Forum >> Szerelőműhely
jjohn25-08-2022 12:52:03 // 55487
Még annyit kérdeznék! A a jeladóhoz bejövő és kimenő az ECU felé az 5 V meg van, de mégis néha hibának dobja, nehezen indul a kocsi, nem megy, és egyszer gondol egyet és megint hibátlan. Ilyenkor mi lehet a hiba?
Kazes☻24-08-2022 12:45:44 // 55486
Én régebben használtam, elég jó cucc volt. Több féket is javítottam egy időben és jó szolgálatot tett. A gumialkatrészeket kentem vele, karmantyúkat, gumitömítéseket pl. a féknyereg két fele között, de használtam főfékhengerhez is és mivel ugyanaz a folyadéka, a kuplunghoz is. Könnyebben és gyűrődés mentesen lehet vele összerakni az éppen aktuális alkatrészeket... főleg, hogyha jól emlékszem ez is valamiféle hidraulikafolyadék származék, tehát egyáltalán nem fog összeveszni az úgynevezett „fékolajjal”... szvsz tömíteni nem tömít... szerelést könnyítő, kvázi szerelőpaszta... fékhez :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)24-08-2022 12:08:04 // 55485
sziasztok!
ATE féknyereg-pasztát vágja valaki? Bendix féket rakok össze és megvettem hozzá, de egyedül ebben tök tanácstalan vagyok...
A manualban ATE nyerget mutatnak, ott a porvédőtől a nyeregig 5-6 helyre mutatják a használatát, de semmi részletesebb.
(egy tengely-szimeringnél pld. szájbarágva megadják,amit amúgy is tudunk, hogy kenjük be olajjal a házat, a külsejét és a belsejét is)
Elolvastam a paszta leírását, ott azt írják hogy fékolajos közegben
-fémek korrózióvédelmére
-gumi -fém kapcsolatra ajánlják - utóbbival az a bajom, hogy nem mindegy, hogy kenőanyagként vagy pont tömítésként funkcionál .
Most kenjem ki a dugattyúházat belülről? A karmantyú -ház közé mehet? Dugattyú-karmantyú közé is ez kell- vagy pont nem jó...???
Kösz minden okosságot! ;-)
ATE féknyereg-pasztát vágja valaki? Bendix féket rakok össze és megvettem hozzá, de egyedül ebben tök tanácstalan vagyok...
A manualban ATE nyerget mutatnak, ott a porvédőtől a nyeregig 5-6 helyre mutatják a használatát, de semmi részletesebb.
(egy tengely-szimeringnél pld. szájbarágva megadják,amit amúgy is tudunk, hogy kenjük be olajjal a házat, a külsejét és a belsejét is)
Elolvastam a paszta leírását, ott azt írják hogy fékolajos közegben
-fémek korrózióvédelmére
-gumi -fém kapcsolatra ajánlják - utóbbival az a bajom, hogy nem mindegy, hogy kenőanyagként vagy pont tömítésként funkcionál .
Most kenjem ki a dugattyúházat belülről? A karmantyú -ház közé mehet? Dugattyú-karmantyú közé is ez kell- vagy pont nem jó...???
Kösz minden okosságot! ;-)
TUYUNGA19-08-2022 08:56:42 // 55484
Gratulálok a vételhez!
A leírtak alapján nagyon jó vételnek tűnik, iLL. valószínűleg gondos tulajdonosa volt.
Ebből adódóan a problémákat is el tudja majd kerülni.
A leírtak alapján nagyon jó vételnek tűnik, iLL. valószínűleg gondos tulajdonosa volt.
Ebből adódóan a problémákat is el tudja majd kerülni.
WhiteSGM18-08-2022 19:58:06 // 55483
Kedves Cartársak! Szegeden keresek Alfa barát autószerelőt ill. szervízt akit ajánlani tudtok. A tippeket nagyon szépen köszönöm!
Piritu - 1.000.00018-08-2022 10:20:16 // 55482
Megvan a Multijet! (Doblo)
A comp szerint az elmúlt 208e km-en 16 olajcseréje volt. Nagy valószínűséggel nem tartották a 25ezres ciklust :-)
A comp szerint az elmúlt 208e km-en 16 olajcseréje volt. Nagy valószínűséggel nem tartották a 25ezres ciklust :-)
jjohn14-08-2022 08:57:41 // 55481
Köszönöm neked is.
jjohn14-08-2022 08:56:39 // 55480
Nagyon köszi, majd kiderül hanem, akkor vezérlés le.
