Forum >> Szerelőműhely

Tresor13-11-2004 19:13:44 // 163
Köszi. És mennyiben cserélik ki a csapágyat?
lorinnyu13-11-2004 18:36:59 // 162
én is gondoltam h kiveszem a katalizátort és odateszek egy kibelezetett, de most kicsit eltántoritottál! amugy nállad menyi az a 100 ra gyorsitás időben?
granturismo13-11-2004 17:39:34 // 161
Nagy szívás kivenni. Teljesen szét kell szedni a műszerfalat:-( null Nincs egyben a fűtőmotorral.
Bg.13-11-2004 15:00:36 // 160
Az kellemtelen:(
Ricoe15613-11-2004 13:56:21 // 159
Hello!BOCS a kései válaszért! CACHO:Köszi a tippeket. LORINNYU:Kanyarban nem nagyon érzem hogy kottyogna.Amint lesz időm tutira elmegyek egy szerelőhöz addig meg pihen.(de olyan nehéz normális szerelőt is találni:-( TtK:vezmod néhány másodpercig dieselhangot ad ki magábol inditásnál,aztán minden normális.Vezérműszíj csere 10000km-rel ezelőtt a nyáron volt. Mit lehet tenni ha a központi nem nyilik a nagy hidegbe?Zárjégoldó megoldja a problémát?
Punisher13-11-2004 12:15:28 // 158
Bocsi az elöbb nem a Tresornak akartam válaszolni, hanem az ECO-s kérdésre!
Punisher13-11-2004 12:14:16 // 157
Az ECO állásban nem megy a klíma. ECO-t télen kell megnyomni, mert akkor úgy működik az automata fűtés, mint nyáron az automata klíma. De télen tök fölösleges tekerni a klímakompresszort, mert csak többet fogyaszt a gép. Ezért hívják ECO-nak, azaz gazdaságosnak. Vagyis télen ECO gomb megnyom, hőfok beállít, mindig annyi fok lesz, amennyit akarsz.
BFMSE13-11-2004 12:04:59 // 156
Szedte mar ki valaki a keringteto motorjat 145/146-bol? Egybe van a futes motorral nem? Jo nagy szivas kiszedni :(
BFMSE13-11-2004 12:04:09 // 155
Generatort nem kell cserelni csak csapagyat ha az a baj! Nekem most lesz cserelve a csapagy, de nekem ciripel es nem kattog, plane ha vizet kap...
BFMSE13-11-2004 12:02:36 // 154
ECO allasban ki van kapcsolva a klima azert nem hut nem?
Tresor13-11-2004 11:50:21 // 153
Sziasztok! Segítségeteket kérném. Az autóm olyat csinál alapjáraton, hogy valami nagyon kattog a generátor körül. Egy ismerősöm szerint csapágyas a generátor. De az érdekes az, hogy a kuplung benyomásakor csillapodik a zaj. Érdekelne, hogy körülbelül mennyibe fájna nekem egy generátor, ha egyáltalán ez a baj, vagy ha egy jó szerelőt tudnak javasolni Pest környékéről, azt megköszönném. Köszi
BFMSE13-11-2004 11:31:25 // 152
Koszi a valaszt! Megneztem egy 145-ben nincs releje a keringteto motorjanak, tehat valoszinuleg a motor ment tonkre... A kapcsolonal egyebkent vilagit a lampa. A ventillator megy, de a keringteto se az OFF allasra se a keringteto sajat gonbjara nem reagal...
wwwSentinelwww13-11-2004 08:57:17 // 151
Hi all, hmm olvasgatva a műhelyben rájöttem hogy nekem is ilyen problémám van. A 155 ben mikor megnyomom az Eco gombot sem hallok kattanást, a check panel nem jelez hogy baja lenne a klímának, viszont nem is hűt semmit, ergo nem megy. Szerintetek mi lehet a baj?
Wickey13-11-2004 08:26:10 // 150
Kerülhet az égéstérbe is. Akkor meg picit füstölnie kéne, de kéccáznál padlógázon úgysem fogod érzékelni. Ha mázlid van, akkor csak tömítés csere. Megúszható óccsóér.
Cacho13-11-2004 01:12:35 // 149
A venti kapcsol, azzal nincs gond, csak ha menet közben meg van egy kicsit terhelve a moci, akkor melegszik, de ha light-osan megy vele az ember utána, pillanatok alatt visszahűl. És a víz szépen lassan, de biztosan fogy :((( A motorolajban mondjuk nem látszik.
