Forum >> 155

Fairlane25-03-2013 10:29:42 // 131623
Hm, 15 év múlva valszinüleg úgy fogjuk vadászni a benzint, mint a Mad Max 2 -ben :)
Vagy napelemes korvett lesz? :D
atesssz25-03-2013 10:21:43 // 131622
személygépjárműautóka:





Marklar15525-03-2013 08:12:21 // 131621
Hajrá... ;)
GT Ɨ|ѯ25-03-2013 07:45:04 // 131620
Szebb mint a kastély!:-)
atesssz25-03-2013 06:44:31 // 131619
Meg a hengerfej tömítés is fényévekkel olcsóbb :D
Visszatérve a lényegre, az autó témával kapcsolatban két elképzelésem van, ezek a következők:
A 155-re 2014 decemberig van műszaki, legkésőbb 2015 tavaszra le akarom cserélni egy 2.0 JTDm 159-re cserélni, ezért most ezen az 55-ön minden szükségtelen pénzköltés ki lesz lőve, persze ez nem azt jelenti, hogy megvárom míg kirohad alólam :D
A hosszútávú tervem, pedig az, hogy 15 éven belül szert tegyek egy nagyblokkos (427, vagy 454 cui) C3-as Chevrolet Corvette-re
Zsolt15525-03-2013 05:56:40 // 131618
Köszönöm. :-)))
Zsolt15525-03-2013 05:55:55 // 131617
Igen elmentünk a Száraz-Rudnyánszky-kastélyhoz megnézni a kiállítást.

[img1] [img2] [img3] [img4]
Zsolt15525-03-2013 05:55:04 // 131616
Igen elmentünk a Száraz-Rudnyánszky-kastélyhoz megnézni a kiállítást.

GEORGE24-03-2013 23:45:50 // 131615
Gyönyörű ez a 155-öd is!
Kovacs Laci 15524-03-2013 23:39:31 // 131614
Sziasztok kis segítséget kérnék tőletek. Alfa 155 hosszbordás szíj gyári mérete kellene mert ugyanis több féle méretben létezik eddig sosem adtak jót: 2000 16V, 96 os évjárat, digit klimás. Motor kod: AR 67204
süsnye24-03-2013 23:18:16 // 131613
ha nem akarsz szakemberre költeni, akkor elő kell venni a manualt..
A hibakód leírás ill. az előzmények alaján én szakadás keresésével kezdeném az ecu csatlakozó és a megfelelő vezérelt cuccok csatlakozói között..
Próbálkozhatsz csere alkatrészekkel is, de szerintem amíg nem derül ki mi az igazi ok, addig szvsz esélyes, hogy esetleg a csere cuccot is hazavágod, legyen az ECU, relé vagy injektor..
A probléma megtalálásával sztem rengeteg időt el leget b@szni.. szóval, ha ti csináljátok, akkor csak türelem és okosan, Mindent, amit mértek írjatok fel!
Bp-n ill. környékén tudnék ajánlani szakit, aki (nem feltétlenül olcsón), de valószínűleg jóval gyorsabban megtalálja a hibát. Egy megfelelő diagnosztika - ha megvannak a referencia értékek - nagy mértékben fel tudja gyorsítani a hibakeresést..
Kazes☻24-03-2013 22:23:33 // 131612
Itt voltál nálunk a Kastély Múzeumnál? :)
Marklar15524-03-2013 22:22:01 // 131611
Thx. Ezzel a szóval mindig bajban vagyok... :)
Marklar15524-03-2013 22:19:59 // 131610
Mér nem mentél 2db al? :)))
Marklar15524-03-2013 22:18:52 // 131609
De a Te autód az egy makulátlan, megkímélt... Mondhatni kakukk tojás. :)
GTPeti24-03-2013 22:15:37 // 131608
Falsch, vagy magyarul fals. De nem fars.
Marklar15524-03-2013 22:12:36 // 131607
YoYo ex autóját nem "illene" szétbontani... ;) Inkább küldök próbára alkatrészeket, s csak azt kell majd fizetni amelyik a rossz. De még fars levegő is lehet... Egy hozzá értőhöz kéne vinni. A 100ezres autó meg ügye eleve 200e volt mire névre került... ;)
Marklar15524-03-2013 22:09:23 // 131606
áááá. Folyamatosan kéne olvasnod a fórumot, szerelő topikot... ;) S nem mellesleg a legfiatalabb 155ben is 16! éves ez a technika. :/ De a 145/46, 156, GTV/Spider, 166 ban is elég rossz átlagban dőlnek ki a TSek... :/
Vajon Papamaci, miért 20V-t rakott az övébe? Az 1,8 16V nek annyi az előnye, hogy nincs balansz szíj... Így pár ezer ft al beljebb vagy...
Remélem csak a rossz tapasztalat mondatja velem/ünk... S Neked semmi gondod nem lesz... ;) Első fék, gátlók, kuplung, meg még olcsóbb is, mint a TDhez volt. ;)
Marklar15524-03-2013 22:02:15 // 131605
Nem bántás. De ne legyen igazam. ;) De (szerintem) 200000km felett minden 16V TS el megtett km "ajándék" Benne van a blogomban is. Anno olyan occón vettem azt a 2,0 16Vt, hogy hülyeség lett volna ott hagyni. Ha csak a 2db bal kilincset, csomagtartó spoylert, kerekeket eladom, már 0-ban lettem volna. Csak ügye a 155 "szerelem". Írtam is, hogy rohadt jó vezetni ezzel a motorral. Nekem sokkal bejövőseb, mint a 8V vel. De számítottam rá. Csak nem várta meg amíg a "polcon" van egy másik ilyen motor....
Marklar15524-03-2013 21:57:13 // 131604
Csak a "tapasztalat" beszélt belőlem (ünk) ;)
Marklar15524-03-2013 21:53:54 // 131603
Nekem akkor csinált ilyet amikor a fő tengely jeladó kábele sérült volt és bepárásodott. Csak 1300 ig ment fel...
Zsolt15524-03-2013 21:45:39 // 131602
Szerintem is. :-)))
Zolika15524-03-2013 21:32:11 // 131601
tipo alváz ide oda, a legszebb Alfa ! :)
Papamaci24-03-2013 21:29:13 // 131600
Hát nem tudom.de nekem a mol racing vált be!!!Az elején volt vacilálás de nem bántam meg.Igaz jó áron jutok hozzá mert a kutakon nem kapni:DDD
Zsolt15524-03-2013 21:27:29 // 131599
A mai Clubbos fotózásos találkozón, sajnos csak egyedül voltam a 155 táborból.

