Forum >> 155
süsnye26-10-2006 21:17:20 // 12223
Szerelőhöz?????!!! Olajcsere miatt????
:D
Ha idáig jutok, biciklivel fogok járni! :D
Ami pedig a szükséges mennyiséget illeti, tudomásom szerint akkor jó a váltóolaj szint, ha a szintjelző csavart kicsavarod és kicsit kifolyik (egyébként mivel ott töltöd be, nem is tudod túltölteni, mivel a ház oldalán van). HOzzáteszem Tipoból indultam ki... :D
Egyébként ha aszongyátok, hogy nyugodtan rátölthetek, csak váltóolaj legyen, akkor nem kérdezősködöm tovább, de azért az előbbi bekezdésben általam írtakra (szint ellenőrzés, betöltés) véleményt várnék, ha nem kérek túl sokat. :D :D
perdix15526-10-2006 21:14:42 // 12222
Paco: A hógomba rendben abban bennt van a csati..de a vészlámpáét hova kell bedugni?
perdix15526-10-2006 21:13:06 // 12221
Eggyetértek:-))))))
perdix15526-10-2006 21:12:28 // 12220
Na le légy akkor butuska..szereld be hamar a bordó TSodába:-)))))hehehehe
süsnye26-10-2006 21:11:18 // 12219
Nem! A tartályon belül van a por.
Paco26-10-2006 21:10:05 // 12218
Igen. A gomba a termosztátba van belecsavarva felülről.
Ádi_390026-10-2006 21:04:44 // 12217
Csakis az! A 146-os kód! :-)
Marklar15526-10-2006 21:01:25 // 12216
Én még kiemelném, hogy hab a tortán a metálbordó szín! ;)))
Ádi_390026-10-2006 20:51:11 // 12215
Nekünk a dáciában volt ilyen kapcsoló is! Szerettem használni. :-)
Marklar15526-10-2006 20:48:02 // 12214
Én már 12-13 évell ezelött ilyen okos ember voltam;)))
A FIAT motoros Trabantnál csináltam ilyen + kapcsolót.
Az sem szerette a városi tötyögést;)
Azóta kicsit butúltam, mert a többi autómón még nem szántam magam ilyenekre. ;P
Marklar15526-10-2006 20:45:31 // 12213
Hétfőn volt. De az itthon lévő bontott ment bele. Mikor tavaly megvettem az autót, akkor lett belerakva új. Nemtom, hogy milyen gyártmány. De 40 000km után ismét kifeküdt. Asszem én sem erőltetem feltétlen az új alaktrészeket mindenáron... Főleg a konvergencia programom miatt sem:/
Ádi_390026-10-2006 20:42:43 // 12212
Szerelőhöz vinni a verdát meg sem fordult a fejedben? :-) Szerintem ők kapásból tudnák, hogyan kell korrektül cserélni vagy pótolni a váltóolajat.
Amúgy a márka szerintem mindeg ylehet, csak váltó olaj legyen. Gondolom nyugodtan rátölthetsz, csak nem biztos, hogy eltalálod a szükséges mennyiséget... Az sem mindig jó, ha túltöltöd.
Fairlane26-10-2006 20:35:41 // 12211
Ugyérted a tartályon kívülről van vmi világos porszerű réteg?
Ha igen, az az elforrt hűtőfolyadékodból kicsapódott maradvány....
Amugy télleg csináld meg a hűtést a nyár előtt...
Én beszoptam ezzel valahol pár hónapja leírtam ide a topikba, de a lényeg, hogy egyszercsak megállt a hűtésem menet közben, és vmi olyan rövidzárat csinált a kiforró víz, hogy hazavágta a computeremet félig.
Fájdalmasan drága volt....
perdix15526-10-2006 20:23:31 // 12210
Üdv Paco!
Már multkor megtárgyaltuk...de nem igazán találom a vízhőfok vészlámpának a fogadó részét..megvan hozzá a vezeték meg a csati de log a termosztat mellett! Nem találom! Vmi kép vagy pontosítást tudsz adni? Köszönöm!
Paco26-10-2006 19:40:30 // 12209
Ezt egy kis tervezéssel és egy időrelével meg lehetne oldani, de mondom, semmi értelme. Úgysem lesz hidegebb a motor :)
süsnye26-10-2006 19:39:29 // 12208
Ennek örülök! :D
Köszi a segítséget! Akkor hvégén sztem lecserélem a vizet.