Piritu - 1.000.00013-08-2022 21:38:40 // 55479
kertecs13-08-2022 21:03:25 // 55478
Én azt mondom nem. De lehet vannak mágusok🙂
jjohn13-08-2022 16:29:37 // 55477
Sziasztok!
Kérdés Alfa 147 TS 1,6 105 LE, a vezérműtengely jeladót ki lehet cserélni anélkül, hogy a vezérlést le kellene bontani?
Köszi!
Kérdés Alfa 147 TS 1,6 105 LE, a vezérműtengely jeladót ki lehet cserélni anélkül, hogy a vezérlést le kellene bontani?
Köszi!
TUYUNGA12-08-2022 11:51:12 // 55476
Kérem.
A grandémba +470.000 van (óra szerint, az igazság???), de csak ajánlani tudom!
A fogyasztása pedig 700-800 ft/l üzemanyag ár mellett nagyon kiváló.
Sok sikert!
A grandémba +470.000 van (óra szerint, az igazság???), de csak ajánlani tudom!
A fogyasztása pedig 700-800 ft/l üzemanyag ár mellett nagyon kiváló.
Sok sikert!
Piritu - 1.000.00012-08-2022 11:06:12 // 55475
Köszi az infót, így már kicsit bátrabban vágok bele a projektbe :-)
Forsberg12-08-2022 07:11:28 // 55474
A volt cégemnél 2 ilyen motoros Grande dolgozott kulcsosautó szerepben. Évekig hoztuk vittük őket hosszú és pesti rövidtávon egyaránt, de a motoroknak, sőt, semminek nem volt problémája. Indulásnál olyan volt mintha vonatot húzna, de utána felvette a tempót. Jó szívvel gondolok vissza rájuk.
TUYUNGA12-08-2022 06:25:38 // 55473
A kenés hiányában minden elkopik belül. Tehát fúrás, dugattyú, köszörülés.
Befecskendező rendszert ált. nem kell felújítani.
Viszont van olyan tapasztalat (2 ismerős) is, hogy 150.000.km alatti doblot iLL. puntot vásároltak anno és (10.000.km olaj cs. periódus mellett) mind kettőbe +400.000.km van és nem kellett megbontani.
Sőt az egyiken még turbót sem kellett cserélni iLL. az olaj fogyasztás 0,5l alatt van.
Befecskendező rendszert ált. nem kell felújítani.
Viszont van olyan tapasztalat (2 ismerős) is, hogy 150.000.km alatti doblot iLL. puntot vásároltak anno és (10.000.km olaj cs. periódus mellett) mind kettőbe +400.000.km van és nem kellett megbontani.
Sőt az egyiken még turbót sem kellett cserélni iLL. az olaj fogyasztás 0,5l alatt van.
Piritu - 1.000.00011-08-2022 21:27:52 // 55472
Mit takar a "felújítás"? új dugattyú hengerfúrással vagy csak gyűrűcsere? Főtengely köszörülés vagy csak csapágysor csere? Befecskendező rendszer felújítás?
TUYUNGA11-08-2022 14:03:05 // 55471
Amennyiben vásárlás előtt áll, a következőekre hívnám fel a figyelmét (remélem nem nyitott kapukat döngetek):
- a fiat ezt a motort 250.000.km tervezte 30 iLL. később 25.000.km olaj csere periódussal, az opel pedig eleinte 40.000.km cserélte le az olajat. Ebből következik hogy 250 iLL 350ezer km után nagy generál. Amennyiben nem "GERMANY" szerviz végzi a felújítást nagyon sok100.000.km-re alkalmas lesz a motor (tapasztalat bérautóként 400 plusz).
-konklúzió: motor hibásan v. motor felújítás előtt olcsón vásárolni és a felújítást ezután elvégeztetni esetleg 400.000.km-es futással vásárolni, mivel valószínűleg a felújítás nagyobb részét már elvégezték.
- a fiat ezt a motort 250.000.km tervezte 30 iLL. később 25.000.km olaj csere periódussal, az opel pedig eleinte 40.000.km cserélte le az olajat. Ebből következik hogy 250 iLL 350ezer km után nagy generál. Amennyiben nem "GERMANY" szerviz végzi a felújítást nagyon sok100.000.km-re alkalmas lesz a motor (tapasztalat bérautóként 400 plusz).
