Forum >> 145-146

botigta17-10-2014 22:49:46 // 135455
Rendben, megfogadtam :-) kapott egy gyári Bosch-t oszt jónapot.

Szerintetek az újfajta :-( bowdenes puttony-nyitót át lehet alakítani a régi fajta elektromosra?
Kazes☻17-10-2014 20:56:38 // 135454
Érdekes, ezt én pont fordítva gondoltam volna, hogy a TD az egyszerűbb, kisebb hibalehetőséggel és olcsóbb alkatrészekkel... a lengés sem volt szvsz olyan gáz... tegnap estére már meg is lett. :)
Mondjuk eme darab nem egy patika modell, nem sokat törődtek vele, ami lehet egyszerre átok és áldás is, merthogy így legalább nem is gányolták... Persze azért nem volt egyszerű pl. a toronyszilent kinézete és van egy-két beállt csavar vagy ez+az, de remélem sikerül majd mindent orvosolnom. :)
Ferke17-10-2014 20:32:38 // 135453
Annyival neccesebb a td, hogy kényesebb, sokkal inkább szakembert (ezáltal plusz költséget) igényel, és egyre kevesebb hozza a kapható alkatrész..lsd a lengéscsillapítód ugye...a 145 jtd-nél erős hendikepp, hogy ezer számra futnak különböző autók ugyanezzel a motorral, csak itthon van belőle 3db, a kutyának nem kell, nem megy tönkre soha...;)
Kazes☻17-10-2014 20:21:30 // 135452
Na, akkor már a TD-t lehet is kukázni, vagy miii...?! :)
Ferke17-10-2014 20:01:51 // 135451
Ja, és amit írsz, teljesen alátámasztja az ár is: kúszik felfele a szép állapotú, főleg a jtd-k ára....az azonos évjáratú 156-osommal majdhogynem egy árban vannak jelenleg!:)
Ferke17-10-2014 20:00:55 // 135450
Na igen, ha belegondolsz, ez az egyetlen olyan Alfa, ami a 8v-s jtd motorral minden szempontból szenzációs: nem fogyaszt, megy, mint a barom, szervizigénytelen, és most már relatív minden motoralkatrész olcsó...ehhez párosul a szintén olcsón fenntartható bódé, és futómű (156-oshoz képest főleg), és a kortalan forma, és a kevés példányszám...ezért is vettem meg:)))
WarbiRunner (Gyuri)17-10-2014 14:36:40 // 135449
Pedig az egyik legjobb formájú autó :-)
Figyelem én is, hogy átesett a holtponton a típus. A legyalázott roncs időszakból is kezd kiöregedni, kopik a kínálat, és kerülnek elő a megőrzött szép darabok. Eleve nem volt egy népautó, de egyre inkább újra feltűnő jelenséggé válik.
Amikor 7 éve megvettem, többen megnézték benzinkutaknál, itt-ott, kérdeztek róla. Aztán 2009-10 körül ez elmúlt. És mostanában megint kezdik nézegetni. (valamiért mindig a jtd-t).
Ferke16-10-2014 18:03:34 // 135448
Háát, 145/46 mostanában eleve nem nagyon van, de erre most nem is igazán kell sok minden (bár belül azért vannak cserélendő dolgok), itt inkább a motort kell újralegózni...
Béci Ɨ|ѯ16-10-2014 17:25:12 // 135447
"A tuning a gépjárművek gyári kivitelének átalakítását, átépítését jelöli. A szó eredeti jelentése: hangolás, finomítás.

A tuningolási területei a műszaki és az optikai átalakítások, amelyek általában kiegészítik egymást."

