![](http://kepfeltoltes.hu/130520/btcc-alfa-romeo__470_x_307__www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Forum >> 155
Buksi20-05-2013 04:09:12 // 132787
Ez ám az egy kerék! ;-))))
![](http://kepfeltoltes.hu/130520/btcc-alfa-romeo__470_x_307__www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
![](http://kepfeltoltes.hu/130520/btcc-alfa-romeo__470_x_307__www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Buksi20-05-2013 02:46:26 // 132786
Télen jól lehet vele tolni a havat! :-)))
atesssz20-05-2013 00:43:24 // 132785
nem hiszem, utálja az alfákat :D A 2.5 TD motorterében az volt a baj, hogy a 8-as villáskulcs sem esett le, ennél az a baj, hogy egy kamion is megfordul a hűtő meg a blokk között :P
TSiga ( I am the TSIG)19-05-2013 21:45:22 // 132784
Akkor félreértettem: megstoppolni :-)
TSiga ( I am the TSIG)19-05-2013 21:44:27 // 132783
Stipi-stopi! :-)
STOP, az enyém! :-)
Valahogy így értette... :-)
STOP, az enyém! :-)
Valahogy így értette... :-)
atesssz19-05-2013 21:12:04 // 132782
Valami rémlik: Karosszériás barátom mondta, mielőtt fel akartam vele rakatni, hogy STOP!
Vagy hogy érted hogy stoppolni? :D
Vagy hogy érted hogy stoppolni? :D
TSiga ( I am the TSIG)19-05-2013 21:11:48 // 132781
Komoly, de egy központi anyás felni lenne a nagy szám. :-)
GT Ɨ|ѯ19-05-2013 20:51:37 // 132780
Marklar15519-05-2013 11:42:40 // 132779
Gratula.
Azt a hővédőt stoppolni kell felrakás előtt. (mondtam is, asszem) Már a tartalék autóét küldtem el...
Azt a hővédőt stoppolni kell felrakás előtt. (mondtam is, asszem) Már a tartalék autóét küldtem el...
atesssz19-05-2013 09:12:52 // 132778
Tegnap feltettem azt a műanyag védőt is, a kerék meg a sárvédőhöz, egész jó lett :)
Viszont a hővédő a kipufogóra az elég rendesen el van töürve :(
Viszont a hővédő a kipufogóra az elég rendesen el van töürve :(
Marklar15518-05-2013 18:18:09 // 132777
De sikerült... ;)
atesssz18-05-2013 17:17:49 // 132776
Van ám különbség... Amit nekem küldtél zárat, azt is 2 óra hosszáig hackeltem, hogy jó legyen a bowdenhez a zár .P
Marklar15518-05-2013 13:39:18 // 132775
A képen 16V. Van kis különbség a két bowden befogatása között.
Buksi18-05-2013 03:50:05 // 132774
Látom te is tudod melyik a jó évjárat! :-DDD
Buksi18-05-2013 03:46:08 // 132773
Akár annak is! ;-)))
Thomika17-05-2013 21:43:16 // 132772
A későbbi modellekben már volt a bowden. Legalábbis a 8V-mben és a 16V-ben más-más cucca van.
Thomika17-05-2013 21:41:38 // 132771
Hajrá! Talán most már jó lesz! :)
Thomika17-05-2013 21:40:08 // 132770
Nos megejtettem a cserét. A vicces, hogy mikor kivettem a jeladót, kiderült, hogy ez a harmadik verzió. A sárga a legvastagabb, aztán jön a kocsiból kiszedett, és a legkisebb zöldet, beleraktam. Utána kipróbáltam, beindulta kocsi, nem volt semmilyen negatív visszajelzés. Szóval a következő napokban kiderül, ez a művelet segített-e...
Zolika15517-05-2013 19:19:22 // 132769
Hm. Az az érdekes, hogy majdnem így vezettük el. De! A zárba való becsatlakozásnál nekem van egy fehér biz-basz ami a régi bówdenen is rajta volt. De itt a képeken és amit Te adtál bówdenen nem volt rajta. Egy ilyen távtartó féleség. Én azt átraktam a régiről arra is amit adtál. Lehet az a baj, hogy az rajta van? Biztos tudod mire gondolok.. Köszi a képet amúgy! :)
atesssz17-05-2013 17:52:25 // 132768
Én már első alkalommal megnéztem volna, hogy mi a hiba az ECU-ban, ha tehettem volna :D
Amúgy valószínű hogy az ECU-ból kapja, mert a környéken több szenzor nincs, aminek köze lehetne a keverékképzéshez/vízhőfokhoz, kivéve annak, ami a hengerfejben van, a 2 csatlakozós.
amúgy tökéletesen indul.
