Forum >> 145-146
Kau27-10-2008 13:50:30 // 82016
Látjátok a háttérben is a többi autót. Ez nem szépségverseny volt :)))))
Kau27-10-2008 13:48:43 // 82015
Isten bizony olyan hosszú leírni, hogy inkább keresd vissza a Direkt légszűrőkről topikban. Kb. két oldal arról szólt régebben. :)
Röviden a beszívott levegő áramlása, pulzálása meg ilyenekről. Egyszerűen megfogalmazva. :))
Röviden a beszívott levegő áramlása, pulzálása meg ilyenekről. Egyszerűen megfogalmazva. :))
Giorgio14527-10-2008 13:47:28 // 82013
Az eleje sikerült amilyenre sikerlt a cooler miatt, de a festés mutathatna jobban egységet, nekem az nem teccik rajta...
De azért megnézném mire képes.. :D
De azért megnézném mire képes.. :D
Kau27-10-2008 13:46:17 // 82012
Köszi! Az egy álomgép ;)
Giorgio14527-10-2008 13:45:06 // 82011
KAu! Mit szólsz a képekhez amiket délelőtt tettem fel? A rezonátorcsövet elmondhatnád mire van a vasban, mire jó, hadd okosodjam..:D
Ferko27-10-2008 13:44:59 // 82010
Gratulálok ehhez a gusztustalan Kááához!:-DDDD
Kau27-10-2008 13:43:47 // 82009
Én is remélem. És azt is, hogy láthatjuk majd élőben is :))
Halesz27-10-2008 13:42:27 // 82008
Remélem tag lesz itt nálunk egyszer :)
Kau27-10-2008 13:40:18 // 82007
Egy picit necces, pláne, ha ültetve is van az autó. Per 60-as az 14 colnál, per 55 ill. 50 15 colnál.
Kau27-10-2008 13:37:14 // 82006
Menj már! Ez egy istenkirály Alfa! Ugye ez nem utcai átalakítás. Állítólag hétvégén futott Magyar gyorsulási versenyen 10.7-et 402 méteren! Ezt még Hadada Q4-ese sem tudja. Végre, hogy egyre több eredményes Alfát látni. Ha már sportos szívet hangoztat mindenki...
A tulaj nem magyar.
A tulaj nem magyar.
pb_27-10-2008 13:20:04 // 82005
A 45/6 kasztniban a boxer többet forog.
Tedi27-10-2008 13:17:11 // 82004
Teljesen normális, ne aggódj :)
dpetrenyi27-10-2008 12:21:25 // 82003
hy!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem 1.6 ts 16v mostorom van a tütüben, és 100km/h-nál 3000 fölött forog egy picivel, csak azért furcsálom mert a barátnőm off-os :):) kocsija, 1.4-es 16v-s, és neki forog 3000-alatt egy picivel 100 km/h-nál!!! ez igy normális? vagy csak nekem pörög 100-nál ennyit? Gps-el mértük mindkét kocsinál a 100km/h!
sajna nincs viszonyitási alapom mert apunak 3.0 v6 alfája van. és az ilyenkor még sz@rt sem pörög:):)
Lenne egy olyan kérdésem, hogy nekem 1.6 ts 16v mostorom van a tütüben, és 100km/h-nál 3000 fölött forog egy picivel, csak azért furcsálom mert a barátnőm off-os :):) kocsija, 1.4-es 16v-s, és neki forog 3000-alatt egy picivel 100 km/h-nál!!! ez igy normális? vagy csak nekem pörög 100-nál ennyit? Gps-el mértük mindkét kocsinál a 100km/h!
sajna nincs viszonyitási alapom mert apunak 3.0 v6 alfája van. és az ilyenkor még sz@rt sem pörög:):)
Ricsi146TI27-10-2008 12:00:19 // 82002
Csak 7*15ös a felnim és 185 az elég furán mutatna rajta :]
Tedi27-10-2008 11:45:44 // 82001
Jesszumpepi, mi ez a szörny? :) Eltörném a kezét annak, aki ezt tette vele...
Giorgio14527-10-2008 11:38:32 // 82000
Üdv Szasza! Nekem 185/60 14" a téli evvel vettem ezt a szezont lefutja jövőre 15 vagy 16", de szerintem a 185 elég széles főleg télre! ;)
Giorgio14527-10-2008 10:46:16 // 81999
Ezt is még Giorgione írja a lapján:
"Nos mivel igény volt rá írok a gépegységbe szerelt olajleválasztó tapasztalataimról,
sajnos többet mint az említett oldalra (http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/) írtam, nem tudok,
- szóval az a legkevesebb, hogy most már nincs olajsárésatöbbi, ez volt a cél
- sokan fogyasztáscsökkenést várnak tőle, mit tudok mondani, lehet hogy van, átlag 8 Litert eszik, akinek ugyanilyen van az tudja, ennél bizony ez alacsonynak számít
- azt viszont ésszel nem tudta felérni, pedig már több beszerelő mondta, hogy nyomatékosabb lesz a motor, na ez most már mintha alul is nagyon az lenne
- 1500 km alatt úgy 1.5 dL trutyit választott ki, mint mérnökember tudom, hogy annak nem oda kellene visszamennie, ide nem kell keverék mint a régen volt trabantomhoz :-)"
Kau itt vannak a képek:

"Nos mivel igény volt rá írok a gépegységbe szerelt olajleválasztó tapasztalataimról,
sajnos többet mint az említett oldalra (http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/) írtam, nem tudok,
- szóval az a legkevesebb, hogy most már nincs olajsárésatöbbi, ez volt a cél
- sokan fogyasztáscsökkenést várnak tőle, mit tudok mondani, lehet hogy van, átlag 8 Litert eszik, akinek ugyanilyen van az tudja, ennél bizony ez alacsonynak számít
- azt viszont ésszel nem tudta felérni, pedig már több beszerelő mondta, hogy nyomatékosabb lesz a motor, na ez most már mintha alul is nagyon az lenne
- 1500 km alatt úgy 1.5 dL trutyit választott ki, mint mérnökember tudom, hogy annak nem oda kellene visszamennie, ide nem kell keverék mint a régen volt trabantomhoz :-)"
Kau itt vannak a képek:


Kau27-10-2008 10:39:36 // 81998
Kau27-10-2008 10:38:37 // 81997
Mindjárt itt a K! :)) Nekem meg menni kell itthonról.
Kau27-10-2008 10:34:03 // 81996
Kau27-10-2008 10:31:04 // 81995
A légszűrőház ELŐTT van egy rezonátorház (rezonátorcső, ki hogy hívja). Ennek viszont semmi funkciója a direktszűrőnél. Az csak a zárt, betétszűrőnél van használatban. Persze ezt is ki lehet váltani egy 8-900 forintos gyári rezonátorcsőre. Nekem is van, de semmi értelmét nem látom kicserélni. A direktszűrő után csak egy sima légbeszívó cső van, amiben benne van a légmennyiségmérő is. A régebbi TS-eknél még plussz egy hőérzékelő is (vagy valami ilyesmi). Tehát elég zsúfolt, nem tudom oda hova lehetne még ilyet beiktatni.
Amúgy pedig 100 ezer km fölött járunk a gépekkel, nem csoda, ha egyes alkatrészek már megadják magukat :) (LMM, lambda, stb).
Amúgy pedig 100 ezer km fölött járunk a gépekkel, nem csoda, ha egyes alkatrészek már megadják magukat :) (LMM, lambda, stb).
Giorgio14527-10-2008 10:23:48 // 81994
Üdv Kau! Szerintem az alapjárati motor elé csatlakozik rá, a rezonátorcsőről én sem tudok semmit. Mintha rallyból származna tán mint a kartervédő lemez. nemtudom.
Kau27-10-2008 10:18:00 // 81993
A pillangószelep mögött nem az alapjárati motor van? Melyik a rezonátorcső?
Giorgio14527-10-2008 10:10:11 // 81992
Warbirunner remélem a káosz eloszlik. Én pl egy hónapja olajsárról sem hallottam, csak véletlen találtam meg róla cikket. Azt se tudtam hogy automatice beépítenek az autókba ilyet. De kérdés:
Lehet hogy a Fosch technikát (LMM,alapjárati,vezérlésmódostó) az olajsár nyírja ki?
Mert ha igen akkor nem a Foschal van a baj, hanem ezek szerint kartergázszűrőt kell beépíteni és minden gond elszáll?
Erre kéne rágyünni...
Lehet hogy a Fosch technikát (LMM,alapjárati,vezérlésmódostó) az olajsár nyírja ki?
Mert ha igen akkor nem a Foschal van a baj, hanem ezek szerint kartergázszűrőt kell beépíteni és minden gond elszáll?
Erre kéne rágyünni...
Ricsi146TI27-10-2008 10:09:43 // 81991
Vkinek van 205/60as R15-ös gumija szerett kis 145/146-án??? Ilyen téligumit néztem ki de nem láttam még egy alfán se ilyen gumiméretet. :]
Giorgio14527-10-2008 10:03:14 // 81990
Meg is kérdeztem erről Giorgionét, ezt írta:
"szerintem érdemes beszerelni, viszont akkor már érdemes megbontani az egész szívóoldalt, berakni egy direktszűrőt, rezonátorcsövet, abba visszavezetni a bödönt és a másik ágba, amelyik a pillangószelep mögé csatlakozik vissza oda egy karterszűrőt, eddig sem ment szarul a kocsi, de most + 20 %, simán veszi ha 7000-ig huzatom, ja meg az a jó, hogy alul nyomatékosabbb és lehet vele mondjuk 5.-ben 40-50 el autózgatni is. Szóval nem értem a fizikáját a dolognak, de mindenképpen pozitív.
GIORGIONE // 2008-10-27 06:01"
Thx mégegyszer Giorgione az infót! ;)
"szerintem érdemes beszerelni, viszont akkor már érdemes megbontani az egész szívóoldalt, berakni egy direktszűrőt, rezonátorcsövet, abba visszavezetni a bödönt és a másik ágba, amelyik a pillangószelep mögé csatlakozik vissza oda egy karterszűrőt, eddig sem ment szarul a kocsi, de most + 20 %, simán veszi ha 7000-ig huzatom, ja meg az a jó, hogy alul nyomatékosabbb és lehet vele mondjuk 5.-ben 40-50 el autózgatni is. Szóval nem értem a fizikáját a dolognak, de mindenképpen pozitív.