Ez egész jó megfogalmazás. Benne van a lényeg... A motorcserés dolgot én nem igazán értem, ha létezik egy típus nagyobb motorral, akkor eleve olyat kell venni. Ha nem, akkor ugyan olyan kihívás néha az átalakítás, mintha a meglévő egységet farigcsálná az ember.
Béci Ɨ|ѯ16-10-2014 17:16:56 // 135446
Igen, elég borsos. Két éve vettem egy haverom nissa-jára, az szállítással együtt volt asszem 3000 ft. Szerintem egyébként valsz a fiatoké is jó rá. Az talán olcsóbb...
pb_16-10-2014 16:23:08 // 135445
Akkor olvasgass kiTSIt a neten, hátha sikerül rátalálnod.) Igazából soha nem is hallottam róla, + aztán a neten sem olvastam utána Leget.)))

"Én nem a motorcserével kezdődik, ez tévedés :-)"
Rről mi a Vleményed?) Ha már így firtatod a magyar nyelvet.))
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2014 15:59:28 // 135444
A tuningnak nincs alaptézise. Úgy látom te nem ismered a tuning szó jelentését. A többi rész , már amennyi érthető belőle legfeljebb a saját véleményed, főleg távol áll egy tézistől. Az a hak sethleekh meg vagy héberül, vagy indiaiul van, nem tudom. Ez magyar nyelvű fórum, kérlek írj magyarul, gondolom megy az ha akarod.
Javaslom a fórum illemszabályait tanulmányozásra. Ha további mondandód van az ügyben, ne itt szemetelj, írd a falamra.
Kazes☻16-10-2014 15:36:29 // 135443
Fillérekért...! :)

Ha nem Alfa jelen taposok a fékbe az sem baj, csak funkcionáljon! :)
Béci Ɨ|ѯ16-10-2014 15:20:39 // 135442
A német e-bay-en még lehet kapni újat. Klikk
pb_16-10-2014 15:05:21 // 135441
"Egy LMM cserénél többet, és amúgy van értelme, bár közel sem annyi mint egy turbosnál. Tovább fog forogni, picivel erősebb lesz és jobban fog fogyasztani ha jól írják meg. "
Hak, Setlehekre, talánokra nem igazán lehet alapozni.) Arról nem is bexélve, hogy 3, 4 lóért xögelni az 1.4et kb annyira éri +, hogy semennyire.))
"Én nem a motorcserével kezdődik, ez tévedés :-) "
Akkor nem igazán ismered a tuning alaptézisét.)
Kazes☻16-10-2014 15:03:24 // 135440
Cartársak, lehet még kapni 146-ra pedálgumit valahol?
pb_16-10-2014 14:59:35 // 135439
Én spec a villamymotorra gondoltam.D
Kazes☻16-10-2014 13:01:34 // 135438
Gratula! :)

És akkor már nem is lesz annyi eladandó alkatrész...?! :)
Béci Ɨ|ѯ16-10-2014 11:09:37 // 135437
Nagyon helyes! :-) Főleg ilyen jó színben ritka. :-)
Ferke16-10-2014 09:55:14 // 135436
Dehogy bontom, ez magyar!!!:) 145 jtd-t elbontani amúgy is már szerintem lassan bűncselekmény:) Marad a családban:)
WarbiRunner (Gyuri)16-10-2014 09:34:23 // 135435
Egy LMM cserénél többet, és amúgy van értelme, bár közel sem annyi mint egy turbosnál. Tovább fog forogni, picivel erősebb lesz és jobban fog fogyasztani ha jól írják meg.
Én nem a motorcserével kezdődik, ez tévedés :-) Eljuthat odáig esetleg, bár én saját tapasztalataim után senkinek nem javaslok ilyet, csak akinek P rendszám volt már oviban is a jele.. :-)
Béci Ɨ|ѯ16-10-2014 06:46:44 // 135434
Üdv. :-)