Amúgy valószínű hogy az ECU-ból kapja, mert a környéken több szenzor nincs, aminek köze lehetne a keverékképzéshez/vízhőfokhoz, kivéve annak, ami a hengerfejben van, a 2 csatlakozós.
amúgy tökéletesen indul.
Thomika17-05-2013 15:11:46 // 132766
Ahogy a manualt néztem, minél magasabb a hőmérséklete a víznek, annál kisebb az ellenállás. Lemegyek rámérek a termosztátban lévőre, és lecserélem a "raktáron" lévőre...aztán majd meglátjuk.....
Thomika17-05-2013 15:10:07 // 132765
Süsnye jól mondod! A 16V-ben már csak 2 hőmérséklet érzékelő van, az egyik a termosztátban, ez a computernek adja a jelet, innen küldni szanaszét! A termosztát alatt-mögött a max. hőmérséklet jeladó van.
Atesz!
Ez jól hangzik, lecserélem én is, aztán meglátjuk. Le is megyek mojolni egy kicsit! :)
Atesz!
Ez jól hangzik, lecserélem én is, aztán meglátjuk. Le is megyek mojolni egy kicsit! :)
Kovacs Laci 15517-05-2013 12:56:10 // 132764
Már jó helyre vittem :DDDDDD
süsnye17-05-2013 10:50:16 // 132762
amikor a piktogram-ot bedobja, akkor kellene megnézni, hogy milyen hibakód van az ECU-ban.
Emlékeim szerint az érzékelők (de ezek 8V-s emlékek):
- termosztátban a motorhőfok érzékelő van, ami az ECU-nak küldi a jelet a keverékképzéshez
- külön kapcsoló a magas vízhőfok lámpának (ezt testelted le)
- külön jeladó a vízhőm órának (ennek is ott kell lennie a környéken, de az is lehet, hogy a 16V-nél már az ECU-tól kapja az óra a jelet, ezt nemtom).
Emlékeim szerint az érzékelők (de ezek 8V-s emlékek):
- termosztátban a motorhőfok érzékelő van, ami az ECU-nak küldi a jelet a keverékképzéshez
- külön kapcsoló a magas vízhőfok lámpának (ezt testelted le)
- külön jeladó a vízhőm órának (ennek is ott kell lennie a környéken, de az is lehet, hogy a 16V-nél már az ECU-tól kapja az óra a jelet, ezt nemtom).
Marklar15517-05-2013 10:42:22 // 132761
Dísznek... :)
Marklar15517-05-2013 10:41:23 // 132760
Lengő karostól... Nem jó helyre vitted műszakira... ;)
Alfy17-05-2013 07:51:05 // 132759
Buksi17-05-2013 01:23:49 // 132758
Jó lenne egy ilyen készlet! ;-)))
Fairlane16-05-2013 22:08:11 // 132757
Szerelgetéshez... :P
![](http://m.blog.hu/gl/globalicum/image/2012/avegyesek/srofkulcs.jpg)
![](http://m.blog.hu/gl/globalicum/image/2012/avegyesek/srofkulcs.jpg)
Zolika15516-05-2013 21:51:41 // 132756
A szakadtal össze, de jónak tűnt. Ha küldenél egy képet megköszönném!
GEORGE16-05-2013 21:30:05 // 132755
Ez dobta a gép.
Amúgy mióta megvettem, a szíjszakadásig, semmi nem romlott el rajta.
Amúgy mióta megvettem, a szíjszakadásig, semmi nem romlott el rajta.
atesssz16-05-2013 18:15:45 // 132754
Ma is gond nélkül beindult az autó tűző napon.
Én is méricskéltem egy kicsit:
A jeladóm szobahőmérsékleten 1980-2000 ohm, attól függően, mennyit taperoltam :)
Ettől függetlenül lehet rossz egy adott hőmérsékleten, és ez meg is magyarázná azt, hogy hűvösebb időben miért indul be, melegben meg nem. Nem nagyon ismerem a PTK lelki felépítését, de az elképzelhető, hogy egy adott hőmérsékletnél rossz ellenállás értéket ad az ECU-nak, ami esetleg értékelhető értékeken kívül van az ECU-nak, és ezért produkálja azt, hogy bedobja a piktogramot, és baszik indulni.
