Forum >> 145-146
Simonsan27-10-2006 22:30:10 // 23208
Szia!
Véletlenül, pont személyesen ismerem a tulajdonost és a kocsit, annak idején én fotóztam körbe és tettem fel hirdetést ide az Amore-ra. Mire vagy kíváncsi?
granturismo27-10-2006 22:09:48 // 23207
A szivattyúd az szállít rendesen (előszöris)?
Seriff27-10-2006 21:55:55 // 23206
No már ezt is tudom:)
GEORGE27-10-2006 21:45:36 // 23205
Egy ugyan az mindkető. Jó bele.
BFMSE27-10-2006 21:41:21 // 23204
Ha az onindito teker, akkor az akksi nem lehet rossz. Azt, hogy az AC pumpa releje mukodik-e, ugy tudod megnezni, hogy amikor gyujtasra teszed az autot hallani kell, ahogy szallit, kb 2 masodpercig. Ha ezt a hangot nem hallod, akkor lehet, hogy a rele nem kapcsol, ekkor kiveszed, avgy megmozgatod, es lehet, hogy mar jo is lesz. Nekem egyszer volt ilyen.
CERO27-10-2006 21:36:10 // 23203
Sziasztok.
Hát elég sok apróság jött elő a gépemen. Többek közt - talán az akksi szarakodik - de nem mindig indul a maia. Az indítómotor teker ugyan, de nem indul. Arra gondolta mi van, ha nem az akksi (Bocs Kau) , hanem valami más a gond pl. az üzemanyag szivattyú kapcsoló reléje öreg és csak kellően nagy feszültségnél kapcsol.
A futómű kopog. Elöl és hátul mégjobban. Meg emeltük szakemberrel, és nem vettünk észre semmi. De mégiscsak kopog valami.
A levegőszűrő utáni kis szenzor - talán a légmenyiség mérő - hangosan zúg, mintha valami relé kapcsolgatna benne.
Magas forulatszámon kb. 3500-tól ciripelő hang a motorból. Vezérlésmódosító?
Hidegen rángat, ha gázt adok.
Szivárog a kuplungmunkahengerem. És a szelepfedéltömítésem.
Mik lehetnek az okok? Hú mennyibe is lesz ez?
ISMERTEK VALAMI OLCSÓ ALKATRÉSZ BESZERZÉSI LEHETŐSÉGET?
Willy27-10-2006 21:33:31 // 23202
Az automata váltó olaj az ugyanaz mint a szervóolaj ha jól tudom.
Seriff27-10-2006 21:30:00 // 23201
Miért automata váltó van ráírva?
GEORGE27-10-2006 21:10:17 // 23200
Szevasztok!
A következő a gondom :-(
Panazkodtam, hogy szlalomkor elmegy a szervom rásegítése.....
1500 alatt ill alapjáraton bekeményszik darabossá válik....
Ma kicseréltük az olajat erre
..
A jelenség nem változott továbbra is akadozik a rásegités alapjáraton...
2000-en atrtva jó.
Tippek uraim?
A nyomás szabályzója esetleg?? vagy?....
A következő a gondom :-(
Panazkodtam, hogy szlalomkor elmegy a szervom rásegítése.....
1500 alatt ill alapjáraton bekeményszik darabossá válik....
Ma kicseréltük az olajat erre


A jelenség nem változott továbbra is akadozik a rásegités alapjáraton...
2000-en atrtva jó.
Tippek uraim?
A nyomás szabályzója esetleg?? vagy?....
Seriff27-10-2006 21:02:03 // 23199
Januárig ráér:D
szasza(SW)27-10-2006 18:58:32 // 23196
Készülödj indulnod kell mindjárt:)
Tackry27-10-2006 18:57:32 // 23195
Tehát akkor egyelőre az én kérdésemre sincs válasz? :)
szasza(SW)27-10-2006 18:56:48 // 23194
Jó estét hölgyek urak!
Mielött ostrom kezdödne!A naptár jövö héten lesz kész és megprobálom Ystuchoz csütörtökön feljutatni azt a menyiséget ami neki kell.Lista csak holnap mert az Erste rendszer ép le volt fagyva mikor érdeklödtem,röviden ennyi:)
Balage27-10-2006 18:48:46 // 23193
Na látod, ezért nem iszom tejet én sem! :-P
Zoli15627-10-2006 18:27:49 // 23192
Szerintetek mennyi a max ültetés 146 nál ami még nem gáz?
Zoli15627-10-2006 18:27:01 // 23191
üdv mindenkinek!Végre hétvége van egy kis idő kocsikázni meg szerelgetni:)
KisP27-10-2006 17:34:06 // 23190
oké,átdobtam az elmüs címedre,a másikat sajna nem tudom:(
granturismo27-10-2006 17:24:31 // 23189
Dobd át mailben.
KisP27-10-2006 17:22:42 // 23188
Üdv!
GT!
Esetleg az alvázszámból megtudod állapítani az autóm gyártási idejét? Kiváncsi vagyok mi jön ki,mert 95-ös és van már benne ilyen tűzmegelöző rendszer,amire azt írtad hogy 95 telétől van. Tehát ,akkor téli autó lehet.
