Forum >> 145-146

Kazes☻28-02-2016 21:31:47 // 137604
Ja, úgy könnyű...! :)
Kazes☻28-02-2016 21:31:29 // 137603
Súlllllllllllllllllllllllyos...! :D
Xixo28-02-2016 21:06:56 // 137601
A zasszonyé, mit bánom én... :)
Kazes☻28-02-2016 20:51:33 // 137600
??? Letörtél egy jobbos tükröt... ezé'?! :)
Xixo28-02-2016 20:42:36 // 137599
Tényleg van benne hőmérő! :)

WarbiRunner (Gyuri)26-02-2016 17:56:38 // 137598
Így lesznek az öregautó halmozók :-) Eleinte nem értettem itt az AA-n, hogy van akinek 3-4 öreg Alfa is van az adatlapján. Mostmár tudok azonosulni a gondolattal :-) A használós harci jtd, a kisfutású városozós retro feeling TD, és még kéne melléjük valami stílusos nagyköbcentis túlmotorizált széphangú autópályázós. :-)
WarbiRunner (Gyuri)26-02-2016 17:48:42 // 137597
Jaja ezt megéltem. Eleinte nagyon néztem hova parkolok, féltettem. Meg is húzták itt ott. Aztán mostanra bátran ott hagyom bárhol, sokszor le se zárom. Na azóta egy apró karc se lett rajta :-) Azért ez egy magasabb foka a szabadságnak, amikor nem izgulok az autóm miatt hogy hajajj vajon mi lett vele ott lenn a parkolóban. Nem hiányzik :-)
ricsko9626-02-2016 17:36:02 // 137596
Sziasztok! A segitsegeteket szeretnem kerni. Az alapjarati motor szarakodik, multkor 2 hetet allt a kocsi amikoris valami folytan kepes volt beindulni. Lementem vele 120 kmt, amialatt egeszen jo volt, de ma megint kibaszott velem a keresztezodes kozepen. Ferke a gyari ertekek visszaallitasat tanacsolta, de o nem tud idejonni nekem meg nincs hozza kabelen. Akinek lenne ilyen specko kabele es raerne es esetleg ide tudna ugrani segiteni azt megprobalni, nagyon halas lennek. Termeszetesen kifizetem a benzinkoltseget. 16.keruletben van az auto. Elore is koszonom
karika15523-02-2016 14:17:13 // 137595
Ezzel én is pont így vagyok,csak én a 155-öt 11évesen vettem,de nem adnám el :-)
Most lehet,hogy 146 lesz a szuszka helyett az asszonynak,no meg később a gyerkőcöknek,mert hosszútávra tervezek evvel is :-)
Kau23-02-2016 11:03:27 // 137594
Nekem 13 éve van meg a 146-os. 2.5 évesen vettem. Nekem ez volt az álomautó, mikor még 33-asom volt. Úgy gondoltam, hogy nekem sose lehet ilyenem, annyira drága volt. Aztán összejött. Mind formailag, mind menettulajdonságokra, annyira szeretem, hogy nem cserélném le én sem. Majd, ha az anyagiak engedik, jöhet mellé egy Giulietta min 170 lóval. Aztán azt tuningolom tovább :)) De hát most ez is csak álom, annyi minden másra kell a pénz. A 4C-ről ne is beszéljünk :))
Elég sok parával jár egy új autó. Eleinte arra is figyeltem, milyen környéken parkolok, nehogy feltörjék, meghúzzák. Visszamentem 100 méterről is, hogy biztos bezártam-e az ajtaját, stb :))
WarbiRunner (Gyuri)20-02-2016 15:41:41 // 137593
Nekem se áll az udvaromon se Thema, se semmi :-)
Az újautó feeling a Fabiával megvolt, jó volt (nem, igazából nem volt jó). 32e-rel passzoltam tovább. Inkább a szanaszét tuningolt Wartburgomat használtam.
Fogd fel úgy, hogy a jtd a hobbiautó, aztán tegyed bele azt a váltót, rakjad fel a szép felniket (de le ne fesd...:-P) :-)
Xixo19-02-2016 23:11:15 // 137592
Én szerettem a 47est is meg ugyi az viszonylag új autó volt a maga 23ezer kmével meg a mésfél évével. No meg olcsó is volt 2,3 millért akkoriban. De ma már nem szánnék ennyit kocsira, egyszerűen feleslegesnek érzem. Jó az ami van. Talán a váltócserén is ezért nyűgök ennyit. Normális állapotú meg úgyse találnék, az 59esekből is olyan lerúgott példányokat találni...
A hobbiautóra meg egyszerűen nem fussa. Azért a nyáron megtett pár kilométerért nem húznám össze a nadrágszíjat.
WarbiRunner (Gyuri)19-02-2016 21:09:18 // 137591
Hát hogy 45/46 vagy 47 vagy 56 igazából csak ízlés kérdése. Nagy műszaki szakadék nincs köztük. :-) Igazából méretbeli különbség se sok. Lassan már árkülönbség sem. Nálam ez szóba se jött, sose adnám egy 56 ért vagy 47-ért, mert nekem EZ tetszik :-) 159-en gondolkoztam, de az meg minek. Egy púp lenne a hátamon itt városban. Ma is amit össze kellett centizgetni a bölcsi előtt. Egy bazi nagy teherautó betolatott mert "Ő árut szállít és nehogy már messze kelljen lerakni". 20-an meg kerülgettük. Kb mint abban a tologatós játékban, ahol egy négyzet lyukas, és addig kell tologatni a kis négyzeteket míg ki nem jön a kép. :-)
Egy két havonta 1 pesti vagy dunántúli útra felesleges, annyira meg nem is fogott meg. Minek bukjak évente 2-300e-t értékvesztésen és még félteni is kelljen. Presztízsre meg nincs szükségem :-) Valahogy sikerült aaddig süllyednem, hogy ezerszer hamarabb és könnyebb szívvel tennék le 3 millát azért a bizonyos Thema 8.32-ért, mint egy 159-ért :-) Elmebaj, tudom, én bajom :-)