GIORGIONE // 2008-10-27 06:01"
Thx mégegyszer Giorgione az infót! ;)
Giorgio14527-10-2008 09:58:30 // 81989
Mondasz valamit, de ha olyan hatással van mint a zsír az emberre akkor, eltunyul a vas, vagy tudod mint a reklámban is mondja frakk:infarktust kaphat az autó. Hiányzik nekem szívműtét a kocsiba? ;)
Ezért próbálok utánajárni...
Ezért próbálok utánajárni...
Youri27-10-2008 07:16:56 // 81988
Nem tehetek róla,de a bödönről nekem a zsír jut eszembe... :-)))))))))))))
WarbiRunner (Gyuri)27-10-2008 00:51:51 // 81986
Nagy káosz van ebben a témában, lassan én is elbizonytalanodok. A karter gáz lent gyűlik a főtengelynél, és fel kell vezetni onnan, illetve ki kell egyenlítődnie a nyomásnak, különben kilövi a motor a nívópálcát. Ezt egy csövön felvezetik egy bazi szűrő beiktatásával a szívóoldalra, és kész, biztos van ilyen a TS motorokon is, hátul szokott lenni, ez egy gyári bödön. Jó méretes. A másik az olajgőz (szintén kartergáz, ami mégis feljut a szelepfedél alá) visszavezetés a szelepfedél alól. Na ez egy(két) vékonyka cső, ami vissza van kötve direktben a szívóoldalra szűrés nélkül. Sőt, alapjáraton a pillangószelep mögé, fordulaton elé vezeti (oil vapour recirculation). Ezt tudtommal már régóta úgy hackelik, hogy lehúzzák a csövet, ledugózzák a szívóoldali csatlakozást, a szelepfedélre meg ráhajítanak egy mini direktszűrőnek kinéző szűrőcskét (kartergáz szűrő, lásd homasita...). Ennyi. Szóval ha fent az a szűrő koszolódik, akkor már sok a kartergáz (így sok fel jut ), azaz gatya a motor, tehát nem feltétlenül a szűrő a megoldás... de lehet nincs igazam :-)))
Mindenesetre évtizedek óta raknak hátra a nagy csőre nagy bödönt gyárilag, így ha annyit számítana a kis csövön, akkor nyilván raknának oda is gyárilag.
Mindenesetre évtizedek óta raknak hátra a nagy csőre nagy bödönt gyárilag, így ha annyit számítana a kis csövön, akkor nyilván raknának oda is gyárilag.
Giorgio14526-10-2008 23:42:06 // 81985
Youri!
Lehet Giorgio nem tett bele de Giorgione igen! ;) Írtam neki hogy ossza meg legyen szíves velünk a tapasztalatait a bödönével kapcsolatban.
Lehet Giorgio nem tett bele de Giorgione igen! ;) Írtam neki hogy ossza meg legyen szíves velünk a tapasztalatait a bödönével kapcsolatban.
Giorgio14526-10-2008 23:35:10 // 81984
Szasza! Ez az az oldal amit találtál amit olvastam. :D
http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/
http://annazsofi.hu/olajlevalaszto/
Giorgio14526-10-2008 23:23:11 // 81983
Lefekvés előtt azért rákerestem, találtam egy két érdekes dolgot:
http://www.schwung.hu/trabold/ismerteto.htm
-Bár ezt nem hiszem kamugyanús nagyon- olajcsere ritkábban? nem hiszek benne
de ettől még hírértékű
Ezt ajánlom viszont mindenki figyelmébe:
http://www.eaglegumi.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=20
És egyéb érdekes dolgok az olajsárról és hogy miért kell motorolajat cserélni. Nekem teccett a cikk. :D
http://www.schwung.hu/trabold/ismerteto.htm
-Bár ezt nem hiszem kamugyanús nagyon- olajcsere ritkábban? nem hiszek benne
de ettől még hírértékű
Ezt ajánlom viszont mindenki figyelmébe:
http://www.eaglegumi.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=20
És egyéb érdekes dolgok az olajsárról és hogy miért kell motorolajat cserélni. Nekem teccett a cikk. :D
szasza(SW)26-10-2008 23:07:31 // 81982
A vissza vezetés kötelező.Most olvastam pár márka oldalát (fiat cupé,bmw,ford mazda) lehet nem is hülyeség ez a kütyű.holnap még utána olvasgatok:)
Jó éjt!
Jó éjt!
Nóci26-10-2008 22:50:24 // 81981
Lehet benne igazság (is), de a szemem azért megakadt a 0,00% CO-n...
Félig téma, ha már szóba jött: üzemanyag előszűrőt használtam én is, bár csak 200 Ft-osat, mégis fura volt látni, mit szűrt meg az a kis vacak. Főleg kannánál.

