Forum >> 155

Zolika15512-03-2012 20:07:58 // 123423
Azért szar kuplunggal is ment ma a verda 400 km-t :) Sajnos dolgoztam, így anyám ment vele le vele a Balatonhoz. Mondta, hogy teljesen máshogy viselkednek evvel az autóval szemben a többiek, mint a régi offos verdánkal. És megegyeztünk abban, hogy köszönhetően annak, hogy elég nagy, és morcos vad a tekintete és kinézete. Azért jó ezt hallani egy olyan embertől, aki teljesen máshogy tekint az autókra mint én. :) Meg már nem először mondja, hogy milyen jó "kis" autó ez.

Megyünk a szerelőhöz, benn áll egy piros 145. Mondom ez meg egy 145-ös, erre megszólal: "Jajj de jól néz ki" :)) Na mondom, még a végén kell neki egy kis futkosós Alfa :) Remélem...

ezt csak úgy megosztottam veletek, mert jól esik, hogy vannak emberek, akik nem csak a sz*rt látják bennük. :)
süsnye12-03-2012 20:03:53 // 123422
"télen 60 fölé szinte soha nem ment nekem anno, max erős autópálya tempónál! Nyáron is megállt 80 körül!"

sztem annyira nem normális.. nekem nyáron autópályán simán megvan a 100C, ami (tudomásom szerint) az ideális..
most 8C-ben jöttem haza 1 órája.. kb. 10 perc közút, majd autópálya.. 15. percnél már simán a második vonásnál volt az olaj és nem azért, mert kevés van benne.. ;)
zsiguchan15512-03-2012 19:48:52 // 123421

Érdeklődni szeretnék . Ez a kar mozog vagy nem a váltórudazatban ? Biztos látott már valaki ilyet . :)
Bazsa14512-03-2012 18:19:37 // 123420
A mai nap sem telt el eseménytelenül...Ricsi bepisilt...:S


Ezt a tócsát egy óra alatt sikerült prezentálnia majd utána 1 liter vizet kért....
10 km-el később már látható jelei vannak a folyás helyének....a hűtő adta fel a harcot...
Persze nem a bordáknál,valahol alul folyik....

Remek, hosszú hétvége,kéne a vas erre most itt rosszalkodik nekem.... :S
Holnap hűtő javítós később meg csere...
Zolika15512-03-2012 17:42:28 // 123419
én nem parázok, csak mondom hogy én is a hűs táborhoz tartozok :P
Buksi12-03-2012 17:39:19 // 123418
Az idei január, teeee! :-DD
atesssz12-03-2012 17:02:33 // 123417
teljesen jogos. Gondold el, mi lenne ha pl lenne - mittudom én - leömlő hőmérséklet, vagy kipufogó hőmérséklet visszajelző. Ha valakinek csak 700 fok lenne, a másiknak meg 710 fok, már mennének a tanácskozások :)))

