Forum >> Szerelőműhely
Liquid27-06-2023 13:27:15 // 55637
Nekem is volt gondom ezzel a csővel a Q4-nél, a fene se tudja miért szivárgott. Nem volt effektíve lyukas.
leopop327-06-2023 13:09:44 // 55636
Igazad van utólag én is így csinálnám mert egy kicsit rövid lett a videó. Még decemberben lett felvéve az egész. Reklámnak nem volt reklám, hiszen még én fizettem a csőért illetve az elvégzett munkáért, szimplán csak a bánásmód velem és a félett autómmal tetszett amit videó formájában osztottam meg.
Piritu - 1.000.00027-06-2023 10:22:07 // 55635
A videóban ezt a részt is bemutattam volna, meg hogy mitől lyukadhatott ki. Nekem így egy kicsit reklám íze van...
leopop326-06-2023 16:51:23 // 55634
Eresztett, illetve már nem tudott annyi olajat vinni amennyit kellett neki ezért volt fura hangja végállásban de DZ gyorsan orvosolt szerencsére, mondta is hogy típus hiba
Piritu - 1.000.00026-06-2023 15:56:21 // 55633
Mi volt a baja a csőnek? Mintha egy lapítást véltem volna látni rajta a videón.
leopop326-06-2023 15:32:34 // 55632
Dzsozy13-06-2023 12:08:22 // 55631
Kszönöm! Nem áll tőlem távol a szerelés, javítás, de most egy kicsit belefáradtam, meg becsokiztam hátha multiair , úgy hogy valahogy elevickélek autóvillamossághoz. MOndjuk azért megnyugtató, hohy a multiairnek más a hibakódja.
Demecsab13-06-2023 11:19:31 // 55630
Szia,
Sztem nem Multiair hiba, annak más a hibakódja ez vmi egyszerűbb lesz. A gázpedálnál és a motortérben a "fojtószelep" (ami nincs benne) csatlakozót kontakt sprayvel tisztítsd meg. Én a motortér felől kezdeném (aztán tesztelném), a pedálhoz elég bajos hozzáférni. (Ford Ka-nal (ami Fiat 500) és Alfa 166-nál volt nekem ilyen gondom, a csatlakozó kontaktus javítás segített. Mondjuk a 166-nál a ECU csatlakozónál volt a kontakt hiba.
Sztem nem Multiair hiba, annak más a hibakódja ez vmi egyszerűbb lesz. A gázpedálnál és a motortérben a "fojtószelep" (ami nincs benne) csatlakozót kontakt sprayvel tisztítsd meg. Én a motortér felől kezdeném (aztán tesztelném), a pedálhoz elég bajos hozzáférni. (Ford Ka-nal (ami Fiat 500) és Alfa 166-nál volt nekem ilyen gondom, a csatlakozó kontaktus javítás segített. Mondjuk a 166-nál a ECU csatlakozónál volt a kontakt hiba.
Dzsozy12-06-2023 20:27:51 // 55629
Szép napot Mkinek!
Egy hónapja vásárolt giulietta1.4 Tb Multiair p1120 és p1121 hibakódot dobálja be. Olyankor teljesen elmegy az er. Hibakódot törlöm, kocsi használható ideig-óráig.
P1120 Fojtószelep helyzet vezérlés Hibás számított jel.
P1121 Konzisztencia fojtószelep potenciométerek Összehasonlító jel incorrect. Gyári hibakód útmutató ezt írja,fordítóval.
Multiair Hiba? Találkozott valaki esetleg ezekkel a hibákkal?
Egy hónapja vásárolt giulietta1.4 Tb Multiair p1120 és p1121 hibakódot dobálja be. Olyankor teljesen elmegy az er. Hibakódot törlöm, kocsi használható ideig-óráig.
P1120 Fojtószelep helyzet vezérlés Hibás számított jel.
P1121 Konzisztencia fojtószelep potenciométerek Összehasonlító jel incorrect. Gyári hibakód útmutató ezt írja,fordítóval.
Multiair Hiba? Találkozott valaki esetleg ezekkel a hibákkal?
Snake29-05-2023 12:56:38 // 55628
Relé volt a ludas!!Köszönöm a segítséget!
Snake29-05-2023 06:48:45 // 55627
Köszönöm válaszod,megnézem!A relét esetleg meg tudod mondani hol találom(melyik az)?
Fangio28-05-2023 22:04:25 // 55626
Szia! Valószínűleg a relé vagy a szivattyú a rossz.