Zsolt15524-03-2013 21:13:56 // 131598
Nekem szinte nem eszi az olajat. Igaz 10e.kilométerenként cserélem rajta és a felső 1/4-1/3 tűnik el a következő szervízig.
Zsolt15524-03-2013 21:04:11 // 131597
Szerintem nem rossz motor az 1.8TS '16V. De a kötelező cseréket végeztesd el (olaj, vízpumpa, szíjak, stb.) rajta.
karika15524-03-2013 19:56:04 // 131596
osztom : )
de én utoljára a 2105-be raktam Agipot,meg Metabondot,meg mittomén : )
a drága kis alfámba még nem mertem ilyet tőteni,
amúgy nemtom hogy működik Agipnál,de előfordulhat hogy megveszi a Seleniát és csak átcsomagolja :)),mert az tény hogy a Seleniánál a nevet nagyon meg kell fizetni
2éve miko voltam olaszba,bementem 1 fiat szalonba,a raktárba Selenia volt a polcon :)
:-D
Thomika24-03-2013 19:49:28 // 131595
Nekem is az ment bele. :)
Fairlane24-03-2013 19:49:06 // 131594
Azt a plusz egy vezetéket már nézted?
Nem-e szakadt, honnan hova megy... hátha ez a buhera bosszulja meg magát.


Manualokat mennyire bújtad?
50 oldal a Motronic-é, képekkel, rajzokkal. Az alapján el lehetne indulni...
Fairlane24-03-2013 19:43:10 // 131593
Na ez már igen.
Hajrá :)
karika15524-03-2013 19:42:47 // 131592
...gyakorlatilag bármi lehet,benzinszűrő nem rossz 5let,
nekem eddig 2szer volt hasonló de nem egészen ilyen hibám,ill. a 8V-t nem ismerem
-holtponti jeladóm (ford.szám jeladó) volt cserés
-és szintén 1 jeladó ill. a vez.tengely forgásérzékelő vezetéke elég rövid és sprőd ami a tűzfalból kijön,na ez el volt törve a szigetelés alatt!

és mindkét kábel az ECU-ban végződik...