Robesz712-11-2004 23:33:33 // 148
Hello! Én kiszedtem a 146 1.6 boxerből a katalisatort és nem vettem észre, hogy jobban menne. Ugyan annyi alatt gyorsult 100-ra és a végsebessége sem lett több, így visszakerült. 6e Ft-omba került ez a kis műtét. Ebbe a típusba nem javaslom. Haveromnak 156 2000 TS van, kivetette, bemérette padon a teljesítményt és kb 5-8 Le-vel kevesebb volt kati nélkül. ennyi.... Zöldkártyát amúgy lehet hozzá sunyizni, ha van ismerős.....
farki12-11-2004 23:20:59 // 147
TSátok! Katalizátor kiherélésének van a gyakorlatban értelme? Érezhetően több fő lészen a ménesben? Illetve mi lesz a ződkártyával? Tapasztalatok pro és kontra? Köcce!
granturismo12-11-2004 22:16:19 // 146
BFMSE Ha a hűtő/fűtő befúvó ventillátor motor minden fokozatban működik akkor a relék és a biztosítékok biztosan rendban vannak. Ha OFF állásba kapcsolva a forgókapcsolót beindul a keringetés a keringető külön kapcsolójának állásától függetlenül akkor a belsőkeringető elzáró motor jó és a keringetésnyomógomb lesz a hibás. Ha a belsőkeringetés sem a forgókapcsoló OFF állásában, sem a forgókapcsoló OFF állásától különböző bármely állásban és egyidejűleg a külön keringető nyomógomb bekapcsolt állásában nem működik akkor sajnos a belsőkeringető elzáró motor lesz hibás. Kérdésem: Ha bekapcsolod a kis zöld belső keringetés lámpa sem világít? granturismo
Bg.12-11-2004 21:06:37 // 145
Ajaj:(( Még1 villanypásztorral nézessétek át, hátha ventillátor (vagy annak vezérlése).
Cacho12-11-2004 17:40:32 // 144
Hűtőpuceva (kívülről) nem segített, egyre jobban hengerfejgyanús... :(
BFMSE12-11-2004 17:30:58 // 143
Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy a 146-os alfaban (klimas) a belso levego keringtetonek merre van a biztositekja vagy releje? Mert nem mukodik, es nem hallom azt se hogy kattanna a rele amikor megnyomom a gombot. Lehet hogy nincs rele rajta? Akinek klimas 145/145 van az nezze mar meg ha tudja plz, hogy hall-e kattanast a keringteto gomb megnyomasakor! Es ha igen akkor kb honnan hallja :D Elore is Thx Udv
Wikicica.12-11-2004 09:48:28 // 142
Bg. Azért nem vásárolok, mivel a szerelőre bíztam a legjobb megoldás megvalósítását, ő pedig ezt javasolta...
Wikicica.12-11-2004 09:45:16 // 141
Ingegnere! Kösz a választ. A szerelő nem mondta, hogy a tárcsát ki kellene cserélni, pedig én mondtam, hogy azt a megoldást válassza, amelyik a legjobb és főleg tartós! Hát, ezt a korábban leírtakat mondta... DE A 8C A TIED!!:)
ingegnere11-11-2004 17:26:01 // 140
mike Nekem ez kicsit úgy hangzik, mint új gumit csak görgőzött felnire. :-) Nem tudom, milyen a tárcsád, mennyire rossz. Biztos fel lehet esztegálni, de így kitágítja a tárcsa mélyedését, jobban beleül a szíj, ergo hamarabb megeszi azt. És akkor a generátor meg a vízpumpa tárcsájáról nem is beszéltünk! Vagy azokat is hozzáigazítja és kapsz vastagabb szíjat? Szerintem hagyd a fenébe. Én is hiszek a szerelődnek, de szerintem többet ártasz ezzel, mint használsz. Mellesleg az ékszíj 5 forintos tétel, többe kerül a leves, mint a hús. Vagy ha nagyon kuka az a tárcsa, vadász egyet bontóból. Jöhet a 8C.;-)
Bg.11-11-2004 17:18:14 // 139
Gomboc, Több féle szőnyeg van 4000-től 8000 -ig /garn. Ha csak egyet varratsz, nem kerül negyed annyiba (kb 2/3-ért vállalják) és tuti el fog ütni a többitől.
Bg.11-11-2004 17:15:26 // 138
Miért nem vásárolsz?
Paco11-11-2004 16:13:56 // 137
Nem lehet.
Wikicica.11-11-2004 12:42:21 // 136
Jó napot mindenkinek!
Egy kis infó kellene:
A generátor ékszíját cserélik nálam, és azt mondták, hogy az ékszíjtárcsát esztergáltatni kell, mert hiába tesz rá új ékszíjt, a tárcsa el van vetemedve, így megenné a zsír új ékszíjt is. Hiszek a szerelőnek, mert már 8 éve hozzá járunk a sógorommal (ő munkakkapcsolatban van vele, szóval rendes, megbízható). Volt már valakinek hasonló problémája?