Egyébként, jelzem az illetékeseknek:) hogy a naptárra a manit ma reggel befizettem illetve befizettük Sil-lel.Remélem minden okés lesz.
granturismo27-10-2006 16:11:29 // 23187
Igen:-))
Itt "bekavar", hogy van pld. Ate RENDSZERŰ és ATE GYÁRTMÁNYÚ fék. A kettő nem ugyanaz.
Alapvetően a 145/146-on van ATE RENDSZERŰ és BENDIX RENDSZERŰ fék.
A Bendix rendszerű féket több beszállító is gyártotta az Fiat/Alfa számára. A Benditalia aki a Bendix olasz leányvállalata. A Girling egy német cég és a Lucas egy angol/francia cég. Namost attól függően, hogy ki volt a beszállító különböző gyártók nevét olvashatod a féknyergeken. De ez attól mind BENDIX RENDSZERŰ fék.
Az ATE-val kicsit egyszerűbb a helyzet, mert azt csak az ATE cég szállította. A céget Alfred Teves alapította Németországban 1906-ban innen a rövidítés. 1998-ban az ATE-t felvásárolta az amerikai ITT multi akit televízióiról ismerhetünk esetleg és egyesitette a szintén tulajdonában álló Continental gumigyártóval. Ezért újabb alkatrészeken (Pld ABS egységek) már Conti-Teves jelzést is láttam, de a fékalkatrészeknél meghagyták az ATE jelölést.
Tovább bonyolítja a dolgot, hogy pld. az ATE az utángyártói (aftermarket) piacon is jelen van termékeivel és így gyárt fékbetétet nem csak ATE hanem Bendix rendszerű fékekhez is. Ha Te pld egy ATE betétet veszel a boxidhoz akkor az egy BENDIX RENDSZERŰ, de ATE GYÁRTMÁNYÚ fékbetét lesz.:-)
Egyszóval nincs a Te autóddal az égvilágon semmi probléma.
András bácsi27-10-2006 16:09:43 // 23186
Nekem az van a V6-on. Nem fogja meg a turbot, és kisebb a turbolyuk is.
sty27-10-2006 16:07:36 // 23185
srácok gázgyorsito van valakinek a verdába milyen lett,és mennyibe kerül?
sty27-10-2006 16:06:13 // 23184
ja bocs nekem is 205/45 -ös van csak a téli lesz 195/45
András bácsi27-10-2006 16:04:00 // 23183
Tudom, nekem is ilyen probléma volt a 146-on. Csak már elfelejtettem a pontos méreteket. Azon is 16-os volt 205/45-ös gumákkal.
sty27-10-2006 16:02:11 // 23182
ja ez határeset terhelésnél a bal hátsó kerék beleér a sárvédö ivbe,de ez szerintem tipushiba mert már valaki panaszkodott ugyanerre a gibára és ugyanannál a keréknél
András bácsi27-10-2006 16:00:59 // 23181
Asszem megkockáztatok a Nősténynek egyet látatlanba. :)
sty27-10-2006 15:58:50 // 23180
16"195/45-ös gumikkal azvet ha jól emlékszem39
András bácsi27-10-2006 15:55:31 // 23178
Helyes. Kösz az infot. :)
sty27-10-2006 15:52:23 // 23177
hello ,nekem 146-on van 7.5"
András bácsi27-10-2006 15:51:10 // 23176
Hahó!
van valakinek 145-ösön 7.5 col széles felnije?
brien27-10-2006 15:38:54 // 23175
ööö...nekem valami öszvér járgányom van?
...most, hogy cseréltem a tárcsákat és megtisztítottam a féknyergeket is...elöl tömör tárcsa, Bendix-Girling rendszer, hátul meg Lucas féknyergek...Ate feliratot sehol se láttam
granturismo27-10-2006 15:32:22 // 23174
:-))
Hülyülök a Parmalat Tejtől:-)
Balage27-10-2006 13:32:35 // 23172
Szia!
Mondom, hogy meg kell írnod azt a könyvet! Kár minden elivott agysejtedért! :-D
granturismo27-10-2006 13:26:17 // 23171
A futómű maradhat. Tárcsákat nyergeket természetesen a rögzítő platnit a tárcsa mögött meg a védőlemezt. Kézifékbowdeneket (elsőt nem), hátul a fékcsöveket. Kerékagyakat viszont meg kell nézni kell-e cserélni.
Seriff27-10-2006 12:02:43 // 23170
És mekkora meló a hátsó dobfékes rendszert tárcsásra cserélni?
granturismo27-10-2006 11:59:57 // 23169
Az is teljesen normális, hogy elől belső hűtésű tárcsa hátul dobfék van.
A 2. generációtól kezdve rakták a Bravo/a 1.8-ról származó első fékeket a 145/146 1.4-1.6-ra. ATE fékrendszer 257mm-es belső hűtésű tárcsa.
Az első generáción a Tipo féle fék volt elől. 257-mm-es tömör tárcsa. Kivéve az 1.7 16V boxert amelyiken szintén Girling-Bendix fékrendszer 257 mm-es belső hűtésű tárcsával.
