Forum >> 145-146
Diesel16-12-2011 15:44:11 // 126508
Nos, nekem az új tárcsákra kellett költeni, meg betétre meg festékre a nyereghez meg a hátsóhidhoz, meg uj réz csövezésre a hátsóhidhoz, minden mást kaptam hozzá egy barátomtol ingyen, szóval hülye lettem volna nem megsinálni mikor már kukás volt a fék a kocsin és aki elhiszi elhiszi aki nem nem, nekem sokkal jobb lett a fék mint elötte volt.
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2011 15:29:28 // 126507
Ezt írtam néhánnyal ezelőtt én is... viszont 146-nál én a két autómon látom a különbséget, tehát koncepciót válthattak közben. :-)
dfg (Tanárúr)16-12-2011 15:15:17 // 126506
az 1988as hondámon már elől hátul tárcsa volt, a 94es kombi opelen (1,8 benzin) meg hátul dob. és mindkettő jól fogott. szerintem csak koncepció kérdése, hogy mit tesznek alá. a nagy pck-up-oknak majdnem mindegyiknek hátul dobja van. a kis sportkocsiknak meg tárcsája.
mreni16-12-2011 14:55:43 // 126505
na ez az,a kérdés az volt hogy melyiknek jobb a fékhatása,ez egyértelmű :)
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2011 14:54:18 // 126504
A boxiknak hűtött tárcsa volt elöl a full tárcsafékes verzióban? Azt tudom, hogy a jtd-nek elöl hűtött, hátul kis hűtetlen tárcsája van, és azzal semmi gond. Nem versenypályára való, de jól fog, pálya tempóról sem éreztem sosem kevésnek (kivéve amikor sz@r betét volt benne). A TD elöl szimpla tárcsa, hátul dob. Jóval nagyobb erővel kell taposni, és nem fog akkorát, nem adagolható olyan precízen. Alapvetően nem mondanám kevésnek, mert ténylegesen hozzá lehet szokni a pedálerőhöz, és akkor normálisan és biztonságosan lehet vele közlekedni. De ha aztán visszaülök a jtd-be...na akkor jönnek az ablakkifejelős lassítások. E két verzió közt a különbség hatalmas, ennyit tudok biztosan. :-)
springfield (Ɨ|ѯ)16-12-2011 13:17:29 // 126503
"Leírtad a lényegét a dolognak, "esztétikusabb". " ..végre közös nevezőn vagyunk :D Nem írom én le a dob féket egyáltalán sőt.. aki vezetett már Fiat Brava/Bravo-t az tudhatja mi is az a jó fékhatás..
Nálam szempont volt az esztétika is nem tagadom :D
Olaj : Valvoline TopGard 10W40 ..én ezt használom
Nálam szempont volt az esztétika is nem tagadom :D
Olaj : Valvoline TopGard 10W40 ..én ezt használom
G-Burt16-12-2011 13:02:26 // 126502
Hogy hozzászóljak én is a fék témához.
Amikor vettem anno a 45öt hátul dobfék volt. Amikor jó volt, akkor baromi jó volt, ha normálisan be volt állítva, akkor egy kis rántásra is meg tudtam vele forgatni az autót, de egyenesben azért hagyott némi kívánni valót maga után. Miután megkapta a tárcsás hidat hátulra, a kézifék csak rögzítésre volt alkalmas, menet közben rángathattad, nagyon nehezen akarta csak blokkolni a hátsó kerekeket, viszont lassításnál, megállásnál, sokkal jobb volt a fékhatás.
Amikor vettem anno a 45öt hátul dobfék volt. Amikor jó volt, akkor baromi jó volt, ha normálisan be volt állítva, akkor egy kis rántásra is meg tudtam vele forgatni az autót, de egyenesben azért hagyott némi kívánni valót maga után. Miután megkapta a tárcsás hidat hátulra, a kézifék csak rögzítésre volt alkalmas, menet közben rángathattad, nagyon nehezen akarta csak blokkolni a hátsó kerekeket, viszont lassításnál, megállásnál, sokkal jobb volt a fékhatás.
pb_16-12-2011 12:21:38 // 126501
Lájkold vagymi, nyugodtan.))
