki a 30. Azok kb. csak a közvetlen robbanás áldozatai lehetnek.


néhány kép az irányítóteremből


...és a város jelenlegi "lakói":
Satti04-05-2008 13:22:41 // 2499
Némi pontosítás:-)
A Datsun volt előbb, abból lett a Nissan, a Lexus teljesen külőn márka mint a Toyota, csak a cégcsoport ugyanaz, a Proton az csak a Mitsubishi licence, ha jól tudom Malaysiában gyártják.
Zsolt15504-05-2008 13:21:05 // 2498
A járművek tipusszámozását a volt Szovjetunióban az állami szabvány írta elő. A legelső szám a gépkocsi nagyságát jelöli:
1 - kisautó pl. Tavria vagy Oka,
2 - közepes autó mint a Ladák,
3 - nagy autó pl. Volga,
4 - luxusautó a Csajka és a Zil.
Zsolt15504-05-2008 13:11:19 // 2497
A Zsiguli-Lada különbség igazából nem nagy. Lényegében: belpiacra Zsiguli, exportra Lada.

Ugyanúgy, ahogy a:
Nissan - Datsun,
Zastava - Yugo,
Toyota - Lexus,
Mitsubishi - Proton, stb.

Mivel több százezer legyártott autóról volt szó, ezért akkoriban nem volt könnyű szelektálni, hogy belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen az autó.
1976-tól viszont már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (a felirat is már ilyen).
Tom1204-05-2008 12:33:42 // 2496
Ilyen Ladánk is volt...:-) Vagyis az még Zsiguli volt. Miért is nevezték át?
Zsolt15504-05-2008 12:12:46 // 2495
Még 1972.

Skoda 110 R



Polski Fiat 126



1973. IFA W50



KRESZ könyv 1972.

Zsolt15504-05-2008 12:08:26 // 2494
1972.

Tom1204-05-2008 12:06:22 // 2493
A mi Daciánk még az elsők közül került ki, ezért csak a féltengellyel voltak gondok...:-)
Zsolt15504-05-2008 12:03:45 // 2492
Gratula. :-)))
Tom1204-05-2008 12:01:26 // 2491
Néhány kivételével igen.;-) /mikor éppen nem külföldön voltam :-)/
Zsolt15504-05-2008 11:46:58 // 2489
És a többin is voltál???
Tom1204-05-2008 11:43:57 // 2488
Gondolhatod, hogy majd´szét robbantam, hogy az 1. F1-es futamon /Magyar/ nem lehettem ott, nem kívánom azt az érzést senkinek...:-) /csak a TV-ben nézhettem/ ...de a 2.-on már ott voltam! ;-))
Zsolt15504-05-2008 11:41:00 // 2487
Gála est = Gálaest.
-----------04-05-2008 11:38:11 // 2486
nekem a Dacia-ról az egyetlen élményem, hogy szegény apám épp kétszer annyi időt töltött alatta a szerelőaknában, mint az ülésben vezetés közben
Tom1204-05-2008 11:37:12 // 2485
Ja, a kép lemaradt, elég részletes:
Zsolt15504-05-2008 11:32:13 // 2484
Ha már 1986, akkor ...

ment a Linda sorozat a tévében,



Az Első Emelet részt vett a Sport csarnokban egy Gála esten.



A Modern Hungária énekelte az Elfújja a szél című dalt,



az első Forma-1-es futam is megrendezésre került,



ment az Isaura,



az újságosnál a Kisdobos volt kapható,



és piacra dobták a "Sport" Daciát is.

Tom1204-05-2008 11:31:46 // 2483
Esetleg, ha valaki sugárszennyeződés nélküli /virtuális/túrát akar tenni a környéken, itt megteheti:
Google Earth, 51°23'21.46"N, 30° 5'57.41"E
-----------04-05-2008 11:30:22 // 2482
És lesznek is még :(( A "Csernobili csata" című filmben tízezrekről beszélnek.
Zsolt15504-05-2008 11:17:55 // 2481
Sokkal, de sokkal többen lehettek. :-(((
Tom1204-05-2008 10:58:36 // 2480
Nem csak ott voltak "hiányos térképek"...
Tom1204-05-2008 10:42:26 // 2479
Kb. ez lehetett...
-----------04-05-2008 10:30:45 // 2478
És nem csak a szovjetek a hibásak a titkolózásban, hanem még a mai szenzációhajhász sajtó (tisztelet a kivételnek) is. A NatGeo-n a Katasztrófák nyomában c. sorozat Csernobillal foglalkozó epizódját úgy állították össze, mintha mindössze az a 30 tűzoltó lenne a halálos áldozat, akik az első oltásban részt vettek.
Zsolt15504-05-2008 10:11:38 // 2477
Konkrétan ezt a jellegzetes alakú fát láttam egy képen, amelyeken partizánok, vagy kollaboránsok voltak.
Zsolt15504-05-2008 10:09:06 // 2476
Az erőművel kapcsolatosan sajnos elég sok titok volt. Mint ahogy anno a SZU-ban sem mindig ott volt a város, ahol a térképek jelölték.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.