A 2.0 és az 1.8 TS ATE fékrendszer 284mm-es belső hűtésű tárcsával.
Alfa 145/146-nál az is igaz, hogy ABS=hátsó tárcsafék.
BFMSE27-10-2006 11:47:34 // 23168
Nagyon preciz :)
Ezeket az infokat honnan szerzed?
granturismo27-10-2006 11:29:33 // 23167
Van még jópár apróság:-)))
Igazad van 145 és a 146 TD maszkja az rácsos a többi 146-é lyukacsos. ez az 1. és a 2. generáció esetében van így. Ha valakinek ettől eltérő a maszk az vagy törött autó volt és más rács került rá vagy egyszerűen a tulajnak a másik rács jobban tetszett és azt rakta/rakatta rá. Egyébként a rögzítés azonos simán felcserélhetőek és funkcionálisan sincs eltérés a 2 között.
Ha mélyebben belemegyünk akkor az utolsó legyártott boxer egy 146 1.6 ie volt. 1996 decemberben készült 04088680 alvázszámmal. Az ezt követő 04088681 alvázszám az első TS egy 146-os 1.6 modellé.
A 0409xxxx alvázszámok már 97-es gyártási év, de ott már csak TS (meg TD) motorok vannak.
Seriff27-10-2006 11:15:18 // 23166
Ezt régóta hirdetik már - vagy egy éve- de lehet nem ugyanazok- régebben 185lovasnak írták.
Seriff27-10-2006 11:11:09 // 23165
Ez igen (Y)
Seriff27-10-2006 11:09:35 // 23164
Az enyém is ilyen:-/ Pedig klíma meg minden lophasz van benne...
BFMSE27-10-2006 10:36:56 // 23163
Nagyon vagod a 145/146 modelltortenetet :)
A 23150-es hsz szerinted is igy van? Mert ezt en megfigyeles alapjan irtam...
BFMSE27-10-2006 10:29:36 // 23162
nem ugyanezt, kiveve ha nalad a 97=98... :)
granturismo27-10-2006 10:01:36 // 23161
1 széria: 94 évben csak 145 és csak a 3 féle boxermotor.
95 év elejétől 146 modell is.
95 nyarától 1.9 TD
95 nyarától 2.0TS motor M 2.10.3 befecskendezéssel.
Félig fekete lökösök, rácsos szellőzők. "Egyben" ablaktörlő lapátok.
Van még jópár apróság (146-on belül krómkilincsek, nincs a műszerfal tetején a szélvédő tetején a 2db kerek légbeömlő a széleken. Viszont világítós index és ablaktörlőkarok.
2. széria 97 januártól 1.4 1.6 1.7 boxer helyett 1.4 1.6 1.8 TS motor. és minden ami ezzel jár (szűrők, önindító, generátor stb stb..) Átalakított karosszéria a motortérben, új kormánymű, új futóműgeomertia, új gátlók, kormányösszekötők stabilizátor motorváltó felfüggesztés, új rugók, új első fékek, új hűtőrendszer, új klíma, új ülések. 15-ös kerekek az 1.8 modellhez. (A 2.0 végig 15-ös volt.)
Minden motor (a 2.0 TS is) Bosch 2.10.4 befecskendezéssel. 1.9 TD marad, de katalizátorral szerelt
Kopoltyúsműszerfal, átalakított középkonzol, félig fekete lökös.
3. széria 99-től TS motorok Bosch 1.5.5 befecskendezővel és 1.9 JTD motor a TD helyett. új lökösök ,új ködlámpa belül a légbeömlők és a műszerek krómkarikával és újra króm belső kilincsek. Az ABS-es modellek EBD-t is kapnak.
Rengeteg módosítás volt a gyártás folyamán a 3 időszakon belül is.
Azért pár találomra kiragadott módosítás a gyártás folyamán:
145: 94. 11 hótól 1.6 Boxer Bosch MP 3.1 helyett Delco Rochester befecskendező rendszer (146 1.6 boxert csak ilyennel szerelték.)
145: 94 decemberétől Alfa Code indításgátló rendszer. (146 csak ilyen rendszerrel kiegészítve készült.)
95. 08 hótól módosított hátsó fenéklemez új tank és tankbetöltő és üzemanyaggőz rendszer
95. 09. hótól FPS (tűzmegelőző rendszer) bevezetése. Az a benyomós kapcsoló.
95 12 hótól módosított diferenciálmű a boxereken.
96 év elejétől Bosch 2E ABS helyett Bosch 5.3 ABS.
97 decembertől 3. féklámpa
bubble27-10-2006 09:46:57 // 23160
Az a helyzet, hogy már legalább egy hete elküldtem a lét.
Csongor27-10-2006 09:22:32 // 23159
A kerek légbeömlő stimmt, de fogadjunk, hogy hátul is tárcsaféked van. :-P
Szerintem az ABS-t csak elöl-hátul tárcsával szerelték,
vagy megfordíthatjuk: a hátul dobfékeseknek nincs ABS-e.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
600
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?