Forum >> 145-146
ystuc11-04-2006 09:42:10 // 8908
Akkor újra, nehogy feledésbe merüljön... :-))
Április 15., szombat: Infopark, 10.00-tól érkezés, megvárunk mindenkit, majd csinálunk valamit. Úgyis ott leszünk vagy 2 órát, utána kaja, vagy valami. Aztán még valami... :-)
Topic minitali
1. ystuc
2. Slowfeet
3. zekedani
4. Halesz
5. Kau (akinek a program nagyon bejön) :-))
6. Stee146
7. Seriff
8. Zottya
9. count M (nemtutira :))
Slowfeet11-04-2006 07:05:47 // 8907
Lusták vagyunk olvasgatni így reggel???? :))))))
10.00 infopark
KG145QV11-04-2006 03:48:51 // 8906
Jo reggelt mindenkinek!
Mikor és hol lesz a szombati 145/146 topico találkozó?
HaNGyA10-04-2006 23:04:46 // 8905
Szia Mindenki!
Az a nagy helyzet, hogy nem nagyon van arra időm, szaktudásom és kapacitásom, hogy a régi balesetes 145-ösömet szétszedjem és padlásra tegyem, vagy elkezdjem kiárulni az alkatrészeit. Ezért ha valakinek így papirokkal kell alkatrészbányának, szóljon és megbeszéljük az árat.
Fotók az oldalamon, de a személyes szemlének sincs akadálya.
Elöbb itt vetem fel a dolgot, mégis ez a topik az én szűkebb pátriám! :-)))
Vega10-04-2006 22:33:43 // 8904
George! Mertetek nalad kompressziot? Ha igen, mennyi volt?
GT Ɨ|ѯ10-04-2006 22:26:22 // 8902
Ezt megbeszéltük:-))Jóéjt!:-))
Kau10-04-2006 22:23:27 // 8901
Szerintem ugyanaz. A gumi egy kicsit ovális, de a gyorsbilincs teljesen megfogja.
Szerintem mindegyikben ilyen.
GT Ɨ|ѯ10-04-2006 22:16:29 // 8900
Érdekes,nézd meg az oldalamon a képen,nyitott motorháznál..:-))
Kau10-04-2006 22:14:23 // 8899
Ha szerencséd van, reggelig beírják ;)
Kau10-04-2006 22:13:42 // 8898
Urak!
2.0-ás Ti-nél mekkora a direktszűrő csonkjának az átmérője? 70mm-es az is?
GT Ɨ|ѯ10-04-2006 22:11:43 // 8897
B.Serra!
Nem mértem átmérőt!
Tojásalak-és dupla elektromos csatlakozás van..
Slowfeet10-04-2006 21:51:09 // 8895
De őt nehogy fejreállítsd! :)))))
Vega10-04-2006 21:51:00 // 8894
Mi is tok hulyek vagyunk...csak neha elovesszuk a jozan eszunket...hatha kisul belole valami :))) es ha engem kerdezel, kisul :))
na majd meg jovok...
Vega10-04-2006 21:49:50 // 8893
Slowfeet10-04-2006 21:48:46 // 8892
Bár teljesen amatőr vagyok, örülök, hogy segíthettem :)
Vega10-04-2006 21:47:39 // 8891
Na most mit ertesz az alatt ,hogy eleri a teljes nyitast es 4000 folott teljesen kikapcsolja?? tehat teljesen nyitva marad?
magyarul 3500-tol teljesen nyitva van amig vilag a vilag :)
Pedig megeskudtem volna ,hogy egy ilyen egyszeru magneses kapcsolo 2 allasu...
De vegulis mind1....ezt siman lehet valtoztatni egy chippeles alkalmaval....tehat ezzel nincs gond..
Amivel gond van az a felso fordulat...hoyg ott tovabb forgassa mint 12 fok a tengelyt...ez si megoldhato....de ez mar bontast igenyel :)
Nem baj...en biztos megcsinalom!
tom16410-04-2006 21:44:13 // 8890
Ahogy nézem, közvetlenül kapja a jelet a nyitásra a motorvezérléstöl.
Tehát, valahogy el kell érni, hogy az elektromágnes hamarabb kapjon jelet (feszültséget) a nyitáshoz.
Erre írtam, hogy ellenállások beiktatásával azt lehetne elérni, hogy az elektronika kicsi fordulatú jelet ad, de a szelepnyitó mágnes már a nyitási értéket kapja! Kicsivel többnek gondolja a fordulatot, mint a valós!
Ezzel lényegében állandóan be lenne csapva. Megspékelve egy potival, csak a szükséges helyzetekben (pl gyorsulási verseny) lehetne ezt a becsapást komolyabbra venni, így nagyobb teljesítményre ösztökélni a lovakat...