Amúgy visszatérve az olajhűtőhöz, az én motoromban hasznos dolog, ugyanis egyszer amikor ami benne volt, eresztett, és ideiglenesen ki lett cserélve egy átmenő csőre, nyáron.
Autópályán, 120-130-nál, klímával (0,5-0,7bar-os turbónyomással - egyébként normál sík közúton, egyenletes haladásnál 90km/h-val 0,2-0,3 bar) felment 110-120 fokra is az olajhőfok. Szóval ahol van egy viszonylag nagy hőteljesítményű eszköz, (ez jelen esetben a turbó) ott tényleg hasznos az olajhűtő. Meg ugye a dízel motor eleve nagyobb hőt termel.
Egy szó mint száz, szerintem egy 1.8-as vagy 2.0-ás szívó benzines motorban nem sok vizet zavar az olajhűtő :)
Thomika12-03-2012 16:58:35 // 123416
Nem tudom, miért akartok 60-65 foknál melegebb olajat?! Mindenki ezen parázik! télen 60 fölé szinte soha nem ment nekem anno, max erős autópálya tempónál! Nyáron is megállt 80 körül! Ez a normális! :)
Zolika15512-03-2012 15:10:59 // 123415
nálam is teljesen ugyan ez a helyzet, olajhő 60körül megáll, aztán hello :)
Ceki15512-03-2012 13:43:01 // 123414
Na akkor megyek megkeresem a hibat.Koszi
Marklar15512-03-2012 13:39:55 // 123413
1s' el voltál gyorsabb :)
Marklar15512-03-2012 13:36:22 // 123412
Tipikusan tipús hiba.
A csomitartó- csomifedél közötti átvezető kábel van megtörve...
Tentacle12-03-2012 13:35:46 // 123411
99%, hogy el van törve a kábel az csomagtartónál és letestel, ha bezárod.
Marklar15512-03-2012 13:34:56 // 123410
Melyik január? Te csak egy olajhűtős (őz) bakot akartál. ;)
Ceki15512-03-2012 13:08:39 // 123409
Kicsit erthetobben: Ha fel van hajtva a csomiteto akkor a zar kattan es a biztositek is birja,ha lehajtom es bezar akkor mar megint csak kulcsal tudom nyitni mert a bizti kieg.
Ceki15512-03-2012 12:59:54 // 123408
Sracok lenne megint egy apro problemem.Nem nyilik a csomagtarto a belso kapcsolo megnyomasatol.Ha nyomom a gombot ,kattan a rele,de a zar nem (ebben a releben van egy biztositek az csereltem mert ki volt egve) .Ha nykkor mukodok a dolog,de ha lehajtom es ujra megnyomon a gombot,azonnal kiveri a biztit.A vezetekeket atneztem azok nem serultek,lehet a zarban az elektromagnes ment tonkre.Van vkinek ezzel tapasztalata?
Buksi12-03-2012 12:51:12 // 123407
Pedig ez most januárban volt! :-D
Buksi12-03-2012 12:49:50 // 123406
Én nem parázom, Vikking kérdezte! Egyébként én meg kíváncsi vagyok! :)
Marklar15512-03-2012 12:21:36 // 123405
Haverom most kapott egy céges Opel Zafirát. Még vízhőfok mérője sincs...
Marklar15512-03-2012 12:18:43 // 123404
Nem emléxem én ilyenre...;)
Marklar15512-03-2012 12:14:51 // 123403
ááh.
Nemtom mit kell ezeken parázni.
volt olyan 8V TS amelyiken volt oljahűtő, volt amelyiken nem. Az 1,6/1,7 eseken Meg az 1,9Td-n nincs is műszer. Szerintem igazából csak egy tájékoztató extra a műszer mint mérvadó. Hidegen nem hajtjuk és kész. Télen 10-30' mire üzem meleg az olaj. Nyáron 5-10' is elég...
Ceki15512-03-2012 11:51:05 // 123402

ezt a manualban talaltam.ezek szerint jo az olajnyomasaod
süsnye11-03-2012 23:34:16 // 123401
az egyszer biztos.. :)
Buksi11-03-2012 23:30:31 // 123400
Na jó, akkor a "hamar"-ra találjunk ki valami időegységet, hogy Vikking is megértse! :-D
Fairlane11-03-2012 23:22:34 // 123399
Az 1.8ban nincs olajhűtő, de azt nem mondanám, hogy bármikor is hamar melegszik az olaj... :)
G-Burt11-03-2012 23:09:33 // 123398
A hosszú hétvégén nem tudom még, h hogy melózok, pénteken valszeg itthon leszek. De du 4 után már hétköznap is haza szoktam érni:)
Buksi11-03-2012 23:06:24 // 123397
Ha jó a termosztát, akkor télen-nyáron egyaránt hamar fel kellene melegednie az olajnak! A 60 az egy kicsit kevés SZVSZ! :)
süsnye11-03-2012 23:06:08 // 123396
f@sza.. én is ilyeneket tettem be.. :)
Buksi11-03-2012 23:04:20 // 123395
A blogomban találsz az egyik olajcserénél! A képen a nagyobbik csöcsöt lehet szétszedni, tehát abban rejtőzhet a termosztát! :)
Vikking 31111-03-2012 23:01:08 // 123394
(Mármint azt tudom mi a jele, de hogy mennyire nem melegszik? A 60 fokos téli hőm. OK, vagy sem? )
Vikking 31111-03-2012 22:56:58 // 123393
Hát és annak mi a jele? :)