Aztán lenne még más... (le sem tagadhatnám, h olasz autüm van :D :D)
Váltó olaj. Ma gondoltam megnézem a szintet (aminek ugye külön csavarja van, a kocsi elej fel néz), és csalódtam, bizony nem folyott ki egy csepp sem. :(
Namost ha jól gondolom a leeresztője az a ház oldalán (menetirány szerint bal oldalon) alul van.
Namost ha télleg ez az, hogy a répába férek hozza???
A "normál" imbusszal esélytelen, mert nem fér el. Kell vmi spéci imbusz vagy esetleg crova-s imbusz vagy mi??
Esetleg csináljam úgy, mint a Tiponál, hogy szívjam ki fecskendő-gumicső kombinációval (azon nem volt ilyen leeresztő)???
Esetleg ne is eresszem le, és csak töltsek rá??
Ha így teszek, nem baj, ha nem ugyanolyan teljesen a két olaj (nemtom milyen van benne)???
Paco26-10-2006 19:37:39 // 12207
Nincs, automata.
Egy vékony cső megy a termosztáttól a pillangószelepen át (ez adja a fűtését) a kiegyenlítő tartályba. Ez a légtelenítő cső és ráadásul ez szokott eltömődni. A fehér por bármi lehet a kokaintól a gipszen át a lenmaglisztig innen nem tudom megmondani :)
Ádi_390026-10-2006 19:24:33 // 12206
Hello,
A ventillátor erősségét megtárgyaltátok, eg yksi érdekességet írnék a leállítás utáni tovább működésről. (Annyit csak, hogy azért így felforrnia nem kéne, lehet, kevés votl benne a víz...)
Nekem sem csinálta ezt három éven át. Azaz miután levettem a gyújtást, lekapcsolt a ventillátor is. Nyáron elromlott eg yrelé a kocsimban, egy diódás relé, ami a klíma kompresszort kapcsolgatja. Kicseréltettem, de csak később derült ki, hogy nem jót adtak, hanem egy ellenállásosat. Nagyon érdekes volt, hogy a klíma azzal is működött, és ezzel a relével a hűtőventillátor tovább forgott kikapcsolá sután, ha éppen meleg volt a víz. Szépen lekapcsolt utána kb. fél perccel, vagy ahogy kellett. Nagyon örültem neki, mert szerintem így egészségesebb. Régen a dáciánk (szó szerint dácia volt!) tudat ezt, és büszke voltam rá. :-) No, szóval ezzel az ellenállásos relével két legyet ütöttem egy csapásra, de csak látszólag, mert kiderült, hogy valahol nem szakad meg az áramkör leállítás után sem, így szépen le is szívta az aksimat az első alkalommal, amikor állt pár napot a kocsi. Hosszó procedura volt újra diódás relét szerezni bele, mert nem tudtam a típusát. Jó pár segítettetek is, köszi. Végül sikerült, most lekapcsol, megy aklíma, csak a ventillátor nem megy a leállítás után. Szóval olyan, mint új korában. :-)
süsnye26-10-2006 19:21:54 // 12205
Van ezen légtelenítő szelep, ugye?
Bár lehet, h lecserélem az egészet, mert fokolni is kellene, meg még 1 furcsa dolog van. A kiegyenlítő tartályban falán és alján néhol vmi finom por van. Nemtom mi lehet az.
Esetleg hűtőtömítő?
Paco26-10-2006 19:19:31 // 12204
Nem, a hőfok mutatónak külön gombája van a termosztátnál. A vízhőfok vészlámpának pedig egy harmadik.
Nem lenne szabad normálisnak lennie. Valószínűleg levegős vagy....
süsnye26-10-2006 19:14:37 // 12203
Aha, és a hőfok jelző is erről a gombáról kapja a jelet?
Igazándiból nem nyugodtam meg, mert mi lesz így nyáron?? :(
Bár ha megfelelő a sebesség közúton, meg autópályán nincs vele semmi probléma, akkor megvan 90 C körül.
Meg arra lettem figyelmes, hogy ha megállítom a motort normál használat után, majd 1-2 perc után ráadom a gyújtást, hogy megnézzem a hőfokot, akkor bizony magasabb hőmérsékletet mutat a jelző (valsz ezé nyomta ki hétfőn a vizet).
Ez normális?
perdix15526-10-2006 19:06:16 // 12202
Jó éjszakát neked is!
perdix15526-10-2006 19:05:37 // 12201
LOOOL! Így van Cartárs, így van:-))))))
TSak vigyázzzunk..bene TSavarodjunk....DDDD
Dominó26-10-2006 18:56:16 // 12200
Vége a műszaknak, tipli haza! (ott + no net)
Jó éjt mindenkinek!