Mi lesz a sorsa? Megcsinálod, vagy bontod? Mennyire motorhibás?
Ferke15-10-2014 22:24:24 // 135433
Na, most már ide is tartozom, hivatalosan is:)
DieselManiaco(NagyVad)15-10-2014 22:14:00 // 135432
tudtam hogy egy rugóra jár az agyunk,egy jó dieselt bele:D
pb_15-10-2014 21:04:25 // 135431
A TSipx önmagában lófaxot sem ér.Amúgy pedig motort kell beletenni, a tuning ugye ott kezdődik.))
WarbiRunner (Gyuri)15-10-2014 11:04:23 // 135430
De, valószínűleg elkezdi korrekciózni magát. Látja hogy jó arányt küld levegőből, mégis dús az eredmény, akkor elkezd visszavenni. Gondolom...a benzines ecu-ben nem vagyok otthon. De nyilván van egy limit ahol megáll, lehet hibát is dob, és dús marad a keverék. Nme tudom, ki kell próbálni :-) Lehet hogy ilyen alapon csereszabatos a két LMM. Mondjuk nem feltétlenül így "tuningolnám" az autót, mert elég lutri hogy mi fog történni. Inkább egy chiptuningot neki. Ott is biztosan lehet picit dúsabbra venni, előgyújtást változtatni, és legfőképpen a fordulatszám tartományt feljebb tolni. Szívó benzinesnél is lehet vagy 5-10 pacit összekaparni nem nagy belenyúlással (kipuff, decat, chip). De ezt a témát van aki jobban vágja itt :-)
DieselManiaco(NagyVad)15-10-2014 07:39:10 // 135429
Szerintem több verzió is lehet vagy ismeri a motorvezérlő és fog vele valahogy menni,vagy nem ismeri és vészfutás.De ha valaki azt írja neked hogy valahogy menni fog,az nem csipptuning azért.Szerintem lehet találni olyan embereket akik nem drágán írnak neked egy rendes chipet,ami nem átvert dúsításokra alapoz.
Piritu - 1.000.00015-10-2014 07:02:42 // 135428
Az öntanuló paraméterek (TRA, FRA és társai) nem az ilyen érzékelő eltérések/szórások kiküszöbölésére vannak?
WarbiRunner (Gyuri)14-10-2014 21:28:45 // 135427
Ha tudod a Bosch kódokat, valahol van letöltve egy doksim, hogy melyik milyen tartományban mér. Elvileg ha többet mér mint a valós, dúsabb lesz, a keverék...vagyis nem biztos, mert a lambda is figyel.
Piritu - 1.000.00014-10-2014 21:10:41 // 135426
Attól függ, hogy mit értesz alatta :-)
Szerelési utasításokat a fenti "Linkek" menüpontban található Docky_SD gyűjteményben találsz.
Alkatrész katalógust meg az ePER-ben. Ebből létezik újabb, DVD-s változat is.
(Bár csodálnám, ha még nem találkoztál volna velük.)
botigta14-10-2014 20:47:38 // 135425
Keresek letölthető parts manualt, meg repair manualt, létezik ilyen?
Köszi
botigta14-10-2014 20:45:21 // 135424
Na de most télleg! Más off márkánál hallottam, hogy hasonló csalás bevált!
VKG231!!! (156+75)14-10-2014 20:22:19 // 135423
Hajtókarcsapágy... Nézz olajnyomást!