Illetve használtam visszafolyás-gátlót is, bár csak régebbi dízeleknél látom értelmét. Nem levegősödhet vissza a rendszer, adagolóhoz minél közelebb elhelyezve:

Félig téma, ha már szóba jött: üzemanyag előszűrőt használtam én is, bár csak 200 Ft-osat, mégis fura volt látni, mit szűrt meg az a kis vacak. Főleg kannánál.


Illetve használtam visszafolyás-gátlót is, bár csak régebbi dízeleknél látom értelmét. Nem levegősödhet vissza a rendszer, adagolóhoz minél közelebb elhelyezve:

WarbiRunner (Gyuri)26-10-2008 22:48:50 // 81980
Igaz, és tudtommal kötelezően benne van gyárilag is ez a rendszer minden autóban. Csak nem benzinszűrővel, hanem direkt erre kitalált szűrővel.
szasza(SW)26-10-2008 22:37:51 // 81979
Érdekes dolgokat ír,már csak azt kéne tudni igaz-e:)
szasza(SW)26-10-2008 22:14:13 // 81978
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2008 22:11:11 // 81977
Ez nekem sima benzinszűrőnek tűnik, a préselt fémgolyós fajtából. Lehet ilyet kapni 2-3e Ft-ért a tunning jellegű boltokban. Szokták berakni a benzinkörbe a "hivatalos" szűrő után valahova látható helyre, így mindíg nyomon lehet követni, ha véletlenül vizes, vagy koszos a benzin. Dízelbe is szokás. Régi karbis gépeknél meg eleve ilyen a benzinszűrő fent a motortérben.
A kartergázt inkább egy spirállal ülepítik. A spirál közepén bemegy a gáz, és körbeszalad. Közben a cucc kicsapódik a falára és lecsurog, alul meg gyűlik.
A kartergázt inkább egy spirállal ülepítik. A spirál közepén bemegy a gáz, és körbeszalad. Közben a cucc kicsapódik a falára és lecsurog, alul meg gyűlik.
szasza(SW)26-10-2008 21:49:37 // 81975
Akkor náluk csak a hétfő munkanap:))))
szasza(SW)26-10-2008 21:46:12 // 81973

Youri26-10-2008 21:42:06 // 81972
Hétfő volt... :-DDDD
szasza(SW)26-10-2008 21:41:05 // 81971
elvileg ja ,kb. olyan mint egy gasoil szűrő.:)
WarbiRunner (Gyuri)26-10-2008 21:37:59 // 81970
Hali! Nem erre való a kartergáz szűrő? Elvileg kötelezően benne van minden (?) autóban. Még a Wartburgomban is van, néha ki kell cserélni, mert ott lerakódik a szmötyi.
szasza(SW)26-10-2008 21:36:07 // 81969
módjuk az érdekelne mér oda vezette vissza ezt a csövet mit akart vele?:)
Youri26-10-2008 21:28:25 // 81967
Na!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
551
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?