Vega10-04-2006 21:43:32 // 8889
szerintem nem....a tipikus hiba - dieseles hang - az egyertelmuen anyagfaradas.....
Slowfeet10-04-2006 21:43:32 // 8888
Namost viszont elméletileg meg nem két állású.....
1. alapjáraton zárva van a szelep
2. alapjárat felett máe nyit
3. 3500-as fordulatig eléri a teljes nyitást
4. az elektronika 4000-felett kikapcsolja (de-energize) az e-mágnest
érted ezt?????
Slowfeet10-04-2006 21:41:11 // 8887
Próbáljuk megoldani a vez.mod dilemát, de most jöttem rá, hogy minden a BOSCH motronic hibája
Vega10-04-2006 21:41:03 // 8886
sima ugy...a motorvezerlo elektronika huzatja be az elektromagnest fordulat fugvenyeben....ezt siman at lehet iratni akarmilyen fordulatra!!!!!!!!
Ha kimered ,hogy hany voltot kap az elektromagnes akkor siman barmikor raengedsz X voltot es elkezd nyitni a vezmod...mert ez egy szimpla elektromagneses szelepnek tunik..semmi extra! mivel elektromagneses szelep kizartnak tartom ,hogy tobb allasu legyen...vagy nyitva vagy zarva van!!!
DE azert ne felejtsetek ,hogy valoszinuleg nagyon alacsony fordulaton nem sok ertelme van nyitni mert nem lesz eleg olajnyomas ,hogy elkezdje eltolni a vezerlesmodositot!!!
Nem tunik tul nagy feladatnak...de annal hatasosabb!!
Halesz10-04-2006 21:40:11 // 8885
Mi ez itt, Honda topic? :)
Slowfeet10-04-2006 21:39:13 // 8884
Elmondanám, hogy a suzuki vvt motorja is ezt használja :))))
Slowfeet10-04-2006 21:35:40 // 8883
Vega10-04-2006 21:32:54 // 8882
eredeti tengely nem tudni hany fokos???
egyebkent igy vetted vagy mar ez mar a Te projekted?
Vega10-04-2006 21:31:30 // 8881
valahol olvastam errol....azert tudjak ugy es ismerik el ,hogy a honda talalta ki mert az elso HASZNALHATO darabot ok dobtak piacra....igaz ,hogy a alfa mar joval regebben kiserletezett vele de ne volt mukodokepes...legalabbis elmaradt a varttol....igy hat hagytak a fenebe...majd a honda jott es megcsinalta ugy, hogy mukdoott is...na hat ezert fuzodik a honda nevehez...
de ezt en szemely szerint leszarom :)) tudom ,hogy mi vagyunk a tozsgyokeres vez.modosok es a tobbi le van szarva :)))
GEORGE10-04-2006 21:29:33 // 8880
Benne volt a tervben de közben történt valami a 2-es hengernél s még nem oldottuk meg.
majd utána..... igaz most lehet lesz megoldás a kod kiutésére is...de nem akarom elkiabálni
tom16410-04-2006 21:29:29 // 8879
Ezen is gondolkodom, de úgy hogy lenne beépítve egy elhangoló poti és ki lehetne választani a nyitás kezdetét.
Használhatnánk melóba járáshoz kicsit korábban nyitással, gyorsuláshoz/állatkodáshoz brutálabbal :-))))
Vega10-04-2006 21:28:54 // 8878
jo persze....no problemo, ne erts felre :)
GEORGE10-04-2006 21:27:34 // 8877
Meg a kipufogót is a VTI a Vtec pedig pont olyan mint a mienk....
Egyet nem értek csak a hondán miért nem romlik el, mikor a vez.modósítonk hitachi!????
érdekes nem?
De ezt mond a haveromnak aki azt hiszi még most is hogy ezt a honda találta ki!!! .-)))))))
Vega10-04-2006 21:27:20 // 8876
Hat elviszed egy normalis chipeshez es kozel hasonlora fogja optimalizalni neked...
hajar!!!
tom16410-04-2006 21:26:45 // 8875
Nem akarok tuningot, csak mint müszaki embert érdekel az ügy.
Egyszerüen kiváncsi vagyok a müködésére és ha megértem (remélem sikerült) esetleg megtalálom/megtaláljuk a megoldást és akkor talán megoldódik itt sok ember állandó gondja.
A vezérlésmódosítóval való teljesítménynövelést pedig Te hoztad szóba, én csak jó 5letnek tartottam és tovább agyaltam rajta.