Leírtad a lényegét a dolognak, "esztétikusabb". Nem a 2T trabant és nagyobb testvérének(csak 1 ideig) 4 dobfékéről beszélek. Hanem az Lől tárcsa, hátul dob kombinációról. Pl a 30, 40 lóval Rősebb, könyebb verdákhoz, miért raktak hátra dobot alfáék, ha annyival jobb a tárcsa? Ill van olyan gyártó, aki egészen 2008ig használta ezt a kombót, hasonló teljesítmény/súly Setében(+ még ABSot is rakott hozzá)). Biztos nekik Lfelejtettek szólni, hogy ez így nem jó.))) Arról + nem is beszélve, hogy ezek a hátsó nyergek 1 xar konstrukciók, ill 1 dobra 1000x hamarabb csinálsz kfet, mint ezekre.
Leírtad a lényegét a dolognak, "esztétikusabb". Nem a 2T trabant és nagyobb testvérének(csak 1 ideig) 4 dobfékéről beszélek. Hanem az Lől tárcsa, hátul dob kombinációról. Pl a 30, 40 lóval Rősebb, könyebb verdákhoz, miért raktak hátra dobot alfáék, ha annyival jobb a tárcsa? Ill van olyan gyártó, aki egészen 2008ig használta ezt a kombót, hasonló teljesítmény/súly Setében(+ még ABSot is rakott hozzá)). Biztos nekik Lfelejtettek szólni, hogy ez így nem jó.))) Arról + nem is beszélve, hogy ezek a hátsó nyergek 1 xar konstrukciók, ill 1 dobra 1000x hamarabb csinálsz kfet, mint ezekre.
Vikking 31116-12-2011 12:07:32 // 126500
floriol...
napraforgó.
csak ha nagyon kanyargós az út, nem tudja sütni benne a zasszony a rántottcsirkecombot.
napraforgó.
csak ha nagyon kanyargós az út, nem tudja sütni benne a zasszony a rántottcsirkecombot.
Alien416-12-2011 12:05:16 // 126499
valtsunk temat :D ki milyen olajat hasznal a kocsiba es mier eskuszik? :D:D:D
csak h legyen min vitazni :D
csak h legyen min vitazni :D
pb_16-12-2011 12:04:33 // 126498
Inkább dübelezd + a stücnit.D
Vikking 31116-12-2011 11:59:36 // 126497
Rugózatlan tömegre meg ott a sud - 33 elsőbelsőféke... :D Meg a 75 hátsó féke... :) Aaaaz csökkenti :) Csak aztán a hőmérséklettel lehetnek gondok. (a 75 esetében legalábbis előfordul pályahasználatkor...)
Vikking 31116-12-2011 11:58:12 // 126496
Általában egyetértünk, de a hátul dobfékes 45 -46 1.6 boxerre (46-ból volt egyáltalán???) azt mondják, hogy jobb a féke, mint a négytárcsásnak.
Mivel a megszokott félmondatokkal akar tréfálkozni a cartárs(?), ezért írom le: Körülbelül ugyanolyan szar a boxer 45-46-ok féke, ha tárcsás és ha dobos hátul. Aki elvitte az enyémet, azt mondta, hogy szerinte sokkal jobb az enyémen a fék, mint az ő abs-es, 4 tárcsás 46 1.6 boxerén.
Úgyhogy az összességében kifejezést nevezzük át általában-ra, és akkor hibbbátlan is amit mondasz :) Ebből a szempontból bizony kivételek a boxer alfák. Legalábbis a 45-46-ok.
Na persze lehet rajta okosítani, 284-es első tárcsával elöl és 1.7 16v első nyereggel hátul egész jókat mondanak róla. Csak akkor meg már kérdés, hogy nem kell-e nagyobb fékdob...
Meg persze kérdés, hogy érdemes-e egy 100 lóerős, 10 litert fogyasztó, 300 ezret érő autóra rákölteni csak a fékre több, mint 80 ezret. (Hozzávetőlegesen, persze, hogy lehet olcsóban is ki lehet hozni, halandókról beszélünk:..)
Szerintem nem érdemes, de én -mint tudjuk- egy senkiházi vagyok:P
Mivel a megszokott félmondatokkal akar tréfálkozni a cartárs(?), ezért írom le: Körülbelül ugyanolyan szar a boxer 45-46-ok féke, ha tárcsás és ha dobos hátul. Aki elvitte az enyémet, azt mondta, hogy szerinte sokkal jobb az enyémen a fék, mint az ő abs-es, 4 tárcsás 46 1.6 boxerén.
Úgyhogy az összességében kifejezést nevezzük át általában-ra, és akkor hibbbátlan is amit mondasz :) Ebből a szempontból bizony kivételek a boxer alfák. Legalábbis a 45-46-ok.
