Forum >> 145-146

zolee14520-04-2006 23:15:49 // 10708
én tudom én tudom én tudom!!!:))) nem biztos ám... szóval valami olyasmit olvastam, hogy szoktak korszerűbb motorokban olyat csinálni, hogy a kipuff gázt visszavezetik, persze egy meghatározott mennyiségben, asszem a hengerben a hőmérsékletet emelik vele (talán) és ezzel csökken a fogysztás, meg a károsanyagkibocsátás. remélem a hozzáértők most nem röhögnek ki nagyon:)
Vega20-04-2006 20:41:42 // 10707
eloszor en is a kipufgazra gondoltam...nyers forditasban az volna...de nem sok kozet latom hozza...nem is ott van...azerrt gondoltam ,hogy inkabb kartergaz lesz...mint ugye faradtgaz!
Vega20-04-2006 20:39:40 // 10706
ez szerintem valami kartergaz dolog lesz...de nem igazan jovok ra..
Tedi20-04-2006 20:38:08 // 10705
A kipuffgázt vezeti vissza. De hogy ez mire jó, azt nemtom :)
Vega20-04-2006 20:36:14 // 10704
Szerintetek mi a turo az az E.G.R azaz exhaust gas recirculation system mi a fene lehet a szerepe?
Vega20-04-2006 20:28:32 // 10703
megtalaltam a vezerlesmodosito csatlakozojat....ami az olajnyomast szabalyozza....lehuzom, kivancsi vagyok mit teljesit evezerlesmodosito nelkul...es kiderul az igazsag ,hogy mennyi az 30% valojaban :))))
Vega20-04-2006 20:15:50 // 10702
Most nezem csak a manualban, hogy elvileg van egy mindent eltakaro also muanyag motorburkolat is....ami gondolom senkinek nincs mar meg...en nem is tudtam ,hogy van ilyen...csak a karter helye van kivagva rajta....jo tudni...be kell szerezzek egyet!!!
Stee14620-04-2006 19:41:28 // 10701
Azaz én is aazt húztam szét! :))
Kau20-04-2006 19:40:04 // 10700
Ja. Úgy én is tudnám ;)
Vega20-04-2006 19:37:59 // 10699
utana kene olvasni...csak igy egyszerubb, tudod :)))
Kau20-04-2006 19:35:40 // 10698
Sajnos nem tudom. Csak ezzel a lambdával volt dolgom nekem is.
Vega20-04-2006 19:28:05 // 10697
na ez jo hir...ezt nem tudtam...a tobbit lehet tudni ,hogy mi micsoda?
Kau20-04-2006 19:22:08 // 10696
Bubble!
Nem kell befeküdni a kocsi alá. A lambdaszondának a motor mögött van a csatija. A kék melletti fekete az. (Lehet, hogy másnak, más színűek).

Vega20-04-2006 18:34:36 // 10695
zsoltikarol nem mondok inkabb semmit :D
zolee14520-04-2006 18:21:16 // 10694
ahogy mesélte a gép vétellel, és a versenyzéssel az első év 1,5M HUF, utána meg úgy 0,5M/év. Biztos, hogy ez a legolcsóbb, de akkoris qrva drága. Legutóbb már bérelt olyan embertől aki ezzel foglalkozik (nevére nem emlékszem, Te biztos igen), de az meg átbaszás volt, tiszta lehúzás. Egy másik barátom szintén ígyjárt, igaz ő valamikor 14 évesen hagyta abba, mert ott már nem volt értelme versenyezni ahol volt, a továbblépéshez mg a család nem volt hajlandó eladni a házat:))) Azért nem véletlen hogy a Zsolti félék jutnak csak valahova, a többieknek marad az egész egy "szerelem". Barátom mesélte, hogy sok olyan srác versenyzett ott (persze nagyobb kategóriákban mint ő) akik mesélték, hogy még gokartos korában rendszeresen elpicsázták Zsoltit, csak nem volt pénz továbbmenni. Nem tudom, hogy igaz-e, nem voltam ott.:)
kando.20-04-2006 18:18:22 // 10693
Elvileg van neki egy masik, bonthato 33-asa, de aztan kiderult, hogy az is regikasztnis es 1,5-os motorja van. Nekem csiklampas 1,7 16v kell :-DDDDD
Vega20-04-2006 17:56:13 // 10692
milyen apropobol akarsz kriszhez menni egyebkent???