:DDD
Bagee14-10-2014 19:51:39 // 135422
köszi! kenés segített :)
DieselManiaco(NagyVad)14-10-2014 16:04:40 // 135421
szerintem ne tedd bele mert elcsavargatja a féltengelyeket:D
botigta14-10-2014 15:36:22 // 135420
Próbálta már valaki, hogy ha az 1,4TS-be 1,6TS légtömegmérője kerül, nem lesz tőle dinamikusabb?
Piritu - 1.000.00013-10-2014 22:20:39 // 135419
Furcsa, mert csak a 146-ban kellett cserélnem, a többiben nem.
Ferke13-10-2014 22:09:07 // 135418
De jo is a ts, plane ha 3 szonda is van benne, az maris egy 80-as...;))
Piritu - 1.000.00013-10-2014 22:07:05 // 135417
Nekem anno a gyári szondák szinte pontosan 45e km-t bírtak, 3x cseréltem :-(
marci9113-10-2014 21:29:38 // 135416
Sziasztok!
Az 1.6 TS ismét kidobta a lambdaszonda hibát, ezúttal túl alacsony jel az indok. A múltkor magas volt. Az érdekes csak az, hogy a szonda 60E km-el ezelőtt volt cserélve még az előző gazdánál, többet kellett volna kibírnia...
AngeloDivina13-10-2014 20:57:07 // 135415
Pereme a tárcsáknak szinte nincsenek is és a betétek is kb jó egy centisek (bár a csajom szerint nagyon szar a szemmértékem, mindenből nagyobbat látok... :D )
DieselManiaco(NagyVad)13-10-2014 19:26:15 // 135414
féktárcsák hűtöttek?nincsenek nagyon elkopva? én mechanikus hibára gondolnék,nem rásegítőre.
Ferke13-10-2014 18:14:19 // 135413
Fékrásegítő vaakumcső visszacsapó szelep megdeglett:)
Kazes☻13-10-2014 16:51:12 // 135412
Lehet, hogy a féktárcsa meggörbült és/vagy a fékdob kakás...
A susogás lehet, hogy a szennyfogó lemez meggörbült és hozzáér a tárcsához.

De biztos jön még vélemény... :)
AngeloDivina13-10-2014 15:43:04 // 135411
Az első mondatban a fékpedálra gondoltam!
AngeloDivina13-10-2014 15:39:14 // 135410
Sziasztok!

Városon kívüli közlekedésnél pulzál/visszarángat a pedál. Páran azt mondták, hogy cserések a féktárcsák. Átvizsgáltatom a fékeimet. Hátul dob fék. Ajánlanátok előre és hátra egy nem gatyalerángató márkát és minőséget? Ár érték arányban megfelelőt? Van Unixos kedvezménnyel rendelkező ismerősöm.
Bal oldalról olyan hang jön mintha a kerék hozzá érne valamihez és "susog". Ránézésre nem látom h bármi oda lógna.
A másik problémám, hogy észre vettem a műanyag küszöb mellett a kocsi alján a fránya rozsdát. Tudnátok Budapesten ajánlani valakit, aki megemeli és végignézi az egészet, valamint akár árat is tud mondani a javításra/újra lekezelésre?

Köszi
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2014 15:00:58 // 135409
Az ilyet birom én is :-) Nem hiszem el hogy nem volt egy bármilyen csavar kéznél :-) Hasonlóan szeretem az összetekert (és amúgy szanaszét oxidált) drót plusz szigszalag megoldásokat. Ha forrasztani nem is tud az illető, de pár tíz forint egy sorkapocs...arra aztán mehet a szalag ha nincs jobb :-)
WarbiRunner (Gyuri)13-10-2014 14:57:00 // 135408
Nekem a jtd-nél kell ugyanígy baloldalt alátétezni, csak asszem a külső oldali csavar alá. Egyébként nem lehet szépen vonalba tenni a lámpát és a hűtő előtti műanyagot. Valami csel van ott, mert én tolómérővel végigmértem amit tudtam, és nem találtam lényeges eltérést.
Egyébként lehet hogy nem gyári egyikőnknek sem az a kereszt elem amiben a lámpa rögzül, ennyi az ok. Nekem is pikk pakk porladnak ki a tőcsavarok belőle. A lámpák külső-alsó sarkánál van a műanyagban egy furatnak előkészített süllyesztés. Na én azokat felfúrtam, szemben a lemezt is megfúrtam és átmenő rozsdamentes imbusszal rögzítetem a lámpákat. Törjön az el ha tud :-)
Kazes☻13-10-2014 13:57:51 // 135407
Jajajaaaaaaaaa... Na de amennyit 'szórakozott' a dróttal, simán rakhatott vóna csavart is, mint rendesen, hisz át megy az is... :)
Gábor145JTD13-10-2014 08:29:37 // 135406
Én is Gt-től rendeltem anno......jóval olcsóbb mint ha vennél rá újat....és még jól is néz ki
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.