-konklúzió: motor hibásan v. motor felújítás előtt olcsón vásárolni és a felújítást ezután elvégeztetni esetleg 400.000.km-es futással vásárolni, mivel valószínűleg a felújítás nagyobb részét már elvégezték.
Piritu - 1.000.00011-08-2022 12:03:48 // 55470
Akkor igazából nem nagy lutri :-)
TUYUNGA11-08-2022 08:03:55 // 55469
Üdv! Nagyon jól bírják az 1.3-as jtd-k a rövid távokat is. Amiket a figyelmébe ajánlanék:
- a szerelők bármit is mondanak +5 fok alatt 2 perc járatás
- olaj csere 10.000km-ként (3liter)
- rövid távú használat esetén (város) nem szabad lámpától lámpáig verseny autónak használni.
- ennél a motornál a dublóban, puntokban iLL. opel combo nincs kettős tömegű lenkerék.
- turbo csere (használat függő) 300-400 ezer km után.
- 400-500 ezer km után a belső féltengelyek (kihajtás) cseréje deformáltság miatt (ráz a kormány), főként amennyiben céges autónak használták.
- hosszú távokon történő használat esetén a 120-as tempót jól tűri és a fogyasztás is kiváló.
- a vezérmű lánc első csörgését követően 1-2ezer km-belül cserélni kell, mert nagyon betud lazulni!
- a szerelők bármit is mondanak +5 fok alatt 2 perc járatás
- olaj csere 10.000km-ként (3liter)
- rövid távú használat esetén (város) nem szabad lámpától lámpáig verseny autónak használni.
- ennél a motornál a dublóban, puntokban iLL. opel combo nincs kettős tömegű lenkerék.
- turbo csere (használat függő) 300-400 ezer km után.
- 400-500 ezer km után a belső féltengelyek (kihajtás) cseréje deformáltság miatt (ráz a kormány), főként amennyiben céges autónak használták.
- hosszú távokon történő használat esetén a 120-as tempót jól tűri és a fogyasztás is kiváló.
- a vezérmű lánc első csörgését követően 1-2ezer km-belül cserélni kell, mert nagyon betud lazulni!
Piritu - 1.000.00011-08-2022 07:00:13 // 55468
Én is egy Dobloban gondolkodom, de nagy részében már 200felett van. Gondolom ott már a kettöstömegû-turbó-befecskendezörendszer szentháromság kezdi feladni a harcot….
Liquid10-08-2022 23:19:45 // 55467
Egy távolabbi ismerősömnek volt Dobloja 1.3 MJettel, újan vette bő 100e-rel adta el, 8 vagy 10 év után, úgy hogy a km-ek nagyobb része pár km-es távokból jött össze, jellemzően otthon és az állatorvosi rendelő között. Hihetetlen de bírta ezt az életmódot a kisdízel.
Piritu - 1.000.00010-08-2022 21:48:01 // 55466
Az 1,3-as kis dieselek hogy bírják a gyűrődést? (kettőstömegű, turbó, befecskendező)
Van valami amire oda kell figyelni ha az ember ilyen motoros gépet vesz?
Van valami amire oda kell figyelni ha az ember ilyen motoros gépet vesz?
[k i z z o]08-08-2022 21:36:15 // 55465
Sajátja a motorvezérlője? Azt ellenőrizted?
Amit nézni kellene az az előgyújtás érték.
Logolni egy motorterhelést, gázpedál állást, motor fordulatot és előgyújtás értéket.
Egy kopogásra szabályozás MES logban a csatolt képen a fekete négyzetekben kiemelve: az előgyújtást veszi vissza az ECU hirtelen pár fokot. Pl. itt 5800 RPM körül detonált ez a 3.2V6. (Már korrigálva lett, ez a kiinulási állapot volt motorépítés után.)
Amit nézni kellene az az előgyújtás érték.
Logolni egy motorterhelést, gázpedál állást, motor fordulatot és előgyújtás értéket.
Egy kopogásra szabályozás MES logban a csatolt képen a fekete négyzetekben kiemelve: az előgyújtást veszi vissza az ECU hirtelen pár fokot. Pl. itt 5800 RPM körül detonált ez a 3.2V6. (Már korrigálva lett, ez a kiinulási állapot volt motorépítés után.)
kertecs08-08-2022 12:40:20 // 55464
Szia! Nem tudom. Nem vagyok gyakorlott a MES-sel, ezért is vittem szerelőhöz. Szerintem nem mélyültek el a probléma megoldásában. Hibát nem tárol a comp.
