Forum >> 145-146

dfg (Tanárúr)27-06-2012 07:42:21 // 129208
12mm2-es kábel szabványban nincs :D tényleg elszaladtunk a topic témája mellett. mindenkitől bocsi. :)
dfg (Tanárúr)27-06-2012 07:42:08 // 129207
azért ez indítómotor áramát ne hasonlítsuk már össze azokkal az erősítőkkel....
Piritu - 1.000.00027-06-2012 06:47:28 // 129206
12 mm az átmérője, vagy 12 mm2 a keresztmetszete?
pb_27-06-2012 00:22:38 // 129205
1ből az Lektromos műveket hajtsátok + róla.)))
pb_27-06-2012 00:19:19 // 129204
"mennyire egyszerű lenne embernek nézni a másikat"
Azért Nnek vannak (Lő)feltételei is.)
Zotya 16426-06-2012 22:50:09 // 129203
Hali Urak! Ha ez segít valamit a kábelmizériában, az enyémbe 12 mm-es szalad az akksitól ,a mociig. (TS) :)
GTVili26-06-2012 22:47:47 // 129202
Hö-hö......a régi opel rekordomban szinte be lehetett állni a motor mellé....;-))))
mreni26-06-2012 22:45:48 // 129201
olyan volt :)
kando.26-06-2012 22:42:30 // 129200
Azt még biztos úgy tervezték, hogy akár egy V6 is beleférjen :P :D
GTPeti26-06-2012 22:40:33 // 129199
Az Uno-éba viszont beférne még egy tartalék motor is. :))
kando.26-06-2012 22:26:22 // 129198
az a motortér is olyan lehet, mint a 33 TD-é :D ott se lehet egy csavart sem leejteni :P
GTPeti26-06-2012 22:24:14 // 129196
"helyhiány miatt" Cipőkanál tuning rulez. :))
mreni26-06-2012 22:22:33 // 129195
nekem is hátra lett rakva az akksi a 145-ben,helyhiány miatt,35ös tápkábel lett behúzva :D
DieselManiaco(NagyVad)26-06-2012 22:13:54 // 129194
jahh hát ő sem gondolkozott hogy honnan kéne áram a kis aktív ládának:D
kando.26-06-2012 22:08:36 // 129193
Igen, azért mondtam, mert ott az akku a csomagtérben van, a motor meg elől.
Na egy ekkora kábel már jó a Hifihez is.
A 164 tulajoknak meg dupla előny, hogy az akku hátul van, vagyis a mélynyomónál, szóval hosszú kábel sem kell :) :) (A mázlisták :P )
DieselManiaco(NagyVad)26-06-2012 22:05:33 // 129192
úgy emlékszem apáméban (2.5 TD) kb 20mm vagy attól picivel több,és csodák csodája nem veszik el annyi volt hogy ne induljon be akár télen is:D
kando.26-06-2012 22:02:57 // 129191
Abból sosincs baj, ha túl van méretezve, s ez nem csak azért jó, hogy a kábelgyártók is jól járjanak meg te szívj egy 25-ös kábel végigcibálásával a kasztniban, utastérben :)

Meg kéne kérdezni egy 164-es tulajt, az akksiról mekkora kábel megy a motortér felé (vagy annak a manuáljában megnézni), az már mérvadó keresztmetszet :) ;-)
GTVili26-06-2012 22:01:56 // 129190
Mert ugyanazt fogja mondani mint mi.....
DieselManiaco(NagyVad)26-06-2012 22:00:38 // 129189
nahh itt már megint megy a vitatkozás,a semmiről:D miért nem kérdeztek meg egy hozzáértőt? pl asszem Zselé foglalkozik hivatás szerűen hifivel...
GTVili26-06-2012 21:59:36 // 129188
Kicsodaaaaaaaa....?;-))))))))
GTPeti26-06-2012 21:59:08 // 129187
Srácok, menjünk át a Hifitopicba!!! (Vili, amúgy érzem, most darázsfészekbe nyúltál... :)
dfg (Tanárúr)26-06-2012 21:58:36 // 129186
:) elég érdekes ez itt. ez a túlmisztifikálás.
GTVili26-06-2012 21:57:16 // 129185
Ez hifi....ne keress benne racionalitást.
Vajon miért készítenek ezüstből kábelt....mikor a réz is kiválóan vezeti az áramot....?

;-)
Piritu - 1.000.00026-06-2012 21:57:06 // 129184
Amit a meglévő fogyasztók ellátására/megvédésére találtak ki a gyárban. Valószínűleg "örül" a plusz terhelésnek :-(
G-Burt26-06-2012 21:57:01 // 129183
Hanem mekkorát?
GTPeti26-06-2012 21:56:13 // 129182
Oké, de mi szóltunk. ;)
GTPeti26-06-2012 21:55:24 // 129181
Csak a hifinek min. 40-60 Amperes biztosítékot szokás használni. Na ezért kevés. (NEM falbontó rendszerről, hanem egy átlagosról van szó, egy 4csat erősítővel.)
Hifitopic?
G-Burt26-06-2012 21:55:22 // 129180
A kocsiban a fő kábelek majdnem a szükséges duplájára vannak méretezve. Nálam azért a hifi kábele is le van biztosítva, h ha az erősítővel lenne gebasz, ne üsse ki a főbiztit. Viszont szerintem is túl van misztifikálva ez az egész dolog.
Martinxa26-06-2012 21:53:35 // 129179
Köszönöm a segítséget! Sikerült bekötnöm... maradt a biztosíték tábla :), de köszönök minden segítséget
G-Burt26-06-2012 21:51:25 // 129178
Ezért van a 60A bizti, a motortérben
GTPeti26-06-2012 21:46:55 // 129176
Azt javaslom menjünk át a Hifitopicba...
GTPeti26-06-2012 21:44:37 // 129175
"mondjuk azért eléggé túl van misztifikálva ez a dolog. mert sokszor behúznak 16-os, 25-ös vezetéket, miközben egy 6os simán elegendő."