sok sikert :-)
afri24-03-2013 19:34:53 // 131591
akkor én is! :-D
keresztfaterom (aki mellesleg nagy olaszpárti, és profi autószerelő), az ő ajánlására tettem AGip olajat a kocsiba, és ami van nála, hogy miylen autómárkába milyen való, ott az Agip volt megjelölve ... érdekes módon .. nem a Selénia!
én már amugy használtam többfélét is, mióta alfázok, Mobil-1, CAtrol Edge Sport, Selénia, jelenleg Agip, és eddig sztem nem is olyan rossz választásnak tűnik ez! és majdnem fele anniyba kerül, mint a Selénia!
:-D
karika15524-03-2013 19:23:15 // 131590
üdv,
csak hogy én is bekavarjak az olajtémába( nehogy 1szerű legyen eldöntened h.mi is legyen :-) )
2008.08-tól hajtom a gépemet kb 110e km-t tettem bele ez idő alatt
olaj csak a selenia 20k alfa,ill. 1szer selenia racing 10W-60(nyugottabban akartam mosolyogni) ha pörgetem igen akkor eszegeti(5e km/1L ),de melyik nem
a váltóba viszont az vált be a legjobban amit a gépháztető matricán ír,mert ugyan 80W-90 volt benne mindig(3 fajtát próbáltam),viszont hidegen nehezebben lehetett kapcsolgatni a gyárival viszont finom volt akár hideg akár meleg volt a váltó,
tehát én is híve vagyok annak h. amit a gyárban kikisérleteztek az a legjobb választás,
most egyedül a fékolaj castrol dot4,de hátul csőcserét tervezek majd és akkor ott is gyárit teszek bele sztem.
afri24-03-2013 19:14:43 // 131589
én a hétvégémet váltószereléssel töltöttem! :-D
de ááááá, micsoda szar így leszedni azt a tetves váltót, hogy a motor a kocsiban van ... :-((
amikor kinnt volt a motor, sokkal könnyebb volt minden! :-D
6os váltó lesz benne .. ha sikerül összehozni! elég necces!
a váltóharangot azt kicserélem tutira, mert az nem teljesen egyezik, de most ebben nem megyek bele, hogy mi hogy! :-) a felfogatások azok egyébként jók!
és még ki kell találnom vmit a bal oldali felfogatásra, mert az nincs egyáltalán kialakítva a 156os váltó végén! :-(( nem is tudom, hogy milyen bak tartja azt egyáltalán a 156-nál!
afri24-03-2013 19:07:44 // 131588
Grat.!
;-)
képek???
atesssz24-03-2013 19:05:45 // 131587
Azt hittem, abból mehet a 75W80 bele, de akkor marad a 80W90, tutela
Buksi24-03-2013 18:59:42 // 131586
Így van, ezt elfelejtettem odaírni! nekem valami Botond nevezetű van a váltóban! :-)
TSiga ( I am the TSIG)24-03-2013 18:48:31 // 131585
Szerintem faterod szapulja az autót a "profi" meg pláne... :-(
TSiga ( I am the TSIG)24-03-2013 18:41:45 // 131584
Először is:
A 8V motort nem mossa le rendes ember, mert a gyertyákhoz 10000000%, hogy befolyik a víz. A "profi ember" (aki szerintem a talicskához ért) biztos nem tudja, hogy az ECU biztije az akkutálca mögött van 3 relé és 2 további bizti társaságában. A 3A-s az övé.

Motort mosni csak úgy lehet, ha letakarod a szelepfedelet. Nekem van erre egy alulapom lehajtogatva.
atesssz24-03-2013 18:17:34 // 131583
akkor is enni fogja, ha jók a gyűrűi? vagy ez elkerülhetetlen, hogy csipegesse?
atesssz24-03-2013 18:15:14 // 131582
igen, első tankolás előtt kétszer megnéztem, hogy "95" legyen írva a pisztolyra :D
Thomika24-03-2013 17:42:38 // 131581
Ha szépen rendbe van téve, és megkapja, amit kell, semmi bajod nem lesz vele!! Csak ne akarjál versenyezgetni vele, akkor szépen teszi majd a dolgát! :)) Én elégedett vagyok vele, bár hiányzik némi nyomaték a 8v után, de jövő héten lesz két éve, hogy ezt a vasat hajtom, és a korábban elhanyagolt dolgok rendbetétele után hibátlan!
Thomika24-03-2013 17:37:54 // 131580
A váltóba meg 80W90 kell, az sűrűbb! A szerelőm mondta, hogy erre nagyon oda kell figyelni!
Thomika24-03-2013 17:36:30 // 131579
Na végre még egy támogató hozzászólás :)
Thomika24-03-2013 17:34:13 // 131578
Gratula! :) Ha jót akarsz, nem teszel az 1.8-ba Seléniát. Enni fogja vszeg! Én inkább javaslom a AGIP i-Eni 10W40-et. elég jó kis olaj és olcsóbb mint a Selénia. Nem mellesleg ennek a motornak jobb ez a fajta, kicsit "sűrűbb" olaj. Ez tapasztalati úton jött infó! :)
Kicsu24-03-2013 15:59:15 // 131577
Kezdem az elején.
Tavaly műszaki előtt fater lemosatta motort,műszakira már nem jutott el mert nem indul.Elvitte Mosonmagyaróvár hirhedt ,,profi,, emberéhez. Négy óra kinlódás után kiderült,hogy az ECU nem kap áramot.Akkuról kapott egy plusz + vezetéket.Kb egy hónappal ezelőttig gond nélkül ment.
Ezért kérdeztem,hogy van e vmi tipikus nyavaja ahol beázhat vagy sérülhet a kábelköteg.
Ha itt nem kapok segitséget akkor fater szétbontja,mert egy ,,százezres,, autóra több tizezret költeni........ és akkor a kaszni,motor felújitás. ááááá.
atesssz24-03-2013 15:49:49 // 131576
Mi az a tény? Az, hogy az 1.8ts 16v AR67106 motor annyira szar törvényszerűen, hogy részvétet kell nyilvánítani?
Nem "kardoskodom" sem mellette, sem ellene, mert akarva sem tudnám egyiket sem 20 km után.
atesssz24-03-2013 15:38:54 // 131575
igen
Kicsu24-03-2013 15:29:07 // 131574
155 2.0TS 8V.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.