Dominó26-10-2006 18:55:18 // 12199
Nem egy félelmetes ember.
Félni meg a saját hülyeségeinktől kell inkább!!
:-)
perdix15526-10-2006 18:53:29 // 12198
LOOOL..azoktól félek.....ők az agyturkászok....persze vannak kivételek!
Dominó26-10-2006 18:51:30 // 12197
Tudok beutalót szerezni a nővéremtől.
Pszihiáter!
(hogy is kell ezt írni? nemtom! cikki :-))) )
perdix15526-10-2006 18:50:25 // 12196
Teccene mi? hehehehehe
Fairlane26-10-2006 18:46:00 // 12195
véletlenül nem ér bele a kezed valamibe Cartárs? :DD
perdix15526-10-2006 18:38:58 // 12193
Hát Cartárs: Ezt hívják függőségnek!!! Lehet beutalót kellene kérnünk 1 kis kúrálásra. A kúra alatt ingyen benya jár és 100K értékben válaszhacc hasznos teljesítmény és élményfokozó termékeket:-))))))) Erősítsetek meg......
Paco26-10-2006 18:31:21 // 12192
Nem lehetne ezt inkább a "Nyálazzunk..." topikban?
Dominó26-10-2006 18:08:15 // 12191
Egy ilyen VASAT mindíg élvezet vezetni!
Én munka után alig bírom ki, hogy ne
mászkáljak csak pusztán a vezetés élményéért.
De hát valamikor aludni is kell! :))
perdix15526-10-2006 17:59:34 // 12190
Hállás kösöznetem kedves Cartárs:-)))) Egyébként olyannyira szívből a 155 leírása jött hogy kicsit el is érzékenyültem!
persze lehet azért irok róla szépeket ma mert volt egy kis récsing..és ma élvezet volt vezetni a VASAT!!!!!
Dominó26-10-2006 17:56:18 // 12189
Olyannyira egyetértek, hogy nem is tudok hozzátenni semmit!! :)))
perdix15526-10-2006 17:50:29 // 12188
Na pontosan max egyetértek!!!!! Vérlázító!! A háccsó lámpa olyan jettásra sikerült!!! Kiábrándító...nem szabad a 155 háccsó lámpájához hozzáő nyulni!!!! Az ugy jó ahogy van! Ahogy a tehetséges és kreatív olasz mérnökök megálmodták!!!!!! A nejlon meg hatalmas GAS!!!! Egy Alfánál ez nagy beégés!!!! Hondánál meg Subaruknál meg muzyukiknál meg Corsaknal az egyszerű gazdinál ott elmegy!!!! Nálunk nem!
A 155-öt ugy tehetjük még szebbé: ha:
-kifogástalan esztétikai állapotban tartjuk: nézzük meg a szépen vaxolt hibátlan kasztnis Alap 155-t csak ugy csorog a nyálunk!
---szép felnik
---diszkrét szárny..nem ez a repülögépmodelles vacak
---sötét fólia fullban!!! Na ez nagyon kell az összhatást erősíti
---enyhe spojler tuning elöl hátul..esetleg oldalt
--színrefujás
--makulátlan belső
---háccsó lámpák "békénhagyása"
---xenon: komolyságot ad, és még jobban kiemeli fantasztikus ék alakú formáját amellyel az Alfa Romeo etalont csinált!!!! FORZA155
Dominó26-10-2006 17:21:49 // 12187
De nem is álltak meg az elejénél!!
Még a hátulját is alaposan elrondították!!
A gyönyörű lámpák... hova lettek?
Botrány!
Dominó26-10-2006 17:19:26 // 12186
Hát igen...