Ingyenes MES verzióm van, csak hibát olvastam vele párszor. Tudsz benne segíteni, mit kéne konkrétan néznem? Emelkedőn felfelé bármikor előhozom belőle... ekkor melyik paraméteren tudnám követni?
1 biztos: nem ez az eredeti motor ebben az autóban, a régi is becsörgött ugyanígy, a jelenlegi is. A szenzor ment/jött az új motorral ami azon volt.
Az is megfigyelés, hogy csak bemelegedett motorral tapasztalható a jelenség. Ha tovább lépem a gázpedált, megszűnik.
Ingyenes MES verzióm van, csak hibát olvastam vele párszor. Tudsz benne segíteni, mit kéne konkrétan néznem? Emelkedőn felfelé bármikor előhozom belőle... ekkor melyik paraméteren tudnám követni?
1 biztos: nem ez az eredeti motor ebben az autóban, a régi is becsörgött ugyanígy, a jelenlegi is. A szenzor ment/jött az új motorral ami azon volt.
Az is megfigyelés, hogy csak bemelegedett motorral tapasztalható a jelenség. Ha tovább lépem a gázpedált, megszűnik.
[k i z z o]07-08-2022 21:24:37 // 55463
Szia, azt tudod, hogy a SW frissítéstől ez megjavul? A kopogásszenzort ellenőrizted már?
Diagnosztikán amikor csörög, akkor látni kellene, hogy veszi vissza az előgyújtást. (pl. MES logban.)
https://www.alfaowner.com/threads/sensor-locations.224214/
Diagnosztikán amikor csörög, akkor látni kellene, hogy veszi vissza az előgyújtást. (pl. MES logban.)
https://www.alfaowner.com/threads/sensor-locations.224214/
Piritu - 1.000.00007-08-2022 13:02:05 // 55462
Újabb adalék a közvetlen befecskendezéses benzinmotorhoz:
Kilyukad a dugattyú, ha kokszos a teteje?
Kilyukad a dugattyú, ha kokszos a teteje?
kertecs02-08-2022 11:46:18 // 55461
bbalogh89230-07-2022 09:27:29 // 55460
Üdv szakik,
Segítséget szeretnék kérni, van egy váltóm amit eredetileg a saját autómhoz vettem ami egy FL előtti 147 1.9JTD 8v. Le akartam cseréltetni a váltóját mert bizonyos sebességekben búg és az olajcsere sem segített, így cirka 2 évvel ezelőtt vettem egy bontott váltót ami "elvileg" szintén egy dízel 147 alól került leszerlésre.
Múlt hónapban esett át az autó egy teljes felújításon, amikor a bontott váltót is fel szerettem volna rá rakatni csak aztán hívott a szerelő, hogy nem tudja felrakni mert ennek más a kuplungja (az enyém nyomókuplung, amit vettem az meg húzókuplungos.. vagy fordítva, franc tudja már..)
A bontott váltót egyébként átnézettem és felújíttattam mielőtt felrakattam volna. Jó állapotban volt, tisztítva lett csak, szimmeringek lettek cserélve meg valami kengyel. Az enyémre visszament az eredeti váltó kuplung és kettőstömegű csere után, így most ezt a felújítottat eladnám. A problémám az az, hogy hirdetem egy ideje Marketplace-n és született pár komment miszerint ez nem is biztos, hogy 147 alá való. A srác akitől anno megvettem, közben már elérhetetlen lett így most maradt a nyakamon egy alapvetően hibátlan váltó amivel nem tudok mit kezdeni ráadásul abban sem vagyok biztos, hogy mihez való.
Mivel nem szeretném, hogy más is hasonlóan járjon és pláne nem akarok senkit átverni így szeretnék segítséget kérni abban, hogy beazonosítsuk ennek a váltónak a milétét és hogy mihez való. Mellékelek 4 képet. Ha esetleg van valahol valami szám ami alapján egyértelműbb lehet az azonosítás akkor szóljatok, hogy hol találom és megnézem.
