Forum >> 145-146

Bazsa14527-12-2010 15:11:32 // 116158
Ma reggel én is gondoltam, hogy a jobb első nyílni fog mert az van közelebb a házhoz :D A lóf@szt.Pont az nem nyílt ma reggel sem.Viszont a bal első nyílt :)

Karácsonykor én is csomagtéren keresztül jutottam be bár ott meg az embléma volt oda fagyva :) de az könnyen megindult egy kis lehelgetés után :D
Kriszti27-12-2010 15:05:57 // 116157
Sziasztok! A tanácsotokra lenne szükségem.

Egy 146-osom van, és sajnos feltörték a csomagtartóját. Méghozzá úgy, hogy első ránézésre nem is látszik, mert az elfordítható Alfa embléma ugyanúgy működik, de azt a zárbetétet benyomta az illető. (ezúton is üzenem neki, hogy szakadjon le a keze)

-Szerintetek lehet cserélni úgy, hogy a kulcsot átkódolják a mostanira?
-Honnan szerezhetnék olcsón ilyen zárat?
-Tudtok valakit, aki be tudná szerelni és át is tudná kódolni a zárat?

Minden tippet / ötletet előre is köszönök!

Kriszti
Ferko27-12-2010 14:50:46 // 116156
Uhh, az igen.



MA reggel láttam, hogy az egyik szomszéd hátulról mászott be, úgy befagyott a Poloja mindkét első ajtaja.
Bazsa14527-12-2010 14:46:38 // 116155
Annyit olvastam már a vezérlésről, hogy most már megkérdezem :)
1.4 boxernél mi az előírt vezérlés csere intervallum ?
Bazsa14527-12-2010 14:44:53 // 116154
Eddig nekem is. De vidéken olyan k hideg volt, hogy karácsonykor azért is befagyott a mocsok.
Ferko27-12-2010 11:29:26 // 116153
szilikonspray. Nekem bevált.:-)
Ferko27-12-2010 11:28:16 // 116152
Egy hétig?:-))))
NA akkor még van hova fejlődnöm.:-)))
G-Burt26-12-2010 23:45:39 // 116151
Szerintem a vezérlés az egyik olyan dolog, amiből ha bármit is veszel nagyon mellényúlni nem tudsz, ha időben cseréled a dolgokat.
Vikking 31126-12-2010 23:30:44 // 116150
Na kérem szépen, EZ hozzászólás.

És ebben most SEMMI irónia nem volt. Köszi Ferke, ilyennek kéne lennie ennek a topiknak!
Driver26-12-2010 23:18:37 // 116149
nem kell kínosan érezned magad, mert amit leírsz az egy vélemény. a döntést mindenki saját maga hozza fel és ha az esetleges felelősséget másra tolja az gyerekes :)
amúgy van szerelő ismerősöm, ő a gates+skf-re esküszik, de francia autókat szerel és mondta hogy ne hozzá vigyem a kocsit vezérlés cserére mert nem vállalja el. pont ezért kérdeztem itt a tapasztalatokat.
a többivel meg amit írsz egyetértek.
szasza(SW)26-12-2010 23:17:34 // 116148
Ezzel tökre egyetértek.Ha valaki a sufniban kétszer már szerelt autót és szerinte az a tuti akkor rá kell hallgatni.Én csak a szerelőmre hallgatok aki csukot szemmel szétszed és összerak egy alfa motort.Garanciával,amit még eddig nem kellett használnom,mert ő a garancia!:)
Driver26-12-2010 23:14:26 // 116147
ez jó :)
Ferke26-12-2010 23:11:55 // 116146
Meg ezzel ugye az a gond, hogy nem túl autentikus eredményt kapsz. Egy átlag autós megy évi 10-20ezet. TEhát egy autónál kb egyszer cserél vezérlést, mikor megveszi. Ha az nem szakad el, nyilván dicsérni fogja, pedig lehet, hogy csak mázlija volt:))
...és fordítva lehet ugyanez is:) Én a helyedben megkérdeznék egy szerelőt, aki naponta rakja az AR vezérléseket, mert egyrészt folyamatosan vannak újabb cuccok, amik igen jók, és itt sem biztos, hogy sokan vágják (Pl. a PEX teljesen szuper görgőket nyomat) másrészt aki nagyon benne van, az már kitapasztalta, hogy melyikkel lehet para, melyiket hozzák vissza, és melyik az, ami tuti bevált.
Szóval szerintem mi itt kevesek vagyunk ahhoz, hogy tutira menj, és ha nem győz meg Téged a gyári szett biztosra, akkor ha most azt mondom, hogy pl a ruville az isten, és Te berakod, holnap meg elszakad/eltörik, akkor kínosan érzem majd magam:))))
Ráadásul ugye ezekre a saját beszerzésű cuccokra a garancia érvényesítés sem eccerű...
dfg (Tanárúr)26-12-2010 23:08:17 // 116145
na erre mondtam, hogyha gyárit kérsz, 90%ban gyári beszállítóit kapsz. ha igazi gyári, akkor ez a jó megoldás.