Izé, olvastam az smsed, nem nagyon van lé a telefonon, majd jövő héten töltök rá! A hétvége most nem biztos ,hogy alkalmas, de utána ráérek! Ok? :)
G-Burt11-03-2012 22:54:22 // 123392
Van benne és elvileg ha szar, akkor nyitva szokott maradni.
Vikking 31111-03-2012 22:51:06 // 123391
Kéé-pet, kééé - pet!!! :D
Buksi11-03-2012 22:50:40 // 123390
Jah, ezt tudom! Ez az olajszűrő talp, de ezt nem lehet szétszedni! Hanem van egy csöcs, amire az egyik cső megy és abban van benne, ha minden igaz! :)
Buksi11-03-2012 22:44:01 // 123389
Én konkrétan még nem kerestem utána, de Marklar is azt mondta, hogy van benne! Meg logikus is lenne, ahogy a hűtőrendszernél! :)
Vikking 31111-03-2012 22:43:41 // 123388
Tom555 2009-11-07 17:06:27 // 87586 :))))
Fairlane11-03-2012 22:38:06 // 123386
Hm, nekem meg pont úgy rémlik, hogy az olajnak nincs külön termosztátja. Egyszer kutattam a manualban, de mintha nem találtam volna ilyent.
Buksi11-03-2012 22:24:27 // 123385
Na azért annyira nem sietünk! :-D

Egyébként nem csak egyszerűen cserélni akarom, hanem teljesen szétszedni! :)
Na muti csak azt az ábrát! :)
Vikking 31111-03-2012 22:16:46 // 123384
Na hát akkor futás! Még a mai napból is van közel két óra!!! :DDDD

Találtam már róla amúgy ábrát itt a fórumban is, de érdekelne, hogyha kicseréled, akkor változik-e a helyzet valamit.
Buksi11-03-2012 22:14:46 // 123383
Hát nem! :-DD

Nemsokára szétszedem és okosabbak leszünk! :)
Vikking 31111-03-2012 22:07:41 // 123382
Őőőő igen, az szerintem sem kóser... :D (Ugye??? :D )


Na, akkor kivárom ameddig Te szétkapod, az lesz a prototípus... :P
Buksi11-03-2012 22:06:07 // 123381
Azt nem tom, hogy nálam mennyi, mert csak 4 és 6 közötti értékeket mér! :-DD Szal tuti nem jó! :)

Igen, az olajkörben is van egy termosztát! Én mondjuk még nem szedtem szét, de tuti nem jó, mert kartonnal is elég nehezen melegszik fel az olaj! Pedig a Marklartól már beszereztem egy szétszedésre szánt darabot! :)
Vikking 31111-03-2012 21:55:00 // 123380
Persze gondolom Németországban... :PP

Igen, digitális üzemmódban felment közel 100-ra nekem is, de aztán inkább kigurítottam, jobb a békesség :D
Fairlane11-03-2012 21:52:36 // 123379
Így van, télen kartonnal nekem általában elhagyja a 60 fokot :)
Nyáron meg 4000 rpm felett autópályázva megvan a 100 is :P
Vikking 31111-03-2012 21:51:38 // 123378
Nah, kíváncsi leszek :))) Egyrészt a hőfokra, másrészt az olajnyomásra. Neked mennyi ha 80+ fokos az olaj? Nekem 2 alá ment egy picivel (kb 1.7-1.8) alapjáraton amikor felmelegítettem az autópályán és kitettem üresbe, fordulaton meg maradt 4, úgy kb az a normális ugye?
(Bár jövőre olajcserekor 10W60-at teszek bele próbaképpen:) )


Jaja, mondták már mások is, hogy kell(ene) elé, de (még) nem nagyon foglalkoztam vele. Ha jól tudom, van az olajkörben is termosztát. Cserélte már valaki? Javul(t) tőle a téli hidegség? :D
Buksi11-03-2012 21:47:02 // 123377
Nyáron felmegy 80 fölé is! Télen meg karton kell az olajhűtő elé! ;-)
pb_11-03-2012 21:44:22 // 123376
Sajnos felejtős a normális.(
pb_11-03-2012 21:43:42 // 123375
Az, hogy rászitázták a semperit betúsort nem jelent semmit. Hiába duplafaló, szövetes, + apjafaxa, attól még kisipari gányolmány marad. Élettartalmuk 1 és 3 közötti időszak.
Vikking 31111-03-2012 21:37:06 // 123374
TSak a polemizálás kedvéért:
Egy óra pestre befelé, aztán fél óra visszahűlés, ezt követően még egy jó háromnegyed óra pestezés. Leparkoláskor ezt mutatta a két mutató:



A venti kapcsolt, az olajhőfok hatvanvalahányon...

Ez olyan 8-9-10 fokban volt, telente eddig sem ment fel a mutató

Cartársak! Nyáron azért gondolom, a középső osztásig csak felmegy, ugye? Az 80 fok?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.