Vega20-04-2006 17:55:30 // 10691
Ha jossz kriszhez akkor no problemi...ott talalkozunk, na????? csak az idopontot kell megdumalnunk!!!
Vega20-04-2006 17:54:30 // 10690
Ez nem off...ezt nem szeretem...en ugy vagyok vele ,hogy itt 145-146 tulajok beszelgetnek es kesz...semmi megkotes! en alandoan offolok :D :D :D sosem beszelek kocsikrol...ha igen akkro is hulyeseget :D Sracot nem ismerem....en regebbi motoros vagyok...gondolom o nem ment a 90-es evek vegen... K-100 azert lett letrehozva ,hogy a lehetol legolcsobban tudjanak gokartozni a kispenzuek...ertelem szeruen messze a leggyengebb, leglassab kategoria is egyben...oda aztan vegkepp "nem kell" penz...persze a tobbihez merten! Egy rendes kategoriaban nincs olyan ,hogy nincs uj gumid...minden hetvegere LEGKEVESEBB 3 GARNITURA AZ ALAP!!!!...szamold 40-50 e ft/garniturajat....2 motor ugyszinten a legkevesebb...legalabb az egyik felujitva....de 2 hetvegenkent mind a kettot muszaj...ez is jopar tizesbe kerul... nevezes, szallas, benzin, egyeb koltsegek... K100 toredeke koltseg szempontjabol mint egy rendes kategoria! Ha 2004-ben voltal futamon akkor mar nem nagyon talalkozhattal rendes kategoriaval...csak ilyen elkorcsosult magyar igenyeknek atszabott kategoriakkal.... Amit a vegen irtal az nagyon fontos! MA MAR ALIG ERTENEK A SPORTHOZ!!! A kicsik nem tanuljak meg az alapveto dolgokat....hogy kell karburalni, szerelni, beallitani vazat, motort...kiszallnak a vegbol....eltakarodnak jatszani, motorozni...nem erdeklo oket....a szerelok sem szivesen tanitgatjak oket mert akkor kevesbe volna rajuk szukseg....ezt en is szomoruan vettem tudomasul... Az en fejemben ott az egesz szakma...ezt tolem el nem veszi senki...meg ha penzem nincs is ,hogy muveljem...ez meg mindig jobb mint a forditottja...penz van...tudas nincs.... de majd talan egyszer ujra :)))
kando.20-04-2006 17:41:13 // 10689
akkor most se talizunk :(((
Vega20-04-2006 17:40:58 // 10688
az inkabb vajszinu volt :D direkt ilyenre kertem :))))))
Vega20-04-2006 17:40:17 // 10687
koszonom jobarat de faterral megyek..mert utana egyenesen visszuk at veresegyahazara a gepet ahol meg a masik srac osszerakja...es onnan ugye jovunk haza...ezert kell 2 kocsival menni :)
kando.20-04-2006 17:28:07 // 10686
Vega, holnap leszek Pesten, es menni akartam en is kriszhez, ha gondolod, kimehetunk egy autoval :)))
zolee14520-04-2006 17:18:44 // 10685
OFF Vedres Tibor. Asszem K100-ban ment, utána meg valami olyanban ami a K100 helyett volt, vagy valami ilyesmi. Ha ment akkor jól ment, csak nem volt ott minden futamon. Mesélte miben van egy szezon...hát nem gyenge, pedig nem volt mindig új gumija, úgy válogatta, hogy balos pálya, jobbos pálya, melyiket hova rakja... 2004-ben (ha jól emlékszem) voltam a máriapócsi futamon: pole, majd rajtcélgyőzelem, aztán nekiállt tisztogatni mindent, de a második futamon mégis eldugult valami a motorban. Ez csak azért vicces, mert a kis 10-12 éves gyerekek kiszálltak a gépből, és nekiálltak kismotorozni, vagy RC autózni, míg vagy 3 szerelő szétkapta a gépüket. Pénz beszél, kutya ugat... Bocsi az OFF-ért:)
Slowfeet20-04-2006 17:17:49 // 10684
Ja olyan tarka tehenes :))))
zekedani20-04-2006 17:05:25 // 10683
Volt már róla fenn egy-két kép az autófényezős topicban. Szép lett. Jó választás volt ez a fehér szín a kocsinak. :-)))))))))))))))))))))))))))))))
kando.20-04-2006 17:03:04 // 10682
Holnao kivigyelek ??