Snake28-05-2023 15:31:19 // 55625
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni!147 2.0 selespeed többször megtréfált, elfelejti a váltót!Nincs hibaüzenet egyszerűen nem indul el a szivattyú mikor nyitom az ajtót illetve gyújtásra sem!Aztán gondol egyet és jó!Mi ehet a gond?Előre is köszönöm az ötleteket!
kertecs26-05-2023 09:08:44 // 55624
Sziasztok! Még tavaly beszéltünk itt a 156-om (1.6 TS, 2003 évj) egy vélt hibájáról, mivel nem jutok előbbre:
"Terhelésen, meleg motornál, adott gázpedál állásnál becsörög a motor. Diagnosztikával nem tudta kimutatni a szerviz."
[kizzo] adott tippet, mostanra tudtam összehozni, mert csak melegebb időszakban lenyomott ablak mellett hallható a csörgés.
Emelkedőn, 2000 rpm körül jelentkezik, a karikázott részeken, amint határozottan továbbnyomom a gázt (ez látszik a sárga paraméternél), megszűnik a csörgés.
Aki gyakorlott, és sok ilyen log-ot látott, tudna segíteni olvasni, lát-e benne valami egyértelmű eltérést, nem normál működésre utalót?
Most 95 benzinnel járok, tavaly sokáig jártam 100-assal, akkor talán kevésbé volt hallható, de megmaradt. Erőteljesebb gyorsításnál emelkedőn, 2ből, 3ba nem lehet úgy elváltani, hogy ne csörrenjen be...
"Terhelésen, meleg motornál, adott gázpedál állásnál becsörög a motor. Diagnosztikával nem tudta kimutatni a szerviz."
[kizzo] adott tippet, mostanra tudtam összehozni, mert csak melegebb időszakban lenyomott ablak mellett hallható a csörgés.
Emelkedőn, 2000 rpm körül jelentkezik, a karikázott részeken, amint határozottan továbbnyomom a gázt (ez látszik a sárga paraméternél), megszűnik a csörgés.
Aki gyakorlott, és sok ilyen log-ot látott, tudna segíteni olvasni, lát-e benne valami egyértelmű eltérést, nem normál működésre utalót?
Most 95 benzinnel járok, tavaly sokáig jártam 100-assal, akkor talán kevésbé volt hallható, de megmaradt. Erőteljesebb gyorsításnál emelkedőn, 2ből, 3ba nem lehet úgy elváltani, hogy ne csörrenjen be...
Piritu - 1.000.00016-05-2023 18:57:49 // 55623
VarGábor08-05-2023 11:26:34 // 55622
Sziasztok!
Új tulaja vagyok egy 2008 as 159 nek, 1.9 JTS motorral. 23. án vinném a kocsit KPM műszakira, viszont kuplungkapcsoló hiba miatt hibakódot dob, így sajnos bukó. A kuplugkapcsolója nem egy nyomógomb, hanem egy potméter. Vettem bele egy újat, amilyen volt is benne( sárga), de azzal sem jó. Alvázszám alapján egy lila kapcsoló kell bele de az nem kapható újonan. A cikkszáma: 50512851. Segítséget szeretnék kérni:
- Van ilyen kapcsoló dieselben is vagy csak benzinesben?
- Létezik, hogy a sárga kapcsoló is jó bele csak valahogyan fel kell tanítani?
- Tud esetleg valaki adni egy bontott kapcsolót?
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1683537934-16177-45484-forum.jpg
Köszi szépen, ha tudsz segíteni!
Új tulaja vagyok egy 2008 as 159 nek, 1.9 JTS motorral. 23. án vinném a kocsit KPM műszakira, viszont kuplungkapcsoló hiba miatt hibakódot dob, így sajnos bukó. A kuplugkapcsolója nem egy nyomógomb, hanem egy potméter. Vettem bele egy újat, amilyen volt is benne( sárga), de azzal sem jó. Alvázszám alapján egy lila kapcsoló kell bele de az nem kapható újonan. A cikkszáma: 50512851. Segítséget szeretnék kérni:
- Van ilyen kapcsoló dieselben is vagy csak benzinesben?
- Létezik, hogy a sárga kapcsoló is jó bele csak valahogyan fel kell tanítani?
- Tud esetleg valaki adni egy bontott kapcsolót?
https://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1683537934-16177-45484-forum.jpg
Köszi szépen, ha tudsz segíteni!
Dravery06-05-2023 22:12:49 // 55621
Dravery06-05-2023 22:10:48 // 55620
Sziasztok!
Újfent kérdéssel fordulnék hozzátok a múltkor már felkonferált 145-össel (1.6 TS) kapcsolatban.
A műszerfalamban évek óta zúg valami (talán egy relé?).