a periodus-10K tetszik. :)
Ferke26-12-2010 23:02:26 // 116144
Én gyárit szoktam mindegyikbe rakni, és ledobom az előírást megelőzően 10k-val előbb.:) közel 20 év alatt úgy tűnik, ez beválós módszer:)
Driver26-12-2010 22:58:13 // 116143
inkább alaposan utána olvasok és utána kérdezek minthogy vmi szart vegyek :)
dfg (Tanárúr)26-12-2010 22:55:52 // 116142
akkor 1 szavazat tőlem SKF, 1 Gates, 1 ruville.
Ferke26-12-2010 22:55:07 // 116141
Bakker, nem kötekedésképp, de nem variálod egy hangyányit túl ezt a "Milyen vezérlést vegyek?"-kérdést?:)))
Persze nem baj, ha így van, csak akkor irigyellek, én ehhez mindig türelmetlen voltam:))
szasza(SW)26-12-2010 22:32:34 // 116140
Volt példa kerek 1:)
Én Daycora szavazok!:)
Driver26-12-2010 22:25:22 // 116139
jól értem hogy a dayco szakadásra hajlamos, vagy legalábbis volt már példa rá itt a fórumon? :S
az erősített gates szíjat néztem, XS-el jelölik ha jól emlékszem, az is rajta van a listámon :) és akkor azt mondod skf vízpumpa is oké?
(gyűjtön a szavazatokat az alkatrészeknek:) )
Driver26-12-2010 22:16:14 // 116138
jaja, 1.6 SE az :))
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:59:05 // 116136
ezt átgondoltam, ha 2.0 lenne a kocsija, akkor nem SE lenne, hanem QV
:D
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:56:55 // 116135
nekem volt az előzőn dayco, kapott hideget meleget, nem volt vele baj. ezen most erősített gates van, ez is fasza.
mreni26-12-2010 21:55:03 // 116134
nem esek neked félre ne értsd:)
csak mikor ilyenekért ki kell szedni még egyszer egy 5hengeres motort hogy enged a vízpumpa akkor az idegbaj kerülget...
én mindenkinek aki kérdezi ruville+dayco párost ajánlok,erre nálam panasz még nem volt,nem úgy mint a gates-re,de mindenki azt rak bele amit akar:)
nekem a mostani motoron is ez a kombó van,meg az előzőn is ez volt.
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:54:26 // 116133
a vezérműtengely szimeringeket márcsak azért is érdemes lehet kicserélni, mert nem nagy összeg. a szelepfedéltömítést meg felesleges, ugyis engedni fog, inkább pasztát neki. sajna a műanyag szelepfedél 10 év alatt elvetemedik annyira, hogy ne tömítsen az új szíjjal. Érdekességképpen nekem az aluminium sem tudta már, hiábva vettem bele új tömítést, pasztázni kellett.
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:50:50 // 116132
ezt nem tudom, mert nincs kiírva az oldalán.
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:50:19 // 116131
de német volt benne.