Egyébként arra kíváncsi lennék, hogy a vízhőfok mérő óra honnan kapja a jelet? Lehúztam annó a motor hőm. jeladót a termosztátról, meg azt a csatit is, ami látszik jól a legutolsó képeden!
Az egyik sarut, ha letesteled, akkor villan ki a túlmelegedett hűtővíz ikon a műszerfalon, a másik saru pedig egy PTK. Nem tudom hova küldi az adatokat. De mondom, mindkét lehúzott gomba-csatlakozónál mutatta az óra az aktuális hőfokot o_0
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348878t.jpg)
Én is méricskéltem egy kicsit:
A jeladóm szobahőmérsékleten 1980-2000 ohm, attól függően, mennyit taperoltam :)
Ettől függetlenül lehet rossz egy adott hőmérsékleten, és ez meg is magyarázná azt, hogy hűvösebb időben miért indul be, melegben meg nem. Nem nagyon ismerem a PTK lelki felépítését, de az elképzelhető, hogy egy adott hőmérsékletnél rossz ellenállás értéket ad az ECU-nak, ami esetleg értékelhető értékeken kívül van az ECU-nak, és ezért produkálja azt, hogy bedobja a piktogramot, és baszik indulni.
Egyébként arra kíváncsi lennék, hogy a vízhőfok mérő óra honnan kapja a jelet? Lehúztam annó a motor hőm. jeladót a termosztátról, meg azt a csatit is, ami látszik jól a legutolsó képeden!
Az egyik sarut, ha letesteled, akkor villan ki a túlmelegedett hűtővíz ikon a műszerfalon, a másik saru pedig egy PTK. Nem tudom hova küldi az adatokat. De mondom, mindkét lehúzott gomba-csatlakozónál mutatta az óra az aktuális hőfokot o_0
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348878t.jpg)
Kovacs Laci 15516-05-2013 18:07:55 // 132753
Bal elejében az autónak az első szilentett hogy lehet kicserélni?? Müszakin elhúzták-e miatt Keddre össze kell reszelni. Segitséget elöre is köszi!
Thomika16-05-2013 08:35:53 // 132752
Helyesbítenem kell! Jelenleg is Zöld jeladóm van, csak a kék bosch csati megzavart...Most lementem és inkább beindítottam a járgányt, hogy később el tudjak indulni :P Pöc röff indult! Közben lefotóztam a dolgokat.
Ezek vannak itthon: (szerintem a sárga még a 8V-jé lehetett, mert jóval vastagabb)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348868t.jpg)
Ez van a kocsiban:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348869t.jpg)
Ezek vannak itthon: (szerintem a sárga még a 8V-jé lehetett, mert jóval vastagabb)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348867t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348868t.jpg)
Ez van a kocsiban:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00348/00348869t.jpg)
Thomika16-05-2013 07:29:46 // 132751
Az jó! :) A vicces, hogy most kék színű a benne lévő, van itthon egy sárgám meg egy zöldem, de a zöld sokkal vékonyabb, tehát az akár máshoz is tartozhat, bár nem tudok a rendszerben más, ilyen kinézetű érzékelőről. Sajnos, a sárgán egyáltalán nincsenek számok, így neten nem tudok rákeresni, a zöldön lévő 6 karaktereset meg nem találja a gugli....
Thomika16-05-2013 07:26:46 // 132750
Jó reggelt!
Nem vagyok egy autóelektromossági szaki, ezért csak remélni tudom, hogy jól mértem ki az éppen kezemben lévő termosztát jeladót...2000 Ohm állásra kapcsoltam a multimétert és elvileg a két láb között, ha összeér a két vezeték, akkor mutatott értéket, ami így 1759 volt. Ez egyáltalán jó így vagy nem jól mértem? A manual szerint 60 fokos teszt vízzel 470-600 ohm között kell lennie. Ez meg ugyebár szobahőmérsékleten leledzik éppen.
Még a kocsiban lévőt is megpróbálom lemérni, annál milyen értéket mutat...
Nem vagyok egy autóelektromossági szaki, ezért csak remélni tudom, hogy jól mértem ki az éppen kezemben lévő termosztát jeladót...2000 Ohm állásra kapcsoltam a multimétert és elvileg a két láb között, ha összeér a két vezeték, akkor mutatott értéket, ami így 1759 volt. Ez egyáltalán jó így vagy nem jól mértem? A manual szerint 60 fokos teszt vízzel 470-600 ohm között kell lennie. Ez meg ugyebár szobahőmérsékleten leledzik éppen.