Na persze lehet rajta okosítani, 284-es első tárcsával elöl és 1.7 16v első nyereggel hátul egész jókat mondanak róla. Csak akkor meg már kérdés, hogy nem kell-e nagyobb fékdob...
Meg persze kérdés, hogy érdemes-e egy 100 lóerős, 10 litert fogyasztó, 300 ezret érő autóra rákölteni csak a fékre több, mint 80 ezret. (Hozzávetőlegesen, persze, hogy lehet olcsóban is ki lehet hozni, halandókról beszélünk:..)
Szerintem nem érdemes, de én -mint tudjuk- egy senkiházi vagyok:P
WarbiRunner (Gyuri)16-12-2011 11:45:15 // 126495
Az iskolában nem azt tanítják, hogy hogyan lehet egy adott konstrukciót kívánt fékhatáshoz méretezni? :-)) A többivel amúgy egyetértek. A tárcsás rendszer könnyebb is, tehát a rugózatlan tömeg is kisebb, mint tudjuk ez is előnyös. Szerintem az ABS/ESP elektronikák szempontjából is könnyebben kezelhető a tárcsa.
A gyakorlat meg azt mutatja, hogy a 145/146 esetében az elöl-hátul tárcsás fékrendszer a jobb. A hűtetlen tárcsa+dob bizony összességében lényegesen gyengébb.
A gyakorlat meg azt mutatja, hogy a 145/146 esetében az elöl-hátul tárcsás fékrendszer a jobb. A hűtetlen tárcsa+dob bizony összességében lényegesen gyengébb.
springfield (Ɨ|ѯ)16-12-2011 11:15:44 // 126494
:D hátigen
Otto16-12-2011 11:02:59 // 126493
600kg-ot nem nehéz lefékezni...
springfield (Ɨ|ѯ)16-12-2011 09:04:26 // 126492
OFF
.van egy 2 ütmű Trabantunk, aminek most lett megcsinálva a fékje .. 4 db dob fék .. új betétek+szabályzás .. baromi jó fék lett rajta, az nem vitás ..csak fel kell készülni, hogy néha néha jobbra vagy balra húz el fékezéskor ..különösen esőben.. :D
..nem is értem az új autókat miért nem így csinálják..
ON
.van egy 2 ütmű Trabantunk, aminek most lett megcsinálva a fékje .. 4 db dob fék .. új betétek+szabályzás .. baromi jó fék lett rajta, az nem vitás ..csak fel kell készülni, hogy néha néha jobbra vagy balra húz el fékezéskor ..különösen esőben.. :D
..nem is értem az új autókat miért nem így csinálják..
ON
springfield (Ɨ|ѯ)16-12-2011 08:52:16 // 126491
..like-olom, hogy mindenre van egy fél mondatod és mindent jobban tudsz mint bárki.. (..ezt csak úgy megjegyeztem halkan ne vedd fel!)
..ne aggódj miattam, a fékhatás jobb, ezt bátran kijelentem. (..és esztétikusabb is)
..ne aggódj miattam, a fékhatás jobb, ezt bátran kijelentem. (..és esztétikusabb is)
Föckös16-12-2011 08:05:50 // 126489
idézet egy gyűjteményből, férfiak utolsó mondatai:-)
pl gyertek vastag a jég
nyugalom nincs cápa
vajon mi lehet ez a piros gomb
dobd már ide a kalapácsot
stb .-)
pl gyertek vastag a jég
nyugalom nincs cápa
vajon mi lehet ez a piros gomb
dobd már ide a kalapácsot
stb .-)
mreni16-12-2011 07:43:15 // 126488
"értek hozzá édesem, a kék a fázis" :D:D:D ez durva
Föckös16-12-2011 07:41:57 // 126487
mit ittál? :-)
a dobfék a gyengébb, kisebb a felület, és rosszabb a hűtés:-)
na de nem bántalak mert biztos most reggelre már hangover van:-)
("értek hozzá édesem, a kék a fázis":-))
a dobfék a gyengébb, kisebb a felület, és rosszabb a hűtés:-)
na de nem bántalak mert biztos most reggelre már hangover van:-)
("értek hozzá édesem, a kék a fázis":-))
mreni16-12-2011 07:40:32 // 126486
alacsonyabb tempóról üresen kb ugyanott álltak meg minimális különbség volt.
mreni16-12-2011 07:32:32 // 126485
anno suliba szemléltetésként két céges octavia-val 4személlyel fékeztek 130ról hideg gumival-fékkel 30fok körüli levegő hőmérséklettel több mint 3m-el előbb állt meg a tárcsás octi.
mreni16-12-2011 07:13:33 // 126484
nekem nem ezt tanították
0Balazs16-12-2011 05:00:59 // 126483
Okés, kössz :)
pb_16-12-2011 00:03:35 // 126480
Azért a sokkal jobbat így kategórikusan nem jelenteném ki.