Eddig ezzel nem igazán foglalkoztam, de kb. egy hónapja már kattogás is társult hozzá, ami azért már feltűnik vezetés közben is és elkezdi piszkálni az ember fülét.
Érdekessége, hogy nem mindig csinálja a kattogást (a zúgás folyamatos).
Volt, hogy egy út során csak hazfelé tapasztaltam, odafelé nem.
Próbáltam valamiféle szemléltetést csinálni róla, íme:
https://youtu.be/CRkA6U5EqQs
A felvételen szimplán csak gyújtás van rajta, mert kíváncsi voltam, hogy kizárólag járó motornál csinálja-e, de nem. Hagytam állni az autót kb. fél órát, újra gyújtást adtam rá és ezt követően már nem volt ennyire sűrű a kattogások száma.
Mi a fene lehet ez, és érdemes-e vele érdemben foglalkoznom?
Az autó, és maga a műszerfal működése is megfelelő, nem tűnik úgy, hogy bármit is befolyásolna a jelenség, csupán zavaró.
Újfent kérdéssel fordulnék hozzátok a múltkor már felkonferált 145-össel (1.6 TS) kapcsolatban.
A műszerfalamban évek óta zúg valami (talán egy relé?).
Eddig ezzel nem igazán foglalkoztam, de kb. egy hónapja már kattogás is társult hozzá, ami azért már feltűnik vezetés közben is és elkezdi piszkálni az ember fülét.
Érdekessége, hogy nem mindig csinálja a kattogást (a zúgás folyamatos).
Volt, hogy egy út során csak hazfelé tapasztaltam, odafelé nem.
Próbáltam valamiféle szemléltetést csinálni róla, íme:
https://youtu.be/CRkA6U5EqQs
A felvételen szimplán csak gyújtás van rajta, mert kíváncsi voltam, hogy kizárólag járó motornál csinálja-e, de nem. Hagytam állni az autót kb. fél órát, újra gyújtást adtam rá és ezt követően már nem volt ennyire sűrű a kattogások száma.
Mi a fene lehet ez, és érdemes-e vele érdemben foglalkoznom?
Az autó, és maga a műszerfal működése is megfelelő, nem tűnik úgy, hogy bármit is befolyásolna a jelenség, csupán zavaró.
Dravery28-04-2023 18:45:34 // 55619
Megmértem! Az eltérés elhanyagolható volt, néhány Ohm.
Szóval véleményem szerint csak a mért értékből kiindulni nem volt nyomravezető ebben az esetben. Nem is igazán értem, hogy milyen logikai összefüggés áll ennek a hátterében.
De a fene megeszi, a lényeg, hogy működik!:)
Szóval véleményem szerint csak a mért értékből kiindulni nem volt nyomravezető ebben az esetben. Nem is igazán értem, hogy milyen logikai összefüggés áll ennek a hátterében.
De a fene megeszi, a lényeg, hogy működik!:)
Kazes☻27-04-2023 23:39:53 // 55618
Szuper! 'Mondtam' én, hogy nem kell leereszteni, mert igazán minimális a folyadékvesztés. :)
Piritu - 1.000.00027-04-2023 21:23:14 // 55617
:-)
Az újnak nem mérted meg az ellenállását?
Az újnak nem mérted meg az ellenállását?
Dravery27-04-2023 20:40:23 // 55616
Helyzetjelentés:
Kicseréltem a hőfok jeladót. Az volt a hibás.
Ha bárki olvassa jövőben ezt a fórum bejegyzést hasonló okokból kifolyólag, akkor még annyi plusz infó, hogy kb. egy deci víz jött ki a csere alkalmával, úgyhogy ennél a típusnál simán megoldható otthon, ha van 21-es (vagy 19-es - a cserealkatrész típusától függ) kulcsod.
Köszi mindenkinek a tippeket és a segítséget!
Kicseréltem a hőfok jeladót. Az volt a hibás.
Ha bárki olvassa jövőben ezt a fórum bejegyzést hasonló okokból kifolyólag, akkor még annyi plusz infó, hogy kb. egy deci víz jött ki a csere alkalmával, úgyhogy ennél a típusnál simán megoldható otthon, ha van 21-es (vagy 19-es - a cserealkatrész típusától függ) kulcsod.
Köszi mindenkinek a tippeket és a segítséget!
Kazes☻24-04-2023 16:55:37 // 55615
A TD-nkben is ilyen van... és úgy tudom, hogy az alufedelesekben is, hiába TS, de ebben nem vagyok biztos... plusz a csereberék, ki, mit, hogyan... szinte bármi lehet. :)
Kazes☻24-04-2023 16:53:15 // 55614
Ez nagyon is elképzelhető. :)
kertecs24-04-2023 15:51:53 // 55613
Ez a ventilátor hőkapcsoló létező, de szerintem csak a TS előtti korszakban született 145-ben. Az 1.6 boxermotoros 145-ömben van ilyen, és kapcsolja is a ventit, ahogy kell.