Még a kocsiban lévőt is megpróbálom lemérni, annál milyen értéket mutat...
Marklar15515-05-2013 22:19:48 // 132749
Fényképezek Neked egy ajtót ami még egyben van... :) Nem mind1, hogy merre van felfogatva. Össze mérted a szakadtal?
TSiga ( I am the TSIG)15-05-2013 21:30:13 // 132748
Várj, amíg melegszik az idő és megnyúlik a bowden :-)
Amúgy semmi.
Amúgy semmi.
Zolika15515-05-2013 21:12:46 // 132747
Ma megint nekiestünk Faterral a bowdenes sztorinak. Szétszedtük az egészet. Zár ki, bowden beleakaszt és a belső ajtónyitókaros vázat is összekötöttük. Szóval összeraktuk az egészet de úgy hogy nem az ajtóban volt. Olyan mint ha a bowden pár mm-el rövidebb lenne. Nagyon paszentosan de működött( ajtón kívül). Beraktuk, minden fázisnál próbálva. De ahogy beraktuk a belsőkilincses házat a helyére nem csukódik, a bowden annyira megfeszül hogy állandóan nyitva tartja a zárat. Ahogy kivesszük a helyéről, enged annyit a bowden, hogy a zár nyílik és csukódik. Minden össze van rakva elméletileg jól, nagyon nagyon sokszor átnézve. Érdekes az is, hogy ha a helyére rakunk mindent, akkor a belső kilincs mögötti csavart nem tudjuk becsavarni, mert éppen hogy 1 kicsit nyílik ki a kallantyű és nem annyira hogy hozzáférj.. Ezek után ötlet? :)))
atesssz15-05-2013 20:10:47 // 132746
igen, eddig úgy néz ki, hogy bevált. Ma du. elég meleg volt már ahhoz az időkhöz, amikor nem indult., és pöccre beindult. Meg mondom, szerintem nem is bele való gomba volt benne.
Thomika15-05-2013 19:54:48 // 132745
Köcce. Ismerem Szatyit, voltam már nála, mikor megvettem a kocsit. Akkor sem volt semmi gáz vele. Holnap gyorsan lecserélem a termosztátban a jeladót, aztán meglátjuk...
Thomika15-05-2013 19:53:06 // 132744
elolvastam, de nekem semmilyen hiba nincs a computerben! Pár hete néztük és semmi gáz nem volt. De azért holnap kicserélem a jeladót, hátha....
Egyébként nálad bevált?
Egyébként nálad bevált?
Kovacs Laci 15515-05-2013 18:46:51 // 132743
Énis le huztam és már ki is gyuladt a piktogram, ha előjön ez a hiba még egyszer hogy meleg napsütésben nem indul ki cserélem énis :D
atesssz15-05-2013 17:43:12 // 132742
olvasd el az előző bejegyzésem! Tegnap írtam d.u.
azt a gombát cseréld, ami le van fényképezve a hozzászólásomban, de előtte olvastad ki a hibákat!!! Nekem a következő lépés Vez mű tengely, meg főtengely jeladó csere lett volna, de így megúsztam 2000 Ft-ból!
azt a gombát cseréld, ami le van fényképezve a hozzászólásomban, de előtte olvastad ki a hibákat!!! Nekem a következő lépés Vez mű tengely, meg főtengely jeladó csere lett volna, de így megúsztam 2000 Ft-ból!
karika15515-05-2013 17:18:33 // 132741
remélem bejön a számításod külfődön,nekem is több rokon meg ismerős dolgozik kint
karika15515-05-2013 17:11:43 // 132739
:( részvét!
ha a jeladók esetleg jók és kontakthiba van, akko mikor produkálja,ajánlom Szatyi kollegát( amorén: alfaszathmári ),mert gyári műszerrel megmondja:hol a bibi
házhoz is megy,amúgy III.ker Szentendrei út végén van a " garage"
tudod nekem is kábeltörés volt a vez.tengely jeladónál,mikor a gyertyakábeleket cvseréltem
ha a jeladók esetleg jók és kontakthiba van, akko mikor produkálja,ajánlom Szatyi kollegát( amorén: alfaszathmári ),mert gyári műszerrel megmondja:hol a bibi
házhoz is megy,amúgy III.ker Szentendrei út végén van a " garage"
tudod nekem is kábeltörés volt a vez.tengely jeladónál,mikor a gyertyakábeleket cvseréltem
Thomika15-05-2013 16:44:03 // 132738
És ha nem titok, mennyiért válnál meg tőle?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
481
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?