Xixo19-02-2016 15:10:21 // 137590
A cseréről én is mindig lemondok, amikor utána számolok, hogy mi mennyi lenne... Még ha egy az egyben le is tudnám cserélni egy 47esre, akkor is legalább 3kiló még az átírás + első szerviz. És akkor se vagyok sokkal előrébb...
A váltón szintén csak az anyagiak miatt vacilálok, hogy megérne-e annyit!? Jobbnak biztos jobb lenne.
WarbiRunner (Gyuri)19-02-2016 13:51:20 // 137589
Nekem a Lönci féle "hosszúlábú" átalakítás volt tervben, de nem tudom letenni a gépet egy napra sem. Városban pont jó lenne a kicsit hosszabb 3-mas, mert szabályos tempónál igazából a 3-mas kevés,a 4-es sok. Lényegében e két fokozat közt megy a kapcsolgatás. 3-masban túl ideges, amint lehet mindig felrakom 4-be, egyébként letolja a sort ha megigazítom a cipőm a pedálon :-) Pályán meg kb 15-tel menne többet ugyanazon a fordulaton, ami megint pont elég, pont jó. Majd meglátom.
Jelen állás szerint én ezt az autót megtartom még egy darabig, mert igazából ilyen jó, napi nyúzásra és hosszabb útra is alkalmas autót nehéz találni. Valahogy semmi nem indokolja hogy újítsak, pedig az autócsere láz már rajtam volt párszor az elmúlt pár évben.
Xixo18-02-2016 22:27:53 // 137588
A 6os váltó nálam is tervben van, csak nem tudom, hogy a jeladót hogyan lehetne megoldani!?
WarbiRunner (Gyuri)18-02-2016 09:02:53 // 137587
Hát ja, értem a dilemmát, és csak bízni tudok benne, hogy mire az én lányaim vezetni fognak jobb lesz a morál. Azért a szívó dezső az kitolás, nem feltétlenül biztonságos az se, ha gyenge egy autó. Jó lesz az az 1.6 :-)
Egy-két hete esett meg, hogy este enyhe ködben vittem haza a gyerekeket. A lámpánál beállt mellém egy 3-mas bömös. Elengedtem és mentem mögötte. Rámtolta a ködzárót. Rávillantottam egy hosszabbat, hogy ugyan vegye már le. Levette. Kb. 300m után, amikor már azt hittem, hogy ok, ezt megbeszéltük, tök váratlanul nyomott egy satuféket. Szerinted mennyire lettem ideges?
Átrántottam a szembesávba az autót és nagy gázzal gyorsan megpróbáltam kikerülni. Még rám is húzta a kormányt. Aztán meg villogott mint egy hülye és követett. Szerencsére földutunk van, oda nem jött már be. Az ilyen fasznak eszébe jut, hogy gyerekek is utazhatnak még egy Alfában is? És hogy konkrétan közúti veszélyeztetés amit művel?
karika15517-02-2016 16:38:46 // 137586
Igen,szal nemazért írtam be,mert hogy így közlekedek pályán,csak néha kiégetem a rendszert a sok város után :-)
A 6-odik már ezekbe a TS-ekbe is elkéne.
A nyomatékot azt irigylem,meg nem is akarok 1,6-nál nagyobbat a csajoknak,ha rajtam múlna inkább vennék 1,5 szívó D corsát nekik :-)
Jövőre ugye már a lányom is vezetne és tudom milyen mentalitású-mint az apja:
alapjában nyugott vagyok,hadd menjenek,de ha valaki balf@szkodik és még meg is akarja mutatni,hogy mekkora király,no akkor muszály vagyok büntetni :-)
Csak én már meguntam,hogy még a középkorú hölgyek a suzuki alto-val is bepróbálkoznak,azért sem akarnak elengedni stb. inkább csapágyasra pörgetik,ha el akarsz menni mellettük a duplasávoson,holott előtte a 90-es főúton poroszkáltak 70-jobb esetben 80-al :-) ,előttük senki,szembe a kamionok egymást érik,én meg haladnék a következő címemre :-)
No most a lányomnak ezért nem szeretnék egy 2.0 TS-t amit KAZES is belinkelt,
míg meg nem tanul vezetni,nehogy egyszer "ne adja ki" neki az ívet :-)
Szóval nem csak Debrecenben vannak idióták,ez országosan elmondható sztem,
nagyon megváltozott a közlekedési morál az elmúlt 20 évben :-(
Lalli17-02-2016 14:42:45 // 137585
Sziasztok!
Segítséget kérnék!
146 1.6 TS 2000es évjárat.
A probléma a következő: a kilométerórán a napi számláló nulláz, a teljes számlálóba pedig 4 km-nél több nem megy! Amikor nulláz az óra, akkor a mutatók is kilengenek. Ha leállítom, szintén nulláz!
A kilométerórát Zsámbékon az alfások már megnézték, az elvileg jó!
Másik órával is próbáltam, ugyan az.
Mi lehet a gond, ha van ötletetek.
Xixo17-02-2016 12:41:24 // 137584
Fene se tudja így. :) Ha majd fent lesz kiderül, hogy jó-e?!
Megnéztem, most a téli Punto GT kerekek 5,5 szélesek és 45,5 az ET-jük (14es), ezzel már hülyén fogalmazva túlkormányzott kicsit az autó, túl könnyű vele a kormány. De ha megszokod, akkor jó, meg télen úgyis csak lassan-óvatosan. :)
A nyárit még mindig nem tudom és lehet már nem is lesz érdekes. De annál is jobb a gyári. Mind az asszonyé, mind Ferke autója sokkal jobban irányíthatónak tűnik a gyári 5 nagylukas kerékkel. Szerintem tavasszal felpróbálom az enyémre is, hogy tényleg az-e az oka.