Adam7724-04-2023 15:21:34 // 55612
Én továbbra is a szenzorra gyanakszom.Ha mégis tévednék,nézd meg az ecu csatlakozót.felléphet korrózió a lábakon,ha bejut a víz.Én már találkoztam olyannal is,hogy konkrétan lerohadt egy láb.Ha kimenet nincs a ventilátor relé irányába ,akkor az hibaüzenettel jár,vagyis világít a motorellenőrzés lámpa.Úgyhogy ha kontakt hiba van ,akkor az a szenzor és az ecu között lehet szerintem.
Piritu - 1.000.00024-04-2023 13:42:43 // 55611
Sajna a szerviz manualban se találtam értéket :-(
Amúgy azok az értékek jónak tűnnek.
Ha időm engedi este rámérek az enyémre.
Egyre gyanúsabb hogy valahol vezetékszakadásod van, esetleg magában a csatlakozóban.
Amúgy azok az értékek jónak tűnnek.
Ha időm engedi este rámérek az enyémre.
Egyre gyanúsabb hogy valahol vezetékszakadásod van, esetleg magában a csatlakozóban.
Dravery24-04-2023 12:37:04 // 55610
Nincsen a hűtőn másik kapcsoló. Most már ez is biztos.
Annyit tudtam még megtenni, hogy megmértem az NTC-k értékeit.
Jelenlegi kinti hőmérsékletnél (szombat óta nem indítottam el a motort) a két bal szélső között 3kOhm, a harmadik és testpont között 3,55 kOhm.
Sajnos semmi dokumentumot nem találtam eddig, amin fel lenne tüntetve, hogy mi lenne az ideális érték.
Annyit tudtam még megtenni, hogy megmértem az NTC-k értékeit.
Jelenlegi kinti hőmérsékletnél (szombat óta nem indítottam el a motort) a két bal szélső között 3kOhm, a harmadik és testpont között 3,55 kOhm.
Sajnos semmi dokumentumot nem találtam eddig, amin fel lenne tüntetve, hogy mi lenne az ideális érték.
Kazes☻24-04-2023 12:22:00 // 55609
Azt én tudom, mert nekem is ilyen volt 146-ban, csak pl. ha cseréltek benne hűtőt, ami mondjuk bontott volt, vagy épp a ventikapcsolós, akkor akár lehet is... ilyen csodák vannak, 1-2-öt láttam már! :)
Piritu - 1.000.00024-04-2023 11:54:29 // 55608
Piritu - 1.000.00024-04-2023 11:53:19 // 55607
Nincs neki. Kibogoztam a kapcsolási rajzát vezérlőnek (2696. oldal a 2.712-ből). A két érzékelő tényleg egy szenzorban van. Azt kell kicserélni ami a termosztátban van.
Külön ventilátor kapcsolót egyik variánsban se találtam. Ha külön van a hőmérő érzékelője akkor az a blokkba van becsavarva a termosztát mögött, de ott is az ecu kapcsolja a ventilátort.
Külön ventilátor kapcsolót egyik variánsban se találtam. Ha külön van a hőmérő érzékelője akkor az a blokkba van becsavarva a termosztát mögött, de ott is az ecu kapcsolja a ventilátort.
Kazes☻24-04-2023 11:31:08 // 55606
Viszont, ha napi használatban van az autó és nem akarod, hogy többet fogyasszon az állandó klíma kapcsolgatás miatt, köss be egy kapcsolót, amivel direktbe tudod indítani a fülkéből a ventit, amíg megtalálod a hibát... meg ne főjön az a moci! :)
Kazes☻24-04-2023 11:28:45 // 55605
A termosztátban lévőhöz meg nem kell leengedni a hűtőfolyadékot... csak gyorsan kicsavar, másik becsavar... ennyi. :)
Kazes☻24-04-2023 11:27:33 // 55604
A hűtőben akkor nincs a korábban csatolt képen látható venti kapcsoló?
Piritu - 1.000.00024-04-2023 11:24:02 // 55603
Most hogy az érzékelő mellé tett rajzot jobban megnézem tényleg két NTC van benne és ha az egyik rossz produkálhat ilyet. Feltéve hogy neked is 3 vezeték megy rá lehet hogy érdemes kicserélni.
Dravery24-04-2023 11:16:13 // 55602
Igen, azt is kiszedtem már és ellenőriztem.