ne ess nekem, én csak a saját tapasztalataimat írtam le. csak arra céloztam, hogy 1-2 bármelyikben becsúszhat. namost az a nem mindegy, hogy 1-2 jó, vagy 1-2 rossz :)

a skf-ben német volt, a ruville-ben olasz, a daycoról meg kérdezd Yourit, hogy mennyi szakadt el neki...
mreni26-12-2010 21:50:12 // 116130
így van,de neki 1.4 vagy 1.6 ha jól tudom
G-Burt26-12-2010 21:49:21 // 116129
13as krovafej, villáskulcs: rendszeresen elfelejtem hova raktam le, utána keresem fél napig...
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:47:55 // 116128
+ ha 2.0 akkor balance szíj+balance feszítő.
mreni26-12-2010 21:46:30 // 116127
melyik részét nem érted?:D
mreni26-12-2010 21:46:11 // 116126
daycoval mi a baj?
a ruville is csak csomagolja,de nem mindegy hogy mit...
miért milyen csapágy volt az skf dobozban?csak nem német?:)
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:45:35 // 116125
pont most tettem be SKF vízpumpát... nem is értem amit írsz :D
dfg (Tanárúr)26-12-2010 21:42:32 // 116124
Ruville+gates

dayco (bár az a gyári beszállító) felejtős. ha nem nyírod állandóan, akkor jó az is.

nekem az SKF-ben nem kínai volt, viszont a ruville-ben sem ruville. maradjunk abban, hogy mindegy, csak ne vegyél olyat:
-ez gyári beszállítói cucc!
Driver26-12-2010 20:31:51 // 116123
pont volt az alján a tálcán annyi hely hogy odafért az akksi mellé. nem a tetején hagytam, így nem testelhetett le. mák :))
Bazsa14526-12-2010 19:58:51 // 116122
Én két csavart tettem zsebre egyszer és utána 3 órán át kerestem mire leültem és éreztem, hogy valami nyom :D hát a két csavar volt az persze a farzsebben :D
Vikking 31126-12-2010 19:58:22 // 116121
Itthon inkább fordítva... Az dolgozik, aki téved... Szinte csak :D
Axl Trans26-12-2010 19:57:49 // 116120
Még jó, hogy nem testelt le véletlenül.
Bazsa14526-12-2010 19:56:20 // 116119
Anno a szakmunkásban mindig azt mondta a mesterem, hogy nem az a baj ha kérdezel fiam.Hanem ha hülyeséget csinálsz és utána sem kérdezel :-)
Driver26-12-2010 19:44:24 // 116118
előző kocsimban akksit cseréltem, és benne hagytam a villáskulcsot. két napig kerestem mire rájöttem hogy ott van az akksitálcán :))) dehát csak az téved aki dolgozik :))
Driver26-12-2010 19:42:45 // 116117
ja még vmi: ez a vezműtengely szimmering csere és szelepfedél tömítés csere anyaggal együtt mi pénzbe fáj kb? meg van itt olyasmi hogy milyen anyagot kerüljek és mi számít jó márkának? (amúgy a mocim 139K-t futott, akkor is érdemes ezeket megcsináltatni?)
Axl Trans26-12-2010 19:42:03 // 116116
Nagyon fontos univerzális alkatrész, csak a végén ki kell venni:D
Driver26-12-2010 19:40:53 // 116115
ok :)
amúgy mindenkinek máshoz ért, úgyh próbálom ebben a témában felhozni magam, de még lesz munkám bővem :))
mreni26-12-2010 19:38:51 // 116114
szivesen.
akkor oké:D
Driver26-12-2010 19:37:28 // 116113
köszi szépen, akkor ezeket is felírom. hűtőfolyadék utántöltve lesz mert ősszel cseréltem és annyi paraflu ment bele hogy csak na. bemérettem azt mondta a pali szibériába is jó lesz :))
mreni26-12-2010 19:31:41 // 116112
Igen érdemes cserélni.
A hűtőfolyadékot én egyúttal cserélni is szoktam de utántölteni mindenképp kell,olajjal nincs dolgod azt nem kell utánatölteni sem.
Driver26-12-2010 19:29:08 // 116111
és ha így szét van szedve a moci akkor utána vmennyi hűtővizet (vagy fagyállót) meg olajat pótolni kell? ja és még egy dolog amit olvastam itt a topicban a vezérműszíj cserével kapcsolatban: ilyenkor nem árt vezérműtengely-szimmeringet és szelepfedéltömítést cserélni. ez tényleg így van??
mreni26-12-2010 19:25:28 // 116110
nem szégyen kérdezni:) végülis ezért van a fórum:D
Driver26-12-2010 19:24:38 // 116109
:))))))
következő ilyen cserémnél én se fogok alapkérdéseket feltenni :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.