Segítséget szeretnék kérni, van egy váltóm amit eredetileg a saját autómhoz vettem ami egy FL előtti 147 1.9JTD 8v. Le akartam cseréltetni a váltóját mert bizonyos sebességekben búg és az olajcsere sem segített, így cirka 2 évvel ezelőtt vettem egy bontott váltót ami "elvileg" szintén egy dízel 147 alól került leszerlésre.
Múlt hónapban esett át az autó egy teljes felújításon, amikor a bontott váltót is fel szerettem volna rá rakatni csak aztán hívott a szerelő, hogy nem tudja felrakni mert ennek más a kuplungja (az enyém nyomókuplung, amit vettem az meg húzókuplungos.. vagy fordítva, franc tudja már..)
A bontott váltót egyébként átnézettem és felújíttattam mielőtt felrakattam volna. Jó állapotban volt, tisztítva lett csak, szimmeringek lettek cserélve meg valami kengyel. Az enyémre visszament az eredeti váltó kuplung és kettőstömegű csere után, így most ezt a felújítottat eladnám. A problémám az az, hogy hirdetem egy ideje Marketplace-n és született pár komment miszerint ez nem is biztos, hogy 147 alá való. A srác akitől anno megvettem, közben már elérhetetlen lett így most maradt a nyakamon egy alapvetően hibátlan váltó amivel nem tudok mit kezdeni ráadásul abban sem vagyok biztos, hogy mihez való.
Mivel nem szeretném, hogy más is hasonlóan járjon és pláne nem akarok senkit átverni így szeretnék segítséget kérni abban, hogy beazonosítsuk ennek a váltónak a milétét és hogy mihez való. Mellékelek 4 képet. Ha esetleg van valahol valami szám ami alapján egyértelműbb lehet az azonosítás akkor szóljatok, hogy hol találom és megnézem.
Buksi30-07-2022 09:12:44 // 55459
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket az alábbi és a képen látható alkatrész beszerzésével kapcsolatban.
DHLA 40-es Dellorto karburátor fedél.
Ha esetleg ismertek olyas valakit, aki ilyen karburátorokkal foglalkozik vagy netán beszerzési forrást ismertek, kérlek adjatok hozzá nekem elérhetőséget.
Előre is nagyon köszönöm! :-)
Szeretném kérni a segítségeteket az alábbi és a képen látható alkatrész beszerzésével kapcsolatban.
DHLA 40-es Dellorto karburátor fedél.
Ha esetleg ismertek olyas valakit, aki ilyen karburátorokkal foglalkozik vagy netán beszerzési forrást ismertek, kérlek adjatok hozzá nekem elérhetőséget.
Előre is nagyon köszönöm! :-)
Liquid27-07-2022 13:34:21 // 55458
a fene jobban tudja melyik jobb :)
Ha rám hallgatsz akkor az egyiket választod :D
Ha rám hallgatsz akkor az egyiket választod :D
Piritu - 1.000.00027-07-2022 12:43:40 // 55457
Nekem is az ment a Pókba, de most az egyik webshopban a Mahle 6 csillagos "prémium minőség" jelzést kapott míg a Nissens csak 4* "jó minőség" jelzést ezért gondolkodtam el.
Ja és a Mahle 5kg a Nissens meg 4,22. A több anyag több hűtőfelületet is jelenthet????
Ja és a Mahle 5kg a Nissens meg 4,22. A több anyag több hűtőfelületet is jelenthet????
Liquid27-07-2022 10:35:41 // 55456
A 156-ba Nissens hűtőt rakott Csöri, és ha jól emlékszem akkor a Tibor is azt kapott.
Piritu - 1.000.00027-07-2022 10:24:14 // 55455
Nissens vagy Mahle hűtőt érdemesebb venni?
Melyik a jobb??
Melyik a jobb??
Bandie13-07-2022 11:11:12 // 55454
Hali Srácok! Ötlet kéne, merre induljak az ügyben.
-kocsi leállít, gyújtás lekapcs
-hűtőventi 1-es fokozaton folyamatosan megy, percek után se áll le
-motortérben hűtőventillátor 1-es és 2-es fokozat reléje is kihúzva és így se áll le a ventillátor
- csak a ventilátor biztosítékok kivételénél áll le a venti
- ha 1-es és 2-es fokozat reléje bent van, és kihúzom az 1-es fokozat biztosítékját, akkor a 2-es fokozat reléje indítja a ventilátort (hallani is a relé kattogását)
- az 1-es fokozat reléjét cseréltem ugyanolyannal, nem oldotta meg a problémát
A diagnosztika P0481 - Fan Relay 2 hibát dob. "a hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól"
Meg tudná nézni nekem valaki a kocsit vagy ajánljatok légyszi hozzáértőt Pesten (É-Pest,Óbuda előnyben).