Nem elegendő. Ezt úgy mondom, hogy a dinamikán abszolút hallani lehetett anno.

1,5 Volt feszültségesés amúgy óriási lenne. Számold légyszi ki, hogy ez mekkora teljesítményt jelent! Zsenge 10 Ampernél 15 Watt...

Abban biztos vagyok, hogy ha te kipróbálnád ugyanerre a következtetésre jutnál. Határozottan meggyőződésem, annyira hallható.
dfg (Tanárúr)26-06-2012 21:40:17 // 129174
mondjuk azért eléggé túl van misztifikálva ez a dolog. mert sokszor behúznak 16-os, 25-ös vezetéket, miközben egy 6os simán elegendő.

ha feltételezzük, hogy 100A folyik (az 1200watt), akkor esik a 6os vezetéken 5 méteren 1,5 V esik rajta. de ne felejtsük el, hogy ekkora teljesítmény nem egy egyszerű erősítő, és a komolyaknál is csak csúcsban, amit egy kondival lehet kompenzálni.

szerintem 400watt-ig mindenképp elég a 6os vezeték.
mreni26-06-2012 21:34:01 // 129173
nem is egy életbiztosítás...
GTVili26-06-2012 21:22:20 // 129172
Nem mellékesen minden egyéb fogyasztó arról megy.....
GTPeti26-06-2012 20:57:13 // 129171
Az nem a legideálisabb hely, ha komolyabb erősítőd és/vagy elvárásaid vannak.
(Típustól függetlenül. Az ok: A biztosítéktáblához vezető kábel, bár vastag, de nincs annyira túlméretezve, mint egy tisztességes autóhifis tápkábel. Márpedig ahol 100 Amper szaladgál, ott számít a keresztmetszet, mert mérhető feszültségesés lép fel a kábel ellenállása miatt.)
Gábor145JTD26-06-2012 20:40:25 // 129170
most néztem meg se kell bontani.....igaz eléggé akrobatikus mozdulatokat kíván:)
Gábor145JTD26-06-2012 20:27:31 // 129168
Hello!
Látom írtak páran:)
akkor egy ujabb lyuk:)
a fékpedál felett van egy gumidugó(igaz meg kell hozzá bontani a műszerfal alatti műanyag takarót hogy hozzáférj) én ott vittem be
GTVili26-06-2012 20:24:48 // 129167
A bal oldalon,egészen fönt a motorháztető zsanérja alatt/mellett van egy elég nagy lyuk....
G-Burt26-06-2012 20:09:00 // 129166
Én biztitábláról húztam le, onnan, ahol kapja a pozitívot
GTPeti26-06-2012 19:37:28 // 129165
A tűzfalon szokás átvinni a tápkábelt. (A szélvédő előtti műanyag borítást kiszedve láthatóvá válik.) Sokszor gyárilag van is gumidugó, amit csak át kell lyukasztani. Ha esetleg nincs, akkor fúrni kell, és gumi vezetékátvezetőt is kell használni, különben ledörzsölődik a kábel szigetelése, ami elég veszélyes. A biztosítékot közvetlenül az akku mellé KELL tenni.
Martinxa26-06-2012 19:30:19 // 129164
Sürgős segítségre lenne szükségem!!!
Van egy 1.9 jtd-m és be akarok kötni egy mélynyomót... na már most, fél napja azzal szívok hogy áramot adjak neki, nem tudom sehogy kivinni az utastérből a vezetéket, gondoltam arra hogy valami áramkábelről a beltérbe lehúzok áramot, de akkot meg nem ugyanannyi ampert kapna és félek hogy vmi gáz lesz. Kérem segítsen aki tud, hogyan tudnám megoldani a problémámat!!
Előre is köszönöm szépen!
Alien426-06-2012 18:01:19 // 129163
köszöntem! féltem h megint elgurul valaki gyógyszere... :D
Coyote26-06-2012 17:59:36 // 129162
nekem is rossz az ablak emelőm. Ha felakarom húzni akkor lefele megy, ha le akarom húzni akkor meg lefele megy :-)

Probáltam hang alapján megkeresni a relét hátha az romlott el, de hiába kattog nemtalálom :-D

Bár én ezekhez holt hülye vagyok. Ha valaki nem mutatja meg sosem találom meg :-D
WarbiRunner (Gyuri)26-06-2012 10:34:56 // 129161
Nem a keresésről szólt Te is tudod. Én erre a válaszodra reagáltam: "Ha tudod, h hol van, akkor minek kérdezed?"
Egy szociális érzékenység fejlesztő tanfolyam ráférne az egész topicra. A fenti válasz információt nem ad, rövidre zárja a témát, és lenéző felhangú. Nem akarom tovább feszegetni a témát, de legközelebb a tudásodnak megfelelően jószándékkal válaszolj, és az én csőröm se fogja b@szni a dolog.

Pl: nem tudom pontosan, valahol a műszerfal burkolat alatt a biztosíték doboz környékén. Kövesd végig a kábel színeket, úgy talán megtalálod.

Nem bántani akarlak ezzel, csak valamiképp rávezetni téged és a többi cartársat, hogy mennyire egyszerű lenne embernek nézni a másikat, örömmel segíteni, és újra normális légkört varázsolni ide. Persze ha nem megy, nem megy, azért időről időre rápróbálok, hátha...
G-Burt26-06-2012 08:38:56 // 129160
Ránézésre igen, a végdob és a középdob közti távolság a lényeg.
mreni26-06-2012 07:56:54 // 129159
arról nem volt szó :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.