Diesel15-12-2011 23:51:58 // 126479
Nos iskolában azt tanítják, hogy a dobféknek jóval jobb a fékhatása, viszont a hátrányai közt van h zárt és kurvára eltud melegedni plusz nemtud öntisztulni mint a tárcsa, tehát fékhatásban jobb ugyan de amugy a tárcsa jobb... énis lecseréltem tárcsás hátsóhidra a boxer dobfékes hidját, meg előre is hűtött tárcsák kerültek, sokkal jobb a fék összességében.
pb_15-12-2011 23:44:47 // 126478
Látom, nem érted a lényegét annak, amit írtam.)
mreni15-12-2011 23:27:34 // 126477
szerintem mindenki tudja mi az előnye a dobfékeknek.... a jó fékhatás biztosan nem
ha hiszed ha nem, ismerem a működési elvét,láttam már párat
fékezel két komolyabbat elmelegszik mint az állat és vége is van....
ha hiszed ha nem, ismerem a működési elvét,láttam már párat
fékezel két komolyabbat elmelegszik mint az állat és vége is van....
pb_15-12-2011 23:23:39 // 126476
Naja.))
Nézz + 1 tárcsaféket, és nézz + 1 dobot.(45/5, vagy akár az Lőd típusnál)
Nézz + 1 tárcsaféket, és nézz + 1 dobot.(45/5, vagy akár az Lőd típusnál)
mreni15-12-2011 23:17:48 // 126475
tudom....
meg ne magyarázd már hogy jobb a dobfék
meg ne magyarázd már hogy jobb a dobfék
mreni15-12-2011 23:12:49 // 126473
tuti,hogy jobb mint dobfékkel...
pb_15-12-2011 23:05:57 // 126472
Ezt ne vedd készpénznek.
pb_15-12-2011 23:02:26 // 126471
Nem biztos, hogy jobb lett a fék6ásod hátul.
pb_15-12-2011 22:58:49 // 126470
1 sima jó minőseggű tárcsa is lehet normális, közel sem biztos, hogy 1 fúrt, mart tárcsa jobb lesz, mint 1 sima.
pb_15-12-2011 22:55:43 // 126469
Ok, csak akkor ezt kell kérdezni.)
springfield (Ɨ|ѯ)15-12-2011 22:06:52 // 126468
láthattál bizony! :D
mreni15-12-2011 20:13:40 // 126467
Szia!
Meg,de lancia kappa tartályt találtam a garázsban, holnap padlás takarítás,ott is szétnézek :D
Meg,de lancia kappa tartályt találtam a garázsban, holnap padlás takarítás,ott is szétnézek :D
DieselManiaco(NagyVad)15-12-2011 20:04:35 // 126466
az persze egyértelmű,elől szeretnék hűtöttet gyárilag elől is teli tárcsás...
DieselManiaco(NagyVad)15-12-2011 20:02:46 // 126465
persze dieselek tárcsásak:)
0Balazs15-12-2011 19:38:22 // 126464
Szia! Nem nézted meg véletlenül a tágulási tartályt? :)
Alien415-12-2011 18:52:05 // 126463
en vok itt a legkisebb szaki, de ahogy hallom, nem hobbija rohadni
jol le van vedve a kocsi
mar ha nem kaptak le a festeket
jol le van vedve a kocsi
mar ha nem kaptak le a festeket
katbal15-12-2011 18:48:53 // 126462
Van valami tipikus rohados része a 145-nek?
mreni15-12-2011 18:12:10 // 126461
MIFI árul 284es fékhez nyergeket 6ért,én 3ért odaadom a két csonkállványt hozzá, szép lassan összeszedegetnéd tavaszig :D szerintem többet ér mint egy fúrt mart 256os,de Te tudod :D
mreni15-12-2011 17:57:06 // 126460
tudom,van kint ismerősöm :))
Föckös15-12-2011 17:56:36 // 126459
nagyjából ez az áruk kint.:-S
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
4
Guests4
677
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?