A speedline-ra emlékszem, komolyan gondolkoztam is rajta és ha nem lettek volna meg a szinte új gumijaim, akkor már az enyémen lenne. :) A feketeség meg majd elválik...
Jorjie17-02-2016 10:51:14 // 137583
"agyukig"
Jó pár közlekedőről nem feltételezném, hogy van agya. Legalább is a vezetéshez :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2016 10:18:13 // 137582
180-nál már a jtd is forog, nem végsebességre tervezték. 180-tól neki is küzdősebb az élet. Chippel azért a 200-at megfutja (jó kedvében töbet is), de itt már erősen kéne egy 6-odik neki, mert lényegében 5-ben végig forog, nincs szegénynek többre levegője. Amiben nagyon jó a dízel,az az ahogy elrugaszkodik. Nagyon hirtelen lehet oda tenni az autót ahova akarod.. kb :-)
Itt Debrecenben dívik az egymás basztatása. Ha látják, hogy te a belsőben 60-nal (ne adj isten 63-mal!!) "sietsz", akkor biztos kerül 2 okos, akik a 2 sávot fedezik 45-tel, nehogy el tudj menni. Ilyenkor bevált taktika lemaradni piciti, míg megnyugosznak, hogy feladtam, és hogy megneveltek. Jajdejó. Ekkor láthatóan beállnak a tempójukra, és nyílik egy kis rés. És eljön az a megfelelő pillanat, amikor egy billentés a pedálon, és zimm, körbe vannak autózva mire eljut az agyukig. :-)