Vega20-04-2006 17:01:54 // 10681
Na kiraly! Krisz hivott...mehetek a vasert!!! de csak holnap delutan tudok! je je je! :)))
Stee14620-04-2006 16:48:47 // 10680
Mire a 149-et bemutatják addig még összeszedhetik magukat az Alfa-nál...
Vega20-04-2006 16:46:08 // 10679
szerintem nem...biztos ,hogy valami rendes izmos turboval lesz szerelve..
Slowfeet20-04-2006 16:29:55 // 10678
Ígérnek 149 Q4-est is, de félő, hogy 2.2JTS és 2.4JTDM motorokkal oldják meg.
Vega20-04-2006 16:29:52 // 10677
sebaj...en 200-ig meg sem allok :D
Stee14620-04-2006 16:27:02 // 10676
Ez zavar engem is, így nagyon gáz. Minden cég egyre erőssebb vasakat gyárt, mi meg kullogunk lefelé.
Vega20-04-2006 16:24:44 // 10675
nem ertem mi ez az egyet elore kettot hatra felfogas! ennel mar most is tobbet tudnak...
Stee14620-04-2006 16:22:51 // 10674
"1.6 - 115LE (Fiat)" "1.8 - 133LE (Fiat)" Hát ez elég vérszegény... :(
Vega20-04-2006 16:21:45 // 10673
hat ja...
Slowfeet20-04-2006 16:19:56 // 10672
A 149-es várható induló motorpalettája pedig.... 1.6 - 115LE (Fiat) 1.6JTD - 120LE 1.8 - 133LE (Fiat) 1.9JTS - 160LE 1.9JTD - 150LE V63.2 JTS - 250LE (GTA) Szóval nem úgy tűnik, mintha el akarnának kényeztetni....
Vega20-04-2006 16:15:02 // 10671
ez nem veletlen...a turbo elcseszett nagy talalmany!! de csak a 2 utemu utan :))))))))))
Vega20-04-2006 16:13:58 // 10670
igen, persze!!! de nem talalom a kerdesedben a logikat ....valoszinuleg azert mert ahogy mondtad is, nincs a kezedben szetszedett peldany...igy nehez elkepzelni ,hogy hogy is muxik a dolog! a lenyeg ,hogy igen :)) az a 4-4,5 fok nem sok...de remelem erezheto valtozast okoz!!! ugy szamoltam kb. 10 paci....nem egy egetrengeto de azert jobb mint a semmi :)
Slowfeet20-04-2006 16:13:48 // 10669
2.8 V6 JTS 230cv & 300Nm 3.2 V6 JTS 260cv & 350Nm 3.2 V6 Twinturbo JTS Uniair 400cv & 540Nm 3.6 V6 JTS 320cv & 400Nm 3.6 V6 Twinturbo JTS Uniair 480cv & 600Nm Ezeket a motorokat ígérik, meg a 150-170 lovas 1.4-es turbót. Ja és van egy kisköbcentis valami projekt 180 LE-vel, de az nem turbós, hanem a TS vez-mod rendszer megújítása....de csak 2008 után....:(
Stee14620-04-2006 16:13:25 // 10668
Pedig milyen jó lenne pár feltöltött új tipus. Lassacskán itt lesz egy újabb turbókorszak az autózásban, talán nem maradunk ki belőle...