Vega10-04-2006 21:25:59 // 8874
Nekunk csak a nyitas kezdetet es annak okozojat kene megtalalnunk...es onnantol kezdve szep az elet :))
Slowfeet10-04-2006 21:25:38 // 8873
Az okosság azt írja, hogy a VTi detto TS alapon variálja a szívóoldali szelepelést.
GEORGE10-04-2006 21:25:35 // 8872
Sajnos van egy bibi, a hozzávaló gyári kompjutert nem hajlandó elfogadni
:-(((((( világit az injektor lápa és nem indul vele el:-(((
ha hajlandó lenne vele menni akkor ez egy 180 lovas-as összeállítás lenne.
Így most nem tudjuk mennyi az annyi egy kicsivel több lehet a gyárinál...passz.
Vega10-04-2006 21:24:39 // 8871
Az elektromagneses szelepre gondoltam mikor arrol beszeltem ,hogy azt mi nyitogatja...nem a mosoditot :)
Vega10-04-2006 21:22:46 // 8870
Az, hogy miert nem jok a dugok nem egeszen vilagos...ez csoppet osszetettebb ennel...nagyobb tengelynel esetleg a suritesed lehet tul alacsony...max a dugok formaja lehet egy alternativa a surites novelesere....ezert nem lehet esetleg jo az eredeti dugo...de mas logikat nem latok benne...
es ezzel az osszeallitassal mit teljesit a gep? en azt hittem teljesen szeria vagy...
GEORGE10-04-2006 21:22:22 // 8869
A hondán úgy oldotta meg a haverom hogy bevitt egy kapcsolót és ő kapcsolta mikor inditsa a nyitást...
Slowfeet10-04-2006 21:21:53 // 8868
Lehet, hogy hülyeséget mondok, mert bár a rajzon csupán két állás látszik, de a leírás alapján az elektromágnes nem 1-es vagy 0-s lehet, hanem a kettő közöt is....
tom16410-04-2006 21:20:56 // 8867
A fordulatszámot leveszi valahonnan, ugye...
Mivel fordulatfüggö és folyamatosan nyit, ezért gondolom a vezérlésen állandóan áram lehet-legalábbis amíg a módosítás fennáll.
Akkor meg lehet variálni, hogy olyan áram fusson a szelephez, amilyet mi szeretnénk.
Azt legalábbis, hogy kicsit több vagy kevesebb legyen, ami a korábbi nyitáshoz kell.
Slowfeet10-04-2006 21:20:25 // 8866
A nyitást csak az olajnyomás szabályozza. Az olajat meg fordulatszám függvényében az elektromágnes ereszti rá egyre jobban a variátorra.
Vega10-04-2006 21:18:44 // 8865
Szrintem ha teljesen nyitva a szelep akkor mar mindegy ,hogy 12 vagy 15 fokot kell forditania...
de epp ezen agyalunk ,hogy ez mechnaikusan vagy motorvezerlo elektronika altal van megoldva...mi nyitogatja..ez itt a kerdes....a tobbi mar reszletkerdes :)
GEORGE10-04-2006 21:17:02 // 8864
Igen nem eredetiek, az Angol szuperturás 156-os motor dolgai vannak bent.
A 280-at azért irtam mert már evvel a tengelyel sem jók az eredeti dugok.
Vega10-04-2006 21:16:48 // 8863
En nem vacakolnek ezzel...ha ilyen atalakitasokat csinalsz akkor nem art egy vezerles optimalizalas sem...magyarul chiptuning...azt az 50 rugot ra lehet meg aldozni erre...es akkor ott mindent kenyed kedved szerint allitanak...
Slowfeet10-04-2006 21:16:46 // 8862
Iagzából, ha van rossz vez.mod. a közelben, lehet kísérletezni, ugyanis a spirálhorony (ez naon teccik) a rajzon a D. alkatrészbe van marva, az meg cserélhető!
Halesz10-04-2006 21:15:51 // 8861
Minimum egy karika a Hungária körúton :)
Vega10-04-2006 21:15:15 // 8860
Heee??? Nem mondod ,hogy nem erefeti tengelyek vannak a gepben? 280-as tengely az mar jo..de meg kozel sem az igazi :)
A dugattyuid sem eredetiek???
Vagy ezt most nem ertem mire mondtad...
Slowfeet10-04-2006 21:14:54 // 8859
De ez csak a mechanikus része. Az e.mágnes nyitási vezérlése fordulatszámfüggő. Tehát azon is lehet berhelni....úgy tűnik elég analóg dologról van szó. Ahhoz viszont fingom nincs, hogy hol lehet szabályozni, hogy áramot adj az e.mágnesnek...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
685
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?