A 8.2 egyébként egész jó :-)
WarbiRunner (Gyuri)17-02-2016 09:52:23 // 137581
Felni elemzés alább :-)

A 145/46 gyári alu az ET49, a gyári lemezfelni ET43. Ami nekem most a jtd-n van az 41.5 (nem 41.8, megnéztem). Ezt végigteszteltem alaposan, összegyűlt pár felnim a két autóra itt az évek során :-)

Nekem az a tippem, hogy valahol az ET40 környékén lehet nullás a legördülési sugár. A gyári aluval (ET49) a legnehezebb a kormány, nyilván ahhoz van a szervó ereje is kitalálva. Azt vezetgetik az árkok, kanyarban érezhető erővel tekeri vissza egyenesbe.

Az ET43-mas acélfelni kicsit ennél szolidabb visszahatású. Az r14 miatt amúgy kényelmetlenebb, jobban megérzi a gödröket, viszont kevésbé erőből kell kormányozni. A TD-n pl ez ideális, mert annak kisebb a rásegítése, kb lemezfelnivel a legjobb.

Az ET41.5 felniket szokni kellett pár hétig, mert ultra érzékeny vele a kormány, elsőre túl könnyűnek érződik. Kis megszokás után viszont nagyon jó. Alig van hajtási befolyás, nem kapkodja erre-arra a kereket a nyomaték. Kicsit jobban észnél kell vele lenni, de szerintem nagyon precíz vele a futómű.

Ezek fényében a 32-es lehet már pluszos sugár, majd kíváncsi leszek hogy mit mutat. Az is lehet, hogy jó lesz :-) Ha meg nem, akkor még le lehet szedni az agy részből 9.5mm-t.