Slowfeet20-04-2006 16:08:31 // 10667
De olvastam, amit irtál, csak mivel nem volt a kezemben a szétszedett alkatrész, nem biztos hogy értem (asszem igen). Vezműtengely amúgy jó hozzá? Mármint, a gyári tengely képes "értelmezni" a továbbforgatást?
Vega20-04-2006 16:07:57 // 10666
ja...nem sok benzines turboval rukkolt eddig elo az alfa...kiveve a 2000-es turbot...4 ill 6 hengeres.....volt meg anno 75-osben 1.8 turbo is aszem...ennyi...ez eleg karcsu...
Vega20-04-2006 16:06:35 // 10665
nekunk volt g40-es polonk....az van vagy 800 kilo :))) 1270 kobcenti...vagy valami ilyesmi...nincs 1300...feltoltos ugye...hat nem egyszeru jatekszer....meggyulne a baja a 140 lovas turbos alfaknak is vele..bitang furge kis gep!
Stee14620-04-2006 16:05:00 // 10664
Ha csak 1 százas a külömbség akkor az tényleg megéri... Tényleg jó lenne már Alfa-ban is hasonló!
Vega20-04-2006 16:03:48 // 10663
ebbe keptelenseg lenne uj menetet maratni...uj alkatreszt legyartatni is tul bigyos volna...nem is biztos ,hogy elvallaljak... inkabb a tengely es az elforgo alkatresz peremebol (kulon-kulon) amik egymasra felfekszenek mikor ugye a tengely nyomas hatasara kitolodik...maratok amennyit lehet...emiatt jobban ki tud tolodni..jobban elfordul...10-12 fok helyett 14-16 fok lesz belole...tobbet nem lehet kihozni... leirtam mindent nagyon reszletesen par napja..nem tudom olvastad e.... hetvegen remelhetoleg megkapom Krisztol a kocsim...uj fenyben fog pompazni :)) reszben legalabbis :)) azon meg van nemi munka...kipuff meg ilyesmi...de ha turbo mellett dontok akkor lehet, hogy addig allni fog a kocsi...tehat jovoheten fix ,hogy megyek a cuccal gepmuhelybe....ott leszedetek belole amennyit lehet.....es vagy autozom meg 6-8 e km-t amig aktualis lesz egy vezermuszij meg ilyesmi csere...es egy fust alatt berakatom ezt atalakitott alkatreszt is...vagy aldozok ra tiz jo magyar ezer forintot es atrakatom egy szervizben ahol ertenek is hozza... mindenesetre az elv mar megvan...teljesen mukodokepes...mar csak kivitelezni kene...aztan tesztelni :)
Slowfeet20-04-2006 16:01:57 // 10662
Azt néztem, hogy a túrós 1.4-es 100 ezerrel drágább mint a sima 1.6-os....márpedig az a +35 LE megéri....
Stee14620-04-2006 15:59:37 // 10661
Na azért abból a poló-ból nem sok itt mászkálni. Gondolom jócskán drága. Itthon a 60Le-s polók a menők. :))))
Slowfeet20-04-2006 15:56:40 // 10660
Csakmivel az 1.4-es turbós 149-ről beszéáltünk már párszor. A nyomorult VW piacra dobta a kisköbcentis túrós és egyben kompis motorjait..... "Menetdinamika szempontjából 1.4 TSI amúgy nagyjából a 150 lóerős FSI szintjén van, nyomatékban és 0-100-ra gyorsulásban pedig még veri is a kétliteres négyhengerest." 1.4 TSI 220NM 140LE (van 170LE-s is) jajajjjj micsinálunk a VW pólós faszikkal mi 1.6 ts tulajok.......jajajajajajajajaj, hol van már az új alfa moci?????
Vega20-04-2006 15:56:30 // 10659
Pumiklee Nagyjabol utanaszamoltam es valahol 220 cc/min korul kellene lennie az erteknek...kivancsi vagyok mit mondanak holnap...ez nekunk keves volna a turbositashoz...de majd holnap kiderul!!! Tudod mit kene meg megkerdezni? a benzinpumpa hany bart tud...ne csak a maxot hanem ,hogy mennyit szallit folyamatosan....ez is nagyon fontos volna.. KOSZONOM!!!!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.