Forum >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:53:07 // 55596
Az euro 2-es (alufedeles) 2.0TS-nél se volt ott:
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:45:09 // 55595
Diagnosztikával lehet tesztelni hogy az ecu be tudja-e indítani a ventilátort.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:36:50 // 55594
Mint írtam, ha van ilyen akkor az a hűtőben van. Az általam eddig látott TS-ekben ilyen nem volt mert az ecu vezérelte a ventilátorokat a termosztátban lévő hőmérő alapján.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:

Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:

Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Dravery23-04-2023 21:02:18 // 55593
Előfordulhat, hogy a hőfok jeladós teóriám totál hülyeség és egy másik alkatrész lesz a ludas. Úgy néz ki, hogy a jeladó ellenállási értéke megfelelően változik a víz hőmérsékletétől függően.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.

A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 12:51:55 // 55592
ez az aminek az értékét látja az ecu és ezt mutatja a kijelzön is.
Dravery23-04-2023 10:41:53 // 55591
Sajnos akkor mindenképp meg kell látogatnom vele egy szerelőt, mert én itthon nem tudok semmilyen jellegű diagnosztikát végezni rajta.
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Dravery23-04-2023 10:41:08 // 55590
Nagyon könnyen hozzáférhető.

Tömítést elvileg adnak hozzá.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 09:03:02 // 55589
Gyanítom hogy a te 145 TS-ed hasonlít a 98-as, ill 2002-es 2.0 TS-eimhez. Itt nincs külön hőérzékelője a ventilátornak, az ecu indítja a mért hőmérséklet alapján.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.

Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...

Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
berobbantam23-04-2023 05:37:05 // 55588
Szia.Nem tudom nálad mennyire lehet hozzáférni.Az 56 jtd-ben elég rossz helyen van,viszont nem kell az összes vizet leengedni hozzá.A hengerfej tetején van a termosztát.A jeladó gyárilag nekem menetrögzítőzve volt.És nem árt egy másik tömítés sem alá.
Dravery22-04-2023 21:54:02 // 55587
Sziasztok!
Szeretnék tanácsokat kérni az alábbi probléma megoldásával kapcsolatban.
Az alany egy 145-ös 1.6 TS, 2000-es évjárat.
A minap arra lettem figyelmes, hogy parkolóban járó motorral várakozva 110 fokra mászott fel a hűtővizem. Nyilván első dolgom volt lecsekkolni a ventit és sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy nem pörög.
Egyből kapcsoltam a klímát, hogy azzal működésre tudom-e bírni (egy venti hűti minkét hűtőt). Szerencsémre úgy bekapcsolt, így vissza tudott hűlni a víz és haza tudtam vele jönni.
Menet közben kikapcsolt klímával is stabilan 90-en volt, majd itthon újra szimuláltam a fentebb említett esetet és továbbra sem kapcsolt a venti, ismét megindult felfelé a hőmérséklet.
A termosztátom megfelelően működik.
Én személy szerint a vízhőfok jeladó meghibásodására gyanakszom, de mielőtt vennék egy újat bele, inkább rákérdeznék, hogy volt-e valakinek hasonló problémája és mik a tapasztalatok?
Ha ténylegesen ez lehet a probléma, ki tudom én ezt itthon cserélni a víz leengedése nélkül?
Mert nyilván, ha nem egy nagy procedúra, akkor nem vinném emiatt szerelőhöz.
Köszi előre is a segítséget!