A leggyorsabb és számomra legkedvezőbb választ adók között ezt sorsolom ki:)

wwwSentinelwww11-11-2004 12:28:09 // 135
THX, amugy jó árban volt Good Year 185/65 15 ös téligumi, felnyomtuk a gépre és csoda történt , elfér :-O, Kicsit gáz mondjuk mert a jobb első műanyagom nincs felcsavarozva rendesen és ott ha nagyon kitekerem a kormányt akkor beleér. majd orvosoljuk a hibát a hétvégén. Az a szerencse hogy nincs ültetve a kocsim, igy nem gáz. Jöhet a tél !!!! Nagy barázdákkal várom.
syrus 15511-11-2004 10:29:38 // 134
Hello sziasztok nem tudja véletlen valaki, hogy sima 155-öt alá be lehet szerkeszteni a q4 futőmüvét + 2.5 v6-os motort, váltót is cserélni kell??? előre is köszönöm
Alfy11-11-2004 09:02:30 // 133
Don Gombóc11-11-2004 08:30:22 // 132
Egyébként ez a termosztát cserés idő mert én is most cseréltem de ez a másik véglet volt mert nem zárt be teljesen, nyitva maradt vagy két millimétert. B.G !!!!!!! nem ismerem a szőnyeg projektedet de megkérdem hogy nem tudsz 166-hoz plüs bézs vezető oldali szőnyeget elfogadható áron?? Ezt sajna kivírtolták belőle.
Don Gombóc11-11-2004 08:18:45 // 131
Admirális Úr! Tegnap nem tudtam már írni mert lefagyott a gép. Hát azért drága volt egy kicsit, de menni meg kell. Egyébként a legtöbb autónál, az enyémnél is úgy oldják meg a pedál erőt hogy rugókkal imitálják a kinyomási és a visszaengedési erő érzetét, mert egyébként olyan rohadt könnyű a két munkahengertől hogy nem éreznéd. Ezek a rugók a pedál melett vannak. Abban igazad van hogy jó szar érzés az ilyen puha pedál, olyan mint a túl könnyű kormányszervó (nincs fíling)
ingegnere11-11-2004 07:43:05 // 130
Körmi Sárga Konit. Kb 20 pénz darabja, szóval nem vészes. De nekünk is vannak jó telóink, bontottan.
Bobi11-11-2004 02:45:17 // 129
RICCCSÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ nekem 75 2.0 TS nél volt ez a megnőtt holtjáték meg kotyogás, de ugye a kotyogás nem menetközben van? Sorry a fogalmazásért nem vagyok egy szakszavakban zseni. naszóval amikor a kormány rúdja odailleszkedik ahoz a rúdhoz ami jobbra meg balra dzsanel( az ami a két kerék közt van kifeszítve) na ott nekem azt a fost két csavar fogta a bal első kerék felöli oldalon. na fogod magadat ráállol egy aknára arra a szerelős fajtára nem a háborúsra lemész alá és megkérsz valakit hogy tekergesse a kormányt úgy tisztességessen a holtjátékon amíg nem érzi hogy benne vagyon már az ellenállásban. na és akkor fajinul szerintem lehet látni hogy mi a dörgés. Nálam legalábbis így volt. kiderült hogy azáltal hogy kicsit meglazult ez a csavar elkezdett mozogni és a kör alakú lukból csinált iylen farnkó oválisat na ha én azon a csavaron meghúztam az anyát mint állat akkor megszűnt ez a szar de olyan 100 km után kijött újra, aztán vettem bele hosszabb csavart beleraktam és két összekontrázott anyával köztük rugós alátéttel oldottam meg a problémát és került vagy 40 Ft-ba. remélem segítettem
Cacho10-11-2004 23:37:39 // 128
A tisztítást mindenképp megpróbálom, kívül-belül. A termosztát tegnap lett cserélve.
Bg.10-11-2004 23:28:00 // 127
Egyszer még a 155-tel a hűtő ventillátorral volt gondom - mint kiderült hol ment, hol nem ment, de ezt nem az elektronika kapcsolgatta, hanem önállósította magát, és a kopott szénkefék nem érintkeztek rendesen. A kefe rugó nem nyomta rendesen a forgórészre... Ez mondjuk kimérhető egy egyszerű villanyos műhelyben...
Bg.10-11-2004 23:24:59 // 126
Lehet, hogy neki terhelésen jön elő - persze lehet, hogy a termosztát nem nyit ki rendesen, - de egy tiszítás sosem árt...