Szombaton reggel indulnánk családdal szabizni.
Grazie előre is!
-kocsi leállít, gyújtás lekapcs
-hűtőventi 1-es fokozaton folyamatosan megy, percek után se áll le
-motortérben hűtőventillátor 1-es és 2-es fokozat reléje is kihúzva és így se áll le a ventillátor
- csak a ventilátor biztosítékok kivételénél áll le a venti
- ha 1-es és 2-es fokozat reléje bent van, és kihúzom az 1-es fokozat biztosítékját, akkor a 2-es fokozat reléje indítja a ventilátort (hallani is a relé kattogását)
- az 1-es fokozat reléjét cseréltem ugyanolyannal, nem oldotta meg a problémát
A diagnosztika P0481 - Fan Relay 2 hibát dob. "a hiba oka, hogy a vezérlő nem kapott jelet a szenzortól"
Meg tudná nézni nekem valaki a kocsit vagy ajánljatok légyszi hozzáértőt Pesten (É-Pest,Óbuda előnyben).
Szombaton reggel indulnánk családdal szabizni.
Grazie előre is!
Zselé24-06-2022 13:52:23 // 55452
Update: sikerült 3 nap alatt regenerálni az akkut a kereskedésbe. Azt mondják, minden értéke 100%-os, visszamehet az autóba :)
AlfaGT24-06-2022 13:18:19 // 55451
Szevasztok! Egy 147-es 1,6-os 105 lovas TS-en cserélem a vezérlést, és most szembesültem vele, hogy a vezér tengely rögzítő szerszám profilja ( a lila színű ) nem pontosan illeszkedik a bütykökre. Szépen rámegy, csak van egy kis ,,lokkerja”. Ehhez a motorhoz (AR 37203) más szerszám kellene? Esetleg a vez.tengely is más szögben áll, mint a rendes 1,6-os TS-on? Van ezzel valakinek tapasztalata? Köszi!
URBAN23-06-2022 21:55:18 // 55450
Csexi23-06-2022 07:12:20 // 55449
Sziasztok!
Óbudán vagy a környékén keresek egy megbízható alfás szerelőt.
Megköszönném, ha valaki tudna ajánlani egy nem lehúzós, korrekt szervizt.
lajos.cseke@gmail.com
Előre is hálás köszönet!
Ciao
Csexi
Óbudán vagy a környékén keresek egy megbízható alfás szerelőt.
Megköszönném, ha valaki tudna ajánlani egy nem lehúzós, korrekt szervizt.
lajos.cseke@gmail.com
Előre is hálás köszönet!
Ciao
Csexi
Piritu - 1.000.00022-06-2022 12:39:53 // 55448
:-)
A lényeg hogy megvan a “bűnös” :-)
A lényeg hogy megvan a “bűnös” :-)
Zselé22-06-2022 10:27:19 // 55447
Meglett a hiba. Ma visszavittem az akkut, mondta a srác, hogy ezt valami leszívta. Ott már picit magához tért, felment 0,8V-ig is. Veszi a töltést, pár nap után lesz eredménye, mennyire károsodott. Én közben lebeszéltem a közeli autóvillamosságissal, hogy leviszem az autót, mert brutál kinyírta az akkut. Az akkus srác nagyon jófej volt, adott egy kölcsön akkut. Beraktam, de ahogy az autóba behajoltam, egy halk káromkodás után már láttam, hogy megvagyunk: fel volt nyomva a belső tér világítás... Úgyhagytam, negatív fel, pozitívba mértem ampert: 1,5. Ez jó sok. Lekapcsoltam: 0,4. Az is sok. Rájöttem, hogy a Kenwood rádió szivárványos demózásba kezd, ha tápot kap. Levettem az előlapját. Nyugalmi áram: 80-100mA. Az nem vészes. Akku most 12,54 nyugiba, járó motornál 14,3V. Tehát arra jutottam, hogy a baj okozója a belsőtér lámpa felkapcsolva maradása volt. Az akku még tesztelés alatt, de valószínű károsodott, csere lesz. Legalább az autó nem rossz, és a feleségem is főz nekem valami finomat, mert ő hagyta úgy :)
Piritu - 1.000.00022-06-2022 07:54:52 // 55446
Utána néznék hogy mi fogyasztja a villanyt. Valószínűleg valami fogyasztó bekapcsolva marad.