Az első kettő kombinácíója lenne a legtutibb!
perdix15526-10-2006 17:14:27 // 12185
Undorító!!!! Az eleje meg egyenesen vérl
ázító: francia ipari hulladékra emlékeztet!!!!
perdix15526-10-2006 17:12:56 // 12184
Ez nem bejövős...SZVSZ az eleje:FOs!!!
perdix15526-10-2006 17:08:02 // 12183
Szia! Nálam ugyanez a szitu!!! De állítólag ez a normális...van 2 fokozat..és teszi mindegyik a dolgát...néha főleg nyáron erőltettett menetben télleg néha az az érzésem hogy a 155 hűtőrendszerét alulméretezték.....namost: nálam okos emberek..nemtudom ki volt..de beszereltek egy kapcsolót a kormány alá a műszerfalla és én felül tudom bírálni a rendszert ha kell én ezt bekapcsolom és akkor a 2. nagyfokozat addig megy amíg ki nem kapcsolom!!! Szükség is van rá főleg padlónál...főleg ha nyári hőségben dugók vannak megha nyáron autópályán meghajtóm a kicsikét!!!! Szal ez egy jó megoldás igy kézben tarthatod a hőfok ügyet....hehehehehe..és bizony mikor igy direktbe kapcsolok le is megy 90-re!!!!
Paco26-10-2006 16:35:12 // 12182
Ja és ha a másik irányba számolsz akkor a legrosszabb eset, hogy 90 foknál bekapcsol és mihelyst egy fokot visszahűl 89-nél rögtön ki is fog.
Paco26-10-2006 16:33:11 // 12181
Igen jól.
Sőt elvileg 98 felett a második fokozat is kapcsol.
De nem szabad elfelejteni, hogy ezek a hőfokok nem a motorban vagy a rendszerben mutatják a hűtőfolyadék hőmérsékletét. A gomba a létező legszarabb helyen van ott ahol a hűtőfolyadék szinte a leghidegebb. A hűtő kiömlőnyílása fölött két centivel. Mihelyst beindítja a ventit alapjáraton rögtön visszahűl. Csak magasabb fordulaton megy folyamatosan ahol a vízpumpa komolyabban forgatja a hűtőfolyadékot.
süsnye26-10-2006 16:19:49 // 12180
Köszi Paco!
Na most, ha jól értelmezem, akkor legkésőbb 94 C felett indul a venti és akár 89 C-nél le is kapcsolhat, de 85 C-nél biztosan lekapcs.
Jól értem, hogy ez azt jelenti, hogy 92+-2 C felett folyamatosan mennie kellene a ventinek?
Paco26-10-2006 16:06:28 // 12179
"An electric fan permits an increase in the heat dissipation ofthe engine coolant from the radiator. A thermometric switch detect an excessively high engine coolant temperature and switches on an electric fan: the contect closes at 92+-2 C,and opens at 87+-2 C"
Tom55526-10-2006 15:11:16 // 12178
Üdv cartársak!
Első toronycsapágy cserét csinált valaki mostanába? Milyet érdemes venni(ha nem gyárit akarok;) :Birth Skf,...??? Elég nagy árkülömbségek vannak...
süsnye26-10-2006 13:39:11 // 12177
Lenne egy hűtőventis kérdésem.
Hétfőn 150km után, hegyes tájon jártunk, voltak szép kis emelkedők, lakott területen, szal, nem hasítottam a verdával, hanem olyan 40km/h val közlekedtem, aztán félreálltam és leállítottam a motort. 1-2 perc után elkezdett ömleni a hűtővíz a tartályból a beöntőnyílás kupakjánál.
Persze, gondolom alapvetően az én hülyeségem volt, (mert a klíma is ment) hogy nem néztem meg a hőfokot és nem járattam még egy kicsit a motort, de utána beindítottam, töltöttem bele egy kicsit (szerencsére volt nálam) és figyletem a hűtőventit, hogy beindul-e, mert arra is gyanakodtam. Namost ez azt csinálja, hogy beindul, majd pár másodperc után leáll. Melegszik a víz, megin beindul, aztán kicsit tovább megy, és megint leáll. A Tipomnál, ha szükség volt rá, akkor leállítás után is tovább ment a venti, de az alfánál nem (ha beindult a venti és leállítottam a motort, akkor a venti is leállt). S őszintén nem láttam sok esélyt arra, hogy álló helyzetben vissza fogja ilyen tempóval hűteni 90 fok környékére, persze lehet, hogy türelmetlen voltam.
Szal, ez normális?
Milyen hőfoknál (tartomámynál) kapcsol be ill. -ki a venti?
Paco26-10-2006 12:14:40 // 12176
A kormányállás rezgésmentes felfüggesztéséhez kellett? Milyen hajó ez, valami kutatóbárka? :P
András bácsi26-10-2006 12:13:55 // 12175
Egy '96-os 155-ből valók, de azt nem tudom, hogy eredetiek, vagy már voltak cserélve. 10e a pár kompletten.
András bácsi26-10-2006 12:12:33 // 12174
Nem, egy hajóból való. :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
509
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?