Robi10-11-2004 23:20:43 // 125
Túl alacsony a hűtő hőleadása. Ez lehet külső és belső lerakódástól is. Kívülről por, mocsok, bogarak, belülről vízkő, rozsda, vagy valami azonosíthatatlan barnás iszapszerű izé, ami nemtom', hogy mi. Én nagyjából ezeket távolítottam el, és azóta nem forr a gép.
Cacho10-11-2004 22:51:41 // 124
Azt mondta faterom, ő is átjön Szegedre, de erre azért még nem vennék mérget. Addig azért megnézem azt a csatlakozót. Bg! Ez terheléstől melegszik túl, nem a menetszél hiányától, tehát ha mondjuk eltolod 240-ig, minden fokozatban padlóval, de ha utána mész normálisan, gyorsan visszahűl.
Bg.10-11-2004 21:56:34 // 123
Cacho (166) Nekem segít, ha nagynyomású vízzel alposan átmosom a hűtőt évente 1-szer. 100eKm felett min egyszer, biztos belefut az ember a: kosz vastagon rárakódik a hűtőre, és ha nincs mentszél melegszik - c. problémába.
lorinnyu10-11-2004 21:45:26 // 122
én is soknak tartom azt a 100 fölötti összeget!bár nem vágom a kuplungot a 156 nál de attol függetlenül soknak érzem. hol csináltattad?(ha publikus)
admirális10-11-2004 20:25:38 // 121
Majd ha lesz rá időm tételesen bemásolom. Nagy vonalakban: kb 51E volt a szett (Sachs), kb. 30E a munka, kb. 25E a kinyomó csapágy, mert egybe volt építve valami más alkatrésszel, és ez csak gyáriban volt (többek közt ezért volt 3 nap a szerelés, mert erre csomót kellett várni). Amúgy mostmár sokkal jobb: eddig ütött , meg csúszott is, ráadásul nagyon nagy volt az ellenállása (ez spec nekem jobban bejött, mint a jelenlegi. Most ilyen kréme. Nagyjából arra hasonlít mint amikor az ember szarba lép...).
Don Gombóc10-11-2004 20:03:03 // 120
Hát kiváncsi lennék mi volt ezen majdnem 110 ezer, mert azt sokallom, hacsak nem komplett csere volt. Nekem az komplett Valeo kuplungra mondtak 100 ezret. De Pesten van valahol egy felujítója a Valeónak ott egy komplett felújított kuplung felébe kerül az újhoz képest gararanciával. Ezt Láng műveknél mondták nekem.
Don Gombóc10-11-2004 19:41:14 // 119
A csatlakozó a motor jobb oldalán van ha szembe állsz az autóval durván a két hengersor között a termosztáttól előre felé. Gondolom nagyjából egyforma helyen van a két tipusnál. Remélem tudok menni Szegedre mert éppen szelepállításon van a kocsim majd ott megdumáljuk, vagy a Gábor magmondja neked. A hűtő meg bírja a gőzborotvát csak természetesen nem szabad olyan közel tartani, bár ha bevan áztatva akkor élég egy erősebb kerti locsolóslag is.
admirális10-11-2004 19:36:14 // 118
kuplunk=kuplung.
Cacho10-11-2004 19:02:07 // 117
Köszi szépen a tippeket! Hol találom azt a csatit? Hűtőt lehet gőzborotvával is mosni? Nekem azt mondták, hogy nem szabad, mert tönkrevágja azokat a vékony kis lamellákat. BMFSE! Köszi Neked is!
admirális10-11-2004 19:01:28 // 116
Ma hoztam el a kocsimat a szervizből. Kuplunkot cseréltek, de sokat szívott vele a szerelő, és ráadásul 3 napig volt bent (hétfő reggel lett leadva). A számla vége 109E forint volt, ha érdekel titeket részletesen hogy mi mennyiben volt, akkor holnap bemásolom. De meg kell hogy mondjam eléggé lelombozott, mert már nyáron volt egy 90E-es kiadás rá, és már azt is sokallottam, erre tessék :(((.
Rizzo10-11-2004 17:46:42 // 115
A futóműves az jó ötlet de csak oda menjen richie 146 ahol már volt alfás és dicsérte,mert a legtöbb trehány vagy kontár.Én a nyáron 3 helyen próbálkoztam és még mindig kopnak elöl a belső peremek
Don Gombóc10-11-2004 11:28:58 // 114
Hát az is lehet de ki biztos ma a futásteljesítménybe mert ugye a tagok java használt verdát vesz aztán lesz ami lesz. Én évente kétszer gőzborotvázom a hűtőt előtte egy brigéciolos áztatást adok neki, hát jön ki belőle rendesen bogár dög.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.