Tipikus a csomagtartó (kesztyűtartó) világítás. 5-10 Wattos izzó egy hét alatt elintézheti az akkut.
Tipikus a csomagtartó (kesztyűtartó) világítás. 5-10 Wattos izzó egy hét alatt elintézheti az akkut.
Welectronic22-06-2022 06:38:34 // 55445
Szia!
Szerintem cellazárlatos, vagy van valami terhelés rajta ami miatt így leesett. Ha kiveszed és hagyod magára egy napot, akkor ha nem zárlatos magától vissza emelkedik egy szintig a feszültség. (Nem töltődik vissza, csak regenerálódik picit.)
Szerintem cellazárlatos, vagy van valami terhelés rajta ami miatt így leesett. Ha kiveszed és hagyod magára egy napot, akkor ha nem zárlatos magától vissza emelkedik egy szintig a feszültség. (Nem töltődik vissza, csak regenerálódik picit.)
Zselé21-06-2022 22:05:05 // 55444
Sziasztok, olyat látott már földi halandó, hogy az egy hetes akku feszültsége 0,413V-ra esik le?? Nem elírás, a műszert is 2 napja használtam és jó..
URBAN19-06-2022 22:47:14 // 55443
Szia! Köszi az infót! Esetleg a cikkszámát nem tudod, mert mindenhol azt kérdezik.
Csabo2219-06-2022 15:14:13 // 55442
Helo
Óra csere.
Vegyél nagy kijelzőset. Vagy olyat ami asr nélküli autóból való, vagy ha volt benne asr akkor minden alkalommal mikor ráadod a gyújtást hibát fog jelezni.
Ritka a nagy kijelzős asr nélküli
Óra csere.
Vegyél nagy kijelzőset. Vagy olyat ami asr nélküli autóból való, vagy ha volt benne asr akkor minden alkalommal mikor ráadod a gyújtást hibát fog jelezni.
Ritka a nagy kijelzős asr nélküli
rajna198516-06-2022 20:21:09 // 55441
Sziasztok!
Segítség kellene!! Van egy 159 2.4 200 lovas alfám. A egyszer csak nem akart indulni, hol igen hol nem, és P0016os kódot dobot. A vezérlés szét lett szedve és valóban elmozdult. nem volt szinkronban a veztengely a vezérműtengely. A hibát orvosoltuk és Istennek hála nem lett szerkezeti baja. De sajna most is ugyan azt játsza, hol indul hol nem. A diagnosztika nem hoz semmilyen hibát. Alsó-felső holtponti jeladó cserélve lett. Minden normálisan működik(turbo, magasnyomású, porlasztok, stb) Tudnátok tanácsot adni????????
Segítség kellene!! Van egy 159 2.4 200 lovas alfám. A egyszer csak nem akart indulni, hol igen hol nem, és P0016os kódot dobot. A vezérlés szét lett szedve és valóban elmozdult. nem volt szinkronban a veztengely a vezérműtengely. A hibát orvosoltuk és Istennek hála nem lett szerkezeti baja. De sajna most is ugyan azt játsza, hol indul hol nem. A diagnosztika nem hoz semmilyen hibát. Alsó-felső holtponti jeladó cserélve lett. Minden normálisan működik(turbo, magasnyomású, porlasztok, stb) Tudnátok tanácsot adni????????
URBAN12-06-2022 16:19:53 // 55440
Sziasztok! Szerelőnél volt az autóm, és vízszintes vonalak vannak a kilóméter számláló helyén. A márkaszervízbe kiolvasták és 1 millió kilométer fölé ugrott a számláló. Ők Óra csoport cserét javasolnak, mert nem állítólag ez típushiba. Nem találok, hozzá bontottat, amiben kevesebb kilométer is van, mert az sem mindegy, mert csak előre írnak órát visza nem, hiába van meg a megtett kilóméter a computerben kiolvashatóan. Valaki nem tudna segíteni nekem ebben? 1.6 ts eco 77kw 2003 évjáratú 147. Köszönöm!
Buksi03-06-2022 17:45:22 // 55439
Köszi, ezt nem tudtam. :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
443
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?