És miért ne fekete? Nekem nem tetszik. :-) Volt hogy azt hittem jó lesz, meg is vettem a gyönyörű felújított Speedline szettet GT cartárstól. Aztán feltettem és boáááá. Iszonyat bazári volt, hiába 16-os szett. Egy tuning Hondán még hagyján, de egy szép olasz autón... A házi designerem is azt mondta rá, hogy gáz :-) Fel akartam tenni az autójára, hogy legyen akkor neki 16-os felni újszerű gumikkal. Nem hagyta :-) Úgyhogy buktam a dolgon pár 10-est, de a felninek menni kellett.
Kazes☻17-02-2016 00:05:12 // 137580
Párdooon, de én itt a lehet-et az "elég lustára" fókuszáltam volna... :)))
Xixo16-02-2016 23:38:45 // 137579
Jaja, csak lehet, mert tavaszig még van idő! És eredetileg is a fekete volt a terv. :)
Lehet ciki, de nekem bejön.
Kazes☻16-02-2016 23:32:34 // 137578
Eme... itteni :)
Kazes☻16-02-2016 23:15:05 // 137577
Lehet...?!?!?! :)))
Xixo16-02-2016 23:07:58 // 137576
A fekete nem jó? A fehérhez menne! :)
Mondjuk nincs nagyon leélve, szóval lehet elég lusta leszek hozzá, hogy így maradjon.
Xixo16-02-2016 22:34:17 // 137575
6,5 széles és 32 az ET-je. Picit kijjebb lesz, majd meglátjuk. De ami hátul van Punto kerék és a nyári sincs köszönőviszonyba se a gyári értékekkel, szal nem lesz nagy újdonság. :)
Igaz az asszony gyári felnijével jobbnak érződik az irányíthatósága, de a fene se tudja... lehet csak az újdonság varázsa szokott lenni.
karika15516-02-2016 21:53:15 // 137574
Ma tankoltam Agipnál 287-ért,
az autó 180-ról még gyorsul,igaz nem nyomatékból csak fordulatról :-)
bár ilyenkor már sajnálom egy kicsit,mégis csak 18 éves múlt :-)
Ezt előadtam a múlt hónapban is az M3-ason 2 különböző nap olyan 30-40km-en keresztül és az átlagfogyi 8,2 lett..so-so :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2016 21:33:59 // 137572
Köszi, érdekelt. Na nem megvenni akarom, csak a kíváncsiság... :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2016 21:32:44 // 137571
Aha, akkor 15-ös. ET-je sokkal kisebb, mint a gyári alunak? Nekem a 156 utánzat felniknek 41.8, és kicsit túlszervózottnak érződik vele. Viszont a gyárihoz képest brutál jól kanyarodik, alig van hajtási befolyás. Szokni kell a könnyű kormányt, de nagyon jól lehet vele tenni-venni az autót.
Ja.. és le ne fújd feketére :-)
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2016 21:21:19 // 137570
Így voltam ezzel én is. Nem is tudom mi vett rá, hogy dízelt vegyek, zsigerből nem akartam. Aztán mégis megvettem, és jó. Néha kicsit vágyok vissza benzinezni, de már csak turbós és /vagy nagy köbcentis jöhet szóba, a nyomaték függőség kialakult :-) Azok meg nincsenek el 7.5-ből taposva..
GTVili16-02-2016 21:09:29 // 137569
Kicsit pakolásztam.....megvan hozzá a három gyári kulcs is....
GTVili16-02-2016 21:08:16 // 137568
Hajrá-hajrá! :-)
karika15516-02-2016 20:32:55 // 137567
Najon jól néz ki,meg ritka is,de a benzingőzt jobban szeretem :-)
karika15516-02-2016 20:29:25 // 137566
Üdv itt is :-)
kiesett a rostán,amit beszéltünk :-)
karika15516-02-2016 20:27:54 // 137565
Igen,megnéztem kipróbáltam,ez sem rossz,csak kuplungozni kellene ill. a váltóval is lehet vmi,mert a 3.-at nem veszi finoman,
szóval azért kellene vele foglalkozni,egy kicsit többet,mint mondjuk egy másik 45-el amit szintén nemrég néztem ,de még nincs hirdetve pl. :-)
Tiszta dilemmába vagyok még egyenlőre :-)
karika15516-02-2016 20:17:15 // 137564
Láttam itt az oldalon,gondolkodtam rajta,egész jónak tűnik,de valamiért nem fogott meg,pedig olvastam a bogot is.
Xixo16-02-2016 20:06:40 // 137563
Barchetta gyári felnije. Élőben mellérakva engem is kezd meggyőzni! :) Sőt még az is lehet, hogy nyári lesz és akkor nem is festem le feketére.
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2016 20:02:27 // 137562
Ez de jól néz ki! Milyen felni ez?
Xixo16-02-2016 19:27:46 // 137561
Ha ennyire nincs kínálat, akkor mindjárt felrakom az enyémet! :)

Amúgy ez milyen lenne?

DöSö16-02-2016 18:49:35 // 137560
6 évig én használtam az autot.Törve nem volt! A jobb hátso sárvédö volt fujva,és a hütörács!Az uj tulaj aki megvette tölem ,motort cserélt 2.0TS-re.Csak az a bibi vele nincs lepapirozva.
WarbiRunner (Gyuri)16-02-2016 17:28:43 // 137559
Ezt már megnézted? Ha igen, kíváncsi lennék, hogy milyen. Képekről ez tűnik a leginkább egyben lévőnek. Kb 250e lehet benne a kormány-pedál kopás alapján. A lemezek is normálisan állnak rajta. A bordó azért elég összeviszza vannak a kasztni elemek. A géptető sehogy se illeszkedik, az ajtók különböző színűek...
Kazes☻16-02-2016 16:55:11 // 137558
Ez is igen jó, szvsz... én is nézegettem. :)
karika15516-02-2016 16:06:36 // 137557
Nézegetem a 45-öt is,mert most nincs jó felhozatal a 46-ból :-)
Köszi
karika15516-02-2016 16:03:28 // 137556
Köszi :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.