Multiméterrel rámérve jónak mutatkozott.
Relék és biztik is végigbogarászva, azok is elvileg rendben.
Úgyhogy marad a diagnosztika.
Multiméterrel rámérve jónak mutatkozott.
Relék és biztik is végigbogarászva, azok is elvileg rendben.
Úgyhogy marad a diagnosztika.
Kazes☻24-04-2023 11:03:36 // 55601
Szvsz pont éppen azért.
Adam7724-04-2023 06:31:43 // 55600
Szia!Külön hűtőventilátor kapcsolóval még én sem találkoztam.Az ecu kapcsolja a fokozatokat.A hőfokjeladó 2 kivezetéses,az egyik a mérőóra,a másik az ecu fele megy.Műszerfalon jól mutatja a hőfokot,de lehet hogy az ecu felé nem is csinál semmit.Bár diagnosztika nélkül csak tippelek én is.
Piritu - 1.000.00024-04-2023 05:26:57 // 55599
ettöl függetlenül érdemes lecsekkolni.
Piritu - 1.000.00024-04-2023 05:26:03 // 55598
Klímával elindult a ventilátor.
110 fokos víznél már direktbe kellene mennie nem az ellenállásom keresztül.
110 fokos víznél már direktbe kellene mennie nem az ellenállásom keresztül.
Kazes☻23-04-2023 23:14:21 // 55597
Előtét - ellenállás rendben? Azt mindenképp ellenőrizni kell, leginkább elsőként. :)
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:53:07 // 55596
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:45:09 // 55595
Diagnosztikával lehet tesztelni hogy az ecu be tudja-e indítani a ventilátort.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 21:36:50 // 55594
Mint írtam, ha van ilyen akkor az a hűtőben van. Az általam eddig látott TS-ekben ilyen nem volt mert az ecu vezérelte a ventilátorokat a termosztátban lévő hőmérő alapján.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:
Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:
Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Az utángyártott hűtőben ott a helyén a csavar a bal oldali (beépítve alsó) csőcsatlakozó mellett:
Az eredetin a 2.0-nál nincs is ott helye:
Ha a tiedben van akkor ott kell lennie ahol az első képen a csavar van az alsó gumicső felett.
Dravery23-04-2023 21:02:18 // 55593
Előfordulhat, hogy a hőfok jeladós teóriám totál hülyeség és egy másik alkatrész lesz a ludas. Úgy néz ki, hogy a jeladó ellenállási értéke megfelelően változik a víz hőmérsékletétől függően.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.
A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Találtam viszont az UNIX kategóriái között egy "hűtőventilátor hőkapcsoló" nevezetű, a jeladóhoz nagyon hasonló, de mégis különböző alkatrészt.
A kérdésem mindössze annyi, hogy ezt mégis hol kellene keressem, mert így első átvizsgálásra nem találtam meg.
Piritu - 1.000.00023-04-2023 12:51:55 // 55592
ez az aminek az értékét látja az ecu és ezt mutatja a kijelzön is.
Dravery23-04-2023 10:41:53 // 55591
Sajnos akkor mindenképp meg kell látogatnom vele egy szerelőt, mert én itthon nem tudok semmilyen jellegű diagnosztikát végezni rajta.
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Meg ennek tudatában így nem állnék neki kísérletezve alkatrészeket cserélgetni.
Köszönöm a segítséget!
Dravery23-04-2023 10:41:08 // 55590
Piritu - 1.000.00023-04-2023 09:03:02 // 55589
Gyanítom hogy a te 145 TS-ed hasonlít a 98-as, ill 2002-es 2.0 TS-eimhez. Itt nincs külön hőérzékelője a ventilátornak, az ecu indítja a mért hőmérséklet alapján.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.
Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...
Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
Az ecu hőmérője a termosztátban van. Az az egy van benne. (Ha neked kettő van akkor ott külön lehet.)
A ventilátor kapcsolónak a hűtő végén van hely, de ott eddig csak vakdugót láttam.
Szóval érdekes a dolog, mert a hőmérő működik és a ventilátor nem követi le. Kéne egy diagram hogy mit lát az ecu...
Szerintem a vizet meg legalább az érzékelő szintjéig le kell engedni.
berobbantam23-04-2023 05:37:05 // 55588
Szia.Nem tudom nálad mennyire lehet hozzáférni.Az 56 jtd-ben elég rossz helyen van,viszont nem kell az összes vizet leengedni hozzá.A hengerfej tetején van a termosztát.A jeladó gyárilag nekem menetrögzítőzve volt.És nem árt egy másik tömítés sem alá.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
461
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?